• delfyn

    Zdravím sháním rychlý pohodlný plášť se slušným záběrem a přitom super váhou na 29 rozměr kol v 26 jsem byl spokojený skvěle s Kendou Karma, ale v 29 je to pálka a ani nevím kolik váží

    http://www.mojekolo.cz/…vlar-29x1.90

    nebo Maxxis crosmark

    http://www.kupkolo.cz/…ty/Pneu_66/2

    9er-bike712/Plast-MTB-Maxxis-CrossMark-29×2,1,–Klevar,–Skladaci!_5100­.html

    http://www.velo-blazek.com/…tor-29er.htm

    WTB nanoraptor

    http://www.netbike.cz/select_det.php?…

    No pak by mě zajímaly ještě Schwalbe Racing Ralplh a Continantal Race King ale nenašel jsem je. Prosím pište co doporučujete, jaký máte rozměry a kolik váží a jak je to s pohodlím proti 26

     

    Anketa: Jaký Plášť 29 Kevlar preferujete

    3x
    4%
    0x
    0%
    10x
    13%
    0 0
    • Stanislav__1  

      Kenda Karma 120tpi kevlar 29X1.90 vazi dle vyrobce 505±26g.

      0 0
      • kubad  

        Sranda je ze Pebe ma Karmy v 2,2 a ty mají taky 505g

        0 0
    • Bafoon  

      580gramů má Schwlabe RR já je bral "odtud ":http://www.axitbikes.eu/index.php?…

      jinak za sebe můžu říct že se mi líp jezdí na RR ať z hlediska váhy tak kupodivu i v terénu mi přijde že lépe drží než crossmarky (jezdim je v drátu)

      0 0
    • Pebe  

      mám Kendy Karmy 2.2 v kevlaru, mám je od kamaráda, který je kupoval tady, ani si nepamatuju kolik jsem mu za ně dával. No jsem s nima maximálně spokojený, jsou celkem rychlý, dobrý záběr, mc se při tom stání v předsíni neojíždí, takže spokojenost :-)

      přes boky mají na Fulcrumech rovných 50mm

      0 0
    • delfyn  

      a tenhle nikdo nezná, váha je slušná

      Plášť 29er Geax Barro Race 29×2,0 kevlar

      http://www.kupkolo.cz/…ar_4976.html

      Plášť 29er MTB Continental Mountain King 2.2, kevlar skládací

      http://www.kupkolo.cz/…ci_5166.html

       
      0 0
      • scalar  

        Geax Barro Race – hmotnost je ± 500 gr., na asfaltu jedou pěkně, asi jako Scwalbe RR. V terénu vyzkouším o víkendu.

        0 0
        • misho  

          na asfalte idú pekne ale to je asi tak všetko – ak je v lese len trochu vlhko tak je to o hubu. Použitie majú 2 týždne v strede leta :D

          0 0
    • delfyn  

      Máte někdo zkušenosti s těmahle pláštěma?

      http://eshop.kola-radotin.cz/…-29×2–00–09/

      Pláště BONTRAGER Jones XR 29×1,8 (bohužel odkaz nefunguje přímo

      http://eurobike-praha.inshop.cz/inshop/

      0 0
    • Mug  

      Geax Saguaro 29×2.2 TNT 690g, vozím ho bez duše s TNT tmelem. Je širokej a dá se vozit s menšími tlaky a pak je i docela pohodlnej. Suchý jemný a pevný podklad jede super. Rychle se zanáší blátem. Na vlhkých kamenech vcelku drží. Životnost nebude velká, to je daň za měkčí směs. Jinak jízdní vlastnosti podobné RR. Najeto asi 2tis km bez defektu.

      0 0
      • Pebe  

        fakt 690? Mě to tuším ukázalo katalogových 790gr, ale fotku mám doma a nejsem si uplně jistý

        0 0
        • Mug  

          Máš pravdu mají 790g těch 690g má ta White edition TNT, ale na 26ku. Vážil jsem je oboje a +/- to sedí. Ale zaměnil jsem to. Omlouvám se za mistifikaci.

          0 0
          • Pebe  

            v pohodě, jenom jsem lekl, že to mám protkané olovem či co ;-)

            0 0
    • Spock lone wolf  

      Kdo ještě nezná, přehled 29" plášťů:

      http://www.mtbtires.com/…c-tire-specs

      0 0
      • Marskatin  

        Přehled je pěkný.

        Některé tam sice chybí např. Geax Baro Race, ale i tak je to slušný přehled.

        Akorát hmotnosti se mi tam zdají nějaké divné.

        0 0
    • delfyn  

      tak jsem koupil Nanoraptory v kevlaru a šuplerou má jeden plášť 54 a 53mm, jak jsou na tom se šířkou vaše pláště?

      0 0
      • kubad  

        jaký rozměr? to je dost podstatné :D

        0 0
        • delfyn  

          v 29 jsou nanoraptory i jiný rozměr než 2,1?

          0 0
          • kubad  

            nevím , jen sem se ptal

            na 2,1" je to slušné

            0 0
            • delfyn  

              no skoro nekecají:)u 29ko umí 2,1 přepočítat i na mm, ale u 26 v drátu jsou pod 5cm

              0 0
              • DaSnail  

                ja mám 26 v drátu 53,5 a 29 mala na 17mm pod 5cm

                0 0
                • kubad  

                  já mám 2,2" 56–57mm

                  ale asi to bude ráfkem – 29mm vnějšek :)

                  0 0
                  • blesk888  

                    Maxxis Crossmark 29×2,1" drát 52mm na ráfku Remerx MasterDisc

                    0 0
                  • DaSnail  

                    ráfkom je to určite. ten istý nanoraptor mal na 17mm ráfku 49,5mm a na 22mm ráfku má 53,5mm. a to už je poznať…8o)

                    0 0
                    • blesk888  

                      Když už je tu ta debata, chystám se na předek pořídit nějaký tlustý plášť do terénu, myslel jsem Weirwolfa 2,55" ale dle tabulky není až tak tlustý, pak vypadá zajímavě Saguaro 2,2" nebo Racing Ralph 2,4"

                      Nevozíte někdo tyto pláště? Jak jsou na tom v reálu?

                      0 0
                      • Hynas  

                        Spíš než weirwolfa lt 2,55 na předek dát exiwolfa 2,3…má lepší zuby, zakousne se mnohem víc, líp drží a relativně snadno se odvaluje. Ve srovnání s weirwolfem lepší volba. Ověřeno. Subjektivně.

                        0 0
    • delfyn  

      nemáte reálné šířky a výšky plášťů v 29kách?

      Maxxis Crosmark 2,1

      Racing Ralph 2,1

      případně dalších

      já jsem u Nanoraptorů 2,1 naměřil 54mm na šířku a výšku 52mm oproti 47mm u Nanoraptorů 26×2,1

      0 0
      • Martin  

        kdepak mám šupleru?

        takže, crossmark 2,1

        54mm šířka (ráfek s vnější šířkou 28mm, vnitřní měřit nebudu, fakt se mi to nechce zouvat :-) a 51mm výška (mírně sjetej přední

        conti mountain king 2,2 má na stejným ráfku cca 48mm (psal jsem to tu někde přesně, teď si ale nevzpomenu, každopádně je to děsná žížala)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • doonio  

      Já teď přemýšlím nad Geax Saguaro.Napřed jsem měl i v hledáčku WTB Prowleri,ale ‚Polka‘ psal že to není zrovna košér po asfaltě.Jen tak zběžně se zeptám, s těma Geaxama(dušová verzia),máte někdo zkušenosti?

      0 0
    • Bohumyl  

      Možná OT, ale nevíte někdo, kde by se v ČR daly sehnat IRC Mythos II? (29", samozřejmě)

      0 0
      • miche  

        Je třeba zadat název pláště do vyhledavače :-) Namátkou zde

        0 0
        • Bohumyl  

          Hmm, tak to je jediný shop o kterém jsem věděl a kde je nemají a neví kdy a jestli budou …

          0 0
          • Hynas  

            Rozhodně bych zkusil tady…svého času oficiální dovozci IRC do ČR.

            http://www.cyklosvet.cz/

            0 0
            • Bohumyl  

              Díky za radu. I když je nemají na stránkách, tak mají alespoň zadní, podle ceny s drátovou patkou. Zkusím to ještě přes Německo, jestli neseženu pár …

              0 0
          • miche  

            Hmm, tak na to tu bylo vášnivé téma … skladem: ANO … ve skutečnosti maj hovno :-/

            0 0
    • Bohumyl  

      .. a jinak, mé doporučení je : IRC Mythos XC II. Velmi dobré pláště do bordelu a na silnici taky jedou. Vynikající výdrž. Jejich slabiny vychází z tvrdosti směsi – není to nic moc na mokrém podkladu a po chvilce se na nich začaly objevovat prasklinky – nic neopadávalo, na funkci to nemělo vliv :-). Po nich jsem zkoušel Bontrager XR, WTB Nanoraptor, Michelin XC?, nějakej Maxxis, ale dojmy jsou jasné, zase se k nim chci vrátit.

      0 0
      • Hynas  

        Tohle byly mé první pláště na 26 palcovém sugaru. Byly výborné co pamatuju, po nich jsem zkusil od IRC seracy i mibra. Mibra byly taky hodně dobré, úzké a dobře držely. Pak jsem okusil nanoraptory a nebylo co řešit. Stejně tak jsem se k nim vrátil i v 29tce, v kombinaci s notubes pro mě nepřekonatelné co se týká univerzality použití.

        0 0
    • delfyn  

      máte někdo zkušenosti s

      maxxis Aspen

      maxxis Ikon

      jak jsou na tom s váhou a jak se odvalují proti crossmarku, nebo nanoraptoru

      0 0
      • Martin  

        tož to by mě taky zajímalo, vzorek vypadá dobře

        0 0
      • Kubiczech  

        O Ikonech jsem nedávno hledal info a nic moc nenašel, beru je v 26", tak pak můžu poreferovat.

        0 0
      • Martin  

        máte už někdo zkušenosti? ideálně i změřenou šířku?

        na jaro hledám nějaké nové pláště jako náhradu za kombinaci saguaro vzadu a crossmark vepředu, budu to vozit bez duší.

        0 0
      • rj72  

        Mám zkušenost s Ikonem 2,2(měkká verze kevlar 29). Přecházel jsem na něj z Rar Evo 2.1. Chtěl jsem, aby se rychlostně ‚vyrovnal‘ Rar 2,1 , a tak jsem ho trochu proštípal. Popisoval jsem to v minulém tématu ‚29 po x-té‘. Překvapilo mě, že když jsem pak přešel na RK rs 2.2, že rychlostně měkký Ikon s tlakem o 0,5bar vyšším (3,5) na tom byl na asfaltu asi lépe. A tak jsem proštípal i RK (uprostřed,v místě kde je nejvíc vzorku) Jinak Rar 2,1 se dá jezdit v terénu do tlaku 2,7bar, RK asi 3bar a Ikon 3,5bar, při podobném pohodlí a riziku průrazu, u Ikonu spíše i tak větším. Upravený Ikon mi přišel i v terénu rychlejší než neupravené RK (při rozdílném tlaku). Mezní situace – rychlé šotolinové sjezdy,apod…neřeším (vždy je to o kompromisu). Po proštípnutí drapáku zůstanou zbytky špalíku a variabilita pláště ohledně tlaku a valivého odporu se zlepší (odolnost nezhorší). Jezdím (musím) dost silnici a chci, aby mě to na ní taky bavilo. Ikon je perfektní plášť na jízdu při vyšším tlaku včetně odolnosti. Na dlouhou trasu v terénu jednoznačná volba. Výborně tlumí nerovnosti a díky tomu je pak i rychlý. Bohužel nevím jak životnost a chování verze 3C. Měkká okolo 1,5t.km, u mě asi nižší. Nevýhoda úzkých špalíků na měkkém asfaltu a žvýkání měkkých špalíků při jízdě do kopce, a větší hustota hlavně nových špalíků v porovnání s Rar pokud se neproštípne. Pocit nestability z úzkých nových dlouhých měkkých špalíků v zatáčkách po proštípání zmizel. U 3C to může být trochu jinak. IKON = dobrá volba na jízdu při vyšším tlaku v terénu na HT s dostatečně vysokým hřbetem i na asfalt.

        Začínám jezdit RK a Ikona nevyjezdil(šetřím pro opakovaný dlouhý terén). Podle toho jak to bude vycházet náklady pohodlí rychlost budu asi volit mezi těmito plášti a s kleštěmi v ruce.

        0 0
    • delfyn  

      jo a ještě už není v nápovědě jak se to dělá aby se otevřelo nové okno

      0 0
    • delfyn  

      pro všechny kdo řeší váhu komponentů super obchod kde maj všechno zvážené

      Eshop s fotkami jednotlivých položek na váze

      včetně 29 plášťů

      0 0
      • alinceb  

        Jak mají v menu část položek německy a část anglicky, tak to na mě působí celkem komicky…:)

        0 0
        • delfyn  

          to je jedno, nějak se tím prokousat dá, ale co jsem mrkl na rámy, sedlovky, pláště všechno mají vyfocené na váze. Kdyby výrobci uváděli správné váhy tak by se to nemuselo řešit fotkama

          0 0
          • alinceb  

            Však výrobci je obvykle uvádějí správně, ale jen v jedné velikosti a případně bez laku, bez patky, bez šroubů nebo jiného příslušenství. To by na to vážení rámů musela být nějaká norma, aby to o něčem vypovídalo…

            0 0
            • delfyn  

              ani ne tak norma jako logika:) jako třeba že rám se prodává s lakem tak s ním bude i vážen:)

              0 0
      • MlokCZ  

        A k čemu je dobré, že tam mají třeba u pláště jeden kus na váze? Pak si plášť objednáš, dostaneš stejně jiný kus a ten bude mít hmotnost úplně jinou…

        0 0
        • Azmir  

          U ostatních komponent se to celkem hodí, pouze pláště a pár jiných věcí jsou takové že se to celkem liší, ale i u plášťů někdy výrobci udávají takové hodnoty na které se nikdy nedosatneš ani u nejlehčí verze.

          0 0
        • delfyn  

          no u plášťů je to risk:)ale stejně víc věřím tomu co vidím na fotce než od výrobce. Jinak já mám zkušenosti dobrý pláště co mám se ±10g shodují s tím co výrobce tvrdí asi zázrak:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to je fakt zázrak. Já vždy beru více plášťů pro více lidí a když vše převážím tak i v rámci jedné objednávky se liší skoro vždy nejlehčí a nejtěžší kus stejného typu pláště běžně i o 50g a více.

            Naposledy např. 2012 RaR UST 2,25:

            • udávaná váha u Schwalbe 695g
            • nejlehčí zvážený kus 649g
            • nejtěžší zvážený kus 710g
            • překvapivě všechny kromě toho jednoho 710g kousku se vešlydo 695g

            A už jsem měl také v ruce i dva kousky stejného typu pláště, které se lišily o více než 100g…

            A teď co tam dají za převážený kus? Většinou je to tak, že tam pak přijde nějaký z těch lehčích kousků a informace je ještě více zavádějící než udávaná váha výrobce.

            0 0
    • Martin  

      ještě jeden dotaz. řešilo se to sice x-krát, ale nedával jsem pozor :D

      jak jsou na tom RaR + NN na asfaltu? sjíždí se hodně? bohužel, tady na hané se celkem dlouhým asfaltovým přesunům nevyhnu…

      0 0
      • Bafoon  

        po cca 1500km, pod 105kg :-) polní lesní cesty(50%), asfaltové přejezdy (50%) posledních cca 300km na FS. Nobby ve předu po 600km? prakticky bez známky opotřebení, od doby co je vzadu na FS tak celkem ubývá(rychlebky, prasení atp)

        0 0
        • Martin  

          takže odhadovaná výdrž je jaká?

          0 0
          • Bafoon  

            RR vzadu? mno, tohle už je plášť celkem na prd, jak je vlhčeji tak je živej ale teď ho vozím na Plečce takže tam bude mít nájezd do roztrhání těla – jinak si myslím, že těch 1000–1300km vzadu v úměrně funkčním stavu je reálných

            0 0
            • Martin  

              to je na můj vkus hodně málo. musím se teda poohlídnout po něčem tvrdším. asi zas skončím u crossmarku + ňuňu :)

              0 0
              • Bafoon  

                s tou pořizovací cenou celkem souhlas, ale víš jak – třeba tu někdo ještě napíše vyšší čísla, záleží od každého soudruha :-) jinak tuším mlok psal, že jak se u schwalbe sjedou na špuntech takový ty žlábečky tak plášť už ztrácí vlastnosti – což by u mě bylo tak do 500km :-)

                0 0
          • MlokCZ  

            Jako vždy to bude velký rozptyl pro různé jezdce.

            29" 2011 RaR snake skin mi vzadu vydržel přes 3tis. km a měnil jsem ho znatelně dříve než je na fotce ten Bafoonovo.

            29" 2012 RaR snake skin, na tom mám vzadu asi 800km a vypadá téměř jako nový (odhaduju, že by vydržel podobně jako ten 2011).

            Já mám na tom asfaltu hodně, odhadem tak 60–65%.

            Kamarád 85–95kg v průběhu ježdění 29" 2011 RaR (poslední dobou jde s hmotností pořád dolu) najel něco přes 4tis. na zadním a měnil ho ještě o chlup více sjetý než na té fotce.

            Na předním má NN (ale jen performance verzi – koupil s kolem) a ten je pořád ještě ok (po 5tis. km+).

            On bude mít asfaltu o něco méně, jak to má jako jediné kolo, odhadem tak 40–50%.

            Teď tam oba máme 29" RK protection (on je vzadu, má to jako jediné kolo, já i vepředu) a u něj to vypadá, že mu vydrží méně než RaR (už má na něm 1500km).

            U mě zatím vypadá skoro jako nový (já mám kolem 800–1000km, nevím přesně jak jsem prohazoval druhá kola, kde mám RaR).

            0 0
            • Martin  

              můžeš mi prosím změřit šířku toho racekinga?

              0 0
              • MlokCZ  

                55mm (po delší době ježdění, bez duší na 19mm ráfku, 25–27/30–33psi).

                A jak jsem tu u něj psal, tak je potřeba počítat s tím, že oproti 29" 2012 RaR drží daleko hůř (mimo asfalt, kde je ten kulatější profil a nízký hustší boční vzorek do zatáček lepší).

                Na druhou stranu zase lépe jede po tvrdém povrchu, proto jsem u něj nakonec zůstal (a jezdím teď na celopevňáku méně terénu a na kombinované trasy více beru fulla).

                0 0
                • Martin  

                  to by pro moje použití mohlo být celkem v pohodě. bude o něco užší než saguaro, ale zas by mohl být rychlejší.

                  díky.

                  náhodou, nějaké informace o šířce pláště x/king byste někdo neměli? že bych hodil dozadu RK a dopředu XK :)

                  0 0
                  • Martin  

                    podle recenze by šířky x-k a rk měly být stejné…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      „so although it is the same width as a 2.2” Race King, it gets there with the knob height where the Race King does it with casing size.“

                      Dle tohoto by XK byl užší, vzorek nelze do objemu pláště počítat.

                      Stejně je to ale rok stará recenze, takže to nemusí už platit. U některých Contíků cíleně měnili kostru aby šířka odpovídala (teď si ale nevybavuju pro který konkrétně ročník/model jsem viděl, že to měnily).

                      0 0
                      • Martin  

                        uf, prase aby se v tom vyznalo :)

                        0 0
      • Polka  

        RR na asfalt nebrat!

        0 0
    • Martin  

      ještě jeden dotaz

      co říkáte na "hutch toro“:http://www.kupkolo.cz/…ssready-29×2 dopředu a dozadu pythona

      má je někdo změřené a vyzkoušené?

      0 0
    • pstasek  

      Rubena Scylla nebo Kratos, dle preferencí ;-)

      0 0
      • Martin  

        zkušenosti? rychlost? výdrž? šířka?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Chlebovnik  

      Má někdo zkušenosti s plášti INNOVA?

      Konkrétně:

      http://www.bikeway.cz/…9×2–1-kevlar

      http://www.bikeway.cz/…9×2–0-kevlar

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      No ja nevim … tyhle starosti … Ja mam na trenink vzadu ardenta v dratu nasazenej na mliku a jede to a nejak si nepamatuju ze bych mel defekt a ze by me nekdy nekdo predjel … Pravda je ze na zavody vozim RaRa 2.1, ale jinak bych ho na kolo asi nedal – jede velmi dobre, ale pohodli asi tak 3 body z 10 a trvanlivost tak 2 z 10, nevim proc to vozit do lesa kdyz nejde o cas, proste zavodni guma. Jsou zavody kdy na zadnim kole ta guma odejde, protoze je total vorvana na bocnich spuntech, staci kamenita zatacka kde to probrzdim a musim zachranovat co se da a je po zavode guma na vymenu. Takze v ruznym stadiu „rozkladu“ se mi valej ve sklepe tak 3 gumy, kery jsou uz na zavod nepouzitelny a na trenink na to nejsem zvedavej z vyse uvedenejch duvodu … klidne ti tu radost venuju.

      0 0
    • sorak  

      s RaR nejsem moc spokojený, přijde mi že sice člověk něco ušetří na hmotnosti ale je to dost znát na pohodlí i jistotě, obecně mám zkušenosti s:

      Bontrager Jones XR – težší, ale zatím jsem z nich měl nejlepší pocit

      Bontrager Jones ACX – agresivnější vzorek jak XR, lepší na blátě, v náklonu ty boční výstupky ale mají tendenci ujíždět nebo aspoň se mi to zdá

      Racing Ralph – i při stejné šířce viz ty 2 Jonesy mi přijdou míň pohodlný a jistý, ujíždí při bočním náklonu

      Michelin XC AT – hodně měkká směs, dobrý do mokra, na asfaltu hučáky jak sviňa.. :)

      IRC Mythos XCII – univerzál, ale těžký, měl jsem jen drát. verzi

      asi bych se vysral řešit gramy a dal tam gumy, co drží.. taky jsem si říkal, že RaR a přehodem na bezdušáky ušetřím cca 150–200g/kolo ale s Jonesama jsem měl pocit jistější jízdy..

      0 0
    • zdsamct  

      pridam taky svuj dotaz i kdyz ne k tematu …

      mate nejaky prehled o tom jak se ktery 29" plast vytahne, rozjede, zvetsi sirku za dobu sve zivotnosti..

      rad bych nejakej co by na toto co nejmene trpel a sirku mel porad stejnou…

      … na gramy kaslu, muzete poradit, diky

      0 0
    • petrun  

      Když už to tu je tak se zeptám. Má někdo praktickou zkušenost (ne někde psali) s těmito dušemi:

      http://r2-bike.com/…-schlauch-29

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.