Mavic Crosstrail 2007 versus Mavic Crossmax Enduro 2006

69 nepřečtených
  • Zerocool

    Ahoj všichni, vidíte v těchto dvou typech nějaký zásadní rozdíl, respektive, které z nich byste doporučovali a proč, dají se pořídit za stejnou cenu. Jaký vercajk je nutné použít na montáž, případně demontáž brzdových kotoučů upevněných pomocí Centerlock?? Díky moc za odpovědi…

    0 0
    • Zerocool  

      Vyzná se někdo???

      0 0
    • Daf  

      Crosstrail nahrazuje Endura. Mel by mit lepsi orech a odlehceny rafek. Rozhodne bych sel do Crosstrail zvlast pokud je za stejnou cenu. Na centerlock se da pouzit pokud vim stahovak na kazetu.

      0 0
      • Zerocool  

        Díky, a když mám teď centerlock systém, bylo by to asi dobré použít znovu, ne? Je mezi účinkem obou systémů nějaký rozdíl nebo je to jedno???

        0 0
        • kubad  

          Jo potřebuješ jen klíč na kazetu. Je asi celkem jedno jestli Cenrlock, nebo klasika 6-šroubů. Jedinou nevýhodou je omezený výběr kotoučů.

          0 0
          • Zerocool  

            A kdybych se rozhodl pro šest šroubů, tak ten kotouč zapadne přímo do té brzdy, že nebude dřít??

            0 0
            • kubad  

              Teď ti nerozumím, náboj je buď na CentrLock nebo 6 šroubů, a podle toho tam musíš dát vhodný kotouč, bez speciálních adaptérů to nejde kombinovat.

              0 0
              • Zerocool  

                To je mi jasné, jen jsem se ptal, jestli budu muset štelovat brzdu (destičky) ?

                0 0
                • Gorgov  

                  to s tim nesouvidí, je to jen o způsobu upevnění kotouče na nábu.

                  0 0
                • kubad  

                  Teoreticky by měl být kotouč na stejném místě. Prakticky tam nějaký rozdíl být může,záleží na výrobních tolerancích výrobce. Ale nebude to moc.Se seřízením brzdy bohužel musíš počítat.

                  0 0
      • jonti  

        Neviete niekto, či budú pasovať ráfiky novších mavicov na staršie kolesá. Napríklad z toho nového SL alebo SLR na SL 06?

        0 0
        • Daf  

          Pochybuju ze nekdo bude mit tu zkusenost, ale myslim si ze by to pasovat mohlo. Nejsou nahodou ty rafky stejny uplne az na barvu? Rekl bych ze jo, ze se ty kola lisi jen v nabach a orechu.

          0 0
        • kubad  

          teoreticky, pokud nepředělali uchycení drátu do ráfku, by pasovat měly. Proč to chceš vědět?

          0 0
        • raceman  

          napiš třeba do kastaru nebo maxcursoru…

          0 0
          • Zerocool  

            v maxcursoru prodávají mavic??

            0 0
            • raceman  

              jasně, a je to jejich oficialni servisni středisko.

              www.maxcursor.cz/index.php?id=6

              0 0
              • kubad  

                Lepší je zavolat k dovozci: www.kastar.cz už sem pár věcí řešil, jsou ochotní a slušně informovaní.

                0 0
                • Zerocool  

                  Nechápu, že když jsou výhradní dovozci, tak mají dražší (výrazně) ceny než konkurence???

                  0 0
                  • Gorgov  

                    tim ze jsou vyhradni dovozci teoreticky stanovuji cenu pro vschny shopy, ale nektery to neberou od nich. Ti kteri to od nich berou by meli dodrzovat doporucenou cenu, ale hodne hlavne internetovejch obchodu nekupuje jinde a muzou pak nabidnout lepsi cenu. Tak je to s mnoha vecma a znackama, viz treba Lange, oficialni cena shimana u nas je uplne jina ney jsou ceny internetovejch obchodu.

                    0 0
    • raceman  

      četl si to? maj dost malou tuhost . www.bike-forum.cz/…2/forum.html#…

      0 0
      • Zerocool  

        takže ty by jsi raději doporučoval ty crossmaxy endura 2006?? ale ty crosstraily jsou údajně náhrada

        0 0
        • raceman  

          endura ma znamy, ale o neco starsi(05). z kopca to teda hodne prasi, a rikal že drži, žadna osma, ani tušim prasky drat.

          osobně ale nemám zkušenost s ani jedněma :-\

          0 0
          • Zerocool  

            viděl jsem ty crosstraily montované na kola v cenové relaci 70 – 80 tis., takže si myslím, že až tak špatné asi nebudou…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tohle nic neznamená a nic to neřiká o kvalitě těch kol. Na Fluidu 1-čce jsou taky dokonce Crossridy.

              0 0
              • Zerocool  

                navíc nahrazují crossmaxy endura a ty byly celkem dobré, podle ohlasů… a za necelých 9 tis. si myslím, že nic lepšího v součastnosti asi není, nebo??

                0 0
                • MlokCZ  

                  Neřikám, že to jsou špatný kola, to určitě ne. I když já bych si za 9k raději poskládal něco na komplet DT. Já jen reagoval, že kvalita kol nijak nesouvisí s tím, na jakých kolech jsou montované, že velmi často je i levnější horší díl na hodně drahých kolech.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    to máš naprosto pravdu, ale zase lidi, kteří si takové kola kupují o tom aspoň trochu (teda většinou) vědí a nekoupili by tak drahé kolo se špatnými komponenty, navíc konkurence je veliká…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já si nemyslím, že by ve většině lidi při koupi drahého kola do toho moc viděli. Někteří samozřejmě ano a u ná to bude díky menší kupní síle lepší. Ale v zahraničí je to průměrně dost bída. Když čtu mtbr, tak tam poměrně velké množství lidí, co má drahý kolo o tom neví téměř nic. A trh v ČR je pro většinu značek zanedbatelný, takže ty ceny dražších modelů se dělají na základě větších trhů než je ten náš. A pak se objeví třeba ty zmíněné Crossridy na Fluidu 1-čce (to je taky kategorie kol kolem 70k-80k.

                      0 0
                      • Zerocool  

                        Nevíš, jestli je nějaký zásadní rozdíl mezi ráfkama Mavic XC 717 Disc a těma ráfkama použitýma na Crosstrialech dis­c??

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To nevim, na to tu jsou lepší odborníci na zapletená kola, kteří budou vědět.

                          0 0
                        • djano  

                          UST ?

                          0 0
                          • McBlacky  

                            UST – což je jedinej důvod proč jít do crosstrailů. Jinak jejich váha 1810 bez RU je na tak drahý kola hodně.

                            0 0
                            • djano  

                              Prave preto by som ich nechcel. Asi som prilis konzervativny, ale radsej sa spolahnem na duse.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to je jedna z těch konzervativností… před 5 lety to bylo stejný s kotoučovkama, před 10 s vidlema… Mě osobně duše serou a už dost závodů jsem si díky defektu zkazil.

                                0 0
                                • djano  

                                  Ked prerazim plast o ostry kamen tak tam v kazdom pripade musim dat dusu, cize nahradnu vozit. Tym ze vozim viac nahustene, nezvyknem dusu preseknut a bezny defekt mi nevadi. Co sa tyka konzervativizmu, na kotuce som presiel ked boli spolahlive a relativne lahke, o vidlu (a nakoniec aj o full) sa mi postarali klby a krize. A na zavody nechodim.

                                  0 0
                                  • Zerocool  

                                    a jak to je když chytneš na bezdušácích defekt to lepíš na místě plášť??

                                    0 0
                                    • Daf  

                                      Das tam dusi. Je tam vyndavaci ventilek. Plast opravis v klidu doma ;)

                                      0 0
                                      • Zerocool  

                                        a plášť lepíš klasicky jako duši??

                                        0 0
                                        • Daf  

                                          Das normalniho fleka zespodu plaste. Blby je ze abys nasel malou diru musis vyndat dusi znovu namontovat ventilek, nasadit plast, nafouknout a pak ve vode hledat kde ze ta dira je. Ale vetsinou s malym defektem normalne dojedes a vetsi najdes i bez vody.

                                          0 0
                                          • Zerocool  

                                            stejně je to zajímavé, jak to můžou ty patky tak dobře utěsnit, nikdy jsem je detailně nezkoumal.

                                            0 0
                                    • kubad  

                                      Buď zalepíš stejným postupem jak duši plášť, nebo dáš duši a jedeš dál. Jak se ti zrovna chce. :-)

                                      0 0
                                      • Zerocool  

                                        takže do těch ráfků ta duše jde v pohodě??

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Jo jen trošku hůř zaskakuje patka pláště do ráfku při foukání, to si chce trochu pohlídat.

                                          0 0
                                          • Zerocool  

                                            ale když máš kevlarové dejme tomu 1,95 tak by to mohlo jít v pohodě…

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              Je to úplně jedno jestli kevlar nebo drát, jde to prostě hůř než na normálním ráfku. Chce to víc nafouknout aby patky pláště zaskočily dobře do ráfku, trocha vody taky pomůže jde to líp. Rozdíl je v jiné patce ráfku ta je uzpůsobena pro UST pláště, a musí těsnit takže je potřeba vetší tlak aby plášť zaskočil. Ale toho se neboj problém v tom nehledej.

                                              0 0
                                              • Zerocool  

                                                tak to jsem chtěl slyšet – díky!

                                                0 0
                                                • vysmátej bajker  

                                                  Koukni do dredu o XTR kolách,tam to řešej normální duší a nějakým notubes tekutinou.A prej dokuď neojedeš vzorek nesundaváš.

                                                  0 0
                                                  • kubad  

                                                    Jo tak to de řešit taky, ale pak už ta manipulace není zrovna snadná, a většinou nasazení bez komproru nezvládneš.

                                                    0 0
                                    • djano  

                                      Ako pisal Daf. Preto vozim dusove. Tam aj ked prerazim plast, vozim ParkTool zaplatu na plaste, zalepim defekt alebo vymenim dusu a idem dalej. Pri bezdusovych vozis prave iba o tu dusu na rafku menej, plast ma vsak vacsiu hmotnost ako dusovy, tak mi to vychadza obdobne. Dalsi problem moze byt zruseny rafik. Nie v kazdom servise v mensich mesteckach maju bezne taky sortiment, to by bolo treba riesit nakupom klasickeho kolesa alebo nadavat a skratit si dovolenku v peknom prostredi. Na zavody a kratsie vylety by som bral aj UST, ale ja radsej chodim do nejakej oblasti na niekolko dni a tam si jazdim.

                                      0 0
                                • RomanH  

                                  Jenze zatimco odpruzeni se chytlo, tak u UST mam pocit, ze jej po pocatecnim nadseni vozi cim dal mene lidi. Ale nemohu soudit, nikdy jsem na tom nejel a s dusi mam defekty tak 1–2 do roka.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    to záleží co jezdíš, ale závodní pláště s váhou pod 500 (ty těžší) a do toho ultra light duše nejsou prostě dostatecná záruka.

                                    0 0
                            • Zerocool  

                              kola jsou i na duše, pokud vím…

                              0 0
                              • Lister  

                                ano ale UST ráfek + klasické pláště nadělá víc problému než užitku

                                0 0
                                • kubad  

                                  No zas tak horké to není, ale je fakt , že se plášt hůř nasazuje, a chce si pohlídat aby dobře sedl a neházel. Pokud chceš jezdit jen duše, je lepší UST nebrat.

                                  0 0
                                  • Zerocool  

                                    ale bez UST se to nedělá, nebo??

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ne, není důvod a jak si na UST zvykneš nebeš chtít zpět na duše

                                      0 0
                                      • Zerocool  

                                        a v čem je největší výhoda??? a je to opravdu tak složité v tom vozit duši????

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Pošly mě na e-mail tvou adresu pošlu ti srovnání UST a duše. problém s duší není, už sem tio psal odpověď nahoře. Sám sem musel asi 3 měsíce vozit duši když sem měl prasklý ráfek a utíkal mě vzduch. Jak píšu je to trochu nárožnější na montíž pláště ať s duší nebo bez, ale pokud nemáš obě ruce levé rychle se to naučíš.

                                          0 0
                • Lister  

                  no tak za 9 tis bych si koupil úplně něco jiného – FSA

                  0 0
                  • Tomcat_1  

                    Ty jsem jen viděl, v ruce jsem je neměl. Osobně bych přemýšlel o American Classic, ale beru že ty jsou spíš pro lehčí váhy.

                    0 0
                  • Thidney  

                    tema fsa bych si nebyl moc jistej – design hezkej, ale vnitřnosti u zadní náby mě nepřesvědčily. To radši zaplést dt 340

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.