mavic crossmax slr .vs náby Hope Pro2,ráfky Mavic 717

110 nepřečtených
  • 95kg

    Zdarec ,tak semi podařilo totálně roztřelit moje zap.Crosstrai­ly.Chtěl bych proto poradit jestli jít do Maxů nebo do druhé varianty(nebo máte jinej nápad?).Osobně jsem byl s Crosstrailama spokojenej,tudíž bych volil opět Mavic.(jinou značku jsem vlastně ani nejezdil)Zajímal by mě proto postřeh někoho stejné váhové kategorie a hlavně jak je to s tím praskáním drátů (to jsem vyčet na BF)a jestli jdou bez problémů sehnat.O nábojích Hope nevím zhola nic.Díky za každý postřeh

    0 0
    • Hnoj  

      Mám za to, že náboje HOPE jsou zpracováním a funkčností výrazně dál než náboje Mavic o čemž svědčí i servisní interval. Trošku problém může nastat s výběrem ráfků, záleží totiž zda je chceš používat jako UST, protože pokud ne, nemá moc smysl si kupovat UST kola a poměrem cena/váha/kvalitě tě asi vyjde cenoně lépe ručně zapletený pár. Praskání drátů by neměl být problém, samozřejmě je potřeba zvážit na co se kola chystáš používat a kolik vážíš…

      0 0
    • 95kg  

      Crossraily jsem mel čtyři roky a měnil jsem tam akorát ložiska,a hlavně už vím jak na Mavic náboje.Moje váha je 95kg a jezdím napohodu.Teď nevím jestli to s těma kolama na UST jsi myslel ty zap .kola Mavic nebo na ty ráfky Mavic 717.Tuhle kombinaci Hope plus ráfky 717 jsem našel na Netbiku,mají to i ve verzi s ráfky od DT swiss.Ohledně výměny ložisek v nábojích Hope jsem tady našel nějaký video a docela mě zděsilo jak ten mechoš vyškubne ten ořech,už tohle mě právě odrazuje :-)

      0 0
      • Neil100  

        ad. ráfky jsem vozil 717 Disc, teď viz. profil 4.2D od Swissu a přijdou mi mnohem tužší.

        0 0
      • Hnoj  

        XC717 nebrat, zvlášť pokud máš skoro metrák.

        0 0
    • Neil100  

      Ahoj,

      váhová kategorie jako ty nejsem, ale co se týče drátů, sehnat se dají v pohodě, viz. http://www.kastar.cz.

      Zpracování nábojů hope je fakt paráda, skvělý zvuk a spousta barev, jediné co jim vyčítám je trochu vyšší váha.

      Kamarád pro II jezdí a spokojenost, má tuším kolem 90ti kg.

      Osobně jsem pro ručně zapletenou klasiku, než sety kol, právě kvůli volbě dílů s lepší dostupností ND…jako katastrofu setu uvedu „moc dobrá“ kola na shánění ráfků Shimano WHM-965 (XTR 03).

      0 0
      • 95kg  

        No vidíš ,někdo tady na BF zase ráfky od dt swiss(teď už nevím jáký model to byl ,ale myslím že to byl xr 4.2disc)že je jak blato,tak se vtom potom vyznej:-)

        0 0
        • Neil100  

          Aha no beru to podle sebe, občas marathon a XC, 76kg…Na to to myslim je i dělaný a pro mě v pohodě…

          0 0
        • kubad  

          vyznat se v to dá jen tak že se tu budeš víc orientovat v tom kdo co píše

          rozhodně DT4,2d nejsou blato a jsou to asi jedny z nejlepších ráfků ve své kategorii

          0 0
          • Pavel100  

            přesně tak, nové označení je XR400 což jsou úplně stejné ráfky ale mají jinou samolepku s novým logem:-)

            0 0
          • Madman1  

            ALE MAJÍ DLE BOTTICA váhový limit 90Kg

            0 0
            • Pavel100  

              Podle katalogu DT Swiss je těch 90kg limit, kamarád má asi 95kg a vozí je, moc to nešetří zdvihy 100/100…po 2 letech budou potřeba vyměnit a nečekat že to někde praskne:-) Max. tlak DT Swiss uvádí 4bary nejlépe tak do 3,5baru(zbytečně to nebušit).

              0 0
              • roud  

                Vozil sem v těch ráfcích s naprostym klidem i 5 a nemam strach je tam dat kdykoli znova mam 90 kilo a pocitam ze vydrzej ještě hoooodne dlooooouho…

                0 0
                • Pavel100  

                  kontroluj si to u ventilku z vnitřní strany tedy od pláště:-)

                  0 0
                • Gorgov  

                  pokud slo o plaste 1,9palce a vic, pak ten klid nebyl ale vubec na miste.

                  0 0
        • Lister  

          DT 4,2 jsou lehké závodní ráfky a v tomto určení jsou vynikající, dají se s nimi zaplést tuhá kola, co jedou, ale když je chce člověk zatěžovat v těžkém terénu a ještě k tomu i něco váží, tak na to nejsou ( a vzhledem k váze asi ani nemůžou být) stavěné.

          0 0
          • fousek  

            Teren snesou, ale nevim jak s tezsim jezdcem. Asi extrem co sem jim nadal byl nedoskocenejch asi 7 schodu, zadni kolo slo na hranu posledniho schodu. Od ty doby mam lehce rozcentrovany zadni kolo.

            0 0
      • Pavel100  

        pro 2 nejsou sice úplně lehká extra třída, ALE dá se na nich jezdit i lehké D/H

        0 0
        • gazman  

          Hope pro II dají i těžké DH jsou to výborné náboje.Nic moc pevnějšího při stejné váze není.

          0 0
          • roud  

            Hlavně řešit pár g na nábách při 100kilo jezdci mi přijde ********* ani s jednima kolama neudělá chybu…

            0 0
            • gazman  

              Souhlas.

              0 0
            • JMT  

              Na kole ma cenu resit kazdy gram, o „kolech“ primo to plati dvojnasob.

              0 0
              • roud  

                Nezlob se na mě ale kvůli 20g na nábách se na to můžu vykašlat radši koupim kvalitní dobře zatěsněnou nábu a kvalitní plášť a udělá to 1000× víc než těch tvejch pár gramů který sou stejnak u středu otáčení takže je nepoznáš…

                0 0
                • Hnoj  

                  dobře zatěsněnou nábu

                  Tohle říká majitel nábojů TUNE? :-D

                  0 0
                  • roud  

                    osobně bych do tune už nešel a to z více důvodů jinak w8 najdu jednu hezkou fotku…

                    0 0
                    • roud  

                      Kurnik už tu nemam foto po tom co sem to rozebral tak jen tohle :O(

                      0 0
                    • raf007  

                      Ahoj, pokud by to slo, muzes prosim nejake duvody uvest? Na dalsi sezonu o nich uvazuji. diky

                      0 0
                      • kubad  

                        špatné utěsnění, nízká výdrž ložisek, ořech rád umírá, ořech je snad z blata strašně lehce se do něj pastorky zakusují.

                        Prostě jsou to náboje které vyžadují hodně, ale hodně servisu, je potřeba se o ně starat.

                        Ale netvrdím že bych si je na kolo nedal :D

                        0 0
                        • raf007  

                          Dik za report. V tom pripade to jeste promyslim, o tomhle se komercni recenze nezminuji.

                          0 0
            • Radek Broz  

              Blbost – každej gram se počítá a na kolech obzvlášť – pravdu má JMT;)

              0 0
              • gazman  

                Co bys dal za náby,aby byly lehčí a stejně vydržely?Ptám se protože si chystám díly na stavbu FR kola,chci se dostat k 16,5 kg tak gramařím.

                0 0
                • Radek Broz  

                  Hope. Mám je na sjezďáku sezónu a spokojenost, pujdou i na endurko.

                  0 0
                  • Pavel100  

                    jj kamarád je taky testoval a už je má na 3kolech (DH, Enduro a XC), zajímavé je také provedení na dnešní XC 15mm osu za stejnou cenu jako klasika 5mm.

                    0 0
                    • kubad  

                      no jsou na konci náby jen jiné koncovky, stejná nába je vlastně i na 20mm osu :D

                      0 0
                      • mastihuba  

                        dalo by se spekulovat s tím že větší průměr osy znamená větší průměr ložiska a větší výdrž?

                        0 0
                        • kubad  

                          samozřejmě dalo, a Hope má velké ložiska díky tomu že se počítá s 20mm osou

                          0 0
                    • Radek Broz  

                      Na předních nábách se to liší jen miskama, který se dají koupit zvlášť a vyměnit, což může bejt při přechodu na jinou osu výhoda.

                      0 0
                  • gazman  

                    No tak vidim že jsem vybíral dobře,už mi fičí z CRC,cena je pohodová.

                    0 0
    • mates555  

      Já za sebe bych bral Hope+DT4,2D…mám ty 717(předtím 317)…nejezdím sice žádný divočiny,spíš takovou běžnou turistiku(pat­níky,kořeny,ka­meny vsedě na full a pohoda),ale ty ráfky drží při zhruba srovnatelných kilech co máš ty…jediný co mě na nich vadí je šířka pouze 17mm…když dám malej tlak do plášťů,tak to ten ráfek nepodrží a žvejká se v zatáčkách…těch 19mm u DT bych celkem bral…ale chtěl jsem stříbrný..:-(

      0 0
    • 95kg  

      Byl by někdo z vás schopen říct, se kterým z těch dvou ráfků(dt swiss 4.2d a 717)se dá srovnat(nebo přirovnat) crosstrailáckej ráfek.A byl by nějakej názor na mavic crossmax slr 08.

      0 0
      • Hnoj  

        Ráfek Xtrail = mavic XM817D.

        Jakej má smysl řešit Crossmax SLR, když za 7500Kč můžeš mít jejich velice zdařilou kopii (červené náby a červené dráty, které lemují ventil) od Remerxu s nápisem Viking, protože začínám mít pocit, že 90% lidí si je kupuje jen kvůli tomuhle…

        Dál se k tomu vyjadřovat nebudu, protože už se to tady probíralo cca 1 000 000×.

        0 0
        • kubad  

          XM819d jinak souhlas

          0 0
          • Paja  

            Rafek od Crosstrailu by mel mit ztencovanou stenu mezi dratama – ISM zatimco u XM819 to uvedeny neni.

            0 0
        • Paja  

          Rafek od Crosstrailu by mel mit ztencovanou stenu mezi dratama – ISM zatimco u XM819 to uvedeny neni.

          0 0
    • šlapatko  

      Nazdar,mám zkušenosti s oběma ráfky a oba praskly u niplů zevnitř.Taky jezdím napohodu a nízké tlaky,vzadu max 40psi.Nyní vozím alex rims TD17 a drží super.Nevýhoda je že váží 505g.U mě lehké výplet = krátká životnost.Těžší ráfky drží déle,ale kolo je línější.

      0 0
    • Buf  

      Pro tvojí hmotnost 95 kg ti Crossmax SLR určitě nedoporučí ani v Kastaru, SLR je závodní ráfek a tam se počítá , že závoďáci moc neváží.Navíc SLR výrobce doporučuje jen pro pláště šířky do 2,1 , takže to také svědčí o jejich použití. Jinak dráty u Mavicu nepraskají ( pokud je nepoškodíš mechanicky- namotaná přehazovačka, velká rána od šutru apod.), vyměna je možná v Kastaru a je lépe si tam nechat kolo odborně přeplést.

      Zapletená kola nejsou jen lehčí, ale jsou konstrukčně navržena jako celek ( optimalizace náby, drátů a ráfku), proto by to mělo být vždy lepší než vyplétání kola z dílů různých výrobců (asi nedosáhneš srovnatelná kola z pohledu tuhosti, odolnosti a hmotnosti).

      Pro tvoje tělesné parametry doporučuji Mavic Crossmax ST ( má širší ráfek než SLR a mnohem více vydrží),také cenově jsou levnější než SLR. Výhodou oproti Remerx Viking je to, že ráfek je UST a můžeš jezdit bezdušáky.

      Pokud DT tak by jsem volil doporučený výplet – DT nába , DT špice a DT ráfek.

      0 0
      • Hnoj  

        Myslím, že dodržování stejného výrobce na komponentech pro napletení kol je pouhý „image“, protože pokud sestavíš kola z dílů několika špičkových výrobců např. Chris King, No Tubes, Sapim – získáš to skutečně nejlepší od všeho, takže tohle pravidlo je IMHO totální nesmysl…

        0 0
        • Buf  

          Tak s tím nelze zcela souhlasit, zapletená kola mají často atypický počet drátů, speciální náboje, speciální dráty, jsou navrhována jako komplet. Samo, že můžeš vzít super nábu , super ráfek a super dráty firem , které zde zmiňuješ, ale pak jsi moc dobrý borec pokud to tvoje super kolo bude lepší ve všech parametrech, než ty které několik let vyvíjejí konstruktéři a testují elitní jezdci.

          0 0
          • mates555  

            aneb v zajetí marketingu…

            v žádným případě nebudou kola poskládaný po dílech ve všech parametrech horší..

            0 0
            • Buf  

              Proč v zajetí marketinku, já nepopírám, že to možná někdo dokáže, ale právě většina těch co skládá od různých výrobců tak podle údajů marketinku skládá a věří tomu co se píše a málokdo má zpětnou reakci od uživatelů a od testovacích jezdců a nemá ani měřící techniku. Třeba takový pan Remeš by Vám mohl povídat jak dlouho vyvíjí Vikingy a ještě pořád to není to pravé ořechové. Jak je teorie pěkná , ale praxe ukáže i to co neukáže sebelépe vybavená zkušebna.Bavím se o zapletených kolech předních výrobců, nemám na mysli to že si to někdo nechá designově nastříkat na náby a ráfky…

              0 0
        • tom_777  

          pak je ale důležitý kdo to zaplete a jestli alespoň zkusí dotahnout dráty :)

          0 0
      • scret  

        SLRka jsou ted cenove skoro nastejno jako STcka…

        SLR na jeho vahu bych nedoporucil… STcka mam na Reignu (viz.profil) s 20mm osou, vubec se s nima nemazlim a drzej…

        0 0
        • 95kg  

          Někde jsem tady čet,že nějakýmu maníkovi se u STéček na zadním kole nějaký dráty dřou o sebe (ale to je asi blbina)

          0 0
          • scret  

            jj, je to v mistech kde se draty dotykaj – u veckovych jen u zadniho, u diskovych je to u obou… muze se to stat, kdyz se tam dostane bordel, tak jak se minimalne o sebe trou…

            No kazdopadne ja mam veckovy cca 2 roky, najeto pocitam ze uz 5tis. a draty maji jenom lehce odrenou barvu, nic vic… podle me staci jednou za ctvrt roku hadrikem vycistit mezi dratama a vydrzi to roky…

            diskovy mam od jara, zatim maj najeto malo, takze vypadaj jako novy…

            Celkove ja jsem s STckama maximalne spokojeny!

            0 0
            • přišlapávač  

              ja s SLR taky, ale to tady asi radsi nesmim rikat, protoze to urcite je nemozny byt s nima spokojenej :-))))

              0 0
              • Cryzyy  

                Pockej az budes potrebovat treba nahradni praporek do orechu, to pak budes moc spokojen :o) … ale za to ty kola nemuzu, to je veci dovozce.

                0 0
              • Hnoj  

                K tomu můžu říct jen tohle…

                0 0
                • Cryzyy  

                  :)

                  0 0
                • přišlapávač  

                  no to se mi nelíbí :-) a navic to je tezsi :-P Ne hele ja myslim ze to je o tom co se komu líbí a kdybych je mel za stejnou cenu jako treba fulcrumy nebo jiny lepsi kola, tak by mi to asi bylo jedno jaky budu mit. Do remerxu bych ale asi nesel..

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Cca 1000× raději bych šel do Remerxu než do Mavicu, protože jak psal výše cryzzy, nenastane problém s náhradními díly, všechno je v ČR dostupné do druhého dne, cena je lidová…

                    0 0
                    • přišlapávač  

                      je pravda, ze kdybych nahradni dily potreboval, mluvil bych mozna jinak, ale za tech sest let co crossmaxyjezdim jsem potreboval jeden orech a dva draty a oboje jsem mel do druhyho dne doma… tak treba az se to jednou takhle pekne nepovede, budu mluvit jinak :-)

                      0 0
                      • kubad  

                        jj máš recht taky sem nikdy neměl problém s dílama na Mavic, zato dostupnost na Fulcrum je trochu složitější, pokud nemáš kola od ofiko dovozcem :D

                        a o Remerxech bych vubec neuvažoval – 100× radší bych zapletl něco na Hope nábách

                        0 0
                        • Hnoj  

                          No nevím, ale já osobně už jsem se naučil držet ložiska, dráty, niple, pár ráfků a ořechy držet skladem… Zas ale dodávám ND jen těm, kdo mají kola ode mě…

                          0 0
                          • kubad  

                            to je rozumný přístup, podobně to řeší Cursor a víš sám jaký problém z nich byl problém vypáčit soušástky, nemyslím drát

                            0 0
                            • Zerocool  

                              mně to povídej:) ale situace už se usadila a dá se to přes ně…

                              0 0
                          • Lister  

                            a za to ti můžem jenom žehnat.

                            když jsem od Hnoje kola bral, tak jsem si rovnou vzal dva dráty navíc. Někdo mi tu před časem namítal, že to je blbost – přece nebudu mít doma do zásoby dva dráty za stovku, když je třeba nikdy nebudu potřebovat. Mně to ale přijde logické. Každý má doma několik náhradních duší jejichž cena ty dráty často převyšuje – a to bude pro každého úplně normální.

                            0 0
                      • Vilém  

                        Taky bych z toho nedelal vedu. Nevim jak ted, ale drive remerx nebyl zrovna prikladem pruznosti, takze kdovi zda nebude Kastar rychlejsi.

                        0 0
                      • scret  

                        souhlas

                        0 0
                • Pavel100  

                  Tak orientačně…kolik stojí náhradní ráfek a přepletení? Kamarád jezdí XR4.2d a s váhou kolem 90kg a po dvou letech je ráfek docela hotový(se vymění za nový a jezdí se dál, 240s jsou ok). Jak je to u Remerxu…jako vím že se to zdá jako blbost ale zrušit ráfek není až takové umění:-) Váhu samostatného ráku asi zjistit nepůjde co?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Váha samotného ráfku je 415g, cena nebude nijak hrozná, odhaduju kolem 700Kč. Přepletení IMHO zmákne každej zručnější mechanik.

                    0 0
                    • Pavel100  

                      Jo díky, jsem viděl že už je mají aji na kupkole akorát tam by bylo zbytečné se na něco ptát nebo si je dovolit vůbec otravovat když neposílám objednávku:-) Pokud se Remerx začne chovat normálně a budou dostupné náhradní dály tak to budou docela fajn kola…

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Nesmíš si je objednávat, tam kde se na služby sr a jede se jen na objemy… EHM, to se tady ale taky už řešilo.

                        Když ti praskne drát, proč bys měnil nipl? (Samozřejmě, za předpokladu, že to nerupne v místě závitu). U klasické verze je tam nalepená kobercovka (což IMHO není moc dobré řešení), takže jí musíš prostě strhnout a časem nahradit něčím inteligentnějším. U „bezdušové“ verze je tam nalepená jakási těsnící páska, nevím ještě jsem to neviděl, ale řekl bych, že časem se u Remeše dopracují k myšlence zavřeného ráfku a vkládání niplů magnetem…

                        0 0
                        • Pavel100  

                          oukej rozumím tomu!

                          PS: ta první část se tady zatím neřešila ale jako prodejce tě to musí docela ***** když tu každou chvíli někdo napíše že si tam něco koupil=jak neušetřil a ve výsledku to má doma na stole a neví co s tím+jak to dostat na kolo:-)

                          0 0
                          • Hnoj  

                            No, většina BF uživatelů je velmi manuálně zručných, takže tento problém se tu moc neukazuje. Na druhé straně mě to samozřejmě sr, ale co na plat… Tohle je můj boj…

                            0 0
                        • Cryzyy  

                          Vkladat nipl magnetem nemuzou, protoze alnepl nepujde zmagnetovat a pokud pouziji fe, tak uz to nebudou celoduralova kola :)

                          0 0
                          • kubad  

                            no teoreticky máš pravdu, prakticky lze jednoduše do Al nyple našroubovat něco magnetického :D

                            a pak na správném mýstě zase vyšroubovat, sice trochu práce navíc ,ale asi by to šlo

                            0 0
                            • Hornet  

                              Predpokladam, ze to tak robia, neviem ako by inac dostali al niple v zavretych rafkoch do dierok :-) teda mozno ma vyrobca nejaky figel.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Kdo by co kam dostal? On snad je rafek nejakejch remerxu uzavrenej?

                                0 0
                                • kubad  

                                  ale řekl bych, že časem se u Remeše dopracují k myšlence zavřeného ráfku a vkládání niplů magnetem…

                                  to je reakce a rozvedení téhle Hnojovi myšlenky o kus výš :D

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Ano, hnojovu myslenku jsem pochopil. Ja reagoval na toto „Predpokladam, ze to tak robia“. Z toho jsem pochopil, ze Hornet mluvi o nejakem soucasnem modelu,u ktereho to tak nejak delaji.

                                    0 0
                                • Hornet  

                                  Nemyslel som remerxy, myslel som uzavrete rafky inych vyrobcov, teda nemam znalost vyrobneho postupu, tak som si takym sposobom predstavoval, ze tam davaju al niple.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jediný kdo to tak dělá je Fulcrum a ten má tušim nyple ocelové

                                    0 0
                                    • Hnoj  

                                      Nemá, jsou alu a taky se do nich šroubuje takový ocelový špuntík.

                                      0 0
                                      • Jenda  

                                        kuci pekne me serete – ja furt premejslel jak vkladaj magnetem alu niple – uz jsem si rikal ze treba je maj hodne poniklovany takze by silnej magnet to mohl udrzet ale takhle jednoduchej trik me proste nenapadl:-)

                                        0 0
                                      • Hornet  

                                        A shimanaci? na xt/xtr su tiez alu niple.

                                        0 0
                                        • Hnoj  

                                          Netuším a neřeším Shimano kola si IMHO může koupit jen šílenec.

                                          0 0
                                        • Gorgov  

                                          nipl je na drátu, opírá se o jeho hlavičku, není třeba ho nikudy kamkoliv cpat. maj to reseny pomerne elegantne.

                                          0 0
                                  • Vilém  

                                    Tak to OK, pochopil jsem to jinak.

                                    0 0
                    • Pavel100  

                      jo ještě něco:-) řešilo se někde tady, že ráfek je klasický a je tam vlepená nějaká páska proti unikání vzduchu na UST pláště…jak se do ráfku vkládají niple, klasicky ze strany pláště?(když praskne drát) a musí se ta páska odlepovat nebo to stačí jenom sundat? an ebo je to dodáno bez té pásky ?

                      0 0
                • kravjec  

                  Ještě že tam dali nálepku """mtb disc""" jinak by člověk nevěděl k čemu ty kola jsou :-))ale jinak pěkný snad budou i dobrý

                  0 0
                • Pavel100  

                  jsem si všiml, že na kupkole už je likvidují…nevíte kterým oknem to budou házet???

                  0 0
    • 95kg  

      Chlapi všem dikes za rady,a nazdarec

      0 0
    • pavel.terezin  

      Taky dobré téma:já mám XM 117 na shimanech nábojích a dobrý.Rád bych ale i nový a tužší kola.Třeba dodnes nevím jaký je rozdíl mezi CrossMaxam SLR,SL,ST.Nebo nějakou rúčo práci… nevím.

      0 0
      • mastihuba  

        pokud jsi spokojenej tak zbytečně nevyhazuj prachy a jezdi. :)

        0 0
      • scret  

        ja ti to nekdy na vyjizdce vysvetlim:))

        0 0
      • mr.antik  

        Od té doby, co jsem se dočetl, že existují výrazné rozdíly mezi hodnotou POE (počet cvrknutí na otočku) od té doby co mi na trejlu občas guma škrtá o zadní stavbu, taky uvažuju o nějakým upgradu/servisu…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.