• Krejca

    Zdarec někdo nějaké zkušenosti s nějakým plně funkčním mechanickým třmenem?

    0 0
    • Pedro404  

      Avid BB7.

      0 0
    • Vilém  

      Jo, ja.

      0 0
      • Krejca  

        Taky bb?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vilém  

          Ano, BB7.

          Zrovna jsem jeden par kupoval a cenove to taky nebyla takova hruza.

          0 0
          • Krejca  

            NJN to pro mě nic neřeší,potřebuju zfunkčnit známý dětský kolo a než dát 1500 za tohle,to jí tam radši nasadím hydrauliky SH .Potřeboval bych oba třmneny tak za 800.:-(

            0 0
            • Vilém  

              Tak na detsky kolo bych to nehrotil. Pokud to neni nejakej malej cvalda, tak snad musi brzdit cokoli. To bych mozna zkusil treba neco od Shimana. Jak je to cenove, to netusim.

              0 0
              • Krejca  

                To vychází líp,ale nevím jak fungujou,jestli to tlačí desky z obou stran ,nebo je půlka fixní?

                0 0
                • Vilém  

                  Pulka fixni je temer u vsech mech. brzd, vcetne BB7. Nejaka shimana jsem potkal a fungovalo to uchazejicne. Serizovat se dala i vnitrni deska, byt pomoci imbusu. Desky tam pasovaly stejny jako do BR-M525, takze moznosti vyberu velike.

                  Jen vypadaly dost mohutne a nevzhledne. Presny typ si nepamatuju, ale jak rikam, pro dite snad musi brzdit temer cokoli, takze bych se soustredil spis na to jednoduchy nastavovani.

                  0 0
                  • Martinson  

                    Válej se mi doma mechanický Hayes myslím že MX2, kdyžtak do mailu

                    0 0
            • Honza75  

              Komplet 450 Kč Gatorbrake. Možná i brzdí.

              0 0
          • Krejca  

            a BB5 ?

            0 0
            • Vilém  

              Ty moc rad nemam. Mlada ma jednu na jednom kole. Nastaveni blby jako u vsech mechanik s jednou nastavitelnou deskou. Navic mala plocha brzdoveho oblozeni. Abys poradne ojel desky, tak se asi v polovine zivotnosti musi dat pod vnitrni desku podlozka, jinak menis desky tak tesne za polovinou zivotnosti.

              0 0
              • praivo  

                Já je mám taky a sice to není žádný zázrak, ale stačí. Destičky mám z eBay za 40 Kč/pár, takže není problém je měnit třeba po 1.000 km…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • bubacek  

              máš tam mejl

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jama  

      Oživím tohle téma, rád bych se zeptal, jak hodnotíte mechaniky TRP Spyre, proti Avid BB7? Díky.

      0 0
      • Martin  

        nemám úplně relevantní srovnání…

        na bajku jsem kdysi vozil BB7, na CX mám Spyre. oboje brzdí dobře, ale řekl bych, že Spyre o něco málo líp – to bude souviset s tím, že u Spyre se neohýbá kotouč

        u BB7 jsem měl problémy se štelováním desek těmi červenými kolečky, bylo potřeba vyvinout velkou sílu; u Spyre se desky nastavují trojkou inbusem, to mi přijde lepší, přestože je potřeba nástroj.

        BB7 se mně osobně dost blbě nastavovaly – různé triky s vizitkou pod pevnou desku byly sice teoreticky fajn, ale prakticky s tím bylo relativně dost ******, než jsem třmen nastavil tak, aby nikde nešouchal o kotouč; Spyre nastavuju stejně jako hydry – povolím třmen, zabrzdím, pootočím kolem, utáhnu třmen a čus.

        obě pohyblivé desky u Spyre jsou podle mého dobrá věc.

        a Spyre jsou o něco lehčí :)

        za mě rozhodně Spyre…

        p.s.: než jsem Spyre koupil, četl jsem pár blogů, které se zabývaly názorem na ně, a autoři je dost chválili.

        0 0
        • jIrI___  

          Jsi ty BB7 měl asi rozbité :). Mi na nich šlo točit červenými kolečky poměrně jednoduše.

          0 0
          • parduba  

            Utěchto brzd byly 2 druhy těch koleček u těch novějších byly na obvodu těch koleček 4 výstupky a těma šlo točit lépe než u těch starších.

            0 0
          • Martin  

            jo, je to možné, před pár dny jsem se o tom bavil jinde s Vilémem, že to mohla být kusová chyba nebo starý model. měl jsem kolečka, co při troše infantilní představivosti vypadaly jako pampeliška :) čili rýhovaná po celém obvodu. každopádně jsem rád, že ted mám Spyre. to nastavování pevné desky bylo dost opruz

            0 0
            • parduba  

              Jj Spyre jsou fajn akorát maj jednu malinkou nevýhodu a tou je silné vratné pero.

              0 0
            • Singlespeed  

              Nastavovacím vnitřním kolečkem se u BB7 točí torxem T25, bez nářadí za „pampelišku“ to jde v mnoha případech opravdu dost blbě.

              0 0
        • Peslezedirou  

          Ty nové BB7 (černé) jsou na torx, který je v krabičce.

          0 0
          • Vilém  

            Takze tam vnitrni kolecko vubec neni?

            0 0
            • Peslezedirou  

              Jasan, že tam je, ale dá se do něho dát torx, tak je nastavení lehké, ty stříbrné nebo šedé původní toto nemají.

              0 0
              • Vilém  

                Ajo, takto jsi to myslel. Ty bez torxu uz jsou vcelku letity, tak jsem myslel, ze je zase nejaka novinka.

                0 0
      • Darius  

        BB7 na bajku cca 10 let do ted, Spyre na CX rok…

        S BB7 spokojenost velka (hodnotim ale starsi „sedy“ typ) – nastaveni, vykon, kolecka, vse OK

        Spyre s obema deskami pohyblivymi jsou fajn, brzdi, steluji se snadneji…

        Imho jsou obe varianty velmi schopne. Jediny rozdil, ktery me napada, je, ze u BB7 lze nastavit silu vratne pruziny, na bajku to mam hodne povolene a pocit na pace je „sametovejsi, lehci“ nez u Spyre, ktera ma pruziny defaultne pomerne silnou… ale to uz jsou dorbnosti navic porovnavam silnicni a bikove paky.

        Jo a jak uz psal Doom, Spyre je lehci.

        0 0
      • jama  

        Díky za všechny komentáře a poznatky. Plánuji to na CX nejspíše v kombinaci s pákami Sh105. Ještě doplňující dotaz – rám má úchyty jak na třmeny kotoučovek, tak i pivoty na ráfkové brzdy. Má smysl uvažovat o klasických CX brzdách?

        0 0
        • jecnak  

          Jestli stavis kolo nejen na zavody a nehonis kazdy gram tak jdi urcite do kotoucu.

          0 0
        • Pedro RB  

          Jestli ty mechaniky budeš ovládat silničníma brzdovejma pákama, tak ber silniční verzi těch brzd. U Avidu je to zkratka RR za modelem (BB5, BB7). Mají trochu jiný převod odpovídající rozdílu kroku pák pro cantilever – V brzdy

          0 0
      • jIrI___  

        Setkal se někdo z vás u Spyre s problémem, že při ostřejším brzdění jakoby výrazně cvrčí? Poměrně nepříjemný zvuk podobný, jako kdy má člověk sjeté desky a jdou mu rozpěrné pružinky do kotouče.

        0 0
        • Martin  

          u Spyre ne, ale cvrkal mi tak třmen XT 775 s kotoučem XT 75 na předním kole. na příčinu jsem nepřišel a už mi to zas nedělá.

          0 0
          • jIrI___  

            Říkal jsem si, že by to mohlo být „narážením“ destiček do paprsků kotouče, samotné desky zasahují celkem dost mimo souvislou brzdnou plochu na kotouči. Na SLX mi to taky lehce cvrčelo, ale toto cvrčení vibruje celým kolem.

            0 0
            • Martin  

              já mám trochu anomálii – adaptér zvednutý o 2 mm pomocí podložek, protože bez podložek mi třmen kolidoval s výpletem (a ještě to budu o milimetr zvedat, protože mi třmen občas brnkne, když jdu ze sedla). takže je možné, že tobě, jak říkáš, chytají destičky o paprsky kotouče, zatímco já brzdím o ty 2 mm výš.

              0 0
              • jIrI___  

                Servisu se to povedlo vyladit i bez přidání podložek. Rád bych se dostal na jeho úroveň, ale nevím jak, musí v tom být nějaký fígl :))

                0 0
        • DaD  

          Taky mi to dělá.Mám tedy sračkoidní kotouče a tak to připisuji právě jim a mizerným brzdovým destičkám od výrobce TRP.Díry v kotouči mi přijdou dost veliké a kotouče při větším tlaku zřejmě zachytávají hrany perforací.Také to celkově moc nedrzdí a to mám kolem 65kg.Dám tam organiky od Shimana s lepšími kotouči a uvidím jestli se to zlepší a nebo ne.Pevně doufám,že ano.

          0 0
          • DaD  

            Kotouče…

            0 0
          • jIrI___  

            Mě právě překvapily, že brzdí celkem solidně (na asfaltu není problém zablokovat zadní kolo i z úchopu za páky, vážím 90 kg). Až na ty pazvuky jsem s nimi spokojený, jiné kotouče by to teoreticky mohly vyřešit.

            0 0
            • DaD  

              Tak to ti závidím a pokud by mi to brzdilo tak jako tobě,tak bych to snad ani neřešil :)

              Jsem tedy na brzdy dost náročný a i hydrauliky,co mám na Defy,by mohli být klidně ostřejší…

              0 0
            • Martin  

              u mě to samé jako Jiří a mám přes metrák. Spyre + kotouče XT 86 jsou hodně slušné kotvy.

              0 0
              • DaD  

                Kua,mi tedy dáváte! Tak snad to bude těmi kotouči.Zítra mají dorazit,potom se uvidí…

                0 0
            • jIrI___  

              Tak jsem na aliexpressu objednal Avidy HS1 za necelé 3 USD/ks, do jara by mohly dorazit :D. Jsem zvědavý jestli to něčemu pomůže, přeci jen ten tvar kotoučů vypadá „celistvěji“.

              0 0
              • jIrI___  

                Potvrzuju vyřešení problémů výměnou kotoučů. S HS1 ani náznak nějakého zvuku nebo vibrací.

                0 0
        • Staifus  

          Hledám tady v historii a přesně tohle teď řešim na svém Giantu. TRP Spyre C. Zadní dobrá, přední drnčí a vibruje při ostrém brždění. Po 100km si nic nesedlo. Zvuk přesně jako když to naráží na hrany. Měl jsem strach, jestli třeba nevibruje vidlice, což je u pevné asi blbost. Přední je prostě hlučná a vrní, drnčí, škube… tedy změna kotoučů? Jinak to jaký mají výkon brždění neřeším a myslím, že mi to stačí, ale zvukovej projev a vibrace přední mě sere…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.