Kotucove brzdy - spravne nastavenie

15 nepřečtených
  • sifi1

    Ahoj, chcel by som sa spytat, ako maju byt spravne nastavene kotucove brzdy. Totiz, pokial ich stlacim, kotucik sa mierne ohne. Pokusil som si nastavit koleso tak, aby sa vobec neohynal, no po niektorom zjazde je to znova v povodnom stave, preto by som sa chcel spytat, ci to vadi, lebo sa to naozaj hybe iba o niekolko milimetrov, alebo si mam to koleso lepsie pritiahnut, vopred vdaka, Sifi

    0 0
    • dieegoo  

      Zkoušel jsi povolit třmen, stisknout brzdovou páku a se stále stisklou pákou postupně nastřídačku přitahovat šrouby u třmenu? Mně se stávalo, když jsem utáhl rovnou jeden ze dvou šroubů nafest, tak se třmen mírně posunul mimo osu, postupným utahováním se tomu dá vyvarovat.

      0 0
    • Vegan  

      jen tak pro jistotu nemuze to byt tim, ze stejne jako ja vazis trosicku vic a proste tim jak jezdis (tak po cca 100km) se proste brzda rozcentruje a pak nezbyva nez to centrovat co 2 nebo 3 vyjizdky zase tolik prace to neda ono na tu brzdu pusoby celkem sileny tlaky pry se na to daji koupit nejake podlozky ktere se daji pod trmen a nad trmen tusim aligator to dela nebo to mel v katalogu, ale moc bych to mu neveril.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud ti toto dela brzda, tak te lituju a kazdopadne to neni normalni. Pulkulate podlozky pouziva treba Avid, nebo byvaji na adapterech A2Z. Pokud bys je chtel dat na stavajici adapter, tak bys jej musel ofrezovat aby byl nizsi. Slouzi k tomu, aby komprenzovaly pripadne nepresnosti v navarce ramu nebo vidlice, proste aby sel trmen nastavit ve vice smerech.

        0 0
    • juli  

      Zalezi na tom, co mas za brzdy. Pokud mas jen jeden pohyblivy pistek, tak se mirnemu ohnuti nevyhnes, protoze by ti kotouc neustale drhnul o pevnou desku. U dvou protisobe jdoucich pistku, pomuze to co radi dieegoo, jen v pripade, ze je trmen uchycen systemem PM. U IS musis pouzit pro vystredeni trmene setinove podlozky, ktere se vkladaji mezi patku trmene a vidlice na sroub M6. Navic nektere mechanicke kotoucovky maji moznost posunu trmene, nebo desticek do strany, ale systemu je mnoho a tezko se to popisuje.

      Napis co je to za drzdy.

      0 0
      • dieegoo  

        Však u IS standardu máš taky adaptér a až na něm je přichycený třmen dvěma šrouby. Ty, když povolíš, tak se třemen lze pohybovat mírně do stran.

        0 0
        • juli  

          Ale nepovidej. no nebo radsi povidej!

          Kdyz je ciste IS, tak zadny adapter nepotrebujes.

          Jak pohnu do strany s timhle?

          0 0
          • dieegoo  

            Ou pardon, prehlid jsem to „Trmen systemen IS“, pak mas zamozrejme pravdu.

            Na fotce prikladam to, co jsem mel na mysli ja.

            0 0
            • juli  

              V pohode :-)

              Nastesti je dneska vetsina modernich brzd PM + adapter na cokoliv

              0 0
      • sifi1  

        vdaka za vsetky odpovede, su to brzdy – HAYES HFX-9 XC Hydraulic Disc, pomohlo?;o)

        0 0
        • dieegoo  

          Pokud máš tyhle hayesy, pak ti bude fungovat ten postup, co jsem popsal výše. Povolit třmen, zamáčknout páčku, držet stisklou a postupně utahovat oba šrouby. Takhle to řešim já k plný spokojenosti.

          Někde jsem ještě četl radu – posaď se na kolo a popros někoho, ať ti třmen utáhne. Údajně se rám lehce „vyosí“ při zatížení, takže budeš mít třmen nastavený na zátěž po nasednutí.

          0 0
          • petx  

            mám taky brzdy hayes, a ať dělám co dělám, tak zadní brzda nesedí úplně přesně, tak nějak je dost nalepená na vnitřní stranu.

            Které šrouby je lepší povolovat? zkouším jak 1 tak 2, dotaju postupně opatrně oba dva, se zátěží na sedle i bez, někdy přitáhnu víc nekdy méně…

            už mi začínají docházet nápady :)

            dík za pomoc

             
            0 0
    • keo  

      Pokud Ti kotouč neškrtá za jízdy o desky tak to neřeš, jde jen o provozní vůle.Kdysi byl jen jeden pístek a kotouč se ohýbal vždy a níčemu to nevadilo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.