kotucove alebo rafikove brzdy na cestnom bicykli

10 nepřečtených
  • Peter777

    Ahojte,

    ako to vyzera v sucasnosti na cestnych bicykloch – kotucove brzdy vs rafikove brzdy?

    Kupili by ste si cestak s kotucovymi alebo s rafikovymi brzdami, ak by boli kotucove brzdy o 500 EUR drahsie (v porovnani s bike-om s rafikovymi brzdami) a sucasne ak by bol kvoli kotucovym brzdam bike o 0,6 kg tazsi? Ak by ste mali hmotnost napr. 85kg?

    Mam MTB, takze cestny by som pouzival iba na betonkach. V dazdi nejazdim.

    Vdaka

    Ahojte

    0 0
    • ronda  

      Na rovinkách je to asi úplně jedno. Ale na treku se motám převážně v kopcích a jsem rád, že jsem ho překopal na kotouče. I když jsem měl dobrá véčka (XT paralelogram), tak stejně je to úplně jiná, prstíčková pohoda.

      0 0
    • novas752  

      Na 75kg mi naprosto bezproblemu staci rafkove. Jestli to ma byt silnicka a stacil by ti nejaky 28–30mm plášť tak neni co řešit.

      0 0
    • kamaro  

      V současné době asi nejvíce zásadní rozhodnutí u silničky. Sada a kola se dají vyměnit, ale typ brzd určuje rám a výměna znamená prodat starší kolo a koupit nové. Výměna rámu, brzd a kol se už nevyplatí.

      Z tohoto důvodu bych už spíše šel do kotoučových, hydraulických. Jasně stojí to o trochu více. Hmotnost neřeším, při pohledu do zrcadla musím sebekriticky uznat, že hmotnost mám kde snížit (166cm/63kg).

      0 0
    • milan.v  

      Vyzerá to tak, že obhájci obou řešení tu budou hájit to svoje…

      Jinak téma je tu proprané ze všech stran…

      0 0
    • Mr.JG  

      Před půl rokem jsem taky řešil výběr nové silničky a asi nejvíc jsem řešil brzdy. Měl jsem tedy jasno, že z Canyon modelů chci Ultimate (závodím a aero silničky obecně se mi nelíbí).

      Nakonec jsem skončil u Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 – ani ne tak kvůli brzdám (preferoval jsem spíše ráfkové), jako spíše kvůli barvě rámu (Grey Metallic), kterou pro rám na ráfkové brzdy nenabízeli.

      Při rozhodování ohledně brzd pro mě velkou výhodou pro kotoučové brzdy byla lepší vhodnost kombinace karbonových kol a plášťů (s ráfkovými brzdami bych šel do galusek), dále lepší brzdný účinek za mokra, možnost použití širších plášťů a neopotřebovávání brzdných ploch ráfků. A taky se mi kotouče na silničce více líbí (ale to je věc osobního názoru).

      Jedinou (ale zásadní) nevýhodou byla vyšší váha, možná i trochu náročnější servis.

      Mám zkušenost s ráfkovými brzdami jen s hliníkovými koly, kde mi na silničku přijde brzdný účinek naprosto dostatečný. U karbonových kol to asi bude horší…

      Pokud bych nezávodil (a nepotřeboval co nejnižší hmotnost), tak bych při výběru kola šel určitě do kotoučových brzd. Ale ráfkové brzdy jsou jinak naprosto dostatečné, zvlášť s hliníkovými koly. Ale záleží na prioritách, financích, profilu, kde se bude jezdit, počasí atd.

      Nakonec bych se rozhodl podle toho, co se víc líbí ;)

      0 0
    • oddie  

      500eur navíc za půl kila těžší bych teda nedal, ale je třeba vzít v úvahu i to, že pokud to jednou budeš chtít prodat, tak to s ráfkovými brzdami pravděpodobně ztratí na ceně více, takže se ten rozdíl v ceně může časem dost snížit.

      0 0
      • kamaro  

        To je také pravda, časem může být rám s ráfkovými brzdami hůře prodejný. Já bych měl ale strach z toho, že se na to kolo budu za dva roky (resp. až mě přejde radost z nového kola) koukat a tlouct se do hlavy, že jsem nepřihodil a nekoupil s kotoučovkama, protože na to nedám trochu širší a pohodlnější pláště.

        0 0
    • jirkous3  

      Mám aktuální srovnání z loňska. Jednu cestu 700 km jsem objel na ráfkových, druhou 900 km na kotoučích. Tak za sucha je to skoro jedno. Hydry jdou sice ovládat jedním prstem, ale u cestovního kola na tom nezáleží. Za mokra jsou hydry mnohem účinnější, ale zase, že bys musel mít strach, že ráfkovými něco neubrzdíš tak to zase ne. Sjížděl jsem i 19% klesání a ubrzdit se dalo taky. Někdo by řekl, že může bouchnout přehřátím duše, ale mě se to za spoustu let nestalo nikdy a to jsem mnohokrát lepil. Takže pokud máš 500 éček navíc, rozhodně získáš bonus navíc, ale jinak se nemusíš bát ani ráfkových.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.