Zdarec někdo nějaké zkušenosti s nějakým plně funkčním mechanickým třmenem?
Zdarec někdo nějaké zkušenosti s nějakým plně funkčním mechanickým třmenem?
Avid BB7.
Jo, ja.
Taky bb?
Ano, BB7.
Zrovna jsem jeden par kupoval a cenove to taky nebyla takova hruza.
NJN to pro mě nic neřeší,potřebuju zfunkčnit známý dětský kolo a než dát 1500 za tohle,to jí tam radši nasadím hydrauliky SH .Potřeboval bych oba třmneny tak za 800.:-(
Tak na detsky kolo bych to nehrotil. Pokud to neni nejakej malej cvalda, tak snad musi brzdit cokoli. To bych mozna zkusil treba neco od Shimana. Jak je to cenove, to netusim.
To vychází líp,ale nevím jak fungujou,jestli to tlačí desky z obou stran ,nebo je půlka fixní?
Pulka fixni je temer u vsech mech. brzd, vcetne BB7. Nejaka shimana jsem potkal a fungovalo to uchazejicne. Serizovat se dala i vnitrni deska, byt pomoci imbusu. Desky tam pasovaly stejny jako do BR-M525, takze moznosti vyberu velike.
Jen vypadaly dost mohutne a nevzhledne. Presny typ si nepamatuju, ale jak rikam, pro dite snad musi brzdit temer cokoli, takze bych se soustredil spis na to jednoduchy nastavovani.
Válej se mi doma mechanický Hayes myslím že MX2, kdyžtak do mailu
Komplet 450 Kč Gatorbrake. Možná i brzdí.
a BB5 ?
Ty moc rad nemam. Mlada ma jednu na jednom kole. Nastaveni blby jako u vsech mechanik s jednou nastavitelnou deskou. Navic mala plocha brzdoveho oblozeni. Abys poradne ojel desky, tak se asi v polovine zivotnosti musi dat pod vnitrni desku podlozka, jinak menis desky tak tesne za polovinou zivotnosti.
Já je mám taky a sice to není žádný zázrak, ale stačí. Destičky mám z eBay za 40 Kč/pár, takže není problém je měnit třeba po 1.000 km…
máš tam mejl
Oživím tohle téma, rád bych se zeptal, jak hodnotíte mechaniky TRP Spyre, proti Avid BB7? Díky.
nemám úplně relevantní srovnání…
na bajku jsem kdysi vozil BB7, na CX mám Spyre. oboje brzdí dobře, ale řekl bych, že Spyre o něco málo líp – to bude souviset s tím, že u Spyre se neohýbá kotouč
u BB7 jsem měl problémy se štelováním desek těmi červenými kolečky, bylo potřeba vyvinout velkou sílu; u Spyre se desky nastavují trojkou inbusem, to mi přijde lepší, přestože je potřeba nástroj.
BB7 se mně osobně dost blbě nastavovaly – různé triky s vizitkou pod pevnou desku byly sice teoreticky fajn, ale prakticky s tím bylo relativně dost ******, než jsem třmen nastavil tak, aby nikde nešouchal o kotouč; Spyre nastavuju stejně jako hydry – povolím třmen, zabrzdím, pootočím kolem, utáhnu třmen a čus.
obě pohyblivé desky u Spyre jsou podle mého dobrá věc.
a Spyre jsou o něco lehčí :)
za mě rozhodně Spyre…
p.s.: než jsem Spyre koupil, četl jsem pár blogů, které se zabývaly názorem na ně, a autoři je dost chválili.
Jsi ty BB7 měl asi rozbité :). Mi na nich šlo točit červenými kolečky poměrně jednoduše.
Utěchto brzd byly 2 druhy těch koleček u těch novějších byly na obvodu těch koleček 4 výstupky a těma šlo točit lépe než u těch starších.
jo, je to možné, před pár dny jsem se o tom bavil jinde s Vilémem, že to mohla být kusová chyba nebo starý model. měl jsem kolečka, co při troše infantilní představivosti vypadaly jako pampeliška :) čili rýhovaná po celém obvodu. každopádně jsem rád, že ted mám Spyre. to nastavování pevné desky bylo dost opruz
Jj Spyre jsou fajn akorát maj jednu malinkou nevýhodu a tou je silné vratné pero.
Nastavovacím vnitřním kolečkem se u BB7 točí torxem T25, bez nářadí za „pampelišku“ to jde v mnoha případech opravdu dost blbě.
Ty nové BB7 (černé) jsou na torx, který je v krabičce.
Takze tam vnitrni kolecko vubec neni?
Jasan, že tam je, ale dá se do něho dát torx, tak je nastavení lehké, ty stříbrné nebo šedé původní toto nemají.
Ajo, takto jsi to myslel. Ty bez torxu uz jsou vcelku letity, tak jsem myslel, ze je zase nejaka novinka.
BB7 na bajku cca 10 let do ted, Spyre na CX rok…
S BB7 spokojenost velka (hodnotim ale starsi „sedy“ typ) – nastaveni, vykon, kolecka, vse OK
Spyre s obema deskami pohyblivymi jsou fajn, brzdi, steluji se snadneji…
Imho jsou obe varianty velmi schopne. Jediny rozdil, ktery me napada, je, ze u BB7 lze nastavit silu vratne pruziny, na bajku to mam hodne povolene a pocit na pace je „sametovejsi, lehci“ nez u Spyre, ktera ma pruziny defaultne pomerne silnou… ale to uz jsou dorbnosti navic porovnavam silnicni a bikove paky.
Jo a jak uz psal Doom, Spyre je lehci.
A BB7 maj větší desky než SPYRE.
Díky za všechny komentáře a poznatky. Plánuji to na CX nejspíše v kombinaci s pákami Sh105. Ještě doplňující dotaz – rám má úchyty jak na třmeny kotoučovek, tak i pivoty na ráfkové brzdy. Má smysl uvažovat o klasických CX brzdách?
Jestli stavis kolo nejen na zavody a nehonis kazdy gram tak jdi urcite do kotoucu.
Jestli ty mechaniky budeš ovládat silničníma brzdovejma pákama, tak ber silniční verzi těch brzd. U Avidu je to zkratka RR za modelem (BB5, BB7). Mají trochu jiný převod odpovídající rozdílu kroku pák pro cantilever – V brzdy
jenom pro úplnost… Spyre jsou pouze a jenom silniční
bikova verze se jmenuje Spyke
+1 :)
Setkal se někdo z vás u Spyre s problémem, že při ostřejším brzdění jakoby výrazně cvrčí? Poměrně nepříjemný zvuk podobný, jako kdy má člověk sjeté desky a jdou mu rozpěrné pružinky do kotouče.
u Spyre ne, ale cvrkal mi tak třmen XT 775 s kotoučem XT 75 na předním kole. na příčinu jsem nepřišel a už mi to zas nedělá.
Říkal jsem si, že by to mohlo být „narážením“ destiček do paprsků kotouče, samotné desky zasahují celkem dost mimo souvislou brzdnou plochu na kotouči. Na SLX mi to taky lehce cvrčelo, ale toto cvrčení vibruje celým kolem.
já mám trochu anomálii – adaptér zvednutý o 2 mm pomocí podložek, protože bez podložek mi třmen kolidoval s výpletem (a ještě to budu o milimetr zvedat, protože mi třmen občas brnkne, když jdu ze sedla). takže je možné, že tobě, jak říkáš, chytají destičky o paprsky kotouče, zatímco já brzdím o ty 2 mm výš.
Servisu se to povedlo vyladit i bez přidání podložek. Rád bych se dostal na jeho úroveň, ale nevím jak, musí v tom být nějaký fígl :))
Taky mi to dělá.Mám tedy sračkoidní kotouče a tak to připisuji právě jim a mizerným brzdovým destičkám od výrobce TRP.Díry v kotouči mi přijdou dost veliké a kotouče při větším tlaku zřejmě zachytávají hrany perforací.Také to celkově moc nedrzdí a to mám kolem 65kg.Dám tam organiky od Shimana s lepšími kotouči a uvidím jestli se to zlepší a nebo ne.Pevně doufám,že ano.
Kotouče…
Mě právě překvapily, že brzdí celkem solidně (na asfaltu není problém zablokovat zadní kolo i z úchopu za páky, vážím 90 kg). Až na ty pazvuky jsem s nimi spokojený, jiné kotouče by to teoreticky mohly vyřešit.
Tak to ti závidím a pokud by mi to brzdilo tak jako tobě,tak bych to snad ani neřešil :)
Jsem tedy na brzdy dost náročný a i hydrauliky,co mám na Defy,by mohli být klidně ostřejší…
u mě to samé jako Jiří a mám přes metrák. Spyre + kotouče XT 86 jsou hodně slušné kotvy.
Kua,mi tedy dáváte! Tak snad to bude těmi kotouči.Zítra mají dorazit,potom se uvidí…
Tak jsem na aliexpressu objednal Avidy HS1 za necelé 3 USD/ks, do jara by mohly dorazit :D. Jsem zvědavý jestli to něčemu pomůže, přeci jen ten tvar kotoučů vypadá „celistvěji“.
Potvrzuju vyřešení problémů výměnou kotoučů. S HS1 ani náznak nějakého zvuku nebo vibrací.
Hledám tady v historii a přesně tohle teď řešim na svém Giantu. TRP Spyre C. Zadní dobrá, přední drnčí a vibruje při ostrém brždění. Po 100km si nic nesedlo. Zvuk přesně jako když to naráží na hrany. Měl jsem strach, jestli třeba nevibruje vidlice, což je u pevné asi blbost. Přední je prostě hlučná a vrní, drnčí, škube… tedy změna kotoučů? Jinak to jaký mají výkon brždění neřeším a myslím, že mi to stačí, ale zvukovej projev a vibrace přední mě sere…