Děcka, Mám takový dotaz ohledně kotoučových hydro brzd.
Podařilo se mi přední brzdu (Deore 535) zmazat olejem (kdo maže ten jede!). Ošmudlal sem kotouč a desky technickým benzínem a chvíli jezdil na nejlehčí převod proti brzdě (v blízkém okolí nemám žádný vhodný kopec). Trochu se to rozbrzdilo, ale kvílelo to. Nějak sem se do tý brzdy vrtal a podařilo se mi ji i zavzdušnit.
Takže cykloservis. Provedli kontrolu a odvzdušnění. Desky prej OK. No nebyly OK, žejo… odvzdušnili to pěkně, ale když sem sjížděl Říp, tak sem si málem namlel držku. Se to vohřálo, zvadlo a pískalo jako svině
Takže jsem zakoupil desky, vyměnil a měl dojem, že sem udělal vše pro odmaštění. Jenže to pískalo stále. Pak sem tedy dostal informaci, že technický benzín NE, a že perchlor, a že mi to tedy stále zůstává na kotouči. Ta mastnota. Inu odmastil sem kotouč zakoupeným odmašťovačem na kotoučovky. Pískalo stále, brzdný účinek celkem OK, ale jako dřív to nebylo.
Takže opět konzultace a prej je to stále mastný. Nyní z desek, který nasákly z toho kotouče. Cykloservis. Výměna desek, odmaštění kotouče. Následně sem začal zajíždět nové desky a odmaštěný kotouč. Rozbržďuje se to, ale při dobrždění si to pískne. Stejně tak i při husčím brždění, kdy se mi například odlepuje zadní kolo od země…. Taky mi trochu cinká kotouč o desky.
A teď ten dotaz: Mám prej trošičku zvlněnej kotouč. Čim to???? Způsobuje to to pískání? (například u auta brzdy pískaj, když je zvlněnej kotouč). Samozřejmě se mi teď nedaří seřídit tu brzdu tak aby vůbec necinkala. Výkyv kotouče je asi tak půl milimetru. Při prohledávání historie jsem zjistil, že spousta lidem to cinká. Je to teda normální???