Zdravím. Našel jsem plavoucí kotouče na ebay za cca 250,– značka snail. Má s tím někdo zkušenost brzdy XT Shimano. Nikde jsem na to vlákno nenašel, díky.
Zdravím. Našel jsem plavoucí kotouče na ebay za cca 250,– značka snail. Má s tím někdo zkušenost brzdy XT Shimano. Nikde jsem na to vlákno nenašel, díky.
Vypadají uplně stejně, jak starší model kotouče ze Superstar, který jsou celkem dobrý.
Vím že byl problém s nýty, že se nevešly do brzdového prasátka. A brousit se mi nechci. To je asi hlavní otázka?
tak to je neřešitelný problém, to si dej radši véčka
Když píšeš, že to víš, tak je zbytečné se ptat.
Tak možná se najde někdo kdo je má. Nebo jak už bylo zmíněno podobné superstary. A ozve se.
Mozna zkusit vyhledavani.
Já mám ty superstary (na avidech) a možná jsem brousil kraj plechu destiček – práce na 5 minut, když jseš největší blbec na zeměkouli, tak 10. Nevím co řešíš.
Za tech 10 to jde vyladit tak, ze to neskrta (mluvim o 180), ale je to hodinarska prace.
U me bych ale nemusel brousit kraj plechu desek, ale kousek trmenu, kterym prochazi sroub – o ten cinkaly nyty.
160 v zadu ani jednou neskrtla.
jeste dodam, ze se jedna o Shimano XT, 785
Čekal jsem, že se časem uvolní nýty, ale zatím to vypadá, že dříve odejdou na opotřebení, jezdil jsem je se Shimano organikama a po jedněch destičkách má přední kotouč 1,6mm z původních 1,8mm.
Škoda, že nepoužívají lepší materiál, nevím zda se mi bude chtít 2× ročně měnit kotouče.
moc brzdíš
Zase za cenu dvě stovky za kus…
cena není problém, ale cca 70–80 hodin se mi zdá vážně málo, většinou jsem kotouče měnil tak po dvou letech
no tak co bys za tu cenu čekal ? že to vydrží jak XT ice tech ? :-)
prostě buď koupíš něco pořádného a sjedeš pár desek než budeš měnit, nebo budeš měnit desky zároveň s kotoučema
vozil jsem jenom obyč XT, s tou výdrží ice tech to taky není tak jednoznačné, lidí tady píšou že po 1000 km jsou taky na 1,6mm
Tyjo, to fakt chceš svěřit život kusu plechu od Čňana za 2 kila? To si sám sebe moc nevážíš. Pochopim, když si někdo koupí třeba zvonek nebo nějakou blbost. Ale takhle šetřit na brzdách…? To mi hlava nebere.
a když ho kupíš za 1200,– bude to pak ok ? http://www.bikestyl.cz/…-am-xc-i340/
To už je pak v pořádku, protože když už to stojí 12 kil, tak to musí bejt přece „kvalitní“ :)
Při vší úctě, to že to vypadá stejně, ještě neznamená, že to stejné je. Kotouč za 1200 asi úplně nepotřebuje, když mu má stačit kotouč za 200 korun.
Aby bylo jasno: Z Číny nakupuju často a docela rád. Ale za sebe bych teda ty hlavní části na kole, k nimž brzdy počítám, z Číny nechtěl. Radši si vezmu o normální Shimano kotouč, i když bude mít nižší machrindex.
Ne, že bych zrovna tyhle kotouče potřeboval nebo schvaloval, ale vzhledem k Číně – na kolika součástkách nového kola i třeba za 100k si myslíš, že bude napsáno „Made in China, Taiwan, Malajsie… atp.“?
90% věcí se tam dnes prostě dělá díky levné výrobě, brzdové kotouče (i do motorek a aut) toho nebudou výjimkou.
Ano, asi to za 2 kila bude plech skoro podobný plechu z konzervy a jde o právě tu cenu – číňan vyrobí to, za kolik to chce zákazník a podle toho to má kvalitu.
U brzdového kotouče této kvality bych se spíš bál o to, že se bude dost kroutit (že ten materiál je prostě měkký, když se tak moc ojíždí) a tím pádem dělat problémy jako škrtání a stále rovnání a seřizování. Jinak jsem nečetl moc věrohodných zpráv, že se někomu echt přiznané a v číně zakoupené kotouče rozpadly za jízdy nebo dokonce díky nim vznikly nějaké vážné nehody.
Koupím si radši kvalitnější ověřený kotouč, jelikož vím, že mi vydrží několik let a v podstatě se mi i tím vyplatí, ale komu se tyhle kotouče líběj, chce je a chce za ně dát jen pár stovek, proč ne? Řídítka za 15 dolarů z carbonu s váhou 120g z aliexpress bych si asi na kolo nedal, ale kotouče nejsou věc, kde si člověk může primárně rozbít hubu i pokud by se jeden kotouč třeba okamžitě a bez varování rozpadl – to se fakt často nestává.
Zpracování kotoučů mi přijde super, kotouče se neohýbají, neškrtají, nedělají bordel, necukají, nýty drží, životnost je dána použitím nerezového plechu a podle mého nebude zásadní rozdíl v ceně pokud si řeknou že to udělají z bláta, nebo „normálního“ materiálu, co se na kotouče používá, v třídách nerezu se nevyznám (a stejně člověk nezjistí z čeho to je), ale čekal bych, že horší nerez začne reznout, což se občas u některých kotoučů stává, ale tady u těch ne.
Je otázka, zda když si vzhledově ty samé člověk koupí v akci za 8$ dostane stejné jako za 24$ – to je asi klasická čajna loterie :o)
Tak tak, problém je v tom, že číňani se u podobných produktů stále snaží ještě více zlevnit výrobu (nabídne jim někdo materiál na výrobu třeba o 10 dolarů na tunu levnější) a oni to vezmou, protože v těch objemech, co produkují je i takováhle (pro normální člověka neměřitelná) sleva ceny zajímavá. Takže jiná série něčeho obvykle dobře hodnoceného a prodávaného už může být parametry horší. To je jejich mentalita a princip obchodu.
Pro srovnání – kolik je asi výrobní cena „originálních“ třeba Shimano kotoučů (a kde jsou asi vyrobené ? :) ), těch nižších řad, když je to jen vyřízlej plech? A jak je asi „kvalitní“ ten plech, když se musí používat jen organické destičky, protože sintry ho hoblujou jak struhadlo parmezán na špagety?
Nicméně jejich prodejní cena je většinou vyšší, než kotoučů s nýty, nějakou povrchovkou či jinou přidanou hodnotou.
Shimano kotouče mají svůj původ vždy uveden na kotouči. Levné řady jsou z Číny, střední (do Deore včetně) v Malaysii a SLX a výše v Japonsku. Rozdíl je znát v tuhosti i rukou. Shimano aspoň na ty levný napíše „Resin only“, takže přizná, že jsou z bláta a nikdo rozumný je nebude hoblovat sintrama. Jenže nikdo jiný to nedělá a u ostatních je to tím pádem loterie, jestli si z nich uděláš gramodesku nebo ne.
Ale vždyť o tom to je – Shimano (tím, že se na ně „podepíše“) garantuje určitou kvalitu (materiálu a funkce) v rámci výrobní řady a ceny, u kotoučů kvality třeba SM-RT30 to nebude asi kvalitativně nic odlišného, než jakákoliv jiná „čína“. Výrobní podmínky a techniky rovněž budou stejné. Po importu do Evropy je pak cena, jaká je, díky „značce“ a především všemi dovozními poplatky, cenou dopravy ve velkém, balením apod. To, že nákup součástek jako jsou kotouče, převodníky, sedlovky, řídítka, řetězy apod. bude přímo z číny od málo ověřeného zdroje vždy trochu loterie, to je jasné. Jen jsem tím chtěl napsat, že dělat si iluze, že mám Shimano kotouče třeba z levné řady, byť zde relativně prodejně drahé, neznamená přímou úměru k tomu, že čínské kotouče za pár babek musí být automaticky ještě horší.
Jak opakuji – já si radši taky koupím Shimana nebo jinou značku z vyšších řad, protože to je u mne obhajitelná investice na několik let, nicméně házet všechnu „čínu“ do jednoho pytle nejde – najdou se věci, které jsou za svou cenu výrazně kvalitnější, než produkce zde prodávaná značkami za vyšší cenu, najdou se samozřejmě i hrozné paskvily. Každé zboží má své kupce – od „Trabantu, po RolsRoyce…“
Jsi dospělý, musíš vědět, co děláš. Mně by se nechtělo řešit ani to, že budu muset nějaký kopec brzdit jen jedním kotoučem, ale to je asi věc názoru.
trvanlivost neumím posoudit, mám na kole základní Shimana a drží už cca 5 tis. km, takže asi ani Čína nebude problém, pokud to nebude totální bláto.
a kolik stály ty shimana… u číny musíš proti evropským cenám počítat tak 50% jako bonus to že to není se zárukou, clem atd…
Nevím, kolik stály Canyon, jsou z výroby.
Co za dvě kila, jezdím kotouče za 85 korun – kopie Avid HS1 (dneska už lze sehnat jen za 65) a nemám důvod si stěžovat. Brzdí bez problému, hluk stejně jako kterýkoliv jiný kotouče, nějaký extra sjíždění nepozoruju, jen u jednoho kotouče z asi pěti nebo šesti kusů bylo znát, že tloušťka není stejnoměrná a síla brždění se rytmicky měnila. Šel na zadní kolo a tam už to nijak neregistruju.
Vozím je více jak sezónu a bez problémů. Nepozoruju ani nějaké to rychlé obrušování zmíněné výše (desky origo z TRP Spyre, pořádně ani nevím co tam je), ale může to být způsobené tím, že je vozím na gravelu a moc jim nenakládám :). Nýty drží lépe než u Hope. Kupoval jsem je v akci za 8 USD, takže poměr cena/výkon/vzhled z mého pohledu skvělý.
A opravdu věříš že ty kotouče jsou plovoucí?:)
Ano, jsou.
Tak v ruce sem to neměl, ale nějak se mi nechce věřit že by se piplali s plovoucím spojem.
Nemusíš věřit, stačí ten kotouč vzít do ruky. Resp. prohlídni si kterýkoliv stejný kotouč s jiným potiskem – starší Superstar, A2Z, Brakco, MAX1 a já nevím jaké ještě další značky tyhle kotouče používají :)
ty ovšem plovoucí nejsou
superstar mám a rozhodně neplavou
Tak to je máš pokažené.
Tak ono ani tak nejde o stranovy pohyb, ten nastane mozna casem, az nyty povoli, ale spis o to, ze se ten ocelovy venec kotouce muze roztahnout (mysleno zvetsi prumer).
Právě se mi ani nezdá že by měla jít v ruce cítit nějaká vůle, ale jak říkám v ruce sem to neměl.
kdyby byla cítit v ruce nějaká vůle, tak by to bylo už celkem špatný
Stejný názor..
Ona ale v ruce cítit nejde. Snad jen u 160 mm Hope šla cítit kdysi dost výrazně :D
Jo, 160mm hope mi pekne cinkaly. 180mm hope v pohode, u tech byl unasec mnohem masivnejsi.
Stejne tak i taiwansky Baradine: https://www.sportovnidum.cz/…y-stred-db06