Jaká je hladina oleje v tlumení/měřeno od horního okraje korunky vidlice v mm/ u vidlice Manitou R7 Comp Absolute. Nemohu tento údaj na tuto vidlici najít v žádném manuálu.Dík za rozumnou odpověd¡.
Jaká je hladina oleje v tlumení/měřeno od horního okraje korunky vidlice v mm/ u vidlice Manitou R7 Comp Absolute. Nemohu tento údaj na tuto vidlici najít v žádném manuálu.Dík za rozumnou odpověd¡.
hmm, ani na www.progresscycle.cz?
Zkus to tady
"http://www.manitoumtb.com/serviceguides.asp ":http://www.manitoumtb.com/…ceguides.asp
Poslední verze informace od Manitou je 95mm pro zdvihy 80 i 100mm
Hodim to sem at nezakladam nove vlakno. Vazim cca 96 kg a mam vidli Matiou R7 Absolute Elite. Mam ji nafouknutou na cca 100psi. Je to dost na mou vahu? Nerad bych si vidli znicil az vjedu do terenu…
Jaký máš sag?
To se mi prave nedari z manualu k vidli zjistit… :(
Co se ti nedaří zjistit? Tvuj sag? Ten se nezjišťuje z manuálu, ale změřením rozdílu mezi vidlicí vynořenou a zanořenou pod tvou vahou.
Ja mel na mysli, ze se mi nedari zjistit, jaky bych mel mit SAG. Po pravde receno vim, ze staci gumicka na zjisteni, ale jeste jsem to nezkousel.
http://www.progresscycle.cz/…/vidlice.pdf
doporuceny sag je:
12–16 mm pro 80mm vidlici
15–20 mm pro 100mm vidlici
První by bylo vhodné vědět, kdo kolo prodával a čí neznalost a neinformovanost se zde bude aktivitou nahražovat?
Dopředu upozorňujku radící, že postupy s měřením sagu jsou zrovna u této vidlice zcela mylné.
Sag a jeho teorie platí výhradně pro ocelové pružiny u vzduchu může být a v tomto případě je teorie zcela mylná.
Kolo jsem kupoval v Praze u Sterby. Kdyz jsem jej prebiral, tak jsem vidli nekontrolaval a pak kdyz jsem jel teren, tak se mi zdala hrozne malo nafoukla, tak jsem zajel do nejblizsiho servisu a tam mi ji nafoukly na 100 psi (byla na 50), jenze pak jsem tady projizdel forum a tam nekteri uzivatele psali, ze 100 psi je malo, tak bych chtel vedet, jestli si ji mam nechat prifouknout, protoze az s tim vjedu do terenu muze byt pozde.
Zdravim, ja mam taku istu vidlu a 92 kg. Mohol by si prosim Ta viac vysvetlit preco je teoria so SAGom pri tejto vidlici mylna. Ja mam SAG 15mm a zda sa mi to celkom v pohode. Ako mam potom spravne nafukat tuto vidlu?
nehci mluvit za milana, on se nejspis ozve sam, ale pravdepodobne myslel tim, ze treba R7 je tovarne necitliva vidlice, proto je tam hrana nez se dostane do zdvihu.. a mozna taky se systemy SPV a spol. se sag zjistuje spatne…
jinak ja mam R7 Super 100mm s klasic. LO, vazim cca 75 kg a foukam od cca 80 az do 100 psiku…
Budu probírat tohle téma s tebou, protože vím s kým mluvím a mám na co navázat.
Budu psát obecně pro ostatní a kdyby to bylo pro ně nejasné tebe poprosím abys upřesnil třeba jasněji.
Tlak ve vidlici R 7 na hodnotě 50 PSi pozná a musí poznat každý už na místě, pokud někdo váží 96 kg a opře se do vidlice takto „připravené“ na místě, dostane jí velice lehce na doraz.
Obavy a následné ptaní se na internetu je celkem nanic proti daleko lepší možnosti vyzkoušet vše na místě a prakticky. A teď se podivím, prosím Vás, jak probíhá takový prodej a kdo Vás přesvědčil ke koupi u toho konkrétního prodejce, když jste dostali ten nejmizernější servis, jaký je vůbec představitelný?První a nejdůležitější partner ve všech otázkách je v první řadě přeci Váš prodejce.Tohle byla jen úleva nad popsaným stavem, ono už prodat pro uvedenou váhu právě tuhle vidlici není vhodná volba vzhledem k pevnosti.
A teď rady pro případ jako je tento, že nejvhodnějším řešením je poptat se na internetu, zda je možné vyjet s daným tlakem do terénu a tady mu někdo geniálně odpoví hodnotu přesně na něj. Nedělejte to je to k ničemu. Daleko lepší je zapojit představy, co se asi děje a zkusit zcela jednoduchou zkoušku. Třeba zcela jednoduše nasdednout na kolo a zkusit na místě vyvolat největší ráz na přední vidlici, jakého jste se svojí vahou schopni. Je to jednoduché, praktické a i vaše dovednost ve vykonání toho rázu vypoví o stylu jízdy, kterým budete jízdou zatěžovat. Zkušený a praktický jezdec si troufne při zkoušce i v terénu více, než méně jistý jezdec.
Jakmile tímto jednoduchým testem dostanete vidlici na doraz, pozná se to tvrdým a někdy i hlasitým projevem dorazu na konci zdvihu, tak zcela jednoduše budete potřebovat dohustit.,
Jízdou si můžete upřesnit, zda tomu bylo při zkoušení správně a jízda rozhodne a potvrdí.
Kontrola sagu je dobrá hodnota na to aby vidlice nebyla zase příliš přehuštěná (není to ale u vzduchu prokazatelné vždy). Zrovna třeba pro R 7 a pro těžkého jezdce bude vidlice nahuštěná podle zásady aby nechodila na doraz vykazovat moment odtržení někde na hranici 30 – 40 kg a tam se s teorií o sagu nechytneme. Je to dané vnitřním naladěním vidlice, které se nedá pouhým huštěním změnit. Kdyby se teorie o správném sagu aplikovala na tento případ a tuto váhu, tak na doraz bude chodit celkem spolehlivě.
A ještě dodatek k vidlici s tlumením absolute, je to vlastně lock out ale s možností nastavení i mezipoloh, které vidlici přitvrzují, při jakémkoliv měření a zkoušení je třeba nastavit na minimum, to jenom na okraj upozornění pro ty, kterým chybí zkušenosti zcela.
k tomu Absolute, tusim to manitou ma max. 2 roky a prisly s tim jako s horkou novinkou, pritom mi pripada ze je to hodne podobne systemu TST5 coz mely Marzocchi tusim uz aspon o par let driv:)
jeste mam na tebe dotaz ohledne vidlice Marzocchi All Mounatin SL 2 07, vnitrnosti ATA, TST2…zvazuji jeji nakup, jak uz jsem nekde psal…A jak je znamo vzduchove Marusky jsou z velke vetsiny necitlive na male nerovnosti… chci se zeptat jestli je vubec mozna uprava tehle vidle pro zlepseni citlivost…
pisu to sem, protoze by to mozna taky nekoho zajimalo…
diky za odpoved!
To s tím TST a Absolute máš dobrý postřeh, je to vlastně jako bys přímo nastavoval to, co se nazývá u motion controlu Gate. tedy přeloženo, nastavuješ high speed kompresi přímo knoflíkem locku.
A ATA systém, píšu o tom zrovna teď v jiném threadu, myslím, že to je vyčerpávající popis. Thread tuším vidlice do 7000.
A citlivost? Dělal jsem jich už několik a nejblíže tady je asi Archer, který ti může dát dobrozdání.
Provedení 2007 mělo navíc vyloženou výrobní vadu, nebo spíš provedení a to s uchycením plovoucího pístku, 2008už na tom bylo lepší ale ideál to zrovna není, je to takový problematický bod systému.
ok, mrknu na to.
prave ze jsem koukal na mtbr.com a tam na tyhle vidle zrovna nebyly pozitivni ohlasy:(
chjo, ja snad novu vidli nevyberu:( skoda ze neni magura wotan lehci:( zatim to vypada spis na vzduch. Pika
co tuhle U-turn rebu za par kacen?
??? nechapu odkaz na rebu…
chtel jsem pomoci s vyberem, neni to doufam trestny?
trestny urcite ne:) promin, ale jenom trochu mimo, resil jsem jinej typ vidle – RS Pike, Magura Wotan a spol… (140–160mm)
kazdopadne ted to mam uz vyresino:)takze vidle vybrana je, objednana taky, bohuzel neni skladem:((
A ja zase nechapu 450 dolaru jako par kacen…
Rad by som sa este spytal.
Ako to Milan myslel s nastavenim absolute pri skusani a merani na minimum. Nedat tu packu do krajnej polohy, alebo prave dat ju do krajnej polohy aby bola vidlica plne „otvorena“? To znamena, ze nastavim si vidlu ked je v krajnej polohe a platformou ju budem len pritvrdzovat?
Este k tomu systemu absolute by som chcel, ze manitou zacala vyrabat vidly s tymto systemom tento rok a to mi potvrdil aj dovozca, ze vraj to ma uplne nove vnutornosti a napr. v tomto teste dopadla celkom dobre. http://www.mountainbike-magazin.de/…ericht.2.htm
Mám vidlici Manitou R7 comp + lockout r. 2006 a najednou mi nějak změkla – lehce se dostanu až na doraz.
Kde bych měl hledat problém a jak ho vyřešit.
Díky za odpověďi
jestli je vzduchová, tak ti utekl vzduch pryč z komory
udrzba za tu dobu nejaka byla?? nejspis to zapricinil unik vzduchu pres vzduch. pist v leve noze…
Údržba za tu dobu nebyla žádná. Zdá se mi že změkla nějak hodně najednou. Nezdá se mi že by postupně unikal vzduch z komory.
no on nejspis postupne neunikal,ale utekl rychle a nejdnou:) tak ti dam radu, vypust vsechen vzduch, vysroubuj „zatku“ na korunce na leve noze, zkontroluj kolik je tam oleje, nejspis tam nebude ani kapka, zkus ho tam trochu kapnout (cca 1ml), a zase zasroubuj a nafoukej… pokud to bude delat stale, tak budes mit nejspis poskozene tesneni na vzduch. pistku (potom servis)…
Na nafoukání vzduchu je asi třeba nějaká speciální pumpa , že ?
Budu potřebovat pumpičku na vidlice ?
http://www.bike-eshop.cz/…tou-air-pump
nebo se to dá napumpovat i něčím jiným.
dá se to nafoukat pouze speciální pumpičkou, která je na vidle, takže třeba ta co je v odkazu
jak pise kubad, na foukani vzduch. vidle je potreba spesl pumpa primo na vidlice… cenove zacinaj uz tusim na 6 stovkach… ja mam Beto (jedna z levnejsich) a funguje mi uz cca 4. rokem… a mylsimze to neni tak velka investice, na to aby s kazdym dofukovanim vidlice, pripadne nastavenim spravneho tlaku na tvoji vahu, musel clovek do servisu…
zeptám se mimo, vidlice Manitou R7 platinum SPV nezebere z kraje zdvihu menší nerovnosti, nebo de vyladit tak aby je vzala? Nebo jinak s jakejma nerovnostma si poradí a jaký už neveme, při nižším tlaku i při vyšším.
SPV v R7 je pokud vim automaticky lock vidlice. Takze se vidlice chova jako pevna vuci drobnym nerovnostem a odemkne se az vetsim razem. Takze podle me to nikdy nebude idealne citliva, coz je ale zamer u zavodni vidlice ;)
aby tahle vidle zobala i maly nerovnosti, to by tam nesmelo byt SPV:)
je rozdíl mezi SPV jednotlivých ročníků R7? Co do systémů? Jak se dá jednoduše vysvětlit jak to pracuje?
http://www.progresscycle.cz/…ou/firma.asp?…
tady je to tak co to má dělat, ale ne jak to dělá:)
no v podstate jednoduse receno to omezuje tlumeni a tim padem vidlice neni citliva na zacatku zdvihu… rozlisoval bych dle funkce asi dva hlavni „omezovace“ : SPV a ted „nove“ Absolute …
oboji viz. stranky progresu…
co se tyka SPV, tak se casem snazili zlepsit citlivost (myslim ze se jim to ale porad nedari:) )
u Absolute tlumeni je citlivost udajne daleko lepsi… z praxe ale nevim, podobny vyjeb..vky mi na kolo nesmej:) vidle ma vidlit a ne naopak, to si clovek rovnou muze koupit pevnou…
tak pozor ja mam elite absolute a ziadna vyjeb…ka to neni. Nehovorim, ze je to zrovna najvacsia zehlicka na svete, ale s citlivostou to vobec neni take hrozne a mne absolutne vyhovuje. Najprv by si ju mal vyskusat a potom hodonotit.
Těžko může být citlivá, když R7 je extrémně necitlivá (už ta je hrozná) i ve verzi bez SPV nebo bez Absolute. A když se navíc přidá omezování tlumení, tak i kdyby to omezoval minimálně, tak to může být jedině horší než bez omezování tlumením.
Hmm, ja sa nechcem hadat, aj som naapisal ze to neni ziadna zehlicka. Mne sa pri uplne otvorenej platforme zda celkom v pohode a som spokony (kym si nekupim foxinu:)), ale to je moj nazor:)
nechapu na co si mam davat pozor:)
no mam uplne stejny nazor jako mlok, proto jsem nazval vyjeb..vkama vec jako je SPV, Teralogic, Absolute a spol…
R7 mam uz dlouho, mam ji upravenou od Milana a teprv se zacina rovnat zehlicce, takze i obyc R7 je tovarne dost necitliva, natoz jeste s nejakym omezenim tlumeni…
a jentak mimochodem jsem psal ze nemam s ni zkusenost, takze jen usuzuju…
sorry, asi som to tvoje vyjadrenie vcera zle pochopil, po tom vinku co som trochu dal sa hned lepsie diskutuje:) ja viem, ze vsetky rock shox a fox vidlice atd su ovela lepsie:), ale z mojej skusenosti s R7 Elite Absolute 08 si myslim, ze ta citlivost neni zase uplne najhorsia. Nech sa k tomu vyjadri ten kto s tou vidlicou jazdi a ma skusenosti, ja budem len rad, lebo je tu toho dost malo.
Změř odtrh a hned budeme vědět objektivně jaká je citlivost.
Moje hodnocení citlivostí:
hmm, to nieje zly napad:) Chcel by som sa spytat kedy vlastne „zacina“ odtrh, v prvom momente pohybu vidlice alebo az „neskor“. Pytam sa preto, lebo moja vidla zacina pruzit pruzinou az potom sa zapoji vzduch. Aspon tak mi to vysvetlil servisak, takze zo zaciatku sa pohybuje zlahka a potom sa pritvrdi. Dufam, ze som to napisal zrozumitelne:)
Odtrh je jakmile se vidlice pohne. V historii je tu k tomu tuna informací včetně toho jak správně měřit (tady zejména když se postaví kolo na váhu započítat váhu kola a nic neodčítat).
Nezlob se ale ty tady vystupuješ na základě kde co kdo povídal a ten co povídal sám už vařil z vody.
Tvá vidlice nepracuje na základě ocelové pružiny na začátku kroku. Tohle řešení měl kdysi Skareb a ten servisák zřejmě žádnou R 7 uvnitř nikdy neviděl. R 7 je klasická ocelová negativka mimochodem systém který má i zmiňovaný Fox.
Ty sám máš vidlici, kterou tady každý zkušenější zná dopodrobna a v odemčeném stavu je naprosto stejná, jako ty, co všichni zde diskutující velmi dobře znají.
Rozdíl proti těm ostatním začne jedině v okamžiku, kdy začneš přivírat lock. V tom okamžiku nastává postupné přitvrzování takzvané high speed komprese. Točení kolečkem locku na většině vidlic má dvě polohy odemčeno a zamčeno a Lock se aktivuje až plným zavřením. Tlumení absolute je to, co hledá mnoho lidí a to je smysl mezipoloh v nastavení Locku. Mezipolohy v tvém případě opravdu fungují a druhá vidlice, která takto funguje pochází od Marzocchi a jmenuje se to u nich TST.
Takže zdůrazním. Tvá vidlice je totožná se všemi negativy, které zde všichni znají. V odmčeném stavu je stále stejně necitlivá, jak velice dobře zná ze své zkušenosti zrovna scret. Můžeš k ní přidávat jen jemněji dávkovatelnou ještě větší necitlivost systémem locku Absolute. Tohle je ten rozdíl, který jedině scret nemohl vyzkoušet, jinak o samotné vidlici ví daleko víc, než předpokládáš.
.....ten muj klasicky LO, tusim driv i nekde v Manitou manualech byla veta o tom ze tim klasickym LO se da stlaceni pridavat (postupne se privira tryska) az samozrejme do uplneho zavreni, imho ja to i tak obcas pouzivam, ikdyz je to casto asi tak jako pouzivam uplne zamceni (tzn. tak 10× rocne:) ) a ted k otazce na tebe: je v tom nejaky funkcni rozdil? myslim tim klasicky LO a Absolute?
skoda ze tu „Manitou veticku“ nemuzu ted najit:(
Zkusím ty rozdíly popsat z hlediska funkce.
Když ty přivíráš postupně lock, tak zavíráš prostě okénko průtoku. To je takzvaná low speed komprese, jedna cesta po kapalinu. Po celou dobu, co zavíráš se ti vidlice při silovém a pomalém stlačování propadá do zvihu stejně snadno. Okénko ti při pomalém pohybu nevytvoří žádný pozorovatelný odpor. Pro šlapání to tedy nemá žádný význam a smysl. Neomezí to nijak pohyb. Když je zamčeno přijde ke slovu jiný průtok, který kryje planžetka. To je ta funkce high speed komprese, kdy zde prorážíš předem přednastavenou sílu pružiny, či planžetky.
Absolute pracuje ale jinak, nemá žádný otvor, který by se dal nazvat low speed kompresí.Máš přímo jediný průtok a to tou high speed kompresí. Ppředstav si tedy prostý a jediný průtok přes otvor a ty reguluješ lockem přímo sílu předpětí pružinky na tom otvoru. Na tom samém otvoru krytém planžetkou ( pružinou), který jsi u předchozí varianty musel nejdříve zavřít mechanicky. Je jasné, že jakýkoliv pohyb, jakákoliv změna předpětí se projeví ihned, to znamená, ty si přitvrzuješ jakoby pružinu postupně. Při průtoku se musí vždy ta pružina promáčknout a to již při pohybu pomalém, tady i silou šlapání. Změnu zaznamenáš postupnou a v celém průběhu ovládání. Abych to připodobnil, tak se to chová přesně, jako bys přímo ovládal gate u motin controlu, nebo ovládací kolečko dole na noze Foxu k ochraně proražení ovládal přímo lockem.
Možná jsem to popsal složitě a přirovnání ke konkurenci je matoucí ale chci naznačit, že se za názvy neskrývají jakési záhadné vymyšlenosti ale jednoduché principy, které jde nalézt u mnoha jiných vidlic, zde však našly provedení, které se nabízí jako velice snadno ovladatelnéa dostupné. Kdo má podobné modely, může sám prakticky ověřit funkčnost.
Na jezdcích je teď je aby ocenili, jak je tohle pro ně přínosné.
Ještě uvedu k původnímu Locku. tam se hledal a stále dokola hledá smysl pro mezipolohy, stačí se rozhlédnout i do nedávné historie. Tak ještě popíšu, co ty mezipolohy na klasickém provedení locku mohou přinést. Jak je již napsáno pohuopvání při šlapání nezabrání. Okénko průtoku se pohybem stále změnšuje ale až do úplného uzavření se pro šlapání opravdu nic neděje. Děje se ovšem v jízdě, čím rychleji pojedu a budu mít přivřený lock, tím se stane vidlice tupější a nekomfortnější. Takže mezipolohy mě nezabrání pohupování ale stanou se brzdou pro funkci odpružení, jestli v tomhle dokáže někdo najít smysl, tak ano tenhle smysl a výsledek ty mezipolohy mají.
A te´d ještě Absolute.
Jak jsem popsal, funkci zná mnoho majitelů jiných vidlic, tak stačí peřdstava, že by si mohli přitvrzovat vidlici postupně z korunky. Každý většinou odpoví, že využívá výhradně dvě polohy , tedy plně odemčeno a maximálně zamčeno. kdo by si teda chtěl najít svojí cestu v používání mezipoloh má k dispozici absolute. je třeba upozornit, že jakékoliv přitvrzení, i malé samozřejmě už zhoršuje chod a komfort a ti, kdo znají malé přitvrzení Foxu u svých vidlic vědí své.
diky za objasneni!
chce to trochu premysleni kdyz to clovek cte:)
o tom „mem“ postupnem zavirani locku – vyuzivam to malokdy ale vetsinou kdyz narocny teren vyzaduje pomalejsi technickou jizdu, kde nechci aby doslo ke snadnemu zanoreni vidlice, abych nesel pres riditka, ale zaroven se jeste nechovala jako pevna… tak aby se treba „nezasekla“ o nejakou vetsi prekazku…
pri slapani tohle nepouzivam, jsem zvykly na aktivni vidlici a nejake omezeni nejak ani nepostradam…a kdyz uz, tak uzavru uplne..
Vím, že to ode mne zní kolikrát kostrbatě ale snažím se vysvětlit proncip tak aby byl pochopen po stránce technické. Budu ještě pokračovat.
Kdo pochopí správně , může následně vysvětlovat zase svými slovy ale vždy potom, co si vše ověřil i praxí.
Konkrétně ty a tvoje zkušenost ti umožní i to kostrbaté náležitě pochopit.
Takhle bych si představoval informace zde předávané a navzájem doplňované.
Namísto toho zde mnohdy probíhá boj neznalých a ukřivděných za jejich podivné pravdy.
Právě z tohoto důvodu by měli být vždy podporováni a upřednostňováni lidé opravdu zkušení a o technické záležitosti se zajímající.
Snad tady nezazní zdejší oblíbený pokřik, že hlavní je jezdit, tady by se to vyjímalo obzvláště směšně, budeme totiž ještě pokračovat
Téma bude to, jak popisuješ detaily konkrétně svého užívání. Tobě a tvému použití, jak ho popisuješ by Absolute vyhovělo velmi dobře a dokázal bys ho ocenit. V technické pasáži by ti vidlici konkrétně opravdu přitvrdil a to postupně a vše komfortně ovládané. Ale přesto upozorním a ty možná někdy vyzkoušíš v praxi. (Když nebudeš vědět co zkoušet nic bys nepoznal a od toho jsou diskuze aby tě případně navedly.)
Takže, ty pojedeš technickou pasáž a přitvrzenou vidlici poznáš okamžitě. bude ti to rozhodně vyhovovat a oceníš to. Pojedeš v určitém rozmězí, jako s předepnutou a tvrdší pružinou. Ale pozor, jakmile by byla překonána síla průrazu a ty bys třeba hupsnul z vyššího schodu, tak se ti vidlice zanoží téměř stejně, jako bez toho kompresního útlumu. Útlum zde totiž předvede jednu svojí vlastnost, klade odpor pohybu a přitvrzuje pružinu ale nepřidává žádnou sílu pro zpětný návrat. Propadlou vidlici tedy nezvedne zpět, jak by to odpovídalo při stejném projevu s tvrdší pružinou. Zůstaneš více zanořený, než bys čekal z jízdního projevu. tady je třeba s takovou reakcí počítat, či jí přímo očekávat abys poznal správně rozdíl. Tady je ta zkušenost, kterou získáváš, když víš co a proč se asi děje v jízdě.
Připomínám samozřejmě, že čím větší bude efekt v tomto směru tím neefektivnější a nekomfortní se stane vidlice pro normální jízdu. Všechno jde vyzkoušet na mnoha jiných vidlicích a znovu upozorňuju, snažte se pochopit principy, proč to tak funguje, jak vše využíváte a v praxi si potom ověřujte vaše kjonkrétní praktické využívání, to je dané i konkrétním nastavením.
O tomhle hlavně jsou a měly by být informace zde.
Aha, konečně jsem zase o něco chytřejší. Pořád jsem spekuloval o tom, proč tam jsou ty mezipolohy na locku. Mám teda Manitou Black Super Air TPC+, ale myslím, že to je stejný.
ja treba nevidim rozdil ve znackach vidlic, hodne lidi nadava na Manitou, ale taky dost lidi nadava na foxe, takze zalezi na modelu a taky samozrejme na kolik je ta kritika vzdycky objektivni…
jak psal mlok, zmer odtrh a hned budem vedet na cem jsme…
jinak to ze mas pruzeni mars je samozrejme trochu vyhodou, ale zas prave to absolute tlumeni podle me to bude, ikdyz mozna malinko, zhorsovat
Jezdil jsem celou minulou sezonu právě Elite Absolute 80 a byl jsem s ní plně spokojen. Je pravda, že s citlivostí je na tom o něco hůř, ale mě to třeba vůbec nevadí…po žádné super žehličce netoužím…:-)
Teď mám na biku tu samou, pouze 100 zdvih a názor jsem zatím nezměnil…
Jinak žádný technický problém jsem zatím také neměl…:-) všechen servis se týkal pouze údržby…ale možná jsem měl jen štěstí
todle na R7 sedí – relativně slušná vidlice většinou se nesere, ale citlivost nic moc.
Trochu se pod brzdou kroutí, ale to poznají jen těžší váhy, na životnost v pohodě.
jj…u těžšího jezdce se ty 30 mm nohy přeci jen projeví…ale se svými cca 75 kg jsem nějaké razantnější kroucení nezaznamenal
Ahoj, mám vidlici Manitou R7 Super Air 80 Absolute, a chtěl bych se zeptat na tlak při 100Kg :), podle tabulek z ProgressCyle to je 30–40% váhy v jednotkách psi. Jenže tu čtu o 100 psi, což by tak odpovídalo 300Kg živé váhy jezdce, tak nevím, budu opravdu rád za radu, jak velký tlak i co kde jak změřit pro ověření správného natlakování. Kolo mám doma, ještě jsem ho nezkoušel, a ani nwm ten tlak co tam mám tedka, musím si doletět už koupit pumpičku.
Díky moc za rady.....
Do katalogu jsem se nedival, ale podivej se, jestli ta hmotnost tam neni udavana v librach a ne v kg
Pravda, pomíchal jsem to, Když to uvedu v mě známích jednotkách tak to má bý 4,5 – 6,5 % tělesné váhy jezdce(min2,75 bar a max 12 bar( u vidlic SPV nebo SPV evolve tlumení XD tak to stojí v „manuálu“. Možná nebude na škodu se podívat na cizojazyčné weby :-D Jinak dodatek moje vidlice je model 09. Ješte jsem na nem nejel :( dementní sních.....
Foukni to podle citu. Tak jak ti to bude vyhovovat. :-)
Ahoj, můžete mi poradit nevhodnější vidli ? Vážím 95 kg, jezdím spíše maratony, někdy lehce XC, cenově tak do 9000.- Mám vyhlídnutou Manitou R7 comp FFD 100mm. Díky všem.
Za kolik si ji objednal?
6000.-