Zdar, otazka zni jasne, kola favorit – je to prodejne jeste? za kolik? za stovku? :-)
Zdar, otazka zni jasne, kola favorit – je to prodejne jeste? za kolik? za stovku? :-)
bych něco řekl… :-)
Ty máš favoritku a chceš ji prodat?
se ptas me nebo doktora? mam dve:-)
tebe
tak podruhe mam dve, ale nevim kolik za to muze clovek dostat, je to „original“ jeste :-) nic nestrikane ani nemenene, na jedne akorat sirsi riditka
Tady si muzes udelat predstavu o cene.
dik, tak to se fakt nevyplati davat pryc
nebo nedej boze nekam posilat
já bych časem (až si našetřil) měl zájem o nějaké díly : řidítka a možná brzdy
tak ono popravde tak to odstrojovat nebudu, do hospody to je dobre porad i kdyz lezi na pude, fakt je,ze k tem kolum mam vztah, cekalo se na ne roky a jak to prislo do tuzexu (ten obchod asi neznas :-)) tak se hned muselo ficet, samo,ze tomu predchazelo tisice telefonatu :-)
ok
Ahá, tak pán je z elitní socrealistické třídy! „tuzex – telefonáty – hned fičet“. Táta – poctivej dělník – mi vystál v 78 roce poctivě dvou(nebo tří)denní frontu před „Šicí stroje, kola, střelivo“! Bez protekce! Jsme třídní nepřátelé!!! ;-))
Ale až tak zas né, jasně že zelinář měl větší příjem než ředitel podniku, ale zároveň znám chlápka, který začátkem 80. let vydělával na montážích kolem 17 000 Kčs, všechno co nebylo, tak si navozil z venku, nebo to měl z Tuzexu, ale to byla asi jedna z mála výjimek.
„zelinář měl větší příjem než ředitel podniku“ kravina.
Rok 1987
Ředitel závodu: 4 333–6 250 Kčs
Vedoucí provozu: 3 775–5 333 Kčs
Traktorista: 2 290–5 185 Kčs
Pracovník přidružené výroby: 1 983–6 474 Kčs
Zdroj: Cesty k prosperitě – JZD AG Slušovice, František Čuba, ISBN 80–205–0007–3
Máš pocit, že zelinář, řezník, kuchař, automechanik,… si nedokázal nakrást aspoň desítku měsíčně?
Tak to jo, když měli 10.000 měsíčně a víc, to jo. Se zeptam kámoše, dělal vedoucího zeleniny.
Tak já měl ještě nedávno favece, vrazil jsem do něj 1800 před 2 roky, že na něm budu jezdit. Hahaha,převodník 52/48 je prostě jen na rovinky :-). Nový pláště, kazeta, brzdový špalky, řetěz…
Zkusi jsem ho nechat v servisu, jestli to borec neudá někomu aspoň za pár stovek. Nakonec se chytl starej pán, kterej chtěl svýho favece facelifotovat :-). Dostal jsem 1200, takže to nakonec nebylo tak strašný
favorit mal prevod 52/48 ?? a kolko to malo vzadu?
sa pytam lebo som na tom tiez kedysi jazdil a sa dost obavam ze dnes bych sa na takom niecom ani nepohol kedze v kopcoch mam co robit s 50/34 a vzadu 11/28
iank o rekonstruovani favoritu na jazdenie si myslim svoje, leda tak na pivo a na trh.
původně 5-kolo, nevím převody, ale jet se s tím dalo jen po rovině. Při tom faceliftu jsem tam dal 6-kolo 12–26, ale to pomohlo jen málo, u nás prostě okresky vedou všechny do kopců, to se prostě nedalo. jen vyjet ze města k nám na sídliště :-(. Byl jem bláhovej :-))
hele do Moravskyho krasu obcas jezdim na nejakym takovym krutakovi ;)
Tak to seš Kruťák největší :-). Hele, za mlada mně to nevadilo, dneska si člověk (já :-D) myslí, že celkem na kole umí jezdit, najede 4 tis. za rok na biku, ale … Ten zvyk na frekvenční šlapání a možnost odřazovat až do aleluja v kopcích asi trochu člověka deformuje :-)))).
je fakt ze pri posledni vyjizdce, kdyz sem to celkem na tom hnal, tak mi kopec do Vilemovic daval zabrat :-D
sak to je taky Krutostroj :-D
tak to mi neříkej :-), naší kratochvílí od mala bylo jezdit „terénky“, kde jsme favoušům dávali celkem zabrat, dodnes moc nevím, jak to ty kola mohly vydržet, ale pravda, osmice byly. A s kopcama jsme se asi prali s větším úsilím, než jsem ochoten na silničce dnes (mám pořád 39/23 nejlehčí, ale zatím ještě v kopcích neslízám :-).
A ještě cca v nějakým 93 roce když se jelo na Šumavu, jsme byli kupodivu i do kopců rychlejší než bajkeři, proč ? Protože si tam naládovali ty svoje lehoučký převody, točili kašpárka a my na svoje "nejlehčí " převody ze sedla byli prostě mnohem rychlejší.
Pravda že kámoš přitom serval šestikolo, tak musel pak nějak dojet do servisu v Sušici na výměnu :-) ale to nebylo rozhodně pravidlem. Jo, ještě jednou ulomil kliku :-) Pláště Barum 28–622 s max 4,5 BAR to celkem zvládaly a i když se boulily vydržely celkem dost :-)
Sakra, já měl jednotác a 3kolečko a vyjel jsem všude. Teda před 30 lety:) Pláště pologaluska Stomil.
Standard 14–20 ctyrkolecko nebo 13–20 (22?) petikolecko, 13 se sroubovalo do 14 pastorku. Pastorky nemely nabehy, a daly se podle potreby skladat libovolne. Nejvetsi co byl byl myslim 24.
Mě se povedlo sehnat a na 5ti kolo namontovat 26zubový pastorek, nebylo sice jednoduché na něj přeřadit, ale… Jinak na 48/26 jsem vyjel Ještěd i s batohem(spacák)na zádech.Byla to dřív holt trochu výběrová zábava, dneska může jezdit každej.
Měl jsem jednu dobu čtyřkolečko s 28
Někdy v létě jsem prodal Favorita za 1.000 Kč. Zájemců bylo překvapivě dost.
Pokud to není alespoň F1 nebo něco přímo od Babického, tak je to dobré akorát na zeď To je můj názor. Takové ty favotitky z kraje 80 let jsou stavěny z hnusných mateiálů. Mají lisované pakty, na vidlici nabofovaný držák na dynamo atd. Pokud by jsi měl ale rám od Babického, tak to je úplně jiná liga a myslím si, že dodnes velmi hodnotná.
od babickeho to fakt neni, presne jak pises, na vidlici ten deravy drzak na dynamo,ale ten sel urvat :-)
jedna výhoda mého rámu – vše nepořebné šlo odlomit rukou..
Favorit, nabourat a zahodit. Eska, masina je hezka. (No nic, jen jsem se vratil do detstvi), Esky byly snad jeste horsi…
No nevím jestli máš s tou Eskou pravdu. Já měl doma Esku z roku 1973, kdy jsem ji dostal k narozeninám. Měla kované patky a krásnou červenou metalízu a byla pájená do mufen. Já na ni jako kluk jezdil a pak zůstala dlouhá léta v garáži. Přišlo období závodění no a pak jsme s kamarádem koupili horská kola Velmos, pro která jsme si jeli do Sobotína. Ty mrchy vážily snad 25 kilo a po prvním švihu jsem se ho zbavil. Pak jsem vytáhnul Esku z garáže, nechal navařit v Brně u kluků co závodili na dráze čepy na kantíky, nahodli na to tenkrát nějakého Sachse a protože jsem v roce 1990 sehnal duralové ráfky 26×1 3/8 / rozměr plášťů na Esce / tak jsem z ní udělal na tu dobu dost slušného bika v dobré váze a se solidní tuhotí rámu a jezdil na něm ještě v roce 1998. To už i s odpruženu vidlicí. Takže na Esku nedám dopustit.
Dej fotky, protože takovou úchylárnu bych docela rád viděl…:)
dobra dobra, mozna v r. 73 jeste nebyly tak hrozny jako fava z 80. let. Sam jsem ji mel v lete jednou pujcenou od bratrance, zlutozelena metaliza s trikoleckem, a kamarad rikal ze pry zavodni kola maj i 7mikolecko a me to pripadalo neuveritelny.
No je asi fakt, že srovnání s dneškem by už dopadlo katastrofálně, ale tenkrát jsme byli šťastní, že máme alespoň něco :-)
ad kvalita fava z 80' let…
Na favu na „pologaluskach“ jsem jezdil klasicky tereny, co dnes na celobrku. Pro znale jsem rutinne se psem jezdil prygltrejl, vcetne kamennych schodu za rokli (tehda to jeste moc schody nebyly), zakonceny prehradnimi schody. A i po takoveto patnact let trvajici sluzbe stoji ve sklepe pripraven vyrazit… no asi by to trosku prace vzalo.
Jinak na favech nejvic trpely osa, konusy a samozrejme blative rafky. To jsem menil, jak na bezicim pase. Ostatni drzi dodnes, vcetne ramu…
Pohádka o nesmrtelné fávu…:)
Se na nej prijed podivat. Vsak ses taky z Brna, ne? Jen po me nechtej, abych na tom nekam prijel. To bych se asi osypal, po te co me rozmazlil fulik.
Ale na vazno. Vymenil jsem na tom kde co. Vcetne zapouzdrene osy, klik, saltru, rodel s predstavcem a zminenych rafku. Ale ram drzel. Az ke konci mi zacala litat ven patka na retezove strane. Ale to bylo tim, ze jsem pouzival favacky rychloupinak, ktery to sice upnul rychle, ale nikdy poradne. S pevnou osou by to jezdilo bezproblemu dal…
Chces jeste nejakou pohadku?..
Jo me taky za tu dobu praskla jen jednou patka vidlice.
Ram neprask, jen se krouti jak zizala.
Takže když to shrneme, tak jsi nám sdělil, že tam bylo nutné všechno vyměnit, všechno se sypalo, na rám jsi měl štěstí, že ses s ním na rozdíl od jiných domů nevracel v každé ruse s půlkou, ale jinak to bylo úžasné kolo snů.
Jako chápu tě, je úžasné, s jakou nostalgií lidi na ty kola vzpomínají, jak museli dávat úplatky a nocovat před podnikovou prodejnou, pokud chtěli nějaký kus urvat. Jak byli králi sídliště, pokud ho k narozkám dostali,…
Ale na druhou stranu to byl neskutečný šrot, jako drtivá většina všeho socialistického ze 70. let a mladšího.
Pamětník nám to osvětlil…
Ty si myslíš, že si nepamatuju dobu, kdy mi bylo cca 5 let? Jak jsme museli ve frontě stát na každou kravinu, nic nebylo, prázdné regály, na favorita 136L tatik nocoval před mototechnou, musel vzít hnusnou vyblitou barvu, protože v jiné prostě nebyl, pak měl několik dní dovolené a dodělával ho v garáži, nastal převrat, který si pamatuju dle odznáčků OF a toho že soudružky učitelky, které mě nejprve káraly, že jím říkám „pačko“ a né „soužko“, mě ze dne na den začaly kárat, ať jim neříkám „soužko“, ale „pačko“ a já v tom měl guláš.
Pak jsme vyjeli na jaře 1990 do Rakouska a já jsem zažil šok. Plné obchody krásného barevného všeho, krásné lesklé podlahy, nablýskané vitríny z nerezu s krásně naaranžovaným zbožím, samootevírací dveře do obchodů na fotobuňku, zvláštní kasy (žádné bouchání cen ručně), vonící a samovolně splachující nablýskané hajzlíky… To jsem však jěště netušil, jaký kulturní šok zažiju, až si na to navyknu a mi se vrátíme do toho hnusného, šedivého, oprýskaného bordelu, který nás udeřil do xichtu pár desítek metrů za česko-rakouskými hranicemi. Pamatuju se, jak jsem neustále snil, vypadnout z ČSFR tam.
Takže nezkoušej mě podceňovat kvůli tomu, že jsem bolševika zažil jen 5 let.
To jste měli dobrý, mY měli trabanta. Ale já život moc neposuzuju podle dveří na fotobuňku a obchodů plných krásného barevného všeho(tím se komančů nezastávam), Howgh.
.
Zbytecne to prekrucujes. Ja jen rekl, ze na to, kolik facek stale jezdi kolem a na to, jake se s tim daly jezdit tereny ten ram vydrzel a vydrzi dost.
Nijak sem se to nesnažil překrucovat, jen to možná jinak vyznělo. Motorek Jawa taky přežilo dost, přestože to byl ke konci děs běs v porovnání se západem.
Kdyz v socialismu byl podle tebe vsechno srot tak se podivej na dnesni vyrobky nedavno jsem opravoval vysavac Zepter ,a chtelo se mi zvracet jaka je to kvalita.
Zepter nebrat, jsou to podvodnici.
Osa, konusy,pedaly, rafky a praskajici draty- neustale osma, BB, klinky, zamek sedlovky, brzdy… neustale se neco s.alo, hodina jizdy hodina servisu, jak vrtulnik.
Pak jsem v '92 presed na kolo na vicemene komplet shimanu 300 Exage, Bayer rafkach a ctyrlistkach dratech a nebylo potreba na nej sahnout jak byl rok dlouhej (ted je z nej festka).
To je F1, ne? Nebo se to tak aspoň tváří…:)
F1 to neni. Je to nejaka garaz castecne s pouzitim vystrihanych favoritackych mufen, prumeru favo trubek (28 mm od/26 id sedlova), podivnych mustku a korunky vidlice, bez vyrobniho cisla a oznaceni, koupena v r. 92 v Budejicich v kamenny prodejne (Strnad), jen ram, v tyhle barve. Tenkrat mi to prislo jako vyhodna koupe, proti seriovymu favoritu pokrok. Kdybych vedel jak dlouho na tom budu jezdit a co vim tedka tak jsem mel asi koupit poradnejsi CrMo ram. Proti Eddymu je to znatelne mekci, jezdi to ale prijemne.
Nechá se nějak podle výrobního čísla určit rok výroby? Mám totiž doma dva kousky. Jeden je taková vyblitá modrá metalíza s černooranžovými nálepkami a brzdami Centric a druhý je tmavě modrý se samolepkami s trikolórou (vepředu Favorit Rokycany, Made in Czechoslovakia).
Ten tmavěmodrý vypadá i podle začištění svárů na nějakou exportní (lepší) verzi.
mrkni sem
Ten S.Leinweber by ti mohl pomoct. Me proslo pod rukama taky par ramu favo, eska ci co, skoda, ze jsem si nepsal cisla, zpetne jsem ted mohl vyhledat pro zajimavost.
Neválí se doma někomu pojízdný favorit? Někomu kdo bydlí na ustecku? Za nějakou lidovou cenu by ho prodal?