• Alli23

    Zdravím a prosím odborníky o radu. Po x letech se chystam pořídit nový stroj. Představa je do 35k.

    Aktuálně mám v hledáčku Grand Canyon 8 (vidlice Fox 32), MERIDA BIG.NINE 600 (vidlice Manitou Markhour comp) a GT Zaskar 29 comp (vidlice Rockshock Recon)

    Poprosím o Vaše rady a to hlavně srovnání vidlic a obecně možná, do kterého ze strojů jít? V teto cenovce se nabízí daleko víc možností ale vidlice jsou v podstatě pořád tyto tři. U Canyona mě mrzí trochu to, že nemá ovládání vidlice na řidítka ale to se asi da oželit. Jinak co jezdím, tak klasika mix cyklostezky, lesni cesty, nejaké ty kořeny, polňačky.

    Prosím tedy o rady, pár srovnání jsem tu našel ale nikde ne takto tři vidlice v nějakém novějším vláknu.

    Díky

    0 0
    • Alojs01  

      Na mix cyklostezky, lesni cesty, nejake ty koreny a polnacky je to uplne sumak…:-), tam spis ocenis dobre plaste a bezduse.

      Zamykani vidlice jsem uz nekolik let nepouzil… takze je jedno, jestli je na riditkach, nebo korunce.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Zaskar LT 29 Elite kolo, modré Skladem 1 kus

      savings GT Zaskar LT 29 Elite kolo, modré

      od 29 299 Kč savings MOC 45 099 Kč

    • Azmir  

      Už jenom kvůli vidlici bych z těch tří vzal canyon a to jsem ani nekoukal na zbytek výbavy. Pokud chceš, at ti to zhodnotí víc lidí, hod odkazy, nikomu se to nechce hledat.

      Nebo můžeš taky ušetřit a za 24k mít kolo se Sidem a teleskopem https://www.mammothbikes.com/…022/p-512617

      2 0
      • BikerM  

        Ten cannon je za ty penize fakt velka parada! :)

        2 0
      • Jan D.  

        Super cena a za mě lepší než všechny tři ostatní. Ušetřené peníze odložit na lehčí kola.

        0 0
    • enjoy  

      Ten Grand Canyon má 14 kilo, dle výrobce. Když vezmu, že je to zpravidla v nejmenší velikosti a bez pedálů, tak se dostáváš k 15 kilům a to už je dost masakr.

      Jinak co se týče ovládání vidlice z korunky / z řidítek. Jelikož jsem ještě před pár týdny měl dlouhá léta ovládání z korunky(což prostě nechceš používat pravidelně) a teď mám z řidítek(což už používám dost pravidelně), tak musím říct, že to dává smysl.

      2 0
      • Dobrota  

        Je to hodně. Mám 4ever 26" kola 14kg. Vopruz do schodů a přenášení,jinak super spokojen. Už ho mám 16± let. Tak už bych chtěl něco modernějšo.Hledám 27,5" Lehke mtb do 11. Kg.

        0 0
      • trpaslik72  

        Přijde mi, že u Grand Canyonu je ta vyšší váha daň jednak za teleskop (odhadem +300g vůči nějaký OEM pevný sedlovce) a možná pláště 29×2.4" (850g na plášť + bůh ví, jak jsou tam těžký duše, takže klidně +300g celkem). Těžko říct, jak těžkej je kokpit/sedlo a rám. Kola podle specky Canyonu zas takový těžítka nejsou (v týhle cenový). No, pořád mi tam ještě pár gramů někde hapruje, ale kde? :DD To kolo bez blbostí musí přece vážit do 12.6 – 13 kilo :O.

        0 0
        • enjoy  

          Hele to taky řeším u ženina Gate 30 (14kg) a mého BMC(12kg). Reálně je rozdíl v rámech cca 800g. Ale pak? :-D (pláště už máme sjednocené)

          Bude to prostě tu a tam na každé rozdílné komponentě něco. Třeba v BMC jsou z výroby duše 175g, kdežto v Kellyně 220g. Na kolech může být 200g, i když jsou obě OEM. Atd.

          Nejvíc se dá udělat na vidlici, klidně kolo, ale je to investice 10k minimálně. Slušný kola, pláště dalších 15k, udělá dalších 750g.

          Jestli by nebylo lepší koupit rovnou lehčí kolo:-)

          Svědomitě můžu říct, že to BMC má reálně v Lku, s pedály přesně 12kg a časem se SIDem, časem lepšími koly se přiblížím k deseti. Na tom Canyonu nemá v podstatě honba za váhou smysl, protože ani při vysoký investici se nedostane na zajímavou váhu.

          Takže to nechat, jak to je a nepřemýšlet nad tím.

          U toho BMC je opravdu výhoda v tom, že má až překvapivě super geometrii. Nikdy bych nevěřil, že to má na jízdu až takový vliv. Hlavně do kopce je to hodně super.

          0 0
          • trpaslik72  

            Přesně Gate 30 je druhý „adept“ nad kterým se vždycky pozastavuju. Jasně, tyhle kola přišly s hodně slušnýma cenama a poměrem cena/výbava v době, kdy se takový kolo za tyhle peníze od velkýho výrobce vpodstatě nedalo koupit, takže tu váhu moc lidi neřešili a byli šťastný, že mají 1×12 a Recona za 30k. Ale při dnešním zlevňování už může zrovna ta váha (a měla by) hrát roli, protože jak píšeš, ta váha je znát a nemusí být vždy jen na zápletech/pláštích.

            1 0
        • Tomcat  

          Jo dávají duše. Bezdušové si musi nahodit sám .

          Jenže Grand Canyon byl a je zároveň AM model. Nebyl to nikdy výkonnostní XC stroj. Tam patří Exceed.

          GC ma protějšek přeba v QSpyro , než v RAM. Proto jeho konkurence nebude ani v tom Cannondale se 100mm SIDem a jen 160mm kotoučema.

          0 0
          • TK75  

            GC ma stejnou geo jako Ram https://geometrygeeks.bike/…ii-q-2022-l/

            68 hlava vs 67.5 staticky

            74 sta

            Oba 120 vidle…akorát Ram 34 nohy a novej GC ma jen 32 tenhle rok

            A oba nic moc dlouhá sedlová trubka..pro vel.L okolo 48 cm

            Spyro je o dva stupně na hlavě jinde od obou…když zůstaneme u porovnání s Canyonem tak Spyro je tak někde na půl cesty mezi GC a Stoicem

            0 0
    • mates444  

      Na ovládání vidle z řidítek se vyprdni, na to občasný použití není problém sáhnout na korunku. V poměru cena/výbava vede gc8. Asi nejlepší vidlice, jako jedinej má teleskopku…

      0 0
      • Tomcat  

        Jo jo není nad to za jízdy štrachanim po korunce lehnout. :-D

        1 1
        • mates444  

          Tak asi se stát může, ale to bych musel být echt kopyto. Sahám tam většinou jen při dupání po asfaltu, nebo před delším prudkým výjezdem a nemám s tím problém. Když na to není čas, tak holt nezamknu, ale na takovou situaci si nevzpomínám.

          5 0
          • Sulka  

            Realne by me zajimalo kolik lidi skutecne saha na vidlu/lock?

            0 0
            • Gwaihir  

              Já jo, když jedu po silnici do kopce a jdu ze sedla, jinak to úplně nutné není.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 2
        • Gwaihir  

          Pak tutove lehnes, když si bereš bidon, aby ses napil. Sáhnout na korunku a přehodit páčku je mnohem jednodušší.

          2 2
          • Tomcat  

            My „mladší ročníky“ nepoužíváme bidony . V devadesátých letech přišel Camelbag…

            0 0
            • Lišák  

              Hmm… A že se v poslední době skoro všechny FS rámy staví tak, aby se bidon vešel. A díky tomu některý vypadají hnusně.

              0 0
              • Tomcat  

                Na bidon který obsahuje aku pro světlo , nebo nářadí dobrý…

                …ale po tom není třeba šatrat za jízdy.

                0 0
            • Gwaihir  

              Mladší ročníky snad nejsou gramlavý a umí si sáhnout na korunku, ne? To fakt může být problém jen při vysoké rychlosti nebo náročném terénu. Ale o závodech tu snad není řeč, to je něco jiného.

              1 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
    • Ondiii  

      11.5 kg karbón. Za měsíc tu bude schwartz freitag, tak by to mohlo jit treba o 100€ nize. Slabina je mozna vidle, ale xcckovych z noveho kola je v bazarech habakuk. https://www.fahrradgigant.de/…47-cm/575946

      1 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.