chci se zeptat na kolik mam hustit plaste na kole. na maximalni tlak uvadeny na plasti nebo na to mate nejake figle na univerzalni tlak? :-) diky vsem za rady .
chci se zeptat na kolik mam hustit plaste na kole. na maximalni tlak uvadeny na plasti nebo na to mate nejake figle na univerzalni tlak? :-) diky vsem za rady .
na minimální tlak
Taky tak. Dřív jsem vozil maximální dovolený, teď jsem skončil u minimálního dovoleného :)
Přesně stejnou cestu mám taky za sebou, ze začátku (už je to skoro deset let) jsem tam napral 4–4,5atm a na TransBrdech jsem se hrozně divil, jak je možný, že mi na kořenech všichni ujíždí :-)
Teď dávám 2,2 dopředu a 2,5 dozadu, pláště RR nebo NN 2,1
S minimálním tlakem májí pláště lepší přilnavost, ale zase je větší pravděpodobnost, že píchneš. Tak si vyber. Já dávám 3 dopředu a 3,5 dozadu.
2.2 pláště na 1–2 bary podle povrchu.. mám 100kg
ja mam plaste 2.1 mam 85kg neni ten minimalni tlak malo? nebude to trosku pomale?
v terénu je to právě nejrychlejší.. na asfaltu to jde..
takovej tlak jsem měl taky ( duše) a plášť se tolik bořil, že na tom nešlo jet. A to nemám zdaleka 100kg ;)
bořil? mě to vyhovuje, mám tam taky duše a ani moc necvakám.. do terénu lahoda, pravda, že na tvrdým a rychlím se to trošku hópe..:) na hodně tvrdej dávám 2,5.. víc mi přijde jako blbost..
Jo, mám ráfek 18mm a při menším tlaku už se mi dině žmoulá plášť a vydává to prapodivné zvuky. Takže se mi tomu moc nechce věřit :)
já mám taky 18mm.. nevim no.. možná je to gumama.. mám tam race king.. nad 2,5 nefoukám ani čistě na silnici…
zkoušet a jezdit. Každej má trochu jinej styl jízdy a váhu. Pokud budeš jezdit stylem kočky tak můžeš zkusit třeba dvě atmosféry :) Čím lepší biker tím dokáže jet na nižším tlaku. Ovšem ryziko tu pak je. Zkošej různé tlaky během vyjížďkyv a uvidíš. Dost záleží i na plášti.
na plasti mam napsano 2.5 – 4.5 bar tusim takze tech 2.6 bude akorat jo? ja zrovna zacinam tak sem se chtel zeptat :-)
jo zkus to. Pokud vážíš víc tak klidně přidej.
mam asik 85 kg a zatim jezdim pul na pul cesta x teren
tak dej tři a uvidíš. Když to bude drncat tak upustíš. Chce to zkoušet, zkus měnit tlaky. Když vim že jedu někam dýl po silnici tak si klidně přihustim. V teréhu přehustěnej plášť odskakuje a nejede.
vzadu nejmenší možný, abych necvakal a vepředu asi o půl atm. méně
racing ralph 2.25, hustím na 0,7 až 3,8 :) prostě záleží na co chci vyjet. Univerzálně tam ale peru něco kolem 2,5 až 3.
0,7? na tom už snad ani nejde jet, to už se musí hrozně žvýkat…
nežvejká.. na sníh ideální
trochu se to žvejká, ale jak píšeš, na sníh a led je to ideální, hezky se to rozvalí, neustřeluje to a pěkně drží. Jak ale s tímhle přejedeš na asfalt tak je dost cítit že se tomu nechce. Člověk si ale musí hodně dávat bacha aby necvaknul, naštěstí se mi to za celou zimu nepovedlo.
Ono i na snehu je to pomaly jak prase. Ja jelikoz nemam casu nazbyt tak i na 2,4 foukam na snehu od 1,4atm, sice to o malinko min klouze, ale jede se na tom 2× rychlejs
Pokud nechces na tom nikam dojet tak na snih je to opravdu OK, ale pokud potrebujes na tom i nekam dojet tak je to nevhodny i na snehu.
Na snehu klidne i pod minimalni tlak, jinak vzdy lehce nad hranici min tlaku, predni i zadni stejne obcas zadni trosku vic… ty vlastnosti co to nabidne oproti pripadnemu zvyseni odporu nema cenu diskutovat… lip to jede, lip to drzi:)
(bezdusaky Michelin, Hutchinson)
Celkem dobrej clanek o hesteni a sirkach plastu z Vela.
Trvale vozím přední lehce pod minimální tlak (vozím 25/30psi). Od 2011 už to bude ± minimální tlak, pro 2,25 Schwalbe snížilo udávaný minimální tlak na 26psi.
Nevozím ale duše. S dušemi jsem foukal o malinko více.
S dušemi bych foukal minimální tlak se kterým nebudeš moc prorážet. Bez duší už je to na vyzkoušení (tam se dá dostat už i na příliš nízký tlak, který se nechová vždy dobře).
tiez tak 25/30 NN/RaR 2.1 UST a mam cca 95 kg.
3atm vepredu a 3.5atm vzadu, kdyz je klouzavo tak lehce podhustim, nemam bezdusaky
Já teda nemám měřák, hustím tak nějak podle potřeby a měřím palcem.
Spíš míň tak, abych na šutrech necvakal.
Mám tam Maxxis Advantage 2,25 a Ardent 2,25 a oboje hustim na 2–2,5 baru dle terénu. Na silnici je to trochu znát ale v terénu nepřekonatelný aspoň ti to neklouže na kořenech a kamenech. Jinak s timhle tlakem jsem nikdy neprocvak – váha 78kg. Styl jízdy – enduro a sem tam bikepark na Lipně, odzkoušeno i na Lagu – 601, 603 apod.
prakticky jakejkoliv plášť, cca 40–50 psi (ale mám pocit že ta pumpa není úplně přesná)…většinou vzadu mírně víc než vepředu
Ale asi bych měl říct, že mám radši tvrdší pláště, nemám rád, když se to žvejká, a vyloženě nesnáším defekty :-)
Vyšším tlakem ale defekty nepořešíš. Jen nebudeš prorážet. Ostatní defekty budou naopak snažší (jak říznutí, tak píchnutí).
no tak nechci mít přehnaně málo, abych nepíchal o ostrý šutry, nebo neprocvakával, což se mě dřív poměrně stávalo
To musí bejt v terénu sranda jak ti to skáče jak nadmutá koza :-)) – to máš A-gang a to si dáváš skoky na takhle tvrdejch gumách?
Nene, mluvil sem o GTčku :-) Já vím, sem v tomhle trošku divnej, ale prostě když to mám třeba na té spodní hranici tak mi prostě přijde, jak kdybych píchnul, nevím… Taky je pravda, že loňskou sezénu sem cca 40–50% všech kilometrů najezdil po silnici, což taky hrálo svou roli
Bud v klidu, jsi normalni, divni jsou ti platfusaci.. Ale proti gustu..
tak, tak. Plast ma zvonit:-)
NoTubes – 20–30 PSŮ
obvykle dam asi 25 PSI dopredu a necelych 30 dozadu a necham to byt. kdyz to klesne moc (minimum jsem zatim nameril 11 PSI), tak to zase dofouknu.
kdyz planuju vic asfaltu, tak foukam lehce nad 30 PSI. kdyz cekam clenitejsi teren, tak trosku upustim – od oka.
Geax Saguaro 2.2" nebo RoR + RR 2.1", oboji s No Tubes.
panove ted jsem se koukal na plaste a je tam 40 – 65 psi je to nomalni? je to plast Author Knoby 2.1 jak rikam je to na zacatek.
Myslíš na boku, že máš napsáno 40–65 PSI? To je normální, ale pro použití s duší. Camlost tady psal o tlacích v případě použití NoTubes (bezduší).
ja mam klasickou dusovku… takze to mam nahustit ± 40 psi? coz je ± 2.7 bar ?
ja hustim na 3,5
cca 50psi. pri jakej sirke a na co je to dobre?
Ak vazi 120 kilo, tak preco nie…
vazim 90kg/187cm. Neprorazim, jedu rychlejc a v zatackach mi to neuhejba. Jezdim Nobby nic. Neupoustim ani v zime.
ja mam 100kg, a fukam jak som pisal 25/30 NN/RaR 2.1 UST. je fakt ze na nie ust by to bolo asi z hladiska odolnosti malo ale 50 je aj tak moc a nepomoze to uz vobec nicomu ale dost zasadne zhorsi vlastbosti plasta. (stopa, trakcia). bolo to tu uz preberane x krat aj s linkami na exktne merania. ale proti gustu ziadny disputat.
To už máš poměrně extrémně malý tlak. Pro chování plášťů nevidím žádný problém, skoro Ti ten tlak závidím.
Kdybych měl 100kg, tak bych na 2,1 25/30psi jezdit nemohl ani na UST. To už bych likvidoval i ráfky.
Vozím stejný tlak (25/30psi) na 2,25tkách a ještě vážím mnohem méně (asi 71kg momentálně) a i při tomhle tlaku už jsem poslal zadní párkrát až na ráfek. Do ráfku to už nebyla žádná velká rána, takže vždy přežil bez úhony. Kdybych ale ještě výrazně tlak snižoval, tak to už by se ta rána na ráfek hodně zvětšovala.
Třeba v zimě, když jezdím opatrně a pomaleji, tak běžně foukám i výrazně méně. V létě za sucha bych si to ale nedovolil.
Asi jezdím občas více jako prase než Ty :-)
tak jako normalne dusove DD som fukal okolo 35, pri ust som tiez tak zacal a postupne znizoval az som sa dostal na tieto hodnoty. abych bol uprimny presnejsie je to 1.9/2.2 baru cize 27/32 a este sa mi fakt nestalo ze bych nejak natukol rafik. a ani na omak sa mi to nejak extra makke nezda. snad nema zly manometer :-).
Dušové 2,25 jsem musel foukat taky více a to na 30/35psi. I přesto jsem jeden zadní ráfek při těch 35psi zrušil (nezničil se ale tím prvním proražením duše, ale až následně než jsem zastavil s prázdným zadním).
Manometr je u mě ok, mám tu dva různé digitální a oba ukazují stejně, tak by to mělo být ok.
Velká dílenská pumpa mi ukazuje mírně jinak (ukazuje o něco méně, takže podle té bych foukal tak o 5psi méně).
ze bude tvoj manometer ok o tom nepochybujem, mal som na mysli svoj (na pumpe), normalne si ma nacal, skontrolujem to :-)
btw – nevies co je za plast ten schwalbe rapid bob z tohoto thredu ?
To nemám nejmenší tušení, nikdy jsem to ani neslyšel.
Znám akorát Crazy Bob
Na sjezdových minionech je dopuručený tlak 35–65psi a tu spodní hranici nechápu.
Sice asi nějaký důvod k tomu mít budou ale osobně jsem v nich nikdy nevozil větší tlak než těch minimálních 35psi.
Vozím většinou tlaky v rozpětí cca 1,1 – 1,8 bar.S defekty větší problémy nemám,většinou se vejdu do třech průrazů za sezónu.
Nechápu jak to děláte…s jednou atmosférou bych jezdil skoro po ráfcích :-(
Proto ty butylové miniony váží také 1200g,což je daň za jejich extra odolnost a možnost vozit i za použití duše takto nízké tlaky.
Na 11 psů ani nepotřebuješ vozit pumpičku, to dofoukneš pusou :-)
no vzdyt ji nevozim :-)
Podle toho kolik mam vzduchu v kompresoru… :D
jezdím převážně ± 50 PSI
Na sucho něco kolem 2 atm, na sněhu a v bahnu pod 1 atm (NoTubes).
bylo by trochu vhodnější uvádět i váhu jezdce a model pláště,jinak se plášť na 30psů chová pod 100kg a 70kg,on tam bude rozdíl i v malém a velkém batohu ale to už je minimální:).
psal jsem to vyse, ale napisu to jeste jednou at to je pokupe :-) mam asi 85 kg a plaste jsou Author Knoby 2.1
Dokud nehrajou a hlavně dokud to tahnu pumpičkou :D Prostě na fest:)
cca 2,7baru na závody(maratony…bez duší budu jezdit až letos, tak uvidím), menší tlak se mi při rychlý jízdě po tvrdým povrchu žvejkal…
RK 2,2" SS, RR 2,1"
72kg
50psi
100kg
na pohodlí mám odpružení
takže jeden pes na 2kg??? chudáci psi.
a to mám ještě štěstí, že nemusím mít na kole ty tvoje záplety..
jaká stěra:-D
3–5 – 4 bar, vozim na ruznych kolech RaR nebo NN a to jak 29" tak 26" a v sirich plastu od 2,10 do 2,40
Napis,kolko vazis,hned kazdy pochopi,preco fukas naplno :-)
hodne:-)
záleží na tom jestli tam cpeš psi, nebo obyčejné kocoury…
Nejlíp prý jedou bobři. Gramaři co se vyznaj dávaj oholený !
tak oholeny bobor je vzdy lepsi…
oholený bobr není bobr
moj kamarat tomu hovori 300g ocuraneho masa :D
celkem podnetny cteni – mam lama dotaz – ted na 2.4 FA a NN foukam vpredu 1.8 a vzadu cca 2 ale mam pocit ze je to jak sutr – jak vidim na tuhle sirku a bezduse je to spis dopredu tak 1.5 a vzadu tak tech 1.8 (pri mejch 85kg)
Otazka je proc nebo spis nac je na tech gumach ten minimalni tlak 2 atm a proc je stejnej pro 2.25 i 2.4? Nekde jsem videl poskozeny boky plaste ze dotycnej jezdil moc podhusteny gumy – je to blbost nebo jak to je? Po 18 letech bikovani zacinam mit zakladni otazky:-)
Na 2,4 UST NN jezdím většinou cca o 3–5psi méně než na 2,25. Takže vozím tak 20–22/25–27psi.
Problém s boky jsem neměl nikdy.
odpovedet na tvou otazku by mel nejspis vyrobce, ale imho jsou tam tak vysoke minimalni tlaky proto, ze se vyrobce chrani pred pripadnymi pravnimi kroky, kdyz plast za jizdy svleknes z rafku a budes mit nehodu.