Kolo na střeše auta: jak ho chránit proti dešti

16 nepřečtených
  • d

    Jedno z možných řešení by mohla být tato plachta. Vypadá, že kryje kokpit i vidlici, t.j. přesně věci, které bych potřeboval chránit nejvíc. Střed asi nijak ochránit nepůjde, bohužel. Pokud máte s touto/jinou plachtou zkušenosti (nepromokavost, spotřeba paliva, životnost, …) nebo řešíte problém jinak, dejte vědět, děkan.

    0 0
    • forejtales  

      Sedačku(otvor něčím zadělej) a počítač sundej a je to, kolo je uzpůsobené do deště, tomu se nic nestane.

      0 0
      • felix.org  

        Do deště je uzpůsobenej deštník. Kolu jeho přeprava za deště na střeše určitě neprospívá ;-)

        0 0
      • Vilém  

        Je videt, ze jsi nikdy nevidel, jak kolo muze dopadnout po jizde na strese v desti. Voda je schopna se nacpat snad uplne vsude a pokud ho mas rad, tak nasleduju komplet rozebrani, namazani, slozeni.

        0 0
      • KRAJIC  

        To je dobrá kokotina.

        0 0
      • maxipes-fik1  

        Souhlas, taky se s tím netrápím. Když dojedu, kolo vytřu hadrem do sucha a promáznu. Stejně to samé dělám před každou vyjížďkou.

        Řekl bych, že nějaká povedená bahenní projížďka (± 50 km) a následné spláchnutí hadicí (nebo OPATRNĚ wapkou) je pro kolo přinejmenším stejná soda, jako slejvák na střeše auta.

        0 0
        • Vilém  

          Ver tomu, ze slejvak je jako wapkou neopatrne primo tam kam se wapkou strikat nema. Ale kazdy sveho stesti strujcem.

          0 0
          • maxipes-fik1  

            Věřím – nevěřím… jezdím tak s kolem na střeše už víc, než deset let, a nikdy jsem s tím na žádném kole potíž neměl. Nějaké to ložisko (např. na klice) a komplet nové bovdeny po sezoně beru jako běžnou záležitost v rámci opotřebení. Nemyslím, že zrovna to by šlo na účet přepravy na střeše.

            Ale uznávám, že kolo mám jako spotřebák. Držím ho v pořádku (resp. můj cykloservis), ale že bych k němu pojal nějaké citové pouto… :-)

            0 0
            • Vilém  

              Nemyslel jsem bowdeny ap. Hlavne se to je schopne nacpat do razeni, naboju a hlavy. Par takto postizenych pacek a naboju uz jsem servisoval a fakt jsem se divil, kam az se ta voda dostala. U tech naboju zalezi na jejich zatesneni, ale do shiman, hlavne u orechu se dostane voda bez problemu. Vodu v rafcich neberu jako nejaky problem.

              0 0
              • maxipes-fik1  

                No na tom řazení by něco být mohlo to uznávám. I když mě zatím odkráčelo jen jednou a to už je dávno a spíš na tom zapracoval zub času, než co jiného. Byl to jeden z prvních RF ještě na STX. Tak příště to při přepravě v mokru přetáhnu smršťovací folií. Jednoduché, rychlé a skoro zadara. Díky za radu :-)

                0 0
                • Vilém  

                  Jo, to je reseni. Kdyz jsem byl takto nucen prevazet kola, tak jsem taky narval aspon na to razeni igelitove pytliky. Noc moc vic bohuzel clovek neochrani, takze po slejvaku na strese auta je dobre to minimalne projit, kouknout pod prachovky naboju atd.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Hodně záleží jak se jede rychle. Je velký rozdíl když někdo v hustém dešti to smaží po dálnici 150+ a když se jede třeba jen do 100vky.

            0 0
            • maxipes-fik1  

              No jistě. Ono si stačí udělat lehký propočet, co za síly působí na kolo a nosič už při 100km/h. A s narůstající rychlostí pak síly nestoupají lienárně, ale cca s čtvercem rychlosti. Osobně nikdy nejezdím s kolem na střeše víc, než 120 km/h. Kdo byl někdy svědkem toho, jak se kolo umí ze střechy vznést a plachtit, tomu pak už netřeba nic vysvětlovat :-D .

              0 0
      • Volf  

        Jednou jsem na silničce dojížděl asi 25 km v solidním slejváku a voda byla všude. Řetez byl vymytej tak, že to ani pračka nedokáže. Ta dešťovka ho umyla tak, že jsi se o něj nezašpinil. A voda byl i v kónusech a v ořechu. Když pojedeš s koly na střeše v dešti, tak se tam ještě přidá výrazně vyšší rychlost. Proto kola vozím na střeše z donucení a pouze na krátké vzdálenosti.

        0 0
        • maxipes-fik1  

          Silničku nemám, neznám, ale hádal bych, že ochrana proti svinstvu asi nebute tak důkladná, jak u MTB komponentů. Řetěz se samozřejmě vymeje i na hlubším brodu. Stačí na to řádově vteřiny a pár záběrů. Pro ten je smrtonosná hlavně ta kombinace pohyb / voda. Samotnou vodu celkem rozdýchá, když mu po sundání ze střechy dáš patřičnou péči.

          O tom, že nejlíp je vozit kolo v kufru, není sporu. Jen ne každý má tu šanci.

          0 0
    • Joseph de Sax  

      jedině 50kg řetěz a auto uvázat u stromu a řetězy provléct trubkama, jako na Šumavě…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.