• gazman

    Zdar, používáte je někdo?.

    V historii je jedno podobné téma, ale diskuse je ze záhadných důvodů zamčená. Přemýšlím že bych nabral Deemax Ultimate. Chtěl bych znát zkušenosti uživatelů. Používal bych čistokrevné bezdušové pláště (minion, high roller II)a chtěl bych se vyhnout používání mlíka.Tlaky vozím 1,8 – 2,5 BAR Použití DH a občas EN. Moje váha v chráničích a hadrech asi 93 kg

    Jaký je problém vytáhnout z nich v lese bezdušový ventilek?

    Jaký je problém na parkingu vyměnit pláště?

    Jaké má bezduše jízdní vlastnosti ve srovnání s dušema?

    Jak moc hrozí ufouknutí při nějakém extrémním prasení?

    Jaká je odolnost ráfků, třeba ve srovnání s mavic 721?

    Pište prosím k tématu, ať se dá vlákno využít třeba i někdy později někým jiným a není z toho nakonec nepřehledný chaos o všem možném. Dík za případné reakce.

    0 0
    • Kubiczech  

      K bodu 1: Jaký si to uděláš, takový to máš. Když to neutáhneš jako debil, povolíš to kdykoliv a kdekoliv bez použití nářadí.

      0 0
    • scret  
      1. problem neni zadny, ventilek dobre tesni, takze staci utahnout rukou…

      Tudiz ho pak i rukou povolis.

      1. pokud mas UST gumy, problem neni vubec, nafouknes to v klidu i malou

      pumpickou anebo klasickou dilenskou…

      3)bezduse jsou bezduse, vozej se nizsi tlaky, timpadem je to mekci, je nizsi valivy odpor (zanika treni duse a plaste) a lip to drzi…

      4)pro DH a praseni lidi udajne bezduse vubec nedoporucujou, podfouknuti pry hrozi… Pro XC-EN jezdeni je to ale fajn a neni problem…

      Driv jsem mliko taky v UST nevozil a pak po prvnim defektu jsem ho nalil a od te doby vozim:)) Bez mlika ztracis jednu z vyhod bezdusi…

      0 0
      • goofy  

        Zas se u sjezdovych plastu nejak moc nepredpoklada, ze by klasicky pichnul. Tam maximalne nekde cvakne a tim ufoukne, ale to by mliko stejne nepobralo ne?

        0 0
        • scret  

          ufouknuti hrozi treba i pri nejake xtremni situaci, naklonu atd.

          Procvaknuti jak kdy, ja treba doslova proseknul plast a tam nepomohlo ani mliko… 1cm diru na boku to proste nezvladne:)

          0 0
          • jeniiiik  

            Ty díry od procvaknutí mlíko celkově moc nezvládá. Teď jsem nahazoval Hans Dampfy předtím ježděné s duší a měly na boku pláště dva sekance asi 2mm dlouhé a neutěsnilo je to.

            Jinak to podfouknutí je taky na houby, v Koutech mi přední plášť po dopadu z malého dropu zešikma ufouknul tak, že se vypustil celý. Občas taky vyrazím na bikrosku a na patkách jsou vidět mokré fleky od mlíka (ráfky CROSSMAX SX, pláště TLR NOBBY NIC, tmel NOTUBES).

            0 0
            • scret  

              tak rec byla hlavne o UST plastich a ty tesni u patek lip nez TLR…

              Predpokladam, ze mas alespon NN snakeskin…

              Jinak SXka mam taky… + zkusenost s dvojema ST…

              0 0
              • gazman  

                Takže, jak to tak čtu tak na sjezdování tam bude jistější narvat duši a normální butyl a na enduro pak využít plnohodnotné UST pláště, aby mi to někde nepotfouklo.

                Na 721 i z něj dolů sundám butyl v prstech a to se mi moc zamlouvá. Jak obtížně se na UST ráfky nahazují normální pláště?

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Figlem lehce, bez figlu tezce…

                  Musis hodit obe patky do zlabku a pak to jde lehce.

                  0 0
                • scret  

                  zalezi jestli myslis bezduse nebo s dusi…

                  Na UST rafky jdou TLR plaste (jako bezduse) nahazovat hur…

                  S dusema ti to pujde normalne, jen se musi maznout patky, aby to dobre sedlo, zaklaplo…

                  POkud jsi myslel normalni nasazeni plaste, tak pouzivam ruce a jednu plast.montpaku…

                  Nemam zkusenost s DH nebo FR a tak tam muzou byt jina specifika nez u XC-AM-EN jezdeni… Ale v podtsate jak pises, pokud normalni tvoje brouzdani, pak ja osobne bych volil bezduse, na DH si to vyzkousis a kdyz to bude blby, vlozis duse…

                  Na STckach jsem chvili vozil plaste s dusema, jen je vyhoda, ze nemusis uz davat do rafku pasku:)

                  0 0
                  • gazman  

                    O.K. díky, teď ještě někoho kdo může ty deemax srovnat co se odolnosti týče.

                    0 0
                • JSt  

                  a kdyz to nafouknes, aby se to nehoulalo a nepodfukovalo, tak ti zas praskne po obvodu rafek. bezduse maji sama pozitiva, co se spolehlivosti tyce. :-)

                  0 0
              • jeniiiik  

                Jo, mám SS.

                0 0
                • scret  

                  na praseni kup radeji UST plaste, u tech tolik nehrozi podfouknuti…

                  ja ted pri uplne nevinnym sjeti par schudku ufouknul vzadu RaRa SS 2,25…

                  0 0
    • kesu  

      Deemaxy jsem hodně zvažoval, teď jsou stříbrný na Dolekopu jetý za deset. Nicméně nakonec vyhrál Fulcrum, možná jsem ale měl vzít mavic… Nicméně:

      1. žádnej, pokud to nedotáhneš kleštěma tak to povolíš rukou, ale jde

      to pochopitelně jen vnitřkem

      2)žádnej, akorát musíš palcema natlačit patky dovnitř do prostředku ráfku, kde je nejužší

      1. při stejnejch tlakách, tedy 1,8 baru a víc asi nepoznám rozdíl. Pokud

      jsou nafouklý fakt málo drží lépe ale bortí se v zatáčkách.

      1. šárka to vozí druhou sezonu (povětšinou pod doporučeným tlakem) a já

      první a nestalo se mi to. Při doporučeným tlaku to nehrozí. Mlíko nevozím. A že to umím narvat :/

      1. u ultimatů nevím, obecně mají ráfek 21mm vnitřní šířky, tedy jako

      721. Osobně si myslím, že vydrží víc než stejně široký 721 díky pevnější vnitřní konstrukci. Obecně mi ale jakejkoliv Mavic vždycky vydržel výrazně víc než to bláto od DT.

      0 0
      • gazman  

        Jak nasadit plášť vím, šlo mi spíš o to jestli to jde z nuly nafoukat ruční pumpou. scret již objasnil.

        0 0
        • MlokCZ  

          Většinou ano, ale jistota to také není, zvlášť u pláště již používaného, který se znovu nahazuje. Patka se lehce vytáhne a pak se občas i u UST pláště stane, že ruční pumpou nejde.

          0 0
          • scret  

            nj, ale to uz musi byt…

            Ja nafouknul UST plast i totalne sjety na slick, ale byly to vzdy Conti… Schwalbe UST jsem mel jen jeden starej a ten sel normalne dilen.pumpou…

            0 0
            • MlokCZ  

              Kdysi dávno když jsem začínal na UST pláštích, tak jsem neměl kompresor a nejdříve ho neřešil. Nové kousky šly zcela bezproblémů, tak jsem si myslel, že na UST nikdy potřeba nebude.

              Když jsem pak časem při kontrole a doplnění tmelu (u plášťů cca rok nahozených) nenafouknul velkou pumpou už několikátý UST plášť…

              Dnes už pro aktuální kousky nevím, protože když už kompresor mám, tak ho používám.

              A případně mám navíc Topeak JOE BLOW Mountain, tou věřím, že by toho šlo daleko více (přeci jen ten cca trojnásobný objem vzduchu na jedno stlačení oproti jiným nožním velkým pumpám je sakra znát).

              0 0
              • scret  

                jses si urcite jisty, ze ten nazev neni Topeak mountain blow job?:)

                Ted trochu vazne – ja s Contikama nemel problemy ani po 2 letech… U schwalbe nevim…

                Bohuzel od Conti si aktualne nic na LV nevyberu – bud tezke UST nebo blbe drzici protectiony, papirovy RS jsou dobry akorat na XC… A vzorkem – MK II – guma na pytel – ve 2,4 uz spunty sakra daleko od sebe… XK super guma, ale na AM dopredu nestaci…

                joo zlatek starej MK dopredu – to byla guma jak vino! To drzelo snad na vsem…

                0 0
                • kesu  

                  aha takže nejenom mně se zdá, že protectiony vedle XK nedržej, XK zase ale nedržej tlak:(

                  0 0
                  • scret  

                    nn, spatna formulace:(

                    Protectiony nedrzej bylo mysleno tak, ze ta jejich TLR patka neni udajne tak dobra jako treba u schwalbe a tak je vetsi riziko zuti… Ale mam to zprostredkovane… Jezdim ted nejakou dobu na LVcku schwalbe… a na KHS mam XK RS, kde tomu nedam tolik pohulit…

                    0 0
        • kesu  

          nožní pumpou bez probélů i mnohokrát nahazovanej minion UST. Ruční jsem to nezkoušel.

          Jinak jsem ještě ani jeden neprocvakl (a myslím, že to ani nejde u tědlech butylovejch) ale jeden jsem rozřízl a nepodařilo se mi ho zalepit. Jinak dej tam i na DH bezduše, za tu váhu a výrazně menší pravděpodobnost defektu to stojí.

          0 0
          • scret  

            od tebe, jako znameho tubeless killera, bych to doporuceni necekal…:))

            0 0
            • kesu  

              jako hodněkrát jsem ten systém už proklel do pátýho kolene. Ale stejnak to tam nakonec dám. Dát do toho duši není o nic těžší než když duši měníš a fakt to vydrží víc. Ale rozhodně už si na kolo nedám UST gumu od Continentalu a hodně bych si zvážil i TLR od Schwalbe…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak obyč TLR šlupky jsou opravdu jen pro omezenou část jezdců. Snake skin verze už jsou pro širší skupinu a budou už většinou bezproblémové (včetně mě). Ale pořád to nebude ok pro opravdu agresivní použití směrem k DH.

                0 0
              • mr.antik  

                Tak ještě to můžeš kombinovat, dát dopředu TLR a dozadu třeba UST

                0 0
          • MlokCZ  

            Taky se divím stejně jako scret.

            Když už Tobě to bezproblémů drží a funguje, tak to už musí fungovat úplně každému :-)

            0 0
          • gazman  

            No je tu problém, nové High Roller II které mám moc rád a považuju je za opravdu dobré DH pláště mi ty kurvy v UST nedělají, takže nevím jak se bude chovat obyč butyl HR II při UST použití. To je jediné, co mě od toho odrazuje a tak stejně drátěný minion 2,35 singl, který mi vyhovuje na Endurko jsem v UST nikde nenašel. Mlíko tam rozhodně dávat nebudu, kola by byly jak na XC tak na DH, takže bych ty pláště občas měnil a co pak s tou sračkou. Stejně myslím že jak psal goofy výše, tak bButylový Minion či High Roller II, nebo i ten minion 2.35 bez butylu těžko o něco píchneš.

            0 0
            • tomfree  

              Vozím různé maxxisy normálním provedení a z plášťů,které jsem zkoušel schwalbe,wtb,con­tinental jdou nahodit nejhůře,protože jsou dost volné,takže ten vzduch utíká všude možně a bez kompresoru by to šlo dost těžko,ale jak už si sednou,tak výborně těsní a neutíkají,používám je z mlíkem a nedělají ani fleky na bocích.

              0 0
              • gazman  

                To zní slibně. Nakonec asi nezbude než to brubnout na vlastní kůži, jako se vším. S tím foukáním bych asi řešil tlakovou láhev se vzduchem. Kolega je profesní potápěč, určitě bychom tam něco vykutili. Nejmenší flaška natlakovaná na 200 BAR musí stačit až až:-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Kubiczech  

                  Jestli budeš hodně přezouvat, tak bych se na jakékoli neUST pláště z vysoka vykašlal a vozil duše. To patlání se s mlíkem za to vážně nestojí.

                  0 0
                  • scret  

                    jaky patlani? sundam gumu, mliko v ni necham nebo preleju a nazuju dalsi… Ale samozrejme pokud bude prezouvat kazdej tejden, je lepsi UST…

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Přesně tohle patlání. Navíc se obtěžovat s ježky, které vzniknou klidně za pár hodin. Kdybys četl výše, tak se dozvíš, že se přezouvat bude často. Jinak bych to nepsal, jednou za 14 dní se to přežít dá.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • scret  

                        porad nevim jaké patlání, pokud je clovek cimprlich, muze si vzit doktorsky rukavice, pak to ma uplne cisty…

                        Jinak jezci u UST se moc nekonaji… a TLR gumy jsem mu nedoporucoval z duvodu mozneho vyzuti nebo uniku tlaku podfouknutim…

                        JInak pro obrazek – jezdil jsem komplet UST nekolik let, s mlikem i bez, nekolik let jezdim TLR…

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          V téhle konkrétní větvi se stočila řeč k obyčejným plášťům Maxxis, tedy ani UST a ani TLR. Zdrcnutí se tmelu je tedy celkem reálný scénář. Ostatně mohu posloužit svou nedávnou zkušeností – UST ráfek, Maxxis plášť, oboje vycíděné, a když jsem půl dne na to říznul plášť, ježek tam byl.

                          K patlání: Zašpiněné ruce jsou to nejmenší. Horší je fakt, že použitý plášť zašvihaný od tmelu jen tak do auta nehodíš (a pokud na prasáka hodíš, tak ho stejně dříve nebo později musíš alespoň očistit). A pokud budeš pláště přehazovat na parkovišti pod sjezdovou dvakrát třikrát za víkend, tak to žádný velký med nebude.

                          Další věc je, jak říkáš, že obyčejný plášť (ať už TLR nebo ne TLR) na UST ráfku nezřídka kdy podfoukne i při nevinném XC ježdění. Na sjezdování je to podle mého nererálné.

                          0 0
                          • scret  

                            tak je pravda, ze jsem reagoval spis v celem smyslu vlakna, tzn. tak aby si gaz z toho mohl neco vyvodit…

                            Ano jezci se u neUST gum proste delaj… Patlani – pouzitou gumu hodim do igelitky a tu pak do auta, hotovo… Da se, ale chapu, ze je to neco jinyho, nez to tam hodit normalne a nic neresit…

                            Vychazim z toho ze vetsina DH borcu maj proste dodavky apod. a tam to clovek taky nejak neresi:)

                            V osobaku je to uz asi vopruz…

                            TLR plaste – proto odzacatku doporucuju UST… U tech tolik podfouknuti nehrozi…

                            A bude vyreseno:)

                            Jinak si myslim, ze se shodneme…

                            Tak jako tak bych ale mozna resil na takove to gazovo putovani UST gumy a na DH klasiku s dusi…

                            0 0
                            • Kubiczech  

                              V tom se shodneme, když UST, tak s odpovídajícími plášti. Bohužel plášťů není zrovna velký. Jinak chtě nechtě duše. Nevěřím, že by butylový plášť s ocel patkou bez mlíka těsnil.

                              0 0
                              • scret  

                                zase zalezi jak ktery – nekdo psal, ze mel problem sundat z rafku, takze nakonec musel plast strihat… Ale rozhodne bych an to nesazel…:)

                                Jinak vyber opravdu neni velky, to mas pravdu…

                                0 0
                  • mr.antik  

                    to snad radši dvoje kola…

                    0 0
                  • gazman  

                    Mlíko rozhodně nechci, pokud nepůjde použít obyčejné butylové pláště s ocel patkou bez mlíka na DH ježdění, tak dám duši, nebo se na celé UST kola vykašlu. Tomfree psal, že by to jít mělo, já si to budu muset prubnout sám, zdá se že tu nikdo DH na takových gumách pořádně nejezdí a jinde na netu jsou názory taky všelijaké.

                    0 0
    • JMT  

      Když jsem ještě jezdil tak jsem odjezdil sezonu na deemaxech bez jedinyho problemu. A mel jsem v trenkach 110kg…takze v chranicich a hadrech jsem tomu asi daval dost a bez problemu. Ohledne USt nevim, vozil jsem je s dusema…

      0 0
    • Elwing  

      Co vím, tak se to ufukovalo v zatáčkách akorát Petrovi Hejníků a to je nějaký jezdec. Pro nás turisty je to celkem blbuvzdorný řešení. I když se mi teď na kopci povedlo vyšroubovat celý ventilek, když sem si chtěla plášť trochu ufouknout :)

      0 0
      • scret  

        predpokladam ze jen vnitrek ventilku…:)

        0 0
        • Elwing  

          Chtěla jsem odšroubovat plastovou čepičku a zůstal mi s ní v ruce celý ventilek a kolo udělalo pssssssst. Než jsem se vzpamatovala co se děje, tak to samozřejmě uteklo. Naštěstí byli na kopci xcčkaři s pumpičkou a nafouknout to šlo v pohodě.

          0 0
          • mr.antik  

            DHáčkaři pumpičku nevozí?

            0 0
            • Elwing  

              on tam nikdo moc nebyl, bylo hnusně, proto jsem to ufukovala ;)

              0 0
          • Lister  

            Taky se mi stalo – když to při nelévání mlíka méně utáhneš, tak se tohle stát může.

            Je dobré s tím počítat a pokud při povolování ventilku najednou uslyšíš syčení, tak si dát pozor, protože on ten ventilek dokáže i docela slušně vystřelit a hledat ho pak někde v trávě bych rozhodně nechtěl – neštěstí tohle se mi podařilo jen doma na pevném podkladu.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • gazman  

      Kde se daj sehnat náhradní díly na kola mavic, předzásobil bych se pro jistotu nějakými dráty či ráfkem. Jsem líný to hledat, třeba někdo budete vědět. Dík.

      0 0
      • kubad  

        objednat v kastaru,

        0 0
        • gazman  

          Tyhle šulíny jsem našel, ale pro deemax nemaj v e-shopu nic, to jim mám psát jako objednávku mail, nebo jak ti nýmandi fungují:-)

          0 0
          • kubad  

            podle katalogového listu si najdeš dily které chceš a pošleš jim e-mail, pravděpodobně to budou objednávat :-( takže čekačka par týdnů, ale možná překvapí

            0 0
            • gazman  

              Takže klasické české rádoby zastoupení značky:-/ Asi pohledám někde v EU, tohle diletanství podporovat nehodlám, i tak dík za info.

              0 0
              • kubad  

                no skus, ale je to většinou boj a bere se to přes zastoupení, a to naše je bohužel špatné

                0 0
              • MlokCZ  

                http://www.bike-components.de/…l-2012-.html?…

                Dráty i pro jiné ročníky a i lecos dalšího. Skladem ale taky nemají skoro nic z toho. Dodací lhůta bude ale určitě kratší.

                0 0
              • tomfree  

                Zkus to kdekoli jinde jen ne v kastaru,protože z vlastní zkušenosti můžu říci,že jen projebeš pár týdnů a pak tě čeká stejně shánění jinde.

                0 0
              • tonik666  

                já mám zkušenost docela dobrou – potřeboval jsem dráty na SXka, měli skladem, poslali obratem.

                Pak jsem potřeboval zadní koncovky, protože současné jsem zničil o šroubky patky hazky. Jen koncovky byly na objednávku (3 týdny čekání), ale měli skladem celou osu, tak jsem vzal tu abych mohl jezdit a přišla taky obratem.

                Řešil jsem to emailem a telefonem s človekem jménem Jiří Pachl (email je jiri et kastar cz) a byl ochotný a vstřícný.

                O problémech s nima jsem předtím taky četl/slyšel, ale risknul jsem to a nepotvrdilo se to.

                0 0
              • scret  

                jak kdy, nekdy to je utrpeni na dlouhy a dlouhy mesice, nekdy maji skladem… Ja mel kdysi kliku a novy rafek na CMax ST byl do 3 dnu u me…

                0 0
                • tonik666  

                  No v nejhorším mají plno věcí na bike24.de nebo jiném zahraničním webu, takže lze opatřit v zahraničí, kde to mají skladem a mít to za pár dní doma. V tomhle bych neviděl problém.

                  0 0
                  • gazman  

                    Už jsem se díval, našel jsem dobře zásobený shop i v UK.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • wilda81  

      Netušíte někdo jaký typ „Loctite“ používá Mavic jako lepidlo na niple?

      0 0
      • wilda81  

        Nikdo nic? Jde mi o to čím zajistit adaptér. Jestli když zakápnu loctitem 243, tak upadne při prvním záběru nebo už ho nikdy nesundám.

        0 0
        • scret  

          jakej adapter? psal jsi o niplech a ted o adapteru, jsem krapet zmaten:)

          Jestli myslis ten obrazek, tak tam je jedna kapka mavic olejicku…

          0 0
          • wilda81  

            Podle kódu ve videu tam patří jejich lepidlo na niple, proto jsem se ptal na něj. Jen jsem nechtěl utrácet 6–7 stovek za kapku přebrandovaného Loctite, když mi tu pravděpodobně leží.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.