Máte je někdo? Zkušenosti.Dík
Máte je někdo? Zkušenosti.Dík
Uvažoval jsem o nich, ale spíše půjdu do Crossmaxů ST disc. No ale rozhodnut ještě nejsem…
Ty budou lepší,ale trochu dražší.Crosstrail jsou už za 8t.
.
Ještě vám přidám foto.Jsou nádherné :) ale co jízda.
Ještě zadní.
hezky sou to jo…ale maji blbou barvu :)
taky jsem o něch přemejšlel, ale tohle www.bicy.cz/…e/detail.php?… a tohle www.mountainbike-magazin.de/…c.123815.htm mě odradilo :-(
No jak jsem psal, raději Crossmax ST disc. Zatím se snad v ČR ani nedají koupit.
hmm maj dokonce o hvězdičku míň jak crossride
To je proto, ze sou jednou tak drahy :))
a Crossroc vyšly taky líp www.mountainbike-magazin.de/…st.33591.htm
taky se mi libi. Hlavne ze to jsou celkem lehky bezdusaky
jinak si myslim, ze tohle bude asi neco jako Crossmaxy Enduro
Píšou že je to za ně náhrada pro r 07.
Ještě nikdo?
Jezdím už několik let crossride a s kolama mavic sem moc spokojenej – pokud fungujou … Je pěkný,že sem na ně 2 roky nemusel šáhnout,než se něco podělalo v ořechu a rázem sem byl půl roku bez kol,protože kestar nebyl schopen dodat novej oříšek (nakonec sem si ho zajistil z německa,kde nebyl žádnej problém ho sehnat) Když sem kola kupoval,tak mě zajímaly spíš ložiska,jestli budou dostupný – ty taky sou,takže s jejich výměnou žádnej problém – ale pak zase přišel ráfek – 28 děr až takovej problém není,ale 24 …
Tak sem zkusil napsat do KASTARU a náhradní díly pro zapletená kola 2007 budou k dispozici – pouze se prý kola musí poslat na servis jim (tomu nerozumí – to nebudou dodávat jako náhradní díly ani do servisů ?) – btw. co sem vlastně čekal že ? tohle stejný sem slyšel i kdysi u těch crossridů a pak … Takže pořád nevím,ale kola sou to fakt pěkný …
Já jsem v srpnu zrušil při nehodě zadní Crossride a bylo mimo jiné třeba vyměnit ořech. Oprava hotova do 3 dnů včetně sehnání nového ořechu (a opravovat jsem to dával do servisu v Plzni, kde ořech neměli skladem a museli ho objednat).
Moje story je cca 3–4 roky stará – v té době sem zkoušej jak e-shopy,tak i volat po různých „větších“ kšeftech (kastarem sem začínal) a opravdu nikde nic. Před rokem sem ořech potřeboval zas a situace byla už vyřešena velmi uspokojivě – ořech už se nevyrábí – tak sem dostal za cenu ořechu celou novou nábu (ovšem musím říct,že takto kladný přístup byl způsoben velmi dobrými vztahy mezi prodejnou,kde sem chtěl ořech koupit a kastarem)
Ahoj, jsou crosstraily UST ráfky? Tzn. mají vrtání na niple přes obě stěny ráfku a nebo ne? Musí se při pouřití jako bezdušové požívat NoTubes páska a nebo jen ventilek? Díky
jsou UST a stačí ti ventilek
všechny doposud vyrobené verze a nebo jen některé ročníky?
myslim si ze vsechny CTraily jsou UST…
http://www.kupkolo.cz/…-V_3728.html
Uveze to 100kg jezdce tak, aby nemusel furt centrovat a mohl jen nerušeně jezdit? Těch drátů je tam dohromady jen o dva víc než mám teď v každým kole zvlášť…
myslim si ze by nemel byt problem, ale zalezi jakym stylem jezdis…
Díky.
Který kola z těchto byste doporučili:
*Crosstrail
*XT „V“
*Viking RB
Cena všech tří je ± podobná.
Nebo zaplést na nábojích Novatec (nejlehčí verze má cca 120/230g) dráty DT 2–1,8–2 nějaký ráfky (třeba DT XR 4.1, nebo Eagle).
XT asi ne, ikdyz jsou UST, tak maj naby na konusech…
Vikingy snad ani zadarmo, sice lehky, ale nemaj je stale dochytany…
a na tvou vahu bych nejspis veril vic CTrailum nez kombinaci Novatecu a lehkejch 4,1cek… ikdyz z tech kol jsou asi CTraily nejtezsi…
Na konusy mám takovej názor, že dokud se o ně člověk stará, ta to ujde. Teď mám např na biku náby deore 530 a točí se dobře. Preferuju sice průmysly, ale konusům bych se nebránil, nebo se o těch XT ví, že by stály za prd?
Vikingy se mi líběj nejmíň, takže na ně lehce zapomenu.
kdysi jsem jezdil taky XT naby, predtim tusim Deore… s konusy jsem taky nemel nikdy problem… vyhoda prumyslu, ze se nestaras:) kdyz odejde koupis novy lozisko za par kacek…
Vzal bych Crosstraily nebo ruční záplet akorát s jinými ráfky (tedy třeba Novatec 711/712 + ZTR Arch).
Potřebuju to na ráfkovou brzdu. ZTR Arch neznám, ale z prvního odkazu co našel Google se zdá, že je to na disky.
Líbí se mi Novatec F742SB-AA/A141SB, akorát nevím, jestli je to v čechách dostupný (hlavně ten zadní). Tím pádem nemám ani představu o ceně těch nábojů (teda ten přední počítám cca 500,–).
Aha, o tom, že by dneš ještě někdo potřeboval kola na v-čka jsem ani nezauvažoval :-)
:-)
Možná bych to ale v případě ručních zápletů na diskový náby napletl, pár gramů navíc bych uvezl a měl bych aspoň otevřený možnosti na další vývoj kola.
U v-čkových samostatných ráfků budeš dost omezen tím, že je to vše 17mm šířka. Crosstraily (snad i ty v-čkové 2008) by měly mít 19mm ráfek.
A nebo když už kupuješ kola, tak to vzít rovnou s brzdami a vzít tedy rovnou diskové. To se ale samozřejmě prodraží i když vezmeš nějaké levnějí hydry kolem 3,5tis.
Ono ani nejde o peníze s těma brzdama, véčka mi vyhovujou.
Je fakt, že o šířce ráfku jsem při výběru zatím nepřemýšlel…
Jo a nepotřebuju UST. Stejně se nechystám to používat, zatím jsem dušák…
A co zaplést nějaké kotoučové náby (jako přípravu na budoucnost) a klasické ráfky (DT XR425) ???
Mohl by to být zajímavý kompromis mezi cenou a funkcí.
Myslím, že ještě dlouho nebudu měnit rám, takže bych možná přírubu nechal jen na přední náboj. Asi to dopadne teda klasickým výpletem, vidím to na 28 děr, DT Alpine III, ráfky do půl kila. Ty DT jsou moc pěkný, jen nevím, jestli mi na to vyjdou peníze. 17mm mi stačí, víc jak 2,1" gumu nevozím.
ses pomátl s těma 28 děrama? z jakého důvodu???
Myslíš, že by mě to neuvezlo?:-)
ale uvezlo, ale je to nesmysl který komplikuje všechno a nic nepřinese
Nenapadá mě jediná komplikace kromě menšího výběru ráfků a nábojů, což zkousnu. Co jsem opomněl?
nižší pevnost,mnohem menší výběr ráfků a náboju většinou vyšší cena
ale jsou to tvoje kola dělej si co chceš
Mně se to teda především líbí. Čím míň drátů, tím hezčí kola pro mě.
Stejný náboje/ráfky ve verzi 32 a 28 děr stojí stejně, ne?
No a pevnost snad ujde, na silničce mám 24/20 a zatím mě to uneslo…
když myslíš :-(
Snad z toho nejsi moc smutnej:-(
Pokud máš pocit, že se pletu, tak mě opravuj, já se rád dozvím jinej názor a třeba se poučím!
už sem to tu napsal, hlavně se jedná o pevnost 28 drátů na kotouče je prostě málo.
Jo tak to bude dobrý, já stejně mám véčka a zatím měnit nechci:-) Díky.
v tom pripade bych byt tebou nespekuloval a vzal ty CTraily, maji vse co chces… nevidim jediny duvod proc tim padem zaplitat klasiku s 28draty… v tom mam stejny nazor jako kubad… krom designu to bude mitjen samy zapory…
Klasika má jednu výhodu: prdne drát a za pár korun není co řešit, kdekoliv se to stane, tak se to rychle a levně spraví.
klasika na 28der ne, prdne rafek a jsi v riti…
a doby kdy nesly sehnat Mavic dily jsou si myslim davno pryc…
Jako fakt nemám s jinýma než klasickýma výpletama 32, popř. 36 nic naježděno, ale na 36 když jsem klackem urval 4 dráty, tak jsem na tom dojel dom a druhej den to bylo OK. Nemyslím si, že by nebyly díly k sehnání, ale čekat bych na ně musel určitě. A cenovej rozdíl bude taky značnej.
no tak zaplet klasiku na 32 dratech.. ale 28 je podle me nesmysl…
když mu není rady, tak ho nech má svůj rozum
co 240s a xr 4.1?
No to už je ale s cenou někde jinde… To už spíš tohle:
napiš mi na mail o něčem vím.
mam Vckovou verzi na HT vic jak tri roky, tak kolem 5kkm za rok. velka cast z toho v alpskem terenu, dvakrat za rok promaznu orech (3minuty prace), jinak sem na ne nemusel sahnout. 100% spokojenost. jen na zavodni pouziti bych asi bral neco lehciho (st, slr). ale pomer vaha/odolnost/cena/udrzba je podle meho nazoru perfektni.
S dovolením vytáhnu jedno starší vlákno, abych se optal, zda lze u Crosstrailů 2012 zredukovat přední náboj z klasického rychloupínáku na 15mm osu. Podle webu by to snad jít mělo, ale byl bych radši, kdyby mě někdo ujistil. Díky.
Redukci jsem našel tuhle
Oddelas redukce – prostrcis RU z druhe strany.
EDIT: U 2012 by to snad melo jit. Ta redukce je podle me na 2013. 2011 a na 90 % i 2012 jsou stejne ⇒ v zakladu 15 mm osa s redukci na klasiku RU.
Koukal jsem do techdocs mavicu a tam prave maji u Crosstrail 11 klasickou predni nabu jak na crossridech, s tenkou osou.
Pak tam maji Crosstrail bez oznaceni roku a tam uz je predni osa velka, ktera by sla redukovat. Ktery roky tim mysli, to vsak nevim, zda je to opravdu 2012 a dal.
2011 byl novy Crosstrail s pevnou predni na adaptery. Zadni je/byla klasicka.
Az ted ten posledni model ma zadni osu 12 mm. Podle toho to bezpecne poznas. A navic ten prepracovany model (mel by to byt 2013) ma uz hlinikovy orech (system ITS-4).
Ty 2011 mam. Navic 2013 uz ma stejne poskladane naby jako Crossride 15/12.
Do r. tusim 2010 mely CTraily klas.osu vepredu, 11 a 12ky vepredu 15mm + redukce na RU… Novy CTraily by mely mit konecne osy a orech jako Cmaxy…
Vzdyt jsem mu to psal :-(…
Ale porad nemaji seriditelna loziska (oproti Cmaxum).
jj, psal:) jen jsem to chtel potvrdit:)
Zdravim, mel bych dotaz. Pomuzu si Crosstrailama proti Crossridum? krome UST rafku.. Dekuju za odpoved.
Zalezi ktery rocniky. Nove Cridy a Ctraily maji stejne naby.
Rocnik 2011 oboji.
o trochu vyssi tuhost, UST rafek, a trochu nizsi hmotnost…
Oproti C-Ridum je vepredu pevna osa. Ale konstrukce naby nic moc.
Nizsi hmontnost.
mám oboje, na cridy jsem v postatě krom promazání ořechu nešáhl a Crosstaily musím každou chvíly cemtrovat, jsou nějaký divný,měkký, sice jsou trochu lehčí a líp vypadaj oproti cridům ale větší službu udělali cridy – už bych do nich znova za ty prachy nešel
ty mas ale jeste ten stary model, ktery zrovna nebyl moc lehky:)
A nevedet, ze jsi je chtel cca pred pul rokem prodavat, ymslel bych si, ze si delas srandu…
Manželka má na HTčku starší Crosstraily, tedy ještě ty těžší. Byly za super cenu v doprodeji (5,5tis Kč), takže jsem je cíleně tenkrát za tu cenu bral. Přeci jen na její méně používané kolo by bylo už zbytečné cokoliv lepšího (na fullu má STčka).
A nejsou s nimi žádné problémy a rozhodně lepší než Crossridy (to kolo jsem několikrát projížděl taky).
8500Kč+ bych ale za Crosstraily nedal, za ty prachy bych volil něco jiného.
A jaké ročníky? Ctraily mají ty vyfrézovaný plochy na ráfku. Na Crossridy jsem taky nemusel ani šáhnout, ale teď mám měkký výplet a když se dotahuje, tak praskají dráty jeden za druhým, ani olej na niple nepomohl, takže bych chtěl radši jiný kola, než nacpat X stovek za nový dráty. A jo, je to moje zanedbaná údržba, taky už vím, že to příště neudělám.
ty ctraily mám ročník 2010, ještě navíc se mi často povolují dráty a to jsem u cridů nezaznamenal
Aha.. Díky za reakci :) bylo by teda lepší něco zaplést nebo nechat Cridy?
pokud do toho nechceš cpát víc peněz tak bych se nových cridů vůbec nebál