Neměl by někdo funkční MotionControl z nefunkční RockShox Reba RL?

47 nepřečtených
  • fisafisa

    Jen zkouším, jestli někdo nemáte doma odloženou REBU nebo něco kompatibilního z pohledu toho plastového MC elementu. Už potřetí mi to prasklo a nový díl je dosti drahý :-(

    Možná by to šlo použít i z jiných podobných modelů – viz.obrázek.

    Teď mi tam technik dal delší MC z mé předchozí odložené Reby Race, ale je skoro o 2 cm delší, takže mám o to kratší zdvih a asi to tím pádem spěje k tomu že taky asi brzy praskne.

    Předem díky moc za každou naději.

    Fíša

    0 0
    • MlokCZ  

      To jezdíš tolik se zamčenou vidlicí?

      0 0
      • fisafisa  

        No je pravda, že jezdím víc se zamčenou než s odemčenou – ale to je asi normální ne?

        Samo, že záleží na terénu – o asfaltu se bavit nemusíme – a na zpevněných cestách to mám prostě zamknuté – odemykám víceméně jen na terénní sjezdy a na kořenovkách.

        A poté co mi to prasklo před 2ma lety podruhé, odemykám třeba i na sjezdech po silnici s dírami.

        Nevím, co může být špatně, když už se mi to na té vidli 2× stalo – jestli jen blbě jezdím, málo se o ní starám (kompletní servis po cca.5.000 km).

        Vždycky mi to prdne na jaře, když začnu víc jezdit – trochu mi to připadá (a jeden servisák mi tvrdil že to tak je), že ten plast přes zimu v mrazech v zahradní chatce zkřehne a pak snáz praskne. Ale tomu se mi nechce věřit – přece se jezdí i v zimě ne (já tedy na běžkách)?

        0 0
        • Martin  

          ad zkřehnutí plastu: přes zimu toho na bajku najezdím docela dost a na mojí Rebě SL 2008 se mi MC pokazil až loni – praskla tyčinka, která spojuje regulační kolečko se záklopkou regulující tok oleje patronou, takže vidle nejde zamykat. MC jako takový by podle mého vydržel dál.

          takže plasty asi moc nekřehnou.

          0 0
          • fisafisa  

            No ještě jsem zapomněl napsat, že mým primárním problémem (jak jsem to zjistil) je že vidle nezamyká.

            0 0
        • scret  

          no, jezdit tak casto a toli se zamcenou vidli neni uplne optimalni… A pokud vymetes v zime nejakou douru a se zamcenou vidli, tak se ani nedivim…

          5tkm najedes za jak dlouho? i tak bych ale servisoval asi casteji nez po 5tkm, obzvlast, kdyz jezdis i v zime…

          0 0
          • fisafisa  

            Jezdím 2.5–3 tKm ročně. Jak jsem psal, v zimě minimálně, začínám koncem února, a už na podzim tomu moc nedám, protože víc běhám…

            0 0
            • fisafisa  

              Ale celou zimu to kolo stojí v zahradní chatce v mrazech… možná horší než kdyby se s ním jezdilo…(?)

              0 0
        • fisafisa  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • djx  

          No, popravdě si myslím, že není úplně normální mít vidlu víc zamčenou jak odemčenou… Já svou 29-Rebu zamykám v podstatě jen na asfaltu při jízdě do kopce ze sedla, příp. po hladkým asfaltu po rovině, jinak ji ale hned odemykám. Už se mi totiž jednou podařilo vlítnout do dost tvrdýho sjezdu se zamknutým lockoutem, ale naštěstí jsem si toho všiml dřív, než bych ten lockout prorval.

          Známej servisák, co dřív jezdil závodně, sám říkal, že ta vidle prostě musí pružit a na lockout bacha, a taky to, že nesmí být úplně natvrdo – jinak že jak ty písty nebudou dostatečně zajíždět (a vidle bude pružit v minimálním rozsahu), vylágrují se snadno i ty nohy, což není asi nic překvapivýho (to je prostě fyzika)… :-)

          Takže z mýho pohledu lockout používat fakt obezřetně – i na té rovině po asfaltu stačí jedna „vhodná“ díra a problém je na světě… ;-)

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak pak se nemůžeš divit, že to pořád praská. MC je tam jako ochrana pro ojedinělé nárazy při zapomenutí odemčení. A ne od toho, abys běžně jezdil se zamčenou vidlicí.

          Každá rána při zamčené vidlici celý MC zmáčkne a tím se otevře cesta pro průtok oleje. A větší rána ho prostě dříve nebo později zruší.

          S MC mám naježděno hodně let a nikdy žádný problém. Ale samozřejmě zamykání nepoužívám jak popisuješ a ránu při zamčené dostane vidlice jen zcela ojediněle, když se v nějakém výjezdu zapomenu. Zamykám v podstatě jen pro jízdu ze sedla do kopce na nerozbitém povrchu.

          0 0
        • wilda81  

          No je pravda, že jezdím víc se zamčenou než s odemčenou – ale to je asi normální ne?

          Není.

          Kup si raději pevnou.

          0 0
      • fisafisa  

        Takže se mi snažíte naznačit, že to bude plnohodnotně makat i s tím delším damperem?

        To by byla skvělá zpráva, ale nějak se mi tomu nechce věřit.

        0 0
    • kubad  

      délka MC nemá se zdvihem nic společného

      0 0
    • ememem1  

      dlzka mc nema nic spolocne zo zdvihom, na to su tam spacery v druhej nohe.

      a presne pre to ze sa to furst cele sralo som to vyhodil uplne, mnostvo oleja odhadol na „optimalnu“ uroven (tak na treti krat som to trafil a zapisal si to), zhora dal len zaslepku

      0 0
      • fisafisa  

        No je pravda, že jsem si to nenechal ukázat s tím starým rozbitým, ale poté co mi tam dal ten (ještě starší, ale nepoškozený) delší, tak při kompletně vypuštěném vzduchu se vidle natvrdo zarazila asi 3 cm před koncem pístů (asi to nazývám špatně ale snad chápete). Tak mi (nám) tak připadalo, že maximální zásun by měl být tak 1 cm před koncem.

        A jak to teda může fungovat s kratším i delším tím MC plastovým dílem?

        Hledám schéma průřezu vidlí, ale zatím neúspěšně…

        0 0
        • kubad  

          on to chápe moc dobře, ale problém není v délce MC ale v množství oleje, to by měl servisák vědět !!!

          0 0
    • McBlacky  

      tohle se děje když chodíš často po dorazech, např na skocích. Na to moc Reba není dělaná.

      0 0
      • fisafisa  

        Aha…

        Je fakt, že když jedu rychle po šotolině s příčnými odvodňováky, tak je samozřejmě přeskakuju. A to i se zamčenou vidlí – když tam kromě těch kanálů žádné díry nejsou. A to bych jako neměl?

        Takže jsem si jako koupil špatnou vidli?

        Že to jako není vidle na skákání?

        Jak tak koukám na ten plast tady na stole tak on tak trochu vypadá, jako že má prasknout on a ne nějaká dražší součást. Ale pak nechápu proč je tak vomaštěnej cenově!!

        Takže závěr je, vidli zamykat jen na rovném asfaltu a cyklostezkách s dětičkama?

        To se dozvídám věci na starý kolena… :-o

        0 0
        • pepek  

          no a taky bych dal řidší olej do tlumení, kor když máš ty špatné návyky

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • mr.nikdo  

          Vidli zamykat jen do asfaltoveho kopce. A vlastne ani tam uz nezamykam dlouho.

          0 0
          • fisafisa  

            To mluvíš o výletech se ženou nebo o závodech?

            0 0
            • mr.nikdo  

              No. O normalni vyjizdce.

              O zavodech tady doted nebyla rec. Na zavodech jsem opravdu zamykal jen do zpevnenych kopcu, jinak nikdy.

              0 0
            • McBlacky  

              ono se zamykání na závodech dost přecenuje. Roky jsem jezdil se zamykáním na korunce, pak lock na rodlech, ted mám druhou sezonu zase jen na korunce, nejdřív jsme si říkal, že to předělám, ale nakonec jsem se na to vysral a uplně v klidu se s tím dá jezdit i na bednu ;)

              0 0
              • antuch  

                má pravdu ten chlapec…:-)

                0 0
              • mr.nikdo  

                Hlavne mene srani s bowdeny apod. U Xlocku nemusis mit bezvadne odvzdusneny lock… Sama pozitiva k locku na korunce :)

                0 0
                • McBlacky  

                  u toho xlocku když to je dobře udělaný tak to vydrží dlouho bez servisu. Co se sere je ten mechanickej 2014 a dál, co vypadá jako x loc, to je největší sračka za poslední roky. Pořád to má někdo v servisu :/ starej pop nebo push jsi zaregistroval až když ti při pádu ulít :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    U Push a Pop jsi musel davat pozor na bordel v lanku, spravnou delku atd. Jakmile tam neco bylo blbe, neodemykala se videl a tocil jsi rukou.

                    Xloc ted mam. Vidle se asi prizamykava a nevim proc. Odvzdusneni je uz nekolikrat udelane. Mozna je jen ta vidle desne Tupa… Aneb zlaty DA.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      my máme doma hydro jen s DA tak netuším jak to funguje u solo. Obecně mě solo RS serou a už nevidím důvod proč nevozit fox.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ted to vis. Spatne odvzdusneny lock = spatny chod. Ale ten Solo je divny. Asi pujde do sveta…

                        Xlock sam o sobe super. Asi nejlepsi lock…

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        A jeste jedna vec. Nove Ti gate ovlivnuje chod odemcene vidlice.

                        0 0
            • scret  

              tak jestli se cejtis jako zavodnik nebo jim jses, pak se nediv, ze ti pri tvym pouzivani jde vidle kazdou chvili do kopru… anebo se chovej min jako sponzorovanej zavodnik a vidle ti dyl vydrzi:)

              0 0
        • MlokCZ  

          Žádná vidlice není dělaná, abys se zamčenou skákal.

          0 0
    • Zdyn  

      Tak ředevším odpružená vidlice je od toho, aby pružila.

      Lock je dobrej a taky jej používám, ale jak tady píše mnoho lidí, tak ho používám prakticky jen na asfaltu do kopce ve stoje. Jinak je pro mně lepší, když vidlice pracuje.

      Jestli se ti v kopci v terénu vidlice moc rozhoupe, tak bych popřemýšlel, jestli není chyba v jízdním styly (pumpování za řidítka).

      Rock Shox má lock MC pěkně vymyšlenej (hlavně tedy první verze). Zamčená vidle malinko pruží a když dostane ránu, tak se MC otevře a vidle se nepoškodí.

      Ale není to primárně dělané, aby byla pořád zamčená. To MC samozřejmě trpí.

      Jinak delší MC by na nic narážet neměl. Pokud by jsi šel 3cm od korunky na doraz na MC, tak ho hned zničíš a možná i píst uvnitř vidlice. Ověř to tak, že vymontuieš MC, vypustíš vidlici a stlačíš ji. Mechanický doraz by měl být tak 5mm od korunky (záleží trochu na ročníku). Pokud to bude výrazně více, tak je někde problém.

      Nejspíše olej přeteklý do spodních nohou.

      0 0
      • allrose  

        souhlas a proč nepoužíváš max přitlumení,má to 3 polohy?jinak citlivost vidle nezabiješ ani přefučením ani tokenama,jen změníš křivku a nevyužiješ zdvih..tak to mám já pro dole kopcem

        0 0
    • fisafisa  

      Tak vám hoši děkují za objasnění, asi se budu muset nad svými způsoby jízdy zamyslet… a něco s nimi udělat, protože to fakt leze do peněz.

      Nicméně kdyby ten plastovej ementál někdo přeci jen doma našel, bude můj nejoblíbenější biker:)

      0 0
    • šlapatko  

      Nechce se mi číst celé vlákno, ale problém může být v množství, popřípadě viskozitě oleje. Samozřejmě i ve stylu jízdy.

      Zákazníci často trvají na zcela tvrdé vidlici při zamčení.

      To u vidlic RS není možné. Někteří mechoši přidají olej a zákazník je spokojen. Pro vidlici to není dobře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.