Ahoj,nechystá se někdo na závody do Ralska?Co od toho čekat a jak nahustit do písku?Děkuji
Ahoj,nechystá se někdo na závody do Ralska?Co od toho čekat a jak nahustit do písku?Děkuji
Nechystám, jelikož jsem socka a nechci platit startovné
bez bezduší a jízdě po skoro prázdných k dosažení co nejmenšího valivého odporu a co největšího pohodlí to nepude
Půjde, s Tubolitem určitě. Když Ti náhodou nebude stačit originál lepení, tak stačí vytáhnout nosní dírkou z hlavy ty další, které v ní máš místo mozku.
Děkuji.
ještě jsem nepoužil, cca. 1500 km bez defektů, o polodefektech nemůže být ani řeč :-) http://www.mojekolo.cz/…bo-flix-kit/
Tzn. že i v mozkovně máš ještě pořád ty záložní kousky. To mnohé vysvětluje.
Děkuji.
Co je to alkoholový odmašťovač? (z popisu)
Má to něco společného s protialkoholní léčebnou (odmašťovnou)? :-D
To je asi ta chyba, neco na opravu mozku bys pouzit mel.
Dekuji.
Nějak mi tu blbne ten příspěvek. Snažím se napsat, že bych se na písek vykašlal (je tam, ale to bude mizivé procento délky trati) a foukal normálně na KPŽ (asfalt, šotka)
Ahoj,
původem jsem z téhle oblasti a shodou okolností budu o víkendu v rodném hnízdě, takže se stále rozmýšlím zda se nevydat. Jen jsem KPŽ asi 4 roky nejel takže by mně nejspíš neminula zadní vlna..
Start na letišti a prvních cca 6 km bude asi pořádná palba, tam by snad šlo něco procedit. Pískové pasáže tam budou, ale ne žádné extrémně dlouhé úseky..
Ty rychle roviny jsou prave docela nebezpecne, nejmin vadi start zezadu na zavodech, kde se jede od zacatku do kopce.
Jasně, viz třeba Brdy…Jen jsem tím chtěl naznačit, že v případě Ralska je lepší že se hned po startu nenajede do písečných pasáží (zelená TZ směr Hradčanské stěny) kde by se v tom davu zaručeně špuntovalo …
Tak se nám to přiblížilo, jede někdo znovu do Ralska?
Loni jsem jel a bylo to dobré. Doufám letos v to samé.
Tedy kromě toho úvodního cca 10km sprintu než se zahnulo doleva do lesů :-)
Ten začátek mě docela vzal,to bylo tempo jako prase.
Omylem a jedu to letos poprvé, tak uvidím, docela se těším, teda až na dopravu tam, musím den předem přespat v Praze a pak tam, z domu rovnou na start bych asi po 4hodinách v autě moc velký výkon nedal.
Zdar, taky jedu. První KPŽ, takže start zezadu. Dostal jsem tip ať se v úvodu snažím dostat co nejvíc dopředu. Jak to tam vypadá dal? Dá se nějak předjíždět i potom, třeba ve srovnání s TransBrody?
Dojdi si po vyzvednutí čísla do vedle k vedoucímu, nebo kdo to je, a řekni si na základě třeba TransBrodů nebo jinak prokázané výkonosti o lepší vlnu, tu 100–200 ti můžou dát.
No 96. místo na transbrodech celk. (byť 11. V kat., ale netuším kolik lidu v ní jelo) asi není úplně na rikani si o vlnu :D.
Popravdě nevím, proč po trans brodech chtít jet zrovna tohle…:)
Tydlii :
Tak to Ti můžu říct náhodou úplně přesně :-)
Prvních cca 2,5km je sprint na letišti po betonu, tam když na to máš tak předjedeš koho chceš.
Pak následuje odbočka do lesa (cca 300m) a pak odbočka na cestu kde mohou jet dva až tři vedle sebe.To trvá cca 1–2km a pak je asi až do 10km asfalt/polňačka s trochou písku.
To vše je po rovině a jede se v pekelném tempu. Předjíždět se tam dá všude.
Poté následují lesní cesty, široké a to už bývá nadělené.Trochu toho terénu je od cca 13–14km a celkem všude je to dost široké.
V podstatě celý závod je jen o tom na co máš, nikdo by Tě brzdit neměl.
Písčité úseky nezmiňuji, nejsou dlouhé a když se budeš na nich držet ujeté stopy a nebudeš chtít mermomocí předjíždět mimo ní, jseš v pohodě.
Takže asi tak :-)
Hezký popis toho, kam se část mtb dostala…a tohle jako někoho baví?
Kdyz chces zavodit tak treba i na letisti dokola a v tu chvili je ti to sumak.
Jen nevím, jestli to splňuje prvotní účel, proč vzniklo mtb… Všechny ty KPZ typu Ralsko, Znojmo atd.
Tak Ralsko není špatné, jezdí se hodně v lese a i dva výživné kopce v terénu tam jsou.
Jeden z nich, ten první v rokli, moc lidí nevyjede :-)
Nebýt prvních, (sprintérských), zhruba 10km a posledních cca také velmi rychlých,rovných 10km, je to krásná biková lesní trasa :-)
Komentuju tedy trasu C, béčko je delší :-)
Tak tahle polemika je samozřejmě na místě, nicméně chci si KPŽ zkusit a udělat si obrázek sám. Strašně se mi trasou líbily TransBrody, ale krásně mi ukázaly že nemám techniku (a že hardtail 3×10 se na ně nehodí) , tak třeba mi závod víc na dupani líp půjde :D.
MilanT: díky za rady – btw ten kopec co „většina lidí nevyjde“ – myslíš turisty nebo opravdu všechny? :D já jestli se mám s 36–50 bát…
Jestli máš nohy jako Cink, tak ne…
Tak nevím 50 je dobrý počet zubů, ale 36 převodník do krpálu? Musíš mít sílu jako bejk.
Mrkni na mapycz a najdi si NPR Břehyně Pecopala a hledej na modré značce KČT rozcestník Popelový hřeben (přichází tam zleva žlutá značka k modré).
No a pak skoukni ty vrstevnice které před tím rozcestím po modré vedou k rozcestníku :-)
Začátek jde, ale pak se to točí doleva po úzké pěšince nad srázem,kameny atd.
I když na to třeba budeš mít tak to je místo kde se lidi sjížďí a někdo tlačit bude a nevejdeš se :-)
Jediný blbý místo na trase. I když nevím zda to béčko jede.
no, to nepujde :D . přeměřil jsem sklony par kamenitych vyjezdu, kde uz jsem na hrane (modro-zluta na kremesnik napr.) a to je okolo 10 stupnu sklon, tohle ma 17 stupnu.
Nebo Prazska 50 atd.
Nebo okolo Českého ráje…
Houštka ?
Organizatori musi i vydelat, at muzou udelat i tezsi zavody. Ja tech KPZ moc nemam, ale vybiram si trasy podle profilu nastupu a vyskovych metrech. Super byla Sumava, prvni kopec to bezpecne roztrhal a teren super, kopcu dost. Mlynice taky ok.
Zrovna Šumava mi přijde docela nudná
Ja tam byl letos prvne a naprselo, takze mozna to vidim jinak, ale trasa ze mne ok
Ty brdo .. mě prijde, že se na ty KPZ chystáte jak na mě .. nějak to asi nechapu
zdsamct:
Tak někdo (včetně mě) má ze závodů radost a těší se :-)
Pro mě ,jako nic moc hobíka, je také každá informace o trati kterou neznám dobrá.
Su víc než „nic moc hobik“ a právě proto tyto veci neřeším ..
Jedu se bavit .. stratuji z konce .. na konci přijedu .. to co potkám po cestě to vyslapu a zklounu dolů ..
.. na pohodu
ale nutne to neznamena, ze zbytek startovniho pole musi mit nastaveni mysli jako mas ty, ze ne ;)
To ne .. ale zas to může znamenat, že každej kromě mě to jede jako to ms
když chci jet na pohodu, nic neřešit, tak to můžu jet sám jindy, nemusím platit 700 a jako bonus se mi nebudou motat na trase lidi :)
To je taky další – na tom celým ..
Samozřejmě jedu na čas co nejlepší .. ale určitě to nemá cenu hrotit a dopředu studovat každej kořen
Si odporujes. Kdyz jedes na cas, tak se i hroti, jedno bez druheho nejde.
Opravdu nic hrotit nemusim
Zdendo…Blansko, kraj razovity … :-)
A taky ta jadrna mluva prosteho lidu na Morave vubec ;), mam to tam rad.
Já spíš narážel na to, že z tama je i Pozemšťan, jehož taky leckdy nelze pochopit. :-)
Jinak v Rájci-Jestřebí mám dobrého kámoše, ale ten hraje pinec a mluví srozumitelně :-).
Nemachruj. To je jak na zakladce. Jak nekdo priletel do skoly a vsechny presvedcoval o tom, jak se na pisemku vubec ale vubec neucil, tak jsme si automaticky sedali vedle nej. At mame od koho opisovat
hezky jsi to popsal. ackoliv ani zdaaaaleka nejedu o bednu, tak me to proste bavi a navic mit v hlave neco o trati a pak s tim v zavode pocitat je prijemny.
Přesně Tydlii, znalost trati se nosí i u profíků :-)
Když jsem jel svůj první závod ,(shodou okolností béčko na Drásalovi),zajímalo mě jen celkové převýšení :-)
Pak jsem tedy čuměl do čeho jsem se pustil. Jel jsem bídně,pomalu atd.
Jediná moje omluva vůči sobě byla že se jelo v 35°C :-)
Vzal jsem si tedy ponaučení a už to pak bylo vždy o něco lepší a to i díky informacím které jsem si sháněl.
Tak jak jste si to dnes užili? :) Já teda super.
Ja taky super:) s kamaradem jsme si dali trans brody:))
Ale notak :D ten závod není vůbec špatnej :D. Jo, jasně, stačilo by na to HT, ale toho asfaltu nebylo až tolik (i když by mohlo bejt min) a trasa byla místy fakt nádherná – takovýhle výhledy na brodech nemáš. +všude se dá předjíždět – úplně zezadu na 151. Místo. To by na brodech nešlo…
Asfalt sice moc nebyl, zato samá rovina, bahenní lázně v cca půlce na pěst organizátorovi, ale jinak celkem příjemný překvapení. Loni jsem to proklínal, ale teďka na tom mokru to bylo vlastně fajn, hlavně ten písek není takový peklo jako za sucha. Lidi moc neprasili, minimum kokotov, co se cpou dopředu za každou cenu, aby o kilometr dál odpojili skupinu…celkově dobrá atmosféra i značení. Jen teda nevím o jakých výhledech mluvíš, jediné, co jsem během závodu přes zamlžené brýle viděl byly zablácené zadky soupeřů :D
Tak až na to bahno to bylo super.
Myslím že jsem Tě tam Tydlii viděl, kolo určitě a jel na něm takový veliký a štíhlý kluk :-)
Já tedy nejel až zezadu, ale celkový 138 flek na céčku zahřeje a ještě k tomu na bedně v kategorii :-)
Dost chlubení, průměrný tep cca 150–153 :-) ve špičce 174 :-(
Technická – co ten výšlap z rokle, vyjel jsi ho ? :-)
Do zatáčky – tam byl ujetej jíl – ztratil jsem trakci, teoreticky bych to utocil, ale stejně bych šel na záda…
Btw. -Milane – dres se zeleno-cernobilymi pruhy, zelená helma, zlatej bidon. Já viděl další 3 stejný epicy…
A 151. První místo celk.
Tydlii:
Tak koukám že tě upravili, konečné místo 152 :-(
Mě se tohle stává skoro každý závod. Přijde mi mail s výsledky a druhý,třetí den jsem najednou ve výsledcích o jedno,dvě místa vzadějc. Nechápu proč,ale je to realita.
Pro mě byla ta rokle docela těžká i na tlačení, musel jsem už tlačit po špičkách :-)
Na číslo přes 500 který jsi měl ,super výsledek, klobouk dolů.
Protože občas časomíra nezaznamená průjezd cílem a závodník je pak zařazen až podle cílové fotky. ;)
Bóďa:
Nemůžeš to drobet detailněji rozebrat?
Vždyť mi přece hned po závodě přijde sms s přesným časem, na tabuli v cíli svítí můj čas, za chvilku potom mail s detailními časy a tak si myslím že jsem v cíli změřenej,nebo ne?
No a na základě toho času je hned určeno pořadí,ne?
Nebo že by ten někdo jiný koho později posunou přede mě nebyl korektně změřen jak píšeš?
Už jsem si pohrával s myšlenkou že pro srandu na KPŽ napíšu a zeptám se na konkrétní závod. No, zatím jsem se k tomu nedokopal :-)
Ano, někdo jiný.
Obcas nekoho koberec nevezme. Kdyz to jdes reklamovat, nasleduje manualni korekce. Deje se to i vyrazne vpredu.
Jaký bahno? Bahno bylo ve Znojmě
pedro44:
Tak se Znojmem se to srovnat nedá, to asi žádný závod :-).
Na druhou stranu technika taky utrpěla, (snad kosmetické), šrámy. Jest-li budu zase muset měnit kotouče a destičky tak se picnu.
Oboje nové 14 dnů, hned po Znojmě :-)
To jsme na tom stejně, já měnil po Znojmě i řetaz a ten jsem ještě včera večer sundal, vyčistil a položil do olejové lázně, to bahno mě fakt vrátilo na burčák a říkal jsem si zda to organizátoři neudělali schválně, nikde jinde na trati nebylo tolik vody ani bahna.
ja si patama uplne sedrel lak na zadni stavbe z obou stran. retez jsem prozirave nemenil pred zavodem, akorat se ukaze co na to kazeta az dam novej.....
Tady nemohly brzdy utrpet kdyz na ty placce nebylo potreba brzdit. Od tech sracek uz se mimo sjezdu z bukovy jelo prakticky bez brzd az do cile. A tech par sjezdu na zacatku bylo kolo jeste cisty…
Jj brzdy cajk
Tak brzdy zatím vypadají normálně.
Dvakrát wapka a už zase Epic vypadá k světu :-)
wapka? chudák kolo… čepy, náby, ložiska.....
Jinak dá se s tím mejt i inteligentně, netvrdím že to děláš špatně jo, ale zrovna na epicovi je těch míst kam se wapkou nechceš strefit tolik že si radši vezmu hadici…
To slyšet nechtěl, ale odpověď cekam
btw dostávám se tím k otázce – rozborka po ralsku ano či ne? Ono je to práce tak na 4 hodiny, tak se mi do toho moc nechce, ale jestli to je potřeba…
Tydlii:
Wapka je nejlepší vynález lidstva hned po kolu :-)
Tak čistím Epica wapkou víc jak 2 roky a zatím se nic moc neozývá. Najeto zatím cca 10–12 K km.
Když vrže zadní stavba anebo bůh ví co, po wapce to náramně pookřeje a chvilku je Epic bezhlučný :-)
Obzvláště když prostříknu čepy pěkně zeshora :-)
Už jsem to tu někde uváděl, jest-li odejdou ložiska či čepy tak s tím počítám, přeci jen už jsem něco najel.
Takže neřeším zda to bude wapkou anebo provozem.
Ale jak je kolečko po wapce čistý a lesklý, ojojoj :-)
Ložiska už máš ko tak 5k km možná i víc.
Sjezdaky a endura beres vapkou kdyz je hnusne pred kazdou lanovkou a jsou znacky co ti na loziska daj celozivotni zaruku ;)
Takze jednou za tyden vzit xc kolo setrne je uplne ok.
Hele je to tvoje kolo, takže tak :), třeba to fakt nevadí, preferuji opatrnost. Už jsem toho v životě zničil… opravdu hodně. Mě spíš zajímá jestli se ložiska mohly zanest a je potřeba je vyndat, nebo jestli můžu bez obav vyjet…
Tak zaprvé jsou snad zapouzdřená a tak by se nemělo nic zásadního po Ralsku dít,ne?
Vzhledem k Tvému „stáří“ se domnívám že jsi ještě na začátku ničení, počkej za 30 let :-)
Je to tak obecně, jsem ras xD. Rodina mi říkala karbon si nekupuj, rozstipes to, já na ně nedal a za 4 dny to bylo… Takže asi tak. Mobilu jsem zničil už 5…
To je jednoduchý ničit, předpokládám, že sis na to sám nevydělal.
na kolo jo, na telefony taky… jasně že jsem za život zničil i věci na který jsem si nevydělal. Věcí si vážím, ale ta šikovnost mě minula.
:-)
Tvl, dyt to kolo objelo kolik, dva zavody? Zadni stavbu rozebiram az po sezone, pripadne kdyz je problem. Menim loziska kdyz je potreba, jinak je nechvam, kdyz se tocej volne. Behem roku rozdelavam kliky tak jednou, dvakrat, podle bordelu, pripadne kdyz zacnou krupat. Loziska v nabach jsem delal tak jednou za rok az dva. Nicmene na dt240 mi prijde, ze jsou utesneny dobre a po dvou letech tem loziskum nic neni. Desticky cistim po vetsim bordelu, to neni moc prace, odvzdusnuju brzdy jednou rocne, nebo kdyz je potreba tak dvakrat. Hlavko rozdelavam po vetsim bordelu. Vidlice podle servisnich itervalu (ty jsou treba u RS skutecne pravdivy 50 a 200 hodin ty vidlici fakt svedci) a tlumic mam na sezonu. Rolnicky prehazky cistim, kdyz jsou zabordeleny. Vakl na pedalech jednou rocne.
Takze abych to shrnul – servis delam jednou rocne, ze to kolo rozeberu na sroubek v zime, jinak jen hasim prusery behem sezony.
Vpohode :) já s tím nemám zkušenost, mám to nový a bojím se o to. Vsudemozne kdekdo straší, tak se ptám. O něčem jako jsou servisní intervaly jsem neměl šajna a o servis Reby na starým kole jsem se začal zajímat když přestala chodit, tedy cca po 7000 +km a tedy asi 350–400 hodinách. Servisní interval je tedy překročen 7–8× a je otázka jestli bude cajk… Proč to říkám – nerad bych si to kolo zničil zanedbáním servisu, takže se radši zeptám a poslechnu si tady, že to je nesmysl, než abych to neřešil a pak musel hasit *******.
Takže dík za info…
Já takhle kašlal na pravidelný servis vidlice Fox 36 (naposledy byla na kompletním servisu před 2,5 lety) mno a nedávno jsem si všiml, že je v pravé noze cítit vakl. Tak jsem zvědavej, jestli jen chybí nějaké mazání, nebo se budou lisovat pouzdra. :)
U me u foxu chybel elox na vnitrni noze.
Jakože se vydřela ta vrstva, co je zanořená uvnitř?
Ano, a postupne se to zvetsilo a je to na vymenu vnitrnich nohou, korunky a krku.
Neboli vymena jedne veci – CSU…
už jsem to taky viděl. Pokud má vidle plastový futra a chytneš do nich vakl a zároven máš ve vidli bordel, tak to ani netrvá dlouho. Nebo máš od výrobce špony v oleji, to je taky slušná prasárna.
Tak Fox36 plastový futra mít nebude. Asi budu v klidu, ještě chci měsíc jezdit a na repas to pošlu před prosincem. :)
Spíš víc louží než bahna a k tomu ten písek. To převodům moc nepřidá. Jinak ale závod na pohodu.
Vadila mi zácpa na prvním kopci.
Měl jsem trochu problém s řazením na malej tác, zhruba poslední třetinu jsem už jel jen na velkej 38 z, ale i tak to docela šlo. Taky kvůli tomu chci přes zimu přezbrojit na Shimano 1×12.
Není to tu vlákno o KPŽ v Ralsku?
a tobe neprijde dulezity tady vedet, kdo jak servisuje kolo? :D
krásné fotky ze závodu z mého bikového revíru.Ale já nejsem závodník
Krásný lesy i ty panoramata.