Kolik vám při běžném používání vydrží třeba Tiagra nebo 105 km než začne něco blbnout? Má cenu koupit starší silnici která má třeba najeto 12tis?
Kolik vám při běžném používání vydrží třeba Tiagra nebo 105 km než začne něco blbnout? Má cenu koupit starší silnici která má třeba najeto 12tis?
12k km na silnici nic není. Jestli je sada vizuálně a funkčně v pořádku, tak by neměl být problém.
Podle toho, jak se k ní předešlí jezdci chovali a jak měli seřízeno. Případné problémy bych spíš asi hledal na levé páce. (Na Ultegře 6700 mám aktuálně lehce přes 30.000 a pořád řadí a dá se seřídit.)
Mám možnost koupit tři jetá kola:
Trek 1200 sl najetocca12tis za 8tis kč na tiagře přehazka 105
Spyder najeto cca 2tis za 11tis kč na 105 komplet. Carbon představec a řidítka.
Scott Speedster 30 jemě jeté za 11tis kč na Tiagře přehazka 105.
Co by jste preferovali?
Pokud je Spyderová stopětka alespoň v provedení 5600, tak Spydera. Přehazovačka nic neřeší, páky 105 mi přijdou příjemnější a mají čistší chod. Ale Tiagra vydrží také neuvěřitelné věci – už 9sp 4500 je velmi použitelná, 10sp 4600 je ještě lepší.
Předpokládám, že jinak mají rámy podobnou a hlavně vyhovující geometrii. A také odpovídající kliky s nesjetými převodníky.
Pro ilustraci, synovi na kolo jsem nedávno kupoval v e-shopu novou desetirychlostní výbavu 105/5700: přehazovačka 840,–, přesmykač 490,– a páky L+P 3.500,–.
Jestli to nebylo jezdene bez servisu/mazani a ve srackach tak je to OK a vydrzi 5× tolik.. dej rec s majitelem, vetsinou se pozna, jak se o kolo stara, pak vyzkousej chod pak, jestli jsou lehce a presne, mas vyhrano, plus se podivej zespoda dovnitr, jestli to tam neni rezave, zanesene bordelem..
Pro klid duse bych po koupi (pokud nejde o skutecne zanovni a skvele fungujici kolo) vymenil minimalne radici a mozna i brzdove lanka a bowdeny (a dal si praci se vsemi zakoncenimi bowdenu, zabrousit, aby to bylo spravne dlopuhe a vedene atd.. ) to vetsinou zvedne pocit z kola o 100%
A jinak vydrzi to dlouho kdyz se staras, mas furt serizeno a obcas kdyz se roztrepi vymenis lanka a bowdeny.. taky je dobre nakapat do mechanismu pak alespon wet lube, minimalne po nejake destive vyjizdce.. hlavne ne odmastovace jako WD40 bez toho, ze bys to pak namazal..
A kolo si vyber, jak rikal Krab, hlavne podle geometrie (competitive cyclict bike fit calculator), podle vlastnosti ramu a zbytku vyvbavy.. sada pokud je 10sp dela jen male rozdily, i kdyz samozrejme ty novejsi generace mnohem lip vypadaj a lip se drzi, ale jak rika Krab neni problem pak upgradovat, klidne i z bazaru, 10sp sady ted docela jedou jak lidi prechazej na 11sp..