Uvažuji nad koupí nového kola za účelem amaterských zavodů. Mě se líbí tohle ale nevím poradtě. http://www.sterba-kola.cz/…ray-1–0–2011 víc nedám víc nemám. :-)
Uvažuji nad koupí nového kola za účelem amaterských zavodů. Mě se líbí tohle ale nevím poradtě. http://www.sterba-kola.cz/…ray-1–0–2011 víc nedám víc nemám. :-)
Ten author je za tu cenu celkem tragický. Podívej se třeba na http://www.cykloworld.eu/…faze-1–2011/
On ten karbonovej ram taky neco stoji. jestli ovsem za neco stoji, to nedokazu soudit.
To sice stojí, ale plus nepřinese v téhle cenové kategorii naprosto žádné.
Ošizení zbylého osazení přidá více váhy než ten rám sníží a jinou výhodu u fullu karbon nepřinese. A to osazení stojí opravdu za prd za tu cenu.
U Authora na rozdíl od jiných věhlasných značek aspon nekecají v katalogu o váze.
Posuzuješ jabka a hrušky .Až ten Author bude v akci levnější o 29% jako to Norco tak si pujdeš koupit taky to Norco?
Proč? Odkazuje na aktuální nabídku na trhu. Pokud vidíš někde ten Author o 29% levněji než v tom úvodním odkazu, tak sem s tím.
Beru tvojí připomínku.Musí se sám rozhodnout jestli IOctávku v lepším vybavení nebo IIOctavku se silnějším motorem a horším vybavení.
nemel kraviny :)
co to je za kravinu, to jako to kolo nemůže brát v protože, protože je v akci ?
At se rozhodne jestli chce hlínu nebo karbon.http://www.author.cz/jak-vybrat-kolo/technologies/author-karbon/
A k čemu mu ten karbon na fullu proboha bude? Nepřinese mu naprosto nic kromě pár gramů dolu, které jinde zase ztratí.
A místo toho dostane mizerné nejdůležitější věci na fullu, třeba tlumič.
To kolo je za ty prachy prostě hrozné.
Dobře fungující přepákování s dobrým tlumičem je u fullu základ. Aspoň že to přepákování je průměrné, konečně okopírovali (nebo vybrali z katalogu) něco celkem fungujícího. Stejně bych si vybral ale jindou stavbu.
Když už tenhle typ přepákování, tak třeba Canyon
http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
Vyjde lehce pod 40tis., osazení zcela někde jinde. Váhou (reálnou) se dostane mnohem níže.
A ten základ, rám + vidlice + tlumič je úplně někde jinde (i to přepákování je u Canyonu lepší i v rámci toho stejného typu).
v cenové válce se s Canyonem nedá zatím vyhrát .Kupec pokud není znalý věcí techniky a servisu musí počítat s určitýma problémama třeba reklamace a servis pokud si ho nechce dělat sám.Jeden můj známy si taky koupil Canyona pěkná cena jen do doby kdy klekla Reba.Až po 14dnech odpověd z Canyonu: vidlici sundat a poslat a čekat až přijde.Pokud je majitel levej a neví jak vidlici sundat a zpátky namontovat je nahranej.Pokud by kolo koupil u nás tak při této závadě do cca 4dnu odjíždí.Ale to si každý musí spočítat pro a proti.
nevim co na tom nechapes karbonovy XC full s ostresnou vybavou za 40k a vahou 14kg :D s timhle kdybych mel jet zavod tak radeji vzdám :D
pokud nemas obchod kde je prodavate, popripade nejezdis na authorovi tak absolutne nechapu proc tady pises takove nesmysly… ;-)
13,2kg v 19"
zvazeno? ;-) a je to i s pedalama?
chceš to ještě vyfotit? a může tam být košík?
jj to bys byl moc hodny ;-)
Kdyby tam zavolal nebo se zeptal tady, tak by se dozvěděl hned, že tu vidlici může sundat a poslat.
Canyona nemám, ale pomáhal jsem pár jich kupovat a také už v okolí se řešili i dvě reklamace. Oboje bylo včetně poslání do 10 dnů od vzniku problému vyřízené.
Navíc při té ceně za kterou to koupí nemusí vše posílat na reklamaci a může něco nechat u nás odservisovat za peníze, u levnějších oprav to není problém a pořád se to vyplatí.
Chápu, že někdo si nedokáže tu vidlici ani sundat pro poslání do Canyonu. A nákup celého kola v zahraničí není úplně pro každého.
Canyon ale také není jediná alternativa. I u nás se občas podaří koupit něco srovnatelného s Canyonem za podobné peníze.
Třeba v historii tu mnohokrát zmiňovaný Haibike s extra slevou. To byly velmi často opravdu parádní koupě.
Teď nevím jeslti je nějaký k mání, hledat to zakladateli nebudu.
Pán je koleno vrt a nechtěl čekat:-))Myslel si ,že tam pošle celé kolo a oni mu ho do týdne vrátí zpátky opravené.
nestaci to nahodou poslat na reklamaci k Zitnemu? kdyz jsem mel problem s avidama, normalne mi je vyreklamovali, a to byly brzdy ze scotta koupeneho v Anglii.
koupil jsem rebu tady, reklamoval u žitného, 32dni jsem nejezdil, nevím kde bereš 4dny
a nad to, jestli někdo reklamuje stylem čekání 14dní na mail tak to je hmmmmmm to JE :o)
docela by mě zajímalo jak řeší v Canyonu třeba reklamaci Foxu .Jestli se v tom někdo může sám povrtat:-))
Vše řeší supervstřícně a nějaké vrtání vůbec neřeší, ani u Foxu bych nečekal že by s tímhle byl problém. Tedy pokud nezjistí při reklamaci, že někdo něco uvnitř totálně pos…l.
Slabá je akorát mailová komunikace. Pokud někdo chce rychlou reakci, tak jedině telefonovat.
Zažil jsem reklamaci Pearlu 3.3. Kamarád ho nejdříve dal do servisu u nás, aby to měl rychleji a výsledkem byla informace, že oprava by stála téměř jako nový tlumič.
Do Canyonu poslal i informace o tom, že to bylo v servisu a co mu řekli. Canyon téměř obratem poslal nový tlumič a protože neměly už Pearl tak dostal Monarch 4.2 a ještě si lehce polepšil.
A bylo to už téměř před koncem záruky.
Proč ne.Snaží se:-))Já zažil Treka rok po záruce kdy praskl a dostel novýho i s tlumičem.
pokud to chces na zavody ( asi maratony a pulmaratony ) tak ja bych bral jiste HT
Já právě naopak. Pokud neplánuje bojovat o bednu, tak na maratony i půlmaratony je z mého pohledu full jasná volba.
Tak když už někdo závodí, tak se alespoň snaží o co nejlepší čas a na našich lehkých tratích je HT prostě rychlejší.
Máš pravdu.
dneska na kings of prague v kategorii Elite jela půlka lidí na fullech, i maratony jezdí někteří eliťáci na fullech, kdyby to bylo tak jasný jak říkáš tak tam full nenajdeš…
na cem jim reknou at jedou na tom jedou…
jinak podivej se jak jim chodi tlumice ( dost jich je vozi bud prefoukane nebo zamcene…)
( nevim jak konkretne na tom zavode ale byly tu nekdy fotky z prazskych schodi nebo tak neco… a slo to tam krasne videt… ;-)
ok, možná máš pravdu, už mlčím :)
zkoušel jsem vidlu kamaráda co jezdí bedny – to byla spíš pevná .-)))
tak pokud jede človek na zavod ( respektive borec si chce koupit kolo za ucelem zavodu ) tak mu asi puje o umisteni a na fulovi za 40k jiste nezajede lip nez na HT za 40k
respektive kdyz to beru obecne tak cim blize bude k bedne tim vic se vyplati HT
a pokud to kolo nechce jen na zavody ale i na bezne jezdeni/vylety a jezdi v terenu a na zavodech se nebude umistovat mezi cca 1–3% z celkoveho poctu tak bych vzal fula ale az po vyzkouseni… ( nevim co a jak jezdi…)
Presne tak, na mistni zavody bohate staci HT, pokud mozno karbon s UST – relativni pohodli zaruceno, vaha nizka, proste raketa.
Co se elity tyce, ano, jezdi i na fullech, jenze ty jejich fully jsou uplne jina liga nez to, o cem zakladatel uvazuje – cca o 3 az 4 kg lehci, s mnohem lepsim osazenim, ale taky za cca 4 az 5ti nasobek ceny. Cili tvrdit, ze kdyz elita jezdi na fullech, je full na zavody lepsi, je ponekud mimo :-)
Doslovně jsi mne předběhla. Jen každý preferuje něco jiného a hlavně každý má jinak vypracovanou techniku. Na HT leckdo dá to co jiní na fullu slejzají. Zakládající by musel popsat jaké má ambice, co jezdí, zvládá a co preferuje. Znám pár lidí co jezdí 13kg full lépe než s 10kg HT stejnou trasu.
tak ale ta trasa nebude totozna s 95% zavodu u nas… ;-)
Proč si to myslíš, s čím bych to asi tak srovnávala ??
Nebo Ty je také znáš a sleduješ jejich výsledky za posledních pár let, trasy a jaká kola zrovna mají ??
Znám pár lidí co jezdí 13kg full lépe než s 10kg HT stejnou trasu. reaguju na tohle ;-)
a myslim si ze kdyz vezmema trasu obyc zavodu tak tam mas cca 80% hladkou cestu 20% par kaminku a 10% techniky 3kg navic jsou dost aby to zachranilo odpruzeni na cca 10% trasy …
jen muj nazor…
S těmi 3 kg jsi to myslím přestřelil. Rozdíl mezi HT a fullem s totožným osazením a kvalitativně stejným rámem bude tipuju takový ±1 kg.
ale cenově bude ten full oproti ht výš, a když pak vezme full v té samé ceně tak už t obude víc
No to každopádně.
zlatka to vymyslela s tema Kg ja ne ;-)
Já také neřeším HT a full při stejném rámu a stejném osazení. Ale rozdílná kola s rozdílnými komponenty a zdvihem. Ale prostě občas se stane, že někomu sedne těžší kolo (full) lépe než HT a také s ním i lépe jezdí, tedy pokud jsou to maratony do 60km, protože čím delší tak pak je HT s nižší váhou samozřejmě lepší.
Já bych to řekl přesně opačně. Čím delší, tím pro full lepší. A to z více důvodů. Jednak na delší trase se více u HT projeví únava z vyklepání. Na krátké trase téměř vůbec.
A pak delší trasy se jezdí pomalejším tempem. A při menším výkonu jsou menší ztráty v odpružení.
Vše samozřejmě platí pouze, pokud je na trase vůbec nějaký terén.
to je pravda, na jekylloj jsem byl po dlouhý jízdě přes 100km míň „zbitej“ než na hátéčku.
Poslední věta je z Tvého a mého příspěvku to nejpodstatnější. Ale s tím vyklepáním na HT při UST a citlivé vidlici na váhu není tak výrazné. Každý to vnímá trochu jinak, někdo je na to citlivý a druhý to toliko nevnímá..
Jinak já jsem pořád u parametrů 10kg HT a 13kg full, jinak při 10kg fullu samozřejmě bude spíše platit ta Tvá varianta.
souhlasims Mlokem, na kratsi trasy klidne HT, ty se v podstate litaj, dlouhy streky klidne chrti full, tempo je pomalejsi a full ulevi telu, takze rozdily se trochu smazou…
Ano, ale jak u koho. Někdo je natolik zvyklý na fulla nebo na HT, že pro něj tato obecná pravidla a rozdíly v nich neplatí a vůbec o nich ani neuvažují.
Valná většina těch (?70%), kteří jezdí hobby závody ani nad takovými rozdíly moc neuvažují. Neb by do 10kg kola ty prachy jen tak nevrazili. To jen tady se to řeší dokola. :)
Muzu porovnat, Epic v hliniku vs Sup G7 = 2,85 vs 1,35. Rozdil 1500g.
A to ještě jak který závod. Některé letecké závody jsou na tom s terénem ještě hůře, není třeba žádný.
Já vím na co reaguješ. Napsala jsem to, protože je to hotový fakt, protože se to snažím sledovat. Netuším však jaké závody máš na mysli..
Sakra , já myslel že trasa má vždy 100% :-)
šela mela treba vice protoze se na kratke museli lidi vracet ;-)
(jinak blbe jsem pocital :D )
nesmíš jezdit silniční závody na biku…
to abych dojizdel na zavody do jine zeme ne? :D
jinak jo myslim ze najdes tady u nas cca 3–5 zavodu co se jedou v terenu…
můj příspěvek o eliťácích a fullech byl míněnej jen jako oponentura na majkeeho názor na závod jedině HT
jinak souhlas, jestliže se bavíme o nizkém rozpočtu tak bude HT asi lepší
Já jsem to ale říkal samozřejmě v souvislosti se zakladatelovým požadavkem, to nebylo obecný.
ok, asi jsem byl ovlivněnej tím jak pořád tlačíš ht ;) sorry
Netlačím, to určitě ne, mít 50 tisíc, tak jdu asi do nějakýho lehkýho fulla 100/100 :)
Proč myslíš, že se tedy závodí ? Já v dobách aktivního závodění jezdil právě proto, že jsem chtěl stát na bedně. Jinak potom nechápu podstatu závodění.
nox159
A to myslíš, že s cílem stát na bedně může nastoupit v jednom závodě 1500 jezdců? Snad aspoň někteří musí předem vědět, že na bednu nemají naprosto žádnou šanci. A spíše to bude vědět většina.
Pak ale je otázkou jestli má vůbec cenu něco dělat s takovým přístupem. Chápu že cíl má být smělý, ale reálný, na druhou stranu já chtěl vždycky vyhrávat a s tím jsem chodil na start. Stejně jako v ostastních sportech, které jsem dělal. Ne sice přes mrtvoly, ale vyhrávat jsem chtěl.
Já sice netuším proč ty závody jezdí. Já když vím, že na to výkonnostně nemám, tak je nejezdím, protože bych byl pouze znechucený tím, jak se mi tam pletou lidi ve sjezdech i v technických výjezdech (bohužel kolem mojí výkonnosti už lidi na závodech neumí jezdit ve velkém, tedy klidně více než 50% jich nemá techniku už vůbec žádnou).
Ale když už je takové davy jezdí a pak se někdo ptá jaké kolo a ve většině případů je jasné, že dotyčný nemá šanci ani na první stovku, tak pak není od věci uvažovat o tom fullu i když bude o trošku pomalejší. Stejně hodně z takových lidí jede ten závod jen jako výlet.
Já jezdím pro tu atmosféru na závodech a možnosti setkat se se spoustou dalších bikerů. Taková kulturně-zábavní vložka, někdo si zajde do divadla, jiný na závody :) Na bednu jsem nikdy ani nepomýšlel. S tím tvým přístupem by na všech závodech jezdilo max. 10 lidí. 5 by na bednu mělo a zbylých 5 by nemělo soudnost :)
To co píšeš je absolutní blbost. Závodím proto, že chci být nejlepší. to jestli tam bude x dalších lepších jako já je právě princip závodění. Jestli jedeš závodit s tím, že si chceš pokecat s ostatními a dát si cestou nebo po tom pivko tak tím jen snižuješ hodnotu toho závodu. No ale možná je to jen pohled rozdílných generací a vy to dnes máte nastavený na pohodlnost a vymlouvání. Za mé éry se věci dělaly vždy na plný pecky. Hoky, závody, muzika vždycky naplno, tedy alespoň u mě a o mém okolí.
Jo tak to se omlouvám všem pořadatelů závodů, že snižuju hodnotu jejich podniku (a že nejsem sám). Snad mě teď pustí na nějaké další závody :). Z mého pohledu je absolutní blbost to, co jsi napsal ty.
To je fakt pouze úhel pohledu nemá to vyvolat žádnou hádku. Prostě když závodím tak jedu na plný pecky a chci vyhrát. A je jedno jestli to bude na bednu a nebo jen porazím toho před sebou, ale chci prostě bojovat a být co nejlepší. Pokud to někdo objede jako turista, tak mně to prostě jen kazí.
Tak už to asi chápu jak to myslíš. Na plno samozřejmě jedu, ale na bednu ani zdaleka nemám, tak nemám smysl o ní ani uvažovat. A taky je mi zároveň jasné, že nejlepší nikdy nebudu, tak si zachovám aspoň kousek rozumu a v bojích o 96. místo nepředjíždím přes mrtvoly. Ale i na těchto pozicích se najdou rádobyzávodníci, kteří to rubou hlava nehlava, bez ohledu na to, že ohrožují předjížděné. Tenhle způsob závodění mi hlava nebere a spíš těmto typům, než turistům jako jsem já, bych zakázal vstup na závody.
to co píšeš je absolutní blbost. Závody typu krále šumavy, šela atd jsou HLAVNĚ společenská událost, kulturně-společenská akce. Lidi si platí za to že dostanou číslo a čip a jsou SKORO závodníci. Drtivá většina to jede na pohodu, užít si atmosféru vytvořenou stejně postiženými lidmi. K závodění sjou určené první vlny a startovní první 200. Zbytek cca 1000–3000lidí jede pohodičku z výše uvedených důvodů.
O.K. Nikomu neberu jeho názor a přesvědčení.
no nepřijde mi že třeba čembu a názory jejích členů respektuješ :-D
Tak to upřímně ani nejde :)
Mno rozhodně to jde mnohem víc než názory blacka a jeho moravský asociace :O)
To nevim, na jejich názory seru z vysoka :D Ostatně i jako na názory Čemby a jejich oponentů :)
Respekt musí být vzájemný :-)
Já třeba vím, že mám prd natrénováno, a že na rozumnej výsledek nemám. I přesto čas od času závod dám. Vidím tam jak na tom jsem proti ostatním, atmosféra je tam jiná než na vyjížďce, atd. Podle mě to člověk nemusí dělat jen kvůli bedně. TO bych dávno přestal dělat veškerý sporty, protože na bednu nemám. Přecijen by to měla bejt hlavně zábava.
Nejlepší tréning je vždycky závod :-) ale já se spíše pozastavuji nad tím, že je někomu divný závodit s tím, že chci vyhrát, zlepšovat se a porážet ostatní. Dodneška když si jdeme zahrát hokej nebo házenou chci vyhrát a makám abych vyhrál. Když jsme na švihu a domluvíme se že to dáme ke značce nebo k borovici tak do toho jdu taky naplno i když vím, že některý borce o 15 mladší už neporazím, ale pokošet se o to budu vždycky.
to určitě divné není :-)
ale bedna je prostě nereálná pro velkou většinu bikerstva
Já to beru tak, že dneska nezávodím, kolo mám jako nedílnou součást svého životního stylu, ale když jsem dělal sport ,, závodně,, tak jsem chtěl být vždycky nejlepší. To že jsem nebyl, je věc druhá, ale nikdy jsem nešel na start nebo do zápasu s tím, že jsem uvažoval nad tím, že prohraju.
no tak na hokej můžeš jít s tím že vyhraješ, na kole je to trochu složitější, tam je otázka co je to výhra dle výkonnosti že :D samozřejmě jdu do toho zajet co nejlíp
Hele já to vidím stejně, vím, že nemám fyzičku na to abych se pral alespoň s první padesátkou, tak na ty závody nejezdím, stačí se domluvit s nějakou partou lidí a vyjet si, a nemusím za to ani platit prachy.
Ale jako všechno jiný tak jsou dneska závody hlavně byznys a čím víc pseudozávodníků přijede, tím pro pořadatele líp.
Aneb – v 50.letech jsme je věšeli, vy v osmdesátejch je už jen zavíráte .
Ještě že nemáš na starosti válčení
Jojo, proto taky spousta Eliťáků jezdí hobby kategorie, kde tu bednu s přehledem daj a normální hobbíci nemaj nejmenší šanci. Trošku začarovanej kruh.
Na tohle tema tu byla taky zajimava diskuze :-)
Taky jsou v tý diskuzi dost velký kraviny, tu bych zrovna nebral jako bernou minci ;-).
A pelhrimov taky nějak vycouval z tý svý nabídky sponzoringu a půjčování 8kg kola :(.
A pelhrimov taky nějak vycouval z tý svý nabídky sponzoringu a půjčování 8kg kola :(. – to nasere no, už bys jezdil na 8kg kole a dostaval za to prachy ne ;-)
Počítám bych na tom nezbohatnul, když se to vztahovalo jenom na umístění na bedně a ještě to mělo bejt odstupňovaný podle velikosti závodů, ale nějakou 8kg karbec raketu bych zkusil rád :).
to mas sice pravdu ale nerealne to rozhodne neni… a kdyz tomu das jeste 2 sezony tak si zas nekde jinde… ;-)
To je kazdeho volba, ty jezdis elite :)
Bych chtel vedet, kde je ta hranice, Beeda a Z. Kugler jsou treba uplne jinde nez ja, ale elitaci to porad nejsou. I kdyz porazeji i elitaky.
Jsem to chtěl zkusit :). Ale na ČP XC tam nejspíš půjdu taky, když nás tam bude víc z U23, tak by to nemuselo bejt tak zoufalý a je to prostě jiná výzva…
A přesně to jsem psal taky v tom druhým tématu, tu hranici prostě nejde určit a pak ty ne-profesionálové, ale pořád eliťáci jedou „hobby závod“ podle stejný logiky, protože tam si můžou zazávodit o vítězství a lidi jako Volf tu na ně pak nadávaj, že jaktože radši nezávodí někde o 20. místo v Elite… Přitom uvažujou úplně stejně, jenom jeden má prostě víc talentu nebo víc dřel :).
proc to nedelit podle licence ( uz jsem to psal predtim) kdo nema at jede hobby zavod kdo ji ma at zavodi s ostatnima s licenci… ;-)
ale jinak je mi to uz tak nejak jedno – je taky blbost jezdit na poradi v kategoriji…
proste zaklad je celkove poradi a jestli me predjede 17ti lety kluk nebo 50 lety chrt je jedno proste byli lepsi nez ja to same elitaci proste jedou lip tak jsou predemnou pokud mi to vadi nebo komukoliv jinemu tak at vic trenuje… ;-)
Pokud si to dobře pamatuju, tak šlo hlavně o „hobby závody“, kde není vypsaná kategorie Elite… Tam by se držitelům licence zakázal přístup? Nebo se vypsala kategorie i kdyby jeli třeba jen 2? V přihlášce do Mostu jsem měl taky na výběr, jestli chci jet Elite nebo 19–29, takže nejspíš žádný pravidlo proti přihlášení se do hobby kategorie není. Navíc by si pak řada lidí tu licenci radši nedělala a tu nižší kategorii jeli stejně. Ale to už jsme offtopic od offtopicu, mně šlo jen o to poukázat na to uvažování, že závodění je o tom „jet na výhru“ a pak se čílit, když se lidi radši přihlásí do kategorie kde se o tý výhru poprat můžou.
licenci maji vestinou vsichni co jezdi silnici a nejake ty jejich silnicni zavody (spac… – jestli znas – nevim jestli to tady neni jen u me v okoli… a ani se o to nezajimam) ale rekl bych ze tady z tymů co jsou kolem ma 40% clenu licenci…
proste jsem to videl tak ( tedka uz je mi to jedno zmenil jsem trochu pohled na vec a neresim) ale proste na nektere zavody licenci potrebujes jestli se nepletu… tak ti kdo ji maji at si jezdi ty zavody pro lidi s licenci ale at se do hobby zavodu nesereou… ( hobici jim zas nemužou lezt na ty jejich tak proc by to nemohlo fungovat oboustranne ) ;-)
odpoved je jasna jsou v tom prachy…
jen pro upresneni… ;-)
Takže když mám licenci, abych moh jezdit ČP XC v U23, tak bych nemoh jezdit ani Galaxy sérii, natož nějaký menší závody?
přesně tak ;-)
pak by bylo na kazdem co uprednostni…
Na amatérské závody bych určitě bral nějaké HT, třeba na Shimanu XT a vidli třeba Recona nebo Rebu.
Jestli budeš trvat na tom fullu tak se podívej na Specialized Epic Comp, ve výprodejích je tak za 40k.
Jaké máš ambice? Jestli vyšší, tak bych vzal HT. Čím nižší, tím bych přecházel od chrtích fullů třeba až k 120/120mm fullům. Ale záleží hlavně na tvých preferencích.
Neřeš místní bludy .Prodal jsem dva kousky.Naživo vypadá uplně jinak než na fotce.Náboje na průmyslu v celku docela rozumný vybavení k ceně kola a karbonovému rámu.Na amatérská závodení bych bral radši ten dražší model nebo ojezdit stávající komponenty a ty pak výměnit za lepší třeba ve třídě XT.Kolik lidí tady na tom kole jelo?Nikdo ,že jen pseudo bludy .Místní nemají Author rádi:-))Určitě se tady rozpoutá debata co je to karbon , ale ruku na srdce kdo z jiných značek přesně označuje technicky používaný karbon a uvádí kde je vyroben.Author používá materiál od Japonské značky Toreika a rámy si nechává vyrobit ve fa. Carbotec na Taiwanu.Kdo z ostaních značek odtajní odkud bere materíál a kde si nachává stavět rámy?Kolo přece není jen o dílech .Srdce kola je přece rám.Ve Velu vyšlo několik testů i laboratorní měření tak popátrej.
Nikdo neřekl, že to kolo je špatný, ale za tu cenu je prostě špatný, to je všeobecně u authoru známý, proto je tady v neoblibě.
Ale tady se posuzuje kolo z výprodej s modelem 2011.Prostě jabka a hrušky.
ale prd, to je přece uplně jedno jestli to nový kolo je model 2011, 2010, nebo klidně 2009, to není vůbec podstatný…
Najdi mi kolo které není v cenové Akci s lepším vybavením a karbonovým rámem.
Proč by nemohlo být v cennový akci? Jakej to má vliv pro kupujícího?!
Najdi mi kolo které není v cenové Akci s lepším vybavením a karbonovým rámem.
reklamní triky :)
ukaž odkaz na jiný značky co mají takový tabulky .Nejenom Specialized.
hehe :) evidentně ti moc nejdou prodeje, že se snažíš zuby nehty tady protlačovat „svůj“ author :)
jsou to pouze reklamní triky, nic víc. Něco ve stylu jezte Activii, má miliardy přátelských bakterií :). Apropo, takové zavádějící „reklamy“ jsou třeba v americe zakázané :).
Nechápu proč pořád nemůžeš pochopit, že to kolo je za 40tis. děsně osazené? Jsi prodejce Authoru, že za ně tak lobuješ? :D
no je, vždyť to tady i psal :)
ÁÁ, nečetl jsem to celé… V tom případě to všechno vysvětluje. :D
Me se ty authory nahodou libi. Ale musely by byt tak o 30% lacinejsi…
Ale to je 2011!!!!
Nechceš si jít dělat reklamu jinde? Myslím že žadatel chce nějaké pěkné kolo za dobrou cenu a s dobrým vybevním což ten Author s ohledem na cenu prostě není tak si běž prudit jinam.
tečka
Tam mi tam nechybí :D ;-)
Určitě full:) Dlouho jsem váhal ale teď nelituju. V terénu je skvělej. Celej víkend jsem projezdil a super spokojenost. Bazva lepší zážitek než na HT hlavně tolik nebolí tělo.
Tak tohle jsem nečekal, že se rozhoří taková diskuze na tohle téma během tří pivek. Je mi 43 let jsem soutěživý a jezdím na kole jeden rok :-). Nemám žádné zkušenosti a ambice přiměřené k věku. Deset % nadváha :-). Nevím full nebo HT? Nejspís to bude jako u většiny věcí v životě o tom minimum drobnosti ktere každý jedinec preferuje. Já chci to a já zas tohle… Osobni pocit, ..? že s full vedle nešlápnu a i většina elite dnes na full přechází?! Ano vybavení průměr, ale jednou za rok to stejně měnit musíš tak proč to postupně nezlepšovat kdž máš cenový limit.
Většina Elite na fully přechází, aby si to pak mediálně zmasírovaný lidi koupili… Čet jsem plátek od Spešlu a to bylo něco, popisy, jak to krásně funguje, jak už by na ničem jiným, než na fullu nejeli. A pak to vidíš v závodech, naplno zataženej Brain a přefouklej tlumič, že se zadní stavba ani nehne :). Kažedej si musí vyzkoušet, co mu sedí…
jedine FULL sportaka 100mm :-)
Jasně ,že fulla :-D
Do 40K bych koupil nějakého fulla na hliníkovém rámu.
100 mm by mělo naprosto dostačovat.
naprosto souhlasím jen když jsem z HT šel na fulla já a vybíral mezi 80 a 120mm, vzal jsem 120 s tím že budu mít velikou rezervu ve zdvihu na moje XC by měla naprosto dostačovat 80mm max 100mm, mno a nějak se stalo že využívám 120mm, FS je návykovka :o)
pointa – FS bych též doporučil, ale těžko říct jestli to jde takhle od oka, určitě ať něco vyzkouší a pak blázní :-)
Znam jen dva duvody proc jit do pevnyho ramu:
Pak jseš dosti omezený :)
Třeba za poslední týden jsem našel asi 3 inzeráty, kde chce někdo vyměnit FS rám za HT rám, ono to prostě není tak jednoznačný, že se každej z FS posere :)
A v cem je rozpor s tim co jsem napsal? :)
Žádnej rozpor, jen jsem psal, jestli znáš jen ty 2 zcestný důvody proč HT, tak jsi asi dost omezený :)
Že to ale trefil. Viď? :-)
ale hovno :)
Já vyměnil HT (Specialized Rockhopper)za Fulla Marin Mount Vision 120/120 a jsem naprosto spokojený!
Znám hodně lidí, co si koupí HT, páč mají pocit, že jsou rychlejší… :-) pak s nima jedeš na švihu terénem(to slovo je myšleno doslova) a vidíš, jak pořád musí odsedávat apod. a protože na to nemají 1. techniku a 2. fyzičku, tak se strašně trápí. Ano, kolo mají o X% lehčí a možná tužší, nehoupe se jim to při silovém záběru, ale to jim je jako amatérům(toto slovo je taky důležité) k ho.nu!
Takže pokud nejsi eliťák, který na to má a hlavně k tomu má silné důvody, tak si pošetři na kvalitnějšího fulla s kvalitním rámem, kterého si můžeš pak ladit k obrazu svému a i hmotnostně si můžeš lecos shodit, nebo si kup HT a můžeš si myslet, že je to „závodní stroj“, který Ti psychicky nalhává, že by měl být člověk rychlejší, než na fullu.
P.S. – souhlas s Pá-dlistou .-)
Když jedeš s někým na HT, tak se nediv, že si pořad odsedává. Ono na tom jde jen stěží celou cestu sedět jako na fullu. (: Mě třeba pevňák prostě baví, což je taky jistý faktor. Ale je fakt, že mít jedno kolo, tak je to full.
Jezdím na fullu a v terénu taky odsedávám.
Po roce a půl ježdění a Epicu jsem zkusil kamarádovo karbonovou raketu a zase jse rychle slezl…to kopalo do zadku na každé miniaturní nerovnosti, fakt nepříjemné. Do HT už by se mi nechtělo.
To je o zvyku, stačilo by pár vyjížďěk a už by ti to zase nepřišlo :)
vidíš já zase měl půjčených různých fullů od rocky mountain až po ninnery a vždy se pokorně vrátil ke svému milovanému ocelovému KHS. Prostě je to o prioritách. Nebylo to špatný svezení, ale HT je prostě HT.
Úmyslně jsem to s tím sezením na fullu přehnal. Odsedávání přeci nejde považovat za nevýhodu, s tím se prostě počítá a je to pevná charakteristika.
Na celopéro, potažmo na větší pohodlí, si asi člověk zvykne rychle a je fakt, že moc lidí zpět nepřejde.
dej si trasu zavodu jednou na HT a jedou na fulovi a uvidis sam na čem budeš rychlejsí… ;-)
na fullovi? :-)
(mám obojí, HT 10.96 kg, FS 120/120mm 11.57 kg, závody jezdím na fullu – znamená to něco? ne, prostě mě to tak baví.)
o tom ze te to bavi nepolemizuju jen jde o to co bude rychlejsi…
jinak ty mas desne težke HT a relativne lehkeho fula… ;-)
11 kilo je děsně těžký HT? :) Co je potom běžný 13–14kg HT? :)
tak oproti fulovi 120/120 s vahou 11,5kg je to desně těžké ;-)
Jakto? Ten full je pořád o 1,5kg těžší!
11.6 – 11.0 = 0.6 kg.
no jo *****, počítal jsme že má HT 10kg, nicméně stejně je ten full pořád těžší než to HT :)
jde o to co bude rychlejsi
to se ale bez nejakeho exaktniho mereni vykonu tezko urcuje.
pocitove mi prijde, ze je to jedno, ze kolo nehraje roli takovou roli – treba na vyslovene rychlostnim NAC mam zajete stejne prumery (1 rok na FS, druhy na HT). do hry vstupuje tolik okolnosti, ze se to v domacich podminkach proste neda objektivne srovnat. treba Selu jsem si letos krasne uzil na FS. na HT by me to tak nebavilo.
co se tyce vyssi hmotnosti, to uz tu bylo pri nastupu odpruzenych vidlic. jak to dopadlo, vidime sami na sobe. vyssi hmotnost vidlice / ramu nepovazuju za nejakou zasadni nevyhodu. jo, je fajn, kdyz jsou tyhle casti lehci, ale dokud ta vyssi hmotnost nerotuje, da se s tim celkem spokojene zit.
např. nekdo ti cca 200m pred cilem nastoupi on jede HT a ty 120mm ful – pokud by jste na tom bylo fyzicky stejne, tak mi nechtej tvrdit ze na fulu mas sanci zrychlit tak rychle jako on na HT ze stoje… ;-)
na bezne jezdeni je pro me full jasna volba… ( jako jedno kolo bych HT jiste nechtel…)
ale na zavodech ma porad navrch HT az zacnou na zavody davat ve vetsim mnozstvi teren ( coz si myslim ze se nestane protoze by pak jezdilo min lidi → mensi zisk…) tak je HT jasna volba ( pokud se jede na umisteni a ne na vylet )
(pojmout zavod jako vylet neberu – ani nechapu lidi co to tak berou ale to je jen muj nazor )
Taky nechápu proč někdo jede na výlet a platí za to prachy :)
znáš to :D
všechno se má zkusit
Za ty prachy ale získáš spoustu výhod. Jako třeba zablokovaná cesta ve výjezdu tlačícími, zablokovaná cesta ve sjezdu tlačícími…
No neber to za ty prachy :-)
Někdo si nechává posílat trička za Rožnova a jiný si pro ně jede za pětikilo někam na kole.
To je zase fakt! :D
vy nehážete před každým švihem penízky na charitu do kasičky? já bych zadarmo vůbec nemohl vyjet z baráku… ta ostuda!
avotomtoje :D
:-)
A to zase záleží na tom, kam se (hypoteticky) vydáš. Jsou taky místa, kam (legálně) mimo závod nesmíš, trasa je natahaná po hezkých cestách a stezkách, který bys sám dlouho a těžko hledal, na občerstvovačkách (který jsou nasekaný po 12km) se na tebe usmívají (a automaticky se ti starají o kolo, když to potřebuje), v okolních dědinkách ti fandí a na trase je vás tak málo, že jsi rád, když někoho docvakneš nebo někdo dojede tebe … stačí si vybrat. To pak za ty tři stovky stojí.
který bys sám dlouho a těžko hledal
Na to stačí tracklog závodu a projet si to v klidu jindy. Jinak ale tohle je opravdu málokdy. Závody sice nejezdím, ale ne tak málo aspoň části tratí různých závodů jsem si projel a naopak bych často jel úplně jinak. Velmi často je to po široké lesní dálnici a ono přitom třeba souběžně kousek vedle vede pěkný terén.
obcerstvovačky na kazdem rohu,krasna přiroda, nizke startovne vs. maly pocet ucastniku
to mi nejak nesedi, poradatel chce vydelat… a tady nani na cem… ;-)
Pro mne osobně je přesně takový slovenský Súľov. Ale určitě je jich víc …
btw pořadatel vydělá (pokud vydělá) na davu, který jede na padesátce. Na dlouhé je pět a půl člověka (nemluvíme-li o masovkách typu Král Šumavy, Drásal apod, ale tam mně to zase vůbec netáhne) …
To sice ano, ale pokud jste vyjížděli spolu a jste stejně výkonní, tak nebudete spolu 200m před cílem. (ten na HT nebude mít důvod nastupovat:)
no jasný, protože ten na HT projede cílem o půl hodiny dřív :D
nebo taky později… .-)
dřív… ;-)
nojo, samozrejme si muzes vzdycky vybrat nejaky usek zavodu, kde bude HT rychlejsi nez FS nebo FS rychlejsi nez HT.
udrzi se me ten clovek na HT, kdyz je pojedu na FS, aby mi mohl 200 m pred cilem nastoupit?
(abychom si rozumeli, netvrdim, ze se neudrzi, ale netvrdim ani, ze se udrzi – tvrdim, ze to neumim objektivne posoudit)
co se tyka me motivace pro ucast na zavodech, nepripada mi na ni nic zvlastniho, tedy nevidim duvod to rozebirat na BF. ;-)
pro nox159: pojed na Krale Sumavy (dlouhou). zariznes me? ok, mas u me pivo / limo dle vlastnich preferenci. takova mala motivace na zavod ;-). pojedu na FS.
spis je to tak ze na zacatku ten na HT pojede rychleji vetsinou roviny a kopce ( siroke cesty ) a nez se dostane ten fulista do terenu tak je ten na HT o 50 mist pred nim a mezi tema lidma co jedou pred nim se ve sjezdu neprotahne a nevyuzije vyhody fulu… ;-)
jinak krale šumavy a jeste k tomu dlouheho jiste nepojedu. vim na co mam a na co ne, vim na jaky typ trati trenuju a na jaky ne ;-) dlouha trasa je na me dlouha :)
a jet to na ucas to se mi fakt nechce :D a vim ze na te dlouhe bych se do prvnich 2–5% jiste nevlezl proto to pro me nema cenu jet ;-)
ok.
(jen pro doplneni druheho pohledu na vec:)
mne treba vubec nezajima, jestli je prede mnou 10 lidi nebo 300. jezdim sam proti sobe (= proti casu).
nemusim se vymlouvat na to, ze mam rodinu (a oni ne), ze stavim dum (a oni ne), atd.
snazil jsem se od lonska trochu zlepsit, tak se uvidi. McBlacky mi na NAC nadelil asi 20 – 25 min, treba to letos stahnu na 15. ale jestli budu na N. nebo (N+1). miste… to je mi srdecne jedno.
namitka, ze jsou to zbytecne utracene penize, je mozna pravdiva, ale at si ty penize utrati ten, kdo si je vydelal, podle sveho uvazeni, ne? ;-)
nojo, samozrejme si muzes vzdycky vybrat nejaky usek zavodu, kde bude HT rychlejsi nez FS nebo FS rychlejsi nez HT.
udrzi se me ten clovek na HT, kdyz je pojedu na FS, aby mi mohl 200 m pred cilem nastoupit?
(abychom si rozumeli, netvrdim, ze se neudrzi, ale netvrdim ani, ze se udrzi – tvrdim, ze to neumim objektivne posoudit)
co se tyka me motivace pro ucast na zavodech, nepripada mi na ni nic zvlastniho, tedy nevidim duvod to rozebirat na BF. ;-)
pro nox159: pojed na Krale Sumavy (dlouhou). zariznes me? ok, mas u me pivo / limo dle vlastnich preferenci. takova mala motivace na zavod ;-). pojedu na FS.
nojo, samozrejme si muzes vzdycky vybrat nejaky usek zavodu, kde bude HT rychlejsi nez FS nebo FS rychlejsi nez HT.
udrzi se me ten clovek na HT, kdyz je pojedu na FS, aby mi mohl 200 m pred cilem nastoupit?
(abychom si rozumeli, netvrdim, ze se neudrzi, ale netvrdim ani, ze se udrzi – tvrdim, ze to neumim objektivne posoudit)
co se tyka me motivace pro ucast na zavodech, nepripada mi na ni nic zvlastniho, tedy nevidim duvod to rozebirat na BF. ;-)
pro nox159: pojed na Krale Sumavy (dlouhou). zariznes me? ok, mas u me pivo / limo dle vlastnich preferenci. takova mala motivace na zavod ;-). pojedu na FS.
sorry, zlobila me proxy, neodeslalo se mi to (asi 4×)
Zajímavý. Mně třeba připadá, že na výsledný čas (a tedy výsledek) má posledních 200m mnohem menší vliv než těch 99.8km předtím ;-).
tak dobre teda, jedes utvori se skupina cca 5 lidi kteri se stridaji… jedou spolu… jedou cca na 3–8 miste a v poslednich metrech se rozhodne kdo bude na bedne a kdo ne ;-)
fulař to podle me na 80% nebude ;-)
Rozumím, ale jak už naznačili ti přede mnou, je otázka, jestli by se ten konkrétní fullař v téhle skupince vůbec udržel, kdyby jel na HT. Asi záleží na trati.
Za sebe mohu jen konstatovat, že i na krátkých „kontrolních“ úsecích v okolí bydliště mám osobní rekordy zajetý na fullu – a na delší trati se to bude imho dál posouvat ve prospěch fullu. Stačí delší úsek polní nebo lesní cesty s dírami po kopytech koní a je vymalováno, HT se nechytá.
a to ja bych to nevidel tak jednoznacne ani na tuhle stranu. (aneb odpor za kazdou cenu :-))
s nastupem lehkych bezdusovych systemu lze i na HT dosahnout urcite miry pohodli – zvlast co se tyka drobnych nerovnosti typu koleje od traktoru.
proste si myslim, ze realnou rychlost jednotlivych kol nelze v domacich podminkach objektivne porovnat. bude zaviset na jezdci, na terenu, na pocasi… ale to uz se opakuju.
FS je obvykle drazsi – a to jak porizovaci cena, tak naklady na provoz. takze nezbyva nez se svezt, a pak popremyslet, jestli je ten rozdil v jizde takovy, abych utratil X tisic navic za FS.
„proste si myslim, ze realnou rychlost jednotlivych kol nelze v domacich podminkach objektivne porovnat. bude zaviset na jezdci, na terenu, na pocasi … FS je obvykle drazsi – a to jak porizovaci cena, tak naklady na provoz. takze nezbyva nez se svezt, a pak popremyslet, jestli je ten rozdil v jizde takovy, abych utratil X tisic navic za FS.“
Naprosto souhlasím, k tomuhle nemám výhrad.
já na fullovi(vyzkoušeno :-))… o mnohem víc energie a tím pádem času ušetřím díky odpružení na rozbitých rovinách a ve sjezdech(někde i v rozbitých prudkých výjezdech), než kdybych cvičil spinning na HT.. :-)
Ono to odsedávání je ale strašně fajn, člověk alespoň hejbe celým tělem a musí pilovat techniku.
trochu to upřesním.. není odsedávat, jako odsedávat… někdo na to má(těch je málo) a někdo to předstírá a i když si myslí, že je rychlejší, opak je pravdou… každý se musí zařadit do správné skupiny
když jsou prachy tak rozhodně nabušený full, slintám po mongoose teocali super.
Hmm, to mi teda zrovna nepříjde jako moc nabušenej full :)
:D nabušený :D
Šel bych do nějakého chrtího fulla se zdvihem kolem 100/100 mm, ale ne toho karbonového Autora. Sice má karbonový rám, ale taky o 2 třídy horší a těžší vybavení, než za stejné peníze full s hliníkovým rámem. Takže co váhově ušetříš na karbonu, to zase přibereš na výbavě – kola, pláště, komponenty. A ve výsledku bude ten hliníkový full lehčí, než karbonový :).
Takže pokud máš strop někde kolem 40ti tisíc, tak hliníkový full bude možná v konečném důsledku ještě lehčí, než ten karbonový. A u fulla krom nižší váhy rámu, nemá asi cenu trvat na karbonu.
Rám je základ kola. Zbytek je jen spotřebák. Já bych šel vždycky cestou kvalitnějšího rámu z hlediska materiálu než komponentů.
A znovu se zeptám jako už nahoře. Co přinese karbon u fulla?
A hlavně na fullu je základem i tlumič a vidlice.
A hlavně u fullu je základem chod rámu, ne jeho materiál.
Karbon u fullu je o jediném a to o pár gramech dolu.
Z mého pohledu životnost, ale já na druhou stranu za pořádný materiál považuji titan a solidní ocel.
Tak životnost beru. Ovšem tady by se dalo velmi polemizovat, co vydrží déle.
U fulla jsou kritickým faktorem občasné pády (nebo aspoň zahození kola v technické pasáži bez pádu).
A pak dále věci jako provedení čepů, což nesouvisí s materiálem rámu.
A ocel u fulla, to si moc nedokážu představit. To by při dimenzování odolnějších rámů vyšlo nejspíš na proklatě vysokou váhu. A výhody u fulla u ocele žádné (u HT to může přinést pohodlnější rám) a nevýhod více.
A co se týká životnosti u fullu, tak tady mnohem více než řešit materiál pomůže sáhnout po rámu, který má záruku 5 let.
S tímto se nedá nesouhlasit :-)
asi tak, neosvědčenej karbon (ne materiál, ale konstrukce) není záruka výdrže… V tomhle bych věřil těžkýmu Norcu…
To ano, ale u fulla karbonový rám, krom nižší váhy, nemá žádný zásadní přínos. U HT je to samozřejmě jiná.
Jinak souhlas s mlokem, že základ je krom rámu kvalitní vidle a tlumič a tím pádem se zásadně ovlivní i chod.
S tím spuhladím také.
Ted jsem kupoval kolo pro tatu a poridili jsme Antenu 2010 za 34 000,– to myslim, ze by nebyla uplne spatna volba…
Přečetl jsem celé vlákno a vidím 100 lidí, 100 názorů.Taky jeden přidám.Měřiš li 180+ sáhni po 29er.
full nebo ht? :D
Já bych to doplnil, 29er ale neber pokud máš víc jak 90kg, pak se ti budou v zatáčkách kroutit kola jak pyča :)
Zhubni:-D Máš pravdu kroutí se.naštěstí nejsem závodník a nijak mě to nesere:-)
ale hovno 8o)
neopič se opice jedna! :)
ajo já úplně zapomněl, že teď máš vlastně období odmínání 29tek.
Nejsou na tu tvou chorobu nějaké léky stejně jako třeba na maniodepresy?
Já ale vůbec 29ky neodmítám, jsou to specifický kola, a jízda na nich je něčím kouzelná, ale paradoxně větší a míň tuhý kola nejsou pro větší a většinou těžší lidi žádnej přínos, spíš naopak. Na 29ce mi bohužel v určitých zatáčkách začal trochu dřít kotouč, to se mi na 26ce nestalo ani s low-end kolama a třeba i ve stojce při ostrým záběru jsem cejtil jak se kola trochu vlněj.
Jedna z věcí co mi na 29ce vadila, ale tak když máš člověk pod 90kg tak podle mě nebude mít asi problém.
ale hovno :-)
Taky se vám to líbí, co? :) Myslím, že to je celkem odzbrojující hláška a docela rád ji používám :) Jsem rád, že jsem inspiroval další.
Abych se ti přiznal tak mi to odzbrojující moc nepřijde ;-)
Jenom jsem na toto téma nechtěl ztrácet čas, protože za půl roku si vzpomínat cos tady psal, když budeš psát pravý opak o novém kole, se mi nebude chtít :-)
Pleteš se, já nikde rozhodně neříkám, že něco je lepší než něco jinýho, full, 29, HT, nebo celopevňák, každý má to svoje. Tak už si odblokuj v mozku to divný přesvědčení, že maajkee říká, že jeho aktuální kolo je to nejlepší a všechno ostatní je k prdu, tak to určitě není Romane.
To je možné, že to neříkáš.
Ale říkal jsi to, teď to neříkáš a příště třeba zase říkat budeš. Kdo se v tom má vyznat :-)
Říkal jsem to kdysi jednou po první zkušenosti s 29kou a to bylo jen chvilkový a spíš z hecu, ale tobě se to nějak zakořenilo v hlavě, asi žiješ moc stereotypně ;)
…jsem cejtil…
to je sice možné ale tvoje cejtění funguje s realitou často bezkontaktne… ;o)
Myslím, že tenhle můj postřeh ti potvrdí i mistr Mlok, větší kola jsou zákonitě prostě míň tuhý, to je realita, myslím, že i jemu v zatáčce kotouč škrtá, nicméně to není zas tak zásadní věc, ale mě to třeba celkem dost vadilo.
Počkej, škrtající kotouč považuješ za důsledek malé tuhosti velkých kol? Já bych to spíš přisoudil vidlici.
To může mít samořejmě taky vliv, nicméně měl jsem toru 29 pak recona gold 29 a u obou vidlic to bylo stejný, nicméně asi nejvíc se to projevovalo u posledních kol Bontrager RXL u obyčejných remerx masterdisců mi to tak nepřišlo. Každopádně jen opticky může člověk vidět jak v zatáčce 29kový kolo vybočuje ze svý svislý osy, mnohem víc než 26kový a pak začal drhnout kotouč, jestli je to víc vidlicí nebo kolama, to nedokážu posoudit a dělalo to jak u brdz BB7, SLX, Avid Elixir, takže vliv brzd bych asi vyloučil :)
Mám pevnou vidlici, která je podle osazenstva měká.Kola AC classic, taky žvejkačky.Brzdy elixir R.S baťohem 90kg a neškrtá to ani při silovém šlapání do kopce, nebo najetí na hranu.Měké je jen zadní kolo.Hledej chybu u sebe.
to je divný já mám poctivý výplet čerstvě dotažený, jednu z nejtužších vidlic (Fox Vanilla na 100mm) a velmi tuhý až prej nepohodlný rám.
26palců a elixíry a škrtá to kdy se mi zachce.
Nejspíš neumím jezdit.Přední brzda mi neškrtá.Vidlice MRX giga je hodně tvrdá :-)
ne to znamená, že 29 je tuhá jako prase a 26 je měkká jako čerstvé rohlíky. Proště 26 není pro bikery nad 90kg :-)
A proto se 29ky vyrábí pro velké lidi:-)Můj závěr je takový.Při stejném zápletu a vidlici bude 29 vždy měkší.V mém případě usuzuji že vidlice pells xf5 je bláto proti MRX.
Vždyť říkám, že pro lidi 90 a míň to bude asi zanedbatelný.
29ku mám měsíc a jsem nadšený.Je pohodlnější, celkově je jízda klidnější atd atd.Dokonce jsem vyjel ůseky kde jsem na 26 neujel.To jsou mé klady.Zápory nemám bo je má 29ka lehčí než stará 26ka.Pro dobrou akceleraci jsem pořídil kola AC.Rozjezd je stejný jako na 26ce.
Kdybych stavěl 29ku pro člověka 100kg.Dal bych záplety s 2mm dráty, nebo supercomp.Pevné osy a myslím že by vše bylo ok.
Jo, tak hlavně, že jsi nadšený :) Mimochodem, to já jsem byl z 29tky taky nadšenej, ale že je pohodlnější se mi teda moc nezdá, to se dost přeceňuje, pořád HT jako HT, možná miniaturní dírečky v silnici to trochu zažehlí, ale v terénu, na kořenech, na velkých výmolech je to stejná klepačka jak na 26 HT tak na 29 HT, že je jízda klidnější, to bych jako pozitivum moc nebral, mě to právě začlo tak nějak vadit :)
A jestli jsi něco s 26kou nevyjel a s 29kou to vyjedeš, tak to je spíš v tobě, v pláštích a hodně v geometrii kola, nějaká 29ka se může třeba stavět na zadní mnohem víc než nějaká 26ka.
Rozjezd budiž, já jsem měl i s celkem lehkýma kolama pocit, že se to prostě nechce tak rychle rozjet, ale to byl dle odborníků asi jen můj pocit, takže s tím souhlasím.
No každopádně fakt hlavní je, že se ti na tom jezdí dobře.
Rád se v tomle šťourám.29ka byla mým snem několik let a konečně ji mám:-)Rád jezdím delší švihy a taky si dávám silniční švihy.Je to taková holka pro všechno:-)Ta stoupavost, no nevím zda je to placebo.Prostě dupu kopec čekám kdy to začne hrabat, nebo prokluzovat a ono nic.Najednou jsem nahoře a říkám si.***** já to vyjel:-)
Nejhorší kolo co jsem kdy jel, bylo testovací specialized epic.To byla lína potvora.Jelo to snad jen s kopce.Nechci ho ale hanit, určitě to bylo vahou kolem 13kg a né moc dobře poladěným tlumičem.Taky si rád šlápnu vestoje.To je u FS *********
Není, jezdím na 26" bez duší poměrně nízký tlaky a ta trakce ve výjezdech mě u 29eru uchvátila… Nicméně až takovej zázrak to nebyl a zůstávám u 26".
Jasně že to není o 100% lepší.O chlup určitě:-)
Mě od toho odrazuje neochota zrychlovat. Jel jsem 100/100 29er full a ve středně těžkým terénu to bylo fantastický kolo, mít ho jako druhý na pohodový ježdění, vůbec by mi to nevadilo. Na krátký závody je ale 26" HT s NoTubes a nižším tlakem jasná volba, takže dokud mám jen jedno „letní“ kolo, tak měnit nemůžu.
Naštěstí nepřemýšlím o fulu.Mám tam lehké kola a frčí dobře.Půjčil jsem ho bratrovi.Který jezdí závody.Menší závody jezdí na bednu, masovky s eliťákama.Byl hodně spokojený.Prý jede super.
A to je důkaz, že 29er je fakt super, když to říká i tvůj brácha :)
Jinak já třeba půjčoval na jedný akci svůj 29er asi 8 bajkerům z HK a Pardubic a všem to přišlo divný a nechtěli by to :)
To přece není možné.
a já pujčil Ninera taky spoustě lidí a všichni byly
překvapeni jak to jede, jak je to ovladatelné.
Jo jo, to mi taky všichni říkali, že si mysleli, že to tak nepojede a že to bude mnohem míň ovladatelný, ale že by to stejně nechtěli, že to je prostě divný :)
Ten tvůj niner je tank ale s tou ovladatelností nvm nvm…
Ovladatelnost může být ještě mnohem lepší než má na tom Nineru. Jednak může být zadní stavba ještě kratší (třeba Stump 29 2011 má zadní stavbu ještě o celý 1cm kratší) a pak jestli si to dobře vybavuju, tak kubad tam má ještě tu delší pevnou Niner vidlici.
Niner pak přešel na kratší a současně používá i větší offset. Tak to bude znatelně točivější a ovladatelnější.
A když pak dáš kombinaci obojeho, tak to je ovladatelné a točivé až až. Klidně až moc.
To přesně vidím u svojeho Scotta. Mám ho přesně na hranici maximální točivosti/ovladatelnosti, kterou snesu. Menší stabilitu bych už nezkousnul.
A i tady je pořád prostor udělat to kolo ještě točivější.
No ale 26ka by se dala udělat ještě točivější :)
Samozřejmě, že jde. Akorát že na tom pak nepůjde vůbec jezdit, protože to bude naprosto nestabilní a příliš točivé.
Jasný, ale jde to :)
omg, a 24rka se dá udělat ještě točivější než 26tka
Přesně tak Romane.
Mloku ani to nebudu číst nevím proč mi rozmlouváš můj pocit z jízdy na tom kole fakt mi to přijde mimo sorry…
To on pořád :)
On pocit z jízdy nebere v potaz, prostě teoreticky to je jinak, na pocit se nehraje :)
jenže ten pocit to jak se ti na kole jede je pro mě mnohem důležitější než nějaká teorie přeci jen se na kole nebudu trápit jen proto že teoreticky je to jinak
No já to vidím uplně stejně, ale onehdá jsem byl za to linčován, ať radši držím hubu, že pocity nikoho nezajímaj, důležitá je teorie.
Koukám, že s vámi dvěma nemá smysl se vůbec bavit. Uvedu jak v praxi může jiné kolo být točivější, jeden z toho vyvodí aniž by to přečetl, že mu vymlouvám jeho pocit, o čemž v tom příspěvku nebylo ani slovo.
Ty si děláš zase jen nemístnou prdel.
Příště si dobře rozmyslím, jestli na vás dva vůbec reagovat. Je to koukám stejně jen ztráta času.
oba z hradce tak co bys čekal :D
A oba blbci maj cannony a ještě na nich jezděj no prostě hrůza máš pravdu noxi xD xD xD
tak co jineho vozit na ty vaše cyklostezky… :D
noxi nebudeš tomu věřit ale třeba minulej víkend jsem strávil v maštalích a i na tý plečce od cannonu jsem si tam parádně pojezdil :O)
Málokterý město má hned vedle sebe tak rozsáhlý lesy, bys čuměl jak se tady dá zabajkovat prďolo :)
Ale majku on přece jezdí ty brutální terény :O)
jo jo, na tom vysokozdvihovým anthemu :D
ajo on má vlastně toho prasopsa už mi to došlo a to vyčítá něco cannonu xD xD xD
zavidis zdvihy co? :D mam vetsi zdvihy nez vy dva dohromady :D avotomtoje ;-)
Aha já jsem si neuvědomil že čím větší zdvih tím víc bajker :D :D :D
jasna vec ;-) a cim menší zdvih tim vic silničář :D
:D konečně flame na jine tema, už me nudily ty 26 vs 29 :D
jojo, casto tam jezdim .. manzelka je z Pardubic, vzdycky mi je lito tech fullaru co zoufale ojizdeji kolem dokola ten jeden kopecek na Kunce :))) Delam si trochu srandu, treba kolem Orlice po zlute znacce jsem se projel pekne …
Na Kuňce je to pruda :) Podél ty Orlice je to moc fajn a teď jsem objevil skvostnej pojezd po modrý z Holic do Horního Jelení, naprosto skvělá pěšina s prudkýma výjezdama, občas kořeny, fakt jsem z ní unešenej, doporučuju.
Mno vím o pár místech na kuňce který by tu většina lidí nesjela a možná ani nevyjela :O)
Jo tak to je jasný, ale je to jen jeden kopec a je tam spousta lidí, mně se tam proto třeba moc nelíbí.
tak jasny, tam budou i horolezecky tereny, ale porad je to toceni se na petniku.. Holice-Jeleni zkusim, ale taky je to jen kousek. Vyjizdim z Doubravic a nez se nekam dostanu, nevim jestli to za ten kousek stoji.
vem to radši do železnejch tam se dá pojezdit parádně a od pardobek je to co bys kamenem dohodil :O)
jezdim taky – Sec, Parizov, atd..
Hele moc nám sem ty lidi neposílej, ať tady není hlava na hlavě :-)).Na Železky nedám dopustit je tu nádhera a pokaždý najdu jinou trasu.
Souhlas železky jsou pěkný :O)
Hele oni tam ty lidi nepřijedou, neboj, pro zahraniční turisty to je daleko a je tam i málo komerčních lákadel pro český turisty, proto je tam krásnej klid, i když třeba orlický jsou v tomhle taky super, taky málo lidí a žádný zákazy.
Tak už jsem klidnej :-)Je ale fakt, že za celý den bajkování potkám tak max 5–10 bajkerů. Samozřejmě nejedím po všeobecně známých trasách.
Já když jsem na chalupě a jezdím tam, tak málokdy potkám alespoň jednoho bajkera :)
No ono se to zdá, ale zas tak krátkej kousek to není, každopádně je to moc pěkný, nicméně asi jen tak za tím kusem je fakt na prd, já tam jezdím už předtím po pěkných cestách, třeba do holic jedu po žlutý kolem vysokýho chvojna, tam je to taky moc pěkný.
Ale jak říká roud, lepší asi rovnou jet do železek, tam se těch pěkných pojezdů najde víc.
Mloku prosimtě klidně reaguj ale ty uplně odbíháš od pointy toho co řešíme uvědomuješ si to vůbec ?
asi vám v tom hradcu niečo prilievajú do vodovodu a potom máte šeci také svérázne a pre mimohradcov nepochopitelné pocity.
Tak jestli si to nečet, tak nevím proč na to reaguješ. To je zase diskuze.
Já ti v tom příspěvku žádný pocit nerozmlouvám. Kdybys to četl, tak bys to snad i pochopil.
Pouze jsem uváděl, že oproti tomu jeho Nineru může být 29tka ještě mnohem točivější.
Takže jestli ti přišel Niner jako tank, tak není problém aby něco nebylo tolik jako tank.
pochop že to nemění pointu věci kubad píše o tom jak lidi co na tom jeli jsou překvapený tím jak je to ovladatelný a já píšu že mě to jako zas takovej zázrak nepřipadá dovedeš to pochopit nebo k tomu chceš vypracovat nějakej graf ? :D :D :D myslim to dobře ale opravdu máš vlastnost lidem vnucovat svoji víru haleluja…
Však ti mlok potvrdil tvoji teorii o tanku a točivějším kole. Akorát místo jednovětného výkřiku (tolik oblíbeného) svůj post i zdůvodnil a vysvětlil.
Jinak souhlas – pocity nad grafy – ale o tom to teď vzácně vůbec není a ty jsi se svými výpady krapet mimo.
jiný kraj, jiný mrav :-)
Já osobně proti 29" kolům nic nemám, jen mi připadají moc velká a taková neobratná, ale to se mi může jen zdát.
ono se ti to nezdá, spousta jich opravdu takových je
Je to možné, ikdyž znáš to = zvyk je železná košila, potřebovala bych na tom nalítat 2000km abych mohla opravdu definitivně objektivně soudit..
Btw a nejenom to, vyzkoušet HT, fulla, různé pláště, terén, dálky, závody.. Asi jako Vy, ale na to nemám čas ani peníze, usoudila jsem, že pro mne by bylo nejlepší 27,5", však víte.
Jj, to je pravda, ono udělat svižnej lehkej 29er je především otázka peněz, takže zatím je to spíš pro majetnější lidi a já zas moc velkej pracháč nejsem, proto jsem se radši vrátil k 26ce, na ty je všechno levnější :)
jj je to tak
S tímhle souhlasím.Postavit 29ku kolem 10kg je oproti 26ce náročné.Vzlášť pro ty co sáhnou po odpružené vidlici.Většina lidí si na test půjčí 29ku 12–13kg a ta je opravdu línějšía odradí je.Jak už jsem psal výše, 29ku mám cca o 200g lehčí než 26ku.Taky pevná vidlice a stejný posed.První vyjížďku jsem byl jen nervózní s řazení.Nevěděl jsem co tam řadit.Hlavně v členitém terénu.Při špatném řazení v terénu spomalím.Tady jde poznat že 29ka žere více energie:-)
Ta mírně vyšší váha kolem 0,5kg, pokud se postaví 29tka se srovnatelným osazením (tedy i cenově vyjde podobně, minimálně v trošku dražší cenové relaci ano) ale ničemu zásadně nevadí. To je moc malý rozdíl pro nějaký opravdu zásadní rozdíl.
Problém bych viděl jen u hodně levných 29tek. Tam to často vyjde na kombinaci divná geometrie + těžký ingot. A to když někdo vyzkouší, tak to je pak jasné, že ho to může znechutit.
Hele, rám, kola a vidlice jsou v průměru skoro 2× tak drahý jako na 26ku a to mi příjde sakra rozdíl a navíc za dražší cenu jsou ty díly ještě o něco těžší než na 26ku, takže co je na tom vlastně výhodnýho :)
Jsi bajker do morku kostí nebo cyklojezdec ksakru ! :))
Bohužel tohle je pravda a je v tom zakopaný pes. Je na trhu hodně 29tek s mizernou geometrií a pak je problém na světě a vznikají z toho obecné fámy.
Jako jeden z těch 8 s tím můžu jen souhlasit… :)
Je to přesně naopak. Rozdíl pohodlí je opravdu obrovský. Možná na celopevňáku je to znát ještě výrazně více díky chybějícímu odpružení, ale je to tak. A šlapatko jezdí taky celopevňáka.
Na velkých překážkách je to jak kdy, záleží na typu překážky. Někdy se tam lepší nájezdový úhel uplatní, někdy třeba vůbec.
To klidnější závisí na konkrétní geometrie a je fuk jaká jsou tam kola. Takže to bych vůbec jako vlasnost neřešil.
S výjezdem částečně souhlas. To je opět o konkrétní geometrii. Při podobně postaveném kole (tedy srovnatelný posed) ale na tom 29tka bude vždy o chlup lépe díky delší zadní stavbě.
Jsou tu ale další faktory. Na fullech mám stoupavost lepší díky snižování zdvihu vidlice (posed podobný a na 29tce mám zadní stavbu delší jen o pár mm, ty fully ji mají také poměrně dlouhou).
Na 29 je ale trošku lepší záběr při použití stejného pláště jako na 26.
I na Supreme mi překvapilo, že se dá v terénu vyjet na 29 lecos (co jsem na Supreme na 26tce nedal).
Ta pohodlnost mi tak nadchla tolik, že už mám objednané 29tkové RaR 2,25 snake skin a jdu 29tku zkoušet více do terénu. Objemné pláště bez duší na nízkém tlaku, jsem na to moc zvědav kam až ta pohodlnost na 29tce i když je to celopevňáka půjde. Samozřejmě odpružení to nenahradí.
A tohle je zajímavé, protože já jsem byl vždy pro hodně pohodlí. A když už i já se na celopevňáku chystám více do terénu, tak to je co říct.
S 26tkou bych se rozhodně tolik nechystal (i když jsem na 26 celopevňáku sem tam dal něco náročnějšího, ale vždy jen kratší úseky, jinak to byl opruz).
Rozdíl pohodlí je opravdu obrovský
To přece nemůžeš takhle napsat, myslím že rozdíl pohodlí je obrovský třeba HT versus třeba jen 100/100 full.
U 26 vs 29 je ten rozdíl dle mě absolutně minimální, například pro mně skoro neznatelný. Jezdím defakto skoro stejný trasy a 29er mi pohodlnější prostě nepřišly.
Jinak větší trakce pláště do kopce je fakt asi znát, na druhou stranu to znamená i malinko větší odpor, pokud teda logicky beru, že větší styčná plocha = větší odpor, ale řekl bych, že mi to zase vyvrátíš :)
no ale však už jsme si v této diskuzi vysvětlili, že ty jsi to měl postavené nějak divně :-)
Šak všichni kterým to nesedí/dlo to měli špatně né..
samozřejmě
Jestli k tomu nemáš nic konstruktivního, tak radši mlč Romane ;)
to bylo k věci Michale ;-)
Valivý odpor je změřený, je ± stejný (stejný plášť + stejný tlak), takže ten není třeba vůbec řešit.
Styčná plocha, tady bych si vůbec netroufal přesně srovnat. Klidně plocha může být velmi podobná. To co udělá větší poloměr na 29, tak zase bude stahovat větší rozplácnutí na 26.
Lišit se bude spíš to, že bude jinak rozložená váha na ploše, která se dotýká země.
A ten rozdíl pohodlí není sice jako HT x full. U celopevňáka se ale projeví opravdu hodně.
Tam kde jsem na Supreme při 35/45psi na 26tce nadával (taky jsem je pak foukal ještě o něco méně) a odmíntul to jezdit, tak tam při 40/50psi na 29tce pohodička.
Na Supreme se 40/50psi jsem nadával v rozbitějších pasážích až tam, co jsem nadával na 26tce na RaR/RaR UST 2,25 na 25/30psi.
Jsem teď moc zvědav kam až to půjde s 29 RaR 2,25 na 25/30psi, případně zkusím ještě i o chlup menší tlak.
Tak jakto že má větší trakci, nic nemůže být přeci zadarmo. Nejde přece aby měla 29ka větší trakci a zároveň aby měla naprosto stejnou styčnou plochu a stejnej odpor, to mi příjde nějaký divný :)
V obou případech se jinak rozplácne pláště a bude jinak rozložené zatížení jednotlivých částí plochy, která má kontakt s terénem.
Jak to přesně vyjde nemám tušení, to bych hádal. Praxe ale hovaří jasně, že záběr je u 29tky mírně lepší.
A určovat takhle od boku valivý odpor nepůjde vůbec. To ale není třeba když je to změřené.
S tím záběrem jsem to právě i cejtil, že v některých místech, většinou do kopce mi to zabíralo víc jak 26ka, ale právě zase naopak mi přišlo, že mirný stoupaní, na klasický lesní cestě bylo náročnější a stálo mě víc sil, ale samozřejmě, je to zas jen můj pocit.
Divím se že jezdíš takové tlaky.S duší jezdím 25–35 psi.Možná je nahovno pumpa, ale foukám to tak s více pumpama:-) Zase jezdím dost opatrně.
To sis nikdy při tomto tlaku neuštknul ?
Na celopevňáku jen tak necvakneš ani při nižším tlaku. To ti totiž dříve urazí ruce.
Ta pevná vidlice rychlost v rozbitějších pasážích samozřejmě dost limituje.
A když je situace kdy to je delší úsek pěkná cesta a pak přijde něco o co by se dalo prorazit, tak stejně musíš přední přes tu překážku dostat kvůli pevné vidlice. A to je lepší to rovnou skočit celé, takže i zadní je pak v pohodě.
A v situacích, kdy je to rozbité souvisle a není možné skákat, tak je tam ten limit pevné vidlice (sem tam můžeš přední kolo nadlehčit, ale v souvisle rozbité pasáži určitě ne na každou překážku).
Ty tlaky jsou foukané na asfalt, protože prvním cílem bylo mít z toho asfaltový speciál. A vyloženě do terénu mám fully.
Ze začátku jsem jezdil takhle více asfalt. Ale při několika posledních vyjížďkách se to zvrtlo ve více terénu a já byl právě překvapený, kam až se mi posunula ta hranice, co bych na tom v delších úsekách zkousnul a co ne. Na těch nabušených pláštích jsem čekal tu hranici o dost jinde.
Cíleně do terénu bych takové tlaky nikdy samozřejmě nefoukal a hlavně ani nevozil Supreme.
Proto taky jsou na cestě ty RaR 2,25 pro více terénu a tam budou už zase nízké tlaky do terénu.
U vidlice mi to ani při té větší páce nešrktá vůbec. Ta OnOne je ale opravdu slušně tuhá a já vážím málo.
Trošku mi to při větším náklonu škrtne vzadu, ale jak jsem psal, tak ničemu to nevadí.
A jsem hodně vnímaví na cokoliv na kole, někdo by to ani nezaregistroval.
Já jsem třeba alergickej na jakýkoliv nežádoucí projevy a zvuky při jízdě a jsem pak z toho znechucenej :)
I kdžy ty zvuky třeba nemaj žádnej negativní vliv.
Tak mě se to běžně při jízdě taky neděje. Jen třeba při větším náklonu při jízdě ze sedla. Tohle ale běžně neprovozuju. Náhodou jsem v nějakém kopci to naklonil více než běžně a zaregistroval a pak jsem to jen cíleně chvíli zkoumal a zkoušel.
Běžně to nevnímám vůbec.
Myslíš třeba větry jo? :D
Kolama to myslím nebude. Příruba pro kotouč na náboji má vždycky stejný rozměr. A pochybuju, že by větší průměr ráfků pohnul při namáhání s tím kusem hliníku na náboji. Podle mě za to může jen a pouze vidlice.
přesně tak.
Teoreticky ještě může mít vliv upínák, RWS, popř. osa.
V tomhle to bude.Na druhém kole 26, mám hliníkovou vidlici pells a škrtá s brzdami elixir i stroker.Tohle není výpletama.Mlok má myslím pevnou osu předek i zadek.Tuhost musí být super.
Vidlicí to bude, ale řekl bych že u většího kola v zatáčce, bude působit na osu potažmo kotouč přeci větší páka a tudíž by ta větší páka měla dokázat i o trochu víc vyosit kotouč, nemyslíš?
A jo, na tom něco být může.
No vida, že se taky někdy dá dopracovat k určitý shodě :)
Nespochybnujem, ze 29 kolesa sa mozu javit ako maksie, ale aby to malo suvislost so skrtanim kotuca musel by zmaknut uz naboj, na ktory je kotuc pripevneny. Ci nie?
Edit: A kua. Najskor docitam a az potom budem reagovat. :-)
Já vám nevím, s tou tuhostí to moc hrotíte:-)
Přiznej si to 29 se prostě kroutí jak had, kola jsou jak máslo.
Nepřeháněj zas.
Tak ale Jiří má asi pravdu, protože logicky delší nohy vidlice = menší tuhost a zrovna tak si myslím, že čím delší dráty, tím taky menší tuhost, pokud budeme srovnávat stejný materiály.
chce to pořádné kola, ty Bontragery nejsou žádná hitparáda,
29" sou samo trochu měkčí, ale zase ne o tolik aby to škrtalo
No jo, to je sice hezký, ale mně to na 29erech vždycky v ostřejších zatáčkách škrtalo, takže si nemyslím, že to byla náhoda.
neříkám že je to náhoda, říkám že na 29" to chce pořádné kola
No tak to je jasný, ale to už je pak otázka financí, když jsou prachy tak jde skoro všechno vyřešit. Ale o tom jsem se nebavil, od začátku jsem říkal, že je to za předpokladu kol podobný úrovně a ono i kola podobný úrovně jako budou na 26ce, tak na 29er budou navíc dražší.
a jaka kola lepsi nez bontrager doporucis ? dejme tomu do 10kkc ?
C29ssmax Disc
ale asi se nevlezeš do ceny
Viděla jsem je nedávno na cyklobazaru.
Bylo to trošku jinak. Psal jsem, že na větších kolech se více projeví menší tuhost.
Problém ale nebyl v kolech, pouze v tom, že díky větším kolům působila větší páka na vidlici a hlavně na rám.
A tedy stejně tuhá 29tka se pod většími koly kroutí trošku více.
Pak si i u mojich 70kg brzda trošku častěji škrtne. Je to ale pro Elixiry s malou mezerou.
Ovšem na funkci rostlináře a na samotnou jízdu to nemá žádný vliv.
No jasný, já tadya od začátku říkám, že to není závažnej problém, ale že mě konkrétně to celkem sralo a s tou větší pákou jsem si to myslel a pak jsem to tady i psal.
Takže nakonec jsem tentokrát nekecal, když i ty jsi to celkem potvrdil :)
A to si vem že máš jen 70g a trošku si to občas škrtne.
Ono to bude hodně záviset i rám od rámu. Ten můj hliníkový Scott je poměrně lehký, má výbornou geometrii jakou jsem přesně chtěl. Ale nějak supertuhý rozhodně není.
Mě to netrápí, ale kdyby někdo chtěl, tak může sáhnout jinam.
Třeba i současně po lehčím rámu a vzít toho Scotta v karbonu. Ten by se mi tedy moc líbil, ale takové prachy nejsem za HT rám ochotný dát.
Ze ti dre kotouc je spis problemem naby, ne kol. Zkus tam dat pevnou osu a drit nebude.
No ale vždyť říkám, že u 26 jsem ten problém nikdy neměl i se stejnýma nábama. Samozřejmě když se víc investuje, tak se to bude dát vyřešit, ale bral jsem to za předpokladu stejnýho materiálu.
Já bych volil full, asi toho athema v hlíně. Ono totiž taky na závodech strávíš setinu najetýho času.
Hádat se co je rychlejší asi nemá cenu. Je tam moc faktorů, který má každý jedinec jinak.
Já sem fullista od chvíle, kdy to pod zadkem zapružilo poprvé. k HT už bych se nevrátil, ani kdybych ho dostal zadara. Ale taky nejsem závodník. Podle mě bys měl nějaký fully testnout a uvidíš sám.
„Podle mě bys měl nějaký fully testnout a uvidíš sám…“
A o tom to celé je. Na českém fóru se dohádá miliarda lidí o tom co JIM vyhovuje, na německém fóru mají seznam lidí s typem a velikostí kola, a ve kterém místě jsou ochotni půjčit kolo na otestování… no snad časem… ať žije TEST FEST
Letos jsem přešel z HT na FULLa (nic drahýho Trance X5), mám najeto cca 300 km v terénu( kořeny, klacky, kamení) a již teď bych se nikdy k HT nevrátil.
hlavně se rozhoduj rychle, protože venku čeká už parta Cikánů a těm je to celkem jedno, co to bude…