Ahoj plánuju nový pláště místo Author PANARACER Silk Road, chci s nimi jezdit tak 50% silnice a 50% terén, zatím co sem pročetl recenze tak asi lepší hodnocení má Kenda…který z nich? či poradíte jiný?
Ahoj plánuju nový pláště místo Author PANARACER Silk Road, chci s nimi jezdit tak 50% silnice a 50% terén, zatím co sem pročetl recenze tak asi lepší hodnocení má Kenda…který z nich? či poradíte jiný?
Zdar plasate smart sam jsem jezdil jsou dobre jenom trosku ustreluji v zatackach na pevnem podkladu jinak dobre odvalujou i samocisteni je dobre.Momentalne jezdim na Maxxis cross mark 26*2,1 bomba plaste dobra cena.
Smart Sam jsem nejezdil, ale Karmu i Crossmarka ano. Kendu Karmu 2.0 kevlat 60 tpi mám na HT. Dobrý univerzální plášť, dobře jede, dlouho vydrží, když není moc sjetý, docela dobře drží v terénu. Pro mě ideální plášť.
Crossmark 2,1 kevlar mám na fullu. Docela dobře drží, ale sjede se dřív než Karma. V bočním náklonu crossmark moc dobře ale nedrží, řekl bych hůř, než Karma. Ale jinak oba 2 jsou dobré univerzály. Karma jede o něco líp a je hlučnější.
Jak sjedu Crosskarma na fullu, asi dopředu obuju Nobby Nic a dozadu dám Crossmarka zepředu a po jeho sjetí dám Smart Sam.
Crossmark vs Karma … bezprostředně po sobě jsem vyzkoušel na předním kole (místo sjetého Maxxisu jsem dal novou Kendu) a v první vlhké & sypké pasáži jsem se málem rozsekal. Tam, kde i sjetý Crossmark držel, Karma plavala na všechny strany současně. Souhlas s tím, že nová Karma perfektně drží za boční výstupky (skvělé pro stezky traverzujícící napříč svahem) a je výborná na udusaném povrchu, ale … brzy se přestěhuje na zadní kolo a dopředu přijde cokoliv, ale jiného.
Na zadním kole s Karmou nemám problém.
Na šotolinu Karma moc není, na ní plave. To mám vyzkoušené, naštěstí bez následků.
Jo karma plave ale aspoň čitelně, je to takovej drift…
Zato třeba nanoraptor ten drží do té doby, než se urve bez jakýhokoli náznaku:)
jj. S Nanošem mi povídej. Když jsem ho vozil, taky mi párkrát ustřelil :). Ale naštěstí taky bez následků.
Popravdě Crossmark mě trochu zklamal. Drží o něco líp než Karma, pokud se odvaluje kolmo k zemi, ale v náklonu mám s ním celkem strach. Karma je tady jistější. To že Karma hůř drží kolmo k zemi bude možná kombinací tvrdší směsi uprostřed a rozmístění špuntů. Crossmark má měkší směs uprostřed a taky se dřív sjede.
karma je taky desne citliva na prefoukani – to vidim u sebe 3bary supr guma, 3.5 – litam jak baba na kosteti
3 bary? uz je sakra hodne pokud nemas vyrazne pres metrak.
Na 50 PSI fukam zadok aj ja,ovsem pri mojich 107 KG :-)
tak to foukas moc:) Ale pokud si sebemrskac, pak delas dobre:)
Pri mojej hmotnosti je to moc? No nemyslim si… Uz pri 40 PSI dost podstatnym sposobom rastie u mna odpor zadneho kolesa…
valivej odpor poroste mozna na silnici, v terenu tomu bude presne naopak. Foukat kola kvuli snizeni valiveho odporu je na biku nesmysl.
No druhym podstatnym dovodom je,ze vdaka tomu nedefektim…
taky si myslím… tech 2 – 2,5bar je pro mě ideál
To sem z toho jelen, já foukám přes 3 a mám tak do 65kg. A přijde mi to měkký občas, v terénu vcelku akorát, ale na asfaltu mi to přijde placatý. Když sem foukal míň, tak sem prorazil i při sjezdech kde sem nijak závažně neskočil na nic co by koplo do ráfku(a že to na HT poznám kdy to kopne do zadku), taky je možný že pumpička trochu kecá o tlaku, ničim jinym sem to neměřil, ale jezdí se mi na tom relativně dobře, na asfalt by se hodilo i víc, v terénu tak akorát podél mě.
tak to bude tou pumpou :-) tlakomery na malych pumpickach su velmi orientacne.
Taky foukám na 3 bary, přijde mi to optimum.
… a kolik vážíš ???
Já nasadil karmy včera dal sem tam 3 bary a než sem dorazil do lesa po asfaltové stezce, tak sem dost nadával na všechny co tady kdy psali, jak jsou karmy extra rychlé. Měl sem nanoraptory a ty jsou opravdu superrychlé. Ovšem v terénu je karma zase předčí, hlavně na drobném kamení s tvrdým podkladem v náklonu.
75 kilo. Nanoraptor jsem taky jezdil a Karma mi přijde o dost rychlejší. Chce trochu ojet, ale stačí málo.
Jezdil jsem tyto plaste take a prave jejich nejhorsi vlastnost je samocisteni.
Ale doporucit je mohu.
jezdim Karmy asi třetí rok a spokojenost – dlouhá výdrž, příjemně rychlé, v terénu nemám moc s čím srovnávat
mozna by pro tebe byla vhodnejsi Kenda Small Block
Small Block dobré samočištění moc nemá. Myslím, že Karma je lepší. Kamarád vozí Small Block vepředu a Karmu vzadu a měl na něm dost defektů. Když měl vepředu Karmu, tak ani jeden defekt, za rok, jen vzadu.
Jazdim SS. Ma velmi dobru vydrz, aj na asfalte takmer neubuda. V terene dobre zabera a vela vydrzi. Mam 73kg a jazdim tlaky okolo 2bar – zatial cca 3000km bez defektov. Kratkeho Drasala som nedpopatrenim presiel aj na 1,7 :)
Na tom asfalte to sice nie je zle, ale urcite su aj rychlejsie plaste. SS je taky univerzal, ale podla mna skor s prioritou terenu.
Kazdopadne pre mna bola doteraz jazda na SS na vlhkejsom podklade v lese a v blate samovrazdou,vyzaduje to vynikajucu techniku podobne ako jazda na lyziach :-)
Teraz som hodil dozadu NN a nevychadzam z udivu,ako dokaze plast drzat na zadnom kolese aj tazsich podmienkach…
Nic neprosazuju, jezdím kombinaci NN 2.1 a SS 2.25. Nechci to zakřiknout ale SS vzadu jede výborně. Pokud je měkkčí terén tak mi občasný úlet na zadním nevadí.
A preco mas vzadu sirsi plast?
Pro mě je Karma asi nejlepší univerzální plášt. Za sucha jede pěkně rychle ani v bahně se neztratí :) Odjezdil jsem na něm všechny závody letos, a nemůžu si ztěžovat. Jen ke konci jak už byl slítaný tak to byla celkem sranda na bahně :)
Já teda jezdil dvoje Karmy v kevlaru 60tpi, než se trochu ojely dobrý, ale pak teda nějak víc defektily a nebo smůla ;-) jo a netykaly si s DT450 ráfkem, nasadit je a sundat je na nich těžkej porod
šak už máš šampónský kola, tak to bude fajn ne?
kua, člověk pošle jednu fotku a už to ví celej svět ;-)
Sedel mi za zady :-) To vis, to neslo neukazat ;-) Ne, fakt pekne.
ukaz;)
To musi Exik sam
nemusi, mas tam takovy tlacitko preposlat;)
Tak jo, ale az si zalozis ucet na ICQ – on mi to taky poslal pres nej :-)
;P
No já mám vepředu SS, vzadu karmu (než sem koupil SS tak byla karma vepředu), a jede to jak drak, a solidně drží i v těžšim terénu. SS by možná líp padnul dozadu, ale takle to jezdí pěkně tak to nehrotim. Řek bych že oba pláště sou na tom ± na stejno jak co do rychlosti, tak drženim v terénu, ale přijde mi že karma se rychlejc sjíždí (i na předku), ale nebude to nic tragickýho. Myslim že ani s jednim neuděláš chybu.
Na kolik foukáte Kenda Karma 26×2,0 ?
3,5
Jó a mimochodem, ta karma 2.0 je ± stejně široká jak SS 2.1, nemám šupléru nebo čim to změřit,ale myslim že budou stejný, teda aspoň ty moje.
Kolem 2atm …
neni minimální doporučenej tlak 2,5 ?
jo tak to netuším, každopádně když je dám na 2 tak drží parádně, nekopou, nadoraz je nedám, možná to je tím že jsem lehkej… ale odjezdil jsem tak celou sezonu, a z toho 1× jsem prorazil… defektu asi 4 + 1× řízla duše kvůli „velmi kvalitní“ pásce do ráfku :(
2 atmosféry? A na tom závodíš? To mi nepovídej, na takovým tlaku se nejezdí ani na koupaliště… Já dávám 3,5–4 a je to akorát.
Přední foukám na 2,8 – zadní na 3 a zdá se mi to už celkem dost. Teprve před pár dny jsem si koupil digitální měřič tlaku na galuskový ventilek(BBB BMP-90)takže větší tlak jsem ještě nezkoušel.
jak říkám, na tlaku 2 – 2,5bar jsem odjezdil celou závodní sezonu :) Jo hold 65kg :D
jo a vozím ultralight duše ;)
Mám zkušenosti s oběma. Jezdil jsem karmu 1.95(nebo jak) kevlar a 2.00 drát. V obou případech vzadu. Rychlý plášť, jakž takž univerzál, ale jak už tu bylo zmíněno, jakmile se trochu sjede, tak defektů až hanba, v obou verzích. Ten kevlarový se mi nakonec prořízl na běhounu a ten drátový zase pro změnu na boku pláště. V obou případech jsem to podlepil flekem a drželo to, ale jezděte pak sjezdy šedesátkou, když se na ten plášť prostě nemůžete spolehnout. Někdy jsem defektil i bez zjevné příčiny na asfaltu!!!
Pak jsem přešel na Smart Sama, nejdřív jsem měl 2.1 drát, vepředu se to dalo, ale pokud to člověk myslí vážně s terénem, tak jsou lepší. Vynikající je ale vzadu. Zatím má najeto hrubým odhadem 2000–3000 bez defektu. Ten plášť byl na mém starém HT, teď už je prodáno.
Na fullu mám Smart Sam 2.25 snake skin vzadu. Zatím tak do 1500km, opět bez defektu. Drží velmi dobře. Je ho třeba si pohrát s tlakem, aby to bylo tak akorát. A zmínil bych výdrž, tak je skvělá, zatím zmizel jen ten nejjemnější vzorek ze středu běhounu, po takové dávce karma už byla za půlkou životnosti a jeden defekt střídal druhý.
Za mě rozhodně Smart Sama, Karmu možná tak dopředu.
Proč?
40 psi (okolo 2.7 atm) na mých 80+ kilo. Když jsem cvičně zkusil 50 psů, tak se na tom skoro nedalo jet.
Mám teď na fullu SS 2.1 drát vzadu. Není to špatný, ale (pro mne) to asi není to pravé. Za prvé mám občas pocit, že to malinko plave, a za druhý na mém top stoupáku (sucho, tvrdé malinko technické – drolící se kameny)často podkluzuje, což žádná předchozí guma nedělala (RR, Ranchero, Python). Očekávám, že na mokru to může být ještě horší, ale nevím – už nám tu v Praze dlouho pořádně nepršelo.
Na silnici jede slušně, a i výdrž bude asi velmi dobrá.
Ja vozim vzadu karmu,rozmery v kevlaru 2.0 jsou sire pres boky 49-je o 1mm sirsi nez ralph v 2.1,libi se mi ze jede ale ma ridsi vrozek nez ralph,o proti kteremu lip drzi,ale je tezsi vazi 500gr.foukam ji bezne na 2,5bar.Jen kdyz je extra sucho tak sem ji dal 3 vic opravdu ne.Priste zvolim asi stejnou kombinaci cili karmu vzadu noby nic vpredu.Nebo i karmu do predu,uvidim
tak jsem objednal SS, uvidíme, jak tak koukám co člověk to malinko jiná zkušenost, tak myslím že to asi musím zkoušet sám co bude sedět a co ne, děkuji všem za přispění s vašimi zkušenostmi ;o)
KENDA KARMA 26×2,0 kevlar 120TPI K-917 L3R PRO STICK E
vs.
KENDA KARMA 26×2,0 kevlar 60 TPI K-917 L3R
Jak poznám kterou verzi těchto pláštů vlastním – jestli jde o 60 TPI nebo 120 TPI ? Na kole bych měl mít (podle stránek výrobce kola) 120 TPI verzi.Nikde tam však taková hodnota není napsána.
Fotografie 1 : foto mého pláště
Mohl by někdo poradit ?
moje Karma kevlar 60TPI to má zboku napsané
niekto bol rychlesji :]
no neviem mam kevlar, DTC a mam 60tpi napisane priamo v tom ramceku :]
inak ja pravda,ze tych kariem je dost vela…
ty mám taky, napsané to nikde nevidím, ale myslím, že je to přímo verze Pro + Stick E
Smart Sam v drátu jsem jezdil a nepřesvědčil mne. Asi je to hlavně tím, je to ta levnější verze, mám ho na zadním kole a občas je nejistý a hlavně nevyjedu to, co na Rancheru, RR atd protože i na suchu nezabíral do kopce dobře(drobné kamení, štěrk, písek atd) a podkluzoval.