jsou tyto pláště opravdu tak pomalé na silnici jak se o nich říká?
jsou tyto pláště opravdu tak pomalé na silnici jak se o nich říká?
Ano, a taky huuuuuuuuuuuuuuuči jak Niagára :-)
až tak moc ne, ale rychlé pláště to nejsou :-)
O tom že tady jsou i nějaké Recenze si ještě neslyšel? Osobně jsem tam o nich psal, tak si to najdi.
jsou dost pomalé,ale ten hukat,když člověk jede je impozanatní :D Přilnavost je nadruhou stranu super :-)
oprava:hukot
je to k nicemu pouzij radeji stahovaci pasky :)
:D o vlakno vedle no :D
náhodou, by to šlo třeba použít jako takové sněžné řetězy :-)
Jsem stršně pomalé…v terénu drží krásně, ale na silnici je to utrpení ve velkým stylu.
V terénu jsou perfektní, ale na silnici je to naprostá katastrofa. Po výměně za NN 2,1 se mi zvýšila průměrná rychlost při silničních přesunech skoro o 10 km/h.
o 10km/h ani za zlate prasatko :)
Nekecám. Při subjektivně stejné námaze jsem dřív jel po rovině cca 21 km/h a teď 29–30. Ale říkám, je to subjektivní, tepák nepoužívám.
nerikam ze tam rozdil neni, ale ani prechod mezi silnickou a fulem s 2,25" plastema neni tak obrovsky.
proste rozdil 10km/h je fakt brutalni.
Nemám důvod si vymýšlet, ale taky neříkám, že jsem to přesně měřil. Přechod mezi Nevegalama 2,1 a NN 2,1 jsem absolvoval na GT Avalanche. Kolo po výměně jelo jak raketa. Jak jsem říkal, dřív jsem po rovině jezdil lehce nad dvacet a ted kolem třiceti. Třeba se do toho promítl jiný průměrný vítr, lepší kondice, možná trochu jiný obvod plášťů, chuť šlapat, když už to tak nehučí, ale tohle jsou čísla, co ukazoval tachometr.
2,1 sem měl jeden čas na 150/140mm fullu než sem nahodil NN/RR 2,25" tak můžu srovnat, rozdíl tam je ale 10km na průměru hehe
A máš to ověřené na průměrných rychlostech? Ono to na lepších pláštích (=rychlejších) jde vždycky rozpálit v prvotním nadšení, že jo. Na stejném kole, se stejnými plášti jsem na předek nahodil RK2.2 a průměr mi vzrostl asi o 1km/h. Na zadku by to hodilo řekněme 2km/h, takže v součtu kolem 3 až 4 km/h ti pomůžou rychlejší pláště.
Po výměně za ten RK jsem si ze začtáku připadal taky strašně rychlý.
Nemám to nijak ověřené, je to prostě jen obvyklá hodnota pozorovaná na delších rovinkách. Nijak přesně jsem to neměřil, protože mě rychlost zvlášť moc nezajímá. Třeba to není přesně 10 ale jen 8, nicméně rozdíl je opravdu výrazný.
Pokud máš rozdíl 8km/h na rovině, tak na průměru to neudělá třeba ani 3km/h (když tam bude kopců opravdu hodně, tak to klidně může být i ještě o dost méně než 3km/h).
A rozdíl 21km/h x 30km/h při stejném úsilí na rovině je blbost.
To by totiž ty Nevagaly musely mít tak 4–5× větší valivý odpor, aby to při těch 21km/h vyrovnalo aerodynamický odpor těch 30km/h (který roste narozdíl od valivého odporu kvadraticky s rychlostí).
A i když mají větší valivý odpor, tak rozhodně není ani 2× větší.
Fyziku a matematiku zvládám na vysokoškolské úrovni s přehledem, tady problém opravdu není. Máš pravdu, že odpor roste kvadraticky, tudíž při rychlostech 20 a 30 km/h vzroste aerodynamický odpor 2,25×. /BTW dalo by se spekulovat o váze této veličiny ve výpočtu. V letectví se do cca 500 km/h jedná o nízké rychlosti a aerodynamický odpor se za „problém“ nepovažuje./ Zpátky k tématu. Poměr mezi aerodymanickým a valivým odporem si netroufám odhadnout a tudíž ani rozdíl odporů obou plášťů. Dále může mít každý plášť rozdílný průběh valivého odporu v závislosti na míře nahuštění a při menším huštění (u mě 2,2bar) je rozdíl výraznější než u maximálního huštění.
Vůbec jsem ale nechtěl zabřednout do takových nesmyslných debat. Sám v jiném příspěvku píšeš, že vliv může mít i nadšení a nemusí být ani prvotní. A nejde právě o to? Třeba tady je ten exaktně neměřitelný vliv. Čísla, která jsem řekl jsou pravdivá (nepleť sem průměrnou rychlost celé jízdy – mluvil jsem jen o té na rovném úseku) a jestli na to má vliv jen valivý odpor nebo i nadšení z toho, že ty pláště nehučí, a nebo že s nápisem Schwalbe si připadám víc cool, je mi úplně jedno. Faktem prostě zůstává, že výměna pláštů měla u mě takový efekt, jaký jsem popsal výše.
uf „Fyziku a matematiku zvládám na vysokoškolské úrovni s přehledem“ velmi smele tvrzeni :-)
ad tvuj dotaz nize na tepak – obcas je prave pro nezavodni jezdeni tepak dulezitejsi nez pro profiky – profik vetsinou velmi dobre odhadne na co jeste ma a na co ne, hobik se obcas musi hlidat aby to v prvotnim nadseni neprepalil a pak se nedivil ze mu 30 km od domova totalne sekne a bude mit vubec problem se dostat domu.
Smělé tvrzení to je, to nepopírám. VŠ mám za sebou, fyziku jsem učil a rád čtu přednášky z M a F místo beletrie (dokonce i tuším, o čem se tam píše :-). Vím je to divnej koníček, ale co už… A nenech se splést tím VŠ. Vysoká škola je pořád jen pro obyčejné smrtelníky. Nad tím je ještě hodně úrovní poznání…
No nevím s tím tepakem. Není to tak dlouho, co nikdo netušil, co to tepák je, a že bych v pangejtech u silnic potkával umdlelé hobíky, co už nedojedou domů… ;-)
a ty si neni obyčejný smrtelník, že… 8oD
Já bohudík obyčejný smrtelník jsem. A proto mě to akorát baví, ale neživí ;-)
tak trochu to vypadalo, že ne. hlavne že je jasno…
Sice píšeš, že fyziku a matematiku zvládáš, ovšem s aerodynamickým odporem na kole jsi opravdu zcela mimo a nemáš ani základní představu natož aby si to zvládal.
Já vycházím z reálných měření kolik je zhruba potřeba výkonu jezdce pro překonání aerodynamického odporu pro jaké rychlosti.
A dále z měření kolik je třeba výkonu pro udržení jaké rychlosti pro překonání valivého odporu pro jaký konkrétní plášť (měření existuje jak pro NN, tak pro Nevegal).
Takže abys měl aspoň trošku představu a nebyl zcela mimo, tak tady jeden pěkný graf, který srovnává jednotlivé odpory na kole pro různé rychlosti:
http://smtp.schwalbetires.com/…g_resistance
Samozřejmě průběh valivého odporu je tam pro nějaký konkrétní plášť a křivka pro jiný bude posunutá (pořád přímka z počátku, ale ne stejná).
Už při 25km/h je odpor vzduchu dominantní a důležitější. Při 30km/h je to už kolem 75–90% potřebného celkového výkonu jezdce aby na rovině udržel tuhle rychlost.
A pro představu. Pro 75kg jezdce je pro NN potřba zhruba 45W, tedy pro NN by křivka byla posunutá mírně výše než v tom grafu.
Nevegal má dle měření valivý odpor výrazně větší než NN, ale pořád ani zdaleka ne 2× tak velký.
I pro Nevegal bude pro 30km/h nejméně 60% výkonu jezdce potřeba na překonání odporu vzduchu.
Aerodynamický odpro je v cyklistice tak významný, že silniční pláště se vozí tak úzké pouze proto, že mají tak nižší aerodynamický odpor, i když širší by měly menší valivý odpor. Jenže pro větší rychlosti u silniční cyklistiky i jen pro ten rozdíl šířek plášťů je ten aerodynamický odpor významnější než snížení valivého odporu.
Přesně tak, to nadšení (a nemusí být ani prvotní) dokáže nahodit bez kontroly aspoň tepákem snadno mnohem vyšíš intenzitu.
Na silničce dám na rovině třeba 33km/h a dle toho jako to letí se zdá, že to jde samo, jenže přitom tepu hodně vysoko.
Na biku třeba s RR za podobné situace pojedu třeba 25kmh, jenže jedu i značně nižší tepy.
No a když se na silničce hlídám a držím srovnatelné tepy, tak najednou 33km/h je fuč a jedu třeba jen 28km/h.
A najednou je při stejné kontrolované intenzitě i na rovině ten rozdíl mnohem menší a to nejvíc udělá lepší aerodynamika silničky.
Třeba NN/NN 2,4 UST x RR/RR 2,25 UST na rovině už není tak jednoduché změřit, kolik je přesný rozdíl. Pocitově je rozdíl obrovský, že to na těch RR letí, když ale držím stejné úseky dle tepů a snažím se o aspoň trošku objektivní srovnání, tak rozdíl rychlostí při stejné intenzitě je už dost malý, klidně jen kolem 1–2km/h.
K tématu jsem odpověděl výš, ale tvůj příspěvek mě nutí k offtopicu. U lidí kteří nezávodí, nechápu používání tepáku. Nevím, jak jsi na tom ty. Myslím to obecně. Pokud dělám nějaký sport pro zábavu, tak si do toho přece nenechám kecat nějakou krabičkou a prostě si užívám. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud člověk dělá nějaký sport profi, tak už to není pokaždé jen zábava právě kvůli takovýmto věcem. Lidi, proč používáte tepáky… Raďěji ani neodpovídejte. Nechci flame, je to jen takové povzdechnutí ;-)
Pro kontrolu. Určitě ne proto, aby mi organizoval život. A taky ze setrvačnosti. Pokud jezdíš dlouho, tak se bez něj dá docela dobře obejít, bo už člověk ví, co a jak.
naprosto s tebou souhlasim.
ale ma to jedno ale :-)). jsou lide, kteri se v takovychto chujovinach vyzivaji a prave to je pro ne zabava. mlok je treba zrovna tenhle typ ;-).
ale prd. keď niekomu vadí tepák, ale keď prezuje gumy tak si poslintáva nad tacháčom a do toho tvrdí že Pokud dělám nějaký sport pro zábavu, tak si do toho přece nenechám kecat nějakou krabičkou a prostě si užívám tak je to trochu schýza, ne?
1*
1*
Jo, teď jsi mě pěkně setřel (žádná ironie). Ikdyž sledování rychlosti/ujeté vzdálenosti a životních funkcí má k sobě přeci jen ještě trochu daleko…
Už to nezachráníš prostě sis jak se říká na.ral do huby.
Každý v tom uvídí to, co vidět chce. Tím to pro mě skončilo :)
možná je to i tím, že tepák neslouží k sledování životních funkcí :-)
např. v autě se taky řeší spotřeba, ne jen rychlost a vzdálenost.
Opravdu vtipné. Pokud považuješ za chujovinu, že s tepákem můžu díky přetrvávajícím zdravotním následkům z mojich několikaletých vážných zdravotních problémů celkem dobře jezdit a bez něj to jde mnohem hůře a mám pak problému když přeženu dobu pobytu nad ANP a pak jezdit můžu jen velmi omezeně, tak to je vážně smutné.
Já ujetý na krabičky vůbec nejsem. Tepák vozím pouze proto, abych mohl v pohodě co nejvíce jezdit.
Jestli jedu s pomalejším pláštěm o 1km/h na průměru mi opravdu netrápí a naopak si užiju, že pořádně drží v terénu.
Ujetý jsem maximálně na to, že mi baví řešit všechny možné druhý problémů a dobrat se co nejlepším výsledkům při jejich řešení.
A ještě dodatek. S tepákem jezdím pořád už cca 15 let. Ze začátku prvních pár let mi to pomohlo se naučit znát svoje tělo.
Jsem psychicky hodně odolný na kole a nemám problém jezdit na krev po delší dobu a kdysi jsem měl často problémy, že jsem na delší vyjížďce přepálil dobu ve větší intenzitě a pak se při dojezdech trápil.
Tohle tepák zcela vyřešil.
A dnes ho vozím hlavně kvůli zdraví. I když svoje tělo znám docela dobře po těch letech s tepákem, tak teď po zdravotních problémech se nechová už tak standardním způsobem jako kdysi. Takže i když se slušně znám, tak zdaleka ne vždy poznám jak na to jsem bez tepáku.
Dle tepáku + znalost svého těla vím jak na tom jsem okamžitě po tom jak vyjedu a vždy tomu můžu přizpůsobit vyjížďku.
Taky jsem několik let vůbec nemohl hrát squash, protože tělo tu vysokou intenzitu nezvládalo (a přitom dříve před zdravotními problémy jsem v pohodě hrál 3–4× týdně).
Naštěstí se to pořád pomalu a jistě lepší a letos to vypadá, že už 2× týdně squash dám (loni to šlo 1,5× týdne, předloni pouze 1× týdně).
A máš to ověřené na průměrných rychlostech? Ono to na lepších pláštích (=rychlejších) jde vždycky rozpálit v prvotním nadšení, že jo. Na stejném kole, se stejnými plášti jsem na předek nahodil RK2.2 a průměr mi vzrostl asi o 1km/h. Na zadku by to hodilo řekněme 2km/h, takže v součtu kolem 3 až 4 km/h ti pomůžou rychlejší pláště.
věřím, jestli jsi jel s Kendou do kopce a s NN z kopce :-)
tá posledná veta to objasňuje. nobynik po vetre môže byť o 10km/h rýchlejší jak nevegal proti vetru.
platí to samozrejme aj naopak.
pod todle bych se nebal podepsat. kdyz vezmu jak se dru pri prekroceni 20km/h, tak tolik to nedela na poloslickach ani pri 40km/h do silnyho protivetru.
Mně to na nevegalech taky nejelo, NN je ovšem jiná káva :o).
takže nejsem sračka,je to pláštěma:)
O tom žádná :D.
to jsou mtb pláště
Jsou hrozné, nejedou na cestě, téměř se lepí, a v terénu jsou taky na hovno, když jsem dal dopředu i dozadu kenda karma 60 tpi 2.2 tak jsem výrazně zrychlil na asfaltu a polepšil jsem si i v mokrém terénu
Musím se přidat s kritikou. Zatím jsem je neměnil, chtěl jsem je sjet, ale na jaře přehodím na něco rychlejšího. Tohle je fakt děs. Myslím že v terénu mě ten rozdíl vzorku pokud nekoupím nějaký hladký nezabije a je to spíš o technice, nemluvě o tom že mi nepřišly na ten traktor vzorek nijak extra, a na silnici si připadám jak bagr. Když občas předjíždím jiný cyklisty (spíš sváteční, s těmi plášti se toho nedá ani v dobré kondici na silnici moc dokázat), tak se otáčejí, co že dělá to auto za něma tak blízko. Jak už tu někdo zmiňoval, je to fakt hukot :D Bohužel v pravém slova smyslu a žádném jiném :(
keď ťa baví jazdiť po silnici, tak nevegaly sú blbost. to sú plášte do terénu.
jezdím i terén ale jaksi nebydlím na skále v lese takže hodlám změnit obutí :) prostě okolí neumožňuje se nonstop ráchat v bahně a hopsat po šutrech :(
tak plášte treba vybrať podla toho, čo ťa viac baví. keď ťa baví terén a asfaltka slúži len na presun, tak po asfalte to nejak dáš aj na zubatých plášťoch
keď ťa baví silnic a terén je len prekážka ktorú musíš prekonať smerom k ďalšej asfaltke, tak to v teréne nejak splužíš aj na bezzubákoch.
keď ťa nebaví nič, tak založ vlákno o tom, že hladáš univerzálny plášť ktorý po asfalte pofrčí a v teréne drží jak ďas… ;o)
Pořád se mě snažíš zařadit jako trapnýho silničáka :D Mě baví terén úplně maximálně ale když tě baví plavat a nemáš na zahradě bazén taky neskočíš na trávu a nezačneš se ráchat v hlíně, ale dojdeš si na bazén někam :)
tak už si založil , ty silničáku… 8o)
Jojo :)
Spíš bych řekl, že Nevegaly nejsou pláště do Česka. V Nové Anglii je to zdaleka nejpopulárnější plášť, protože tu lidi po silnici nejezdí a téren je docela suchej, kamenitej a těžkej. Na to jsou nevegaly dobrý. Taky hodně lidí vozí verzi 2.35 :)
ja ho mam take rad dobre drzi, vzorek je stabylni a neborti se. Asfalt je to nejnutnejsi zlo co je takze pomalost na nem me moc netrapi. Jediny zasadi problem je, ze je opravdu nachylnejsi na defekty zvlaste v beskydech a to minymalne ve verzi bez SWS.
Karmy 2.2 jsem měl taky kevlar 60 tpi. Jely celkem dobře, přirovnal bych je k NN. Ale sralo mě to, že na tvrdém povrchu měly tendenci plavat v zatáčkách. Ten boční vzorek se jaksi žmolkoval. Jinak Nevegaly jsou fakt na 2 věci.
muzes se rozepsat nejak vic o srovnani tech 2.2 a NN? Hlavne me zajima vyska vzorku a sirka plaste. Vzhledem k tomu jaky jsou 2.0 balony tak o nic uvazuju jako o levnejsi variante za 2.4 NN na zadni kolo (NN nebo FA bych nechal jen na predek)
2.2" Karmy jsou větší balony, než NN 2.25". Taky jsou o dost tězší. Jeden kevlarový plášť váží 650 gr, což je dost oproti NN 2.25, který má cca 500. Ale za to byly neprůstřelné. Prasil jsem to s něma, nešetřil nikde, šutry a celkem ostré a žádný defekt za celý rok, cca 3500 km. Přesnou šířku už ale neřeknu, je to 2 roky, co jsem Karmy 2.2 jezdil. Vzorek je u 2.2 saozřejmě vyšší, než u 2.0.
no asi to pristi rok testnu, bud ji pouziju ja nebo ji dostane tatik, kazdopadne cca litr za 2.4 NN kterej vydrzi max 1500 km je proste dost, jinak ta hmotnost pokud je stejne supersirokej jak 2.0 neni zas tak spatna – 2.4 NN ma jen o 4mm vic jak ta 2.0 karma :-)
Nejak nerozumim :-(
U me ma:
Karma 2,0" 50mm
NN 2,25" 57mm
NN 2,4" 60mm novy.
hmm ja nameril na 2.0 karme (pravda asi uz trochu vytahanejsi) 53mm a 2.4 NN novej 57 mm (brano pres plast, ne spunty), 2.4 FA sezonu jetej 61
je fakt ze ty karmy jsem mel vzdycky jenom v dratu a sirka litala rok od roku ± 3 mm
Těch 650g na Karmě jsi skutečně navážil ?
Mám tu dva 2.2 60TPI v kevlaru, je na nich napsáno 630+ – 35g a navážil jsem jeden 686g a druhý dokonce 740g !
Na kolo jsem je ani nedával a koupil 2.0 ( katalogových 450g sice také neváží, ale už to jde ).
Jo navážil jsem jsem 660 gr.
Asi víc štěstí.
Gratuluju.
Ano
Asfalt je pro becka a rozhodne neni pro tyhle plaste. V terenu pekne univerzaly.
Leží mi doma už asi rok, po silnici hrůza (ale co čekat od takového teréního drapáku), navíc směs docela měkká. Nazuju je teďka na zimu a uvidím jak budou držet na sněhu.
Já s nima měl špatnou zkušenost na test festu, bylo to znát, že se lepí … takže při koupi nového biku zůstaly zrovna na prodejně a mám nahozené Karmy a spokojenost :-)
„bylo znat, ze se lepi…“ Ano. Co taky cekat od tereniho plaste. :o)))
… asi jo :-DD … jen bohužel já nejezdím jen dolů kopcem, ale taky do kopce … a taky po rovinkách, takž to není plášť pro mě :-/
v suchém terénu super, v blatě už to je horší a na silnici fakt pomalý… ale ten kousek se vždycky nějak přetrpí :-) však nikam nespěchám :-P
Je to pomluva, jsou i jezdivejsi plaste, ale zas z normanich plastu drzej nejlip. Podle me dobrej univerzal do kluzkejch podminek.
tak to ani omylem, dobrej univerzál je kenda karma a do kluzkých podmínek je dobrý continental mountain king 2.4
Karma je dobrej chrt, na naky hrubsi akce neni dobra, MK klouze na mokru o dost vic nez Nevegal. Na suchu bude docela OK
s Karmou to vidím stejně, takový chrtí universál přesně.
zbatek taky souhlas
tak u ty karmy bude asi hodne zalezet jestli je to ta 2.0 nebo 2.2 – mam dojem ze tu 2.2 tu snad krome Marypary a Jana2 nikdo nejezdil :-(
Zatim sem ji nejezdil, ale chystam se na ne jako chrti plaste na Reigna. UZ sem ji videl v realu a vypada kousavejs nez 2,0. Za tu cenu bych rek ze nema konkurenci
Pokud prejdes z 2,O na 2,2 necekej chrti plaste,je vyrazne pomalejsi,ale vydrz ma velmi dobrou
Karma 2.2 není chrt. Už váha 650–660 gr. o něčem napoví :). Přišlo mi, že docela jede, Nevegal je proti ní velká brzda a má poměrně silné stěny i z boku, za 3500 km poměrně nešetřivého ježdění se mi nepodařilo ji píchnout nebo rozříznout. Přitom naříznutí na povrchu byla nesčetná. Navíc je pohodlná, je to balon a má snad tak 2× vyšší špunty. Na tvrdém povrchu má tendenci v zatáčkách plavat, asi se měkčí směs trochu žvýká.
650g co jineho nez chrti guma to pak je ?
No chrtí určitě ne :). Chrtí se dá označit plášť tak o 200 gr. lehčí :).
no tak trosku odolnejsi chrti plast no :P
Ten bude mít o 100 gr. míň než Karma 2.2 :)
Teď jsem to psal o kousek výš – kenda asi v katalogu vždycky kecá.
(2.2 60TPI kevlar: v katalogu 595g, na obalu pláště 630±35g a ve skutečnosti až 740g)
nekecá, ale občas jim to uletí, jak nahoru, tak dolu
tak 650 g neni tak zly, 2.4 NN ma to samy, spunty se teda zda ze budou vysoky dostatecne a cena je preci jenom priznivejsi. Asi ji na pristi sezonu zkusim, cena/vydrz u NN mi totiz prijde naprosto tragicka :-( Ale jinak je to slusnej plast to zas jako jo.
Já to beru takhle, koupil jsem gt force a na něm byl nevegal 2.3 vepředu i vzadu. Než jsem se přemýstil do hor po asfaltu, tak jsem málem zdechl. Mé zděšení bylo umocněno ještě ht,na kterým jsem jezdil předtím. Nevegaly okamžitě letěly do hajzlu. Zkusil jsem teda karmu 2.2, pohledově je to proti nevegalu slick. Na asfaltu výrazné zlepšení, na štěrku je doma a v mokrém terénu dobře drží, ale musíš přemýšlet, přece jenom je to 60tpi.
Když to porovnám s schwalbe smart sam 2.25 60 tpi. který jsem jezdil dlouho, tak karma je proti SS brzda na asfaltu, ale jednoznačný vítěz všude v terénu.
Řekl bych dokonce že kenda karma 2.2 60 tpi má velmi podobné vlastnosti jako kdysi velmi hojný maxxis ignitor 2.1 60 tpi.
Ve zkratce lze říci, že karma 2.2 60 tpi je plášť se kterým se bez větších obtíží přeasfaltujete do terénu, kde Vám plášť poskytne příjemný komfort v prašném i blátivém terénu s dobrou samočistící schopností a neskutečnou výdrží a odolností proti defektům.
kurnik to pak Contík s 180Tpi musí být nepíchnutelný.
ne nic to mě prostě nedalo :-)
já jsem taky udělal přesně tuto změnu z HT na Force a naopak jsem byl nadšenej, jak skvěle Nevegal drží v terénu. Pravda, taky mě dost překvapilo jak lepí na asfaltu, ale ty výhody v terénu jsou pro mě důležitější – asfalt je pro mě jenom nutný zlo. Je to prostě jenom o prioritách a každýmu vyhovuje něco jinýho.
a když už po tom asfaltu jedu, tak lidi mi uhýbají s hodně velkým předstihem, protože hučí jak kamion:))
jj, držák to je, o tom žádná.
KArma fajn, ale jen do určitých kilo…mých 95kg to nepobíralo nikde…jen na asfaltu…v terénu když přišla zatáčka guma mě vynesla uplně pryč…
Hele na Krušnohorskejch trailech to bylo tenhle víkend klouzavý dost a MK byly naprosto dostatečný. Možná to je tím, že jsem lehká nebo to umím :-). Nevegaly bych možná uvítala na pár kořenech, ale za tu dřinu by to rozhodně nestálo.
Asi to umis no.
tak to ja mel opacny pocit, nevegal klouze vic jak MK
(MK 2,4, Nevegal 2,3)
MK2.4 Nedrzi v zatackach pri naklonu, ma moc mekej vzorek a ten se rad zvejkne.
Karma je chrti plast do terenu nic vic nic min.
Ono pokud tu resi Nevegala v 2.1 tak to berte tak ze ten vzorek na tento rozmer puvodne neni delanej, to spis situace na trhu si tuto variantu vyzadala ideal pro nevegala a jeho vzorek je asi 2.5 mozna ona 2.35.
Když o něčem řeknu, že je to univerzál, tak to znamená, že ve většině podmínek bude minimálně dobrý, což Nevegaly rozhodně nejsou.
Ja odjezdil na Nevegalovy 2 sezony a nekolik zavodu na prednim kole. Pro me je to univerzal s kterym se nemusim bat nikdy niceho. To ze po Acku jede kapku hur nez ostatni plaste pro me neni rozhodujici.
Vegan ma asi pravdu v tom ze 2,1 nebude nic moc. Ja jezdil 2,35
Je možné, že ta šířka dělá svoje.
Záleží na tom, jak máš namakaný nohy :-)
pokud beres v uvahu celou dobu zivotnosti, tak tesne pred smrti, kdyz uz na nich neni zadny vzorek je to snesitelne.
Ještě jednu reakci. Jezdím ty pláště, a jak jsem již psal, pomalé jsou děsně. Co mě ale dorazilo bylo to, když jsem se dočetl že drát 26×2.1 váží 860g!!! Nevegal nikdy víc.
Z jakého zdroje to máš? Jestli je to pravda, tak bych s Rocket Rony a jinými dušemi ušetřil celé jedno kilo!
Ma pravdu, mal som ich a dokonca jeden mal 880g…a druhy ako pise JP3112–860g.
Kevlarove s dvojitou smesou maju cca 660/680g, 2,1" takze tiez ziadne pierko.
Díky za info
Pánové všichni tu řešíte jak jsou pomalé a těžké, ale musíte rozlišovat verze. S 2,3" Stick-e se člověk na silnici nehne váha asi 1200gr a hlavně odskok 42a je ta nejměkčí směs. Na kořeny a mokré kameny super na enduro SMRT! Odskok gumy má na rychlosti největší podíl. S 60a už je to jiná, hlavně klesá i váha. Za mě verze se stick-e ano, ale na FR a DH v mokru.
Nevegaly 2.35" bez výstuhy jsou problematické pro svoji malou odolnost.Pro FR/DH tedy podle mě k ničemu no a na XC jsou zase pro plno lidí pomalé.
Osobně si myslím že to jsou pláště použitelné spíše na XC s tím že je budeš využívat hlavně v náročnějším terénu.
Pokud se nepletu, tak verze 2.35" se Stick-E je Thomac pro a ta má výztuhu. Pokud je i jiná verze, tak já píšu právě o Thomacovi. Za celou dobu kdy jezdím po bike parkách (cca 5 let) Jsem měl na těchto pláštích jen jeden defekt. A to vážím v plné zbroji přes 90kg a jezdím na RB Monster AM 140mm a neřekl bych, že bych ho šetřil. Takže za mě ano. Po pravdě si nedokážu představit jet na nich XC když už se mi párkrát stalo, že při mírném protivětru jsem musel šlapat po silnici i z kopce abych se nezastavil. Měl jsem i odskok 60a a na tom už se dá jezdit dobře.
Pokud jde tedy o verzi s butylem tak ta použitelná určitě bude,ono už i nevyztužená 2.5" je o dosti odolnější.
Jinak myslím že se v tomto vlákně většině lidí jednalo hlavně o směs 60a bez butylu,tedy tu lehčí variantu.
Využiji tohoto tématu. Před pár dny jsem prořezal zadní Nevegal plášť 2.10 kevlar. Vepředu mám 2.35 drát a přemýšlím, že tu 2.35 hodím dozadu a dopředu koupím něco většího. Ta 2.10 mi trochu ujížděla. Nebo ještě mohu koupit 2.2 dozadu. Poslední alternativa je s něčím to nakombinovat, ale nemám tušení co by to tak mělo být. Co si o tom myslíte?
Podle toho co jezdíš..
No, od asfaltových přesunů až po všechny možné kamenité či blátivé marasty, primárně ale jezdím na suchu. Zrovna teď se chystám na Rychlebky a okolí Králického Sněžníku. Lehčího endura se nebojím :D
Lehčí enduro? To je vlastně XC. A XC je vlastně turistika – takže nanoraptor, max. dopředu RR.
No já jezdil na Race Kingách a ta trakce mi nepřišla prostě dobrá. Když se tak dívám na ty vzorky, tak to bude fungovat podobně. Čili to nechci, mám to doma, nevyhovuje to.
Ještě dodávám, že min. tloušťka pláště vepředu je 2.35, menší nechci. Dozadu možná tak ten RR, ale byl bych radši kdybych tam měl třeba těch 2.2.
Tak RaR 2,25 dozadu až na těžší enduro.
Anebo bych možná dozadu zkusil dát jeden ten Race King, co myslíte, bude ta kombinace fungovat? Vepředu Nevegal 2.35 vzadu Race King 2.2?