Myslite ze kdyby Morati zacalo znovu vyrabet, ze by se zase prodavalo a dokazalo jeste ziskat pomalu uhasinajici slavu?
Piste svoje nazory…ja osobne bych byl urcite pro a neco bych si koupil
dAn
Myslite ze kdyby Morati zacalo znovu vyrabet, ze by se zase prodavalo a dokazalo jeste ziskat pomalu uhasinajici slavu?
Piste svoje nazory…ja osobne bych byl urcite pro a neco bych si koupil
dAn
Anketa: ano ci ne?
to hlasovanie tusim nejak nejde.
Ale ja si myslim, ze keby zas zacali, tak si niekto nieco od nich kupi. Ja si myslim ze by sa mohla urobit taka kampan, do kazdej domacnosti jedno morati, a potom by im to slo super. Alebo aspon do kazdej domacnosti ucastnika BF. Povinne vlastnictvo. Nieco ako vstupne do anglickeho panskeho klubu, kto nema rolls sem nepatri.
Ale akoze ked moc sces titanovy ram, tak robia ich aj inde. Ale dnes v dobe fullov resp dostupneho karbonu neviem ci az tak treba na tom titane trvat… mozno nostalgia, alebo ked sa sce volado moc ukazat a povytahuvat jak sopel.
Myslím, že vstúpenci značky by do toho išli, otázne je ale, čo by návrat firmy spôsobil vo svete, Morati bolo hlavne o inovácii a závodných strojoch a nie o bežných užívateľoch…
ale coby, tu na bf je plno hobikov s moratakmi. O zavodnikovi (aspon nejakom z top 20) neviem ziadnom… :o))
nemel blbosti a hledej, zjisti si kdo na tom v době kdy Morati šlapalo a něco znamenalo i ve světě jezdil.
ja myslim teraz, sak ten titan ma byt neznicitelny ci tak cosi :D
ty znáš někoho z top 20 kdo si sám vybírá kolo?
ty znas niekoho kto nie? Kubade zas si mimo.
ne 99,9% fasují kola od sponzora moc vymýšlet se nedá
kubade zas ides popriet elementarnu logiku? Ani sa mi to nechce vysvetlovat ti zas nieco.
není co popírat to je realita – prostě za čí team jezdí toho matroš vozí, a takový profíci aby jim přelakovávali rámy tady nejsou :-)
Elementarna logika specialne pre teba: 1) asi ze ked nalejes do tymu vlastne miliony tak neposadis nakoniec zavodnika na nieco na com nebude schopny byt konkurencieschopny. 2) asi ze ten titan nie je to jedine najdokonalejsie na tomto svete, lebo by to vozila cela spicka, a samozrejme ze to nevozi. Jedno ci od morati ci od niekoho ineho.
Dalsie lekcie niekedy nabuduce.
Jsi z Marsu? ;-)
ano, muzi su vraj obvykle z marsu. Zeny z venuse ci odkial… :D
v tom prípade si ty obzvlášt z Marsu!
titan je nákladný na výrobu a opracovanie… preto je tu karbon – naviac sa z neho dajú vyrobiť rôzne diely rôznych vlastností…
sak hovorim, morati je t.c. mrtve. Ale mozno tiez prejdu na karbon. Z Azie :DDDD
morati màtve je, titan ale tak celkom nie… je to o marketingu, karbec vyzerá „cool“ naviac je lacnejší tak prečo by ľudia kupovali niečo iné…
ok, tak mi vysvetli cim prekonava titan karbonovy velomaterial tak, aby sa nemusel brat ohlad na rozdiel v cene?
z toho co píšeš je jasné že o matroši rozhoduje sponzor, nic víc nic míň takže potvrdils přesně to co sem napsal kus nahoře – další lekce příště :-)
v konecnom dosledku rozhoduje pretekar, pretoze sponzor mu nebude vnucovat nieco na co si nie je pretekar ochotny sadnut. Cize jedine co to dokazuje je, ze to morati asi nie je (pardon, nebolo…) az take najsamdokonalejsie, kedze sa da plne nahradit cimkolvek zo sucasnej produkcie.
Hned som si hovoril ze sa mi nechce vysvetlovat ti to a ze je to zbytocne, lebo to nie si schopny chapat a vstrebat…
proč nejdeš ty svý rozumy vyblejt na hajzl.
aby som sa tam v mise nemusel pozerat na nic co by mi ta mohlo pripominat
Neboj, za chvili mu konci pracovni doba a pak bude zase cely vikend klid.
by ma zaujímalo kde taký človek robí…
Tipnul bych statni sprava.
mal som tajný tip, že je študent na internáte/ koleji a doma nemá pripojenie… :D
Taky moznost.
to uz je jasnej Ing, mozna dvojitej ci trojitej.....tyhle rozumy jen tak nekde na netu nenactes :-D
Jestli to nebude do rodiny s inženýrkou Kačenovou :-D
to zboziznalectvi by sedelo ;-)
KačA nová, KačA nová!!! :)))
či už to Kače Nová, alebo Kača Nová, stejne je to Kača Stará
Som myslel, ze uz som to tu objasnoval, ako som prisiel k rente, ale mozno to bolo inde… to je jedno, nejdem to uz rozmazavat, ludia potom zavidia.
renta ti nedovolí přispívat na internet v jinou než pracovní dobu? :)
nebudem to rozmazavat, povedzme je to sucast strategie nech sa nezruti to co bolo dosial…
takže by teoreticky stačilo naprášit šéfovi, že místo práce zevluješ na internetu, a byl by od tebe pokoj? :)
sotva, ale pokusit sa mozes :DD
Inde? Tohle není jediná diskuze kterou navštěvuješ? To jsem si oddechl, že svá moudra šíříš vícero směry :D
naopak zájmem sponzora je propagovat svoje zboží a proto závodníka platí, aby ho vozil, pokud se mu to nelíbý může jít jinam.Aby si diktoval závodník na to nemá u nás nikdo u nás jméno :-)
a kto zas spatne pochopil ze „top 20“ sa automaticky mysli „u vas“? :D
a kdo řekl že TOP 20 myslíš svět?
jinak jeden týpek :-) říkaj mu Jeff ještě loni jezdil titan a je v top 20
a co som mal asi tak podle kubada mysliet, Mluvici top 20 alebo co? :D
Ach jo, jeden…
LOL ty si prostě kousek typl bych že Top 1 na BF
no jo, dosli argumenty. Ked kapitujules, tak to vyzera takto zbabelo?
ano utloukls mě argumentama, každy si to tu přečte nemusím dál komentovat
Ale tak Olkyc je preci jen silna konkurence ;)
postavím dvě naprosto shodné škatulky od sirek… která je lepší??? :)))
jinak o top 20 začals ty takže tvoje chyba žes to neupřesnil nesváděj to na mou chybu :-)
hele tassajara ses nakej strasne chytrej, kubad to mysli uplne jinak.....tak poradne cti…driv na titanu zavodila ceska repre a slo jim to stejne jako jim to jde na stupidnim karbonu…simunek na moratce udelal mistra sveta…dneska je to jinde, karbon se rozmoh, dela ho kazdej, ano proc ne, tak na tom i zavodi…precijen titan leze kapku vic do penez nez blbej karbon
cize si teda tym chcel naznacit, ze ceskej repre nepomohli ani tei super dokonale titanove morati, spravne? :D Kadekto bol majster aj na niecom inom… prosto normalne pretekove ramy akurat s marketingovym hogofogo kolem, lebo titan je kouzelny a podobne, pozname.
Prosimtě, kdy udělal Šimůnek na Moratce titul mistra světa???
Na přelakováné moratce získali tituly mistrů světa Miguel Martinez a Christophe Dupouey a tuším že to byl tým Sunn, ale v kterých letech, to ti neřeknu.
Ty musíš mít hodně malýho pindíka :)
to popíráš elementární logiku, myslím že je naopak hodně velkej :-D
Stihac a Medvidek se vrátili v nové formě a perou to hlava nehlava.
No ****** von je velkej, ale pindíka má malýho :D
tak možno sedlo si vyberie, ktoré mu ide na prdel, ale bike, komponenty, alebo nebodaj značku to nie!
sa zobud.
zo spánku písať neviem…
Hej a jazdec F1 si tiež vyberá auto, alebo ešte lepšie značku pneumatík, motora a podobne nie?
Tassajara je mimo, ale co se té F1 týče, tak když přišel Barrichello ještě do Hondy, tak dlouho si stěžoval na brzdy, až si vydupal Brembo pro sebe a tenkrat je dostal i Button…Ale to je trochu něco jiného..v podstatě to že změnit sedlo nebo „maličkost“ jako brzdy je trochu něco jiného než značku auta/kola.
asi o tom trochu nemas predstavu. Toto je sice BAJK forum, ale ked chces k motorizmu, nech sa paci: pretekar v profityme nemusi ziadat inu znacku (cohokolvek), pretoze dany vyrobca mu velmi ochotne urobi podla jeho zelani vlastny produkt v danej specifikacii a s danymi vlastnostami. V podstate akykolvek. Ale zas niekto o koze a my o voze…
Pamatám si, že raz tu boli obrázky biku J. Absalona a nezdalo sa mi žeby tam mal nejaké špeciálne veci… Orbea na Srame to bola… a tú mu dodal tým, pretože má zmluvu s Orbeou a Sramom.
no ved ano, ale tu zmluvu za teba nikto nepodpise, to nie je povinne. Mozes zostat nezavisly a pouzivat co len chces, alebo uzavriet zmluvu s niekym o kom vies ze ti vyhovuje a jeho veci budes ochotne vozit. Alebo ina vec ze tim moze mat zmluvu, a ked tam vstupis tak si viazany tym co dohodol manazer, ale ten nepojde proti vlastnym. Je to trochu zlozitejsie… A samozrejme ze veci co zmluvne vozis nevozis bezplatne, takze ked si no.1 ako bol Absalon mozes si vybrat to naj na svete a nehrozi ze s tym nejako nebudes spokojny. A ked budes, vyrobca ti rad doda cokolvek aby si spokojny bol, aj keby mal vyrobit jediny kus cisto pre teba. Bezne byvalo v 80. a 90. rokoch, ze Colnago robil ram zavodnikom na mieru, isto to bolo bezne aj v dalsich ramarskych firmach, akurat dnes je trochu problem lebo sa rozmery karbonovych ramov nedaju tak lahko modifikovat ako to byvalo pri oceli.
Ty si naivně myslíš, že jezdci jdou na dračku a že si můžou vybírat mezi tunami nabídek od závodních teamů. To jen dokazuje, jak málo tomu rozumíš. Naprostá drtivá většina závodníků je ráda za vůbec nějakou slušnou smlouvu. Zvláště teď.
O kvalitnych je eminentny zaujem vzdy, lebo chces aby logo tvojej firmy vozil na hrudi chlap co bude v cieli prvy. Sedy priemer samozrejme nema to co spicka. To je tak vsade.
No koukám, že jsi expert na světovou týmovou cyklistiku. V praxi to vypadá asi takto. Stáj ABC jezdí na kolech značky X. V polovině sezóny se majitel stáje ABC sejde s majitelem značky Y a ten učiní nabídku ve smyslu dám ti o 10 % více kol zdarma a k tomu ještě tolik a tolik peněz. A pkud se dohodnou, tak leader stáje, který loni v cyklistickém časopise velebil kola X jako ta nejskvělejší a nejvhodnější pro jeho styl jízdy bude příští rok to samé říkat o značce Y. Nikdy nevěř profesionálnímu cyklistovi jeho recenze materiálu. Jediné co si většinou mohou vybírat je model sedla té značky, kterou stáj používá, ale jinak toho asi moc nebude. A jak jsme psali o přestříkaných Moratkách, tak to je většinou jen díky tomu, že se najde dobrá vůle všech účastněných stran v takové rošádě.
ignorujes co som pisal uz minule, ale je tu vela prispevkov, tak ti to zopakujem: ako sef timu by si musel byt padnuty na hlavu keby si svojich cyklistov, na vysledkoch ktorych si priamo zavisly, posadil na material, ktory im bude branit dosiahnut v ramci svojich moznosti maximum…
Jaký bude rozdíl v top kolech jednotlivých výrobců?
nastastie minimalny, ved o tom je aj rec, aj v zmysle titan vs karbon a pod.
Ve výbavě týmů rozhoduje hlavně finanční síla výrobce aby byl schopný to táhnout ze svojí kapsy. Je celkem logické, že je dán nějaký standard kvality, váhy, komponentového vybavení, ale kolo vždycky bude těch cca 9 trubek a o tom to je. A jestli je dnes třeba L. A. spojován s Trekem, tak i proto, že Američané jsou nacionalisté v dobrém slova smyslu. Jinak klidně mohl jezdit třeba na Orbee a taky by to šlo.
To tu cely cas tvrdim: aby bol jazdec schopny vyhrat, zdaleka nie je nutne aby mal titanovy ram, moze byt karbonovy, hlinikovy ci dokonca ocelovy. A uz vobec nie je nutne, aby niesol nalepku morati…
Ale popíráš skutečnost, že morati se na rozdíl od jiných českých a nejen českých výrobců může pochlubit titulem mistra světa, i když byla přestříkána na Sun. A to je to oč tu běží, protože zde rozhodně neměl vliv kapitál Morati ale jen a výhradně kvalitní materiál. Na druhou stranu ale netvrdím, že dnes nemůže pryskyřice nabídnout více, protože se necítím vzdělán v této problematice, ale každý metalurg ti řekne, že titan je z hlediska zpracovatelnosti opravdovým aristokratem mezi kovovými materiály a pokud ho někdo umí dělat, tak je vždy považován za první ligu, protože málokterý kov je tak choulostivý na technologickou nekázeň jako právě titan.
Titul majstra ako vidis iste sam podla sucasnosti znacky morati nehovori nic. Ktorakolvek znacka (ktorakolvek!) moze vliat peniaze do timu, kupit najlepsieho pretekara, postavit na mieru spickovy ram, zaplatit trenera a toto cele opakovat tolko rokov, kym toho majstra nebude mat. Nastastie si racionalny manazer uvedomuje hlupost takehoto utracania inde potrebnejsich prostriedkov.
A ta chulostivost titanu, to je teraz ako vyhoda? Podla mna to vyhoda nie je… z hladiska vyroby isto nie. Ale neviem ako si to myslel. Akurat tak z pohladu snoba je teda samozrejme ta technologicka chulostivost vysoko zaujimava, pretoze signalizuje vysoke naklady a teda titanovy ram = joooj to bude bohaty panko :D
Meleš dohrmady jabka s hruškami. Nedokážeš diferencovat a hlavně správně vyhodnoti informace o kterých se zde bavíme. Na začátku byla otázka zda by morati mohla dnes fungovat. Moje odpověď byla že ne, protože titan je ,,mrtvý ,, stejně jako ocel / mimochodem můj rám je z True Temper a na hlínu nebo pryskyřici by jsi mě neposadil /. To ale nemá nic společného s tím, že mimo Authoru v trialu nebo v BMX a Favoritu kdysi v dávných dobách nemá žádný český výrobce titul mistra světa. No a poslední informace kterou jsi očividně nezpracoval je fakt, že titanový rám musí být kvalitní už jen z podstaty zpracovatelnosti titanu. No a jestli je titanový rám snobárna to je naprosto iracionální záležitost a je zbytečné o ní hovořit. Já kdysi titanový rám hodně chtěl, ale neměl jsem na něj peníze. A nešlo vůbec o snobárnu, ale o krásu kulatých tenkých trubek v nenápadné šedi titanu. No a tak jezdím na oceli. Nikdo už na ní také nikdy nebude závodit, ale jestli je to nějaké měřítko kvality, tak jen pro někoho kdo vůbec nic netuší. Nikddo ti zde snad necpe to, že byla morati špička, ale na druhou stranu proč ty se snažíš tvrdit, že to byl shit…
Já se dívím, že máš ještě trpělivost na toho méďu reagovat. O:-)
Víš co říkával Werich :-)
Ten dělá to a ten zas tohle … :))
Zabavne, ako si zakladas na tom ze tvuj ram je z True Temper, a ze „na hlínu nebo pryskyřici by jsi mě neposadil“… Potom mi vysvetluj, ze „A nešlo vůbec o snobárnu, ale o krásu kulatých tenkých trubek v nenápadné šedi titanu.“ Prosim ta co je take krasne na sedych gulatych trubkach? Podla mna to o tom snobstve v tvojom pripade praveze bude… (promin) Skoro by som povedal klasicky pripad :o)
Inac mam obavy ze so spracovanim citaneho textu mas problemy skor ty nez ja, pretoze 1) este raz ti opakujem, majstrak ziskany na akejkolvek znacke o malocom hovori, pretoze timovy borec malokedy jazdi na seriovom rame. To je asi ako prist do showroomu Citroenu a cudovat sa preco tam nemaju WRC specialy :D A keby aj seriovy bol, nic to nemeni, lebo dana kategoria bicyklov od roznych vyrobcov je velmi vyrovnana, rovnako aj pretekari a o vyvoji preteku casto rozhoduje nahoda, stastie, momentalna dispozicia, nie material.
Tak ti poviem: vcera som nasiel titanovy ram, ktory by sa mi aj pozdaval, aj dokonca ma geometriu ze by vyhovoval, aj financne by som to zvladol, ale som sa potom sam seba pytal: preboha naco by mi to bolo, ked mam doma 2 biky ktore mi poskytuju radost kazdy jeden kilometer co s nimi mimo asfalt prejdem. A ci sa niekde v maratone umiestnim 50. alebo 250. mne to je totalne jedno (a vobec nie je iste, ci by titanove kolo taky rozdiel v umiestneni zabezpecilo – skoro isto nie). Takze tak. Kazdy chalan chcel mat ferrari, ale v skutocnosti to malo muzov, ktori si sen splnili, ked zistili ake to v skutocnosti je, boli casto aj trochu sklamani…
To je výhradně tvůj boj, tvoje nasranost a tvoje prudičství. Jo a na svým kole si opravdu zakládám. No a když nevíš co je hezkého na tenkých trubkách, tak proč by jsme spolu dále měli trati čas? Měj se…
no myslim ze to tusim, sam mam ocelovy ram, ale ze by to pre mna znamenalo nieco mimoriadne, to sa skor sustredujem na pozitok z jazdy samotnej.
Nedavno som narazil na dvojicu toho typu co nemam XT mam XTR a zas sa mi raz strasne krasne v praxi potvrdilo, ze je to v nohach a plucach, pripadne nadseni…
Jinými slovy; pokud se člověku něco líbí a udělá si tím radost a je to věc, která není důležitá pro život, či je jakkoliv nadstandartní, protože stejnou službu udělá mnohem obyčejnější věc, tak jde o snobství.
V podstate ano, ale zavaznejsie je to posolstvo ktore o sebe snob siri, a to ze jeho dusevny rozmer siaha len tak daleko, ze peniaze ktore ma nazvys utrati sposobom povysujucim beznu spotrebnu zalezitost na svoje osobne bozstvo ktoremu je schopny sa klanat, nadchynat sa niecim prostym a nepodstatnym, a nema pritom predstavivost ako vyuzit dane prostriedky zmysluplnejsie. V tom je aj vyzva ktoru reprezentuje majetok – velmi zamozny clovek oproti zamoznemu musi ovela viac premyslat, aby dokazal peniaze utracat zmysluplne a neprepadol vabidlam luxusu ci nevkusu… preto lahko spoznas ked je niekto majetny a nema kulturu a vkus. Aristokracia malokedy utraca na okazaly kuxus. Atd atp.
Ale preco ty mas nejake nutkanie sa so mnou bavit to prilis nechapem.
Já se s tebou nebavil, já si jen pro sebe udělal takové shrnutí:) BTW, mohl by sis do profilu vložit co máš za kola? Nebo to sem alespoň napsat? Vím, že nejsi snob a tak se tu nebudeš svým majetkem chlubit, ale zkus se nad to povznést a alespoň jednou udělej výjimku;) Moc by mě zajímalo, jestli máš základní kolo za pár šušňů na altusu, nebo něco snobštějšího :-)
ano presne, na altusu, ako si vedel? Ale prehadzovacku mam LX!
Pche.. a to tu moralizuješ s LXem? Snobe! :D
ano ano, za ten poklesok s LX sa hanbim, ale zas pomaham vzdy v stvrtky podvecer starym paniam cez prechod ako nahrada
tak altus?!? to už je pekná snobárna! čo tak tourney?
a vlastne celé shimano je snobárna. sú aj iný výrobcovia.
napr. ja mám prehadzovačku ktorá funguje úplne spolahlivo napriek vaklu a dokáže radiť naraz o štyri pastorky smerom hore aj dole. a možno by dokázala aj viac, ale mám tam len 5kolečko.a nieje to shimano ani sram.
btw viac jak 5 kolečiek vzadu je tiež snobárna.
„možno by dokázala aj viac, ale mám tam len 5kolečko“ LOL
Aristokracie ze malo utraci za luxus? Hele, kdyz uz chces psat ty svy provokativni kraviny, co jsou vzdycky a zasadne proti vsemu a vsem, tak si aspon zjisti fakta a nepis vosloviny, jsi pak jen za magora ;)
neprekrucaj, luxus a okazaly luxus su 2 rozne veci. Ked citujes tak cituj presne.
Dobra, nebudu prekrucovat. Ze aristokracie neutraci za okazaly luxus?
Ano, presne tak. A vopred ta upozornujem, ze Paris Hilton ani ti americki rapperi so zlatymi retazami na krkoch nie su „aristokracia“! :DD
podle sebe soudím tebe?
Tohle asi nema smysl komentovat…ale ciste pratelska rada – bez se nekdy podivat na nejaky zamek ;) A nemyslim ten na sedlovce
Zamky a hrady sa nekupuju ale dedia, a nedokazes si predstavit co to je za bremeno spravovat a udrziavat, nehovoriac renovovat nieco take.
Jo? Faaaaakt? No nepovidej…
Komponenty a sedlo si někteří profíci vybírají. Přelakovanejch klik je na TDF každoročně dost a sedla – to je kapitola sama pro sebe.
zas jeden co minul pointu – viz vyse…
vlez mi na záda trubko :-D
tassajara – ty si mimo
teď už je mimo, padla.....ale až zejtra zase přijde a štípne si lístek v píchačkách tak to zase začne :-)
Podobnost s Olkyčem čistě náhodná :O)
Ale Olkyc píchá na svým, u tohodle individua pochybuju, pač s tím, co tady předvádí, by s podnikáním skončil ještě dřív, než by začal :)
myslím, že užívateľ bike-fora čo ma Moratku a udržiava si ju nie je len tak nejaký „hobík“
to mas pravdu, to je veteranista :DDD
Ivelo.cz tam byl o morati článek, takže budeš možná čumět pod kym vším to kolo jezdilo…
pocuvaj meridabiker, a preco sa vobec pytas? Som myslel ze si podla nicku aspon stotozneny s filozofiou firmy merida. Co si nejak nespokojny so svojim bicyklikom? :D
spokojeny sem, o to zadna ale to jen proto ze sem jaksi student a na moratku nejsou penize…ted sem sehnal jejich CR 1.1 mam to doma a nejak postupne davam dohromady…ale urco kdyby se neco zase naskytlo tak bych do toho sel…
Ovsem je pravda ze dneska je tech titanu na trhu dost, ale tohle byla takova klasika, je pravda ze dost inovovali a spis se na tom zavodilo nez aby si na tom vozili zadky pupkaty dedkove jako dneska na tech echt karbonovejch kolech.....
Klasika?? To sudis na zaklade coho?
A dost inovovali? Co take? Nieco mi asi uniklo… Inac si to trochu aj protireci, „klasika: a "dost inovovali“…
klasika v ponímaní ľudí… a že čo inovovali??? mali, dokonca neviem či dodnes nemajú najľahšie kľuky na svete.
a to znamena ze boli ako najlepsie tie kluky, ked boli najlahsie? Kopa karbonovych kluk je lahka draha ale makka, co je na tom vyhodne ked ti unika sila rovno cez prvy clanok ktorym ju posielas na zadne koleso…
Keď to vozili na svete a žali s tým úspechy tak im tá sila až tak neunikala ne?
hmm ale spousta carbonových klik je lehká i pevná dost tak těžko soudit co?
no to si povedal ty, takze to nic neznamena. Ale technologicky ziadny problem, akurat to teda nebudu zrovna tie najlahsie
když tak čtu tvoje příspěvky tal si říkám že budeš odborník jako prase, na BF je tě rozhodně škoda
myslím, že kubad má odjazdených toľko komponentov od rôznych výrobcov, že práve jeho názor niečo znamená…
no každopádně bych to uzavřel jednoduše, karbonové kliky se stejnou váhou jak alu budou ve většině případů tužší.
nemáš zač rád tě zase poučím :-)
kubade, od teba sa clovek jedno rozumne slovo nedozvie… Napisal som ze v ramci karbonovych kluk tie najlahsie isto nebudu zaroven najtuhsie, a ty do toho zamiesas hlinikove a mudrujes… Prekrucat klamat zavadzat, to je fakt velka skola. Uz jak mlok.
:D
které lehké kliky nedostatečně tuhé konkrétně myslíš?
to je nejak podstatne teraz?
nemáš argumenty ? je to podstatné když něco napíšeš dolož to
jinak je to jen výkřík jednoho kecálka „Kopa karbonovych kluk je lahka draha ale makka“
kluky zn. Triexpert v cene cca 13000 Kc. Staci? :D
říkal sem carbonové, né laminátové :-)
no jo, dosli argumenty, tak sa treba aspon tvarit povysenecky zejo kubade. Hovorim, s tebou o comsi zacat = strateny cas.
mě došly argumenty?
3Expert sou podle tebe lehké kliky?
k smíchu, navíc díly a rámy od této firmy v sobě moc karbonu nemají :-)
karbon hejbe cyklistikou, to je jasny, ale tak ne vsechno je o tom jak strasne tuhy to kolo je a ze prenese 90 procent na silnici.....sou i lidi ktery nebusi 30 000 km rocne a maji to jako srdecni zalezitost.....pro ty sem tu polozil ten dotaz a zalozil tenhle clanek, je jasny ze kazdymu se libi neco jinyho…respektuju to, karbonaci se drzi karbonu a titanaci titanu…
presne tak, nejlehci kliky udelalo morati, Mbary taky jejich, u HC 1.4 ta zadny stavba, pecka…kdyz se kouknes na ostatni titanovy ramy maji designove vyreseny detaily, ruzny frezovany casti a tak ale na funkcnost a jizdu moc nekoukaji, na to hralo morati pac staveli zavodni ramy, ne kola pro hobika na jezdeni do hospody na pivo kde kazdej obdivuje peknou barvu a vyfrezovany patky
„kdyz se kouknes na ostatni titanovy ramy maji designove vyreseny detaily, ruzny frezovany casti a tak ale na funkcnost a jizdu moc nekoukaji“
No to si ale dobre zabil! Menuj mi jedneho vyrobcu titanovych ramov mimo Rusko a Aziu, ktory nehladi na funkcnost a jazdne vlastnosti.
koukni na Van Nicholase a jejich zadni vyfrezovanou stavbu
ty si sem prisel rejpat nebo se bavit k tematu?je ale pravda ze rejpalove jsou taky treba :-D by se pak nerozhorela takova debata :-D
no Van Nicolas ale zase neni mimo rusko a asii.
Myslím,že jejich pevny vidlice taky ještě nejsou překonany…
asi urco ne, precijen tech pevnych vidli na biky se moc nedela a jeste min lidi je vozi…
Já bych asi nepsal „dost inovovali“, ale svýho času jejich horní trubky zadní stavby svařené ze dvou částí pro zpevnění na brzdách; „poloodpružená“ zadní stavba; rovná pevná přední vidle a kliky. To všechno byly na tu dobu dost inovativní nápady – oproti jiným českým firmám docala jízda. Nicméně je to už jen zavátá historie…
na rámu od Mory jsem nejezdil, ale jednu pevnou MTB vidlici máme doma a protože mám přímé srovnání s vidlicí ocelovou i karbonovou, tak můžu /za sebe/ říct, že vlastnosti titanové jsou nepřekonatelné /funkčně i hmotností/ . pokud by tedy došlo k reinkarnaci značky, tak by mě ze sortimentu zajímaly opět pevné vidlice, rám bych si asi / i vzhledem k očekáváné ceně/ nekoupil a např. kliky se dají vyrobit lépe z jiných materiálů / zrovna ty od Morati nebyly údajně moc podařené, prý praskaly/
Praskala prvni verze klik. Pak tam pridali dirku na odvod plynu, pri svarovani a byl klid.
Kluky – IMO firma ktora pusti medzi ludi neovereny, nefunkcny a nebezpecny produkt nema narok na prezitie. A tiez som nazoru, ze kluky je lepsie robit z cohosi ineho.
Není to tak dávno co kola stahoval Mavic, to jako že tahle firma moc dlouho nevydrží? :-D
Připomnělo mi to IceAge, jak šli kolem zavátého Stuonhendž a poznámka: „hm, dlouho nevydrží“ :-D
to z tych kreslenych rozpravok nejak akoze mas dojem ze este morati funguje? :DD
Narážím na ten Mavic ty chytráku, takže by mě zajímalo „Kolik jim dáváš“ :-)
O celokarbon klikách přirovnáš Triexpert :-D, to o něčem svědčí, jen tak dál, pitomců jako byl olkyč je potřeba .)
A safra „Gin“ už je zase z lahve. Už to nepij !
Že na toho brouka Pytlíka ještě vůbec reagujete…
já jsem věděl, že olkyč má bratra… Jeden nemůže být tak blbej…
Myslíš Meridu?
Nie, teraz myslim morati a ich kluky:
„Ovšem vůbec prvním hotovým výrobkem byly kliky, paradoxně ten zřejmě nejnáročnější díl na zpracování titanu, který také později přinesl značce zápornou reklamu, když několika jezdcům praskl přímo v závodě. Analýza ukázala na možné problematické místo ve svaru u oka, druhá generace nových klik, která se však už nikdy do výroby nedostala, měla vylepšené uchycení oka, ale kvůli technologické náročnosti a odpovídající vyšší prodejní ceně ji vedení odmítlo.“
Hned na zaciatku som pisal, ze najlahsie kluky na svete nebudu zrovna optimalne riesenie… :D
Ne. Titan je dnes v cyklistice skoro stejně ,, mrtvý ,, jako ušlechtilá ocel. Je náročný na technologickou kázeň a je i drahý a to v dnešní době rychloobrátky a vikslvajlantového konzumu není ta správná kvalifikace. Je otázkou, čím se těch pár firem, které dnes dělají titnové rámy živí, protože těžko říct, kolik kol se prodá ročně. Je to ale spíše otázka na technology, kam se může titan nebo ocel dále ubírat a zda může konkurovat pryskyřicovým rámům. Myslím si, že by se moratka stavbou kol neuživila, protože když je amíci zařízli, tak nikdo neměl nějak zájem dál pokračovat a ani Zatloukal, který byl asi mozkem Morati dál titan nedělá.
tak. a pokud se zde najde opravdový fanda na titan /nebo ocel/, tak proleze net a rám z vysněného materiálu někde objeví a nechá si ho prostě poslat zvenku. my ostatní spokojeně skončíme u duralu nebo karbonu. a pak – když morati s výrobou kulminovalo, tak se cena pevného rámu pohybovalo kolem 30000, což bylo hodně nadsazené a dávali tím jasně najevo, že je nějaký tuzemský cyklista moc nezajímá
Pokud si dobre pamatuju, tak cena ramu byla nekde kolem 12–15t, pro cesky trh. Pak se zacli bourit prodejci v ostatnich zemich a tak vic nez dvojnasobne podrazili. Nemohli si dovolit ztratu zahranicnich odberatelu.
To asi nemelo byt pro me, nebo jo?
No jen jsem to tam nahodil v souvislosti se zahraničím.
Cumim jako puk, na tom madarskym odkazu jsem v jednom zip archivu nasel svoje fotky :) Ale matne si vzpominam, ze jsem si kdysi davno s nejakym madarem psal…
Stejně si trubka, že si tu svou Moratku prodal. :-) A nesnaž se oponovat. :-)
Az pritahnu z Kanady titanovyho Dekerfa, tak budes rikat neco jinyho :)
Asi rok 2003 a zřejmě jediná dráhová Moratka.Na fotce se silničním diskem,dráhovej jsem zrovna doma neměl…
tak jsem se těšil že si tu přečtu něco hezkého o moratkách a tak tu tassajara zam*dal celé vlákno, že se tu nedá nic číst. ach jo
Přesně tohle jsem chtěl napsat. Jak by tady bylo krásně, kdyby tady nebyl ten *****.
Jaaaaj prepaaacte, nechcel som vam pokazit zabavu – to ste mali hned objasnit, ze tu chcete kolektivne slintat a onanovat nad obrazkami historickych kostitrasov! :DDD
Choď do piči, *****.
:D Klidecek. Ty mas teda nervy v hajzli.
mistře, a co bys řekl na takový sweet wings? ty maj i se středem kolem 470 gramů (vychází jenom o trošku na víc, jak morati s phil wood osou ) a neviděl jsem jediný zlomený.. ;-)
urcite pekny kusok, len takychto veci je milion a nielen vo velobranzi, dajme tomu pekne dotiahnute do detailu, skvele vlastnosti a zavratna cena, ale pre 98% uzivatelov nema utrata za takyto sperk realny vyznam, pri jazde by ani nespoznali rozdiel. Asi ako ked sa ta spytam je bentley super auto, ci nie, no jasne ze je, ale preco ho potom nemame vsetci v garazi? ;)
Kauza kluky morati je ale vykricnik v inom zmysle: niekto mal prehnane ambicie ked sa v hi-end segmente pusti do vyroby niecoho co potom praska pred ocami divakov a novinarov v pretekoch, co ohrozuje uzivatelov na zdravi a zivote, no ma tu drzost za to pytat exkluzivnu sumu, tvarit sa ako majster sveta apod atd atd Lapsus a trapas.
všichni děláme chyby, proto je na druhý straně tužky guma ;-) …oni to pak zvladli a byly ( a jsou ) nejlehčí kliky, co nepraskaly… trošku mi uchází smysl toho, co tu řešíš
Co zvladli? Ved potom uz tie kluky nevyrabali. Aspon podla clanku vo Vele…
A vyrobca velomaterialu v dnesnej dobe nie je niekto kto si moze dovolit vyvoj za jazdy, teda testovanie prototypov na platiacich zakaznikoch… To si vo vychodnej Europe este nie celkom uvedomuju, ale verim ze aj sem z EU raz pride tzv. zodpovednost vyrobcu za produkt, co je jeden z momentov preco dam vzdy rad prednost niecomu z USA pred niecim inym.
to, že je sériově nevyráběli ještě neznamená, že neni pár exemplářů a že nepraskaj
to, že praskaly… no je fakt, že je do oběhu dávat nemuseli, nicméně to riziko je skoro u všech ultra lehkejch komponentech. a pokud si myslíš, že tě amerika zachrání před zlem, tak si to mysli dál :-)
Pristup ked pravny system citelne tresta vyrobcu za zlyhanie jeho vyrobku a tebe sposobenu ujmu velmi ucinne nuti vyrobcov pustat na trh len produkciu splnajucu iste naroky na spolahlivost, kvalitu, robustnost… Byvali casy ked americke vyrobky boli povazovane za najlepsie. Nehovorim ze to stale plati, ale ich pomer cena/vykon je stale skvely. Ak nieco z USA mas, budes vediet o com hovorim. Samozrejme ze Amerika nie je ani spasa ani bez chyb, ale v mnohom su daleko pred nami, a zdaleka nemyslim len tovar ci hmotne veci. To by bolo na dlhu diskusiu.
„Já kdybych pánové před vás postavil dvě krabičky od sirek, ale dvě naprosto stejný krabičky, a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší, co?“
A este taka vec – ako velmi ma zmysel roit kluky z titanu… kluky potrebujes tuhe, a ta vzacna vlastnost titanu neprenasat vibracie sa asi da lepsie vyuzit inde. Sice su fakt lahucke, ale aj tak… ani nejak extra pekne na dnesne pomery nie su :o)))
na to ti musí odpovědět někdo, kdo je jezdí, jaký mají vlastnosti
BTW kde si dosiel na tych 470 gramov? Ja som nasiel na nete toto:Sweet Wings crankset with BB 566g (arms 199g and 266g, BB cups 101g) Ale je to mozno iny typ.
někde na mtbr jsem to četl… ale možná si to už blbě pamatuju, přeci jenom je to už nějaký pátek… takže tady máš dost možná pravdu a já se omlouvám
máš pravdu, maj víc… teď jsem našel, že 520. ale stejně jsou úžasný :-)
ano uznavam su :o)
Inac pozeram ze s nimi tiez mali nejake problemy:
Most every failure was at the axle/arm weld or at the axle near the threaded hole
Hovorim, titan na kluky moc nejde :o)
zas tak zlý to asi neni… na mtbr je jeden čípek a ten má dvoje z roku cirka '95 ( přesně si to fakt už nepamatuju ) a psal něco takovýho, že je nikdy neprodá :-)
Mimochodom, hned prva veta v tom linku, spominaju sa tam cro-moly cranks Takze nie su tie kluky nahodou takto ocelove? :o)) Som povodne myslel ze to ma byt akoze titan.
No prosto tieto plechove kluky, jedno ci ocel ci titan ma nejak nenadchli… A ze tam pise ze ich nikdy nepreda, no mozno preto ich nemoze predat ze ich nikto od neho nechce kupit! :o)))
pokud vím, tak se dělaly dvě verze, ocelová a titanová
jinak k těm váhám, našel jsme zajímavý údaj na mtbr:
I believe I am about ready to purchase these steel Sweet Wings cranks. Reason being: I did some research which I would like to share with all those interested.As we all know, XTR cranks are somewhat of the industry standard (can you say Shimano Gestapo). So, having LX cranks right now (light but heavy), I wanted to compare cost vs. weight saved from my current situation. These values can be used to compare other cranks as well. The prices and wights were obtained from Cambria Bicycles mail order as published at the end of October. No items were on sale. These are listed in order of weight, which in most cases (except for the rip-offs) related inversely to price:Sweet Wings (crank & b.b.): 437 g / $419 (same $ per gram saved as XTR) Kooka Bonnie – Ti(crank & b.b.): 557 g / $314 (same $ per gram saved as XTR) Syncros Revolution(?) – Ti (crank & b.b.): 634 g / $458 (biggest rip-off) Race Face Turbine LP – Ti (crank & b.b.): 645 g / $278 (+$ per gram saved) Cook Bros. E – Ti (crank & b.b.): 648 g / $324 (second biggest rip-off) Shimano XTR (crank & b.b.): 671 g / $250 (good price)So, for a Joe going from LX to Sweet Wings, you'd spend alot but save alot of weight (344 g – 3/4 lb.). Going from LX to Kooka, you'd spend less but save less weight (208 g – 1/2 lb.). Going from LX to XTR you'd spend the least but save the least weight (166 g – (-)1/2 lb.). I didn't compare the others, because for what you spend, you don't get a very good return for weight savings. Warranties vary. Sweet wings has the least warranty period (1 year), Kookas are lifetime and Shimano's are in-between. Sweet Wings are the least because they rust, which is greatly impacted by your riding style. Their finish should protect against this as much as possible (why not make aluminum Sweet Wings, eh?). The other cranks don't matter because their too much of a rip-off. Performance? When you get into the price ranges mentioned above, the average humanoid can't discerene a difference (unless your Data on Star Trek or weigh 250 lbs.) Sweet Wings has fixed all the problems mentioned below for their '98 model year (as per the guy on the phone, 11/14/98) AND they will be compatible with Shimano XTR rings – THAT'S THE CLINCHER. Colors? Who cares about powder coated yellow? If you fall for this, your the same kind of person who wears water-soluble spandex to the races with river crossings.I'd give them 5 stars if they had a better warranty and a finish that didn't rust.HAVE I WRITTEN ENOUGH YET???
je to řečí kerou zrovna moc neumim, ale vypadá to, že swety vycházej lehčejc jak morati s osou?!
tak ja rozumiem, len nerozumiem ludom co riesia hentake voloviny :o) Prosto najlahsie (a pripadne najdrahsie) kluky-kde ma byt pointa? Ked by som siel na amaterskom maratone podat svoj zivotny vykon, tak budem uplne kludny ked moj HT bajk v plnej zbroji bude vazit do 11.5 kg a ful do 12.5…
Kdyz uz je tady tohle vlakno…
Nevite nekdo o mbarech 130–140mm? Chci trochu pomoct bratrankovi se stavbou kola… Ma doma uplne novy ram HC1.4 a bojim, aby to nezprasil nejakym kycem. Pocitam, ze vidle na kotouce se bude shanet blbe a to samy sedlovka, tu uz jsem taky dlouho nikde nevidel.
Jen tak mimo rec, kam se chodi na nove HC1.4 ?
Ram koupil, kdyz se po ukonceni vyroby vyprodaval sklad. Davali tehdy vsechno za pulku, pokud dobre vzpominam. Akorat se porad nema k tomu ho osadit…
Stastny to clovek. Nad HC1,4 jsem slintal par roku nazpet na sportlifu a rikal jsem si, ze jednou bude muj.
Tak tak, o tech frezovanych patkach a monostay se mi driv i zdalo :)
Taky jsem si tehdy pár věcí pro budoucí využití ve skladu koupil a taky se pořád nemám k tomu to dokončit :-D Akorát jsem přehodnotil co z toho postavím takže kdyby někdo věděl o vidli na véčka tak bych pro změnu věděl o M-barech…
ok, tak se nekdy potkame na blesim trhu :)
Nechcete někdo založit nové vlákno morati kde by se vedla opravdu smysluplna diskuze a uživatelé kteří melou kraviny (všici víme koho mám na mysli) by prošli cenzurou? A objevili se tam i naky hezky fotky ?
cely jsem to tu procetl a jako clovek ktery nema rad nasili radsi navrhuju rozbit tomu blbovi hubu!:) Porad premyslim o tom jak muze byt nekdo takovy hovado, to snad neni ani pravda…
ale ON mi to zahy jiste rad osvetli:)
az zitra, doma nema net… nastesti
jinak vim, ze je to hodne tezke, ale resenim by byla, krome blokovani, ktere muze provadet jen zakladatel dredu, naprosta ignorace tech jeho zvastu
bohuzel si myslim ze je natolik psychicky odolny ze ignorace by nejspis nepomohla:( nejlepsi by snad bylo toho cloveka uplne vymazat z B-F…
jo jo jo! Inkvizice se uz schazi, uz se stavi hranice! :DDD
Ano, zapalme hranici s nazvem BAN! Ano, zas se vrati pod jinym nickem, ale i tak…
nasadit palecnice a ono by mu zklaplo:))
jemu ide len o jedno, uz som to niekde pisal, ****** co najvacsi pocet ludi a dobre sa na tom zabavat, za kazdu cenu byt proti vsetkym a proti vsetkemu, tzv „opozičník“ :-D
nema cenu reagovat na jeho blbiny
Tož ať ho někdo založí, někdo rozumnej a schopnej blokovat příspěvky.
Jen tak náhodou,když už je takové pěkné téma,…kámoš prodává rám morati i se sedlovkou a mbarama. Ram je to myslím 1.1. Sice nebyl ten nejpokrokovější, ale dle zasvěcených závodníku měl nejlepší geometrii. Podrobnosti bych vám zjistil. Ale je to rám na postavu kolem 175–180cm a vím že má odrbané samolepky. Případně se ozvěte na mejl:-). O fotky bych mu řekl.