Myslím že to tu ještě nebylo, tak jsem to zkusil sám… Kdybyste někdo potřeboval nějaký info, rád podám, pač v manuálu je ho***.
Myslím že to tu ještě nebylo, tak jsem to zkusil sám… Kdybyste někdo potřeboval nějaký info, rád podám, pač v manuálu je ho***.
Tohle mám na Manitou rád- nulové problémy s údržbou. Za půlhoďku je po všem.
Na R7 nic neni, jako na sjarebu. Ale foto mozna nekomu pomuze :-)
Nulové problémy s údržbou, jo? Ta jejich „polootevřená lázeň“ je po mazání vazelínou druhý nejhorší systém. Proto ty vidlice v zimě tak tvrdnou – to malé množství oleje se ti smísí s vazelínou a konec. U pružinových vidlic (Black Super atd.) je to nejmarkantnější – vzduchové verze jsou na tom trochu lépe.
tot sice pravda, ale zase ta vazelina nemusi byt vsude, popravde tam nemusi byt temer zadna :-))
To pověz Plchovi :))
Nejsem si vědomej, že by v zimě tuhla. A vazelínu sem tam nedával v podstatě skoro žádnou. Akorát jsem tam dal do každé nohy víc oleje, protože 6ml jak píšou v návodu je kokotina…
Mě Black vždycky ztuhnul.. částečně to vylepšila až výměna oleje za 2.5W
ma tam byt 16 ml ale v nekterejch je chyba no :) takze do kazdy 16 ml. a je pravda ze ba blackovi v ty noze co je pruzina mi vzdycky hned ten mazaci olej zmizel ale zase nevim proc by se to melo misit s vazelinou kdyz tam zadna neni potreba.
V zimě snížim tlak a žehlim dál.
? :-)
tu „polootevrenou lazen“ ma dnes vetsina vidlic, vetsina vyrobcu…myslim ze je to prave ideal…
zyvacka:)
Mám skareba s LO z řidítek a potřeboval bych vyměnit lanko s bowdenem.Už to někdo tady dělal?
Dělal jsem Clickit, ale Lo na Skarebu je myslím malinko jiný…
Právě nevím jak a kde povolit lanko,chcu to vyměnit a dát kratší.
Jestli máš ten Lock vyfocenej tak to sem hoď a já ti řeknu kde to povolit.
.
O.K. Tak vydrž, já ti tam domaluju šipky kde to chytit a povolit.
super,dík
Tady to máš…nemělo byt to být nijak zvlášť hrubě utažený, takže bys to měl povolit v poho…
Díky,jak bude čas tak na to vletím.
Tak hodně zdaru…nic na tom není – jenom odvahu..he he
mám trochu jinou otázku tady ktomu locku,nevíte prosím nědo kde se dá sehnat?nějaké www by se mi hodily.Našel jsem ho na stránkách manitou ale za 2000kč a to ještě nebyl lock z řídítek a to se mi zdá trošku moc za takovou p…vinku.Díky moc
no pamatuju doby, kdy stal tusim 3tis.:)
tak tady končí veškerá sranda:D
konkrétně jsem ho chtěl kdysi na Blacka 06 a stál 3,600kč :( hustota…
co to zkusit takhle? výrobní cena pár kaček a je to lehčí :)))
Nazdar. Prosím tě, mám vidli Axel Platinum Air Lo. Chtěl bych ji totálně rozebrat a mám strach aby mi něco nevypadlo. Neměl bys návod nebo dobrou radu jak zacit a na co si dat pozor? DIKY MOC! hoj Petr
Vypustit vzduch, imbusem odšroubovat regulaci odskoku zespodu pravé nohy, imbusem ( myslím 8mm ) zespodu pravé nohy ve směru hodinových ručiček povotil uchycení vratného tlumiče, zespodu levé nohy povolit šrob ( myslím 10 nebo 11mm ). Teď stáhneš venkovní nohy…Kdyžtak si to vyfoť ať víš jak to dát zpátky… :-)
No a shora můžeš odšroubovat zátky na obou nohách.
Díky MOC za radu!!Jsi jedniny kdo mi po tydenim hledani navodu pomohl! A nemuze se mi stat ze by mi vypadl ten vduch. pist? Nebo neco jineho? Nebo nevytece mi olej z TPC lockout-u ? Dik!
Vzduchovej píst ti nevypadne a kdyby tak ho tam strčíš zpátky. TPC Lockout je na pravé noze shora. Pokud ho vyšroubuješ ( vidlice ve svislé poloze ) a pomalu vytáhneš tak ti tam ten olej zůstane a kdyby ti vytekl ven tak ho doplníš, ale každá vidlice má jinou hladinu v tlumení a to je popsaný v manuálu zde www.progresscycle.cz/…/vidlice.pdf
Konkrétně je to strana 9, tabula č.4 – hladina oleje
A ta hladina oleje se měří při nafoukané vidlici od hladiny po vrchní okraj korunky, ale to v tom manuálu taky i s obrázkem hned někde na začátku…
Aha! Dikes! Navod mam, takze s olejem nebude problem. A jeste k tomu pistu(válci)-on tam neni nejak uchycen? Kolik tam mam prosim te narvat vazeliny? kolik na stranu TPC a kolik na stranu vzduchu? Co utahovaci momenty? Asi moc nervat, ze? Myslis, ze bys mi mohl na tebe dat cislo mobilu pro pripadnou radu? moje cislo: 775280745 . DIKY MOC!!
Jeste: mel bych rozebrat i ten lockout a nejak vycistit?Pripadne namazat? Dik!
Popravdě řečeno rozdělanýho Axela sem neměl, ale u R7,Skareb atd. má být navrchu toho vzduchovýho pístku trochu oleje, ale to máš taky v tom návodu ( kapitola mazání vzduchového pístku ). No a vazelínu uvidíš jak to rozděláš kolik tam toho bude, ale zřejmě na to budeš potřebovat tohle www.progresscycle.cz/firma.asp?… pro aplikaci vazelíny
Kdyžtak mě zavolej 608750372.
Lockout nerozdělávej, to je zbytečný…tak se žádná špína nedostane.
Jo, mas recht. Ten olej tam je (3ml)-minuly tyden jsem se dival.(v navodu to je). Tu mazaci pistoli nebudu potrebovat-mam Axel 2006 a tam ta maznice neni-musi se rozebrat cela vidle. Jeste jednou ti moc dekuju a mozna se ti ozvu!! hoj Petr
Chtěl bych rozebrat a kompletně vyčistit Manitou R7 COMP – „nikdy jsem to nedělat“ proto se raději ptám.
Jen pro upřesnění :
V levé noze 3ml oleje (20W-50).
V pravé noze hladina oleje (SAE 5WT – tlumičový) 115 až 125 mm k okraji korunky.(nevíte kolik je to ml) ?
Na kolik foukáte , při váze cca 70 Kg - 80–100 PSI ?
Je to tak ?
tlak shruba odpovida, ja funim na cca 90 „psiku“, vazim asi 73kg…
Ještě dotaz
Ten tlumičový olej SAE 5WT mám nalít do vidlice shora (po odšroubování matky č.22), nebo zespodu po odšroubování imbusu ?
zeshora, prava noha…
WRC – já bych se Tě chtěl zeptat na následující.
Jedná se o vidli <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">MANITOU R7 Super, 80 mm, Air/TPC Click It Remote Lockout.
<span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">Dík za odpovědi.
odpovim zatim za WRC..
ad 1) rekl bych ze to zas az tak normalni neni, ja ho kontroluju a doplnuju cca 2× za sezonu… urcite minimalne 1000km mi tam vydrzi stopro… olej se ztraci pod vzduch. pistek, toho oleje je tak malo, ze rozhodne se hromadit nikde nebude:)
ad 2) lehoucke roseni je po case normalni, vetsinou za to muze o -krouzek, je divny ze ti ten sroub nejde dotahnout… jinak olej mezi vnejsima kluzakama a vnitr. nohama byt musi, a to pro mazaci funkci… cpe se tam 16ml do kazdy nohy zespoda…
ad 3) vazim 73kg a fouma svoji R7 Super Lo 100mm na cca 90psiku… pritulka ma Super 80mm a foukal bych tam priblizne stejne jako do svoji, mozna o fous vic…
U této vidle si mi po cca 300 km taky začal ztrácet olej co je nad vzduchovým pístkem.Vyměnil jsem celý pístek (těsnění vypadalo, že je zploštělé a je to nějaký atyp tvar) a v podstatě nastala jenom malá změna k lepšímu. Liju tam motorový olej 5W-40. Už moc nevím co s tím. Přece se nemůžou ty nohy zevnitř odřít tak, aby to ani s novým pístkem netěsnilo ne? Samozřejmě, že se ztrátou oleje ztrácím i tlak (přes ventilek ani přes to horní šroubení to neuniká). Ještě mě napadlo, že to divné těsnění na pístku vyměním za normální gufero o vhodném rozměru (pokud ho tedy seženu).
Přidám tady svůj dotaz a prosbu o radu.Mám R7 Elite Absolute,delší dobu jsem nejezdil a nyní když vidlici uzamknu úplně ,nedojde k celkovému uzamčení ale vidlice chodí odhadem 5 cm.Nafoukaná je na 100 psi.
zrejme malo tlumicicho oleje…
Tak nějak jsem si to myslel ale jako(zatím) neznalý těchto problémů,jsem se raději zeptal.Díky
v poho, od toho tu forum je… jinak jednoduse to zjistis kdyz odsroubujes „zatku“ na prave noze na korunce (nejdriv sundat „knoflik“ lockoutu – absolutu, vyndas pist a zmeris hladinu oleje… vsechno je to v manualech…
ok , už jsem to omrknul , díky
Chtěl jsem rozebrat R7 Comp 80mm. Vypustil jsem vzduch. Odšrouboval jsem oba závity na horní straně vidlice – vylil olej. Zespodu jsem povolil maličký imbus č.2 a pod ním odšrouboval velký imbus č.8. Z druhé nohy jsem odšrouboval šroubek č.11. Nyní jsem chtěl vidlici celou vysunout , ale nejde to.
NEVÍM CO JE JEŠTĚ TŘEBA POVOLIT , žádný šroubek už nikde nevidím.
Zaber…
:)
Zkoušel jsem zabrat , ale vidlice se povytáhne na max. 130mm a pak jako by tam byla nějaká zarážka – vice s tím nehnu.
Nezkoušel jsem to škubnutím – nechtěl bych něco zničit.
Pružinové O-kroužky na vršku vidlice sundávat nemusím , nebo ano ? ? ? ?
Tak jsem si nasadil rukavice , pořádně zabral a podařilo se mi vidlici rozebrat. Našel jsem tam však prasklý gumový kroužek – viz.obrázek.
Šlo by tento kroužek někde sehnat ? ? ?
Sem ti psal ze mas zabrat :-) …to znam.....ten krouzek slouzi pouze jako doraz, takze na funkci to nebude mit vliv, ale jestli ho chces vyměnit tak asi progress cycle – p.Ždimera ti poradí…
Díky za odpovědi.
Ještě jsem se chtěl zeptat kolik vazeliny dát do „vzduchové nohy“ , pokuď je tam vůbec nutná.
Skoro nic, mazni trosku jen ten vduchovej pistek po bocich a pruzinu a zavit na vicku ktery sroubujes do vidle shora…
KONTROLA HLADINY OLEJE u Manitou R7 COMP :
Hladinu oleje mám měřit při nafoukané levé noze (BEZ vypouštění vzduchu) , nebo při vypuštěném vzduchu a vidlici stlačené úplně dole ?
Jaké přibližně množství oleje tam vleze ?
Zatím jsem tam nalil olej při vypuštěném vzduchu a vlezlo tam cca 1 dl – takže asi nafoukat a dolít – je to tak ?
Vidle musí být nafouklá. Kolik tam toho vleze nevím, ale moc to nebude…důležitý je dodržet hladinu oleje podle tabulky.
…ještě jen tak mimochodem – pokud tam uz máš nějakej olej a teď to budes foukat tak ti ten olej bude stříkat vrchem vem jak se ta vidle bude roztahovat :-)
Díky za upozornění. Tak olej znovu vyliju , nafoukám a konečně to celé poskládám dohromady.
I když ho vyleješ tak tu pravou nohu zakrej aspoň hadrou shora jak to budeš nafukovat. Vždycky tam nějakej olej zůstane…
Vidlici jsem nafoukal na 100 PSI.
Oleje jsem tam nalil přesně podle návodu tj. 115 – 125 mm od okraje korunky.
Vlezlo tam ale jen cca 1,2 dl.
Opravdu se tam leje tak málo tlumičového oleje.
Tam se toho moc nevleze, ta noha je úzká…jestli tam mas spravnou hladinu podle tabulky tak je to v pořádku.
Nějakej olej ti musí stéct i pod tlumič,tak je lepší lehce to našroubovat a zapumpovat.Potom znova přeměřit.Hladina oleje musí dosahovat na spodek locku.
Jen pro upřesnění-hladina oleje(R7 Elite Absolute 08)se měří při vyndaném pístku z pravé nohy vidle(jak píše SCRET)nebo se v noze ten pístek nechává?Jen sundám lockout a odšroubuju zátku a pak naleju olej?Díky
absolute jsem jeste nemel v ruce,ale predpokladam ze to bude stejny jako u TPC, tzn. musis samozrejme vytahnout pistek (u TPC Lockout) a pak merit hladinu oleje…
Jak často dolíváte olej (3ml) nad vzduchový píst v levé noze?
Olej jsem dolíval letos na jaře , najeto cca 1000 km a dnes tam již nebyl žádný. Tlak ve vidlici se téměř nezměnil – měřeno pumpičkou Giyo. Vidlice nikde neukapuje. V zimě po kompletním servisu.
Mohu tam dolít více než 3 ml , nebo raději častěji kontrolovat a dolívat jen předepsanou dávku ?
kontroluju cca v puli sezony… pri jedny kontrole jsem taky uz zadny olej nemel… zrejme jsem pozde kontroloval, kazdopadne vidle chodila tak jak ma, drzela tlak atd. olej jsem okamzite dolil, doted vse OK… ale chce to poctive cas od casu zkouknout, je zbytecny riskovat vydreni a naslednou netesnost pistku…
Mě vymizne vždy přesně po 1000 km a to dolívám asi 4 ccm :-( Těsnění na pístku jsem si už taky měnil, ale je to furt stejný. Tlak se nemění (foukám tak, aby byl SAG cca 25 mm, což je v mém případě 30%) a olej z toho nikde nekape, takže tam už budu mít přes deci oleje (používám běžnej motorovej asi 5W40).
MOhol by si mi nejako vysvetlit, alebo hodit nejaky link na to kam mam liat olej nad vzduchovy piest v lavej nohe? Mam R7 absolute elite. Diky.
vypustis vzduch, odsroubujes horni vicko na leve noze a pak nalejes…
U této vidle si mi po cca 300 km taky začal ztrácet olej co je nad vzduchovým pístkem.Vyměnil jsem celý pístek (těsnění vypadalo, že je zploštělé a je to nějaký atyp tvar) a v podstatě nastala jenom malá změna k lepšímu. Liju tam motorový olej 5W-40. Už moc nevím co s tím. Přece se nemůžou ty nohy zevnitř odřít tak, aby to ani s novým pístkem netěsnilo ne? Samozřejmě, že se ztrátou oleje ztrácím i tlak (přes ventilek ani přes to horní šroubení to neuniká). Ještě mě napadlo, že to divné těsnění na pístku vyměním za normální gufero o vhodném rozměru (pokud ho tedy seženu).
Nevíte někdo jaké o-kroužky obsahuje Manitou sada o-kroužků 83–3280 7 o-ring kit kterou prodává firma Progress Cycle ?
Mam tuhle vidli asi patym rokem a fungovala cela ta leta bezvadne, ovsem bohuzel bez servisu a udrzby. Ted, zda se, uz moc nebeha. Muzete prosim poradit, co vsechno, krome vymeny oleje, je potreba udelat? Z manualu jsem nebyl schopen zjistit, jake tesnici sady poridit a co vsechno menit. Diky.
Cela leta behala az do ted…:D
tvl, to je jak napsat, cely leta mi behal motor auta paradne, olej jsem nemenil a nedolejval, az do ted, kdy se zadrel…:))
Ale k veci, urcite vymenit vsechny oleje – mazaci, na pistek, tlumici.. Dal vymenit tesnenicka (dotazal bych se u progresscycle.cz)… a je otazka jestli ti neztraci tlak – vydreny vzduch.pistek…
Kluz.pouzdra budou pocitam po tech letech taky v haji…
Sakumprdum oprava drazsi nez nova vidle…:)
Pokud to chces pouzit jeste napr. na zimaka, nemenit pouzdra a jen udelat olej a tesnenicka… Ted jsem to resil u svoji R7…
Také jsem se ptal na náhradní díly k této vidlici u firmy Progress Cycle, a.s.
Nyní mají v prodeji tyto díly :
83–2669 R7 air piston (M.C. 430,–)
85–5281 Evil Genius (gufera 30mm) (pár, obsahuje i molitanové kroužky)
Samotný o-kroužek na víčko vzduchové komory není, výrobce dodává pouze
sadu o-kroužků 83–3280 7 o-ring kit (M.C. 150,–)
(Sada o-kroužků obsahuje o-kroužky potřebné pro přetěsnění vidlice)
Poštovné PPL s dobírkou vychází asi na 135,– Kč.
a kolik stojej gufera?
Chlapi díky, poptal jsem gufera a o-kroužky u Progressu, tak uvidím. Čekám ale dost petelici.
Zkoušeli jste někdo dávat neoriginální gufera, rozměrově stejná? Pokud se tedy vyrábí i jinde, než u Manitou.
Kamarád s rockshockem má zkušenost, že originál gufera, drahý jako čert, jsou o desetinky jiný, než standardní, a musí se tak brát originály.
Tak u Progressu jsem se nedočkal, vidlici už ale skvostně a bleskově dal dohromady pán od Jablonce. V pátek jsem mu ji dal, v pondělí odpoledne jsem ji měl zpět. Za necelé pětikilo výměna náplní, gufer a kroužků. Chodí jak víno a jsem nadšený.
ehm, tedy BEZ gufer. Nicméně po včerejší vyjížďce na výborné funkci trvám :)
Měnil jste někdo o-kroužky na vidlici Manitou R7 (ze sady o-kroužků 83–3280 7 o-ring kit)?
Na co si dát pozor při výměně ?
nevidel bych na tom nic slozityho… proste krouzek za krouzek:) jinak klasicka rozborka…
a taky klasicka rada, dat si bacha na vsemozny maly sroubecky, aby je clovek nestrhnul…
Dorazilo mi celkem 12 kusů o-kroužků.
Opravdu je jich tam tolik ?
no malo jich tam uplne neni… ale kdyz si vezmes co vsechno tam musi tesnit, tak by to i odpovidalo…
Ja jsem menil zatim jen dole, aby z vidle netekl olej a to jsem tam ani nedal origo…
Ahoj, mám dotaz na R7 tpc. Při máznutí noh silikonem a propružení se objeví u stíráku pravé nohy drobný bublinky. Abych toho dosáhl, musí se vidle hodně zatlačit do zdvihu… na funkci se zdá, že to zatím nemá vliv. Je to někde špatný tesneni? Díky.
…nenajde se tu někdo, kdo to ještě pamatuje? :-D