• Burizon

    Zdravím, mám problém se zadní kotoučovou brzdou Shimano Deore XT 765. Viz foto. Jak lze vidět, tak dolní pístek se mi vysouvá víc, než ten horní a proto mi ten spodní už tře o kotouč aniž bych brzdil a při brzdění kotouč dál kroutí, protože pístky mají pak téměř stejný zdvih. Víc už třmen nejde posunout tak, aby pístek netřel, bo by došlo ke kolizi kotouče a třmenu. Zkoušel jsem pístky zatlačit, po pár prvních stiscích to bylo OK, pěkně symetricky seřízené, ale než jsem dojel domů, tak jsem byl na tom zase stejně…Nevíte, co s tím? Přední brzda je v poho…

    0 0
    • assassin  

      hele okruh pistku je propojenej takze je jasny ze ten co ma mensi treni leze rychlejs – a to ze nemaj uplne presne stejne odpor je jasny… ale ve chvili kdy ten prvni doleze ke kotuci tak se mu do cesty postavi prekazka ktera by mela byt vetsi odpor nez sou pasivni odpory druheho postku… tzn pak to pokracuje tak ze druhej pistek prijede 2× takovou rychlosti(1pistek uz neleze) a pak to zacne brzdit … pokud ti uz ten jeden pistek kotouc ohyba,jeste nez prijede ten druhej, je to znamka toho ze ten druhej jde moc fest – je pridrenej – rozebrat, vycistit… to ze nelezou uplne soubezne je normalni a nema to na nic vliv…

      0 0
      • mara53  

        taktak,tomu rikam rychle vysvetleni ..

        0 0
      • Burizon  

        Takže zas ten servis… To kolo, to je samý problém :-))) Dík, Rumburáku… poznáváš, kde to je? (foto)

        0 0
        • assassin  

          ja jsem rodak z toho prvniho mista ktere mam napsane v profilu, rumburk a okololi poznavam pri navstevach rodiste drahe polovicky… ale tipnul bych sjezd z jedlove po sjezdovce?

          0 0
          • Burizon  

            jj, modrá sjezdovka… ;-)

            jak moc náročná bude ta oprava? Já když na to kouknu, tak nevím, kde bych začal, abych pročistil pístky…

            0 0
            • assassin  

              no na trmenu z jednoho kusu (XT) sem jeste nemel tu cest, ale predpokladam ze abys vyndal pistky a vycistil vse, pripadne vymenil tesnici gumicky, musis vysroubovat vicko – spesl klic …tzn nasledne pak doplnit kapalinu odvzdusnit… coz uz je pro laika oprace co nakej cas zabere…

              nejsem servismen, takze na svoje kolo/moto pouzivam svoje postupy, takze je mozny ze moje postupy tu nekdo napadne jako neprofesionalni, ale ja bych to zkusil nejdriv rozhejbat – vyndat desticky, na pistky striknout silikonovej olej – ten co pouzivas na vidle, pokud mozno v nejakem rozumne vysunutem stavu pistku a zatlacit z5, parkrat zopaknout… utrit prebytecnej olej v trmenu a vratit desky… dost mozna se to rozchodi i bez cisteni/odvzdus­novani … ale to by to asi jednou za cas taky chtelo…(ikdyz tyhle brzdy jsou tusim na olej a pistky by nemely byt nejak zoxidovane)

              na oficialni postup si pockej jestli napise nekdo z servisaku, nebo koukni na netu po nakem servisnim manualu k tem brzdam …

              0 0
              • Burizon  

                Dík, zkusím se silikonem! Mmch. Rebu a její nohy jsem zatím ještě nestříkal silikonem a mám ji tak dva měsíce určo… Problém jsem zatím ještě nezpozoroval. Prostě to ještě nepotřebují…

                0 0
                • TinkTink  

                  Na XT a Saint to delam pomerne casto, je to jediny problem ktery s nima mam – ale zas celkem periodicky :-)))…(teda ja to delam uz i preventivne, je to prace na 5minut…pouzivam silikon a funguje to…

                  0 0
              • mechanik  

                Jo dělám to taky tak… Rozebírat jen v krajním případě :-)

                0 0
            • assassin  

              jinak tu sem zatim sjizdel jen jednou, ale uz si nepamatuju jestli na fouskovo BigHitu nebo na tom jeho oldschool scottu… pro me je to totiz celkem zahul dostat se se skoro 18kg kolem nahoru:)

              0 0
              • Burizon  

                No, od jisté části je tam už trať i pro ty 18ti a více kilová kola… Červenou bych na tom GTčku nedal a pod vlekem jsem ještě nejel. Tam by to snad mohlo jít… Nevíš?

                0 0
                • assassin  

                  pod vlekem jsme jeli ten zacatek, velky diry a kameny, takze spis trial rychlost … na DH samo trosku rychleji, pak takova kamenita cesta co se staci doprava a zbytek po te louce az k pesine dole, je tam na kraji lesa takovy to turisticky odpocivadlo…jestli si tam ted na vikend vezmu kolo a bude pocasi zkusim to po lanovkou cely…

                  0 0
                  • Burizon  

                    Škoda, že o víkendu asi nebudu mít čas, přijel bych se na tě podívat… ;-)

                    0 0
                    • assassin  

                      dyztak se muzem nekdy domluvit a trochu se projet (ale na extra chrteni moc nejsem 17+kg a 170/165mm bike tomu neprida) ale par km ujedu… a nikoho tam neznam… jeste sem jezdil z krasny lipy na dymnik a sjizdel od rozhledny dolu, tam co jezdi brabec a spol. bejvam na severu cca jednou za 14dni…

                      0 0
                      • Burizon  

                        No to by šlo. Já teď jdu do školy, takže budu mít volný taky jen víkendy. A koukám, máš pěkný stroj, dokonce i té správné velikosti. To bys mi ho za pivo (možná dvě) na Dymníku mohl půjčit, že? :-))) Ten tvůj mejl v profilu funguje?

                        0 0
      • kesu  

        jo co vic k tomu dodat:)

        0 0
      • vlk  

        „to ze nelezou uplne soubezne je normalni a nema to na nic vliv…“-přesně tak, jestli jsou brzdy nové, tak ej to norm,ální. časem se to spraví, až se trochu vyběhají.Také mi to dělalo když jsem měl lx hydru novou.-Každou chvíli jsem to spravoval, až si to nakonec sedlo a funguje již OK.

        0 0
        • Burizon  

          Nejsou nové, už jim je tak rok :-) Slouží přesto dobře a jsem s nimi až na toto maximálně spokojen. "V"čka už jsou pasé…

          0 0
    • Burizon  

      Tak jsem to dle rad zkusil s tím silikonem. Chtělo to na tom „zadřeným“ pístku asi 3× rozhejbat a teď, když už je to všechno v cajku, tak to vypadá optimisticky i po několika stisknutí. Ale uvidím, až vyjedu, teď chčije :-( Snad jen mi teď páka přijde nějak měkčí, tak doufám, že to je tím, že zůstala trocha kapaliny v expanzce a postupně se vrátí do oběhu… No, tak jsem zase o něco chytřejší, brzdy mazat silikonem mě vůbec nenapadlo, že je potřeba… Hmm, Ď!

      0 0
    • maxtor  

      Měl jsem ten samý problém. Chyba byla ve špatně upevněném třmenu resp. v tom, že kotouč nešel úplně přesně uprostřed – jedna destička k němu měla prostě blíž než druhá, (což je podle fotky evidentně tvůj problém). Ze začátku to nevadilo, ale poté, co se destičky trochu sjely, nastal problém. Stačilo aplikovat postup jako při vyměňování destiček (včetně zatlačení pístků), dát třmen do správné polohy a je po problému.

      0 0
      • Burizon  

        Tento problém to opravdu nebyl ;-) Různě štelovat třmen… To jsem dělal hodně, když mi kotouč cinkal. Ale toto je jiný druh problému a jak mnozí nad námi napsali správně, bylo to v rozdílném tření… Ale dík za snahu pomoct!

        0 0
        • maxtor  

          Díval jsem se na tu fotku pořádně ještě jednou a vypadá to skutečně, že poloha je správně. Takže jsem byl mimo. No, hlavní je, žes problém vyřešil!!

          0 0
          • Burizon  

            Na fotce je to tak, že třmen je maximálně oddálen tak, aby kotouč moc netřel o dolní destičku. Víc nahoru se třmenem už jít nešlo. Stav byl takový, že po pár otočení zadního kola se samo zastavilo-zabrzdilo…Jezdit se dalo, dokonce to i brzdilo, ale byl to neudržitelný stav, bo mě to sralo. Děsně :-)Takže ses díval dobře, jen zdání klame :-))) Teď už by to ale mělo být vážně OK ;-)

            0 0
            • maxtor  

              Hele, co to tam máš za hadici? Je to origo Shimano?? Mě ty na XTR připadají tak trochu gumové a hledám inspiraci…

              0 0
            • Burizon  

              Opravuji: víc DOLŮ už jít se třmenem nešlo ;-)

              0 0
    • Blackbiker  

      ahoj,tohle je snad na zavolanou-tedy můžu pomoci! Takže jsem byl před pár dny ve stejné situaci.Zadní třmen SAINT, opět stejný problém jako ty-„venkovní“ píst šel víc než „vnitřní“ .co dělat. Nechal jsem si vyměnit olej a odvzdušnit brzdu-nic ,problém přetrvával. Takže 3 krát opakoval postup vyndání destiček+nakapání silikonovým olejem-zatlačení pístů do roviny a zpět-opět nic-pořád stejný problém. A pak mě napadla spásná myšlenka. Když jeden píst je vždy vysunutý-co ten druhý -vnitřní vysunout asi 1,5 mm už ze startu. Ten druhý(vnější) zasunout na max. A neuvěřitelné. Hokus pokus vyšel a nyní desky krásně chodí uprostřed třmenu. No paráda.Po problému.Celý trik byl tedy ve vysunutí protějšího pístu:-) Samo jak doporučují lidi nade mnou,nakapat kolem pístů silikonovým olejem. Snad to pomůže.Mně to tak vyšlo:-)ahoj B.

      0 0
      • Blackbiker  

        nemusí to být vysunutí o 1,5 mm, je třeba si to vyzkoušet kolik je potřeba vysunout ten píst-u mně to bylo nějak tak:-)

        0 0
      • Burizon  

        No, taky možnost :-) Dám pak vědět, jak to dopadlo s tím silikonem. Jinak jsem to udělal tak, že jsem vyndal kolo, zatlačil pístky, prostříkl, trochu zapumpoval aby vylezly, znovu prostříkl, šroubovákem zatlačil pístky a teď už jen asi 3× vypumpoval a zatlačil vnitřní pístek. Ten vnější jsem zatím držel šroubovákem, aby nevylejzal. Nakonec oba zatlačil, vrátil kolo, seřídil předběžně třmen do středu kotouče, vypumpoval oba pístky už i s destičkami a následně definitivně seřídil třmen. Hotovo, práce na půl hoďky… Odpo se snad ukáže, jak to vyšlo… :-)

        0 0
        • Burizon  

          Tak to dopadlo tak, že je to mnohem mnohem lepší, i když to není ještě 100%, ale tak 90ti. :-) Ale považuji to za vyřešený…

          0 0
          • Blackbiker  

            super že ti to funguje 90% je dobrej stav:-)Asi se ten vnitřní pístek přidírá-čert ví proč

            0 0
            • Burizon  

              Myslím, že to procvičím ještě párkrát a bude to v poho. Sice vůbec nevím, zda tam jsou stíráky (nejdou vidět pouhým okem), ale namazat to určitě pomohlo…

              Jinak máš dobrou charakteristiku v profilu! Přesně moje slova! ;-)

              0 0
        • martt  

          Tie piestiky nemaju ziadnu prachovku? Teda predtym ako streknes silikon nemusis zlozit prachovku?

          0 0
      • Pablo  

        Podle mě se ti to tím hokusem jednoduše povedlo pročistit/roz­pohybovat a ty teď úspěch mylně přisuzuješ nějakýmu vysunutí pístku. Písty jsou přes kapalinu spojené, on ten líp chodící (původně zasunutý) vysunutý držet nebude.. Jednoduše píst s menším odporem jede první, pak narazí na kotouč a teď je otázka, jestli na vysunutí druhého pístu je potřeba větší síla než na přihnutí kotouče, to určuje, kdy se druhý pístek rozjede (až ta síla na přihnutí kotouče bude větší). Při povolení brzdy zase začne zajíždět dřív ten líp chodící a teprve potom ten druhý. Tobě se to jednoduše povedlo rozpohybovat/vy­čistit, kdyby ne, tak po prvním zabrždění ten uměle vysunutej pístek zase zajede a seš tam kde jsi byl.

        0 0
        • Blackbiker  

          těžko povedať-uměle vysunutý-byl vysunutý tlakem kapaliny:-)druhý(vnější) jsem držel šrobovákem a mačkal brzdu-tak jsem vysunul ten vnitřní,ale to je jedno v podstatě máš pravdu. Dle mého se ty písty zanáší prachem a tím pak klesá ta kluznost pístku. Silikonový olej zabral. V cyklu mi bylo řečeno že jsem to měl spíš postříkat tím olejem co je v systému-tzn.shimano olejem. Ale to už je jedno.Hlavně že jsem tam nevalil DOTku:-)Brzdy fungují-jsem zvědav co bude přední ríkat na avida 203:-)jinak dík za dovysvětlení.Víš jak já to ani moc neřešil-spíš byl rád že to funguje.už jsme myslel že to budu reklamovat…

          0 0
    • Blackbiker  

      jo prosím Vás, je možné že když kolo necháte obráceno „vzhůru nohama“ delší dobu-já předtím asi dva dny, je možné že se systém může zavzdušnit-týká se to právě brzd shimano. Slyšel jsem to.Jak to je?Mi totiž po tomto zadní brzda dost ochabla a až v průběhu vyjížďky se napumpovala a začla pořádně brzdit.

      0 0
      • Pavlos  

        mel sem m525 ted mam dvoje juicy5 a ani jedny mi to neudelaly

        nemas treba malo oleje?

        0 0
        • Blackbiker  

          čéče už je to vyřešený – nechal jsem tam dát komplet nový olej – tedy jen do zadní – udělala mi to zadní. Jo, užije si s Goofym RB camp:-)ahoj

          0 0
      • TinkTink  

        Kdyz to vememe ciste fyzikalne, tak to samozrejme mozne je, protoze obvykle pod membranou zustane nejaky vzduch, tak ten se muze premistit az do hadice…

        0 0
        • Blackbiker  

          čistě fyzikálně to možné je, jak říkáš, tudíž to příště nebudu pokoušet:-):-)

          0 0
        • pepek  

          Tak, tak, taky mě to u 525 dělá, ale protože to lze vždy snadno vytřepat nazpátek, tak to neřeším a kolo neobracím. Pístky čas od času postříkám TFkem a procvičím-nema problema.

          0 0
          • TinkTink  

            Mno…mne to nedela, ale kola mam v garazi a zadne nenechavam stat vzhuru nohama :)

            0 0
    • maxtor  

      Využiju tento thread, protože řeším naprosto stejný problém, jako jeho zakladatel. Můj dotaz je následující:

      Jaký se dá použít klíč k povolení té matice na vnější straně hydraulického třmene Shimano? Je to taková pěticípá hvězda…

      Našel by se případně někdo, kdo má foto vykuchaného třmene s vytaženými pístky??

      Díky!!!

      0 0
    • maxtor  

      Jen upřesním svůj problém: koupil jsem jetý třmen Shimano a něco s ním není v pořádku: Jeden pístek se v základní poloze (když jsou oba pístky zatlačené) nehýbe skoro vůbec, druhý sice ano, ale zase se nevrací – povyleze tak o 2 mm a zpět už se nehne – operuje zásadně z té pozice 2mm ven. Když tedy vytáhnu destičky, zatlačím pístky a pomalu jen v řádech mm pohybuji pákou, tak jeden pístek stojí a druhý pomalu vylézá a nevrací se. Pokud už je ten jeden už povytažený, tak to teprve oba chodí tak, jak mají. Všechno potom funguje jak má, ale nelíbí se mi to…

      0 0
      • Peslezedirou  

        Moc ti neporadím, to samé mi dělal hope mini mono, nepomohlo ani vyčištění pístků sil olejem, pomohla až výměna těsnění kolem pístku a jeho namazání sil. vazelínou, brzdy jsem ale dával do servisu, sám jsem si na to netroufnul…

        0 0
        • maxtor  

          Tak tos mě nepotěšil… Jak jsem psal, ono to nakonec funguje i tak spolehlivě, ale jeden pístek je permanentě vylezený nějaké 2 mm, a to se mi nelíbí…

          0 0
          • kubad  

            pochybuju že tu měl někdo rozdělané XTR brzdíče na atomy :-) je to na tobě nejaké fotky jak to vypada uvnitř můžeš udělat taky.

            0 0
            • maxtor  

              Mám slíbený klíč. Pokud jej skutečně budu mít, tak je rozeberu a to si piš, že se tady pochlubím, že umím kuchat třmeny:-)

              0 0
      • maxtor  

        Takže jsem nakonec udělal to, že jsem vyndal desky i kotouč, zatlačil na více pohyblivý pístek a poprosil bratra, aby několikrát zmáčkl páku. Tím ten méně pohyblivý pístek vylezl, já jsem jej promazal (Shimano hydraulickým olejem, co se s ním plní kotoučovky) a ono to začalo gungovat!! Sice pořád jeden pístek leze o něco víc, ale je to o poznání lepší. Vím, neobjevil jsem Ameriku, ale snad tohle někomu pomůže.

        0 0
        • miki  

          Na takto špatně vylézající pístky mám silnou pružinu kterou vložím místo destiček a promazávám válečky a zároveň pumpuji pákou abych je nemusel stále vracet .

          0 0
          • Vilém  

            To je dobrej napad,asi pohledam doma nejakou spojkovou pruzinu z motorky.

            0 0
          • kubad  

            dobrý nápad taky budu čistit brzdy – testnu :-)

            0 0
    • maxtor  

      Nikdo??

      0 0
    • die.catana  

      Mám ten samej problém. Jakej na to používáte ten silikoňák. Já mám cosi na svou vidlu RS TORA, ale jestli je silikonovej, tak to netuším:(((((

      0 0
      • pepek  

        Já bych na to silikonový nedával, je takový lepivý a asi nic sám nevyčistí. Já tam stříknu lehce TFko (Mám Sh)dělám to 5 let a těsnění se nic nestalo. pokud bych tam měl DOTku, tak tam stříknu tu Dotku. Myslím, že dotka nebo to TF můžou pěkně rozpustit ten bordel (sůl apod), který ty pístky brzdí.

        0 0
        • maxtor  

          Můžeš mi prosímtě poradit přímo olej, který používáš na to mazání? Nějak se v těch zkratkách nevyznám:-(

          0 0
          • pepek  

            TF 2 ve spreji (mají to všude, takový zelený), nechám ty pístky trochu vylézt (držím je rozepřený šroubovákem a pomalu zmáčknu páku, potom páku přitáhnu gumičkou ke gripu, aby se nevrátila.) Stříknu jenom kpár kapek do rohu mezi pístkem a třmenem a pak pístky rozcvičuju pákou proti tomu šroubováku a dívám se, který leze víc, tak ten držím, aby mohl vylézt aji ten druhý.

            0 0
            • maxtor  

              Díky! Zkusím to…

              0 0
              • enrico  

                čau Maxtore, kukni na moj dred mal som podobny problem a úspešne som ho vyriešil www.bike-forum.cz/…5/forum.html#…

                0 0
                • maxtor  

                  Jo, děkuji!! Já jsem udělal to samé, co ty, jen jednou a chod je o poznání lepší – i když pořád není ideální (už jsem to psal výš). Tak to po tvém vzoru zopakuji x krát a uvidím. Jen se zeptám, čím jsi to mazal (mám pocit, že o tom v tom threadu nepíšeš)? Já jsem to mazal olejem Shimano do hydr. brzd.

                  0 0
                  • enrico  

                    silikonovy olej v spreji vo velkom ale opravdu velkom mnozstve, stale z tých medzier kde sa piesik pohybuje isiel taky cierny bordel, robil som to dovtedy, az kym ten olej z toho nevytekal uplne cisty – priehladny. Od 10.06.2007 som sa toho ani nechytil a slape to v pohode, ale myslim si, ze prevencia 2× za rok by nebola na škodu.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Tak jsem to projel tím TFkem. No, nechodí to pořád jako nové, ale už chodí oba pístky skoro stejně a to mi stačí. Takže v pohodě!!!

                      0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.