Mavic Crosstrail 2011 vs. Remerx Viking vs. Fulcrum RM3

60 nepřečtených
  • mower3

    Zdravím včechny bikery. Mám dilema s výběrem zapletených kol do 9 tisíc max.

    Mavic Crosstrail Disc 2011 – material ráfků MAXTAL (zesílení v místech, na které působí dráty největší silou), ocelové paprsky, AL niple, AL náboje, průmyslová ložiska, 1685g/ 8800,–Kč

    http://www.mavic.com/…sstrail-Disc

    Remerx Viking – vyrobeny ze slitin duralu a zapleteny 24 dráty, duralové niple, duralové dráty mají téměř o polovinu větší pevnost než ty ocelové, dá se jich díky tomu použít méně a navíc i dobře vypadají a to je v současnosti také jedno z hlavních hledisek rozhodování při koupi nových kol. 1680g/ 7200,–Kč

    http://remerx.cz/…ng-rmx-7335/

    Fulcrum Red Metal 3 – Red Metal 3 došel meziročně změnami pouze u nábojů, kde byla změněna přední nába, která je kompatibilní jak pro rychloupínák, tak i 15mm osu pomocí sady redukcí dodávaných spolu s výplety. Zadní nába je stejně jako u modelu RM1 XL v nabídce pro rychloupínák a pevnou 12mm osu. Ráfky zůstaly ve stejné podobě jako v loňském roce s jedním odfrézováním mezi paprsky a jsou kompatibilní jak s klasickými , tak bezdušovými UST plášti. Dráty jsou i nadále používané ocelové zeslabované kříženě zapletené v počtu 24 ks na předním i zadním kole. Váha 1685g/ 7290,–Kč

    Přečetl jsem si o nich už hafo článků a už z toho mám hlavu jak pátrací baloooon :), každopádně všechny tři zap. kola jsou dobrá.

    Budu rád za každou radu, předem dík :)

    0 0
    • mower3  

      zapomněl jsem odkaz na fulcrumy :)

      http://www.fulcrumwheels.com/…tsdetail.jsp?…

      0 0
    • bluma  

      Mavic Crosstrail

      0 0
    • Vilém  

      mavic nebo fulcrum.

      0 0
    • mower3  

      nikdo nevěří českým remerxům? :)

      0 0
    • DejvGSR  

      Ahoj, měl jsem Vikingy, ročník 2009. No, jezdilo se na nich fakt velmi dobře. Pocitově hodně rychlá a tuhá kola. Bohužel každých cca 100 nutno dotáhnout dráty – vrzalo to, po 800 km odešly ložiska – větší vůle a v Remerxu v rámci záruky kompletně vyměnili. Drát mi žádný nepraskl. Jinak co se týče dizajnu a možnosti sladění ke kolu asi to nej, co se dá za rozumný prachy koupit. Ale jsou choulostivý a vyžadují pravidelnou pozornost. Údajně za tu dobu opět vývoj trochu poskočil v oblasti úpravy slitiny těch drátů, snad údajně konečně dobrých ložisek. Snad. Přesto o nich uvažuju jako o kolech pro mojí druhou stavbu HT. Asi jsem blázen, ale chci to prostě ověřit.

      0 0
      • mower3  

        Ahoj, o Vikingách už jsem četl článek. Zminovali se tam o praskajících drátech a měli problémy s ložisky. Prý ze začátku používali japan ložiska a vyřešili to německýma. Dráty se prý povolují pořád. Někdo psal v nějakým forku, že mu na povolující dráty doporučili lepidlo na niple :)))))

        0 0
        • Jenda  

          hele dej si vyhledat prispevky na tema Viking tady na foru. Jestli si je i potom koupis je tvoje vec, ale rozhodne nebudes moct rict ze jsi nebyl varovan. Strucne – i velci nadsenci do teto firmy po roce az dvou hazely tyhle kola ze skaly. Marketingovy kecy jak zapracovali na lepsich slitinach, prirubach nab a podobne se moc hezky ctou, bohuzel zatim kyzeny vysledek mam dojem neprinesly. Ale zase je potreba aby to nekdo porad zkousel – takze jdi do nich, treba uz vyvoj dotahli. BTW mohli by na ty kola davat nalepku – testovano na lidech :-)

          0 0
          • Roman11  

            Mám Remerx Viking od prosince, jezdím na nich teprve 2,5 měsíce. Mám na nich cca 1000 km, ale pravda převážně silnice či lehčí terén. Na těžší terén mám WTB Trail Laserdisc. Zatím ale pohoda. Dráty se nepovolují (alespoň myslím), rozcentrovaný to rozhodně není. Ložiska bez vůlí, běží naprosto hladce. Čas a nejeté km ukáží, jestli se kvalita posunula.

            0 0
          • Roman11  

            Ještě jsem zapomněl dodat – mám GIANT TRANCE X2 r. 2009 v bílé barvě. K tomu ty Vikingy s dráty v téže barvě a zatím každý kdo to viděl říkal, že je to paráda. Vím že estetika nejezdí, ale…

            0 0
            • jIrI___  

              Vzhledově jsou Vikingy v téhle cenové relaci nepřekonatelné, to bez debat.

              0 0
        • mr.nikdo  

          Ahoj.

          U tech lozisek, neco jsem na Vikingach najel a loziska jsou porad OK.

          Ale ty draty :-(…

          Tedka jsem presel na Mavic Crosstrail :-)

          0 0
          • mower3  

            Ahoj, přešel si na ty nový 2011? Měly by být o něco lehčí než ročníky zpět. Slyšel jsem o nich zatím jen samou chválu :)

            0 0
            • mr.nikdo  

              Vaha tech novych… Je to bez RU, ale i ty RU jsou celkem lehke. Maji nejakych 130 g (oba)… Vahove ty kola jsou jako RM3.

              Cenove jsem to mel stejne jako Vikingy :-D, ale rekl bych, ze uz to tak nesezenes ;)

              Zatim na tom mam tak 100 km, nemam cas na jezdeni :-( Ale uz za sebou maji zavod a tam dostali trochu cocky a zatim neprotestuji. Az sjedu plaste, tak jdu rovnou do bezduse. Jedna trochu nevyhoda je, ze jsou CL. Ale v baliku mas adeptery na 6 der – muzes pouzit stare kotouce. Jedine na co si pri instalaci adapteru dej pozor je to, ze matka na adapter je na klic HollowTech II :-)

              0 0
              • mower3  

                Další věc co nemusím, redukce na CL.

                Nějak tomu nevěřím, bojim bojim aby se nepovolily.

                Na kámošovo Crossridrech se už 2× povolil předek a to je dotahoval jako kráva. Raději bych šroubky … :)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Kamos ma CL a ma na tom 4,3 tis? Za rok a pul. Dotahovali jsme to jen 1. A to je levny Deore naboj ;-)

                  Takze osobne bych se toho nebal. Ja tedka az bude cas budu prechazet na CL kotouce primo :-)

                  0 0
              • Patar  

                Že by u Bergmanů zdražovali?

                0 0
    • Georrge  

      já bych šel do ručně zapletených :) záleží ale kolik vážíš a co jezdíš. Jestli jsi lehký a jezdíš spíš XC tak by se lehce přes limit dalo vymyslet něco na ZTR alpine a nábách novatec , k tomu nějaký niple a dráty a jseš na váze pod 1400g :) cena je ale lehce přes 10 000. Popřípadě by se daly vyměnit ráfky za levnější (nějaké DT swiss kolem 1000kč s váhou 400g) a za těch 9k to pořád bude mít hezkých 1530g.

      0 0
      • roud  

        pokud moc neváží klidně může vzít AC váha i cena super + vše se dá na ně sehnat poměrně zalevno…

        0 0
      • DejvGSR  

        Já jsem nakonec také nové záplety řešil jako ruční, kvůli sladění ke kolu bílý výplet, dráty Pillar, zbytek DT Swis (viz profil bike) a zatím velká spokojenost. No přehouplo se to taky přes 10 000, ale to je daň za originalitu. Přesto pořád ve mě hlodá červíček zkusit ty Remerxy. Ta volba barev je fantastická, u nás jezdí kluk Magic (modrý polep a černé dráty s modrým nábojem) , bílo modrý karbon rám – no velká paráda a zatím je spokojenej.

        0 0
      • mower3  

        73kg, XC

        0 0
    • Ostrawak  

      O Remerx Viking se napsalo hodně špatného, takže mluvím za sebe. Mám je dva měsíce, ujeto asi 1000 km a pár závodů. Zatím jsem na ně nesáhl a jsem spokojený.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Ted jsem resil neco podobneho.

      Fulcrum X Zapletena X Mavic (stejny vyber).

      Skocil jsem po Mavic (super cena) a zatim si nemuzu vynachvalit :-).

      0 0
    • mower3  

      Víc se přikláním k Crosstrailům :)

      Vikingy vypouštím z hlavy, kladných názorů tu stejně moc není.

      0 0
    • jojina20  

      Co „tohle?“: http://www.cyklobazar.cz/…mmx-novatec/

      0 0
      • jojina20  

        Omlouvám se za odkaz, jsem na telefonu a nějak se to roztřelilo.

        0 0
      • jojina20  

        Omlouvám se za odkaz, jsem na telefonu a nějak se to roztřelilo.

        0 0
      • mower3  

        už na ně koukam … :)

        0 0
      • mower3  

        to je tak pro 50 kilový bikery, bych se bál to pustit z kopce, pak bych je měl jak zvlněnej papír :))))

        0 0
      • JakeF  

        Pokud je plánuješ vozit jen na závody, nevážíš přes cca 70kg a/nebo máš opravdu dobrou techniku a jsi smířenej s tím, že jednou špatně odhadneš tlak a uděláš chybu nebo budeš mít defekt a trochu smůly, tak budeš kupovat novej ráfek za 3k, tak za tu cenu asi nic lepšího neseženeš. Na denní ježdění to podle mě ideální volba není.

        0 0
    • The_Trooper  

      Taky jsem řešil tedkom podobné dilema. Vozím SLRka jezdím závody a chtěl jsem pořídít další set do 8k. Přesně tento výběr jsem měl taky, nakonec jsem šel do RM3.. Zatim mam nich pár km v terénu váha super, tuhost oproti SLR taky dobrá.. vypadají dobře, cvrček ještě tichý čekám až se probudí :)

      Do remerxu bych nešel ani náhodou, kluci co je jezdí se mnou stále mění prasklé dráty :(

      0 0
      • mower3  

        jsem rád za vaše přízpěvky, pomohlo mi to,ale už jsem se asi rozhod a tím budou Crosstraily. Myslím si, že to budou povedená kola … :)

        0 0
    • favorit.  

      máme doma RTX (galuskový hliníky na silnici) a Magicy 29 v hliníku.

      U RTX popraskaly po 200km asi tři dráty, pak to přepletli v Remerxu a od tý doby jsme na ně nešáhli. A to na nich od tý doby objel brácha komplet pohár v CX a i teď je oba vozíme na crossku.

      U těch Magiců mam minimálně 500km a jen je občas třeba trochu docentrovat. A to je moc nešetřim. Dva poháry v XC, jeden jezdivej bikovej závod a včera jeden maraton na biku a i při normálnim švihu nejezdim po silnici.

      …tak že já bych se Remerxu až tak nebál.

      0 0
      • kubad  

        pokud si výplety dokážeš poservisovat a dotáhnout doma, tak jo, jinak to co píšeš je kastastrofální vysvědčení kol které se tváří jako velmi kvalitní produkt

        0 0
    • MLangr  

      Za mě RM 3. Vikingy vypadají pěkně, pěkně jedou ale ty praskající dráty to je peklo. Pokud bych je fasoval tak bych s nimi neměl problém, pokud bych je kupoval za svoje, tak never more.

      0 0
    • mower3  

      nakonec jsem zvolil Mavic Crosstrail, vypadají skvěle :)

      ale co bylo peklo, bylo nazouvat plášt, myslel jsem, že ty ráfky hodim do roští. To aby na to člověk potřeboval pneumatickou nazouvačku :D, ale nakonec se podařilo.

      0 0
    • knihomol  

      A nevíte někdo šíři ráfku, nikde jsem se jí nedogooglil. Můj oblíbený rozměr pláštů je 2,25, aby to ráfek pobral.

      0 0
      • Vilém  

        Ktereho rafku? U mavicu pisou 19mm u remerxu 17mm.

        0 0
      • Hnoj  

        Fulcrum, Mavic – 19mm, tedy 2.25" OK

        0 0
        • knihomol  

          Joo, měl jsem na mysli Mavicy, dík. Vypadají dost dobře. Mám Crossride a uvažuju o něčem tužším a na UST a tohle splňuje obojí.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.