• Jenda

    Neco malo jsem sice v historii nasel ale kdyz uz se tu probiraji kdejake ptakoviny zajimalo by me jak mate vysoko stred na svym fulu – napiste prosim znacku a velikost ramu zdvih predni, zadni a vysku stredu. Komentar jak moc si kde skrtnete slapkama o zem uvitam.

    za sebe

    Spyder Argon 20"

    predek 140 / zadek 155

    375mm

    pocitove je to trochu koza ale zase kdyz snizim pri vyjezdu vidli na 80 tak si casto slapkou v technickych pasazich o neco skrtnu, na rovine naprosto v pohode.

    0 0
    • alex33  

      Cube Stereo 140/140 347mm ještě jsem neškrt,předek snižuji minimálně cca na 110

      0 0
    • mates555  

      GT marathon

      120/100

      340mm

      0 0
    • pitos  

      U níže položených středů se při šlapání zejména v techničtějším terénu musí se zachycením pedálu o překážku počítat,není  ale těžké si ta to zvyknout a naučit se terén předvídat a správně šlapat.

      Když se to naučíš tak můžeš plně využít výhody jaké nízký střed nabízí,tedy stabilita a lepší ovladatelnost­.S vysoko položeným středem ti tak často zachycení nehrozí ale ovladatelnost bude už navždy oproti nízkému středu horší.

      Osobně patří výška středu k důležitým údajům podle kterého vybírám bike.U mého Norca mám střed poměrně nízko(33cm při zdvihu 160/170) a s pedály co jsem ještě nedávno vozil jsem  i přesto že jsem na nízké středy zvyklý občas zachytil.Také z tohoto důvodu jsem si pořídil nízkoprofilové platformy(mají 17mm,staré měli 34mm) a je i po občasném škrtání.

      0 0
      • Jenda  

        jo rozhodne souhlasim, problem ale je ze se skrtanim se muzes naucit zit jenom v situacich kdy nepotrebujes nutne slapnout – tedy vidim ze bych skrtnul tak proste slapnu o chvilku pozdeji. Ja ma nejvetsi problem v technickych vyjezdech na hranici sjizdnosti – priklad – vyjezd po skale a kamenech s pricnymi prahy, sklon pres 25% – tam si holt clovek nemuze dovolit jednou neslapnout a na vyber idelani stopy vetsinou uz neni sila. Jakmile mam vidli snizenou na 80 a jeste propruzi tlumic tak jsem vetsinou nahranej:-) Ale je fakt ze bez snizeny vidle bych se do takovychto mist ve vyjezdu ani nedostal:-)

        Porad mi to v mych uvahach vychazi ze na technicky vyjezdy ten vysoko polozenej stred neni az tak uplne od veci.

        0 0
        • mr.antik  

          tak je možná lepší zamakat na fyzičce a přes tyhle místa se nějak dostat :-)

          0 0
          • Jenda  

            jenze znas to – nez by clovek zhubnul tak radsi vrazi x tis do odlehceni kola, nez by zamakal na fyzicce radsi napise 100 nesmyslu na B-F:-)

            0 0
            • drtyc  

              tenhle bude prvni? ;-)

              podle me si u nekterych podhodnitil pocet odhodlani nehubnout a dal si tam malo nul

              0 0
        • McBlacky  

          25% to už je ***** ***** hodně. pokud to je víc technický, většinou je to unreal.

          0 0
    • pesimum  

      Specialized enduro 2008 Osa klik od země 36,5cm Předek 150 zadek 150 Vidlu nesnižuji vůbec jezdim s tim i největši stojky Jen při celodením bikování v Beskydech bolí ruky od přitahování se k rejdům bo tam je to jeden krpál za druhým Dají se s tím přejet i slušně velké klády a kameny Co se týká stability ve sjezdech nepozoruju zadný vyrazný handicap Pro mě je vyšší střed rozhodně přínos.

      0 0
    • gargamel  

      Lapierre (viz profil), zdvihy 130/130. Střed 355mm od země, snižování vidle používám jen hodně vyjímečně, kromě převozu v autě. Pedálama povětšinou neškrtám.

      0 0
    • Polo21  

      Lapierre Zesty 314   21,5"

      140/140

      335mm

       
      0 0
    • Normik  

      Canyon Torque FR 9.0 2007 předek 160mm zadek 160mm - výška středu 356mm

      Při jízdě si už dávám velký pozor na škrtání pedálů, neboť jsem si už díky tomu jednou krásně rozbil hubu, jedenkrát přetrhl řetěz (pro jistotu na dvou místech) a nespočetněkrát  jsem měl namále. Jinak do prudších kopců se šlape celkem pěkně i bez snižování zdvihu vidlice, jenom potom po delší době trochu bolí ruce…

      0 0
    • martinpav  

      Felt Compulsion 2 2009, 140/150 335 po osu pedalov. Pri znizeni na 110/150 325.

      Obcas nieco chytim ale nic caste ani strasne. Do kopca znizujem takmer vzdy, nechce sa mi nahybat :).

      0 0
    • MirkoCarver  

      Merida AM800D 2007 130/130 výška osy středu 335mm, občas si škrtnu…

      0 0
    • Pijer  

      Nevím co přesně měříte, ale já mám CANYON Nerve XC 08 115/115 osa středu 325mm, spodek středové roury 305mm. Zazačátku jsem škrtal víc, teď už jsem se s tím nějak sžil.

      0 0
    • BB  

      Ibis Mojo SL zdvih 140/140, výška středu 336

      0 0
    • MaPa  

      Duratec Sendic FX zdvihy 100/100, výška středu 310. Hodně nízkej střed, na škrtání je potřeba se soustředit, ale jinak souhlas s Pitosem výš, výhodou je lepší ovladatelnost.

      Z čeho nejsem vůbec nadšenej je použití šlehačů na takhle nízkým středu, protože při škrtnutí se z principu vycvaknou což v těch technickejch místech hodně štve.

      0 0
      • pitos  

        jednoduché řešení,kup si CB s ohrádkou a máš klid.

        0 0
        • MaPa  

          No zatím to spíš vypadá že se na CB vykašlu :-)

          Ohrádka pomůže? Metličky z ní stejně koukaj i dolů a při kontaktu s podkladem se od sebe roztáhnou takže ti uvolní kufr… Ohrádka to sice trochu minimalizuje, ale definitivní odstranění problému to nepřináší, ne?

          0 0
          • pitos  

            Myslím že to ohrádka minimalizuje celkem dost.Egg beatery jsem vozil už docela dávno a co si zpomínám tak se mi to párkrát stalo také.Později jsem vozil CB mallet a tento problém jsem nezaznamenal nikdy.Snad jen když už jsem měl dost sjeté kufry tak mi občas při nárazu pedálu do kamenu noha vyhodila ale to bylo spíše klasické vypnutí nohy(díky nárazu) než vlivem škrtnutí a následného samovypnutí.

            0 0
          • pitos  

            Schválně jsem se na mallety byl podívat a ty metličky z ohrádky vystumuji jenom minimálně,řekl bych tak 2–3mm,navíc jak jsi ukotven tak se ještě něco roztáhnou a budou schované možná celé.

            Také mi není jasné jak by to mohl třeba ten kámen ze spodu roztáhnout,to bys snad musel na něho vyskočit aby došlo k roztažení mechanismu,protože když náraz příjde ze předu tak ti to naopak sevře a maximálně vyhodí  nohu do boku.

            0 0
            • MaPa  

              Stává se mi to hlavně při přejíždění třeba kořene, kmene nebo skalky, kdy není možnost vynechat šlápnutí. Pedál trefí překážku v podstatě v dolní úvrati a přes překážku se jakoby převalí (ale jen lehce, ne že bych se přes něj vyloženě překuloval). Během kontaktu zřejmě dojde buď k rázu otvírající zámek nebo přímo k rozevření. Dělo se to jak s novými tak teď s jetýma kuframa. Předtím s SPD problémy tohohle rázu nebyly. CB vozím na Sendicu rok a půl, předtím rok SPD od Shimana. Před tím jiný rám s daleko vyšším středem – i-drive.

              0 0
              • pitos  

                Tak jak jsem psal,tohle skoro jistě vyřeší pedál s ohrádkou.A rovnou bych vynechal mezistupně v podání smartu nebo acidu a šel rovnou do malletu.Pokud nejde jezdci nějak extrémně o váhu tak nevidím důvod proč nevyužít všechny výhody velkých ohrádek(žádná či malá ohrádka ma proti nim výhodu pouze ve váze).Egg beatery jsou opravdu extrem který se hodí snad jenom na závodní účely,důvod proč je vozit na běžné ježdění mě nanapadá.

                0 0
    • lubosx  

      Reign 160/150 350mm

      0 0
    • mountaineer  

      Tohle vlákno by bylo dobry,ale kazdej to meri jinak-nekdo do osy stredu,nekdo na nejnizsi misto stredu:o(A bylo by dobry psat i velikost ramu,modelovej rok a dalsi vec ktera to ovlivni-plaste.Neslo by se domluvit co presne merit a co vsechno psat aby se to sjednotilo a ty udaje k necemu byli?

      0 0
      • Jenda  

        priznam se ze me nenapadlo pri zakladani vlakna ze by nekdo meril jinej rozmer nez od zeme k stredu osy – vzdyt v podstate kazdej rozmer na kole je branej osa-osa.

        S tema plastema mas pravdu – ty muzou udelat skoro 2 cm na tom polomeru nicmene si myslim ze urcitou predstavu to udela. Docela me zarazilo jak treba velkej rozdil je mezi tema dvouma uvedenejma Lapierama.

        0 0
    • JJ  

      GT I-Drive 5 vel. M, vzadu 125mm, vepředu Epicon 140mm. Výška středu 340mm.

      Občas si škrtnu, třeba teď v Beskydech tak 2× za vyjížďku, většinou v pomalém technickém výjezdu nebo i na hodně rozbité rovince, když jedu krokem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.