Mám odborný dotaz na ľudí od konštrukcie, zvárania a opracovania Alu zliatiny. Pozeral som zaujímavý DH bike Rotec RL9 s kocentrickým hlavným čapom, paralel. ramenami a zaujímavým uložením brzdového strmeňa.
Moja otázka je: Ako je možné na DH biku so zdvihom vyše 200mm dimenzovať zadné 2 čapy (rameno / zadný link) tak, že os čapu (nejaký šrób, čokolvek) je uchytený na 2 miestach v dlžke asi maximálne 8mm pričom ložisko je možno 3× dlhšie. Samotné ramená, či už hlavné paralelné alebo zadné, sú veľkého profilu a čap je taký, povedal by som subtílny oproti nim. Jednoducho ako laikovi mi to nejde do očí, to dimenzovanie sa mi zdá nepomerné.
Obrázky sú z roteccycles.com , hádam vidno, čo som mal na mysli. Kopec velmi zaujímavých detailov (aspon pre mňa :-) ) je aj na chainreactioncycles.
Pritom, keď si pozriete hociktorý XC/AM/EN full, všade sú Alu trubky ukončené navareným čapom, v ktorom je ložisko niekoľko krát dlhšie ako upevnenie ložisko v protikuse.