Co používáte na mazání řetězu a komponentů? Co vám přijde jako nejlepší? Díky
Co používáte na mazání řetězu a komponentů? Co vám přijde jako nejlepší? Díky
WDčko, silikon a na řetěz mokrej Finish Line
řetěz mažu Konkorem páč jich mam z práce načórovanejch 3 ****** :D a vidli silikonem…
Já už na řetěz jen teflonem ve spreji ,namazal sem dvakrát OLEJ RSP RED OIL (taky prej obsahuje teflon) a všechno bylo hned černé jak gula i semnou a to sem se snažil co nejvíc utřít po namazaní.Vidli silikonem ve spreji.
Vidle – silikon ve spreji
Retez – zelenej Finish line
řetěz Finish Line až spotřebuju vrátím se k Motorexu
Na řetěz červený Finish Line, komponenty nemám důvod mazat.
Řetěz – Shimano Wet Lube
Vidle – silikonový olej
komponenty po mytí nebo zmoknutí trochu WD na čepy.
čas od času trochu TF2 nebo WD do bowdenu.
Chain Star.
Pochybuji, že je něco lepšího a čistšího.
Třeba tady:
je:)
za ty leta jsem si nasel jedno mazani, ktery nelepi bordel, jak GTcko a pritom vydrzi na retezu daleko dyl…
Denicol!
Samozrejme do sra..ek to chce neco jinyho, co vydrzi na retezu dlouho a tam uz to vzdycky bude trochu lepit…
Jinak ted jsem testoval Teflon tusim od Finishe, hodne lidi si to chvali, ale Denicolu to nesaha ani po kotniky…
Jo, Chain Star Extreme jsem koupil a už to víckrát neudělám, aby mi řetěz začal skřípat po 40 km normální vyjížďky, to je dost síla. Zlatej stoletej převoďák PP90.
Na vidli Brunox
Na řetěz HOLMENKOL Lube Extreme
ničim, nemá to cenu. Když řetěz řve že už se to nedá vydržet, tak tam fláknu olej co je do auta..
Též jsem to tak provozoval, olej do auta mazal dobře a lepil ještě lépe. Řetěž byl pak černej jak nevím co..
to je děs..kámoš jantar to tam naplácal a byla to katastrofa (nečekaně..) :D
ten řetěz vydrží téměř úplně stejně když se o něj staráš i když ne (ověřeno). Takže radši jezdit s černym řetězem, než se s tim ***** a ztrácet čas. Stejně mám 4 řetězy, co budu točit dokola, takže až to umře celý, tak umře i zbytek kola..
Kde sú tie časy, keď kamarát tam nalial Raciol a mazalo to pol roka ;-)
V tých časoch som aj reťaz vozil viac ako 5 rokov. Od kúpi prvého bicykla vlastne nemenil :-D
Chain star normal + vidle silikon ve spreji, zkoušel jsem všechno možný tohle mi vyšlo nej.
Budu kupovat CHAIN STAR Normal snad se osvědčí. Jinak vidla silikonem a ostatní nemažu, ale někdy to profouknu GTosmdesátpětkou.
řetěz olej do sekačky
na retez 2 ml motorovyho oleje, pouze kdyz cekam neco fakt blativyho nebo mokryho tak cca 5 ml (v normalnich podminkach je to moc a retez je hned zasranej jak jetel).
Na vidli silikon ve spreji ale premejslim o silikonovym oleji do difuznich vyvev :-)
Do bovdenu kdyz je treba tak WD ale od ty doby co je mam rozumne utesneny tak je jednou za sezonu vymenim a dal se s tim neseru.
já po motorovým oleji řetez nijak vele zasranej nemám a nevím jestli je nutný s tím nějak šetřit, ty super oleje v těch titěrnejch nádobkách za dvě kila stejně budou mít podobný složení a některý rychleji vysychají přece jen 0,7 stála 70,– ?
tak ono 2 ml zas neni uplne mao :-) ale osvedcilo se mi to jako rozumnej kompromis mezi tim aby byl retez mazlej ale jeste ne uplne zadelanej.
Kazdopadne s tebou souhlasim ze ty supermazadla jsou spis marketing. Hlavne prinos k zivotnosti pohonu moc velkej neni a pokud k tomu clovek zapocte cenu tech mazadel tak se to nevyplati.
Jediny kde to chapu je skotko, kdyz jsem videl jakou srackou kamarad ze skotska maze retez tak ve me hrklo ale on mi vysvetlil ze cokoli jinyho v jejich podminkch vydrzi max hodinu :-)
Tak olejem mažu den před závodem, lehce to poliju, kilometřik to zajet a otřu ho, ráno ho zase otřu, přece není důležitý mít olej na povrchu, ale u vnitř.
na řetěz jedině lubrichain racing wax, nejlepší mazadlo co jsem kdy měl
Taky tak…
Přesně, krásně hustej olej a vydrží celkem dlouho. Bohužel jsem ho ale nemohl sehnat a koupil jsem místo něj tohle, četl jsem na to dobrý reference, ale mám smíšený pocity, je to hrozná voda, po 100 km řetěz chrastí, že se lidi otáčej. Je fakt, že po namazání se na řetěz nechytá bordel, ale to tak u suchýho řetězu bejvá ;)
Na Sele pred 3 dnami vydrzal do polky dlhej trate. Potom som bol 10km bez maleho prevodnika (akurat vyjazd na Uhrinov) a potom som bol rad aj za WD-cko na obcerstvovacke. Ale netvrdim, ze nieco ine by nechciplo este skor.
mě na dlouhé šele vydržel tak do 60–70km, pak to začalo řvát a před helfštýnem v tom šíleně křupalo:-D
ja mazal poprvé na občerstvovačce jak je ten hangár … takže cca pulka ale pak hned bylo bláto tak sem zbytečně ztratil minutu no a pak až když to uschlo tak před posledním výjezdem na hrad ale to uz jsem na to jenom kápl za jízdy par kapek…
aha, já za jízdy nemazal vubec, nemá cenu zastavovat, tomu řetězu to nějak moc neublíží
chce se to naučit mazat za jízdy… jenže ja se dycky netrefím :D
Mazání za jízdy je už vyšší dívčí.
:-)
Na vidlici a tlumič mám silikonovej olej ve spreji z Lidlu :) a na řetěz už rok Muc-Off Dry, a ještě tak rok mi, myslím, vydrží, spotřeba na jedno mazání je minimální a na řetězu vydrží dlouho.
Na řetěz Chainstar, Castrol moto, Motorex enduro moto, podle toho co seženu levnějc.
Na komponenty něco s teflonem Berner PFTE, GT85
Na vidli silikonovej olej
ja prave zvazujem Chain Star NORMAL alebo
Olej Yarrow na řetěz WAX
co je lepsie a preco ?
Ten olej Yarrow neznám – zřejmě je to asi něco jako GT85.
Na komponenty dobrý, na řetěz ne.
Voskové přípravky jsem nikdy nezkoušel, ale do mokra to není.
Chainstar NORMAL je univerzál, když se nastříká, tak než vyprchá rozpouštědlo, tak se musí hned otřít z povrchu řetězu.
Castrol MOTO je to samé, ale o trochu hustější.
Řetěz : při pobytu v Holandu mi bylo doporučeno supreme black http://supremeblack.yolasite.com/ musim dodat že velké spokojenost.
vidle : klasika, silikáč
pokaždé alespoň štetcem omyji převody důkladně benzínem (když nesundavám řetěz), hadrem namočeným v benzínu otřu vidli, sedlovku (teleskop) a tlumič. Vše vytřu do sucha a nastříkám konkoren. Tak jednou až dvakrát měsíčně mažu konkorem i páčky, zamykání vidle a řazení.
Nejdůležitější se dostat pryč všechen prach který dělá brusnou pastu. Mazivo je důležité mnohem méně než důkladná očista.
To neděláš dobře s tím benzínem a Konkorem, Jaromíre.
No já prostě nesnesu ty díly špinavý – mám z toho úplně pupínky a zimnici
Na ten konjkor se lepí prach poměrně málo. Mám spoustu jiných děsně drahých šmejdů ale osvědčilo se tohle
konkor a benzin na vidli?
hmm, pan je zrejme gurman:))
a proč ne? gumovejm simerinkům to neškodí, prach s mastnotou to umeje a konkor nohy namaže. Nevidím naprosto žádný důvod proti.
a jses si tim jistej?:)
no to fakt jako jsem – s těmi materiály (NBR na těsnicí díly) pracuji často
No teď jenom jestli to je NBR.
na 99% ano – je to mimo dražších materiálů prakticky to jediné, co se na podobné díly používá. Navíc styk s benzínem a rozpouštědly (používám také prostřik spáry čističem brzd) je velice krátkodobý v řádu sekund. Konkor používám právě proto, že se snadno odstraní i s prachem. Pokud tam není prach tak je téměř jedno jaké mazivo se použije. Zejména nohy vidle čistím nejen po každé vyjíždce ale i ubrouskem (případně i vodou)po cestě, pokud se na to místo dostane bláto nebo se silně zapráší. Zabere to méně než 20 sec a vidli to fakt prospěje.
Nestačilo by ten prach smýt vodou?
jo stačí ale ne vždy meju hadicí. Nejrychlejší je proud spreje čističe řetězů nebo brzd ale takový jedno umytí vyjde tak na 10 Kč no ale je to zas hned
To musí být strašnej opruz se pořád zaobírat očistou a ještě během jízdy.To jseš otrok kola a má to být naopak,nebo se pletu?Kolo pro radost a ne naopak :D
:)) ježíš tys nepochopil že právě tohle mě dělá radost – já jsem LEŠTIČ
Jo a dnes jsem na vyjiždce asi půl hodiny opravoval zvonek, protože měl takovej divnej tón. To ale fakt nechci nikoho provokovat.
To mě někdy taky,ale rozhodně to nikdy nespojuji v jedno.Buď jezdím a bavím se a kochám nebo udržuju a opravuju.
my poživační požitkáři si to holt spojujem
Tak to jo :-)
neškodi, ale nebude tomu prospívat jak silikon
Tedy na ložiska a vnitřek bovdenů a podobně používám ještě silikonovou vazelínu
Na vidli TriFlow
Na řetěz Boeshield T9 nebo Pedros SynLube.
Řetěz zeleným Finishem(ale až začne chrastit),vidle to je jasný,ne? Jednou za rok kladky přehazky a čepy a pístky v páce brzdy silikonem.Bowdeny neměním ani nemažu.
Wojtkův Lubrichain racing wax je lepší, vyzkoušeno. (Je totiž více soplovitý.)
j, a když s ním umíš tak se na něj ani nic nelepí
A jak na to aby se nelepilo?
Lepí bordel nebo ne? Protože ten zelený Finish Line na sebe chytá bordel neskutečně…
Musíš to dávat po kapkách a pak to utřít. Měl jsem i období, kdy jsem bral kus toaletáku a po 10 km to ještě jednou utřel – pak je to optimální, ale teď už na to kašlu.
musíš umět, kapičku do každého čepu, nechat zaschnout přes noc, otřít hadrem…, výdrž v suchu přes 400km
do bláta trochu větší kapka a neotírat, výdrž přes 50km taky v poho
No tak to bych mohl osrat :). Ale ta výdrž v suchu je fajn, červený Finish Line vydrží tak polovinu toho.
Tak on má 50 kg. Reálná výdrž je tak 80–120 v suchu. (Rozhodující je ovšem počet otočení řetězu, takže je to vlastně skoro stejný)
co záleží na váze? točím vysoké kadence takže většině to vydrží ještě víc, jestli ti vydrží jen 120 v suchu tak děláš něco blbě:-)
Nedělám, prostě to mazivo vytlačím, jednak jsem težší a druhák musím točit i malou pilkou.
hm, já mám zas třeba větší sílu(nevím)
Tak točíš vysoké kadence, nebo šlapeš velkou silou? Obojí? :-)
Nelepí a vydrží strašně dlouho.Nakapeš na každej čep a necháš tak půl hoďky odstát potom otřeš do sucha hadrem a máš klid na dlooooouho.On má velkou vzlínavost a dostane se kam má a zbytek se prostě jednou setře a hotovo.Práce tak na 4 minuty a klid na 3 měsíce.
Přemluvili jste mě, vyzkouším ho :)
No abys mě potom nepomlouval.Taky záleží kde a jak jezdíš,že ano :-)
Já mám doma Nějakej High Grade Racing Oil a tím mažu úplně všechno:)
No to znám – to jen obchodně šikovně zamaskovaný vepřový sádlo.
J*ebat na to, nemám peníze ani zájem řešit takový chujoviny:D
Zkoušel sem už kdeco, nakonec sem zůstal u červeného Finishline Teflon Plus. A vlastně už mi dochází, tak sem koupil Chainstar normal oboje v kapátku. Spreje jsou na nic, ětšina toho skončí v hadře, protože se dost blbě reguluje jak moc to stříká a nakonec to leze docela do peněz. Jinak oboje už mám vyzkoušené a považuju to za takový dobrý univerzál, nelepí příliš bordelu, takže není od toho všechno černé a za sucha vydrží 250+km a chvíli vydrží i v mokřejších podmínkách. Chainstar bych řekl, že vydrží trochu víc, ale zas i trochu víc lepí bordel bych řekl, měl sem ho ve spreji, ale předpokládám, že v kapátku to bude to samé.
Na vidli mám Siliconstar, ale je to jedno, jde použít jakýkoliv se silikonem. Ale lepší koupit nějakou trochu zavedenou značku. Docela by mě zajímalo, kolik toho silikonu bude třeba v těch sprejích z lidlu.
Komponenty spíš jednou za čas buď tím co mám na řetěz nebo tam fiknu ten silikon, to nějak dvakrát neřeším, když to funguje… A do bowdenů nic, maximálně když začne přidrhávat, tak poslední záchrana silikon.
řetěz vazelínou – tenoučký potah,
ostatní sprejem na vidlice.
Ta vazelína se dostane dovnitř do spojů řetězu?
Pokud řetěz před nanesením hadrem pořádně utřu a pak nanesu onu vrstvičku, tak snad ano. Už takovým způsobem nějakou dobu mažu řetěz a nemám problém:) nebo spíš takhle, neměl jsem problém a hlavně to moc neřeším:)
retez mazadlem na retezy motorek z lidlu
Je možné chainstar normal ve spreji vystříkat do nějaké nádobky a tím pak kapátkem mazat?
30ml za 80Kč je za kapátko dost, když ve spreji stojí cca 180Kč a je tam 200ml.. Možná je to blbost
Zažil jsem hodně, ale totok !?
Marketingový trik. Větší část z té 200ml náplně spreje totiž tvoří n-butan a propan. Ale zkus, když nebudeš moc cákat, třeba z toho spreje vyzískáš 80ml.
Projdi parkoviště a pod nějaké kapající auto dej přes noc plechovku. Budeš mít vystaráno na pár let.
Řetěz: Motorex Dry Lube, zakapu, nechám zatéct do spojů a zbytek otřu do sucha
Vidlice: silikonový olej