• Horvy

    Co používáte na mazání řetězu a komponentů? Co vám přijde jako nejlepší? Díky

    0 0
    •  

      WDčko, silikon a na řetěz mokrej Finish Line

      1 0
    • BigKarel2  

      řetěz mažu Konkorem páč jich mam z práce načórovanejch 3 ****** :D a vidli silikonem…

      0 0
    • Phaeton  

      Já už na řetěz jen teflonem ve spreji ,namazal sem dvakrát OLEJ RSP RED OIL (taky prej obsahuje teflon) a všechno bylo hned černé jak gula i semnou a to sem se snažil co nejvíc utřít po namazaní.Vidli silikonem ve spreji.

      0 0
    • nitraq  

      Vidle – silikon ve spreji

      Retez – zelenej Finish line

      1 0
    • Kublaj  

      řetěz Finish Line až spotřebuju vrátím se k Motorexu

      0 0
    • jIrI___  

      Na řetěz červený Finish Line, komponenty nemám důvod mazat.

      1 0
    • skvedo  

      Řetěz – Shimano Wet Lube

      Vidle – silikonový olej

      komponenty po mytí nebo zmoknutí trochu WD na čepy.

      čas od času trochu TF2 nebo WD do bowdenu.

      0 0
    • Richi  

      Chain Star.

      Pochybuji, že je něco lepšího a čistšího.

      Třeba tady:

      http://www.kupkolo.cz/…ci-tuk_z194/

      0 0
      • scret  

        je:)

        za ty leta jsem si nasel jedno mazani, ktery nelepi bordel, jak GTcko a pritom vydrzi na retezu daleko dyl…

        Denicol!

        Samozrejme do sra..ek to chce neco jinyho, co vydrzi na retezu dlouho a tam uz to vzdycky bude trochu lepit…

        Jinak ted jsem testoval Teflon tusim od Finishe, hodne lidi si to chvali, ale Denicolu to nesaha ani po kotniky…

        0 0
      • oddie  

        Jo, Chain Star Extreme jsem koupil a už to víckrát neudělám, aby mi řetěz začal skřípat po 40 km normální vyjížďky, to je dost síla. Zlatej stoletej převoďák PP90.

        0 0
    • rbcrx9  

      Na vidli Brunox

      Na řetěz HOLMENKOL Lube Extreme

      0 0
    • mi-psi  

      ničim, nemá to cenu. Když řetěz řve že už se to nedá vydržet, tak tam fláknu olej co je do auta..

      0 0
      • m4rkus  

        Též jsem to tak provozoval, olej do auta mazal dobře a lepil ještě lépe. Řetěž byl pak černej jak nevím co..

        1 0
      • BigKarel2  

        to je děs..kámoš jantar to tam naplácal a byla to katastrofa (nečekaně..) :D

        1 0
        • mi-psi  

          ten řetěz vydrží téměř úplně stejně když se o něj staráš i když ne (ověřeno). Takže radši jezdit s černym řetězem, než se s tim ***** a ztrácet čas. Stejně mám 4 řetězy, co budu točit dokola, takže až to umře celý, tak umře i zbytek kola..

          0 0
      • miloso  

        Kde sú tie časy, keď kamarát tam nalial Raciol a mazalo to pol roka ;-)

        V tých časoch som aj reťaz vozil viac ako 5 rokov. Od kúpi prvého bicykla vlastne nemenil :-D

        0 0
    • combe  

      Chain star normal + vidle silikon ve spreji, zkoušel jsem všechno možný tohle mi vyšlo nej.

      0 0
    • m4rkus  

      Budu kupovat CHAIN STAR Normal snad se osvědčí. Jinak vidla silikonem a ostatní nemažu, ale někdy to profouknu GTosmdesátpětkou.

      0 0
    • Ondry  

      řetěz olej do sekačky

      1 0
    • Jenda  

      na retez 2 ml motorovyho oleje, pouze kdyz cekam neco fakt blativyho nebo mokryho tak cca 5 ml (v normalnich podminkach je to moc a retez je hned zasranej jak jetel).

      Na vidli silikon ve spreji ale premejslim o silikonovym oleji do difuznich vyvev :-)

      Do bovdenu kdyz je treba tak WD ale od ty doby co je mam rozumne utesneny tak je jednou za sezonu vymenim a dal se s tim neseru.

      0 0
      • Ondry  

        já po motorovým oleji řetez nijak vele zasranej nemám a nevím jestli je nutný s tím nějak šetřit, ty super oleje v těch titěrnejch nádobkách za dvě kila stejně budou mít podobný složení a některý rychleji vysychají přece jen 0,7 stála 70,– ?

        0 0
        • Jenda  

          tak ono 2 ml zas neni uplne mao :-) ale osvedcilo se mi to jako rozumnej kompromis mezi tim aby byl retez mazlej ale jeste ne uplne zadelanej.

          Kazdopadne s tebou souhlasim ze ty supermazadla jsou spis marketing. Hlavne prinos k zivotnosti pohonu moc velkej neni a pokud k tomu clovek zapocte cenu tech mazadel tak se to nevyplati.

          Jediny kde to chapu je skotko, kdyz jsem videl jakou srackou kamarad ze skotska maze retez tak ve me hrklo ale on mi vysvetlil ze cokoli jinyho v jejich podminkch vydrzi max hodinu :-)

          1 0
          • Ondry  

            Tak olejem mažu den před závodem, lehce to poliju, kilometřik to zajet a otřu ho, ráno ho zase otřu, přece není důležitý mít olej na povrchu, ale u vnitř.

            1 0
    • blisterexist  

      na řetěz jedině lubrichain racing wax, nejlepší mazadlo co jsem kdy měl

      0 0
      • RendyD  

        Taky tak…

        0 0
      • mrozu  

        Přesně, krásně hustej olej a vydrží celkem dlouho. Bohužel jsem ho ale nemohl sehnat a koupil jsem místo něj tohle, četl jsem na to dobrý reference, ale mám smíšený pocity, je to hrozná voda, po 100 km řetěz chrastí, že se lidi otáčej. Je fakt, že po namazání se na řetěz nechytá bordel, ale to tak u suchýho řetězu bejvá ;)

        0 0
      • Mamut  

        Na Sele pred 3 dnami vydrzal do polky dlhej trate. Potom som bol 10km bez maleho prevodnika (akurat vyjazd na Uhrinov) a potom som bol rad aj za WD-cko na obcerstvovacke. Ale netvrdim, ze nieco ine by nechciplo este skor.

        0 0
        • blisterexist  

          mě na dlouhé šele vydržel tak do 60–70km, pak to začalo řvát a před helfštýnem v tom šíleně křupalo:-D

          1 0
          • vsn  

            ja mazal poprvé na občerstvovačce jak je ten hangár … takže cca pulka ale pak hned bylo bláto tak sem zbytečně ztratil minutu no a pak až když to uschlo tak před posledním výjezdem na hrad ale to uz jsem na to jenom kápl za jízdy par kapek…

            0 0
            • blisterexist  

              aha, já za jízdy nemazal vubec, nemá cenu zastavovat, tomu řetězu to nějak moc neublíží

              0 0
              • vsn  

                chce se to naučit mazat za jízdy… jenže ja se dycky netrefím :D

                1 0
    • M13  

      Na vidlici a tlumič mám silikonovej olej ve spreji z Lidlu :) a na řetěz už rok Muc-Off Dry, a ještě tak rok mi, myslím, vydrží, spotřeba na jedno mazání je minimální a na řetězu vydrží dlouho.

      0 0
    • Carlos.f  

      Na řetěz Chainstar, Castrol moto, Motorex enduro moto, podle toho co seženu levnějc.

      Na komponenty něco s teflonem Berner PFTE, GT85

      Na vidli silikonovej olej

      1 0
      • krakor  

        ja prave zvazujem Chain Star NORMAL alebo

        Olej Yarrow na řetěz WAX

        co je lepsie a preco ?

        0 0
        • Carlos.f  

          Ten olej Yarrow neznám – zřejmě je to asi něco jako GT85.

          Na komponenty dobrý, na řetěz ne.

          Voskové přípravky jsem nikdy nezkoušel, ale do mokra to není.

          Chainstar NORMAL je univerzál, když se nastříká, tak než vyprchá rozpouštědlo, tak se musí hned otřít z povrchu řetězu.

          Castrol MOTO je to samé, ale o trochu hustější.

          0 0
    • Leader  

      Řetěz : při pobytu v Holandu mi bylo doporučeno supreme black http://supremeblack.yolasite.com/ musim dodat že velké spokojenost.

      vidle : klasika, silikáč

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • se-se  

      pokaždé alespoň štetcem omyji převody důkladně benzínem (když nesundavám řetěz), hadrem namočeným v benzínu otřu vidli, sedlovku (teleskop) a tlumič. Vše vytřu do sucha a nastříkám konkoren. Tak jednou až dvakrát měsíčně mažu konkorem i páčky, zamykání vidle a řazení.

      Nejdůležitější se dostat pryč všechen prach který dělá brusnou pastu. Mazivo je důležité mnohem méně než důkladná očista.

      0 0
      • pepek  

        To neděláš dobře s tím benzínem a Konkorem, Jaromíre.

        0 0
        • se-se  

          No já prostě nesnesu ty díly špinavý – mám z toho úplně pupínky a zimnici

          Na ten konjkor se lepí prach poměrně málo. Mám spoustu jiných děsně drahých šmejdů ale osvědčilo se tohle

          0 0
          • scret  

            konkor a benzin na vidli?

            hmm, pan je zrejme gurman:))

            0 0
            • se-se  

              a proč ne? gumovejm simerinkům to neškodí, prach s mastnotou to umeje a konkor nohy namaže. Nevidím naprosto žádný důvod proti.

              0 0
              • scret  

                a jses si tim jistej?:)

                1 0
                • se-se  

                  no to fakt jako jsem – s těmi materiály (NBR na těsnicí díly) pracuji často

                  0 0
                  • pepek  

                    No teď jenom jestli to je NBR.

                    0 0
                    • se-se  

                      na 99% ano – je to mimo dražších materiálů prakticky to jediné, co se na podobné díly používá. Navíc styk s benzínem a rozpouštědly (používám také prostřik spáry čističem brzd) je velice krátkodobý v řádu sekund. Konkor používám právě proto, že se snadno odstraní i s prachem. Pokud tam není prach tak je téměř jedno jaké mazivo se použije. Zejména nohy vidle čistím nejen po každé vyjíždce ale i ubrouskem (případně i vodou)po cestě, pokud se na to místo dostane bláto nebo se silně zapráší. Zabere to méně než 20 sec a vidli to fakt prospěje.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Nestačilo by ten prach smýt vodou?

                        1 0
                        • se-se  

                          jo stačí ale ne vždy meju hadicí. Nejrychlejší je proud spreje čističe řetězů nebo brzd ale takový jedno umytí vyjde tak na 10 Kč no ale je to zas hned

                          0 0
                      • buba CZ  

                        To musí být strašnej opruz se pořád zaobírat očistou a ještě během jízdy.To jseš otrok kola a má to být naopak,nebo se pletu?Kolo pro radost a ne naopak :D

                        0 0
                        • se-se  

                          :)) ježíš tys nepochopil že právě tohle mě dělá radost – já jsem LEŠTIČ

                          Jo a dnes jsem na vyjiždce asi půl hodiny opravoval zvonek, protože měl takovej divnej tón. To ale fakt nechci nikoho provokovat.

                          1 0
              • blisterexist  

                neškodi, ale nebude tomu prospívat jak silikon

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
        • se-se  

          Tedy na ložiska a vnitřek bovdenů a podobně používám ještě silikonovou vazelínu

          0 0
    • tonik666  

      Na vidli TriFlow

      Na řetěz Boeshield T9 nebo Pedros SynLube.

      0 0
    • buba CZ  

      Řetěz zeleným Finishem(ale až začne chrastit),vidle to je jasný,ne? Jednou za rok kladky přehazky a čepy a pístky v páce brzdy silikonem.Bowdeny neměním ani nemažu.

      0 0
      • pepek  

        Wojtkův Lubrichain racing wax je lepší, vyzkoušeno. (Je totiž více soplovitý.)

        0 0
        • blisterexist  

          j, a když s ním umíš tak se na něj ani nic nelepí

          0 0
        • jIrI___  

          Lepí bordel nebo ne? Protože ten zelený Finish Line na sebe chytá bordel neskutečně…

          0 0
          • pepek  

            Musíš to dávat po kapkách a pak to utřít. Měl jsem i období, kdy jsem bral kus toaletáku a po 10 km to ještě jednou utřel – pak je to optimální, ale teď už na to kašlu.

            1 0
          • blisterexist  

            musíš umět, kapičku do každého čepu, nechat zaschnout přes noc, otřít hadrem…, výdrž v suchu přes 400km

            do bláta trochu větší kapka a neotírat, výdrž přes 50km taky v poho

            1 0
            • jIrI___  

              No tak to bych mohl osrat :). Ale ta výdrž v suchu je fajn, červený Finish Line vydrží tak polovinu toho.

              0 0
              • pepek  

                Tak on má 50 kg. Reálná výdrž je tak 80–120 v suchu. (Rozhodující je ovšem počet otočení řetězu, takže je to vlastně skoro stejný)

                0 0
                • blisterexist  

                  co záleží na váze? točím vysoké kadence takže většině to vydrží ještě víc, jestli ti vydrží jen 120 v suchu tak děláš něco blbě:-)

                  1 0
                  • pepek  

                    Nedělám, prostě to mazivo vytlačím, jednak jsem težší a druhák musím točit i malou pilkou.

                    0 0
          • buba CZ  

            Nelepí a vydrží strašně dlouho.Nakapeš na každej čep a necháš tak půl hoďky odstát potom otřeš do sucha hadrem a máš klid na dlooooouho.On má velkou vzlínavost a dostane se kam má a zbytek se prostě jednou setře a hotovo.Práce tak na 4 minuty a klid na 3 měsíce.

            0 0
    • ClAyD  

      Já mám doma Nějakej High Grade Racing Oil a tím mažu úplně všechno:)

      0 0
      • se-se  

        No to znám – to jen obchodně šikovně zamaskovaný vepřový sádlo.

        0 0
        • ClAyD  

          J*ebat na to, nemám peníze ani zájem řešit takový chujoviny:D

          1 0
    • Chiron  

      Zkoušel sem už kdeco, nakonec sem zůstal u červeného Finishline Teflon Plus. A vlastně už mi dochází, tak sem koupil Chainstar normal oboje v kapátku. Spreje jsou na nic, ětšina toho skončí v hadře, protože se dost blbě reguluje jak moc to stříká a nakonec to leze docela do peněz. Jinak oboje už mám vyzkoušené a považuju to za takový dobrý univerzál, nelepí příliš bordelu, takže není od toho všechno černé a za sucha vydrží 250+km a chvíli vydrží i v mokřejších podmínkách. Chainstar bych řekl, že vydrží trochu víc, ale zas i trochu víc lepí bordel bych řekl, měl sem ho ve spreji, ale předpokládám, že v kapátku to bude to samé.

      Na vidli mám Siliconstar, ale je to jedno, jde použít jakýkoliv se silikonem. Ale lepší koupit nějakou trochu zavedenou značku. Docela by mě zajímalo, kolik toho silikonu bude třeba v těch sprejích z lidlu.

      Komponenty spíš jednou za čas buď tím co mám na řetěz nebo tam fiknu ten silikon, to nějak dvakrát neřeším, když to funguje… A do bowdenů nic, maximálně když začne přidrhávat, tak poslední záchrana silikon.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      řetěz vazelínou – tenoučký potah,

      ostatní sprejem na vidlice.

      0 0
      • Nikovlas  

        Ta vazelína se dostane dovnitř do spojů řetězu?

        1 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Pokud řetěz před nanesením hadrem pořádně utřu a pak nanesu onu vrstvičku, tak snad ano. Už takovým způsobem nějakou dobu mažu řetěz a nemám problém:) nebo spíš takhle, neměl jsem problém a hlavně to moc neřeším:)

          0 0
    • bleach  

      retez mazadlem na retezy motorek z lidlu

      0 0
    • m4rkus  

      Je možné chainstar normal ve spreji vystříkat do nějaké nádobky a tím pak kapátkem mazat?

      30ml za 80Kč je za kapátko dost, když ve spreji stojí cca 180Kč a je tam 200ml.. Možná je to blbost

      0 0
      • waltari  

        Zažil jsem hodně, ale totok !?

        0 0
      • zichis  

        Marketingový trik. Větší část z té 200ml náplně spreje totiž tvoří n-butan a propan. Ale zkus, když nebudeš moc cákat, třeba z toho spreje vyzískáš 80ml.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Projdi parkoviště a pod nějaké kapající auto dej přes noc plechovku. Budeš mít vystaráno na pár let.

        1 0
    • bradek  

      Řetěz: Motorex Dry Lube, zakapu, nechám zatéct do spojů a zbytek otřu do sucha

      Vidlice: silikonový olej

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.