• VanVren

    Čus, chci se zeptat – máte někdo zkušenosti, vozíte je? Je to k něčemu dobrý? Třeba tyto: http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

    0 0
    • kubad  

      vozím, je to odolnější proti defektu, a kolo líp jede – prý podle testů.

      Zatím, asi 2000km bez defektu s ultralight pláštěma!!!

      Tu rychlost nedokážu posoudit.

      Problém je nutnost častějšího dofukování, víc uchází :-(

      0 0
      • přišlapávač  

        to je jasný, zelená je totiž rychejší než černá! ;-)

        0 0
      • RedAce  

        Jaký pláste? Furios Fredy?

        0 0
        • kubad  

          loni část roku maxis maxlite 310 a letos asi 600km nebo tak nějak nevím přesně FF

          0 0
          • maxtor  

            Já o nich taky uvažuji. S tím ucházením je to obecný problém latexu. Jak ale častěji potřebuješ dofukovat? Není pak lepší koupit nějaké ultralighty, které jsou o cca 20g těžší, ale o polovinu levnější?? 

            0 0
            • kubad  

              Ty Micheliny sou celkem Ultralight  129g

              odolnost proti defektu je lepší proto je vozím, ale jen s UL pláštěma pokud bych dal těžší pláště tak okamžitě dávám NoTubes a jezdím bez duše, ale tohle s pláštěm 300g nechci ani skoušet.

              Dofukuju 1–2× týdně není to zase tak hrozné, měl sem je i loni na silnici tam je to s vyšším tlakem horší tam to chtělo před každou jízdou dofouknot :-(

              0 0
              • maxtor  

                Tak to nevím, nevím jestli by se mi to chtělo… Klasické duše mi vydrží na biku bez dofukování několik měsíců, na silnici minimálně taky měsíc. Asi ty gramy oželím:-) každopádně díky za vysvětlení!

                0 0
                • MlokCZ  

                  Několik měsíců bez dofukování? Za měsíc ztrátí už nezanedbatelně tlak i ultratěžká duše kolem 220g.

                  0 0
                  • JSt  

                    mam x let stary duse x-krat zalepeny a tlak si to drzi. ty navic proklamujes, ze vozis mekky kola, o to by to melo byt vic vpohode…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já neříkám, že nedrží, že by pak byly prázdný, ale rozhdoně měsíc nevydrží původní tlak.

                      To že vozím méně nafoukané naopak je z tohoto pohledu méně v pohodě, protože i menší ztráta tlaku vadí, dostanu se brzo na hranici už moc málo nafoukaných. Sice při menším tlaku je ztráta tlaku pomalejší, ale zase na druhou stranu se zvětšuje s oběmem pláště a povrchem nafouknuté duše.

                      Klasické těžké duše jsem musel po 14 foukat, po měsíci by tam byl úbytek i přes 5psi (což je při 30 psi na zadním kole už problém). 120–130g, co jsem vozil teď nějaký čas před UST jsem foukal vždy jednou týdně.

                      Pokud někdo fouká víc a tlak ho moc nezajímá, tak si třeba vůbec ani nevšimne, že místo 40psi tam má 35psi a ničemu to ani tak moc nevadí.

                      0 0
                      • JSt  

                        proc jsem to psal… na jednom kole jsem cca 2 mesice nejel. vcera jsem jen tak pro zajimavost zkontroloval gumy a byly tvrdy jak kamen. urcite trosku usly, ale nebylo to nic zasadniho. nedofukoval bych to. proto jsem se pozastavil nad tim tvym Za měsíc ztrátí už nezanedbatelně tlak i ultratěžká duše kolem 220g.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      A to že jsou lepený, to ničemu nevadí, když jsou zalepený dobře. Vzduch prostě pomalinku ale jistě utíká u každé duše přes její stěnu po celém povrchu duše.

                      0 0
                  • maxtor  

                    To myslím vážně. Teď aktuálně jsem naposled foukal když jsem měnil kliky a to jsou skoro 4 týdny. Pláště stále tvrdé jako kámen.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pořád „tvrdé jako kámen“ nebo si skutečně změřil, že je tam stejný tlak? Protože když nabuším pláště třeba na 55psi a tlak klesne na 50psi, tak nepoznám rukou naprosto nic a pořád budou „tvrdé jako kámen“.

                      0 0
                      • maxtor  

                        No vždyť!! Skutečně pumpuji na 55. Když to klesne klidně na 45, tak je to pořád v pohodě a ani to nepoznám. Přece nebudu pořád dofoukávat jedno dvě PSI. Snad se nebudeme chytat za slovíčka…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je těmi šílenými tlaky co foukáš, tam to tak nevadí, i když i tam je rozdíl v chování při změně z 55 na 45psi. Oskakovat jako koza na šutrech bude ale obojí, takže ten rozdíl až tak velký nebude.

                          Ale jak jsem psal, při nižších tlacích když jezdím kolem 25–30psi a nechám klesnout o 5psi, tak ten skok vlastností se rapidně změní, najednou to nejede a začíná to plavat, pokud bych tam měl duše, tak bych hned začal výrazně častěji cvakat. U těch malých tlaků 2–3 psi dofukovat právě samozřejmě budu, když nechám změnu o 5 a více, tak je to zcela zásadní změna v chování pláště.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tady je jedno pěkné srovnání v testu, kde je srovnáván tlak v plášti a jak to drží v zatáčkách.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Je tam pěkně vidět, že někde na 2,2 baru se křivka valivého odporu lomí a přihušťování nepřinese už moc výrazně snížení valivého odporu (a to je navíc jen pro tvrdý povrch, na měkkém, kterého je ale většinou málo to pojede lépe s měkčím pláštěm). A nad nějakých 3,2barů už to nemám už smysl skoro vůbec přihušťovat pro snížení valivého odporu.

                              A jak pro výraznější navýšení gripu v zatáčkách se projeví výrazněji zase naopak až ufouknutí pod 2,2 bary.

                              To co platí pro ty zatáčky pak podle mě je podobné i pro další vlastnosti.

                              A proto hledají nějaký ideální kompromis kolem 2barů. Samozřejmě tohle srovnání se bude mírně lišit pro různě široké pláště, ale ne o moc (ty rozdíly mezi plášti v šířce zase nejsou tak velké, pokud budem brát nejčastěji používané pláště někde kolem 2–2,3").

                              Moje pozorování dle praxe je velmi podobné tomu, co mají v tom grafu, tedy že optimální kompromis je právě někde kolem těch 2 barů (pro 2,25 pláště a 70–75kg jezdce).

                              Samozřejmě chápu, že na rychlé závody si to lidi nabuší i kvůli malému snížení valivého odporu i přes velmi mizerné vlastnosti při tom tlaku.

                              0 0
                        • přišlapávač  

                          taky foukám hodně :-)

                          0 0
                        • přišlapávač  
                           
                          0 0
                      • Tomínos  

                        Máš pravdu většinou rvu duši na nějakejch 45 psů chvíli to vydrží ale klesá, čím je menší tlak tím to klesá pomaleji, ale těch prvních 5 psů uteče hrozně rychle, asi je málo krmím :-) Ale poslední dobou nemám s pozvolným únikem tlaku problémy, protože co vyjížďka to jsem píchnul, asi 4× za sebou, z toho jednou jsem potkal nevím co ale rozřízlo to špunt na plášti asi 5–6 mm vysokej a ještě to píchlo duši, kamarádi už mi říkaji, že si jezdím na kolo zapíchat :-)

                        0 0
                • mike-x  

                  tu nejde ani tak o gramy nebo to ze nekdo nemusi kontrolovat par tydnu tlak ale o PODSTATNE zvyseni ochrany proti defektu hlavne prupichem protoze latex je vic elasticky material ale i prurazem, jedinou nevyhodou zustava vetsi unik tlaku protoze se jedna o prirodni material

                  0 0
              • ememem  

                zdravim, to ze mozu byt o­dolnejsie je moz­ne, netusim, ale co je na tychto dusiach az tak ultralight? ja vozim maxis ultralight s autoventilkom, ma to 125g (vazene).stoja a­si 130skk (100czk).
                btw – fukam tak raz za 10 dni a defekt som nemal vyse roka (co bude ale asi tymi mojimi alpencross plastami). 
                takze podla mna ak sa oplatia tak na raceove gumy kvoli tomu ze su odolnejsie ale ur­cite nie kvoli hmot­nosti. ak sa jaz­di na odolnej­sich plastoch su to p­odla mna  vyhodene prachy  + t­a otrava s do­fukovanim.

                0 0
                • kubad  

                  viz níž psal mike-x

                  podle testu http://www.tour-magazin.de/?… dvojnasobna ochrana proti prupichu a o 20% vetsi proti prurazu oproti klasickym dusim ale unik tlaku je taky dvojnasobne vyssi…

                  stačí taková odpověď jinak si voz co chceš, a tvoje rychlé soudy jsou opravdu skvělé

                  0 0
      • jecnak  

        Mozna blby dotaz, ale daji se latexove duse lepit?

        0 0
        • kubad  

          prý normálně, ale ještě sem to nezkoušel :-)

          0 0
          • ememem  

            no neviem, ja mam taku latexovu dusu (je fakt ze vraj s volakou primesou silikonu) na sude s vinom (sud s plavajucim vekom) a ked som to raz pri umyvani pichol tak to neslo zlepit ani nahodou. dokon­ca ani zvarit ka­mosovi co inak spa­ja asi hocake plas­ty. jedine snad ze b­y sa to prekry­lo tym istym materialom a zva­rilo. nevim.

            0 0
        • TJK  

          Ano, latexove duse se lepit daji, bohuzel ne klasickou sadou na lepeni dusi ale sadou primo na latexove duse :-)

          0 0
          • Mamutko  

            Viete mi niekto poradiť, kde by sa taká sada na lepenie latexových duší dala zaobstarať? Zatiaľ som nikde na ňu nenatrafil. Vďaka

            0 0
        • stan99  

          Loni jsem latexovou duši lepil normální lepící sadou.Procvakl jsem ji montpákou a díra byla celkem velká.Záplata pořád drží.

          0 0
      • AleZ80  

        Ahoj,

        dají se při defektu použít záplaty na klasické duše ? A je to ucházení tak drastické, že bys musel dofukovat i během celodenní vyjížďky ? Díky za info.

        0 0
        • MlokCZ  

          Záplaty netuším, neměl jsem nikdy na latexové duši defekt abych to zkoušel.

          Ucházení u biku tak dramatické není jako u vyšších tlaků na silničce. Když je zrovna jezdím (vozím je jen se Super moto plášti, jinak jezdím vše bez duší), tak v případě, že jdu na kolo dva dny po sobě, tak druhý den nedofukuju.

          Během celodenní vyjížďky tedy opravdu problém u biku a nižších tlaků není (foukám většinou 30/35–33/40psi u Super moto, to jen pro představu pro jaké to je tlaky).

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě doplním k případnému defektu, že vždy vozím do rezervy jednu butylovou duši, abych se v případě problému s tou latexovou nemusel na vyjížďce patlat (zvlášť když vozím 26tkové duše na 29" kolech, takže ještě o to mírně horší manipulace).

            0 0
        • jecnak  

          Klasicke zaplaty a lepidlo funguji, samolepici nevim. Na silnicce po tydnu ze 120psi utece cca 30. Duse Michelin.

          0 0
    • mike-x  

      podle testu http://www.tour-magazin.de/?… dvojnasobna ochrana proti prupichu a o 20% vetsi proti prurazu oproti klasickym dusim ale unik tlaku je taky dvojnasobne vyssi…

      sam je mam na silnicce a je pravda ze ob den musim foukat, i kdyz u horskyho to bude asi ne tak casto protoze tam jsou tlaky nizsi, ale zatim zadny defekt ani problem a pocitove mi pripada ze odvaluji lip

      pokud nekomu nevadi ze musi casteji hlidat tlak tak lepsi nez ultra lehke a hlavne tenke klasicke duse protoze tam je moznost poskozeni mnohem vyssi neumerna uspore cca 30g na vaze u kazdeho kola

      0 0
    • vlkouš  

      Použil jsem latex Hutchinson v kombinaci s plastem Spesl Enduro na zadku. Při běžném nezávodním ježdění s podhustenou dusi ani jeden defekt. Spokojenost. V.

      0 0
    • TJK  

      Ja jsem ted nazul kombinaci FF2008+Duse schwalbe 95g… tak uvidime jak to pofrci a jak se bude defektit :-)

      0 0
      • RedAce  

        dej pak urcite vedet, ale moc tomu neverim.

        Znamej se jen rozjizdel na MTB casovku na jedlovou a pichl ho.

        0 0
        • přišlapávač  

          Kubánec? :-D

          0 0
        • TJK  

          Az na nich neco odjedu tak se pokusim zbastlit nejakou minirecenzi :-)  ted jen tak naokraj, jak jsi spokojenej s tema DS2jkama? me drzely super ale jak sem pichl a mel stahnout plast (RR2007) tak minimum byly 2 montpaky a i tak jebacka jak svina… tak mam UFO a tam je zas opacnej problem, plaste jdou nasadit tak lehce ze skoro samy vypadavaj :-)

          0 0
          • RedAce  

            Rafky sou dobry, jeste sem je nemusel centrovat. S tou montazi to je obcas husty, lae vetsinou si vystacim s jednou „Michelinkou“, jinak sem měl BBB a td, ale všechno ruplo.

            0 0
      • Kamikaze 591  

        Tak jak to dopadlo?

        0 0
    • vladaza  

      kdysi jsem koupil Vittorie /fialový latex/, ani jsem na nich nevyjel a už ucházely, problém byl čím je vlastně zalepit, tak jsem je zase sejmul, že je časem nějak zalepím… „časem“ se poněkud protáhlo a duše nakonec skončily v popelnici, pokud Ti k nim neprodají lepení, tak bych je nebral /zvlášť za ty prachy/

      0 0
      • pajan  

        Ja bych za tu dusi takovy prachy nedal!!! Jezdil jsem asi 5000 bez defektu na nejakejch dusich za 60kc sice jsou o neco malo tezsi ale ja nejsem zase takovej gramar!!! Fakt nad tim jakou kupuju dusi moc nepremejslim pac na napinacku se pichne vsechno. :-))))))

        0 0
    • romanbmx  

      Tak co vozíte je někdo ?

      0 0
    • petrun  

      Nevozí někdo toto?

      http://r2-bike.com/…chlauch-29_1

      0 0
      • Fran-tic  

        50 Eček? vážně?:D

        0 0
        • petrun  

          Úspora 150 gramů za cca. 1000,– Kč ve srovnání s klasikou. 300 gramů na obou kolech (což je opravdu hodně) za 2000,– Kč. Jsou magoři kteří za každý ušetřený gram vyhodí i 3× víc!

          0 0
          • Kouba_2005  

            Jak tu už padlo nesčetněkrát. Nejlepší duše jsou bezduše. Jednak úsporá váhová a taky ochrana proti defektům při použití tmelu.

            0 0
            • petrun  

              Taky jsem loni na chvíli podlehl stejnému bludu a již nikdy více (ani zadarmo ne)! Na váze měl obutý těžší tubeless plášť (stejný vzorek, značka i rozměr) se všemi pásky a tmelem stejnou váhu jako lehčí dušová verze se slim duší (kterou navíc při defektu za 5 minut vyměním, na rozdíl od bezdušového upatlaného bublajícího cedníku).

              0 0
              • kubad  

                se ti divím že se vůbec na něco ptáš když všechno víš nejlíp.

                a že máš levé ruce je tvoje věc ,

                0 0
            • jIrI___  

              S tou hmotnostní úsporou na bezduších bych si nebyl až tak jistý…

              0 0
              • romanbmx  

                osobní zkušenost nemám… ale kolega co sním jezdím navážil taky vyšší hmostnost…

                0 0
    • romanbmx  

      Tak pošlete borci, které :) Dofukování před jízdou mi nevadí, dělám to i tak :)

      0 0
      • kubad  

        michelin, nic moc jineho bezne nesezenes

        0 0
        • MlokCZ  

          Vytáhnu tohle vlákno, protože jsem teď po letech zase na jedna kola dával duše.

          Sežene běžně kromě těch Michelinů ještě Geax. Třeba

          http://www.bikedream.cz/index.php…

          Už jsem je dříve vozil a teď jsem je zase znovu nahodil. V testech oproti těm Michelin o píď horší valivý odpor, ale pořád téměř srovnatelné jako bezduše.

          A jsou o pár gramů těžší a nepatrně odolnějíš než ty Micheliny (odolnost dle měření).

          Já jim dávám přednost právě kvůli těm pár gramům navíc, protože je dávám na 29tku a teď navíc ještě na opravdu objemné pláště (Super moto 2,35"), tak ať tam po natažení zůstane aspoň nějaká rozumná tloušťka stěny.

          Duše jsem vytáhnul proto, že jsem ty Super moto bez duší raději ani nechtěl zkoušet a to ze dvou důvodů:

          • boky jsou úplné papíráky, takže jsem se nechtěl trápit sezatěsňováním
          • 2,35" (reálně mají tedy o něco méně, teď po nahození na 40psi 57mmšířka) s papírovou konstrukcí už není zrovna nejlepší nápad na 19mmráfek bez duší; s duší i tou latexovou v pohodě
          0 0
          • Atilla  

            100g duše to asi není nic do většího terénu, co? a musí být na to spešl záplata?dík

            0 0
            • HonzaC  

              s velkým terénem neporadím, ale záplaty používám obyčejné a bez problémů. Za 2 roky 2 defekty na papírových Conti XK.

              0 0
            • MlokCZ  

              Latexové duše jsou proti podobně těžkým butylovým o dost odolnější díky daleko větší elasticitě.

              Dle měření jsou na to ty cca 130g latexky mírně lépe než 200g butylové.

              Těžká 450g DH duše je na tom zase ještě o něco lépe.

              Speciální záplata je lepší, někdy se to povede i s normální. Já latexové duše nelepím vůbec. Když už vozím latexové duše, tak pouze převážně na asfalt, kde s nima běžně nedefektím (méně příležitosti + jejich větší odolnost, u mě žádné defekty).

              Na fullech a na druhé sadě kol na celopevňáka kde mám RaR snake skin a jezdím už do terénu duše nevozím.

              Hlavně je ale třeba počítat, že latexové rychleji ztrácí tlak. Na biku kde se vozí nízké tlaky to ještě jde, horší je to na silníčce u vysokých tlaků (u silničky je nutné foukat opravdu každý den, tam už je měřitelná ztráta i počátek x konec delší vyjížďky).

              Pokud defektíš častěji, tak bych se na latexové duše vykašlal. I když odolnost je jejich váhu vynikající, tak jsou přeci jen výrazně dražší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady všechny údaje z testu srovnání duší. Dva přehledy odolnosti, jeden test simuluje cvaknutí, tam o moc lepší nejsou. Druhý píchnutí, tam jsou výrazně lepší než srovnatelné butylové.

                A třetí tabulka valivého odporu. U valivého odporu je zajímavé zejména jak jsou na tom špatně polyuretanové duše. I super drahá Eclipse, která je o třídu nejlehčí duší na trhu, tak i přes tu super nízkou hmotnost má valivý odpor jako nejhorší (těžší) butylky.

                Ta DH duše pak bohužel nelze srovnat valivým odporem, protože je měřená v jiném plášti. Jde tedy srovnat pouze se 180g Schwalbe, která byla také měřena v jiném plášti (ve stejném jako ta DH).

                0 0
                • Atilla  

                  Díky, takže pro mě na nic. Když defekt, tak cvaknutím. Teď vozím 180g šváby a nemám s tím problém. Na DH do šutru na zadním kole 300–550g podle toho co je po ruce:)

                  0 0
      • HonzaC  

        klik

        0 0
        • romanbmx  

          díky úsporu na hmotnosti beru jako bonus, spíš me vždycky zajímal ten nižší valivý odpor, což u silikonu zní fakt logicky… no a tato kombinace přece musí, pro ty co CHTĚJÍ duše stát za to ne ? :)

          0 0
          • romanbmx  

            ovšem že jsem myslel latex :D

            0 0
            • HonzaC  

              podle různých výsledků testů, co zde dával např. uživatel MlokCZ, vycházely u těchto typů duší nižší valivé odpory než u klasických, jestli se dobře pamatuji. Nicméně nejsem typ jezdce, co by si týden pamatoval, jak jely staré duše oproti novým, a jestli je to rozeznatelný rozdíl, nebo mně náhodou fouká do zad…

              0 0
    • jecnak  

      Tak u silnicnich latexovych Michelin (60g) oproti ultralight butylovym (50g) zadmy velky rozdil v unikani vzduchu nezaznamenan.

      0 0
    • roman 3D  

      obnovuji mrtvolu, kámoš pořídil latexový duše Michelin a má brzký dotaz:-) zda-li se dají lepit normálníma flekama (samolepící či ferdus) či je třeba něco speciálního

      0 0
      • jecnak  

        Normalni fleky od Ferdusu funguji. Samolepici nevim, ale nejspis take.

        0 0
        • pjetka  

          já zase občas lepil latexem ze starých galusek klasický duše :)

          0 0
    • Freeky  

      Měl bych otázku. Při nasazování latexových duší na silniční ráfky, musí být duše přifoukla? Nebo stačí ji tam vložit nasadit plášt a potom nafouknout? Děkuji.

      0 0
      • jecnak  

        Trosku ji nafouknu aby aspon drzela tvar, nacpu ji do plolonazuteho plaste, srovnam, pak vyfouknu a nasazuju druhou patku.

        0 0
        • Freeky  

          Díky za radu, to jsem potřeboval vědět. Se právě bojim protržení, ale budu si dávat pozor.

          0 0
          • jecnak  

            Plaste nahodis rukou, tam se neni ceho se bat, jen si zkontroluj, ze nemas dusi pod patkou. Jak je ta latexka siroka, tak tohle celkem hrozi a muze se ti skripnout pod patkou a vylitnout i patka plaste z rafku.

            0 0
            • Freeky  

              Díky za postřehy, budou se hodit. Myslel jsem protrhnutí té duše. Někde se tady psalo, že jde lehce protrhnout, při nasazování. A Latexka je širši než normál butylka jo? Ty nahazuju vždy sfouknute a nikdy nebyl problém.

              0 0
              • tromboonen  

                Pokud mas zelene A1 Michelin Latexky tak ty jsou docela odolne, tloustka steny slusna, ja zkusil cervene Challenge a ty jsou tenoucke jak prezervativ… nebrat.. navic ja mel asi spatny kusy a praskly mi i kdyz jsem je pri nasazeni neposkodil..

                Ve vetsine pripadu je to OK, u nekterych kombinaci tuhy nevytvarovany plast/rafek s oblouky uvnitr se muze stat, ze si plast sedne na zvyseny oblouk, jde pak tezko nasazovat a hrozi skripnuti duse..

                Jak pise Jecnak pomuze malinko nafoukat, klidne i nechat behem nasazovani, pak kontrolovat peclive jestli se duse nechytila pod patkama – plus pokud se to na sebe chyta, pomuze to pri montazi namydlit, patky plaste, nebo klidne i dusi, mydlovou vodou nebo takovym tim tekutym mydlem..

                0 0
                • Freeky  

                  No právě jsem chtěl koupit ty Challenge, protože micheliny v tom obchodě jsou už vyprodané :/ Budu tam kupovat i pláště, tak jsme to chtěl vzít naraz. Tak teď váhám jestli je brát. A chci se zeptat, jestli by bylo lepší znova podlepit ráfky páskou a nebo tam nechat tu starou. Nevím jak dlouho tam je, ale nevypadala poškozená. A nebo postupem času i to odejde a raději teda vyměnit?

                  0 0
                  • jecnak  

                    S temi Challenge dusemi mel problem snad kazdy. Co se tyce pasky, tak tam nech puvodni, pokud neni nejak poskozena.

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Ty Challenge duse jsou podle me fakt loterie, a i kdyz v 23 plastich nerupnou jako ty moje, jsou stejne extremne tenke, za tech par gramu a korun usetrenejch to nestoji, podle me by monohem casteji defektily..

                    Paska pokud drzi, je pevna a rovna tak nechat..

                    Michelinky pokud vim maji nejlevnejsi v Decathlonu (259 Kc), akorat online se objednat nedaj, kdyz tam zavolas tak je maji v systemu jako skladem, ale kdyz tam prijdes (Cerny Most, ted pred 14 dny) tak je nemaj a tvrdi, ze o tom nevedeli :)

                    V eShopech jsou vetsinou kolem 290 Kc, kdyby nekdo vedel o dobrem zdroji dejte vedet

                    0 0
                    • jecnak  

                      V Decathlonu je pry budou mit az nekdy v pulce kvetna.

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ja mam challenge jednu od zari/2000km, a je bez problemu, nebuchla, bez defektu, nezavirovala pocitac, nepokousala kocku. Dat si pozor pri nasazovani.

                      Jedine ze drzi tlak hure nez Michelin, ale stejne foukam obe nez vyjedu.

                      Pripadaj mi latexy vyrazne odolnejsi proti defektu nez butyl, zvlast tenky butyl. Lepit jdou stejne dobre jako butyl, ne-li lepe.

                      0 0
                      • vt  

                        Cim je lepis ?

                        0 0
                        • jecnak  

                          Normalnim lepenim.

                          0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          normalnim lepidlem a flastrama. Teda flastry mam nejradsi Cure-S-Cure, ale nejakym ferdusem myslim taky. Ono se ten latex vytahne na velikost plaste, takze po zalepeni uz to nesponuje jako butylky.

                          0 0
                          • vt  

                            Samolepici jste nezkouseli ? http://www.mojekolo.cz/…zaplaty-gp-2

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Ja mam se samolepicima zkusenost ze se to stejne casem musi prelepit normalni, protoze povoli. Takze je vozim jen jako zalohu k nahradni dusi (ty se sprostyma obrazkama).

                              0 0
                              • vt  

                                Moje zkusenost se samolepicima Park Toolama je presne opacna, uplne se zazerou do duse a nejdou sundat ani kdybych chtel. Ale nezkousel jsem je na latex.

                                0 0
                                • Reggie  

                                  na bika bych tomu snad i uvěřil ale 2× jsem tím zalepil silničku a když se to v létě zahřeje, podfoukne to. Jako nouzovku to vozím ale je to třeba přelepit normální záplatou.

                                  0 0
                                  • vt  

                                    Nekde delas chybu. Mam s nima najeto desetitisice km, mtb i silnice.

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      Uf. Desetitisíce kilometrů s dušema zalepenýma samolepkama? To je na Guinessovu knihu rekordů. Bez ironie.

                                      0 0
                                      • vt  

                                        Proc ?

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          Protože neznám nikoho, kdo by se tomu jen zdaleka blížil. Těm desetitisícům km najetým na pozáplatovaných duších. Naopak, znám spoustu lidí, kteří zalepenou duši ze silničky při první příležitosti vyhazují.

                                          0 0
                                          • vt  

                                            Aha :-) ..kdyz tak o tom premyslim, tech km uz bude spis 100000+ tak si posun zaznamy ;-)

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              To jako opravdu vozis jednu dusi treba 10 let? Tomu se skoro nechce verit.

                                              0 0
                                              • prodi  

                                                taky mám na jedněch starých kolech zhruba 10let staré duše. Ale ani jedna ještě nebyla píchlá a teď je jezdím max. tak na trenažéru

                                                0 0
                                              • vt  

                                                Hele tak musim to uvest na pravou miru, kdyz te to tak zaujalo ;-)

                                                Pred lety sem nekde dostal ty Park Took samolepici zaplaty, moc sem ji neveril, protoze zkusenosti i s ne-samolepicim ferdusem byly dost bidne. No nicmene sem je pridal do baglu a tahal je na delsi vylety … postupne sem zjistil, ze zaplaty drzi 100%, dokonce kdyz jsem je zkousel sloupnout ze stary duse, tak to neslo. Takze na to v klidu jezdim i na silnici. Pochopitelne duse 10 let stary nejsou, sem tam je vyhodim, kdyz resim defekt doma.

                                                0 0
                                                • mr.antik  

                                                  no já teda měnim duše vždy s pláštěma, pokud jsou to teda puvodní…

                                                  0 0
                    • mr.ricardo  

                      ja bych nerek,ze jsou tenci, vahove je ta challenge tezsi nez michelinka. ale je to nejakej divnej latex a asi i vyroba, kdyz ji novou trochu nafouknes, tak jsou na ni boule, jako kdyby nebyla vsude stejne silna stena, to zeleny nedelaj. Mel jsem dve cerveny a obe rachly, na jedny jsem odjezdil podzim, celou zimu kola visely, ted jsem je nafouk a buch, skripla urcite nebyla. Na novy plaste i duse pouzivam klouzek. Ted jsem nasadil maxxis ultralite butylky, na jaro to staci. Vyhazovat duse za tri kila me nebavi :)

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Jsou na omak i na pohled tenci (steny), cela duse je v nenafouknutem stavu mene siroka (mensi prumer).. ani ne dva stouchy pumpou a vyskoci bobule/tenisaky, a kdyz pak vyfouknes zustane to natazene.. a vahove tam taky rozdil je, jestli dobre pamatuju tak 10 gr ve prospech cervene, ale to je ve srovnani s potencialnimi problemy zbytecne..

                        0 0
                        • vt  

                          Stejne boulujou i ruzove Vittorie – vypadalo to fakt hrozne, radsi jsem je vyhodil.

                          0 0
                  • tromboonen  

                    Plaste beres Challenge? Ty Strady Open 25 mm s bezovymi boky vypadaj na Rubecku super a jezdi excelentne, doporucuju, ale duse fakt zeleny..

                    0 0
                    • Freeky  

                      Ne ne, nakonec jsem se rozhodl že vezmu Challenge Open Critterium 23mm. A asi podle vašich rad se vyprdnu na ty latexky.Zkusim ještě proběhnout ve Slaném a na Kladně cyklo obchody jestli mají latexový duše a když ne, tak nechám butylky.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        A to zas ne, ty latexky jsou fakt super, jede to znatelne lip, jen te varujem pred Challenge dusema, i kdyz do 23jek by to melo byt v pohode, stejne, jsou proste jemnejsi/nachyl­nejsi… takze zelena jede..

                        0 0
                        • OliVali  

                          Daji se pouzit zelene Micheliny i do 25mm plastu? Podle specifikace jsou do 23. Akorat u tech cervenych pisou do 28. Ze bych je zkusil, kdyz o nich vsichni tak basni …

                          0 0
                    • Freeky  

                      Ještě neveděl by jsi mi poradit. Píšou, že ty Critterium jsou pro šířku ráfku 13–15mm. Což se mi nezdá, že bych měl. Ale mám tam mám tam obutý pláště 23mm, takže by se to tam mělo vejít a nebo raději zout ve předu plášt a proměřit to?

                      0 0
                      • tromboonen  

                        To bude vnitrni rozmer, neres, pujde to tam urcite..

                        0 0
                      • tromboonen  

                        Bez do nich, casem pridej i ty latex Micheliny, a muzem dat sraz nekde na zapad od Prahy a porovname 23 Crits s 25 Strada.. by me samotnyho zajimalo, jestli krome vahy bude nejaky plus pro 23, ty 25 jsou malinko nafoukly/siroky, to jo, ale to pohodli a chovani na nerovnostech a v zatackach za to stoji, na aero si nehraju neb kolem 40 jezdim leda z kopce..

                        0 0
                        • Freeky  

                          Jdu do nich a nakonec jsme se rozhodl že zkusim i ty latexky Challenge. Bud ydrží a nebo ne :) Doufám že jo. A určitě se můžeme nějak domluvit, jen asi až v květnu, tenhle měsíc toho mám dost :/

                          0 0
                          • Freeky  

                            Tak dojmy z latex duší Challenge. Po asi 15 minutách zkoušení, jsme se nakonec rozhodl, že si je nechám nasadit od „profesionála“. protože jsem musel dávat kolo do servisu po zimě. Včera jsem konečně dostal kolo ze servisu tak jsem ho jel project. Nafoukal jsme ve předu na 8,5 baru a vzadu na 9 bar. Začátek super. Vypadalo to, že to jede jako blázen, ale! hned druhé stoupání, jdu ze sedla a rána jako kráva. A vpředu duše na maděru :/ Došel jsem asi 1 km do zastávky. Sundal kolo a koukám duše na maděru, žádna možnost zalepit, protože díra měla na délku asi 15 cm! Asi jsem ji kus projel ráfkem a nebo v servisu ji špatně dali, ale zase že bych ujel 5,5km a nebouchal by dříve? Každopádně jsem dal do předu butylku a jel jsem dal. Ujel asi 15 km a rozdíl jsme moc nepoznal. Ale asi po těch 5,5 km jsem i tak nemohl nic porovnat. Takže teď je otázka kolik vydrží v zadu latexka. Každopádně už nikdy více. Butylka forever :)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Stacilo verit doporucenim. Vozim uz par let Michelinky a zcela bez problemu.

                              0 0
                              • Freeky  

                                JJ no, ale třeba by i stejně Michelinka praskla, kdo ví. Každopádně jsme si myslel, že vydrzí aspon 100Km a né jen dva kopce. Je možné že by to mohlo být i vahou. 8,5 baru je dost a vážim zhruba 88 kg, ale s tim by neměl být asi problém ne?

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Jezdim 8,5 – 9 bar. V tlaku to fakt neni.

                                  0 0
                                • vt  

                                  Byla to bud kazovka nebo spatne nasazena, tj stalo by se ti to i s jinou dusi … nicmene, ja po 2 letech na latexu zjistil, ze take rozdil nepoznam, takze sem se vratil ke klasice, abych nemusel porad foukat.

                                  0 0
                                  • mr.ricardo  

                                    To me tesi, ze nejsem sam. Nemuzu si pomoct, ale rozdil v tenky butylce a latexu fakt nepoznam. Poradny plaste jo, ale duse ne.

                                    0 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      Tenky butylky maj mnohem vic defektu, podle me zkusenosti.

                                      Ja poznal ten ohromny rozdil s latexem na valcich, takze to ted funguje jako mocne placebo :-)

                                      0 0
                              • Freeky  

                                A hlavně objednával jsem to vše v jednom eshopu i s pneu a bohužel michelinky byli vyprodané :/ Takže byl na výběr jen challenge.

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  Ja Ti to rikal… Challenge cerveny nebrat.. stalo se mi presne to same a nekolikrat, a nebylo to poskozenim pri nasazeni

                                  http://www.bike-forum.cz/…bezduse.html#…

                                  Nastesti me se to stalo, opakovane, doma, takze jsem s tim ani nevyjel.. stat se to ve sjezdu mas rozbitej cifernik a kolo..

                                  Ja jsem presvedcenej, ze to byla vada nebo degradace materialu… nechci navadet, ale mel jsem ty cervene duse 4, to je tisicovka, napsal jsem prodejci a ten se zachoval velmi rozumne, nabid mi, ze mu mam vratit co z tech dusi zbylo (dve neruply) a da mi tu tisicku kredit.. trvalo mi to pul roku, ale zavolal jsem mu kdyz jsem kupoval CX plaste (Challenge Grifo) a mel jsem jeden skoro zadara… nekup to.

                                  0 0
                                  • Freeky  

                                    Jo jak máš ty fotky, tak vypadala uplně stejně. Myslel jsem, že jsem ji projel ráfkem, proto taková trhlina, ale asi ne. Asi vážně to bude tim materialem, jak píšeš.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Dneska se mi podarilo totez se zelenym Mysakem. Predtim jsem mel ale nejspis defekt a malou dirku, takze jsem sundal za jizdy plast a duse bouchla. Challenge plas z boku rezanec, asi ho dojezdim pro jistotu tady kolem Prahy po silnici na krosce a na zavody koupim novy.

                                      0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              Tak vidim ze jsem mel asi kliku.

                              0 0
                • kyl  

                  Tekuté mýdlo nebrat,alespoň neředěné vodou.Reaguje s kovem ventilku a ten se vytáhne z duše.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak celou dusi jsem tim neprasil, jen rafek a patku v posledni cca 5tine obvodu, tedy naproti ventilku, jestli se nekdy neco dostane k ventilku, bude to uz redene vodou :)

                    0 0
    • Freeky  

      Je možný, že jsem včera nafoukl duše na 9 bar a byl na projížďce asi 45km. A dneska ráno přijdu a duše byla uplně vyfoukla, nebylo tam ani 1bar. Co je ale divné, že butylka která je ve předu byla taky vyfoukla. Bylo tam 8,5 a ráno zhruba 4 bary. Čim by to mohlo být?

      0 0
      • Vilém  

        Zkus kola ve vode.

        0 0
        • Freeky  

          Jo zapoměl jsem napsat, že pneu i duše vše nové.

          0 0
          • Vilém  

            I tak to muzes skusit. Nemuzes vyloucit, ze se neco nepoondilo pri montazi, nekde jsi nechytl nejaky trn atd.

            0 0
      • tromboonen  

        Ani latex ani butyl tak rychle neuchazi, neco je spatne.. nenech se odradit, kup zeleny Michelinky a bude vse OK..

        0 0
        • Freeky  

          Tak mi to nedalo a šel jsem znova do garáže se podívat a ve předu, kde je butylka tak tlak OK. Vzadu, kde je latexka, zase 0 :/ Tak koukám po plášti a hle, kamínek zabodnutej a docela hluboku. Vyndám ho a je tam díra jak do pr… Nalil jsem tam kus jaru, co byl po ruce a bublinka, takže to propíchlo i tu duši. A teď jak zadělat tu díru v plášti? Má v pruměru tak 2mm. Takže nic malého. Nějaký nápad? Doufám jen, že mi neřeknete vyměnit :D Naštěstí jsme starou Continentalku GP 4000S nevyhodil, tak ji v nejhoršim zase nahodim. Fakt pech:/ Dokud jsem neměnil pláště, tak jsem ujel asi 3500km bez defektu a bez problému.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Odmastit lihem z obou stran, zespodu zaplatu z tenkeho silneho sustaku na oboustranku (takovou v roli, co ma podklad se sitky, ne folie ani penovou), shora zalit lepidlem Freesole z Hudy (220 Kc :-( ). Overeno, drzi, neprosoupava duse. Pokud je to riznute z boku a delsi, tak par stehu aby se to neboulilo.

            Latexky jsou citlive i na mala riznuti, udelaj bublinku a prasknou.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Postupne jsem takhle dojezdil nekolik plastu, tohle uz je celkem extremni dira, ma zatim cca 2000k na zimaku.

              Ale jestli opravovat nebo ne je rozhodnuti kazdeho soudruha.

              0 0
              • tromboonen  

                Dobre on!

                0 0
              • Freeky  

                Tak nakonec jsme to vzal jen touhle izolačkou. Uvidíme jak to vydrží. Zítra chceme vyjet přes Měděnec na Klínovec. Tak se uvidí, jak izolačka vydrží. Jinak fakt smůla. Ve předu bouchla latexka po 5,5km a vzadu do nový Challenge Open Criterium po asi 50km zapíchne kamínek a ten propíchne i druhou latexku :/ Zítra navečer ji nafoukam a pod vodou zkouknu rozsah škoda. Neměl by být problém zalepit. Ale teď otázka, jestli ji zase dát třeba na předek. Když už mám zase obuto na obou kolech butylky.

                0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              edit-..tenkeho pevneho sustaku..

              0 0
            • blaf  

              to zacina vypadat, ze latex ma vic nevyhod nez vyhod

              0 0
          • Mark-H14  

            Nechal jsem si řízlý plášť (Vitoria Corsa Evo III) podlepit flekem v pneuservise. Vše OK. Neháže, nekope, nepoznal bych to.

            0 0
    • Reggie  

      Tak jsem včera zastavil na křižovatce a když jsem se chtěl rozjet, přední kolo prázdné. Vzduch probublal zelenou Michelinkou. Koukal jsem na to lupou a bylo to zřetelně vidět. Dokonce tam byl otřep jak šla bublinka zevnitř. Kolo bylo prázdné tak do 10 sekund. Nevím, jestli se nesešla hrana slepení duše a pásky pod duší. Zalepeno obyč. flekem a O.K. Nicméně, dnes jsem na tom moc dobrý pocit z jízdy neměl.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Stalo se mi neco velmi podobneho, Miselina s dirou na tom samem miste (v noci na chodbe). Zalepena jezdi na festce uz asi pul roku, pro klid tvoji duse.

        0 0
    • Lucky-x  

      Kolik gramů na těch duších ušetříte? Já teď jezdím nějaké ultralight od Vittoria, které mají cca 80g. Což mi přijde jako slušný kompromis k těm latexům.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        No vahove nic, Michelin latex ma 83g (60 mm ventilek), ale jsou podstatne odolnejsi na cvaknuti nez butyl. Zvlast lehke butylky jsou nachylne na defekty. Ale tyhle ultralighty zas jsou idealni s sebou jako rezerva, protoze se sbali do mrnaveho balicku.

        0 0
      • scalar  

        U latexů nejde ani tak o hmotnost jako o nižší valivý odpor.

        0 0
        • mr.antik  

          a poznám to s nějakýma běžnýmá gumama jako jsou GP4000?

          0 0
          • karliner  

            Na to je těžká odpověď. Ty asi ne, ale poznají to třeba laboratorní testy na které sem dával odkaz Mlok. Pak je na tobě, jestli jim budeš věřit a jestli ti ta úspora stojí za to.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Na valcich je to poznat jako prase. Bez smajliku.

              0 0
              • mr.antik  

                na válcích nikam nedojedu, mě jde normálně o pocit z toho jako to jede po hladkým asfaltu…

                čeká má nákup gum a duší na silničku tak nevim jestli Latex nebo bezduše

                (kola Fura7, takže žádnej zázrak), spíš jen ten pocit že to pojede o 0,5% líp…

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Tak dobre. Nepoznas to. Sice asi pojedes rychleji, ale bolet to bude porad stejne.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    myslíš proti klasice nebo proti bezduším?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Proti klasice. S bezdusema je to zhruba nastejno. Jen pocitej s tim, ze budes casteji dofukovat – prakticky pred kazdou vyjizdkou.

                      0 0
                • tromboonen  

                  Kdyz prezujes z butylky na latex dusi a nechas stejny plast a pojedes znamou trasu, troufam si rict, ze to poznas, kdyz pak prezujes i na nejaky o tridu lepsi plast, poznas to jeste vic.. nevim jak na absolutne hladkym, tam ty rozdily jsou asi mensi, ale na deravym kde to odskakuje a kolo se chce zarazit o kazdou nerovnost a pak se musi zase rozjet.. ja to teda poznal, mozna jsem byl ovlivnen tim testem na valcich predtim, ale i tak, v reale jsem jel o pastorek niz (po vymene dusi i plastu).. ja myslim, ze se to vyplati, pokud zustanes u dusi, s bezdusema nemam zkusenosti, nechci resit zaschly mliko kdyz na danych zapletech delsi dobu nejezdim..

                  0 0
                  • vt  

                    Drevaci, jako treba, ja to nepoznaji. Ale mozna sem extrem, moc sem nevnimal ani prechod z Pro Race na Conti … nevim, proste to jede tak nejak porad stejne ;-) Jedine zmena z 23 na 25 registruju zmenu … takze latex je pro lidi jako ja zbytecny ;-) …navic to neustale dofukovani, fuj !

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Me mozna ovlivnuje ten test na valcich, ale i v reale jsem to poznal, ale tam us slo o kombinaci latex duse, 23 vs 25 plaste a navic stredni az sracky plaste vs top kaucukove… ale pro drevaky, respektive pomalce jako ja ma kazdy watt smysl :)… nekdy konecne dame mistni vyjizdku a muzem prehodit kola a uvidime..

                      0 0
                      • vt  

                        Ja na watty prdim … kdybych to mel resit, tak staci zhubnout a pojedu rychlejc nez na galuskach ;-)

                        Na vyjizdku se ozvi, za par dni zahajim dovolenou a budu obcas zde po okoli, tak bych klidne zkusil i neco delsiho.

                        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ty Vittorky jezdím dva roky, po neúspěšném testu Supersoniců jsem u nich zpět…

        0 0
    • psedma  

      na 27,5 se nedělá? nebo použít 26" duši?

      0 0
      • MlokCZ  

        Použít 26". Ta funguje zcela bez problémů i na 29" (v praxi jsem vozil asi 2500km bez jediného problému). Na 27,5" pak už není vůbec co řešit.

        0 0
    • madik  

      Jak je to s tím ucházením latexové duše? Když bych vozil 28mm pláště nafoukané kolem 6bar. Za jak dlouho to poklesne třeba na 3–4 bar, kde už to bude na hraně s tím tlakem abych necvaknul?

      0 0
      • kubad  

        tak velký pokles cca týden , prostě počítej před každou jízdou dofouknout

        0 0
      • karliner  

        Každodenní dofukování latexových duší (zelené Michelin) v kombinaci s tím, že nejsem takový odborník jako tromboonen a rozdíl jsem stejně nepoznal mě po dvou letech navrátilo zpět k normálním…

        0 0
        • madik  

          Kdyby to bylo nafukování jednou týdne před delším švihem a během pracovního týden se na tom dalo nějak dojezdit, tak by to bylo ještě OK. Ale aby se to muselo víceméně každý den nafukovat, to už by mě teda taky těžce sralo.

          0 0
          •  

            vozil jsem je na 26, teď 27,5 a 29, dofukuju +/- 1× za 4–5 dní, tak nějak já ten rozdíl oproti klasickým poznám, bezduše nevozím

            0 0
            • jecnak  

              Na biku u nizkych tlaku to neni tak dramaticke. U silnicky musis opravdu foukat kazdy den. U galusek s ultralight latex dusemi je to cca 30psi za 24h.

              0 0
    • MI.KU  

      Tak sem vyzkoušel růžové latexky Vittoria rozměr 25/28 do pláště Vittoria Corsa G+ 25 a sou fajn.

      Nikde žádné boule nebo tak něco jako kdysi u Challenge – duše mají údajně 85g – ventilek 51 mm – vkládal jsem mírně prifouknuté.

      Ztráta tlaku při 8,5 bar je po 30 hodinách 1 bar.

      Za mne spokojenost po zelených Michelin to sou další kvalitní latexky.

      0 0
      •  

        má někdo zkušenosti s dušema Tubolito? https://www.bikepart.cz/…olito-29-85g

        Konkrétně by mě zajímalo jestli se musí dofukovat tak často jako latexový, cenu neřeším.

        0 0
        • doubleingram  

          Chystam se na ne, lehky odolny a malej val odpor. Snad :)

          A kdyz si clovek vymeni obe v kolech a i tu v podledlovce, ta usetri kolem 250 g, coz uz je dost.

          0 0
          •  

            tak v podledlovce si nechám teda latexovou a dám si o rohlík méně:-)

            0 0
    • MatS  

      Webovky výrobce o ničem. To je jak reklama. A sorry, dat za duši 799,– může jen šílenec. Přejdi na bezduše.

      0 0
      •  

        Kdybych chtěl bezduše tak se neptám na duši ale dík:-), koupím a podělím se o zkušenosi

        0 0
        • MatS  

          Tak dej vědět, taky mne to zajímá co je to za zázrak, když si to cení na takovou částku. Taky jsem nad latexkama uvažoval, ale to dofukování mne nebaví. Navíc sehnat něco na 29er bike je najednou problém. Na bezduše nemám zatím ráfek a ani plášť.

          0 0
          •  

            dofukování 2–3 x tejdně mě taky trošku sere, navíc latexový duše na 29 tak nějak nejsou na českým trhu tak tam mám 26", jde to tam s troškou šikovnosti. Čekal jsem na Schwalbe Aerothan http://www.hargrovescycles.co.uk/…r-tuber.html , ale nějak se s nimi loudaj,

            0 0
            • mrozu  

              Ty Tubolita by mely drzet tlak normalne, neni to latex, zkusenosti ze zahranicnich diskuz ito zatim potvrzuji.

              0 0
              •  

                tak to je dobrá zpráva, sice by mohli být levnější ale zase na druhou stanu duše vydrží déle než pláště

                0 0
                • MI.KU  

                  Nevím nakolik je to dobrá zpráva – klasická butilka drží tlak perfektně – latexky jsou o tom ze jak jsou měkké a poddajné snižují valivý odpor a tak snadno se necvaknou.

                  Ze by tohle mělo lepší valivý odpor no nevím zatím jsem na to nikde nenarazil. Latexky stojí kol 300,–

                  Cpát na 29" latexovou 26" je prasárna jak něco – koledujes si aby ti to bouchlo ve sjezdu.

                  Už na silnicce když do 25mm pláště das latexky 19–23mm – tedy obvod rafku stejný jen jsou nepatrne užší to je silne nespolehlivé a rádo to dělá boule nebo praskne.

                  0 0
                  •  

                    Píšou „2× odolnější proti průrazu a 2× elastičtější“, takže by to mělo být něco jako latex, každopádně to chce prubnout.

                    Co se týká 26 latex duše na 29 tak o nějaký bouchnutí se zas tak moc nebojím – 2 roky na 29 a 3 roky na 27,5 a no problemo.

                    0 0
    • snas89  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Cavendish  

      Vykopnu mrtvolu. Jaký latexky vozíte v silničních pláštích 25mm? V dekáči jsou zelený Michelin za 250Kč. Pak dělá latex i Vittoria, Challenge, Silca a Vredestein. Mr*ku Tubulito nechci :) Vaše zkušenosti? Půjdou do plášťů Conti GP4000 23mm nebo GP5000 25mm a ráfek s vnitřní šířkou 17,5mm. Díky

      0 0
      • roman 3D  

        tubolito na gravelu 1800 km bez ztráty kytičky a hlavně bez zbytečného dofukování, naprostá spokojenost, latexky jsou takovej černobílej film, návrat do minulosti:-)

        0 0
        • Cavendish  

          Nauč se číst :)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Teď mi jedna přišla, docela mě pohled na ni vyděsil :-)

          Pravíš teda, že se vyplatí?

          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Ty sis pořídil TUnaBLITO ? Očekáváme PRAVDIVÝ report ;-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Fakt mi jedna přišla. Budu mít veliká kola a tak jsem si říkal, že je třeba někde odlehčit, tak jsem jednu koupil, aby se vidělo. Psali že má 44 g. Budu muset koupit novou váhu, protože mi naměřila gramů 80 :-)

              0 0
      • doubleingram  

        Sis nabeh, ted te budou krmit Tubolitem porad.

        0 0
      • Marekstrni  

        Já vozím taky ty zelené z Decathlonu, jedná praskla po cca 200km. Praskla při foukání u ventilku, druhá zatím drží. S ostatními latexkami nemám zkušenosti. Jinak pláště mám Conti GP 4000sii 25mm na kolech Mavic aksium, nevím jakou mají šířku zevnitř.

        0 0
        • Cavendish  

          Díky. GP4000 mají v 25mm většinou 27mm+ a to už mě neprojde rámem. Údajně by ta Michelinka měla být jen pro 22–23mm pláště. Možná proto rupla.

          0 0
      • nzg  

        Vozim zeleny z dekace v GP4000S 25mm. Predni bez problemu, dofukovani cca za 4 dny. Zadni mam asi smulu a je prazdna do 48 hodin. Odpoledne jdu pro dalsi kus.

        0 0
      • psedma  

        taky dekáč, conti 25mm, každý týden musím dofukovat a už mě to celkem nebaví(aby vydržel týden jezditelný, první dva dny jezdím na přefouknutém), zlaté bezduše…

        0 0
        • roman 3D  

          zlaté tubolito

          0 0
        • Cavendish  

          Serete mě :) tak já ti předělám na bezduše a bude to.

          0 0
          • psedma  

            pokud na to máš vhodné ráfky a budeš pořizovat nové pláště, tak to určitě dej na bezduše. Na předním mi dokonce funguje obyčejný grandsport race 28mm, sice trochu papá mlíko, ale celou sezonu jsem loni nemusel nic řešit. Letos mu ještě pár kilometrů dám a pořídím něco opravdu TL.

            0 0
            • Cavendish  

              Jojo, ráfek je TLR a nakonec tam půjdou Conti GP5000TL. Mlíko mám Schwalbe, tak ještě schrastit pásku a dva ventilky no. Mitas ventilky bude ok ne? Pásku o 2mm širší než je ráfek vnitřkem že? A 2 vrstvy předpokládám.

              0 0
    • Jan D.  

      Jak opravujete píchlé latexové duše?

      0 0
    • Mark-H14  

      Vlákno jsem proletěl…

      Někdo nějaké nové zkušeností s lepením latex duší?

      Zatím všichni píší klasické lepení na obyč duše…

      Děkuji M.

      0 0
    • SkejT  

      dotaz pro zkušenější…

      plánuji na jaro pořídit nové kola tak vybírám set: na plášťovky Zipp404 zatím vybrán plášť Conti GP5000 v kombinaci latex Silca Inner nebo do gumy Continental Race Light ?

      Myslíte,že bude znát rozdíl ??? nebo to je prašť jak uhoď

      dík

      0 0
      • vt  

        Znam spoustu lidi co tvrdi, ze to poznaji … ja ne.

        0 0
      • Cavendish  

        Rozdíl latex a lehká butyl je asi 1.5W na jednom kole. S latexem to bude odolnější na defekty ale budeš často foukat. Navíc mám tušení, že latex je pro GP5000 zakázány. Někde v návodu té gumy byl latex přeškrtnutý. Tak si to raději ověř. Když už butyl, tak Conti SuperSonic. Stejná duše je i v galuskách Conti Competition.

        0 0
        • nzg  

          Tak jsem se kouknul na návod k Gp5000 a opravdu je tam latex preskrtnuty. Ale je preskrtnuta i duše pod 70g, takže 55g SuperSonic taky ne.

          Já odjel přes 15tkm na kombinaci gp4000 a Michelin latex a ani jeden defekt, tak myslím, že latex risknu.

          0 0
          • přez les  

            A nejde výrobci tím doporučením třeba o podporu plášťů aby se nebortil a ne o defekty, jen tipuju

            0 0
          • Cavendish  

            Tak přece. Tak hold na vlastní nebezpečí :)

            0 0
          • Mark-H14  

            Vozím GP5000 a 66g duše celý rok a nic se nekonalo.

            0 0
      • milan.v  

        Zrovna nedávno jsem dával na nová kola na jedničku Continental pláště 5000ky a duše Race Light, bohužel zatím bez jízdních zkušeností, to bude muset ještě nějaký ten měsíc počkat.

        0 0
    • SkejT  

      taky si právě myslím,že rozdíl nepoznám.

      S možností opravy defektu to vidím na nový typ butyl duše. O tom,že u GP5000 je latex není doporučený výrobcem nevím a díky moc za upozornění. Ten butyl co doporučuješ Conti SuperSonic je v čem rozdílný/lepší než Conti Race Light?

      0 0
      • Cavendish  

        Mají 55g, takže o 25g méně než Race. Drží tlak lépe než latex a jde lepit klasickou Ferdus sadou. Má i trochu nižší odpor.

        0 0
        • vt  

          Teda ale jsou drahy jak cert … ale asi zkusim minimalne jednu jako rezervu.

          0 0
          • Cavendish  

            Jako rezerva jsou ideální, Jsou fakt maličký. Ale pozor při montáži. Stěna je jen 0,5mm. Klasická butyl má tuším 0,8mm. Je potřeba to při nandávání mít trochu nafouklé, aby si to neskřípnul. Cena je stejné jako za latexové duše.

            0 0
            • jaykay  

              jako rezervní určitě nebrat, už vidím, jak někde u silnice třeba v dešti, instaluješ takto křehké duše, s kterými má člověk co dělat doma v klidu v teple

              0 0
              • Cavendish  

                Já bych to moc nedramatizoval. Já s nimi nikdy problém neměl. Hold si musíš umýt ruce.

                0 0
                • Assphalt_lover  

                  Taky o nich uvazuju, ta hmotnostni uspora oproti nejlevnejsim butylkam je polovina, takze bych do nich sel, ale bojim se, co to udela v kombinaci s ceskyma silnicema a 23c plastema na 8 baru :D .. na cem je prosim vozis? (sirka plaste+tlak)

                  Dík

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Vozil jsem to v Tufo Calibra Plus 23mm na ráfcích DT460. Ty mají vnitřkem 18mm. Vozil jsem 105 a 115 Psi. Váha 80–85kg. Teď mám latex galdy

                    0 0
              • vt  

                Na jednici by to melo byt ok … tam pod +5 jedu jen pravdu vyjimecne a poslednich minimalne 10kkm jsem nepichnul (…ted sem to asi zakriknul :-)

                0 0
        • SkejT  

          Děkuji moc za radu, palec nahoru, cením si toho.

          Vezmu rovnou 3ks, jednu jako rezervní.

          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Latex se lepi ferdusem uplne normalne. Tenkej butyl ideal jako rezerva ale to je asi tak vsechno. Bud ho cvaknes nebo se o neco v plasti prodre. Proste defektu moc. Latex je mnohem odolnejsi, hlavne na cvaknuti. Ale samo je treba pred vyjizdkou dofouknout.

          0 0
          • jecnak  

            Tenku butyl je nachylny take na defekt od horkeho rafku, cehoz na karbonu jde docilit snadno.

            0 0
    • milan.v  

      Tak jaké latexové duše vzít do silničních plášťů 25/28mm širokých? Challenge, Vittoria? Nebo jiné?

      Budu zkoušet poprvé, zatím mám ultralehké od Continentalu…

      0 0
      • Cavendish  

        Do 25mm Veloflex vozím zelené Michelin z Decathlonu. Zatím spokojenost. Ani neutíkají tak rychle, jak je u latexu pravidlem.

        0 0
      • nzg  

        Vozím Challenge i Michelin z Dekace, v jízdě rozdíl nepoznám. Michelin ale nemá šroubovací ventilek, což může být pro vysoké ráfky limitující kvůli případným nástavcům.

        Dofukuji denně, ale s tím se dá žít.

        0 0
      • milan.v  

        Díky oběma.

        0 0
      • Jan D.  

        Já mám s Challenge špatnou zkušenost. Po pár měsících se objevily jakési prasklinky, které vznikly samy od sebe (kolo zrovna stálo opřené po jízdě nebo v kolárně po několika dnech stání). Možná nějaký vadný kus, nevím.

        0 0
      • moureček  

        Latexové duše nedrží tlak vzduchu ,do týdne bez tlaku. Před každou jízdou musím dofukovat.

        0 0
    • milan.v  

      Zajímavá čísla z testování od Aerocoach…

      Přiznám se, že takový rozdíl jsem nečekal…

      0 0
      • kubad  

        zajímavé je i Tubolito

        0 0
        • milan.v  

          Další graf…

          „We used a Continental GP 5000 clincher tyre in 25mm to perform the test.“

          0 0
          • vik  

            Jako latex vypadá, že je bez debat, zároveň se k němu výrobci kol staví nějak rezervovaně. Lennard Zinn někd oslovoval výrobce zápletů a ty latex nepovažovaly za úplně safe. Ani smečka a Bora, respektive spešl, teď nakonec nejezdí latex v pláštích, ale butyl?

            0 0
            • TheJD  

              Zrovna minuly tyden v Nerd Alert podcastu meli kluky ze Speslu (Bora a smecka) a rikali tam, ze vzdy jezdi latex duse. „…both teams say they’re now wholly committed to clinchers and latex inner tubes for everything…“

              0 0
              • vik  

                Já to četl na začátku roku, že latex, ale pak nedávno, že latex ne a že duše od Spešlu. Tajnůstkáři!:-)

                0 0
          • mr.antik  

            A bezduše jsou na tom jak?

            0 0
            • milan.v  

              Například jejich srovnání z jiného článku.

              0 0
              • TheJD  

                Spis je lepsi srovnani dat z tohoto obrazku s daty z tveho prispevku vyse. Kdyz pouzijes mliko, je na tom bezduse o neco pres 1 W hure nez lepsi latex duse. (GP5000TL vs GP5000)

                Ted koukam, ze to je v tvem obrazku taky obsazeno, ale bez informace o tmelu.

                0 0
                • mr.antik  

                  Dík, to je dobrý vědět… chtěl sjem na jaro kupovat preventivně nové duše tak uspora 6 wattů neni uplně málo

                  0 0
                  • milan.v  

                    Já budu teď na jedničce vozit Pirelli P Zero Velo + latexové duše Challenge, tak jsem zvědavý…

                    0 0
                    • vik  

                      Tak se těšíme na recenze… Já jsem asi pako nesoučasný, ale pořád mi přijdou bezduše jako hrozný s*aní, věčný vychytávání kompatibility, montáž… Třeba je to předsudek a bezduše jsou budoucnost, ale dobrej plášť s dobrou duší mi přijde nejvíc user friendly. Do hor mám galdy, protože u plášťů mám strach, že když by to ve sjezdu bouchlo, smotám se škaredě, ale na většinu ježdění jsou asi pláště zatím nejlepší.

                      0 0
                      • nzg  

                        Vozím latex na silnici třetí sezonu a spokojenost. Mam duse od Michelin, Vittoria i Challenge a žádný rozdíl mezi nima není, kromě barvy.

                        Spis je rozdíl mezi konkrétním kusem, kdy některý udrží tlak tak den, lepší kusy dva.

                        0 0
                  • TheJD  

                    Tak je nutny si uvedomit, ze je to pri rychlosti 45 km/h.

                    0 0
                    • jaja01  

                      presne tak

                      0 0
                      • vik  

                        Což je pro nás B-F hochy obyčejná a nudná ZDV:-)

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Jasně… a taky je to celkem na plečku. A nevýkoného jezdce. Ale zase je to jen o tom, že v eshopu kliknu o odkaz vedle, tak co :-)

                      Dofukuju stejně většinou před jízdou, tak ty 4 pumpnutí navic přežiju.

                      0 0
                      • milan.v  

                        Jasně, nikdo neříká, že jezdí jak profíci, aby to pocítil výrazně, ale když už si může vybrat…

                        0 0
      • jecnak  

        A jak merili? Valec nebo realita?

        0 0
        • milan.v  

          Nikde jsem neviděl, že by to bylo při reálné jízdě, takže předpokládám, že válec…

          0 0
        • TheJD  

          U vsech testu maji napsanou metodiku. Toto je z testu dusi: „In order to test rolling resistance, we swapped between the tubes as a rider rode a bike on rollers, measuring power output and speed, as well as atmospheric conditions and bike/rider weight, repeated over a number of days testing. This allows us to calculate what is known as the Coefficient of Rolling Resistance (or "Crr“), which can be used to model the power output required to travel on a normal road. A lower Crr is better – in that it requires less power to travel at the same speed.

          All the inner tubes and tyres were mounted on a shallow section aluminium rim, with an external rim width of 24.7mm and an internal rim width of 19.6mm, and inflated to 90psi. The tyre used was a 25mm Continental GP5000 clincher."

          0 0
          • milan.v  

            Jo, už jsem se k tomu také proklikal…

            0 0
          • jecnak  

            Bohuzel realita a jizda na valcich je ve stejne rychlosti cca krat 3. To jen k ten obrim rozdilum mezi dusemi.

            Take jsem uvazoval a uvazuji, ze bychom mohli na B-F v magazinu vyrobit test treba 10 plastu plus k nim butyl duse, bezduse a latex duse. Jenze je to opravdu jen a pouze hrube porovnani mezi sebou. Nejak se s tim porad nedokazu spokojit. Nebo myslite, ze to smysl ma a dava?

            0 0
            • vik  

              Když se bude testovat „laboratorně“, tedy aspoň nějaký měření, ne pocity a orgasmy:-), tak z toho myslím pořád vyjde něco validního. Prostě rychlej plášť, s malým odporem atd. by se teoreticky stále měl chovat rychleji než jiný plášť, který dopadl v testu hůře. Na rozhodování pro možnou koupi myslím dostačující… Nebo je to blbost?:-)

              0 0
              • jecnak  

                Ok, tak jo. Ve finále je to fakt jednoduchý, stačí dodržet pár podmínek a jede se. Test v reálných podmínkách je taky možný, jak dokazují měření Jana Heineho, ale výsledné hodnoty se pohybují na hranici statistické chyby. Na druhou stranu odpovídají realitě – viz dále.

                Problém tohoto testu je, že naprosto nezohledňuje právě hrubost povrchu, což tvoří podstatnou část ztrát valivého odporu. Začnou z toho tedy vypadávat čísla, které vlastně ani příliš v reálněm světě neodpovídají. Výrazně lépe pak vycházejí nudle třeba 19mm nafoukané na 160psi proti 28mm na 90psi. V reálu na asfaltu je to ale opačně.

                Jinak samozřejmě 45kph je na nebržděných válcích naprosto pohodlná rychlost.

                0 0
            • 01carbon  

              jenze rozdil 5w vyrobim spanym slapanim lehce – v realu

              0 0
              • mr.antik  

                Z kopce..... a rozdíl kam stejnej jezdec např v aeroposedu dojede?

                0 0
              • jecnak  

                To jo, ale 5W je, zvlášť pro málo výkonné jezdce v průměrných wattech třeba 150 za vyjížďku docela podstatná složka. V reálu si vezmi dva extrémy – mizerné pláště s butyl duší a velice dobré bezduše. Rozdíl bude klidně 20W a není ani příliš závislý na rychlosti. Pak takovému jezdci přihoď lépe namazaný řetěz – 1–3W. Uprav posed a oblečení na více aero 0-XXW a máš tam klidně 50W jen to fikne.

                0 0
                • 01carbon  

                  jj to nepopiram, ja jenom ze to „realné“ mereni nevidim (opakovatelnost) moc realně – u sebe určitě – tak abych zajistil konzistentní příkon. Ale to je tim ze ja na kole jezdit neumim a ucit se to uz nebudu. A ještě mi napadá, že nějaké porovnání s ostatním měřením – někdo jiný – nebo i mé ale v jiném čase na jiném kole, na jiné trati… je uplně unreal. Moc dobre vim jak je pro me obtizne zvednou npw na 2hod vyjiždce i jen o 5W – když za někym vlaju :-)

                  0 0
                • mr.antik  

                  hlavně velkou kladku!

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Cavendish  

              Radši konečně změřte galusky Tufo vs svět :)

              0 0
            • milan.v  

              Ano, dává.

              0 0
    • Johnny_Petkaa  

      Dají se někde sehnat latexové duše pro plášť široký 25mm s ventilkem dlouhým 60mm? Ať hledám jak hledám, tak nic nemůžu najít..

      0 0
      • Cavendish  

        Zelené Michelin v Decathlonu. Vozím je v 25mm Veloflexech

        0 0
      • DEEcz  

        Michelin z Dekáče běžně používám v 25mm pláštích Vittoria Corsa.

        0 0
      • easton  

        Jak už píšou přede mnou. Zelený Michelinky. Vozím je v 25 plastich už víc než 5 let a bez problémů.

        0 0
      • Johnny_Petkaa  

        Tak se mi je po hoooodně dlouhé době povedlo v Decathlonu koupit (Michelin). Rozbalím krabici, podívám se na krabičku s duší a prvni, čeho si všimnu je škrtnutý nápis CARBON

        0 0
        • DEEcz  

          Tím jsou myšleny karbonové kola s ráfkovou brzdou. Hrozí tam přehřátí při brždění.

          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Jestli mas diskovy brzdy tak je to jedno.

          0 0
          • Johnny_Petkaa  

            Právě že mám klasický ráfkový brzdy. Je latex o hodně citlivější na přehřátí než ultra tenké butylové duše? Počítám, že nejvíc ze všeho záleží na stylu brzdění a profilu trati..

            0 0
            • tomaschek  

              Asi tak. Půlhodinový sjezd v Alpách s 90 kg by to možná nemuselo vydržet z důvodu přehřátí. U nás snad s trochou opatrnosti vše.

              Z Lysé hory sjíždím 15 minut prakticky pod trvalým brzděním, střídám přední zadní a v poho.

              0 0
            • Cavendish  

              Vozím to na Vysočině už dva rok na ráfkových brzdách a Alu koly a v pohodě.

              0 0
              • jecnak  

                Jenže alu ráfky rozvádí teplo mnohem líp a míň se zahřívají.

                0 0
    • tomaschek  

      Vozím půl sezony Vredestein latex 55 g s Pirelli P Zero Velo 25 mm na ráfkových karbonech a zatím pohoda. Bez defektu skoro 4 tkm, pocitově to je znatelně pohodlnější než Conti Racel Light a ještě to podpoří celkově měkké pirellky.

      Na jedno foukání cca 3 tréninky, víceméně to nabuším ns 100 psi, jen když jedu lovit komy nebo nějaké tempo průměry. Jinak na rege tréninky nechávám víc naměkko okolo 80–90 psi.

      0 0
    • zhuffa  

      Začala mně ucházet latex duše (Challenge) už po pár hodinách. Do ted´ ušla, jako každá slušně vychovaná latexová, až po pár dnech (ta samá). Myslel jsem, že defektík, ale ve vodě (úplně celá ponořená) ani bublinka. To je asi na vyhození, což?

      0 0
      • Cavendish  

        Co vím, tak Challenge jsou vyhlášené neustálým zlobením. Vyhodit a koupit zelené Michelin z Dekáče. Pokud to máš na silnici

        0 0
        • nzg  

          Michelin jsou dobre, ale nemaji odstroubovatelny stred ventilku, coz se hodi pro vyssi rafky.

          0 0
          • DEEcz  

            Prece neni problem nasroubovat extender. Vlastne proto existuje. Kdyz se neda vytahnout puvodni ventilek tak se jen povoli (a necha povolenej) a nasroubuje se extender. Zadnej problem.

            Myslim ze dokonce prodavaj i v tom Dekaci.

            0 0
        • zhuffa  

          ty co mám na silnici zatím dobrý. Asi 3kkm. Tohle je na HT (2" FF), na těch tak 1kkm. Ty Challenge jsem koupil dřív, než jsem si tu přečtl ty recenze :-/ Mám ještě 2, tak pro ty Micheliny půjdu, až je vyházím všechny.

          0 0
    • Fathlete  

      Nějaký tip na osvědčené silniční latexové duše s ventilkem 60mm skaldem?

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Latexové Michelinky lepí Vulkan cement ze Stachemy, flek latexový z dárcovské duše. V souladu s technickým listem pevnost po 24 hodinách skvělá.

      Používají ho i tady http://bdsmdoupe.cz/…peni-latexu/

      0 0
      • Cavendish  

        Latexové Michelin naprosto perfektně zalepí obyčejná Ferdus sada. 2× vyzkoušeno a funguje to perfektně.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Tak. Mnohokrat vyzkouseno a neodlepuji se.

          BTW ja mam zdaleka nejradeji na duse tyhle Cure-c-cure flastry , obcas nekde se daly koupit i samostatne po 10 ks.

          0 0
          • 01carbon  

            ferdus. cz

            si naklikas flastry a lepidla jake chces (male, velke, sestiboke na plaste…), knoty, akorat postovne to kazi :)

            a teda vyznat se v tom jejich webu je drobet detektivka

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.