Nepoměr zdvihu přední/zadní?

13 nepřečtených
  • madcat

    Jak tak postupem času čím dál víc přemýšlím, čím nahradit svou už malinko starší a hlavně možná zbytečně těžkou Konu, tak občas narážím na bajky s rozdílnou hodnotou zdvihu vpředu a vzadu. A nutí mě to přemýšlet, proč to vlastně takhle výrobci řeší – já si doteď myslel, že tak nějak optimální je mít vpředu i vzadu stejnej zdvih, a když už teda je to různý, tak mi připadne trochu logičtější mít vzadu víc než vpředu – asi proto, že mám dojem, že ruky to přece jenom poberou trochu víc než nohy.

    Když se například koukám na Canyon Nerve AM, tak tam je vpředu Foxka na 150 mm (stavitelná i na 130 a 110), a vzadu je neměnitelných 140 mm. Je mi jasný, že ten jeden centimetr chování kola nějak zásadně nezmění, ale přece – proč to tak je? Logičtější mi přijde třeba kamošovo Giant Glory 8, kterej má vpředu Marzochu 66 na 180 mm a vzadu je 200. Naopak trochu nelogický mi přijde namontovat třeba na rám Transition Preston vidlici se 160 mm, jak se to často děje, když ten rám má zdvih pouze 130 mm, případně totéž na rámu Bottlerocket, kterej má 140 mm.

    Napadá mě:

    • výrobce pro danej rám nenašel úplně odpovídající vidlici, takpoužil nejbližší možnou pro danej styl jízdy, a jeden centimetr rozdílusem tam prostě neřeší,
    • o daným rámu je známo, že budí pocitově dojem většího zdvihu, nežje skutečnej, tak to dorovná i vidlicí s fyzicky vyšším zdvihem, takžei když ve skutečnosti jsou zdvihy různý, při jízdě se kolo chovávyváženě – jako kdyby mělo vpředu i vzadu stejný milimetry,
    • výrobce používá různých zdvihů záměrně, aby vytvořil kolo sespecifickýma jízníma vlastnostma, a proč to tak je – potom je asi lepšínepátrat.

    Nechci vymýšlet nějaký moudra, ani nejsu rejpal za každou cenu, kterýmu se furt něco nelíbí, berte to spíš jako takovou moji úvahu, a budu rád za cokoliv co tu kdo napíše.

    0 0
    • fousek  

      No a ted si vem ze exittuje fura kol co ma cca od 80–200mm/0mm ty totalne rozhazujou tu tvoji teorii

      Asi bych rek ze je jednodussi udelat zadni stavbu s vetsim zdvihem nez vidlici, u vidlice ses limitovanej delkou spodnich nohou, u zadni stavby vpodstate nicim, vzdy se to da prepakovat

      0 0
    • madcat  

      Přidám jednu podotázku, abych nemusel zakládat další thread: co na mojí Koně vyměnit, aby trochu zhubla, a přitom byla stále použitelná na to, na co ji výrobce určil (populární zkratka AM/EN)? Čím dál víc se kloním k názoru, že největší těžítko je rám, a že výměnou jednotlivých komponentů na něm už nějakýho podstatnýho zlepšení hmostnosti nedosáhnu, maximálně tak výměna tlumiče např. za DHX 5.0 Air by pomohla. Radikálnější váhové úspory dosáhnu pouze výměnou rámu za lehčí. Co vy na to?

      0 0
      • fousek  

        Jako prvni bych vymenil ram, potom kola, riditka, sedlovku a nakonec kliky, pripadne brzdy sedlo, predstavec. Takze nechal bych toho Lyrika a razeni (na tom stejne nic moc neusetris)

        0 0
      • mr.antik  

        rozumný by to bylo dřív nebo později celý prodat na dolekopcom (tam si možná ještě myslí že Kona je cool) a koupit něco jinýho (vcelku)

        0 0
        • madcat  

          Pěkně děkuju, no ale tak já s tím počítal, že tohle bude asi tak nejlepší varianta :)

          0 0
          • mr.antik  

            hlavně nejlevnější

            0 0
            • fousek  

              Mozna bych koupil nakou bazarovou 66RV (nejlepsi vidle voep*co, kdyz v tom nic neni nemuze se nic ******) a Lyrika si nechal na novy kolo

              0 0
      • Vonotar  

        Kdyz uz zacinas pocitat s jinym kolem…

        O vyprodeji starsich modelu na www.kona.cz vis? Jestli bys slevil na kategorii backcountry tak ty dawg/dawgma co tam maj v 17" velikosti by mohly bejt lehci a zdvih jestli jsem dobre koukal stejnejch 140mm jako coiler, takze jestli to az tak moc nerasis…

        Jo a co tam maj vystaveny by fakt meli mit, co jsem tam takhle kupoval ja, tak hned druhej den z nabidky zmizelo, takze to asi udrzujou aktualni.

        0 0
        • madcat  

          No Coiler má teď 160/150, a na stejných hodnotách bych rád zůstal plus mínus i do budoucna, za současnýho výraznýho snížení hmotnosti. Líbí se mi Canyon Torque ES 8.0, nebo něco postavený na rámu Liteville 301, ale to by stavba vyšla na kilo ani bych nemrkl :) Asi to zatím nebudu hrotit – když jsem to vydržel doteď, tak to ještě chvílu vydržím, aspoň mi nezleniví nožiska :) Spíš tak sonduju co do budoucna, přece jenom Kona už stárne…

          0 0
    • prcek2  

      Mě spíš zajímá proč Felt na model Redemption dává rozdílné zdvihy u vidlic!

      Redemption 1 – 170mm

      Redemption 2 – 160mm

      Redemption 3 – 180mm

      Jaký je teď u kterýho hlavový úhel?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.