Ahoj, rozhodl jsem se že letos zainvestuji do nového biku. Strop mám na 70000,– Po dlouhém výběru mi zůstal Canon Rush 5 (lefty je nádherná a je to cannon) a Spešl Epic comp (geniální zadní stavba). Který z těhle biků byste si vybrali vy?
Ahoj, rozhodl jsem se že letos zainvestuji do nového biku. Strop mám na 70000,– Po dlouhém výběru mi zůstal Canon Rush 5 (lefty je nádherná a je to cannon) a Spešl Epic comp (geniální zadní stavba). Který z těhle biků byste si vybrali vy?
Dej nam sem odkazy na ty biky. Ja osobne bych volil Epica, je to proste uzasny kolo:)
Jejda. Rushe jsou za ty prachy špatně osazený. Chystám se na příští sezonu buďto Rush (LX/X7) nebo Stumpjumper (LX/XT/XTR) za 75k (-sleva, doufám). A ta Leftyna – je to Leftyna, ale existují i lepší modely. Myslím, že Cannondale si člověk zaslouží, až když na něj jsou pořádný prachy. A Epic za 70k bude docela těžkej na to, že stojí 70k, počítej v L tak kolem 13 kilo. V případě Stumpjumper FSR a Cannon budu váhat, v tvém bych ale šel dle pocitu a kvůli vzhledu do Cannona. Je to úžasný kolo :-)
od pátku jsem štastný majitel Epic Comp 2006, váha v XL včetně pedálů je 12,6 Kg.
V XL? Převáženo??? To ale vůbec není špatné…
jj, vážili ho předemnou přímo v prodejně.
asi maj šikovnou váhu ;) Ale ne, to by mohlo klidně mít.
epic, priste hod i anketu
www.specialized.cz/new/kolo.php?… www.vokolek-import.cz/ Tady jsou odkazy na ta kola. Prosím, nepiště jen epic, nebo rush, ale i proč. Díky.
volim spesl z tech dvouch, cannon se mi nikdy proste nikdy nelibil…takze proto, to jsou subjektivni nazory co ti tu kdo napise, sam si musis vyzkouset co chces, Epic mi svim resenim prijde jako jediny full na maratony…
spešla protože je mnohem hezčí a nemá leftynu
Sdílím Tvůj názor. Cannondaly se mi nikdy nelíbili a asi ani líbit nebudou. Nekoupil bych bajk, který je škaredý.
bohužel musím souhlasit s hanzem (ač jsem sám zastáncem Céčka), teda hlas pro Spešla.. za ty prachy podle mě o dost lepší výbava, design je u toho Rushe pětky taky dost podivnej, a že by ta leftyna byla nějaká super pecka oproti foxu u spešlu taky pochybuju.. jó, kdybys měl ve výběru nějakýho vyššího rushe v karbonu, tak tam už bych pak volil jinak…
tady prostě bude asi lepší koupit spešla, no… ale pokud u Tebe vede po designový stránce céčko, tak… :-) jinak test obou biků je asi samozřejmostí, že proběhne, nebo se pletu? ;)
Nepleteš. Oba projedu a pak se rozhodnu. Chci jenom vědět, jak by se rozhodovali jiní.
Tak si asi půjčím od našich a půjdu do canonu, ale v karbonu. :-)
noooo, tak to bude paráda! :-)
K Rushovi bych hledal mezi Stumpjumpery FSR. Epic je u mě ekvivalent Scalpelu … Na maratony které si chceš vycyhutnat radši Stumpa, pokud neřešíš celý byznyscase. Ale jetý Cannon se líp prodává, když by bylo potřeba… Scalpel taky není k zahození, pokud máš závodní ambice.
Taky EPIC. Je to spešl, není to jednočep jak Dale (ty se mi nelíbí – jednoduché, ale nedokonalé).
„dale“ ?? to se tak rika mezi odbornikama?
Taky jsem jednoznačně pro Spešla, ale přesně jak píše MartinXC, tak bych šel do Stumpa. Mám u Spešla pouze jednu zásadní výtku a tou je cena. Pokud není ve slevě, tak má dost mizerný poměr cena/výkon.
A konkrétně bych šel u Spešlu do Stumpjumperu FSR Elite, ale akedkvátní cenu bych viděl maximálně 60tis. (a ne téměř 80).
U Epicu comp bych pak viděl adekvátní cenu tak na 50–55tis.
Za to u C-D je ten omer cena/vykon jeste o dost horsi, takze z tehle 2 ani jedno
No o C jsem raději ani nic nepsal :-)
Jj, tak ať si koupí RAVO, tam je poměr cena výkon mnohem lepší. Toto nejsou značky, tedy hlavně „C“, kde by bylo na místě řešit osazení. Colnago taky lidi nekupujou kvůli poměru cena/výkon.
Nedovedu si představit, že by na nějakým automobilovým fóru někdo řešil otázku, jestli si má koupit raději Porsche Carrera GT nebo Ferari 550 a nějakej chytrolín by mu poradil, že poměr cena/výkon je u nich nevyhovující a že by bylo lepší by bylo lepší koupit Seat Ibiza a postupně ho vytunit… :-)
Husty :)
Dle mého se nespálíš ani u jednoho. Prostě o kterým se ti bude zdát jako prvním ta ho ber..:-) a uvidíš, že ti přiroste k srdci. Já jezdím oba (cannon F900, Specialized S-Works carbon) a každý má svoje. Ale je fakt, že radši sednu na Spešla – už jenom kvůli pohodlí…
Mě osobně se víc líbí Cannondale, ale chtělo by to víc peněz na lepší model.Ty základní modely celkem nic moc výbava. Ale sloužit dobře bude jak S tak C
koupil jsem Stumpjumpera a určitě bych neměnil, naplnil přesně mou představu
Jojo, taky jsem měl Stumpjumpera Experta, super univerzální kolo…Ještě teď se mi po něm stýská… :-( Není to žádná raketa, ale padne do ruky výborně. Je to skvělé kolo na hraní :-)Já bych se při volbě jasně rozhodl pro spešla, ne že by se mi kanóni nelíbili, ale spešl je spešl…Přidávám fotku :-)
Před 14 dny jsem řešil přesně stejné dilema. Rozhodnutí padlo na Rush 5. Mé důvody jsou: důvěra v kvalitu rámu, Lefty, značka. Zdůvodnění: Rám i jeho konstrukci (jednočep) považuji z hlediska kvality za lepší, protože dle mého déle vydrží a také nároky na údržbu budou v čase nižší. Lefty je pro mne o dost lepší než FOX. Značky SpecializedxCannonndale považuji co do zvuku za rovnocenné, ale opět, v čase bude na tom Cannondale lépe (i pro případný prodej ojetého kola). Navíc je mi 40 a chci trochu toho pohodlí, což opět mluví pro Rush.
Uff, já to teda vidím naprosto obráceně.
svojím spôsobom s Tebou súhlasím. Mal som jekylla a jazda s kvalitným jednočapom je super. Nereaguje na brzdenie a perfektne kopíruje terén. Údržba takmer žiadna a naviac má cannon super odolný lak. V tuhosti leftyna nemá konkurenciu. Ak Ti nejde o to, aby si mal nutne niečo najmodernejšie, ale trvácne a overene, tak rush je super. Mal som možnosť ho skúsiť a vobec sa to nepohybuje pod šlapaním a je to parádne komfortné. Leftyna je sexi. Teraz mám ale epica, bola to dobrá kúpa, jekyll som predal, lebo mal som ho 5 rokov. A predal som ho veľmi výhodne. Lenze, keby som mal možnosť zohnať lacno rush s papiermi, tak idem do toho.
lol
super odolný lak.. co si pod tím představuješ? Není to narážka, ale nezdá se mi, že by byl super odolný, možná je jen trochu pružnější, než normální lak takže se neodprýskne při nárazu.. (i když takový případ taky znám :))
po zkusenostech s dalsi kvalitni znackou musim rict ze lak kanona je opravdu o tridu lepsi
nene…lak na ironech je daleko nejhorší ze všeho co se dá na týdle kouli koupit…pro modely 07 se už ale chytli za nos a prej to poladili…takže zas tak strašně dobře na tom canon nebude ale je fakt že jeho laky sou kvalitní.
neeee to bolelo:-)))) no mas pravdu, ale stejne si myslim ze lak na kanonu je proste i proti ostatnim zkratka velice kvalitni.
tenhle rok podle me na tom IH bude fakt asi vyrazne lepsi, ten matny lak vypada uz od pohledu ze to vydrzi vic.
me se matny laky osahaly a pak se v mistech kde drzim kolo leskly......ale treba to u vas nemusite tak casto zvedat :) hele nemel jsi to kolo v jiny barve??
kdo rika ze je to moje kolo:-) fotku sem hazel hlavne kvuli peknemu detailu grafiky na ramu. je to hotove umelecke dilo. ale na kole bych to mit asi nemusel..
jo to je hezky.....jen bych radsi vymenil tu svitivku za nejakou pastelovku…zlutou nebo oranzovou.....mam barvy rad ale svitivy mi k srdci srdci neprirostly…
mozna by to chtelo nejaky celek…
hanz ale myslel ze ten lak na 06 pri narazu sutru apod. hodne pryska, takze v tomto ohledu to bude v matu asi lepsi…no a vylesteny mat to je vpodstate asi problem kazdeho matu,ne?
letošní designy se jim celkově moc povedli..všechny řady kol do terenu jsou krásný…a ty vidle v laku rámů k tomu.....celá řada 7p a 6p je prostě luxus.
jj kombinace vsechno black a ruzova vidle je uchylne paradni
Hale nechci ti do toho kecat, ale jestli uprednostnujes udrzbu, tak si nikdy nekoupis lefty. To ze je 1 cep vic bezudrzbovej jsou takovy myty, viz treba GT, to je vlastne taky jednocep a uz se tu objevili nejake stiznosti na praskani v cepu, u RB s cepem byli taky problemy atd… Na spesla sem tu nic nezahlid a ani na svym kole sem nic nezpozoroval, takze spis zalezi jak jsou cepy udelany a utesneny, na reklamni kecy nespolehej.
Priteli, kolik si toho na Lefty najezdil? Ja tri roky, a ani sem na ni nesahnul. To samy s druhou pritelkyne. Nezastavam se C-dale, jednocep ma svoje mouchy, ale zrovna tenhle argument o Lefty je mimo.
Nechci tě s přítelkyní podceňovat, ale když se podívá na tuhle fotku tak se ani nedivím, že ste na lefty nemuseli tři roky sáhnout :o))
haha, jsem přesně čekal že to vytasíš:-). máš v histori BF slušnej přehled:-).
:o)
hehe, tak to jo. Ale když už se posere, je to velkej problem…
Ja nechapu co mate, rozumim ze tam vypadame jako modylkove, ale byla to prvni lonska vyjizdka od domu cca 3km, a kamarad s fotakem defektil, musel se vratit a tak nas alespon vyfotil. Skoda ze neni foto kdyz sme se z te vyjizdky vraceli. Odsuzoval lidi podle kola, mate to zapotrebi?
myslim ze nikomu nejde o kola, kdo by te taky odsuzoval za canony(kdyz i taci se najdou,ze?:) Spis si myslim ze vsichni narazi na prilbice, tohle si na hlavu nedas, pokud ses zdravej a chces jet vic jak 5km.
amen
:-)
väčšinou odsudzujú tí, čo majú doma staré hrče, ale budú múdri jak neviem čo…
:-)
ehh…docela ubohe..
Souhlasím, vozím se na Lefty od roku 2000 několik verzí.
Některé verze Lefty měly komplet střeva od FOXe včetně Teralogic, při vyšší tuhosti vydlice !!! Ale prostě někteří soudruzi mají averzi vůči této vidlici.
No nejezdil sem ani jednu, me staci si precist uzivatelsky manual a z tech je jasne patrne ze lefty vyzaduje vetsi udrzbu nez jakakoli jina vidle a to ze ty si na ni za 3 roky nesah, nemusi nutne svedcit o tom ze je vidle bezudrzbova
Ridis se stejnym navodem pri udrzbe auta? Televize? Takovyhle nazory mam fakt nejradsi, radsi narovinu priznej ze ses odpurce jedocepu s jednou nohou a bude to vsechno jasny, a ja ti to pak rozhodne rozporovat nebudu…
No prave ze ja se moc manualama neridim, ale u lefty asi nic jinyho nezbyva, tady nekde na foru o tom neco je, jinak odpurce jednocepu nejsem, lefty jo
Nekde tady na foru je neco o tom ze Bighity nefungujou, slysel sem ze Authory sou nahovno, Magury tecou a kamos kamose rikal ze Dema praskaj..... JPP Argumentuj jen tehdy, pokud k tomu skutecne mas co rict
No me jenom prijde zvlastni argumentovat u C-D tim ze je to jednoduchej bezudrzbovej system, pri tom neni zadna vidlice ktera by byla slozitejsi nez lefty. To mi prijdou 4 cepy na zadni stavbe a normalni vidlice ve predu jednodusi nez jeden cep na zadni stavbe a ve predu lefty.
Nepiš o něčem čemu nerozumíš. Co je podle tebe složitého na Lefty?
no treba ty kulicky misto kluznejch futer, naboj musi bejt specialni a to uvazuju jen z uzivatelskeho hlediska
a voni sou tam kulicky????? Ty jo, asi sem blbe koukal…
no jestli se ti z nich stali už válečky tak už je ta vidle asi v kaši :-)))
Tyjo, mas pravdu… To bude tim ze sem necetl peclive navod a vyprdnul se na pravidelny servis…
Co je natom složitého? místo dvou kluznách pouzder + stíracícha-tesnících kroužků jsou tam 4 ložiskové dráhy, které občas promažeš.
no to je o 4 zbytecne veci navic a o 2 dulezite veci min. Jako kdybych se te zeptal co je na tom slozitejsiho jen o 3 cepy vic, na ktere co je rok dlouhej nesahnes:-)
no tvoje argumentace nabira na kvalite. prece kritizujes udrzbu ne? tak se toho drz. u normal vidle strikas a otiras nohy pred nebo po kazde jizde, u leftyny „jednou za pul roku“ maznes drahy. s cim prides jeste??? tak kdo ti co povidal?
No uz sme to tu jednou resili takze ted znovu www.bike-forum.cz/…7/forum.html#… myslim ze se tam par lidi shodlo na tom ze ma lefty vetsi udrzbu nez normalni vidle, daval sem tam i vynatek z uzivatelskych manualu od C-D a Mazocchi kde je popsana udrzba vidlice.
fousek, fousek, viím že o leftyne nemáš ani najmenšiu šajnu a budeš tu múdrovať ako keby Ti prešlo rukami desiatky leftýn. Si úplne mimo, škoda sa s tebou o tom baviť.
Myslim ze vim o ni dostatecne mnozstvi informaci na to abych vedel jak to funguje a jak je to slozite, to ze sem si spletl kulicky s valeckama je pravda, ale princim je ten samy, proste se po nejake draze odvaluje teleso kruhoveho prurezu a musi to byt namazano a nesmi se do toho dostat prach coz se musi resit tim ze se u lefty pravidelne maze noha a musi tam byt prachovka, coz u normalnich vidlic zajistuje tlumicovy olej a stiraky, coz je podle me mnohem bezpecnejsi a elegantnejsi reseni (preci jen poskozeni prachovky nebo jeji netesnost je pravdepodobnejsi nez ze se poskodi stirak) navic v lefty musi byt 2 maziva a v normalni vidli jen jedno. Nakonec me je to fuk ja lefty vubec nerozumim a ani nepotrebuju abych ji rozumel, me proste staci se na ni jen podivat a je mi jasne ze den kdy lefty vznikla na papire nebyl konstrukterovo nejlepsi den:-)
ináč tá vidla sama o sebe je drahá iba preto, aby sa predávali rámové sady a nie vidlice. Kto jazdi vidlu od canona a bezprostredne presadne na bajk s konvenčnou vidlicou, tak hneď cíti ten rozdiel v tuhosti, hlavne pri brzdení. Mám teraz FOX 100X a mám pocit, že sú tie nohy z gumy a to mám nove púzdra…
ten pocit dobře znám :-) ale někomu to nevysvětlíš. mrkni do ICQ
to je pravda, ale zas mam pri prechodu na konvencni vidlici pocit „masloveho“ chodu. na Lefty ten pocit nemam.
Jak to myslíš, že je míň citlivá? Nebo větší odpor těch ložisek?
nerekl bych ani odpor a ani citlivost. proste jako bych u lefty citil jak se tam ty valecky koulej pri pohybu, proste tam citim nejakej mechanickej pohyb, kterej v klasicky vidli cejtit neni, protoze tam nikde neni kov-kov, ale vzdy jen kov-kluzna vrstva nebo gufero… subjektivne mi ten kluznej system s olejem prijde takovej hebci i kdyz pri nejakym objektivnim mereni by lefty vysla mozna citlivejsi. je to jen pocit.
ok, to musim potvrdit pocitově to trochu cítit je. Ale je to jen pocit na citlivost to vliv nemá.
asi už budu sprostej ale příště se drž věcí se kterýma máš zkušenost a nebudeš za trotla..leftyna je opravdu jedna z nejněně udržbových vidlic co vůbec je..navíc nevznikla na papíře náhodou ale vývojem z headshoku..ve svý kategorii slušně tuhá..a to že máš dvě maziva je další z chabých argumentů..v manitučkách máš tři atp…to o tý manžetě je taky usměvný…nikdo ti jí nenutí tak nikomu nenut že je to šunka.
Ja nerikam ze je to sunka, jsou v ni vpodstate nejlepsi technologie a proto funguje (kdyby v ni tyhle technologie nebyli tak nema vubec narok fungovat), ale je to proste reseni proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite. Poradnou vidlici na kole tak dlouho nemam takze nedokazu posoudit jak jsou vidlice bezudrzbove na kolech, ale na motorce mam vidli roku vyroby 2000 a jediny co na ni delam je ze obcas z ni vypustim vzduch, mozna letos v ni vymenim olej, ale to spis z cernyho svedomi nez ze bych pozoroval nejaky zmeny chovani. Urcite mi pod tohle hodis ze vidlice pro moto se nedaj srovnat s vidlicema pro kola a ja se te zaptam proc ne? Treba takovej Monster nebo Shiver se vic podoba vidlici na motorku nez treba Skarebovy
nezlob se na mě ale blablabla…diskuze nemá s tebou smysl protože to víš nejlíp i když si jí nikdy neměl…není to nejlepší vidle světa jako není žádní jiná ale rozhodně patří pořád na špic..i co se týká udržby.
nevim to nejlip, ale snad kazdej je schopnej urcit co je jednoduchej system, oni tu vyzdvihujou ze C-D je jednoduchej, bezudrzbovej, no u toho jednocepu je to pravda, ale pak je tam vidlice ktera svou slozitosti nema konkurenci, takze ten argument ze je to jednoduchy a bezudrzovy kolo se mi zda pritazenej za vlasy. U ty udrzby sem se drzel C-D manualu v kterym je napsany co a jak, taky sem ho porovnal s jinym manualem jineho vyrobce a proste mi pripadlo to srovnani objektivni. Srovnavat v praxi jak kdo udrzuje vidli se mi zda ne moc vhodny, protoze ja jednou za tejden otru vnitrni nohy a jednou pri garance necham vymenit olej, druhej u ty samy vidle otira vnitrni nohy po kazdy vyjizdce a kazdejch 50 hod. meni olej a kazdej rok vymenuje futra, pro me je ta vidle bezudrzbova, on u ni dela udrzbu vpodstate porad a pri tom ty vidlice budou fungovat stejne.
keby si sa drzal kazdeho manualu, tak viacej mazes ako jazdis. Inac porovnavat vidlu na motorke, ktora nie je az tak na vahu ako na bajku…vidla na motorke je odost jednoduchsia, nie je tam taky obmedzeny priestor ako na biku. a ziadna vidla nie je bezudrzbova.
aby sis nemyslel že jsem zbaběle zdrhnul z diskuze tak nezdrhnul..jen mě prostě už nebaví se s tebou hádat o tom že praxe je jiná než manual: C jen pro info já bych si lefty a Canona nekoupil nikdy ale z uplně jiných důvodů......jestli nechceš věřit ani vladovi tak je to těžké.
No to ja vim ze praxe je jina, klidne mu verit budu, ze je bezudrzova. Asi sem mel hned nazacatku napsat misto bezudrzbove, jednoduchy a bylo by to naprosto zrejme (vetsinou se deje tak, ze cim slozitejsi system tim vic se musi udrzovat) ovsem kdyz se tu vetsina lidi shodne ze je bezudrzbova tak asi nejspis je.
nejak se mi zda ze tam neco chybi.....nejaky pero (at uz vzduchovy nebo vinuty) a tlumeni to nema?? jan ze mi to prijde nejaky jednoduchy az prilis…
To je jen mechanika k tomu je prakticky stejná patrona jakou používáš v klasické vydlici. www.headshok.it/…fty_elo.html Tady máš podle čísel postupně lefty rozpitvanou na součástky
tam je nejaka elektronicka soucastka? to ma nejaky chytry tlumeni nebo co je to za vec.....kdybych to videl v kramu nepoznal bych ze to je na kolo.....opravdu to je tuzsi nez normalni vidle? me prijde ze kdyz tomu pulka chybi tak se to nejak projevit musi.
je to elektronické zatváranie vydlice, štlačíš gombík a motorček zavrie lockout
Tuhšie je to preto, že princíp je vlastne tyč štvorcového prierezu sa pohybuje v otvore štvorcového prierezu a dookola šú valčekové ložiská bez vôle, takže aj odolnosť voči krutu je unikátna
asi tu nefunguje zdravy rozum.....me sen jen nechce verit ze ze jedna tyc je tuzsi nez dve…holt si s tim potrebuju zapruzit......a baterka je na jak dluho? :)
Ta tyč je z titanu a má sakra silnější stěnu než tubky u vidlice.
no ty 2 trubky u normalni nejsou nicim zaaretovane, az nahore mostem, lefty je aretovana po celym zdvihu, ovsem v pripade normalnich vidli ktery maj 20mm osu tak bych si na lefty nevsadil ze bude tuzsi. Jeste otazka do diskuze: K cemu je dobra velka tuhost v krutu?
To je dobrá otázka. Chlapci od Mavericka např. tvrděj že celkem k hov.. ničemu, ale jim ani nic jinýho nezbejvá.
je to cítiť hlavné pri presadnutí na bajk s konvenčnou vidlou, nekrúti sa tak pod brzdením. Pocitovo je to tuhší celok.
Vozim DUC 32, v krutu slabota, ale při brzdění je vidět o dost větší tuhost v předozadnim směru proti konvenčním vidlím a že by se to pod brzdama kroutilo mi u 180mm kotouče vůbec nepřišlo.
tvrděj že je to k ničemu ale používaj nestandartní 25mm náboj pro zvýšení tuhosti.....znát to je a to fest..když jsem přesedl ze shivera kterej byl měkej na foxu která je super tuhá tak jsem nechápal jak mě kolo najednou poslouchá.
Oni používaj nestandartní osu pouze 24mm, ta 25mm je teď zase novej vejmysl od Spešla, za chvilku bude co výrobce to jiná nába. Na DH bude docela znát setrvačná síla při obvodový hmotnosti používanejch ráfků, motoplášťů a „neprocvaknutelnejch“ duší a čim větší zdvih, tim víc tam ten spoj na monobloku chybí. Přiznám že po přesedlání na tuhle vidli necejtim zhoršení ovládání, ale naopak větší tuhost a třeba pod brzdama ti přední kolo nezmizí někam pod rám, ale možná je to jenom nedostatek zkušeností:o)
nechapu myslenku s zaaretovanim.....ale zacinam mit chut si z tim zapruzit…skoda ze to nikdo ze znamych nema.....mimochodem jsem se dival do ceniku cannondale a uplne sem byl prekvapeny jak jsou drahy.....srovnatelne kolo s yetim stoji mnohem vic a to neni tak hezky barevny…prislo mi to uchylny
baterka je len u vidlíc ELO, ostatné majú manuál. Ináč, elo sa už nevyrába.
Bohužel :-( Aktuální přehled vydlic www.cannondale.com/suspension/07/
k kategorii vydlic kolem 80–120mm než se začaly děla 32mm nohy tak to byl sakra rozdíl, dnes už se to asi dost srovnalo.
gulička má podobný tvar ako napr. lopta, a valček má zasa podobný tvar ako napr plechovka red bullu. Ináč vďaka použitiu valčekov má ta vidla bezkonkurenčnú tuhosť.
neeee, uz me netrap.:-))))))) tak to byl argument na urovni. budu tak blahosklonny ze se k tobe nebudu ani vyjadrovat
to fousek: Neviem či si niekedy jazdil s leftynou, ale mám pocit, že si ďalší teoretik, ktorý leftynu videl v časopise a mysli si, že hneď vie o čom je reč. Opravujem vidlice na canony a viem, že s údržbou to vôbec nie je zle, keď sa o vidlu staráš, tak prežije v kondícii a iba s výmenou tesnení aj 6–7 rokov pri zaťažení. Doporučujú ju raz za rok rozhodiť, pretesniť a naplniť, ale kto jazdí menej, tak stačí raz za dve sezóny. Sada tesnení stoji cca 20 EUR. Tiež nechápem, prečo porovnávaš údržbu GT a canona, sak to je úplne o niečom inom. Ináč na epicu som už menil komplet ložiská v zadnej stavbe. Jazdený od roku 2005. Na canone som ložiská nemenil ani po 5 rokoch a cca 25 tisícoch km. Menil som tam len čap uchytenia tlmiča, mal trošku vakel, stal 20 EURO a menil som ho iba preto, že som chcel byť seriózny ku kupujúcemu.
Dobře a co byste řekli na epic expert www.specialized.cz/new/kolo.php?… a cannondale rush carbon si3 www.vokolek-import.cz/
Jen doplňění ť to nemusíte hledat: Rush Si3 www.vokolek-import.cz/zbozi.php?…
Když už si to posunul o třídu výše, tak mě se prostě více líbí Canon. A proč – prostě proto. Nikdy jsem ty kola nejezdil, jezdit je asi nebudu a komponenty mi připadají shruba stejné.
Já jsem jednoznačně pro Specialized, Cannondle jsou supr biky, ale ten co se ti líbí je chabej za ty prachy. Spešl!!! A mám pocit, že tohodle EPICa si můžeš půjčit na testovací jízdu… ..................SPECIALIZED..............................
pro co si to chápu a beru, ale vůbec nerozumím co je na tom C tak chabého proti S?
C má jen jednu zatáčku a S dvě. to je jasný jak facka,né?
C má jen jednu zatáčku a S dvě. to je jasný jak facka,né?
U Epicu se mi nelíbí vůbec kde je ten tlumič umístěn a jak je uchycen. Na SL jsem na něm jezdil tak jsme to se známym zkoumali. Tlumič měl slušněj vakl, lítal asi tak 1.5 cm zleva doprava, sice to byly kola už několik let ježděný, ale majitel tvrdil že to tak bylo i za novoty. Tak nevim…
Já jsem pro kanon, ale za tu cenu má fakt slabou výbavu..
spatne sem se vyjadril, zleva doprava litala takova ta expanzni nadobka s tim modrym koleckem
patrně protože je uloženej na kloubech…s vůlí to nemá nic slolečnýho, je to tak schválně.
přesně tak ta vůle je úmyslná a normální. je to kloubové uložení.
A eště soudruh zřejmě ztratil vymezovací podložky, jinak to „lítá“ pouze 3 mm.
me prijde ze za tyto penize si muzes vybirat z vycero znacek.....muze se stat ze ti nebude sedet ani jeden z tech dvou.....:-P
myslim jako az se na tom svezes…
ja osobne bych bral z tehlech dvou Epica. sice si o nem myslim svoje, ale porad lepsi nez canon.
Kucí nehádejte se. Mám doma cannona, ale ještě lepčejšího. Rush carbon si 2 (prostě mi sednul jako pr*** na hrnec). Takže díky za rady.
Gratuluji k dobremu vyberu! Koukej ho hodit do fotek, a hodnoceni „odpudivy“ si nevsimej :-)
Stejně je škaredý, kulhá na jednu nohu a vůbec. Ať slouží
gratulace, a brzo nám ho tady předhoď k hodnocení! :-)
good luck a spoustu krásnejch kilometrů!
At slouzi k plne spokojenosti :)
Epic.
FSR, lepsi fce, zadna leftyna. Moje duvody :)
Tak jsem ho byl projet. Uáááá. Prožil jsem duševní orgasmus v délce trvání tří hodin. Když pominu překvapené pohledy kolemjdoucích a kyklistů (které mě taky tešily), tak lefty je báječná (tvrdá, ale reauje podněty – prostě kořeny pobírá krásně) a kolo je hodně pohodlné. Uvidíme, jestli to budu říkat i zítra po sedmi hodinách, ale spíš jo. :-) A váha je na tom to nejlepší.
ty s sebou vozis vahu?
Jasně, abych mohl každému ukázat jak mám lehké kolo. :-)
a to se vyplati :-D
ty voe sem myslel ze za ty prachy to ma integrovanej mincir ne?:-)
vidle je tvrda? kurna to te ty pohledy cyklistu musely hrat vic nez ta vidle.....:-P co znamena ze je „tvrda“? U me to ze to nejde zmacnout dolu…coz se nejak vylucuje s funkci „reaguje na podnety“..... Co nejaky srovnani s tim co zname…treba foxem :)
blahoželám, daj na web fotky
budou ty fotky a další poznatky
…
Jsem zvědav na fotky.
Zdravíme Ječňáka!