Vyměnil jsem náboj na zadním kole. Náboj je o něco širší a tak mi osa kola utekla asik o 5–10mm do prava. Více podložek už asik na osu nedostanu,abych to vyrovnaů. Je to velký problém? Kolo jsem projel a je celkem funkční.
Vyměnil jsem náboj na zadním kole. Náboj je o něco širší a tak mi osa kola utekla asik o 5–10mm do prava. Více podložek už asik na osu nedostanu,abych to vyrovnaů. Je to velký problém? Kolo jsem projel a je celkem funkční.
Dvoustopá vozidla jsou sice běžná, ale já bych přecentroval výplet.
tak si tu osu chyt a nažeň ji aby byla zase v ose :D
dělá se to docentrováním kola v centrovací stolici a kontroluje pravítkem
Hm, zajímavé centorvací stolici nemám. A ani si nedovedu predstavit co myslíš. Asi se optám v servisu.
Sam jsi to vypletl? Na jake kolo?
Vypletal jsem sam dle na vodu na ivelo.cz . Myslím, že to jsem zvládl. Měnil jsem sedmikolecko za kazetu. Kolo je Fort závodka 10 let stará. Nebo jsi myslel rozmery kolo?
myslím že nezvládl když si 10mm mimo osu
:)
Použil jsem staré špice a umístil je na jejich původní místo(na straně kazety jsou kratsi). Podle mě je problém v tom, že je nový náboj širší než ten starý. Na straně kazety nelze jít více doprava(tím směrem kam potřebuji, aby bylo kolo v ose rámu)
Ty máš ale mít výplet posunutý víc ke kazetě a né posouvat osu náboje.
Takze novej naboj ma priruby dal od sebe. Tak ted to musis cely pretahnout na druhou stranu. Po prepleteni to nelita do stran a nahoru a dolu?
novy naboj ma konusy dal od sebe, delku dratu jsem zachoval na strane kazety/sedmikolecka byly kratsi. Kdyz jsem se centrovanim snazil dostat kolo do osy vypadalo dos nezvykle.
a?
prostě to máš blbě nevím co furt řešíš, dej to do servisu i s rámem oni ti to tam dají dopořádku!!!
Ok, sypu popel n ahlavu, měli jste pravdu v servise mi rekl borec ze to mam vycentrovane na stranu od kazety a kvuli tomu to vyoseni.
no to je sice hezké, ale pokud není správná delká drátů tak jsi bohužel mimo osu,
tak vem stipacky, vystrihej to a nech kolo zaplest nekoho, kdo vi. ;-)
:)
vypadá to, že budeš muset vyplést znova a s jinou délkou drátů (jestli tam nemáš rezervu na přecentrování o 10mm) Myslim že nové dráty neuškodí, pokud jsou tyhle 10 let staré.
Výměna drátů není vždy nutná. Existujou prodloužený niple. Možná by to stačilo.
no i kdybys mel pravdu, jakoze je to slozitejsi, tak co ty dlouhe draty ne druhe strane potom?
Das niple naopak, to da rozum.
Moje první věta byla myšlena tak, že někdy ta výměna drátů nutná není a někdy je. Pochopil jsi to jinak? :)
Když ty dráty vyjdou u pastorků moc dlouhé, tak to je ten druhý případ.
metoda pokus omyl? to by se mi nechtělo absolvovat:)
Takovou metodou se clovek, ale nejvic nauci ;)
kdyby sis to poradne nastudoval dopredu, mohls byt omylu usetren. ;-)
Ale zase víš jak to je. Teorie do sebe můžeš nalít kolik chceš, ale dokud si to neosaháš sám, tak to nikdy nebudeš umět. :-)
to bez diskuze. jenze on posral uz tu teoretickou cast. :-D
Raz vlozis koleso do ramu normalne a raz opacne (kazetou dolava). V oboch pripadoch by mal rafik pekne sadnut do stredu medzi brzdove gumicky (snaz sa ich manipulaciou s kolesom neposunut). Ak to neplati, tak vsetky spice na jednej strane povolis (napr. o 1/2 otacky) a na druhej vsetky rovnako utiahnes. Opakovat, dokym rafik nie je v strede. Na zaver docentrovat lokalne odchylky. Pravitko netreba.
COŽE? Já myslel, že je to normální.. Díky tomu, že je vzadu kazeta to kolo přece musí bejt trochu ustřelený, ne?
Jak říkáš „ustřelený“ vůči přírubám ano. Ale vůči maticím na ose a tím i zadní vidlici musí být uprostřed. Výjimkou je několik málo rámů, které mají úmyslně „uhlou“ zadní stavbu.
Čau, je možný že asi tak po 30 km s povolenou přední pevnou osou :-))) mi uhl výplet na předním kole o 0,5–0,7 centimetru do prava? Když jsem tam dal novej ráfek tak už to nebylo tak znatelné max 2 mm. Vidle je Reba Rl