• bouchkotel .1

    Ahoj,mam moznost vyhodne koupit tuhle vidlici Marzocchi MX Pro ETA 07 prave sundanou z noveho kola.Jelikoz jsem do ted mel vyhlidlou SR Suntour Epicon tak bych prosil o radu jakou z nich ted vzit.Epicon je za 4000kc a ta Marzocchi by byla za 6500 mozna za 6000.Podle prodejce je ta Marzoska nesrovnatelne lepsi a daleko vic vydrzi.Vyuziti ma byt na enduro a bez vetsich uprav,protoze pak by zanikla zaruka.Vazim kolem 85kg jestli by to melo vliv na vyber.Co myslite vyplati se ty 2tis. priplatit?A je to dobra cena za tu marzosku?

    0 0
    • bóďa  

      Já mám skoro metrák (98) a jsem s ní móóóóóc spokojenej. Jediná nevýhoda, kterou podle mě má, je že přehlíží drobné nerovnosti. Ale jakmile vlítnu do rozbitého terénu je mechová. Jen nemám skušenosti s ETOU, mám MX PRO bez ETY. Ale ta mi nechybí. Rozhodně doporučuju si připlatit.

      0 0
    • Bongroww  

      Já bejt na tvym místě tak určitě du do marzošky!!!Mám přesně MX PRO ETU 120mm a je to opravdu prvotřídní vídle…dycky mě podrží:)A ta ETA je taky dobra věc…sem si myslel jak to nebudu využívat,ale do kopce je to supr!Di do ní:))

      0 0
    • Karaya  

      Kdybys tu Marunu nechtel, tak rekni, ja bych ji vzal…

      0 0
    • Martyss  

      Dle toho, co jsem četl zde na fóru, tak jasně Epicon…

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud toho Epicona koupíš rovnou upraveného od Milana, tak bude chodem úplně někde jinde než MXko. Pokud koupíš neupravenýho Epicona, tak je to takové sporné. Chodit bude o malinko lépe, ale zase bude v originále mazaný vazelínou a to by se mi vůbec nelíbilo. Takže bych nebral ani jednu z nich a vzal upraveného Epicona od Milana. A záruka samozřejmě nezanikne, protože tu budeš mít od Milana na kompletní výrobek (tedy na upravenou verzi), ale musíš u něj koupit už upravenou vidlici (u Epicona neupravuje samostatně koupené vidlice, kvůli problémům se zárukou a dalším).

      0 0
    • pitos  

      Nevím jak funguje Suntour před ani po úpravě tak ti přímo kterou vzít neporadím. Já vozím(i když už jen asi týden:).)Marzocchy mx com eta 05. V porovnání s některýma vydlicema není nijak super citlivá ale to neznamená že by nefungovala dobře.Já jsem s jejím chodem docela spokojen,v ná­ročnějším terénu si nemohu stěžovat.I dva roky náročného provozu na ni nezanechali žádné následky. Cena to je opravdu dobrá takže já kdybych vybíral zhruba za ty pěníze vidlu tak bych se toho nebál. Ale taky možná existuje i jiná možnost a zhruba za tyto peníze můžeš pořídit něco úplně jiného.

      0 0
    • pit  

      So Suntourom to bude asi stale loteria, kym u MX mas 99% istotu, ze bude faxcit tak ako sa od spravnej vidlice ocakava – aj ked necitlivost na drobne nerovnosti tam bude stale. Sam som 3 sezony jazdil MX COMP ETA 105mm (2003) a nemal som ani ten najmensi problem. Pred par tyzdnami som ju sice vymenil za MAGURU MENJU 100, ale to len kvoli tomu, ze som xcel vyskusat zase nieco nove :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Zato s MX bude mít jistotu, že chodí dost bídně. Pokud nechce Suntoura, tak to raději Toru než MXo. Pokud tedy nechce schválně necitlivou vidlici. Jezdil jsi vůbec nějakou aspoň trošku citlivou vidlici, že mu tak doporučuješ necitlivý MXo?

        0 0
        • pit  

          neviem sice co pre teba znamena biedny chod…ale opakujem to co som povedal: Kym so SR to bude stale loteria, tak MX bude fungovat mimo drobnych nerovnosti…

          0 0
          • MlokCZ  

            Necitlivá vidlice je z poloviny nefungující vidlice, pokud to není cílem např. kvůli závodům (ale v takovém případě by stejně kupoval něco lehkého typu R7). Citlivost není jen o drobných nerovnostech, ale také o vedení stopy. Taková rozumná hranice je Reba. Ta už na tom s citlivostí není tak špatně, ale zázrak to také není. MXo je na tom výrazně hůře než Reba. Upravený Epicon je na tom lépe než Reba. Pak by mě zajímalo, co je na Epiconu za loterii? Na rozdíl od MX má 32mm nohy, takže konstrukce je také lepší. A znovu se ptám, jezdil už jsi někdy jakoukoliv citlivější vidlici alespoň na úrovni Reby?

            MXo je prostě vidlice oproti konkurenci dost mimo a není jediný důvod proč si ji koupit.

            0 0
            • black maniax  

              já tomu moc nerozumím, a tak bych se chtěl zeptat, jaký je rozdíl u marzošek mezi MX a marathon race 05. Díky za odpověď.

              0 0
              • MlokCZ  

                K marathonce se musí vyjádřit povolanější. Tu jsem narozdíl od MXa nejel, ani tu nemám grafy.

                0 0
                • black maniax  

                  škoda, chtěl jsem zjistit názor. Ale i tak díky

                  0 0
                  • -Alan-  

                    Marathon Race jsou jako Marathon SL, ale nižší chod. Jsou i dražší, tak možná budou v něčem malinko líp udělané, ale možná jsou jen kratší. A dodávaly se k nim remote lock out sety.

                    0 0
            • apache6000  

              zajima me,kolik ti milan1 za propagaci dava :-)

              0 0
              • silnicar  

                Rozhodoval jsem se mezi Rebou SL a Epiconem. Nakonec vyhrál Epicon samo upravený. Až ho budu mít tak možná konečně poznám citlivou vidlici. Marzoccha moc citlivá není, ale když je to na větší váhu proč ne. Proti Rebě nebude tak tuhá, citlivá a nemá Lock.

                0 0
              • Al_Bunda  

                Myslim si, ze Milan zadnou propagaci nepotrebuje, je tu dost uzivatelu, kteri poznali co s vidlicema umi.

                0 0
            • pit  

              1/ co je na Epicone loteria? Je to predsa Suntour, to hadam staci… 2/ked usudzujes z toho, ze Epicon ma 32mm nohy, tak je automaticky konstrukcne lepsi…tak to ma naozaj dostalo, 3/ ano, jazdil som aj citlivejsiu vidlicu, dokonca na resp. nad urovnou tvojej magickej Reby (FOX),

              A nakoniec urobit zaver, ze MX je oproti konkurencii (Suntour) dost mimo, tak to snad nie :-)

              0 0
              • milan1  

                Zkus se prosím tebe rozepsat o těch zkušenostech a zařaď ty vidlice nám nějak přibliž, nebo to, co jsi poznal jako rozdíl?

                0 0
              • Al_Bunda  

                :-)))))))))))))))))))

                0 0
              • silnicar  

                Mi je jedno jestli je na vidlici napsáno Suntour nebo FOX. Já požaduji citlivou vidlu(nejsem těžká váha:) + chci Lock. Zajímá mě poměr výkon/cena.

                0 0
              • MlokCZ  
                1. Tak to pak nemá cenu o tom vůbec diskutovat.
                2. z toho neusuzuju, to byl příklad toho, že už dnes dělá 32mm téměř každý, kromě MXa a některých lehkých vidlic.
                3. Nevim, kde vidíš něco o magické Rebě. Naopak jsem s Rebou postupem času čím dál víc nespokojený a to právě z jediného důvodu, je málo citlivá.

                Konkurencí jsem samozřejmě myslel všechny vidlice na trhu a to především v podobné cenové hladině (tzn. Tora, Recon). A Epicon neupravený je už taky velmi zajímava konkurence, když se dá koupit za 4tis.

                0 0
              • milan1  

                Jestli se sem zase podíváš, bylo by hodně zajímavé, kdybys popsal alespoň své zkušenosti a MX comp a svojí novou Magurou Menja.

                0 0
            • Rolei  

              to by mě zajímalo jak dlouho si jezdil od Milana1 upraveného epicona nebo MX comp etu že se tu tak oháníš názorana :-o

              0 0
              • milan1  

                Víš oni exisstují zceja jednoznačné postupy porovnávání na dálku a kdo si v praxi ověřil, jak to odpovídá realitě, tak ho není třeba přesvědčovat slovy a pozná daleko přesněji čeho konkrétně bylo dosaženo a jaké jsou tedy výsledky. potřebuje k tomu jediné dost jízdích zkušeností a vlastní srovnávání a porovnávání s měřením, divil by ses jak je to vypovídající a jak zrovna Mlok je v tomhle směrodatnější, než mnoho zbytečných diskutérů bez zkušeností.

                0 0
              • MlokCZ  

                Jak už napsal Milan. Navíc MXo už jsem projížděl několikrát. a neupravený Epicon už taky. A vše odpovídá grafům, kde je to jednoznačně vidět i bez vyzkoušení. A upravený Epicon bude následovat velmi brzo (bude to Epicon z GT idrivu 5-ky, co teď zrovna kamarád posílal Milanovi na úpravu), bude přímé srovnání s Talasem 07, což bude velmi zajímavé.

                0 0
                • Rolei  

                  ok, usuzuješ li z grafů (proti tomu nic) bylo by fér nezkoušet ani ostatní z toho jestli jezdili něco citlivějšího…a mají li tedy představu …

                  0 0
                  • milan1  

                    No, když z těch ostatních přímo čiší zkušenost s jednou vidlicí a hájení si toho svého, tak je to velmi na místě.

                    0 0
                    • Rolei  

                      Na místě to sice podle mě není, ale hájení si svého je fakt velký problém. Sám jsem víc jezdil jen Mar. Z5 a RS Sida, ale ikdyž jsem s obouma spokojenej tak je nikomu necpu protože myslím znám jejich limity…

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Ale já neusuzuju jen z grafů, jen jsem napsal, že vyzkoušení těch vidlic v praxi mi jen potvrdilo, co bylo v grafech. Pouze z grafu zatím hodnotím upraveného Epicona, kterého jsem nejel a Talase 07. U obou dvou to snad v nejbližších dnech také už bude včetně praxe. V posledním roce (kdy jsem se o vidlice začal zajímat více) jsem měl možnost zkusit hodně vidlic včetně MXa a nepraveného Epiconu (a čím víc jsem těch vidlic zkusil, tím víc jsem se jen ujistil v tom, že v grafu už je stejně všechno kromě chování vidět). A na zkušenosti se ptám hlavně z toho důvodu, že tu mnoho lidí grafy ignoruje nebo dokonce nevěří tomu, že ty informace v těch grafech jsou a ještě k tomu jezdili jen tu svojí jednu vidlici.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      vypadlo mi tam slovo, mělo být: a čím víc jsem těch vidlic zkusil, tím víc jsem se jen ujistil v tom, že v grafu už je stejně všechno kromě chování tlumiče vidět

                      0 0
                    • Dijck  

                      Potom co som videl graf lyrika air mozem potvrdit ze graf o vidlici vypoveda dost presne. Da sa povedat ze graf a moje pocity z nej sa zhoduju:> Graf teda odnedavna povazujem za dost relevantny udaj pri vybere vidlice. Samozrjeme, tlmenie – zvlast rozne nastavenia nieje schopny dokladne popisat.

                      0 0
                      • milan1  

                        K tomuhle závěru zákonitě dojde každý zkušený, který si může vše probírané jednoduše a prakticky vyzkoušet. Bohužel, tady bude pořád dokola diskutovat skupinka lidí, kteří nejsou sami schoúpni provést ani tu nejzákladnější a jednoduchou zkoušku. Pochybuju, že ještě mnohokrát zopakované a potvrzené zkušenosti jiných by je mohli přesvědčit. K vlastní aktivitě se těžko takovýmhle přístupem dostanou. Tady je ale jejich parketa. Doslovné boje, které tydy proběhli nad tímto základním a velejednoduchým základem jsou toho dokladem. Samozřejmě existují i postupy, jak si upřesnit dynamické chování tlumiče ale to vyžaduje mít zcela ujasněné základy a teprve potom lze postoupit dál. Tady to stále ještě nemá ten nejmenší smysl rozebírat.

                        0 0
                  • milan1  

                    A ještě bych ti dal jeden doplněk. Ani já ani Mlok jsme dosud v reálu nejeli na Magura Menja, kterou má Pit a přesto o ní už lecos víme, zkus schválně z Pita dostat informace o této vidlici, kterou on jezdí, Třeba poznáš, jak je rozdílné, když se o vidlicích povídá jen, tak, bez podkladů a nebo když je v tom určitý všeobecně vypovíédajcí systém nezkreslený majiteli, co se budou do krve hádat o to své nejlepší.

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      nuz pit vyhlasil, ze on graf robit nebude… tym su ostatni odkazani len na jeho subjektivne slovne hodnotenie, co je skoda…

                      0 0
                    • Rolei  

                      Nemám proti grafům nic, ikdyž nejou samospasitelné, a pak Pit si koupil Maguru jak píše ne proto že chtěl něco lepšího, ale jiného… já už mám do budoucna až umře sid vidli plus minus vybranou takže tu diskuzi sleduju spíš z povzdálí…

                      0 0
                      • milan1  

                        Grafy nepřináší nějakou víru a není to o spasení, je to systém, který by měl vytlačit nepřesnosti a pohádky a zastánci špinavého neprůhledného rybníčku pohádek, ve kterém se to pěkně povídá a přehání to prostě nemají moc rádi.

                        0 0
                      • milan1  

                        A ještě mě uniká logika věci, že chci mít něco jiného ale ne lepšího, právě v tomhle je zásadní a rozdílný přístup. My se tady snažíme rozlišovat právě proto aby každý další krok byl tím správným směrem a o tomhle by to mělo být. Kdo se vyzná v hodnocení vybere si cíleně kdykoliv i méně citlivou vidlici ale protože chce právě jí a ne proto, že chce zkusit naslepo něco jiného a vkročí naslepo do tmy.

                        0 0
                        • Rolei  

                          Ono to asi ani logiku nemá, třeba se mu prostě líbila…

                          0 0
                          • milan1  

                            Proč se snažíš obhajovat jeho rozhodnutí? Tady jde o to, že se bavíme o jízdbních zkušenostech a mě by strašně zajímalo jaké hodnocení použije Pit při popisu a srovnání jednotlivých typů vidlic. Další, co by bylo zajímavé je to, jak vybíral on a k jakému výsledku ho to dovedlo. To by mohlo být zajímavé, ve srovnání s tím, když se snažíme předložit technické parametry co nejvíce vypovídající o funkci tak aby se vybíralo hlavně podle funkce a nikoliv podle vzhledu. Vzhled je jistě rozhodující ale ten ti ukáže každý prospekt. Skuteční praktici by se měli bavit nad tím, co vidět není a to je právě ta funkce.

                            0 0
                            • Rolei  

                              Já ho neobhajuju, spíš jsem se snažil naznačit že mi to je jedno proč ji koupil, pravda je že by bylo zajímavé kdyby nějaký ten graf vypotil a dal ho sem…ale když to neudělá tak nic, nemůžeš všechny lidi nutit do grafů.

                              0 0
                              • milan1  

                                A zase nedorozumění. Já ho přeci vůbec nenutím ke grafu, já chci aby předvedl, jak se dá na dálku lépe popsat zkušenost s vidlicí. Jistě bude znát lepší způsob. Graf je jenom pro ty, kteří se ho naučili využívat a jak vidíš, kdo zkusil už bude vždy posuzovat hlavně podle něho. Komu se tohle nelíbí a nesouhlasí s tím, měl by jistě mít v rukávu něco lepšího a měl by to zde předvést a ne se jenom prázdně dohadovat.

                                0 0
                          • pit  

                            ano mas pravdu…nema to logiku a pacila sa mi :-) zo sedla Menja nejde do zdvihu a mensie nerovnosti prehliada, ale na moj styl jazdenia mi naozaj vyhovuje, vacsie nerovnosti spracovava s prehladom, vyuziva plny zdvih, oproti MX COMP ma externe nastavovanie tlmenia, dodavany Lockout na riadidla som ani nenamontoval – nepotrebujem…a vonkajsie spracovanie vidlice je naozaj az extremne precizne a dotiahnute do detailov…spolah­livost zatial nemozem posudit. A preco som ju kupoval? Jednoducho som som chcel vyskusat nieco nove, netuctove s puncom exotiky a po ziskani informacii z netu som sa rozhodol pre Menju…podotykam ze nikomu ju nenutim ani nevychvalujem ju ako nejaku naj vidlu :-)

                            0 0
                            • milan1  

                              No, já jsem jí nejezdil a vím o ní bezpečně, že je k drobným nerovnostem ještě nevšímavější, než Marzocchi MX Comp. Následně, po překonání počátečního odporu jde zase do zdvihu až příliš ochotně a pod bržděním se musí velmi výrazně propadat. K tomuhle jsou informace, které jdou o vidlici zjistit dopředu.

                              0 0
                              • pit  

                                No, ja ju zase jazdim a zatial som nepozoroval mensiu citlivost na mensie nerovnosti (oproti MX Comp) – tot moj subjektivny dojem. A ze pri brzdeni sa vyrazne prepada…to vobec nie.

                                K tomu su informacie, ktore sa daju zistit o vidlici jej jazdenim :-)

                                Zaverom z mojej strany len tolko…este raz sa opakujem, ze tuto vidlicu nikomu nenutim, nehovorim o nej ako naj vidlici…je to proste vidlica, ktora mi uplne vyhovuje zatial po funkcnej stranke, rovnako po dizajnovej, tesim sa z nej a som s nou spokojny.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Tak jsme se přesně dostali na úroveň dohadů a přesně od toho jsou ty grafy. Když se takový graf udělá, není víc o čem se dohadovat a vidí a rozezná to téměř každý.

                                  0 0
        • Karaya  
          1. MX s Etou neni uplne necitlivá vidle
          2. Po roce, až se trochu zaběhá, tak MX s Etou je citlivá vidle.

          MX Pro by měla být v tomto od začátku lepší než Comp, protože má SSVF.

          0 0
          • milan1  

            Znám velmi dobře možnosti jednotlivých verzí MX a to i z pohledu, co z nich lze při velké snaze získat. Teď jsem dosáhl s loňskou verzí MX ETA zatím absolutní vrchol a dovolil bych si výsledek přirovnat k Mlokově verzi Reby U turn. To považuju u Marzocchi za absolutní vrchol a není to kvůli SSVF ale proto, že jedna noha je pružina ocelová a druhá vzduch. Tahle konkrétní Marzocha by překonala Reby solo air i dual air, ale jak říkám je to absolutní strop, kam se dá tenhle typ dotáhnout. Z takovýchhle znalostí vychází mé hodnocení a taky ze znalosti originální verze, jak ETY, tak normálních MX comp a je třeba říct, že tyhle typy už probrávají i s vazelínou mazaným neupraveným Epiconem

            0 0
            • Karaya  

              Teď nevím jak to myslíš: MX Comp Eta a MX Pro Eta se liší jenom tím SSVF, obě mají v jedné noze pero, v druhé vzduch. SSVF má být citlivější dle reklamních materiálů než SSV, ale nevím jestli to není blbost, to by jsi mohl vědět ty..

              MX Comp Eta prohrává už s vazelínou mazaným Epiconem?

              0 0
              • milan1  

                Tady se bavíme a střídáme verzi s ETOu i bez ETY a proto píšu o rozdílu, SSVF k citlivosti nemá so říct, citlivost jsou odpory a nastavení pružin, nikoliv reakce tlumiče, SSVF je přesnější reakce tlumiče, nic víc. A na poslední dotaz ano ani ETA originál nestačí na originálního a neupraveného Epicona, takhle už pokročila doba. Při delším provozu by se to srovnalo jistě na podobnou úroveň a chlad by mohl být ve prospěch Marzocchi ale je třeba říct, že tyhle typy se pohybují na přibližně stejné úrovni citlivosti s tím, že Epicon bude samozřejmě tužší v krutu.

                0 0
                • JirkA  

                  Milane, mas nejakou zkusenost ci porovnani taky s RS Duke SL (vzduch) co se tyka citlivosti? Ten muj se mi nezda extra citlivy, nevim jestli to je chyba konkretniho kusu nebo je ta necitlivost normalni. (Sorry za mirny OT). Dik

                  0 0
                  • milan1  

                    Duke je celkem citlivá vidlice, pokud je v optimálním stavu. Jestli znáš graf dokázal by sis na něm ověřit jak na tom jsi a dalo by se to posoudit.

                    0 0
                    • JirkA  

                      No, zadne grafy nemam, jak se daji ziskat? A co znamena „v optimalnim stavu“? Ja ji jen po jizde otru a striknu silikonovym olejem…

                      0 0
                      • milan1  

                        Graf charakteristiky, který si dokážeš odměřit doma na osobní váze. Návod na provedení máš u mě na stránkách. Z toho se dá poznat, jak na tom jsi. Slouží to jak k hledání problému na konkrétní vidlici, tak k porovnávání mezi různými typy vidlic. Když budu znát, jaký je výsledek tvé vidlice, dá se to porovnat s optimálním stavem, který mám samozřejmě k dispozici.

                        0 0
                        • bam  

                          Ma smysl se taky zabyvat dynamickymi grafy? Nedavno me napadlo ze bych si s tim pohral, merit zrychleni na vidlici a ponoreni za jizdy + udaje o rychlost i sklonu kola. Mozna se do toho pustim jenom tak ze zvedavosti, ale zajimalo by me jestli takovy data maj smysl pro tuning vidlice.

                          0 0
                          • milan1  

                            Samozřejmě že mají smysl ale to už přesahuje zkušenost, kterou dokáže rozlišit jezdec. Myslím, že ani tuhle problematiku neopomíjím ale čas na to probírat takovéhle věci ještě nenastal a zkušenosti jezdců vprávě v téhle oblasti jsou vlůastně nulové. Kdo by se tímhle chtěl zabývat měl by mít plně nastavitelnou vidlici a testovat na stejné pružině různé provedení tlumičů, neznamená to pouze točit knoflíky seřizování na vidlici ale testovat tlumič bez nastavení kompresí a expanzí a potom na stejné vidlici použít plně seřiditelný tlumič. No a za standartních podmínek testovat a testovat jízdou. Pokud někoho takového znáš, tak je to jediný člověk se kterým by bylo vhodné bavit se na téma dynamického vlivu tlumiče na jízdu. Zatím je zkušenost jezdce vždy přebita pružinou a odpory vidlice. Přechodem na jinou vidlici přechází i na jiné paraametry jak odporů, tak pružiny a možnost srovnávání tlumiče je nulová, protože tyhle základní parametry vše jednoznačně přebijí. Tlumič je až korunka na stavbě celé funkce vidlice a jestli není vyloženě pokažen, tak jeho funkci můžeš vždy vzít jako standart, který bude velmi podobný na vidlicích zde posuzovaných.

                            0 0
                            • vlk  

                              Si myslím, že v tomto („Myslím, že ani tuhle problematiku neopomíjím ale čas na to probírat takovéhle věci ještě nenastal a zkušenosti jezdců vprávě v téhle oblasti jsou vlůastně nulové.“) právě nemáš až tak pravdu. Ty totiž ostatní strašně moc podceňuješ. Na bike-foru jsou i amatéři, co nerozumí ani grafům, ale je tu právě dost i lidí, kteří jsou na úrovni a řeší u vidlic i dynamické vlastnosti.Si vem, v kolika threadech v minulosti se o tom snažili bavit. Většinou se tam pak ovšem vyskytly uživatelé, kteří je poslali „někam“, že řeší blbiny apod.-snažili se je přesvědšovat, že rozdíly nepoznají apod.

                              0 0
                              • milan1  

                                Stačí začít s takovým tématem, já do toho nebudu v počátku vůbec zasahovat.

                                0 0
                              • milan1  

                                A ještě dodatek. Po zkušenostech s diskuzí tady jsem o tomhle tématu ochoten diskutovat jedině na základě přímých a praktických zkoušek a ukázek a to mám připraveno pro partu lidí z Nakole, kteří, pokud budou mít zájem přijedou na praktickoui návštěvu právě za takovýmihle detaily.

                                0 0
                            • bam  

                              Nedavno jsem s v praci neco delal s akcelerometrem. A prvni na co jsem si vzpomel je German-a a jejich trailtornic. Proste by me zajimalo co ta vidlice vyvadi behem jizdy (oni jenom zamykaj tlumic a neznamenavaj data). Mam malicky zarizeni na baterky s akcelerometrem. Zaznamenavat data nebo je nekam bezdratove prenaset neni problem. Stejne jako pridat mereni ponoru vidlice. Navic tedka si budem nechat delat naky novy plosnaky, tak ze bych si prihodil neco svyho :) Mohl by jsi mi rict jaky vsechny udaje ma smysl merit a zaznamenavat? Je to ciste jenom pro zabavu, videt co vidlice dela, pripadne jich par porovnat…

                              0 0
                              • milan1  

                                Podívej se na mé stránky. Budeš potřebovat zvolit snímkovou frekvenci a měl bys použít nejyšší možnou, jakou ti dovolí reakce snímače a rachlost přenosu dat. pokud uděláš vše opravdu precizně, to je měření zrychlení rámu, zrychlení pohybu odpružení a samotný zdvih, tak stejně nemáš šanci zjistit tímhle postupem kontakt pneumatiky s terénem. Tohle všechno a vcelku získávám já měřením ale je to za určitých pevně stanovených podmínek. Měření o kterém ty uvažuješ může přinést výsledky pro nastavení pro konkrétní trať, protože by bylo použitelné v reálných podmínkách trati. Takovéhle měření se již provádějí ale samotné měření ještě nic neřeší skutečnou hodnotu mu dá až množství testování a hlavně ty výsledky potom mají cenu, nikoliv jenom samotné měření.

                                0 0
                                • Martyss  

                                  Neplánuješ dát výsledky svých měření na stránky, aby si mohli lidé porovnat, jak na tom jejich vidlice je? Udělat takovou malou databázi.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    A proč? prosím tebe, vždyť vidíš jak se mnoho lidí dokáže plácat jenom v samotných grafech charakteristik. Údaje, které požaduješ jsou jenom pro lidi s opravdovým zájmem a vystavovat je nemá smyslu.

                                    0 0
                                    • Martyss  

                                      Spíše jsem myslel, že by to dalo šanci přemýšlet těm, kteří přemýšlet chtějí. Zase na druhou stranu chápu, že to patří do tvého know-how. Byl to jenom nápad na zlepšení, tak nic:-)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Samozřejmě je to mé know-how ale tu nedokáže běžný uživatel vůbec využít, to už jsou věci z vývoje vidlic. S lidmi je to hlavně o vysvětlování a já jsem se vyučil hlavně tady a to na takové banalitě jako je graf charakteristiky. Rozhodně nehodlám ztrácet nervy s dalším vysvětlováním ještě daleko složitějších jevů, než je trivialita okolo tvrdosti pružiny a odporů vidlice.

                                        0 0
                                • bam  

                                  Muzu se dostat asi k 1000 snimku/s, ale to asi uz nema smysl. To ze nepoznam kontakt pneumatiky se zemi je jasny, to by slo jedine na naky umely prekazce, kde bych mel i presnej profil podkladu. Ze mereni neresi zkutecnou hodnotu nastaveni vim a je to presne proc to chci udelat. Ve spouste oblasti (ne jenom odpruzeni) clovek nevi jaky je nejlepsi nastaveni urcitych parametru a chovani a az spousta mereni z praxe mu to muze ukazat.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    budeš k tomu potřebovat zcela jasnou představu o tom, co se děje a to bude důležité pro vyhodnocování. snímkovou frekvenci bych si klidně troufl i tu extra vysokou, není to vůbec od věci. Podívej se pořádně na mé měření a snad poznáš, proč na to kladu důraz.

                                    0 0
                                    • bam  

                                      jj koukal jsem na tvoje mereni, dokonce jsem si kvuli tomu nainstaloval i muj „oblibeny“ quicktime :) Tak vysoky frekvence vybraci si vidlice ani nevsimne nebo se pletu? Myslel jsem ze vzorky v radu stovek pudou bohate stacit i na nejak presnou predstavu, jinak i mnohem min. Doufam ze se k tomu v lete dostanu :)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Na to, na co tě upozorňuju Qick taim nepotřebuješ, jsou to zcela jiné vžsledky, jsou to výsledky specializovaného měření a je to zde tuning-test.cz/index­.php?inputType=ol­dMenu&adresaIn­clude=oldmenu/3_4­.html

                                        Pokud se na to podíváš podrobněji, tak abys zjistil detaily zde podané a abys třeba odhalil pro tlumič důležitý moment, kdy po rychlém návratu takzvaně kopne, tak na to potřebuješ a odhadem zhruba frekvenci 300 snímků za vteřinu, jinak tenhle moment zcela propaseš a to jsme u rychlosti jízdy cca 10 km/h, takže pokud chceš odhalit svým postupem děje, kterými ovlivňuje tlumič funkci vidlice budeš překvapen, jak náročné to bude muset být měření a jak vysoký tok dat na to budeš potřebovat.

                                        0 0
                                        • bam  

                                          ok, chapu, dik. Kdyz budu chtit merit presne parametry odpruzeni, tak mas pravdu ze to chce vetsi rozliseni. Me zajima i treba vyuziti zdvihu na nejaky konkretni draze, na to myslim tak velky vzorkovani nepotrebuju. No ale uvidime, chci to ze zvedavosti, takze ikdyz se to nepovede dokonale, tak si aspon vyhraju :)

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Tímhle se toho ale o tlumiči dozvíš hodně málo. Zkoušej si takhle prohlížet to měření, které je analogové a zjistíš, že digitalizace ti dokáže při špatném užití doslova smazat výsledky, upozorňuju na to a je to na mých stránkách už dávno.

                                            0 0
                                            • bam  

                                              Jo ja to chapu. A pouzivani kouzelnyho slovicka digitalizace na nesmyslnejch mistech taky nemam rad. Primarne jsem se chtel neco dozvedet aspon jak chodi (hlavne jak moc/malo se ponoruje vidlice v zavislosti na zrychleni) na nejaky trati. Porad si nejsem jistej na kolik vidlici a tlumic foukat a ani jestli chci zehlicku nebo ne. Presny chovani tlumice by se asi taky dalo zaznamenat, ale souhlasim s tebou ze to chce spoustu dat. To by melo smysl jenom na nejaky testovaci prekazce a zaznamenat kus, pricemz i budu vedet jak ta prekazka presne vypada. Vim ze spoustu mereni na strankach mas a je to zajimavy, ale kouknout se na grafy nebo si s necim pohrat neni to samy :)

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Hledáš složitě odpovědi na věci, které zjistíš lehce praxí. Měření, které chceš provádět by měly být o něčem jiném a pokud nebudeš mít dopředu ujasněno, co chceš zjistit, tak ti z toho akorát vypadne spousta dat, která ti budou k ničemu. Jinak zjednodušení a používání standartizované překážky, to taky není novinka. Podívej se tentokrát na laický test a jistě si dokážeš odpovědět sám, proč jsou voleny takovéhle standartní překážky.

                                                0 0
                                                • bam  

                                                  Nerozumime si. Ja si s tim vazne chci hlavne pohrat a taky se to tady nesnazim prezentovat jako nejakou novinku, pripadne z toho delat nejaky konecny zavery a pak se tu hadat, jak se tady v pripade vidlic bohuzel vetsinou deje. Lidi delaj spoustu veci slozitejc jenom tak pro zabavu. Budto se to povede nebo ne. Pripadne to muze poslouzit jako zaklad neceho sofistikovanejsiho (treba i ne jenom na mereni). Ty se tim zivis a mas uz spoustu zkusenosti, tak na to koukas jinak. Jinak nejsem blbej a chapu co mi tady rikas i vysledky tech mereni.

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    V podstatě jsi po dlouhé době jediný nový s kým se dá bavit o složitějších věcech a je v obraze. Upozorňuju tě na úskalí, která máš už u mě objevené a můžeš si tím ulehčit a nebo zpřesnit svojí práci. Měření, na které se chystáš a moje výsledky by šly klidně kombinovat. Další, na co tě upozorňuju jsou detaily, které dělá tlumič a jsou opravdu čitelné ale na to abys mohl zkoumat jenom tlumič musíš samozřejmě volit standartizovanou překážku. Vysvětlení o takových překážkách není pro tebe, je to pro lidi, kteří se tomu tady s chutí vysmívali. Navrhuju používání takových překážek v laickém testu, protože dojem z jízdy v členitém terénu je celkový a ty nedokážeš rozlišit jednotlivosti a detaily. (To bude i tvé měření z celé trati). Pokud ale chceš zkoumat zrovna ten tlumič musíš si práci tou jednou a známou překážkou nutně zjednodušit.

                                                    0 0
                                                  • bam  

                                                    Jasne diky. Z tvych stranek mam alespon nejakou predstavu po cem koukat a vysvetleni grafu a namerenych hodnot je taky velice dobry. S tim tlumicem to bude asi az dalsi faze jestli se mi to nejak rozumne povede. Stejne zatim nemam moc moznosti jak ho pripadne upravit.

                                                    0 0
                    • Martyss  

                      Když už tu řešíte RS. Jak je na tom ohledně citlivost a ostatních parametrů chodu poslední verze RS Sid s MC. Všude se řeší jeho váha a tuhle, ale o tohmle jsem se nikde moc nedozvěděl. Díky moc

                      0 0
                      • milan1  

                        Motion control není nic jiného, než přidání jiného Locku na starého Sida. To, co předváděl starší Sid, to je vlastní i novému. Nastavení vzduchové pružiny se pokud vím nezměnilo a to je přeci rozhodující.

                        0 0
                • black maniax  

                  můžu se taky obrátit o radu. Vypadá to, že se v tom opravdu vyznáš, a já jsem úplnej laik, tak by mě zajímal tvůj názor na marzošku marathon race 05.

                  0 0
                  • milan1  

                    Záleží na tom, který ročník? Poslední provedení mají velké množství nastavování a bude strašně záležet na tom, jak kdo nastaví. Pokud bude ale Marzocchi stále setrvávat na systému, kdy tlak vzduchu bude těsnit stíráky, tak nedosáhne nikdy špičkové citlivosti. Kdybys potřeboval přesnější informace měl bys přesvědčit aby sem dal k dispozici někdo graf charakteristiky svého vyladění, to, co mám k dispozici já jsou výsledky Bike magazínu a starších ročníků a výsledky které to ukazuje jsou doslova hrozné. Sám jsem poslední provedení maratonky k dispozici dosud neměl.

                    0 0
                    • black maniax  

                      je to ročník 2005. Je pravda, že pumpovat se to dá 4mi místy. V současné době chodí dobře, jen občas mi v tom lupne. Na dnešní vyjížďce mi kluci říkali, že je asi málo negativního tlaku. Je to možné?

                      0 0
                      • milan1  

                        Co kdybys provedl vlastní měření a vložil ho sem?

                        0 0
                        • black maniax  

                          na to jsem moc velkej amatér. Trochu jsem se díval na stránky, a uvidím, jestli seženu nějaké prostředky na měření. Pokud to zvládnu, tak dám vědět.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na měření potřebuješ jediný prostředek a to domácí analogovou váhu (na digitální to nejde). A tu má doma snad téměř každý. A pak je ještě dobrý pomocník, sám nezměříš graf ani do hodnoty svojí hmotnosti a to je málo.

                            0 0
                          • milan1  

                            Vyber si jenom tu řádku vysvětlování, která se týká tvých znalostí a nezabíhej do všech detailů. Pro tebe je rozhodující pouze graf charakteristiky. Nehledej v tom složitosti a najdi si tu část, která ti pomůže. Není nutné znát všechno do nejmenších podrobností. Stránky jsou určeny pro široký rozsah znalostí, od jednodušších až po složitější detaily. Kdo se pohybuje ve své rovině a nepřeskakuje ke složitějším tůmatům určeným pro experty nemůže být zklamán složitostmi, které pro své poznávání zatím nepotřebuje.

                            0 0
              • milan1  

                A ještě ti popíšu to, co budou rozumější z Marzochistů jistě znát. Když vidlici stlašíš na místě a potom jí pustíš, tak dokážeš cítit, jaká tam byla prodleva, než zabral tlumič, tahle rekace bývá trochu odlišná a zde právě rozeznáváš tu zpožděnou reakci, zhruba tak nejhorší bývá u Dirt Jumperů a zvyšuje se s opotřebením. SSVF je přesně to, co bys poznal v téhle reakci, kterou právě provedení SSVF činí rychlejší a přesnější.

                0 0
                • Karaya  

                  No prodleva tam je, máš recht. Zejména v zimě je to dobře poznat. Jinak citlivost se dle mého subjektivního pocitu zlepší, když je v ní méně oleje.

                  0 0
                  • milan1  

                    Když je v ní méně oleje, tak máš zcela jinou pružinu, větší objem komory ti udělá zcela jinou charakteristiku, pokud jsi nikdy nezkusil tohle měření, pokus se o to uvidíš ty výsledky a taky poznáš jak jde podle toho krásně rozeznávat výsledný jízdní dojem. Pár pokusů a uvidíš sám.

                    0 0
                    • Karaya  

                      Však jo, mně je to jasný, proto ho tam mám méně. 6 cm od hrany nohou je ovšem konečná, pak už není pod olejem tlumení. Taky reálný zdvih je o ten 1cm větší – dostanu se na 112mm ale to už musí být šlupka :-)

                      0 0
                • goofy  

                  Jo jo. SSVF je na tom o poznani lepe. Ale stejne jeste porad nezachytava minimalni stlaceni a nestihne se poradne zavrit, ale za jizdy bych to videl i jako vyhodu, pac pri tak malych stlacenich nijak nekope a aspon se rychleji vraci a kopiruje teren…

                  0 0
    • bouchkotel .1  

      Zapomel jsem dodat,ze ta marzoska je sundana z GT i-drive 5 3,0 a mela by tak mit zdvih 120 kdezto samotna ma 100.Takze ta z toho kola je asi uz nejak upravena a mohla by na tom byt lip ne?Nevim ,ptam se moc o tom nevim.Jinak asi vezmu toho Epicona,kdyz je na tom tak dobre i neupraveny.Vsem diky za prispevky.

      0 0
    • sobul  

      No a když jsme u těch Italů – nevíte, kde na netu se dá stáhnout nějaký obrázek jak konkrétně tahle vidlice vypadá vevnitř – mám ji od letošního jara a zatím se mě ji nechce rozebírat. Na oficiálních stránkách mě ty nákresy moc neuspokojily – hl. by mě zajímalo, jak funguje a vypadá ta ETA uvnitř.Jinak jsem s ní spokojenej – jen zatím trochu lavíruju s tlakem vzduchu a dobudoucna asi i s výškou oleje. ETA je super, jen škoda, že jde jen obtížně zavřít v poloze dole – a stejně nakonec zase povyjede.

      0 0
    • Trup  

      Ahoj, mám tuhle vidli a nějak se mi z ní začalo ozývat jakési klepání když jedu po drobných hrbech – v hrubém terénu neklepe (vyloučil jsem veškeré jiné zdroje hluku – bovdeny o řídítka, rám, hlavové složení). Nevíte čím by to mohlo být?

      0 0
      • honza.biker  

        nvm jak presne tahle vidle vypada vevnitr, ale mohla by to byt negativka…

        0 0
      • mar_tin1  

        ventil v tlmici… je to vlastnost tychto vidlic… moc sa to riesit neda, bolo by potrebne vymenit kovovy kruzok v tlmici za plastovy. inak na funkciu to vplyv nema…

        0 0
        • Trup  

          Díky za odpověd, už jsem četl jeden dlouhatánský thread o tom, že Marzocchi prostě klepou obecně. A když už to vím, tak mě to až tak nes…Akorát si na to budu muset zvyknout…

          0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.