Lehká karbon kola na závodní HT

68 nepřečtených
  • Bumblebeee

    Ahoj,

    než mi dojde nové HT, vymýšlím, jaká kola bych na něj pořídil.

    Mám 70 kg a plánuji jezdit závody typu PrimaCup, různé méně technicky náročné maratony…

    Vyplatí se zainvestovat řekněme 40k do top karbon kol s váhou pod 1200g nebo mám jít raději do něčeho odolnějšího s váhou řekněme 1350g?

    Do oka mi padly následující:

    https://www.bikepart.cz/…ghtpull-exp/

    https://r2-bike.com/…-Carbon-Rims

    https://r2-bike.com/…-BOOST-1185g

    Z dostupnějších variant bych si nechal uplést něco na ráfcích od EIE nebo Nextie…

    Jde mi o to, zda vynaložené peníze na akceleraci a svižnosti poznám… přeci jen rozdíl 150 g na kolech už může být znát… na druhou stranu ráfek s váhou 300g už bude mít určitě tendenci se kroutit

    Díky za jakékoliv připomínky a rady

    0 0
    • TJK  

      300g karbon neni jako 300g hlinik.

      u tehle vahy uz pujdes imho nekam k extralite nabam a podobne… nedava mi to smysl, radsi bych sel do neco odolnejsi jako i9 torch / hydra s lehcim rafkem… vaha celku je dobra tak akorat na vahu kola, pokud budes mit tezky kola diky nabojum ale stejne lehke rafky, rozdil nepoznas v tom jak to jede ale v tom jak a co ty naboje vydrzi nez neco umre…

      volil bych smart cestu odolnejsiho naboje a lehkeho rafku

      0 0
    • JakeF  

      Poznáš to prvních 5 minut, pak si zvykneš.

      Lehčí kola se snáz roztáčí, ale zase hůř drží rychlost na rovinách a hůř drží stopu v technických pasážích. Na výsledcích v závodech to nepoznáš.

      Dnešní závody se posouvaj víc a víc do terénu, moderní geometrie umožňují jezdit ve sjezdech fakt rychle. Vzal bych spíš odolnější.

      2 0
      • grafik  

        Dnešní závody se neposouvaj víc a víc do terénu.

        2 1
        • JakeF  

          XC a maratony? Co jsem viděl třeba letošní mistrák v Harrachově, tak mi to přišlo docela přísný.

          A i když budeš jezdit stejný tratě, tak dnešní XC bajky maj geo trail biků pár let zpátky a dá se s nima jet ve stejným sjezdu výrazně větší palba. Takže riziko poškození ráfku je větší i na stejný trati.

          0 0
          • Vilém  

            „závody typu PrimaCup, různé méně technicky náročné maratony…“

            1 0
            • JakeF  

              Harrachov je v Prima Cupu… Stejně tak třeba Trilogy…

              0 0
              • roud  

                Ale Notak vybral jsi dva největší extrémy co se u nás jedou :D

                0 0
                • JakeF  

                  Tak pochopitelně si jako příklad závodu v terénu nevyberu nějakou šotolinovou časovku :))

                  0 0
    • snas89  

      Hele já nevím…

      Mám výplety ve váze lehce pod 1 500 a vlastně bych už níž ani nešel. Dala by ušetřit nějaká váha na nábách (mám st 350 a drátech).

      Jezdím asi něco lehce technicky náročnějšího (např. sudety), ale i tak to nebylo ještě potřeba centrovat a je to stabilní. A to jsem na techniku docela dřevo, takže to kolo občas požere fakt hodně.

      Jednou za rok v rámci servisu nechám utáhnout výplet.

      Na závodech poslední dobou skoro vždy potkám někoho, kdo zrušil výplet, prasknul ráfek a nedojel.

      Šel bych spíš do odolnější varianty.

      Např. dt 350/240 + nextie premium a dráty sapim x ray

      2 0
    • JachymP  

      Linky ti nefungujou, ale nevadí.

      Jak píšou ostatní, rozdíl 150 g na zápletech nepoznáš ani pocitově a už vůbec ne na čase v závodě. Mnohem víc záleží na jiných věcech, třeba na pláštích a tlaku.

      To ale nic nemění na tom, že koupit si pořádný záplety na kolo je naprosto správně. Záplety co dávaj výrobci na kolo jsou většinou nejslabší místo. Jinak ale tvoje otázka je něco jako „Uvezu to, pane Lorenc?“ Je pravda, že z hlediska trvanlivosti nemá cenu přehánět a já bych se taky držel hmotnosti přes 1300g. Jinak ale vyber co se ti líbí a na co máš peníze. Je to jedno.

      Nakonec, v zimě jezdím na origo zápletech a i když jsem si přechodu všimnul, nakonec se to taky dá ;)

      0 0
    • grafik  

      S hmotností 70 kg, bych se nebál lehčích, ale i tak bych vzal odolnější variantu, strightpull dráty/náboj a pojedeš jako fretka.

      0 0
      • tomxxx  

        Straight pull je odolnější konkrétně v čem?

        0 0
        • grafik  

          Nevím.

          0 0
        • grafik  

          Myslel jsem to tak, ze jdou pocitově pěkně do tahu za pedalem. Ale kážu vodu, piju víno, na novém bajku mám J-bend : )

          0 0
          • tomxxx  

            Placebo. Nemáš šanci to poznat. Na zapletech nejvíc poznáš hmotnost, šířku ráfku a na kolik napneš dráty.

            1 0
        • novas752  

          jsou o dost lehčí takže se něco dá ušetřit tam. Byť to teda už skoro neni rotační hmotnost.

          0 0
    • tomxxx  

      Koupil bych ráfky třeba od toho nextie. Hmotnostně záleží taky jak široký a vysoký ráfek vezmeš. Na XC bych bral šířku cca 25mm, při takové běžné výšce 25, ti vyjde rozumná hmotnost 350 až 390g. Vykašlal bych se na nějaké ultralight ráfky, buď jsou moc nízké, málo široké, nebo strašný papír.

      Na nějaký normální použití bych nevymýšlel kraviny, vzal DT350 nebo DT240 náby.

      2 0
      • jonti  

        Co mam skusenost, vyssi rafky jsou prilis tuhe a nejezdi se na prilis dobre, nizsi rafky lip filtruji drobne vibrace. Mam predchozi generaci Rovalu, sirokou 25mm, a na ht se na jinych kolech s nizsim rafkem(newman) jezdi lip.

        0 0
        • nomecz  

          Rafky nejsou od toho aby filtrovali vibrace, naopak tuha kola povazuji za velkou vyhodu

          1 0
        • tomxxx  

          Já nevim, mě někdy přijde, že máte na BF až senzibilní schopnosti. Já spíš poznám jak jsou napnuté dráty a hmotnost ráfku. Nějaké pohlcování nerovnosti, díky vidlici, nemám šanci rozpoznat. Ale je jasný, že bych si na bika nedával loukotě nebo ráfek 40mm

          1 0
          • JakeF  

            Pokud se s tím napnutím drátů nebavíš o totál povoleným výpletu, tak máš senzibilní schopnosti taky :)). Někde tu na to bylo měření, že předpětí v běžně používaným rozsahu prakticky nemá vliv na to, o kolik se drát protáhne, když na něj začne působit další síla.

            0 0
            • tomxxx  

              Tak je divný, že profíci to napnutí celkem řeší – ve smyslu že každej to má rád jinak.

              Ale myslel jsem spíš nedotažený výplet. Rozsah dotažení 80 až 110 kg fakt nepoznám.

              0 0
          • jonti  

            Když je střídám výplety na stejném kole, rozdíl poznám. Není ale nijak zásadní, ale je tam. Je to taky tím, že ty starší 25mm Rovaly jsou na XC a maratonské ježdění velmi předimenzované. Nikdy předtím jsem neměl karbony s tak těžkými ráfky, co jsem počítal, tak váží asi 450g.

            To je úplně jiný typ pohlcování nerovností, spíš než nerovnosti jde o vibrace.

            0 0
    • jonti  

      Koupil bych kola, u kterých ti nebude příliš líto, když rozstřelíš ráfek. Na HT dozadu nejaky odolnesi rafek urcite pres 300g.

      0 0
    • Velomiwookie  

      Vem od toma ty eie, mam za dvacku nejakych 1450g na dt350 a jsem s nima spokojenej, hobby xc s nejakym nova/primacuoem a kolemprozivot

      0 0
    • Bumblebeee  

      Všem děkuji za reakce. Asi vezmu racionalnejsi volbu, tj. těžší a odolnější kola

      3 0
    • Bumblebeee  

      Respektive na objednanem kole budou Crossmaxy Carbon SL s váhou 1550g tuším. Trochu mě od nich odrazuje šířka 25mm a jen 24 dratu.

      Otázka je, zda si je nechat nebo vyměnit za výše zmíněné Eie/Nextie s váhou pod 1400g

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, mám tyto ráfky

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      Vážím od 90–98 Kg dle ročního období :) a nemám s tuhostí výpletu žádný problém,jsou vážně hezky lehká a myslím že nepoznáš rozdíl zda váží 1320g či 1265g jezdím je na HT a po roce mi praskl jeden drát na zadku vyřešeno za 1 den a 200Kč v servisu, z bikepart prišli opravdu hezky zapletené narozdíl od fabrických kol kde je většinou potřeba dotahovat výplet či centrovat.

      S náboji DT SWISS mám nejlepší zkušenosti (silniční kolo mám DT240– najeto cca 15000 bez servisu,HT mám DT350 najeto cca 6000 také bez servisu)

      Také jsem uvažoval o zapletení nextie apod ale rozhodla za mě jednoduchost nákupu,záruka i přístup bikepart. Ačkoli věřím že by se dalo něco ušetřit při vlastím nákupu komponentů a poté nechat zaplést i věřím že váhově by vycházeli lépe tak bych opět sáhl po bikepart nebo fabrických kolech (DTSwiss,Mavic­.....)

      Při tvé váze bych se nebál ani tohoto kde už je váha opravdu TOP

      https://www.bikepart.cz/…ghtpull-exp/

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.