• Jenda

    Doufam ze zatim potencialni pripad (i kdyz mozna jiz zanedlouho bude vsechno jinak) – vyrobce mi neuzna reklamaci a ja trvam na tom, ze poskozeni vzniklo v dusledky vady materialu resp. konstrukcni chyby. Lze se proti vysledku reklamace ohradit nejak jinak nez soudne – napriklad nechat si vypracovat znalecky posudek a potom to zkusit znovu? A s kym se vlastne v takovem pripade dohadovat – s prodejcem (ktery za vysledek reklamace v podstate nemuze) nebo s vyrobcem resp. dovozcem? Netusite kolik stoji treba takovy vypracovani znaleckyho posudku (tusim ze Kovar ho mel na jednoho ze svych transmisionu:-) V historii je toho sice spoustu ale pri probirani se temi kvanty odkazu jsem konkretni odpovedi jak dal nenasel

    0 0
    • lendl  

      Inak ako na sude to asi nejde. Chapem to ako hypoteticku otazku pre pripad, ktory zatial nenastal. Myslim, ze ani nenastane, lebo kazdy vyrobca pozna aka mocnu zbran je net a i toto forum, kde sa behom kratkeho casu dozvie cela bikerska obec meno vyrobcu a skody, ktore mu tym vzniknu su mnohonasobne vacsie ako hodnota daneho vyrobku. Rovnako tlak moze vyvinut aj predajca, ktory moze odmietnut predavat taku neserioznu znacku.

      0 0
      • Frankie  

        Clovece, never tomu, podle mne se hned tak nejaky prodejce(dovozce, distributor…) b-f nezalekne (osobni zkusenost).

        A prodejce si to u dovozce hlavne nechce rozhazet kvuli velkoobchodnim cenam, dodavkam atd, takze ten na to pujde taky opatrne. Takovy to: „skoncili jsme s touhle znackou, protoze je spatna, ta nova je mnohem lepsi.“ jsou podle mne vetsinou reci, to bych tech reklamaci na jednu znacku museli mit mraky… vetsinou za tim budou jine problemy…

        FV

        0 0
      • Pekáček  

        Bakfórem bych raději nikde neargumentoval, už jsem se setkal se smíchem při vyslovení názvu tohoto fóra, díky tomu jak se to tady občas zvrhne je to prostě někdy k smíchu. Nebo spíš k pláči.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Někdo mi tvrdil, že to tady je jak divadlo, celkem pravidelně vystupující kašpárci. Nevěřil sem tomu, ale v poslední době dávám tomu člověku za pravdu :)

          0 0
        • Radek Broz  

          Mozna by stalo za zamysleni, diky komu se to tu za posledni dobu nejak zasadneji zvrhlo;-)

          0 0
    • maxtor  

      Jinak než soudní cestou si nepomůžeš. Pokud bys to zkusil, tak počítej s tím, že soudní výlohy včetně nákladů na vypracování znaleckého posudku tě přiddou pěkně draho. Pochopitelně pokud spor vyhraješ, druhá strana ti musí všechno uhradit.

      0 0
      • kolombo  

        O tom, kdo hradí náklady na soudní řízení rozhoduje taky soud a nemusí to být vždy ten, kdo prohrál!!!

        0 0
        • maxtor  

          Jedině v případě, že někdo dá k soudu věc, kterou bylo možno vyřešit i jinak než soudním řízením.

          0 0
        • maxtor  

          V tomto případě by to byl každopádně prodejce rámu.

          0 0
    • rock  

      Přeji hezké počtení … www.aldomoro.net/…y/clanek.php?…

      0 0
      • Jenda  

        diky opravdu uzitecne a poucne. Soudni reseni sporu je to co si myslim ze cloveku stejne nepomuze – vysledek znacne nejisty a tahne se to roky, takze stejne bych danou vec musel koupit jinou takze i vyhra je mi ve finale skoro na nic:-(

        0 0
      • peky  

        No a z tohoto vyplívá … reklamujte věci tak jak ste je koupili s originálním příslušenstvím. V případě že se nedá reklamovat tak jak jste ho koupili tak reklamujte jen tu danou část v tomto případě jen samotnej rám.

        0 0
    • Frankie  

      V nejakym tom Judu nebo Ovcich doporucovali nechat si vypracovat posudek a pak to s nim zkusit znovu, jestli prodejce nezmeni nazor a kdyz ani to nepomuze, tak to dat k soudu…

      Mne znalec rekl, at se na to vybodnu, udelal posudek, dal to rovnou pravnikum, ty prodejce oslovili sami a kdyz oni nepochodili (prodejce vubec nereagovak na vyzvu k mimosoudnimu urovnani), tak to dali k soudu rovnou zase oni…

      Nejsem na to expert mluvim jen ze sve zkusenosti, ale podle mne je tvym souperem celou dobu prodejce a ne dovozce a o reklamaci rozhoduje ze zakona prodejce a ne dovozce. Jina vec je praxe, to at si mezi sebou prodejce s dovozcem dohodnou jak chteji. Ze to neuznal dovozce je spise takova vymluva prodejcu…

      FV

      0 0
      • peky  

        No jako z části máš pravdu a z části nemáš pravdu. Výrobce jako takový se bud o reklamace stará sám nebo určí síť opraven která ho zastupuje. Takže když posíláš reklamaci k výrobci tak ti od výrobce přijde neoprávněná reklamace potom ten prodejce bud zákazníkovi předá vyrozumění že se jedná o neoprávněnou reklamaci a pošle ho s tím pryč, nebo mu s reklamací pomůže a vymění mu vadný kus za nový. Toto bohužel ale provádí na své vlasní náklady, protože každé odstoupení od kupní smlouvy jde zpět k výrobci a pokud se ti výrobce jednou od reklamace distancuje potom to tomu prodejci zpět nevezme.

        0 0
        • Frankie  

          Samozrejmne, kdyz ji vyrobce zamitne a prodejce presto z dobre vule uzna, cini tak s vedomim, ze to pravdepodobne zaplati ze sveho …

          Ale sorry, to je taky prodejce vec, on tak cini treba proto, ze mu zustane dobre jmeno a to mu prinese v budoucosti (mozna :) dalsi zisk. Taky, kdyz se prodejci zda reklamace od vyrobce neopravnene zamitnuta, muze brat v potaz to, ze se s nim (a ne s vyrobcem) bude ten zakaznik treba soudit, coz by ho mohlo stat vic, a tak ji radeji uzna…

          Takze to taky nedela vzdy jen pro tve modre oci…a ja mam celou pravdu :)))

          FV

          0 0
    • elbi  

      A co je to za reklamaci jestli to není tajné ? Já jen jestli to za ten soud stojí. Každopádně jiná cesta Ti asi nezbyde.

      0 0
      • Jenda  

        Zatim to tu nechci rozvadet protoze mi ji nezamitli a treba vse dopadne pro me dobre. Ale lepsi je informace si shanet predem nez pak udelat nejakou kravinu v dalsim postupu. Osobne si myslim ze soud za to asi nestoji, spis bych koupil paklik kapesniku a tise plakal v koutku:-)

        0 0
        • Frankie  

          Pokud si budes myslet, ze ti ji zamitli neopravnene, tak zadny kapesniky a bojuj, jen tak se vykutaleny prodejci nauci, jak se chovat k zakaznikovi…

          FV

          0 0
          • Jenda  

            kdyz me prave trochu sere to ze to reklamujes u prodejce ale kolikrat vis ze ten za vysledek ty reklamace fakt nemuze. Na druhou stranu on na me vydelava tak proc nejit do nejakyho sporu ze?:-) prave kvuli reklamacim jsem prestal nakupovat u kamaradu a znamych protoze tam je to vzdycky takovy blby:-(

            0 0
            • maxtor  

              Tohle moc neřeš. Za vady prodávané věci odpovídá vždy prodejce. Argumentace, že dovozce mu to neuzná, je jeho problém.

              0 0
            • Frankie  

              Tak to neni, prodejce za vysledek reklamace „muze“, jemu to spis jen vyhovuje, ze muze rict: „poslal jsem to dovozci a ten to zamitl nebo doporucil zamitnout.“

              Reklamaci uznava nebo neuznava prodejce. Kdyz se mu bude zdat, ze chyba je na strane vyrobce a ne tvoji, tak ti muze reklamaci uznat prestoze treba dovozce ji doporucil z nejakeho duvodu neuznat.

              FV

              0 0
              • Zdyn  

                Jo takze vyrobce to zamitne, prodejce ti to uzna a da ti ze sveho treba novy ram, ze? To bys musel mit velky stesti, pac takhle by se prodejce daleko nedostal.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Stava se to.

                  0 0
                • Frankie  

                  Jak pisu vyse – treba kvuli dobremu jmenu nebo z obavy pred soudnim sporem to muze udelat…

                  Jak daleko se prodejce dostane je jeho problem, muj zase je, jak daleko se dostanu ja :))

                  FV

                  0 0
    • Haho  

      Každopádně bych si nechala udělat znalecký posudek, je to sice investice, ale potvrdí nebo vyvrátí tvé dohady (jestli vada byla způsobena chybou výrobce). Pak se znaleckým posudkem vyzkoušet reklamaci znova – nejlépe písemnou formou a zmínit se, že pokud nebudou reagovat, naskýtá se řešení pouze soudní cestou, pak chvíli počkat co to udělá a pak se rozhodnout jestli soud ano či ne:-)

      0 0
    • RUR  

      Tady jsou právní předpisy www.businessinfo.cz/…ele/1000440/ tady takový schema, jak by to mělo fungovat www.spotrebitel.cz/…/6241/-1/32/ Hezký čtení:-))))

      0 0
    • BH  

      urcite si poradne precti stranky www.spotrebitele.cz. strucne to doplnim. Tvym partnerem pri reseni reklamace je ze zakona prodavajici.V pri­pade, ze prodavajici jiz neextuje mas moznost obratit se na vyrobce- dovozce.. Znalecky posudek je nutny pokud budes chtit resit spor pravni cestou a nebo v prvni fazi muse slouzit ke zmene nazoru tveho prodejce. Cena posudku se odviji od jeho pracnosti a nutnosti ruznych analyz. takze pokud by soucasti posudku byla napr. materialovy rozbor, muze se pekne prodrazit. Znalec by ti mel rict vsak cenu predem, mel by ti take rict zda ma smysl posudek zpracovavat, nebot ten posudek by mel byt objektivni a tak se muze stat, ze potvrdi negativni vyjadreni tveho prodejce.Pokud s e pripad dostane az k soudu, muze se stat, ze druha strana da navrh k soudu na vypracovani dalsiho posudku a pak jeste revizniho posudku. Pokud by jsi ten spor prohral musis platit veskere soudni vylohy a tedy i ty posudky. ten revizni posudek muze klidne stat i 10 tis.i vice. takze je otazkou zda se ti to vypalti jit do takeveho rizika.

      0 0
    • dieegoo  

      Tenhle příspěvěk se nebude týkat reklamace biku, ale telefonu. Jen mě zajímá, jestli vám přijde normální co popíšu. Poslal sem telefon do servisu, dnes se vrátil. Z krabice vytáhnu papír, že telefon je opravenej, tak si říkám fajn, to je dobře. Telefon zapnu a ejhle… servisák zapoměl vymazat svoje osobní sms a telefonní čísla kam volal a kdo mu volal. Já se pak mohl divit, že reklamace netrvala dva dny jako posledně, ale tři týdny. Přijde vám to v pořádku, že v servisech se používají věci zákazníků pro vlastní potřebu?

      0 0
      • Meesha  

        ho prece musel otestovat ne? :-)

        0 0
        • dieegoo  

          Jasne :) Aspon cisla bankovnich uctu, ze kterych provadel plabty si mohl smazat…

          0 0
      • Phoebe  

        Dělal jsem pět let u Nokie a testování MT je takto normální. Chybou je, že se ti MT ze servisu nevrátil „čistý“ – chyba servisáka. Za den ti např. příjde na servis několik desítek MT s vadou „občas se vypíná, ale nepravidelně“. MT projde testrem, ale reálná zatíženost (dispečink oprav, infolinka) je prostě lepší. Na vyřízení reklamace je 30 dnů, není proč se čertit. Maximálně ti mohou sdělit „předpokládaný“ termín opravy.

        0 0
        • dieegoo  

          U takové závady bych to pochopil, ale já reklamoval to, že nesvítí klávesnice. U toho určitě nic testovat nemusel. S tou lhůtou vím, ale se zlatou kartou má být reklamace vyřízena okamžitě jako minule, ne po třech týdnech.

          0 0
      • Vrci  

        Většina opraven půjčuje telefony. Pokud to dělají i oni zjisti si jejich ceny.

        Pak jim napiš něco v tomhle duchu: V tom a tom termínu jsem si ve vaší opravně nechal opravit telefon zakázkový list č.: ...... Po převzetí jsem zjistil, že byl používán pro soukromé účely Vašich zaměstnanců nebo pro interní potřeby Vaší firmy. Ze záznamů v telefonu je zřejmé že se jednalo o tolikátého až tolikátého tj. … dnů. Za tuto dobu si Vaše firma/půjčovny účtuje/í půjčovné … Kč. Očekávám uhrazení této částky na účet:

        S pozdravem

        Samozřejmě ti nic nepošlou, ale snad se začnou chovat trochu profesinálněji. Takže použij e-mail.

        0 0
        • dieegoo  

          Tohle je oficiální servis, v cenníku o půjčovně není ani čárka :/ zkoušel jsem jim volat, ale nezvedaj to.

          0 0
        • dieegoo  

          Tohle je oficiální servis, v cenníku o půjčovně není ani čárka :/ zkoušel jsem jim volat, ale nezvedaj to.

          0 0
          • Vrci  

            vyber si něco se stejnou pořizovací cenou: www.tri.cz/cz/vypocet.asp

            0 0
            • dieegoo  

              No pokud beru aktuální ceny těch věcí, co pronajímají, tak to vychází 800/den zhruba. Ještě se mi moc líbí, jak zabalili balíček. Hezky vypolstrovanej ubrouskem od svačiny plným drobků… :/

              0 0
          • Max  

            Asi nemaj v opravě žádnej telefon :)

            0 0
      • dieegoo  

        Ještě teda doplním, že podle jejich služby – sledování průběhu opravy, byl telefon do servisu přijmut 21.8. a ten samý den byla oprava ukončena. Takže nevím, co jim takovou dobu bránilo ten telefon odeslat nazpět.

        0 0
      • elbi  

        Vím o autoservisu, kde v rámci otestování vozu po opravě si automechanik jezdí s autem pro svačinu, na oběd. Přeci nepojede vlastním(jelikož je spořivej až lakomej). Je to kámoš a ještě se mi tím chlubil, blb.

        0 0
    • Luka  

      ja vim, ze asi plana rada, ale zavolej na ceskou obchodni inspekci, jsou tam velmi mili a poradej ti, jak postupovat… fakt.. ja to resila nedavno… (ne s kolem)

      0 0
    • yetti  

      V zime jsem reklamoval lyze a prodejce i dovozce se ke me chovaly hodne arogantne a vubec se se mnou o tom nechtely byvit. Akorat ze me delali blbce. Az jsem se nasr… a pozadal kamarada advokata aby jim napsal dopis jako muj pravni zastupce a to jste meli videt ten kolotoc. Volala mi vedouci prodejny a pak top manager od dovozce a nabizeli mi rychle urovnani a zapujceni nahradnich lyzi po dobu opetovneho posouzeni rekalmace a chovali se ke me velmi uctive. Po dalsim kole reklamacniho rizeni se mi omluvili a bez reci mi vyplatili zpatky penize na ruku. Takze obcas stoji za to si na ne trosku vyslapnout. Oni to proste jenom zkousi a pocitaji s tim, ze vetsina lidi rezignuje a necha ze sebe udelat blbce :-(

      0 0
      • maxtor  

        Přesně tohle pomáhá na sto procent. Když ze mě někde dělají vola, předložím jim svou vizitku s titulem doktora práv. A věřte – nestalo by se mi, že by mi neuznali reklamaci. Pochopitelně reklamuji jen tehdy, když vím, že vada není moje vina, a že mám pravdu.

        0 0
        • jiri11  

          Souhas. První reklamace mého sedla byla zamítnuta. Tak jsem ho reklamoval znovu. Zároveň jsem si nechal prodejcem potvrdit převzetí písemného oznámení. V něm jsem napsal něco v tom smyslu, že se svých práv hodlám domáhat soudní cestou, včetně úhrady s tím spojených výloh.. A ejhle, reklamace přijata.

          0 0
        • fousek  

          to neni vubec spatnej napad, asi si taky vytisknu takovou vizitku, jaka je zkratka pro doktora prav?:-)

          0 0
          • maxtor  

            JUDr. Máš štěstí, že neoprávněné užívání titulů není nijak postižitelné…

            0 0
            • fousek  

              No tak to je bajo, chtel by jeste nekdo vizitku?:-)

              0 0
              • maxtor  

                Jestli by ti to ale někdo uvěřil. Musel bys zvolit trochu jiný výraz než ten, co máš v profilu:-) A i tak bys nesměl narazit na „kolegu“ – právničina totiž leze na mozek a i podle vyjadřování hned poznáš, kdo si v zákonech někdy něco četl a kdo ne.

                0 0
                • fousek  

                  Tvaril bych se jeste inteligentneji, pravnici vyhrali spor se spravedlnosti:-)

                  0 0
    • Jenda  

      takze dekuji vam vsem za rady, nakonec je pro tentokrat nebudu potrebovat – reklamace dopadla k me spokojenosti:-)

      0 0
      • vlty  

        kurňa aspoň napiš o co šlo, jsme zvědaví :-)

        0 0
    • Jenda  

      takze reklamace je definitivne vyresena tak at osvetlim dodatecne o co slo. Po cca 5600 km mi praskla u meho rava podsedlova trubka tesne pod navarkou na uchyceni tlumice (casem bych asi dopadnul jako nestastnik co pohrbil toho mongoose) Prvni neoficialni zprava z progressu byla, ze se jim zdalo ze mam moc vytazenou sedlovku a ze teda asi na ty zadni stavby sla moc velka paka – neboli mel jsem na sebe malej ram (nebyl malej ale byl na me hranicni, takze jsem se chtel dohodnout pri pripadny vymene na vetsim). To mi prislo jako blbost, protoze dle meho odhadu se velikosti ramu budou lisit jen ramovym trojuhelnikem, zadni stavba (u fullu) ale bude identicka – to jest i vyssi ram = vetsi paka a je jedno jestli mam nebo nemam vic vytazenou sedlovku. Proto jsem hledal informace jak postupovat kdyby to zamytli z tohoto duvodu. Nakonec reklamace byla uznana bez problemu, dostal jsem vetsi ram ktery byl lehce jety a zaruku na nej 1.5 roku. Byla jeste moznost ze by zpravili ten puvodni (pochybuji ze by se jim to povedlo) nebo mi dali novy stejne velky ale marathon 2 ktery se lisil jen designem. No a moje teorie ze velikosti se lisi jen tim ramovym trojuhelnikem se potvrdila protoze ten jedinej menili.

      0 0
      • multib  

        Lehce jetý bych nebral a záruka i na použité věci je ze zákona 2 r.!

        0 0
        • Jenda  

          no tak beru to zase tak ze mi vysli vstric tim vetsim ramem. Pokud to praskani je nejaka systemova vada tak 1.5 roku zaruka by mela stacit:-) navic pokud by ho opravovali tak na opravu je tusim jenom zaruka 0.5 roku? takze porad na tom nejsem tak zle

          0 0
          • multib  

            záruka o oprav je 3 měs., ale neplatí to kategoricky, bývá to sporná záležitost a těžko se dokazuje zavinění servisu a na centr, seř. ap. to už vůbec nelze aplikovat.

            0 0
            • maxtor  

              Ne ne, záruka u oprav je 6 měsíců – § 646 ObčZák.

              0 0
    • jihra  

      Na vyřizování reklamací a jiných sporů mám zceka jednoduchý a velmi účinný recept – pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S. pojišťovny právní ochrany – www.das.cz. Stojí mne to 1200 Kč ročně a celá rodina má právníky a soudy v celé Evropě zadarmo (na spory nás osob vůči někomu – třeba prodejce, pojišťovny atd.). Máte vidět, co udělá s arogantním prodejcem jeden dopis od právníků. Vše běží jak po másle. Z dobře informovaných zdrojů (a i praxe tomu napovídá) jsem se dozvěděl, že hodně prodejců všechny reklamace šmahem zamítá a čeká, co to s kupujícím udělá. Spousta lidí se při představě soudů a soudních výloh zalekne a svá práva neprosazuje. Jelikož já mám právníky zadarmo, tak svá práva mohu prosadit a prosazuji.

      0 0
      • aldomoro  

        To je docela zajimave. Zni to fakt dobre. Podivam se po tom. Jsem ten nestastnik, na jehoz pripad (zlomeny ram) jste tady odkazovali. Dnes jsem sepsal pokracovani s happy endem u soudu. Najdete ho na www.aldomoro.net/…y/clanek.php?…

        0 0
        • Rolei  

          poučné…díky že si to sepsal

          0 0
        • martt  

          si neskutocne vytrvaly Ales, gratulujem. Postup, ktory si zvolil je skutocne spravny, len komu by sa do toho chcelo…

          Ja by som na to davno vykaslal :-)

          0 0
          • aldomoro  

            O tom to prave je. S tim podle me prodejci, potazmo vyrobci pocitaji. Stejne jsem do toho pak sel uz jen z principu. Podle me je fakt dobry napad pojistit sebe a rodinu za 1.300 na rok a mit za sebou nekoho jako je DAS.

            0 0
        • kafac  

          Ty vogo… to teda klobouk dolu, na to bych asi nervy nemel…

          0 0
        • Hanato  

          Moc dobre, diky za clanek!!!

          0 0
        • Twister  

          Kloubouk dolů, máš mé uznání.

          0 0
        • pos3k  

          gratuluji!

          0 0
        • BH  

          tedy ocenuji tvoji peclivost jak to mas zpracovane a tvoji vytrvalost pri reseni problemu. Ovsem pokud by byl soud objektivni,tak by na zaklade znaleckeho posudku SVUM nemohl rozhodnout ve Tvuj prospech.Posu­zovatel vedom si toho ze tanci na tenkem ledu nikde neuvedl, ze se jedna o vyrobni a nebo konstrukcni vadu vyrobku, coz je asi jediny relevalentni duvod pro uznani reklamace. K poskozeni ramu totiz nemuselo dojit jednorazovym namahanim,ale trvalym pretezovanim kola, coz asi neni bezne pouzivani.Zjisteni unavoveho lomu samo o sobe jeste nemusi potvrzovat vyrobni vadu ramu. Tou by vsak bylo nedrzeni predepsane pevnosti predmetneho svaru( vyrobce ji vsak nikde jiste neuvadi) napr. nedodrzenim predepsane techlogie svaru ( zacatek svaru, provedeni housenky, necistoty, spatne tepelene zpracovani a pod.Ev. konstrukcni chyba spocivajici v poddimezovani kritickeho spoje,ci jina konstrukcni vada.z toho pohledu by melo byt zasadni zda vyrobek vyhovuje platne ČSN-ISO 4210 nazvané „Bezpečnostní požadavky na jízdní kolo Nic takoveho vsak posudek neprokazal.Osobne bych za zasadni povazoval zjisteni znalce c 2 a sice obloukove prohnuti spodni ramove trubky.Ruku na srdce , urcite jsi to kolo nijak nesetril.tak ten problem vidim ja po prostudovani materialu k tomu pripadu.

          0 0
          • Rolei  

            To si to moc dobře nečetl…V SVUM posudku je napsáno že: „Zjištěná opotřebení a poškození nemohla ovlivnit vznik poškození…“ Z čehož je podle mě jasné, že kolo bylo používáno v souladu s jeho určením…ať to kolo tady šetřil nebo ne, nepřiměřeným užíváním k poškození nedošlo. Co chceš víc?

            0 0
            • BH  

              ovsem take tam nenapsali, ze to je vyrobni a nebo konstrukcni vada.To ze tam napisi:Zjištěná opotřebení a poškození nemohla ovlivnit vznik poškození…" nevylucuje, ze poskozeni mohlo vzniknout nadmernym zatezovanim skoky pady o cemz naopak svedci deformace spodni ramove trubky. coz potvrzuje nevhodne uzivani vyrobku, coz je zaruky vyjmuto.Podle meho to tedy neni opravnena reklamace,tu by prokazal jedine rozbor sruktury svaru a jeho pevnosti ramu v miste pocatku lomu a zda ta pevnost odpovida nejakym standartum a ne takovy radoby vedecky elaborat, ktery snad ohromi pravnika mnozstvim cizich pojmu,ale nema zadnou vypovidaci schopnost. To vsak neni chyba reklamujiciho, on jen byl jak buldozer az to dotlacil ke zdarnemu konci, za coz mu opatri muj obdiv a navic je to neuveritelny systematik, tak dokonale vypracovanou zpravu o prubehu nejake udalosti jsem jiz dlouho nevidel.

              0 0
              • Jenda  

                chapu ze reagujes jako prodejce:-) ale pokud se zacne postupne prasklina sirit presne od hrany svaru tak asi neco bude spatne – bud v konkretnim svaru nebo v technologii jako takovy. Vzhledem k tomu ze Giant zacal pote davat na dana mista vyztuhu asi si je skutecne vedom toho ze je to slabe misto ramu. K posuzovani – mam dojem ze SVUM je u nas asi nejerudovanejsi instituce na posouzeni jak ta prasklina vznikla. O jejich objektivnosti a peclivem rozboru svedci prave i to ze popsali jak trhlina vznikla ale nikde neuvadeji jestli je na vine majitel nebo konstrukcni vada – museli by dostat naprosto identicky svareny ram a ten testovat. Kazdopadne to prohnuti trubky co uvadi ten jeden posudek mohlo klidne vzniknout az po dolomeni – ono ten ram se pak uplne zborti. Navic pokud by byl ram systematicky pretezovanej asi by se to projevilo i nekde jinde nez jenom na tom jednom miste (treba zminovane opotrebeni patek apod.) Nejak nechapu proc nekteri delaji takovy problemy s reklamacemi – kolik procent prodanych ramu praskne? Proste to musim mit zapocitany do sve kalkulace.

                0 0
                • maxtor  

                  Hlavně, když ti někdo dá na rám záruku pět let, tak by měl počítat s tím, že reklamací bude rozhodně víc než u zákonné lhůty dvou let, a že bude mít problémy s dokazováním, co bylo a co nebylo vadou rámu a naopak co bylo a co nebylo způsobeno špatným užíváním.

                  0 0
                  • martt  

                    Ja som Alesa videl na mnohych zavodoch na bicykli. Je to stihly chlapik, nejazdi nejak drasticky, myslim si, ze v opise problemu neklame. Navyse nechapem vyrobcu, ktory sa takymto sposobom natahuje s clenom reprezentacie CR namiesto toho aby mu dal jednoducho novy ram a bol rad, ze na nom jazdi. Tymto postojom dosiahol akurat to, ze teraz sa na fotkach vynima ram Fort.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Přesně jsi to vystihl. Myslím, že když na nějakém kole jezdí profíci, je to pro onu značku ta nejlepší reklama. Stačí se podívat, co ze znaškou TREK udělal Lance (ne ta naše umělkyně – sorry Lanci). Taky jsem si té znažky kdysi poprvé všilm právě kvůli tehdejšímu týmu USPS.

                      0 0
                    • Hanato  

                      Jo souhlas, navic je z toho dost negativni prezentace dane firmy, nikdo sice predem neplanuje prasknuti ramu, ale kdyby nahodou tak se radsi rozhlidnu u konkurence…

                      0 0
                • BH  

                  ono je to vsechno slozitejsi nez si myslis, obecne je v CR vyrazne vic reklamaci ramu na pocet prodanych kol, nez v ostanich evropskych zemich.tyto udaje mam potvrzene z hodnovernych zdroju i kdyz absoluttni pravdu ti nikdo nerekne. Ovsem jako dovozce jsem to me na taliri stale.takze ta vstricnost musi mit nejakou hranici. Zkus se podivat do historie BF a najdes i dotazy typu jak zlomit ram abych ho mohl reklamovat(nejvic se me libila metoda zmrazit tekutym dusikem a pak s tim prastit).Abychom tu mohli udelat objektivni zaver o te reklamci tak k tomu mame malo udaju, ovsem asi se shodneme na tom, ze nelze prohlasit, ze vznik unavoveho lomu(a ten nezpochybnuji) je vyslevenen chyba materialu, svaru a nebo konstrukce.Pricinou unavoveho lomu muze jiste take byt dlouhodobe pretezovani kola- ramu na ktere kolo nemusi byt konstruovano. tam je pak nutno vzit v uvahu jak jsou stanovena pravïdla v navodu k pouziti, Mam pocit ze Giant ma v anlickem originalu uvedeno ze ze zaruky je vyjmuto pouzivani kola k zavodnim ucelum. Budes se mozna divit,ale tuto formulku ma v navodu vetsina svetovych znacek. Proto si myslim, ze soud nepostupoval zcela objektivne pokud ve svem rozhodnuti vychazel z vicemene nic nerikajiciho posudku SVUM.jeste poznamka , to ze zavodnici nici matros je jasne vsem , je pak na dovozci vyrobci, jake stanovi pravidla zavodnikum.Na druhe strane" zavodnikem" je vlastne kazdy kdo jezdi jakykoliv zavod, tak stanovit uplne objektivni pravidla je slozite. Reci o reklame , kterou ti zavodnici pak delaji jsou legracni, pokud dotycny nejezdi na bednu. Ti ostatni jsou jen nezajimave krovi z pohledu nejake reklamy.A pak je zavod a zavod, ale to uz je jine tema..

                  0 0
                  • TinkTink  

                    No ono by nebylo od veci si priznat, ze vlastne neni presne definovane MTB jako takovy a jeho kategorie jakbysmet, proto jakakoli omezeni v ramci pouzitelnosti ramu jsou znacne diskutabilni…nebylo by od veci, to zkusit nadefinovat a zkusit to predlozit siroke verejnosti k posouzeni…(jako priklad bych mohl slouzit ja…taky jezdim XC…ale moje XC neni to XC co tady hodne lidi jezdi… :))) )

                    0 0
                    • fousek  

                      Marzocchi udelala nejaky rozdeleni, mam ten dojem

                      0 0
                    • BH  

                      s tim sopuhlasim, ono je to otazka spise normotvorby. Ted byla vydana nejaka nova norma EU (bezpecnostni pozadavky na jizdni kolo), tak jsem zvedav zda resi otazku MTB, ta stara znala pouze pojem jizdni kolo pro dospele.

                      0 0
                  • Jenda  

                    jeste by bylo zajimavy porovnat pocet reklamaci na pocet prodanych kol a zaroven pocet uznanych reklamaci na pocet prodanych kol vuci treba Nemecku – bylo by z toho jasny kdo se snazi koho vic ojebat – jestli zakaznik prodejce nebo podejce zakaznika:-) Problem ale je, ze nelze moc porovnavat cesky trh s nejakym jinym protoze proste v nemecku si lidi koupi kolo s LX na jezdeni po meste nebo do hospody zatimco tady na tom lidi zavodi. To ze se zaruka nevztahuje na zavodni pouziti si myslim ze by mela spousta firem problem obhajit kdyz ve svych reklamnich materialech uvadi ze je to kolo na zavodni pouziti (napr. GT) resp. ze na tom kole zavodi ten a ten – to je pak v podstate klamava reklama. Jinak treba formulace v zarucaku Rava ze se zaruka nevztahuje na poskozeni vznikle pri organizovanych sportovnich akcich nebo treniku na ne je fakt usmevna protoze to by se dalo vylozit tak ze na nem vlastne vubec nemas jezdit. (Skoro lituju ze sem si Ravo koupil)

                    0 0
                    • Jenda  

                      jeste doplnim – ten zarucak je stejny pro vsechny kola distribuovany firmou progresscycle takze ta formulace na poskozeni ramu je i u kol ktery jsou v katalogu oznaceny jako zavodni – treba rada Anthem. Zajimavy je tento rozpor Rám a vidlice Záruka se vztahuje na materiál, spoje a prorezavění s výjimkou laku rámu a vidlice. V žádném případě ji nelze uplatnit na poškození způsobené havárií nebo neodbornou opravou. Je bezpodmínečně nutné, aby měl rám původní lak. Ze záruky jsou dále vyjmuty tyto závady: poškození vzniklé při organizovaných sportovních akcích a tréninku na tyto akce nebo používáním rámu a vidlice k účelům k nímž nejsou určeny (extrémní skoky a ostatní nestandardní použití), vady způsobené neodborným zásahem, ohnutí rámu nebo vidlice, které je známkou nevhodného používání nebo havárie, ulomení výměnné patky přehazovačky a zlomení rámu v místě spojení sedlové a horní rámové trubky, které je známkou příliš vytažené sedlovky a tedy nevhodné velikosti rámu. Výrobce nenese odpovědnost za výrobní postupy jiných fi rem (pískování, vypalování nového laku, atd.).

                      zatimco tady uz pripousteji ze neco se na zavody pouzivat muze Limitované záruky Záruky na rámy a komponenty se nevztahují na závady vzniklé vinou uživatele, nedodržením pokynů v návodu, běžným opotřebením, únavou materiálu vlivem dlouhodobého intenzivního zatěžování na hranici pevnosti materiálu mající za následek jeho destrukci, používáním k účelům, k nímž rám a komponenty nejsou určeny (organizované závody a tréninky na tyto závody, extrémní skoky a ostatní nestandardní použití). Výrobce a distributor nenese žádnou odpovědnost nebo závazek za následné škody nebo zranění vzniklé při používání jízdních kol a jejich komponentů.

                      0 0
                  • martt  

                    Ales jazdi na bednu. Fotka je z medzinarodnych majstrovstiev Slovenska co sme organizovali predvlani.

                    0 0
                  • apache6000  

                    prave ze v anlickem originalu.pokud to neni v ceskem tak te to ani moc zajmat nemusi

                    0 0
      • yetti  

        Na druhou stranu mi prijde ze 1200 rocne taky neni malo penez a je tedy otazkou, zda ma clovek tolik sporu aby se mu to vyplatilo. Ja pokud se jedna o reklamace jsem, az na vyse zminenou vyjimku, zatim vzdy narazil na pomerne ochotne prodejce, se kterymi se dalo domluvit k me spokojenosti.

        0 0
        • jihra  

          No já jsem si to pojištění právní ochrany pořídil právě na základě negativních zkušeností s přístupem prodejců k reklamacím. Abych pravdu řekl, tak mi už se ta pojistka vyplatila velice. Namátkou – spor z pojišťovnou o vyplacení odškodného za nemocenskou, stačil jeden dopis od právníků a bylo doma tuším nějakých 17.000 Kč. Spor s leasingovou společností, která slibovala k leasingu digitální fotoaparát – tam byl výsledek nejistý a proto mi sama D.A.S pojišťovna dala peníze na ten foťák (to jsem opravdu čuměl)!!! Reklamace kolečkových bruslí tuším za 2.500 Kč – klukovi po týdenním ježdění upadla jedna přezka – prodejce napsal, že nemá nárok, protože používal brusle nesprávným způsobem. Stačil opět jeden dopis od právníků a obratem přišel omluvný dopis a do týdne byly zpět peníze. Takže asi tak.

          0 0
          • yetti  

            Ty budes asi postrach vsech prodejcu cehokoli v sirokym okoli :-)

            0 0
            • multib  

              Nejen prodejců a nejen v okolí!

              0 0
            • jihra  

              To Yetti: Si piš! Teď zrovna budu řešit spor s jedním nejmenovaným velkým prodejním řetězcem. Syn tam byl na brigádě, přikázali jim, aby si věci odložili na věšák v šatně zaměstnanců, která byla zamčená. Bohužel věci jim někdo ukrad aniž byl poškozen zámek – prostě někdo se šel do šatny převlíct a kradl. Poliši samozřejmě nic nezjistili. Tak jsme chtěli po té firmě, aby ukradené věci uhradili, ale ti se cukají, že vše bylo zamčeno. Takže opět přijdou na řadu právníci.

              0 0
    • vasil  

      na druhou stranu se lidi snaží vyreklamovat úplně všechno-taky to zkouší někdy na krámě vidím takový hovadiny-lidí tvrdí, že to samo upadlo a podobně, a když se jim snažíš vysvětlit, proč né tak ti nadají navíc se někdy stane, že se od známého dovíš, co s tím ti lidi vyváděli i když tvrdili, že to stálo ve sklepě a upadlo to samo :-)

      0 0
      • multib  

        To jo, stává se, že rodič tvrdí, že to jen leželo, že to nespadlo a potomek řekne: Ale tati, včer jsi s tím praštil o zem, když Tě naštval… Nebo na kole jezdil jen malý syn a ten řekne, že si ho půjčil strejda Mirek a ruplo to ...... Nebo reklamují pokřivenou skořepinu přilby.....

        0 0
      • jihra  

        No ale ať si někdo nemyslí, že mu DASka bude platit i spor, který je evidentně ze strany stěžovatele (reklamujícího) neoprávněný, že mu všecko „sežerou“. Funguje to tak, že když mám nějaký problém, tak všechny dokumenty pošlu na DASku, oni posoudí, zda je alespoň minimální šance na nějaký úspěch, a pokud je, tak to řeší za mně přímo oni a nebo si můžu sám vybrat právníka v působnosti okresního soudu v mém bydlišti a oni mi ho platí. Nebo mi přímo někoho doporučí. Samozřejmě mi ale nezaplatí třeba Tomáše Sokola. Pro platby právníkům jsou určité „stropy“ a do té výše mi to platí pojišťovna, co je nad to, to si už platím sám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.