• v POHODÌ klokan

    Zdravím, jedeme do Rumunska do Muntii Apuseni, Bihoru a okolí (oblast na mapce) – hlavně chceme do hor. Jedeme na 14 dní na těžko (všechno na nosiči). A otázka zní – jaké pláště mám na kolo nazout? Zjednoduším vám to tím, že mám na výběr pouze dvoje :-) a to: Kendy Karmy (drát) a Schwalbe NN.

    Jde mi hlavně o to, jak to v té oblasti vypadá s asfaltkama, cestama, pěšinama. Mapu máme, ale nechce se mi nějak moc mapě věřit.

    Asi je to nakonec jedno, loni jsem přežil na Ukrajině s docela ojetýma Maxxisama Minotaurama, ale stejně :-)

    Dík

    Anketa: Tak jak?

    6x
    67%
    3x
    33%
    0 0
    • coffield  

      Nobby Nic ne.

      0 0
    • coffield  

      A aby to neznělo, jakože si jen dělám legraci, napíšu taky zdůvodnění: Nobby Nic je na zadní kolo dost hrubý plášť – o to víc, jestliže jedeš na těžko, protože to znamená, že asi NEbudeš dávat volné sjezdy po kamenech. A na ty je zase Nobby Nic moc měkký a snadno přijdeš k defektu. Proto cokoli jiného, jen ne NN.

      Lepší bude nějaký balón 2.25 s haldším vzorkem dozadu a dopředu podle obložení přední nápravy.

      Ale jinak proti NN na běžné terénní ježdění nemám nic. Naopak jsem se k němu teď vrátil ve verzi 2.1 na předním kole a nemůžu si vynachválit!

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Co se týče obložení předního kola, tak nikdo z nás nebude mít vepředu brašny. Volné sjezdy po kamenech rozhodně dávat budem, dávali jsme je na Ukrajině a nejinak tomu bude i v Rumunsku :-) NN je proti Karmě méně odolný proti defektu? I když má vyšší dezén? Asi je o fous měkčí, to je pravda…

        Takže asi beru Karmu 2,0

        0 0
    • marapara  

      Pokud budete jezdit do těžšího terénu, tedy do hor, spíš bych doporučil Karmu 2,2 kevlar. Za 590 dobrý plášť, docela jede, je sice těžší, váha okolo 650 gr/kus. Já jej zatím jezdím na fullu, tedy hlavně terén, docela dostává zabrat, pač ho nějak nešetřím a ještě žádný defekt, najeto cca 1500 km. Mají vyšší vzorek, než Karma 2.0, proto i velice dobře drží, dobře si vedou i v blátě a dobře se čistí.

      Pokud pojede zpevněné cesty, tak klidně Karmu 2.0. Jediné slaběí místo Karmy 2.0 je na šotolině. Díky poměrně širším plochým stuplíkům má tendence plavat. Ale to má víc plášťů.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        No, my právě nevíme co nás může na naší trase potkat. Netušíme, jestli tam bude silnice nebo pěšina. Ale předpokládáme, že potkáme všechno (asi hlavně ten střední terén-lesní cesty až tchoří stezky). Ta Karma 2,2 bude asi dobrá, ale to už nestihnu koupit (stejně nejsou peníze :), vybírám jen z toho, co mám doma

        0 0
        • Rakosnik  

          Byl jsem v Rumunsku dvakrát a s asfaltem bych, kromě hlavních silnic, nepočítal. I to, co je značený jako silnice je většinou spíš „dáčiovka“ – tedy udusaná hlína s volnými nebo pevnými kameny a pořádnými dírami:)

          0 0
    • kolda  

      vem si neco hodne odolnyho proti defektum. stari zkusenari vozi tezky klasicky rubeny:)

      jinak je to asi jedno, pokud pojedes na tezko, tak zadny super extremy stejne nepojedes. moc bych to neresil. hlavne ne zeslabovany draty!!

      jo a rozlozit vahu i na predni kolo neni od veci…

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Jak jsem psal, na výběr moc nemám :) Zeslabovaný dráty nevedu, to je ok :-) Nad tím nosičem i na přední vidlici jsem taky kdysi uvažoval, ale nějak jsem usoudil, že to nepotřebuju. Vše, co potřebuju, se mi vejde do zadních brašen a defekty jsem s tím moc neměl (ani problémy s ráfkem, nábojem nebo tak). S těma rubenama je to asi fakt, na starým kole jsem měl jeden pár deset laet a pořád vypadaj celkem k světu :D

        0 0
        • kolda  

          ja jsem taky vozil vse vzadu,ale rozlozit to na obe kola je fakt lepsi. zalezi ale taky, na jak dlouho jedes.

          karmy jsem nikdy nemel, tak nevim. ale asi to je fakt jedno. vzal bych ty tezsi:)

          0 0
    • Kotěnočkin  

      Tak do Rumunska asi nejlépe loukoťe od žebřiňáku…A ty doporučované Karmy, dal jsem na na doporučení ve fóru a snad nic horšího jsem nejezdil (kevlar 2,2) - plave to, defekt, fakt se na nich bojím. Tak opatrně s výběrem. A hlavně si vezmi pepřák na čokly. 

      0 0
    • Martis  

      Člověče, mě fascinuje všude na všech forech, jak všichni vyznávají než cizí značky. Já jezdím poslední leta převážně Rubeny ( i když předtím jsem vyzkoušel Rithey, Kendy, Schwalbe a  já nevím co ještě). Já říkám pořád, že naše haněné Rubeny jsou fakt odolné pláště s obrovskou výdrží a odolností proti sjetí. Když navíc koupíš verzi s odolností proti průrazu jak v boku pláště tak na běhounu, tak máš vystaráno. Navíc jsou cenově dostupné a i v nejhorším případě si za cenu " ciziny" můžeš koupit a vzít s sebou ještě jednu rezervní, kterou ale, si myslím, nebudeš vůbec potřebovat. Pro toto použití bych vzal, když chceš hrubší vzorek – ale podle mého s brašnami se pěkně nadřeš na takovém vzorku , Acris nebo Trilobit. Odjeli jsme na Ritchey Z-Max dovolenou s tandemem řádně obtěžkaní a prorazily se – na polnicích v Českém ráji. Kendy následně jakbysmet. A ten valivý odpor – no hrůza!!!!!Osobně jezdím od Rubeny Walrus, Flash a Cobru s APS na rozflákaných místních polnicích, které nebudou daleko od těch rumunských „silnic“, obtěžkán taškami na chalupu a defekt jsem za pět let neměl žádný. Zato s Ritchey a Kendama jsem si užil i defektů z boku.:-(((((

      0 0
    • vitan  

      v této oblasti jsou asfaltky jen ty hlavní silnice, zbytek jsou takové polní cesty, které se dají projet autem.....ale v pohodě to je jen s Dacii a ofroudem:-) pěšinky většinou vedou jen na hřebeny, ale tam bych to moc s brašnama nedoporučoval.

      0 0
      • Tušnak  

        navíc i na hřebenu když jsme tam byli, tak se jakákoli stezka ztratila a prostě se jelo v trávě… Je fakt, že šotolina je tam v horách tak 70 % . Já měl Bontrager Jones XC 2,25 a byl jsem s volbou spokojený

        0 0
        • vitan  

          je ale fakt, že třeba na mnt. Vladesu se dostaneš po polní/horské cestě, protože tam je meteorologická stanice, takže jen vřele doporučuju:-) je tam parádní výhled

          0 0
          • Tušnak  

            jj neříkám, že všechny vrcholy a hřebeny jsou panensky nedotčené… Dokonce jsem se setkal i v místech, kde to i pro kolo bylo maso s tím, jak to tam rumuni drtili nějakou starou dodávkou! Oni se snaží všude dostat autem a kam nevyjedou autem, tak tam raději nejedou vůbec, proto narazíš na neposkvrněné kousky hor a to je pak krása

            0 0
            • Tušnak  

              http://www.bike-forum.cz/…l-12439.html

               

              tohle byl zrovna jeden hřeben a stezka bylo to nečastější, s čím jsme se tam nahoře setkávali.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Díky za info, tam se chystáme :-)

            0 0
    • tomaschek  

      jezdím NN na obou kolech, ale do Rumunska a s bagáží bych je taky nebral. Super lehký plášť se skvělým záběrem, odpustí hodně jezdeckých chyb, ale pokud jedeš do extrémních podmínek a máš na kole zátěž, raději vem festovnější karmy…

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak jo, díky všem za rady, karmy jsou nazutý a zítra vyrážíme :-)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce