Dobrý den, můžete mi prosím pomoci s určenim nalezeného kola Favorit? Vůbec se v kolech nevyznám, ale přijde mi celkem neobvyklé. Co je toto tedy přesně za model a jak je cca staré? Děkuji!
Dobrý den, můžete mi prosím pomoci s určenim nalezeného kola Favorit? Vůbec se v kolech nevyznám, ale přijde mi celkem neobvyklé. Co je toto tedy přesně za model a jak je cca staré? Děkuji!
Je to Favorit F1, někdy kolem roku 1960. Rok výroby zjistíš na spodní straně středového složení. Zřejmě původní lak i vybavení. Pěkný kousek.
Kdyby jsi zvažovat jeho prodej, rád ho koupím.
Díky za info! Zatím se nechystám prodávat (ani netuším za kolik se tyto kola prodávají) ale hledám o něm informace – zatím jsem nikde nenašel tuhle zlatou variantu, ale asi blbě hledám… :-( Moc se mi ta barva líbí. A kolo působí celkově velmi kvalitně, tak třeba by šlo zrenovovat nebo tak. Zatím ale leží ve sklepě…
Hlavně nic nerenovuj. Maximálně vše rozchodit ,aby se na něm dalo jezdit. Ten lak po oprášeni bude super.
Když ho zatím nechceš prodat, bylo by kolo někde k vidění? Mám doma stejný rám který čeká na renovaci a rád bych se inspiroval.
Jinak jsem na to ještě koukal a mohl by to být ročník 1956–60.
Ok, jak píšu, zatím jen sháním informace :-) Kolo mám u Plzně, tak by asi nebyl problém se domluvit na vidění v Plzni. Ale až tak někdy na podzim, teď nebudu mít čas ho přivézt.
OK, to by asi šlo i když je to krapet z ruky. To se později domluvíme.
Nějaké info na netu najdeš, ale chce to čas. Zkus člena Aktuality, ten by to mohl nějaké info poskytnout.
Nemohl by jsi ještě přidat foto brzdové čelisti a brzdové páky? Třeba do SZ.
Děkuji
Ok vyfotím – zkusím ho pořádně omýt a trochu více nafotit. Tohle jsem cvaknul narychlo večer.
Tak to je peknej nalez, ne jako vetsina podobnych nalezu.
Já se v kolech vůbec nevyznám, ale právě mě zaujala ta zlatá barva a výbava Campagnolo – takovýho Favorita jsem ještě neviděl. Na netu jsem ještě tuhle zlatou barvu ani nenašel nafocenou…
Tu zlatou tenkrát dělali, ale modrá byla rozšířenější. Na netu asi moc fotek ve zlaté nenajdeš. Do září je v NTM výstava starých Favoritek, možná by tě to mohlo inspirovat.
Ano Favorit který ti padl do rukou je třída.
Ano pekny kousek, popis vyse sedi. Cim mene toho budes menit a renovovat tim lepe. Opatrne vycistit, abys neponicil nalepky a linkovani, ten puvodni lak je krasny. Chromovane casti vypadaji bohuzel hur, daj se ocistit zmuchlanym alobalem.
Používám ocelovou vatu hrubost 0 a chrom výrazně prokoukne.
Díky za rady!
Velká výhoda je, že je kolo komplet. Přikláním se k roku 1960. Zlatá se špatně hledá, A. protože jich bylo málo, B. protože se běžně fotilo černobíle :). Nic nerenovovat, raději se 10× zeptat, než to jednou nenávratně podělat. Lak šetrně omýt, vše, co se točí a hýbe vyčistit, co se maže znovu namazat. Hotovo. Také bych poděkoval za lepší fotky. Sportu zdar
Tak dnes jsem se k němu zase dostal – lehce jsem ho zatím omyl jarovou vodou. Jen nevím co by vás zajímalo vyfotit, ale dávám tedy pár nových fotek. Dle mého zjištění asi patřilo závodníkovi a možná i závodilo – to ještě budu zjišťovat. Vše na kole funguje výborně a někdo asi dal novou omotavku a lanka s bovdeny.. Lak a chromování má ale hodně puchýřků :-(
Jinak dle výrobního čísla odhaduji že se jedná o 58 ročník – začíná 58 a pak je logo F v kroužku.
Tak nakonec i galusky šly nafouknout, ale jezdit se na tom neodvážím. Zde srovnání s mým dosavadním povozem… :-)
Pokud nemáš na té moto.co dělat, tak si aspoň užijes s tím kolem. Je to ale běh na dlouhou trať a s tou výbavou Cam. to není až tak slavné. Já bych do toho asi nešel, leda až v důchodě.
Kolo moc pěkné, rok 58 sedí. Nemyslím si, že by vás při restaurování kola čekal bankrot, jde spíš o trpělivost. Platí vše, co se točí a hýbe vyčistit, co se maže znovu namazat. Do ničeho jiného se nepouštět, jinak kolo znehodnotíte. Howgh :)
Souhlas, vše tam je, žádné shánění. Některé věci jdou vyleštit, něco se vymění. S rámem a lakem žádná práce. Pohodička.
Osobně bych pouze zlikvidoval tu šílenou omotavku řidítek a nechal kolo jak je. Ta patina je nejlepší.
Navíc majitel má na ježdění novou Afriku, takže no problém:-)
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a mu tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
Jo a má tu někdo názor na ty brzdové páky?
Můžou být původní? Nevyráběli se až později?
Ty brzdové čelisti mi tam přijdou OK .
To aby bylo jasno:-)
Sorry, něco se pokazilo…
Páky jsou v pořádku. V časopisu Cyklistika vr. 1950(!) o nich psali, že na nich Rokycanští soudruzi pracují :). Po polovině 50. let již mohly být první exempláře k vidění na sportovních modelech, zatím bez loga. Na přelomu 50/60 již s logem.
No já tam na pákách žádné logo nevidím. Tak snad by mohly být původní. Jinak jakou omotavku tam dát místo té červené? Existuje nějaká „retro“??
A galusky předpokládám nejsou původní – neudělám chybu když je vyměním za nové? Nějaký tip jaké..? Sorry za blbé dotazy, ale nemám s koly žádné zkušenosti natož s veterány… :-)
Omotavku nejakou bavlnenou nebo Benotto
Galusky klidne nove, ale nejake klasickeho vzhledu, treba Vittoria Rally (pokud jsou dost dobre). Daval jsem je na jedno kolo v profilu a vypadaly dobre. Jezdit se na nich stejne asi moc nebude.
Ok – na Aukru jsem viděl PWD Barumky, ty by asi byly dobré ne..? Jinak rád bych se na kole projel, ale moc na ježdění to nebude :-)
Jen jestli nebudou po tech letech sterele. Guma starne, fakt, ze hlavne pod napetim v dusledku ozonu, ale i jinak degraduje (tvrdne). Takze bych na ne radeji moc nespolehal v zatacce, na mokrem apod.
no velka otazka je co s tim kolem chces delat ,jestli prodat ,tak bych do toho moc nezasahoval,pokud renovovat tak to bude dost nakladny a musi to mit pro tebe nakou jinou hodnotu nez penezni :) no a pokud jezdit tak bych to asi ocesal az ti zbyde ram a udelal naky levny zaplety remerx+force treba ,retro kliky na ctyrhran 6–7 kolecko a páčky na indexovy razeni, novy brzdovy celisti ,lanka ,bowdeny :) ale to taky nebude zadarmo ale bude to bez obav pojizdny ale nebude to zase dobový :)
Jardalee – takto by to kolo úplně zničil. Na to si může na bazaru koupit něco jiného.
Myslím, že majitel si je vědom, že to kolo není jen tak obyčejný.
Ty omotavky jak píše kolega výše, nebo textilní pásku na hokejky. Pokud se na tom budeš chtít občas svézt, pak ty Vittoria rally nebo Continental Giro. Obě s béžovým bokem.
njn jenže tedka ma akorad rezavyho favorita ,někam do muzea ,takže jezdit se na tom moc nedá a když to nezačne renovovat tak to akorad bude dal rezivet :) a stejně mám obavu ze i kdyby to cely zrenovoval tak to stejne moc na jezdeni nebude ,spis porad do toho muzea :)
Kolik to má cenu?„tržní“
Jak pro koho. Pro někoho ani litr pro jiného mnohokrát více.
No a přesně tam by to mělo skončit bez zásahů. Patina je dnes cennější než renovovaný stroj.
Ten predstavec se dvěma šrouby je pecka. Nesehnatelné!