Koupě silničního kola - cca 20.000 Kč

181 nepřečtených
  • Lakru

    Dobrý den,

    rád bych si koupil silniční kolo, nemám ale bohužel tušení, jaká kritéria volit při výběru, žádám zde proto o radu.

    Měřím 184 cm, vážím cca 73 kg. Jsem totální amatér – v životě jsem na silničním kole neseděl, ale říkám si, že když jsem doteď pořád jezdil po silnici, nemá smysl jezdit na ničem jiném než na silničním kole. Půjde o moje vůbec první kolo (pokud nepočítám stařičkýho Olprana, na kterým jsem jezdil, když mi bylo třináct, nebo trekkingové kolo, které jsem si roky půjčoval od bratra). Jezdíval jsem na vyjížďky tak do 20 km, nedávno jsem se přestěhoval do Prahy a na kole bych chtěl poznat širší okolí (tj. chtěl bych jezdit násobky těch dvaceti kiláků). Long story short, o kolech vím kulový, proto se tu ptám, jaký kolo si koupit, případně – a to je zřejmě pravděpodobnější – se ptám, co dalšího mám o sobě prozradit, abyste mi mohli poradit, jaký kolo si koupit.

    Jsem ochotný dát cca 20.000, absolutní strop je 23.000 Kč. Jde mi o nejlepší poměr cena-výkon, takže silniční kolo s pěknými parametry za 15k upřednostním před kolem, které bude mít parametry mírně lepší při ceně 23k.

    Kolo nemusí být nové. Koukal jsem po bazarech, kde jsem našel kousky i do 10k, ale nejsem schopný posoudit jejich kvalitu (předpokládejme, že prodejce je solidní a kolo má udávané vlastnosti).

    Je dobré třeba toto (?) (berte to jako výkop):

    http://www.cyklobazar.cz/…bon-vidlice/

    0 0
    • LuckyStrike19  

      Zkus tohle. Maxbike

      0 0
    • Ma7ous  

      Určitě bych se nehnal do nového kola za takové peníze, kort když kupuješ první kolo a ještě ani nevíš co tě bude vlastně bavit :)

      Tvou vybrané kolo pokud tě bude vyhovovat geometrie si myslím že není velká chyba a ještě tě zbudou nějaký peníze na dokoupení další výbavy.

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      To co jsi si vybral, není za ten peníz vůbec zlé, pokud to nemá ruplý rám. Jen mám obavy, aby ti to nebylo velké. Tvá výška je tak na hraně okolo „L“ a XLka budou asi dlouhé …

      0 0
      • Ma7ous  

        to si i někdo dovolí prodat ruplý rám ? kort když nabídne vyzkoušení. Ale možná jsem velký najivka.

        0 0
    • bochov  

      Za tu cenu ho ber,ale dej pozor at ti sedí geometrie.

      0 0
    • bochov  

      Za tu cenu ho ber,ale dej pozor at ti sedí geometrie.

      0 0
    • bochov  

      Za tu cenu ho ber,ale dej pozor at ti sedí geometrie.

      0 0
    • Lakru  

      díky za reakce.

      zítra kontaktuji majitele toho kola a domluvím se na zkušební projížďce.

      Mám nicméně dva dotazy.

      1. Jak poznám, že kolo je mi velké? Vsadil bych se, že i kdybych měřil

      170 cm, tak bych u toho inzerovaného kola dosáhl na řídítka.

      1. Jak poznám, zda mi sedí geometrie? (Jak jsem psal v úvodním

      příspěvku, jsem totální [dosaďte si slangový výraz pro nováčka, pokud existuje]).

      díky.

      0 0
      • Lakru  

        Ještě jedna věc, není tohle lepší volba? (řekněme, že sedí velikost, která tam uvedená není).

        http://www.cyklobazar.cz/…nova-merida/

        Když jsem se rozkoukával, tak karbon je podle všeho „way to go“…

        0 0
        • Lakru  

          Poslední věc (btw. je možné editovat příspěvky?): svou poznámkou k otázce 1, tj. poznámkou o dosahování na řídítka, jsem chtěl říct, že ta problematika bude zřejmě komplikovanější, než se jeví).

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Ta Merida je jistě lepší, protože karbon je karbon, a 105ka je slušná sada.

            Ce se týká velikosti rámu, tak nejdůležitější je délka. Malá pomůcka: Pokud se posadíš na kolo, chytneš řidítka za vrchní oblouk a koukneš se na osu předního kola, tak by ti měla trubka řidítek lícovat s osou. Tedy přímka – oči – středová osa představce (řidítek) – osa kola.

            Výška rámu: jak tu už někdo psal, při stoji na zemi nejméně 3–5 cm rozkrok nad rámem. A sedlovka při odpovídajícím nastavení (pata NE ZCELA natažené nohy na spodním pedále) by měla být vysunuta nejméně 15cm …

            0 0
            • Lakru  

              Díky, tohle mi snad pomůže, snad uvidím tu přímku. Mimochodem, nakonec jsem vyšší, než jsem uváděl, mám 187–8 cm.

              Pokud jde ale o tu Meridu, trápí mě cena. Já jsem se domníval, že karbonové kolo nejde pod 40 tis., a to se bavíme o těch nejlevnějších. Na stránkách Meridy se mi nepodařilo ten rám najít (napsal jsem lidem z Meridy e-mail, jestli mi ten rám pomohou identifikovat, tak jsem zvědavý), připadá mi to zvláštní.

              Navíc jsem si googlil 105 a Ultegru, přičemž Ultegra je podle všeho výrazně dražší, tedy zdá se mi divné, když karbovoné kolo je osazeno levnějším komponentem (neříkám přitom, že ten komponent je špatný).

              0 0
              • Singlespeed  

                Proč tě trápí cena? Starý karbon se stařičkou stopětkou, obyčejnými koly a levnými doplňky… za více než dvacet by to nikdo nekoupil. Nedávno prodávala kamarádka na bazaru mnohem novější Kellys s novou Ultegrou a hodně drahou bižuterií Super Logic a WCS za 25000. Za víc by to asi taky neměla šanci prodat. Takže cena je normálka.

                0 0
      • koko0925  

        Poznáš to tak, že kupříladu u toho GT je sedlovka na fotce zasunutá na maximální hranici. Pokud by jsi ji musel zasunout ještě víc, tak ho neber. Pak by jsi ještě řešil představec, ale ten se dá vyměnit nebo otočit. Druhé rychlé měřítko je, že když se postavíš obkročmo na kolo, tak by vzdálenost mezi rozkrokem a rámem měla být asi na šířku dlaně – minimálně. Při slopingu adekvátně víc. Můj názor je raději menší kolo než větší. To GT asi bude velký.

        0 0
      • bochov  

        Skus si najet na stranky Author tam jsou dane přibližne rozměry geomerie a poměř si ram řikam břibližně každy vyrobce ma,ale nějakou odchylku.Silniční kola mají trochu jinou geometrii než horaky jsou kratší.

        0 0
    • maajkee  

      Mrkni ke mně do profilu, ten silniční Trek bude pravděpodobně na prodej. Kdyby se ti líbil, písni mi na mail. Velikost by měla být OK, já mám 185cm.

      0 0
      • satch  

        chystáš se na nějakej karbon? Jinak u toho treku je top tube length prosím tě kolik? díky

        0 0
        • maajkee  

          Už jsem to někde hledal a efektivní je cca 57,5, sedlová cca 55,5

          0 0
    • vlkyn  

      čau, písni mi na mail. Právě prodávám silničku, tak kdyby se třeba zalíbila můžeme se domluvit. Výšku máme cca stejnou..

      0 0
    • jirkasm  

      Uvažuji o koupi silničního kola do 20 tisic Kč…http://www­.wilier.cz/mon­tegrappa-sora/d-70958/

      něco takovéo bych si představoval…co na to říkáte? …najde se i nějaké lepší ?

      0 0
      • prvniodkonce  

        Kolem dvacky bych teď šel do tohoto nebo tohoto

        To má kromě vyšší sady aspoň držáky kola, ten Wilier je hodně low-end, nicméně zkušenosti s tím nemám, třeba to vydrží dobře. Stejně bych šel v této cenové relaci radši do bazaru, ale ono se to hezky radí…

        0 0
        • Dave-geo  

          Co tiagra a dost pod dvacet? http://www.decathlon.co.uk/…8239802.html#…

          Nebo ± to samý ale karbon za cca 25…

          Jen jsem tam ze zajímavosti mrknul, jinak do silniček moc nevidim…

          0 0
          • prvniodkonce  

            Ty záplety asi nic moc, přeci jen to není jen o sadě. Kola bych volil úrovně aksium/khamsin.

            0 0
            • maajkee  

              Aksium ale jen pro lehké jezdce. Přeci jen 20 drátů i vzadu už je sakra málo.

              0 0
              • kycis  

                To si nemyslim, mam pres 80kg, zatim najeto cca 1500km na brutalnich silnicich ceskeho zapadu a zatim drzi paradne, nemusel jsem na ne sanout.

                0 0
                • prvniodkonce  

                  Vlastní zkušenost nemám, ale jeden kolega je na tom s aksii podobně, lehčí není, rozhodně je nešetří, má na nich ještě mnohem víc najeto, a jsou to držáky. Já mám podobné zkušenosti s těmi khamsiny.

                  0 0
      • fousac  

        Sora je trága, bral bych určitě vyšší sadu a nejlíp aspoň karbonovou vidli…

        Namátkou tiagra + karbon

        I když aktuálně bych se snažil přitlačit, pod 30k už jsou celokarbony na 105..

        Ono se to hezky radí.. ;)

        0 0
        • jirkasm  

          A je to velký rozdíl mezi tiagrou a sorou?

          0 0
          • maajkee  

            Určitě. Tiagra už má v podstatě stejný dualy jako 105 a ultegra. Sora má odřazování nahoře palcem a to třeba mě vůbec nevyhovuje a celkově chod byl takovej línej mi přišlo.

            0 0
            • Bruca  

              já mám na kole st2300, což je „skoro“ sora, a funguje to dobře :-)

              ale je fakt, že jsem přešel z favorita, který měl řazení na rámu, takže toto je zatím docela nezvyk.

              co se týká odřazování palcem – nevadí mi, stejně se většinou držím nahoře za páky. Ale je pravda, že když se držím dole za oblouky tak těžší převod fakt nedám :)

              0 0
            • mzvarik  

              Sora je od 2013 stejná jako duály, tzn. bez tlačítka.

              0 0
              • maajkee  

                Tak dualy to byly i předtím :)

                0 0
                • retros1  

                  Čus lidi, vy jste všichni zkušení cyklisti a já ještě nikdy na silničce neseděl. Nemůžu si koupit první kolo za nějakou pálku, protože budu mít další výdaje za pedály a tretry. Takže když chci kolo levný tak bude mít asi Soru. Je to skutečně tak špatný pro začátečníka na silničce? Budu takový spíš rekreační jezdec, do 1000 km/rok

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Tak na 1000 km ročně Sora musí stačit, ale uvidíš, že tě to chytne a časem to vyměníš :)

                    0 0
                    • retros1  

                      Ok tak dík, no až dostuduju tak snad bude práce a pak už nebudou prachy problém. Momentálně je to na prd, z kapesného :D

                      0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Neboj, to půjde.

                        Díval ses na bazar? Tam můžeš často najít zajímavý kousky…

                        0 0
                        • retros1  

                          No bazary jsem prohlídnul, ale v okolí bydliště nic moc. Jenom Author a5500, to mi tady na fóru řekli že je šmejd, protože je to karbon/hliník mix. Jinak všechno daleko. Takže bazar nejdu

                          0 0
                  • Datel Stepní  

                    Bud v klidu, Sora vydrží. 1000 za rok je nic.

                    0 0
                  • Ruda  

                    V Hervisu mají stále výprodeje loňských modelů Fuji. Roubaix 1.0 asi za 17500,– a Roubaix 1.? (šedé) na Tiagře asi za 13500,– (velikost max. 56 – minulý týden v Plzni v Olympii)

                    0 0
                    • retros1  

                      A ještě jedna otázka od amatéra. Hodně se tady na fóru mluví o tzv. „slopingu“ Nedokázal jsem vygooglit o co se jedná, asi google nezná cyklistický slang, můžete mi někdo říct o co jde?

                      0 0
                      • standoslav  

                        Sloping je nový trend rámů, které mají horní rámovou trubku ne vodorovnou (jako např. Favority), ale jde šikmo dolů a výška posedu se řeší delší sedlovkou.

                        0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Jak už se na BF psalo – sloping je pojmenování pro občerstvovačku v hanáckém nářečí :)

                        0 0
                        • retros1  

                          Dobře takže kolo se slopingem je rozhodně výhodné. Přeci jen mít po cestě občerstvovačku je dobrá věc. Za ty prachy

                          0 0
      • Topol  

        Pokud neuvažuješ o bazaru,tak nejlepší ceny má asi Polygon.

        Např.http://www­.polygonbike.cz/ko­la/silnicni-kola/slevy-siilnicich-kol-2012/new-helios-400

        Tiagra+105+solidní kola.Podívej se i na další.

        http://www.polygonbike.cz/…ich-kol-2012

        0 0
    • Deus  

      Šel bych do tohoto http://www.bradsky.cz/…-p-5799.html nebo do Polygonu Helios 400, který má stejné osazení, ale o dva tisíce nižší cenu. Lepší za dvacku na českém trhu asi není. V bazaru jsem v této ceně nic zajímavého nenašel.

      0 0
    • jirkasm  

      http://www.wiggle.co.uk/…na-105–2013/ a u nás to stojí 30000 kč :D

      0 0
    • mzvarik  

      Specialized Allez 2013 se Shimano Sora – tuším 21 tisíc.

      Kup a už se nepodíváš zpátky.

      0 0
      • Lada,s  

        Kolo na Soře za 21 tis? Lidi neblbněte. Ale hlavně že je to „spešl“ :))

        0 0
        • mzvarik  

          Viděl jsi vůbec Sora STI (tj. model 2013) ?

          Jsou to dual shifters.

          Mám ji na Tarmacu a je to srovnatelné se 105. Jediný rozdíl je prakticky pouze ten, že lanka od brzd nejsou schovaná pod omotávkou, a 105 páčky jdou tak nějak víc zlehka, ale to je celé.

          Má taky 9 rychlostí (namísto 10), ale to znamená levnější řetěz a kazetu.

          Zkoušel jsem taky SRAM RED, což je podle mě totálně na hovno.

          A taky Dura Ace, a rozdíl se Sorou je asi jako Deore vs Deore XT.

          0 0
          • Lada,s  

            Ok beru zpět, přehlédl jsem to 2013. Stará Sora mě prostě přišla dost o ničem i na začátek.

            0 0
          • jecnak  

            Ja bych si teda radsi vzal kolo se 105 uz jen kvuli 10s a tem dualum s bowdenem pod omotavkou.

            0 0
            • alinceb  

              +1

              0 0
            • mzvarik  

              Allez se 105 stojí tuším 31 tisíc.

              Vlastní upgrade by vyšel na 5 tisíc (4k za páčky, nová kazeta, řetěz a zadní přehazovačka; přesmykač je kompatibilní).

              Prvně jsem to zvažoval, ale teď nevidím důvod, navíc se mi ty lanka začaly líbit jak jsou :)

              Já jsem si vybíral podle rámu, ale někdo si vybírá raději podle komponent a výhodné ceny.

              Otázka priorit.

              Ano, 105 vypadá líp, ale ještě lepší je Di2.

              0 0
              • jecnak  

                Zrovna Allez je steny lowend jako vsechny ostatni ramy tehle cene. Jde jen o geometrii, ktera nekomu muze a nekomu nemusi vyhovovat. Kdyz clovek nemusi platit za akutalne in znacku, tak za stejny penize odstane podstatne lepsi kolo se stejnou geometrii. Mam na mysli treba na Aksiich a nebo za 30t na 105 i s karbon ra­mem.

                0 0
            • blaf  

              +1

              0 0
          • maajkee  

            Tak rozdíl Deore a XT je celkem propastnej :)

            0 0
            • mzvarik  

              Fakt? Tys to zkoušel? Testoval jsem v roce 2009 GT Force s Deore XT… pak jsem si koupil stejné kolo s Deore a při jízdě jsem nepoznal absolutně žádný rozdíl. Smál jsem se, že někdo může zaplatit o 20 tisíc víc aby tam měl to „XT“.

              Teď mám pro to pochopení, protože chápu, že někdo chce mít to nejlepší a hřeje ho to pak u srdíčka.

              Před měsícem jsem testoval Epic Comp za 70k se SRAM X7 (myslím že X7, takový mishmash nějaký tam je) a od prvního okamžiku to řadilo hůř než moje staré Deore. SRAM: takový mechanický buldozér, který působí dojmem, že to řadí rychle a přesně, ale přitom to řadí hlasitě, drsně a řadit s tím do kopce to máte smůlu že jste nestihli na rovině. Myslím, že tato zkušenost sama o sobě vypovídá o kvalitě Deore.

              0 0
              • blaf  

                nevis o cem mluvis, Sram vs. Shimano je jen o tom co komu sedi, jezdim Sram a radi naprosto v pohode

                k rozdilu Deore vs. XT se vyjadrit nemuzu, ale rozdil Deore vs X0 (9sp) je zasadni, a opravdu to neni ve prospech Deore, jelikoz je XT zhruba srovnatelne s X0 tak cekam podobny vysledky

                0 0
                • mzvarik  

                  Sdílím svoje prakticky získané zkušenosti. To je celé.

                  SRAM jsem testoval poprvé a podle mě to nebylo v pohodě. Rozdíl mezi Shimanem a SRAM však je, a shoduje se s tím co jsme popsal. Lze se o tom přesvědčit jak na youtube tak na seriozních bike forech – seriozním považuji takový, kde se píše zejména o kolech – né o politice a podobných hovadinách, které jsou tady tak populární.

                  0 0
                  • blaf  

                    Rozdíl mezi Shimanem a SRAM však je – s timhle souhlas, projev razeni od shimana a od sramu je jinej, ale ne lepsi nebo horsi, oboje radi spolehlive a kazdymu sedi jinej projev, me sedi sram vic

                    ja zase mluvim o vlastnich zkusenostech a to, ze srovnat deore a X0 (i XT) nejde

                    jo a vzhledem k tomu, ze tohle neni seriozni forum tak vubec nechapu jak tu muzes prezentovat svoje seriozni a objektivni pravdy (btw. ctes idnes? ;))

                    0 0
                    • mzvarik  

                      Nevím co si představuješ pod pojmem „zásadní rozdíl“, ale pokud to je to logo, nižší váha a vyšší cena, pak s tebou souhlasím.

                      Snažím se to tady trochu obohatit :)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Kydama o tom, jak mezi Deore a XT popř. Sorou a 105 není žádný rozdíl? Tak to teda děkujeme za odbornou informaci…

                        0 0
                      • blaf  

                        logo :D a proto sis koupil S vid ;)

                        jsi o sve pravde presvedcenej tak bud, jen prosimte prestan tomuhle neserioznimu foru jeste vic snizovat uroven

                        0 0
                        • mzvarik  

                          ? jasně, líbil se mi ten design, žádný racionální důvod jsem neměl a nebudu tvrdit, že jo

                          0 0
                  • alinceb  

                    Tak sem nepiš a nebo radši vůbec nechoď, když ti to tu přijde málo seriózní… nikdo tě nenutí…

                    0 0
              • maajkee  

                Fakt? Tys to zkoušel?

                Srandisto :)

                Za poslední dva roky jsem vozil na kole SLX, XT, X9, X0 řazení, chvíli jsem vozil i Deore řazení.

                Mezi novým Deore a XT už je ten rozdíl trochu menší než to bejvalo, ale stejně je dost propastnej.

                Konkrétně Deore 2009 je hodně tragický řazení, je to měkký, pomalý, myslím že od 2010 dali do přehazky pak i tvrdší pružinu.

                Jinak největší rozdíl je samozřejmě v řazení, v přehazovačce tak zásadní není.

                A nevím proč se ohánět rozdílem 20 tisíc. Rozdíl v řazení Deore nebo XT je asi 5,6 stovek.

                Takže se klidně směj dál těm co maj na kole XT, ale věř že pro smích jsi jim maximálně tak ty :)

                0 0
      • alinceb  

        Přečetl sem si úvodní post tvého threadu na WW a už to začínám chápat. Ty budeš určitě odborník na slovo vzatej…;) Doufám, že sem budeš průběžně dávat fotky progresu přestavby tvojí silničky…;)

        0 0
        • mzvarik  

          Díky, tvůj zájem mě těší ;) ale informace o svých kolech sem zapotřebí dávat nemám.

          Snažím se přispívat v obecné rovině, píšu zkušenosti a zdůvodňuju je… neříkám Sora je na nic, Deore vs XT zásadní rozdíl… píšu proč atp. Ať si udělá každý závěr. Tohle fórum je však řízeno ve formě hospodských keců, takže chápu, že se nezalíbím všem :D

          0 0
          • blaf  

            jelikoz vis, ze se nezalibis tak sem nepis ;)

            0 0
          • alinceb  

            Tak na WW to plácneš a sem ne? Jen je sem dej hezky taky. Těším se na fotku tvého Allez na Soře a Zippech…;)

            0 0
          • alinceb  

            Tak na WW se chlubíš a na B-F nechceš? Naopak je sem dej taky… Fakt se těším na fotky tvého Allez na Soře a Zippech…;)

            0 0
            • mzvarik  

              Na WW jsem to dával z toho důvodu, že někoho může zajímat kolik Tarmac SL2 2013 váží a o tom celé to forum je.

              (Allez má hlinikový rám, ten vypadá jinak)

              0 0
              • alinceb  

                Hmm, to sem nepostřehl, že máš Tarmaca. Ty sis jako fakt koupil kolo na Soře s dvoukilovýma kolama za 38k?

                0 0
                • mzvarik  

                  Kola budu stejně měnit za Zippy a Soru 2013 jsem už hodnotil, netřeba připomínat, že asi jediný ji tady vlastním a neviděl jsem ji jenom na obrázku :)

                  0 0
                  • blaf  

                    zato nevlastnis Duru ani Ultegru takze nemas narok poronavat ;)

                    0 0
          • jecnak  

            Promin, ale zkusenosti, kterym se da verit sem dava par lidi a clovek, ktery ocividne na silnicce moc nenajezdil mezi ne patrit nebude. Doporucuju ti pujcit si na nejakem testovacim dnu par serizenych silnicek se Sramem a vyssimi radami Shimana a Campy vcetne elektriky, treba to zmeni tvuj nazor. Chapu, ze clovek, ktery sedne na spatne serizne kolo je rozcarovany z toho, jak funguje, ale neda se z toho jeste vyvozovat, to co tu vyvozujes. Najezdi par desitek tisic kilometru a pak si znovu precti, co jsi tu zatim vyplodil.

            0 0
            • mzvarik  

              Testoval jsem S-Works Tarmac SL4 se SRAM RED.

              A zkoušel jsem i Trek s Dura Ace.

              Moje názory jsou podložené a že jsem obojí zkoušel jsem psal už ve svém příspěvku.

              0 0
              • jecnak  

                Ok, tvuj nazor. Ja s nim teda nesouhlasim. Kdyby jsi si pozorne precetl co jsem napsal, pochopil bys, ze jsem tve prispevky cetl, a proto pisu, at si vyzkousis SERIZENA kola.

                Jak uz jsem napsal, najezdi par desitek tisic km a ziskej nejake zkusenosti. Pak az bych mel odvahu prezentovat tak sebevedome sve nazory.

                0 0
          • maajkee  

            Jedinej kdo tady má hospodksý kecy, jsi ty, věř tomu. :)

            0 0
    • Spící kníže :-)  

      Já koupil loni Giant Defy 1 na 105 a řekl bych slušné základní kolo, co jede daleko lépe než by člověk řekl.

      Předčilo to očekávání. Mám asi 183 cm a mám rám – L a je to akorát.

      0 0
    • alinceb  

      Nevím, jestli ti se ti bude líbit a jestli ti sedne geo, ale za 20k je celkem hezky osazený Šírer 104 Ultimate ;)

      0 0
    • Rychlonožka  

      Pokud hledáte lepší cenu jednoznačně vyhrávají zahraniční e shopy.Pokud Vám to nedělá problém,tak nákupem v zahraničí výrazně ušetříte. U nás má srovnatelný ceny snad jenom Polygon a to jenom u výprodejů. To,že na kvalitě osazení nezáleží může tvrdit jenom ten,který nemá vlastní zkušenost.Net­vrdím,že ten rozdíl je vždy úměrný rozdílům v ceně,ale rozhodně je dost znatelný.

      0 0
      • Delkim  

        taky se chystám na novou silničku, rozpočet mám tak kolem 35–40 tisíc

        mám rád Giant, dneska jsem okukoval co bych za ty peníze dostal za maximum a to je TCR Composite 3 Compact

        hezké, lehké kolo, manželce se moc líbilo

        jenže je to sice karbon, ale za skoro 40 tisíc je tam „jen“ Tiagra a ty kola jsou taky dost bída…

        to ať se na mne Giant nezlobí, ale to asi tentokrát neklapne… :(

        0 0
    • Delkim  

      je to kousek přes limit, ale pro zajímavost to stojí za omrknutí

      na wiggle mají 4 kola celokarbon pod 1000 liber

      http://www.wiggle.co.uk/…carbon-bikes

      0 0
      • svobodnik  

        Zdravím, nechci zakládat nové vlákno a na vlákno, kam jsem to dal, to moc nežije, tak se přiživím tady:)Chci si pořídit svou 1. silničku, na MTB ročně nalítám cca. 3000–4000km, na silničce chci toto číslo zvětšit. Moje parametry: 192cm 105kg. Hledám kolo do 30 000 Kc, nebráním se ani bazarovce, ale nemám se silničními koly žádnou zkušenost(nechci naletět), mohli byste mi prosím okomentovat tato 3 kola?Případně doporučit jiná?Děkuji

        http://www.cyklobazar.cz/

        http://www.cyklobazar.cz/

        http://www.cyklobazar.cz/

        0 0
      • Kukkolo  

        Za podobnou cenu tady seženeš Polygony,které jsou postaveny na kompletních sadách a osazeny řádově lepšími koly.

        http://www.polygonbike.cz/…00×-k-st-105

        http://www.kupkolo.cz/…4-kg_z92395/

        0 0
        • svobodnik  

          Děkuji za reakci, při brouzdání po fóru jsem už na Polygon kola také narazil, líbí se mi to druhé z kupkolo, mají ho ale jen ve velikostech 52 a 54, což myslím na mojí výšku něco přes 190 bude malé, ne? Jinak to druhé, je pravda, že je to asi jedno z nejlepších v poměru cena/výkon, jen se musím přiznat, že se mi prostě na první pohled nelíbí…ale možná to časem překonám:)jak jsem pochopil z reakcí, s mou vahou (přes 100kg) bude asi problém ve výběru kol a jejich výpletu, že? Narazil jsem ještě na něco, co se mi opravdu zalíbilo:

          http://www.wilier.cz/…-xl/d-70415/

          0 0
          • jecnak  

            Na 190cm potrebujes horni ramovou trubku kolem 58cm efektivni delky. Coz je vetsinou 60cm velikost ramu. Viz http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Na Polygonech (jeden s Tiagrou doma máme) je třeba si dát pozor na dvě věci: pocitově krátký rám a hlavně normální (nekompaktní) převodníky.

            Teď jsem měnil rám za menší, pro mých cca 183cm a rozkrok nějakých 89–90 cm je rám 52 (Merida Scultura) hraniční, běžnou sedlovku mám vytaženou po rysku. Tento fakt bych bral jako limitující, délka se dá dohnat představcem (u Polygonu se to řeší složitěji, kupuješ kolo jako nedělitelný celek).

            Po nějakých 900 km se domnívám, že na rekreační jízdu je rozhodně příjemné si koupit nejmenší možný rám a lehce doladit komponenty. Vážím tak 90–96kg a jezdím převážně po (h)různých okreskách Drátova království, pro 105 kg bych na podobné povrchy doporučil rovnou karbon a možná si nechat naplést odpovídající kola. (Z vlastní zkušenosti soudím, že konkrétně někým dříve zmíněná Aksia by byla dobrou volbou.)

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Kolego, Aksia mají limit 100 kg (váha jezdce + kolo). Podle mě dobrou volbou na 105 kg nejsou.

              0 0
              • jecnak  

                Limit sice maji, ale bez problemu vozi v mem okoli nekolik prescentu. Ja je uz doporucuju spis nez nejaky rucni zaplety.

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Možná jsem měl jen pech na vadný kus (sice to byla Ksyria), ale i tak po těchto zkušenostech upřednostňuji Fulcrum.

                  0 0
                • maajkee  

                  Jakože třeba pro člověka nad 100kg jsou aksia s 20 dráty vzadu lepší než ruční poctivý záplety na tuhých ráfkách, s 24, 28 nebo dokonce 32 drátama?

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    No to mě taky zajímá :)

                    Vím, že stokilový jezdec rozštípá celkem snadno daleko lepší záplety než jsou Aksia :)

                    0 0
                  • Datel Stepní  

                    Taky by mě to zajímalo, volil jsem ruční záplety 32 děr kvůli vysoké váze – ted cca 93kg. Jsem spokojenej, navíc se dají na 32 drátech naplést docela lehká kola. Třeba Novatec superlight, Mavic reflex a dráty DT. Vyleze z toho odolné a celkem lehké kolo za slušnou cenu. Pravda Cool efekt nic, ale účel je to hlavní. Když vidím co ta kola na našich okreskách dostávají, jsem přesvědčen, že zadní kolo s 20 dráty by mělo problémy.

                    Jednou si ale taky koupím hezká kola s málo dráty :-)

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Řekl bych, že jsou záplety, které 100 kilo v klidu a stabilně unesou bez nějaké údržby (což mi nakonec potvrzuje praxe a lidi, kteří tomu hodně rozumí, třeba Hnoj). Jen to podle mého nejsou záplety z kategorie low end, a už teprve ne Aksia. Prostě je třeba trochu přitlačit :)

                      0 0
                      • Datel Stepní  

                        A které záplety vydrží 100kg? Jaké máte zkušenosti? FR3?

                        0 0
                        • ememem1  

                          mam 100kg a FRM zero jak na mtb tak silnicke. absolutne bez problemov. cena je samozrejme inde. ja by som sa FRM nebal ani v nizsich kategoriach, vo vseobecnosti mi prijdu trocha bytelnejsie jak zaplety mavic.

                          0 0
                        • Rorejs74  

                          Ja se svejma 93 kilama jezdim letos od jara ( cca 5tis ) na Zondach a zatim uplne bez problemu a to jsem uz peknych par der vymetl ;-(

                          0 0
                  • jecnak  

                    Zatim to tak ve vetsine pripadu v mem okoli bylo. Duvod neznam.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Tak jsem měl asi smůlu na vadný kus (Ksyria)… Nicméně Racing Zero naprosto v klidu.

                      0 0
                    • maajkee  

                      Já zase ve svém okolí neznám nikoho komu by na silničních zápletech, jak aksia tak ksiria, neprasknul podélně ráfek.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Obvykle spis lidem prasknul zadni naboj – to uchyceni dratu.

                        0 0
          • Topol  

            U Polygonu je pro tebe asi velikost 58 /efektivní délka 576mm/. S Máriem v Polygonu se dá dohodnout. Pokud mají skladem jiný rám klidně ti na něj požadované osazení přestaví,případně upraví specifikaci dle požadavku – maximální ceny.

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            …jen se musím přiznat, že se mi prostě na první pohled nelíbí… Tak to je zrovna u silnice zrovna problém :)

            … ale možná to časem překonám… Nevím, spíš bych řekl, že budeš litovat. přece to není úplně zanedbatelný peníz, abys kupoval na sílu.

            No a jinak, můj čistě osobní názor je Polygon nebrat. V historii bys dohledal proč, tady to nebudu rozebírat :)

            0 0
            • svobodnik  

              dík, mohu se zeptat, co bys doporučil a co říkáte na toho Wiliera?

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Ten Wilier se mi líbí, jak už jsem psal, ale bude vypadat trochu jinak, než na fotce u odkazu ve vedlejším vláknu. Je to karbon, slušná sada Shimano 105. S koly Shimano nemám zkušenost, těžko říct, jak pojedou a jaká nás těžší unesou… Chce to ale asi i vidět, popř. otestovat, jak ti bude…

                Ono se takhle těžko radí, každému se líbí něco jiného, každému je sympatická jiná značka. Obecně bych ale řekl, že za třicet bys měl chtít karbon se sadou 105, což nabízí právě ten Wilier.

                0 0
                • svobodnik  

                  Tak jsem toho wiliera dnes otestoval a následně objednal:), tak doufám, že se na silničce hned nezabiju..díky za komentáře

                  0 0
    • Luky11  

      Zdravim, využiju tématu a taky se zeptám na výběr kola. Kupuji svoji první silničku, zatim jízda jenom na biku ale až moc často a několik let s nim jezdim po silnici takže si myslim že je čas zkusit něco nového :) Komponenty u silniček jsou pro mě španělská vesnice , co jsem zvažoval při hledání byla cena, váha a upřednostňoval jsem sadu Shimano 105. Nejlépe se mi zatim jeví polygon http://www.polygonbike.cz/…w-helios-400 a ještě o level lepší http://www.polygonbike.cz/…l-ramu-52-cm cena by měla být tak do těch 20 000 ale bylo by to na úkor další výbavy kterou se chystám koupit, ale kdyby se našla nějaká levnější alternativa bylo by to super. Měřim 176cm, vážim 65 kg.

      Děkuji za rady

      0 0
      • standajanu  

        Zdar, docela by mě zajímalo, jestli se u nás dá sehnat alternativa k těmto Polygonům. Řeším nákup silnice k bajku s limitem kolem 20 000 Kč. Z původních Merid a GT kompletně na Soře/2300 jsem se přes Felty proklikal až k Polygonu 500/600, kterej je komplet na 105 za 20,5k.

        Bazarovku řešit nechcu, to až případně u něčeho dražšího do budoucna.

        A ještě trochu dotaz bokem. Jaký jsou primární rozdíly mezi SPD a silničníma pedálama a proč se na silnicích nevozí? Jedny SPD se mi tu válí navíc a rád bych je na to namontoval abych ze začátku ušetřil i za tretry.

        0 0
        • Delkim  

          větší styčná plocha

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Začnu od bot – mtb na silnici klidně vozit můžeš, ale vypadá to prostě divně :). Funkčně tam jsou jasné rozdíly, stačí se podívat na silniční pedály a kufry.

          Polygon nabízí poměrně dobré osazení (sice s vadami na kráse viz třeba kratší kliky) na šílených rámech. Rám dělá kolo. Navíc ten design, to je zoufalství. Ale zase řeknu, že za ty prachy asi neseženeš kolo s lepším osazením. Jen ti nesmí vadit, že to bude ten Polygon. Ono se to Polygon šílenství (ze strany prodejců těchto kol) zde na B-F trochu uklidnilo, ale já na ně mám takovou averzi, že bych na to prostě nesedl. Navíc vzhledově to je fakt humus. Tak si to nějak přeber.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Seky  

          Tak další alternativou je zakázková stavba. U krosů to tady Scalár celkem rozjel a všichni to tady doporučůjí. Ale to samé se dá udělat i se silničkou. Samozřejmě silničku dělá rám víc než třeba toho krose. Ale nedělám si iluzi, že právě u těch polygonů a podobných low-end budě cokoliv lepšího než koupíš třeba od Spyderu. Značková silnička za 30 (Spešl, Canon, Trek …) bude díky rámu samozřejmě trošku jinde. Na druhou stranu když se podívám na tyhle značkový silničky pod 20 tak je to pěkná hrůza (těžký kola na kónusech, ocelová případně hliníková vidle, mix sad, těžký) a přitom už za 15 se dá postavit silnička s karbon vidlí.

          0 0
          • maajkee  

            Levný silničky se nevyplatí stavět, především hlavně při ceně dualů, ty vystřelej cenu vždycky vysoko,nepočítám tedy že by někdo chtěl ještě na silnici 9speed.

            0 0
            • blaf  

              a proc ne 9sp? kdyz to ma byt low cost… na zacatek je to imho dostacujici

              0 0
      • Luky11  

        Dá se nějak zjistit podle postavy a tabulek k rámu jestli mi bude geometrie vyhovovat aniž bych si kolo vyzkoušel?

        0 0
    • Deus  

      Ahoj, chci se zeptat na silničku Author A 55, viz http://www.author24.cz/…489442c17219

      Cena 23 tisíc a líbí se mi na ní, že má vyvážené osazení. Karbonová vidle a sedlovka, bezproblémová sada 105, slušná kola a pláště. Nic co by vyloženě bylo potřeba hned měnit, jak to bývá obvyklé. Třeba pláště jsem měnil na každém kole, co jsem měl. Krasavec to asi není, ale nic lepšího jsem za tu cenu nenašel.

      0 0
      • tomekusti  

        Pokud ti sedí geometrie, tak osazený to není špatně. Na takové to domácí ježdění … Kola vydrží snad všechno, sada úplně v klidu. Zbytek se snadno doladí. Takže jak říkám, pokud ti sedí rám (mě třeba vůbec), nemusí to být špatná volba

        0 0
        • Deus  

          Pravda, ze ram nema zadny sloping, coz je dneska trend. Nesedel jsem na tom, ale podle geometrie bych se na to mohl poskladat, coz se treba o Polygonu rict neda.

          0 0
          • Deus  

            Nebo raději vzít něco takového? http://www.nevix.cz/…ompact-2012/

            0 0
            • tomekusti  

              I když sem mi ten spešl líbí víc co se designu týče, tak bych byl spíš pro toho autora. Je o něco líp vybavenej. Zase nadruhou stranu ta geometrie nevim nevim, ale neseděl sem na tom. Zkus je oba projet, to by neměl být problém a uvidíš. Nový tiagry bych se nebál, řadí to slušně i když 105 je samozřejmě o kousek vepředu. Sám jezdím obojí (zimák/jednice) a dá se, jen ta tiagra je taková gumovější

              0 0
    • martr  

      Zdravim, využiju tématu a taky se zeptám na výběr kola. Kupuji svoji první silničku, zatim jsem jezdil pouze na trekingovém kole a horském kole. Chtěl bych zvýšit nájezd kilomentrů. Vybírám mezi dvěma a to Radon – http://www.bike-discount.de/…bon-6–0.html a Haibike – http://www.bradsky.cz/…-p-7591.html.

      Bohužel se tak nějak neorientuju ve velikostech. Měřím 174cm, dle fit calculatoru mám následující rozměry

      The Competitive Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 52.4 – 52.9

      Seat tube range c-t: 54.1 – 54.6

      Top tube length: 54.4 – 54.8

      Stem Length: 11.2 – 11.8

      BB-Saddle Position: 72.7 – 74.7

      Saddle-Handlebar: 52.6 – 53.2

      Saddle Setback: 4.1 – 4.5

      The Eddy Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 53.6 – 54.1

      Seat tube range c-t: 55.3 – 55.8

      Top tube length: 54.4 – 54.8

      Stem Length: 10.1 – 10.7

      BB-Saddle Position: 71.9 – 73.9

      Saddle-Handlebar: 53.4 – 54.0

      Saddle Setback: 5.3 – 5.7

      The French Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 55.3 – 55.8

      Seat tube range c-t: 57.0 – 57.5

      Top tube length: 55.6 – 56.0

      Stem Length: 10.3 – 10.9

      BB-Saddle Position: 70.2 – 72.2

      Saddle-Handlebar: 55.1 – 55.7

      Saddle Setback: 4.8 – 5.2

      Podle toho bych zřejmě měl vybrat Radon o velikosti 56 a Haibike o velikosti 49cm ? Prosím o radu které kolo vybrat a jakou velikost zvolit

      0 0
    • Lindy  

      Ahoj všem! Jsem tu nováček a nechci zakládat nové téma. Našel jsem na netu nabídku: http://sport.bazos.cz/…thor-A55.php Co na něj říkáte? Jen nevím jak je to s tou velikostí, měřím cca 186cm… Díky

      0 0
      • maajkee  

        Velikost uplně mimo. Je to 52, ty budeš potřebovat cca 58.

        0 0
        • Marskatin  

          Ale jdi, author v 52 je delší než kdejaká 58.

          0 0
          • maajkee  

            Ha zapomněl jsem na Authorovo nesmyslný označování velikostí, kdy 52 berou jako od středu ke středu horní rámový a né po vrch. Po vrch je konkrétně tenhle model cca 56, a délka je 565mm, tedy je to jako u normálních výrobců velikost 56.

            0 0
      • Amoondre  

        Mam 188cm a horni trubka by mela byt kolem 57cm, coz je napr u Focusu uplne nejvetsi XL-ko. Vzdy si skontroluj co ktere oznaceni u ktereho vyrobce ve skutecnosti znamena co se tyce delek. 520mm nemusi nutne znamenat 52cm horni trubku

        0 0
      • Marskatin  

        Mohlo by ti v klidu být. Nejlepší je zkusit.

        0 0
    • Orfi  

      Zdravim oživim vlako jakou z techto 2 silniček si vybrat ?

      http://www.cyklonemcik.cz/…light-tiagra a nebo http://www.cyklonemcik.cz/…ter-105–5700

      Diky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Hanička1111  

      Zdravím,

      uvažuji o koupi silničního kola. Zatím jezdím jen na horském a v rámci tréninku bych chtěla zařadit i silnici. V silničních kolech se vůbec nevyznám. Nechci nějakého úplného šmejda, ale tak nějak rozumně deseti tisíce km taky za rok nenajedu. Mám 172cm a viděla bych to na kolo do těch 20 tis. Nějaké tipy? Díky.

      0 0
      • Pedro RB  

        Jako první silničku a ještě jen doplněk k biku bych radil nejdřív bazar. Jsou tam i kousky téměř jako nové. Např.

        http://cyklobazar.cz/…shimano-105/

        http://cyklobazar.cz/…/ciocc-zest/

        0 0
        • Luigi1  

          No nevím, tyhle kola už jsou hodně za zenitem a za nesmyslný peníze, to raději nové v hliníku …

          0 0
          • Pedro RB  

            Byl to jen nástřel prvních pěknejch hluboko pod 20,aby zbylo na přizpůsobení (nejspíš bude potřebovat kratší představec, mělké oblouky, sedlo) a na případné opravy.

            Co znám příklad dívčin v okolí, tak je silnička buď nechytla a stojí drahá nevyužitá, nebo naopak brzo z laciné přecházely na raketu..

            0 0
      • Luigi1  

        Když nové, tak Focus nebo Canyon, ale to bude trochu přes limit, hlavně kvůli drahému Euru.Canyon má i českou podporu, takže ti určitě poradí i s geometrií, což je zásadní. Kolo ti musí sedět. Nebo spešl Allez, ale ten je poměr cena výbava vždycky přestřelený.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • šlapatko  

      Kolem 20000 seženeš author A55. Cena výkon slušné kolo.

      0 0
    • Blahycz  

      Ahoj,přemýšlým o koupi silničního kola. Co se týká horských tak tam přehled mám ale v silničních si absolutně nevím rady. Nevím na co mám koukat. Mám 190 cm,85 kilo. Cenově bych to viděl kolem 20 000. Jetýmu kolu bych se asi nebránil. Co jsem předběžně koukal tak jsem našel tyto dvě.

      http://kosmosbikes.cz/…/356-peloton

      http://s1w.cz/index.php…

      Taky bych rád, aby kolo nemělo 11 kilo. Díky za rady-tipy.

      0 0
      • Amoondre  

        Pokud chces neco lehciho,tas si budes muset priplatit. Do 20.000 akorat zakladni hlinik s prumernou sadou.

        0 0
    • Lakii  

      Ahoj, taky teď sháním svoji první silničku… mám 186–187 cm, rozpočet 8–20 000, kdyby někdo plánoval prodávat … :)

      0 0
      • hawrda  

        Můžu požádat znalce silničních kol o posouzení LAPIERRE Audacio 300 FDJ TP?Jde mi hlavně z mého pohledu o podivnou skladbu převodů na silničku(troj­tác,devítka).A­si dané cenou a tedy použitou sadou,ale myslel jsem,že na silničky už se ani 9 pastorků nedává…Silničky moc nesleduju tak u nich neznám trendy.Rám a ostatní komponenty jsou cajk?

        http://www.mojekolo.cz/…-fdj-tp-2015

        Díky za případnou reakci.

        Tomáš

        0 0
        • Dejv94  

          Hledal bych vic, lehce pres 20 se daji sehnat silnicky na 10sp 105. Nedavno jsem mel testovacku B'twin z Decathlonu a bylo to fajn svezeni.

          0 0
        • tromboonen  

          Dava se to na levnejsi modely, 9 nebo 8 vzadu, 3 vepredu, ze to ma jako 27 prevodu..

          3tac je dobrej na turistiku nebo pro nekoho s velmi spatnou fyzickou, jinak lepsi kompakt kliky (50/34) a k tomu 10 sp kazeta neco jako 11–25 (pro zacatecnika nebo do kopcu az 11–28 nebo dokonce 30, 32, ale tam uz jsou neprijemne skoky mezi pastorky..)

          Za mene penez kolo, ktere je myslim lepsi (az na znacku) vcetne slusnych zakladnich zapletu je http://www.decathlon.cz/…8331275.html

          Viz mistni temata decathlon a uzivatel Dave..

          Jinak pred koupi silnice poradne prostuduj sekci silnicni, zvlaste co se tyce zmereni a spocitani geometrie na kalkulatoru.. usetris si prachy a starosti.. je to tam vse popsano Xkrat

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.