Nevybavena reklamacia do 30 dni + hrozne spravanie majitela obchodu

181 nepřečtených
  • Tommy_O2

    Zdravim,

    asi v septembri som objavil na mojom rame problem. Zadne koleso nesedelo so sedlovou trubkou, proste jazdenim sa zadna cast ramu zacala ohybat dolava (neskor uz suchala zadna kotucovka a neslo to doladit). V obchode, kde som bike kupil, mi povedali, ze to budeme riesit nafotenim a zaslanim foto vyrobcovi.

    Prisiel som teda s bicyklom, urobili fotky (na ktorych bolo vidiet len to, ze zadne koleso je odsadene). Po cca tyzdni aj nieco som volal, ako to vyzera, bolo mi povedane, ze dobre ze volam – ze zabudli odfotit seriove cislo ramu, takze to mam odfotit a doniest. Tak som siel do obchodu znova.

    Uplynul dalsi tyzden aj nieco, tak som do obchodu volal znova. Bolo mi opat povedane, ze dobre ze volam, ze tie fotky, co urobili, nestacia – ze musim prist znova. Tak som prisiel, urobili dalsie fotky (take iste) a isiel som s bicyklom prec. Jazdit sa na tom dalo, ale so zvukmi suchajucej zadnej brzdy.

    Asi po dalsom tyzdni mi z obchodu volali, ze distributor (alebo vyrobca, sam neviem) fotkam neveria a ze musim doniest na reklamaciu cely bicykel. Do predajne som musel znova. Nechal som tam cely bike a spisali sme reklamacny protokol. Bolo to 12.11.

    Za cely cas plynutia zarucnej lehoty som nebol informovany o tom, ci bude reklamacia uznana alebo ako cely proces pokracuje. Ked som tam 10.12. zavolal, ako sa cela vec ma, majitel obchodu mi povedal, ze nevie. Ze to pojde zistit. Zakratko mi volal druhy pan z predajne, ze reklamacia bola uznana, ze dostanem novy ram (a vyssi model). Na otazku, ze kedy to asi bude, mi bolo povedane, ze nevedia (zo strany majitela uz s dost neprijemnym podtonom).

    Tento piatok som skusil zavolat znova, bola 17.12. (5 dni po uplynuti lehoty). Majitel mi povedal, ze nevie (kedy ram pride). Ze mam zavolat o 30 minut, vraj zisti. Tak som volal. Stale to vsak bolo priskoro, a tak mi povedal, ze mi zavola. Asi o 20 minut volal. Vraj je ram niekde na colnici, ze by sa to malo vybavit buduci tyzden. A ze bicykel mi poslu priamo domov, na co mu hovorim, ze si ho chcem prevziat na predajni, kde som reklamaciu aj vybavoval. Na otazku, ze ktory den to mam cakat, mi odpovedal, ze mam byt ku*va rad, ze dostanem novy, lepsi ram – na to som si mu dovolil odpovedat, ze preco sa so mnou bavi tymto stylom, ze 30 dni uz pred piatimi dnami uplynulo a kludne som mal narok na vratenie penazi. Odpoved bola: bozaj ma v r*t ty zasran a zlozil mi telefon. Vcelku sok.

    O pat minut mi volal druhy predajca z tohto obchodu (ochotny chalan, vzdy sa snazil pomoct), ze sef hovori, ze ked sa nieco posiela do USA, tak ziadnych 30 dni neplati. A ze bicykel pride buduci tyzden.

    Nedalo mi to, a tak som sa do predajne v ten den vydal osobne este s jednou osobou. Ked sme sa chceli s majitelom slusne dohodnut a porozpravat, povedal ze on sa nema cas rozpravat, ze ma inu robotu. Okrem toho samozrejme klasicky vystup. Tam sme teda nepochodili a na poznamku o obrateni sa na SOI nam povedal, ze takych bolo.

    Sam som bol s bicyklom spokojny a myslim, ze by som aj nadalej bol. Lenze pre mna to odovzdanim bicykla nekonci, stane plynie zaruka a mozno sa tam budem nuteny vratit. Z tohto dovodu by som si radsej zobral peniaze a s tymto obchodom uz nemal nic spolocne – vzhladom na pristup.

    Viem, ze reklamacie mozu trvat dlshie, ale uz s povodnym riesenim sa to taha 3 mesiace a okrem jedneho hovoru som sa musel o vsetko zaujimat sam, nikdy som nebol informovany. A pokial som na konci bol, tak celkom neslusnym sposobom.

    Ako by ste postupovali vy? Vdaka.

    0 0
    • HELLBOY22  

      už by som čakal na ten rám a v budúcnosti sa tomuto obchodu vyhol

      0 0
    • Quik  

      To jsou přesně ty krámy – ochota při koupi, jen at je kšeft a na veškerej servis ti pak serem :))

      0 0
    • petrbw  

      1.při podávání reklamace je nutno trvat na sepsání rekl.protokolu kde je datum podání reklamace.

      2.Prodejce je ze zákona povinen mít po celou dobu na prodejně někoho, kdo je oprávněný s tebou tuto reklamaci sepsat.

      3.O vyřízení reklamace rozhodne prodejce ihned ve složitých případech do tří dnů.Není ale povinen zákazníka informovat.

      4.Po uplynutí lhůty 30 dní kdy reklamace není vyřízena zákazník může přistoupit k odstoupení od smlouvy a požadování vrácení kupní ceny protože se má za to, že vada je neodstranitel­ná.Nejlépe písemně.Je to jednostranný akt.

      Někdě bych našel vzor tohoto odstoupení od smlouvy z důvodů nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě.Pokud chceš, písni mi do mailu, pohledám a pošlu.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Písni to sem, určitě se to hodí více lidem. Nemusí se jednat jen o cyklokrámy, ale obecně.

        0 0
        • petrbw  

          Omlouvám se za kvalitu ale jsem v práci a nemám čas to přepisovat.Tak jsem to naskenoval.Ale důležité věci tam jsou a každý si to upraví stejně podle sebe.

          0 0
    • nox159  

      nechci omlouvat prodejce… mel by se chovat trochu jinak…

      ale zkus se vzit do jeho kuze, on to, kdy mu ten ram poslou, neovlivni.. a predstav si ze do nej takhle „jebe“ 5 lidi a kazdy den mu nekdo vola kdy už to bude…

      samozrejme mel by se chovat slusne… to je samozrejmost

      ale je zima vsude snih – myslim ze bys toho zas tolik na tom kole nenajezdil… tak proc z toho dělaš takovou vedu?

      0 0
      • Venda  

        Tak tu práci nemá dělat. Když nenávidí lidi a je mu za těžko se s nima slušně dohodnout, tak si má najít práci někde v kanclu. A že mu to neposlali je taky jeho problém, ne kupujícího, toho to nemusí vůbec zajímat. Nehledě na to, že s nima měl trpělivosti dost. Naprosto ho chápu, že je rozladěněj.

        0 0
        • nox159  

          nekdy to neni uplne jednoznacne a je problem takhle soudit, nezname variantu druhe strany ;-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Přesné lhůty jsou dány proto, aby se neochota a arogance prodejců cokoliv řešit nestaly problémem kupujícího.

            0 0
            • nox159  

              jasne pokud je to dele nez 30 dni tak je to jasne ma rict ze chce prachy zpatky a je to ;-)

              na druhou stranu prodejce pokud nekeca ma ram na ceste… takže bych z toho nedelal vedu ale to je samozrejme na zakladateli

              tim nejednoznacne jsem to myslel s tou komunikaci – nevime jak to mezi nima probihalo… nikdo u toho nebyl takze z tohle bych si nedovolil rict ze je prodejce hajzl…

              pokazde jak nejakou informaci poda jen jedna strana tak se se skutecnosti na 100% shodovat nebude…

              stava se ze vyrobce uz ty ramy nema… takže se ceka az bude vyrobeny novy model (např. nektere uz jsou, jine budou az zacatkem ledna…) neni to v sezone takže osobne ja, kdybych byl s tim kolem/ ramem spokojeny, bych nemel problém čekat. Ale to je pak o komunikaci do ktere my nevidime ;-)

              0 0
          • Mamut  

            Nejednoznacne to je, ked je reklamacia v cas zamietnuta. Vtedy sa da debatovat, ci je to vyrobna chyba alebo opotrebovanie, pripadne nespravna udrzba. 31. dnom sa to stava chybou ekvivalentnou s vyrobnou a uz je to jednoznacne az az.

            0 0
    • meri  

      hele,na tu SOI se vyprdni.Jestli funguje tak jako u nas COI je to zbytecna strata casu.Vim o cem mluvim z vlastni zkusenosti.

      0 0
    • xp3  

      Já bych chtěl vrátit peníze. S tím kolem tam budeš chodit na servis, určitě teda na garančku a to taky asi nebude příjemná zkušenost. No kdyby nechtěl na to vrácení peněz přistoupit, SOI by ho jistě dovedla motivovat nějakou tou pokutou:-)

      Kdyby nedělali takový vlny, neřešil bych neodržení reklamační lhůty a vzal nový rám. Takto si prodejce sám sobě kálí na hlavu…

      0 0
    • vikicek  

      Vůbec se s nima neser, nevyřešili to do 30ti dnů, dělaj z tebe ******, tak ať navalej zpátky prachy. Tobě to může bejt uplně u zadku kam to posílaj(usa-haha), tebe zajímá pouze ta 30ti denní lhůta, kterou maj na vyřízení. Naběhni tam se SOIkou.

      0 0
      • JakeF  

        Vždyť ani nevíš, co má za značku… Třeba Trek řeší reklamace přes USA. Nevim, jestli jenom ty sporný, nebo všechny, ale řeší.

        A s tou prodlouženou dobou při poslání do zahraničí to je pravda, ale musí s tim zákazník souhlasit!

        0 0
        • karliner  

          I kdyby řešili reklamace s továrnou na Marsu, lhůta 30 dní na vyřešení reklamace platí.

          0 0
          • JakeF  

            Ještě jednou a tentokrát si, prosím, přečti i tu poslední větu.

            0 0
            • Vilém  

              jak souhlasit? Proste ma narok na vyrizeni do 30ti dnu. Pokud souhlasi s nejakou delsi dobou, tak se tohoto prava zrika. Tak co je na tom pravda?

              0 0
              • JakeF  

                Že se doba na vyřízení záruky při posílání do zahraničí může prodloužit, pokud s tím zákazník souhlasí.

                Je tam něco, co odporuje tomu, co jsi právě napsal?

                0 0
                • Vilém  

                  Ale to tebe jako zakaznika proste nemusi vubec zajimat, kam to posilaji. Je to problem dovozce, ze nema veci skladem. Pokud na to pristoupis, tak je to jen a pouze tvoje vec. Takze stale nechapu, co jsi chtel rict tim ze je to pravda. Jako ze na to ma prodejce narok? Nebo, ze to proste nekteri dovozci ojebavaji, delaji si co chteji a spolehaji na to, ze si to clovek necha libit, sklapne usi a bude cekat az se uraci neco, kvuli vlastni neschopnosti, milostive dovezt?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Když s tim budeš souhlasit, můžou to řešit dýl, pokud nebudeš, tak nemůžou, já nevim, o čem vůbec diskutuješ. Já jen napsal, že lhůta na vyřízení se může prodloužit jen pokud s tim zákazník souhlasí a to je pravda.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Nechme toho, nema to smysl.

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Napsal jsi to sice trošku jinak (A s tou prodlouženou dobou při poslání do zahraničí to je pravda, ale musí s tim zákazník souhlasit!), ale dalo se pochopit, jak jsi to myslel. Klíčová je v tomto případě odporovací spojka ale, která tomu ten správný smysl dává. To ale nic nemění na tom, že jsi splantal dvě spolu naprosto nesouvisející věci dohromady (poslání kamsi a lhůtu) a to navozuje mylnou představu, že při poslání do tramtárie se mění podmínky, což není pravda. Proto je mnohem jednodušší se vyjádřit přesně a sice, že existuje možnost, že s prodlouženou lhůtou bude zákazník souhlasit. Ať už z jakéhokoliv důvodu. Ten důvod si prodejce může vymyslet jakýkoliv, protože je pouhým prostředkem ke zlomení zákazníka a získání jeho souhlasu.

                      0 0
                      • scret  

                        nevim jak ostatni, ja hned JakaF pochopil co tim myslel…

                        0 0
            • karliner  

              Četl jsem ji, no a co? Prostě reklamaci musí vyřešit do 30 dnů, výmluvy na řešení buhvíkde jsou žvásty, souhlas s delším časem na reklamaci nemá žádnou oporu. Ale pokud ze sebe chce zákazník nechat dělat vola, žádný zákon ani nařízení mu v tom nebrání.

              0 0
              • JakeF  

                Řeknu ti to jednoduše. Nenech ze sebe vyjebávat a dělat ze sebe vola, jednou přijdeš na spornou reklamaci, oni ti řeknou jo, ale musíme to poslat do USA na konzultaci, ty jim řekneš, ať s tebou nevyjebávaj a že to chceš mít do 30 dní, práskneš dveřma a odejdeš a za týden máš doma vyjádření o neoprávněný reklamaci. Takže proč ne, pokud ti to stojí za to, že uplatníš svoje zákonný právo, je to tvoje věc.

                0 0
                • karliner  

                  Podívej, pokud mi po několika týdnech řešení reklamace bude věšet prodejce bulíky na nos o několikatýdenních konzultacích v USA nebo kdekoliv jinde, tak samozřejmě prásknu dveřma a dál se s ním bude bavit už jenom právník. Taky samozřejmě záleží na mém vztahu k prodejci. Ale ty si to dělej klidně podle sebe :-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jenže prodejce ti to řekne předem, protože ví, že to musí řešit přes USA a pokud s tím nebudeš souhlasit, tak riskuješ to, že pro ně je absolutně nejjednodušší tu reklamaci zamítnout. Když s tím nebudu souhlasit předem, tak pokud mě naštvou a do 30 dní nevyřeší, tak budu samozřejmě po 30 dnech požadovat peníze. Pokud ti oni předem řeknou, že to nestíhaj a ty odmítneš, tak vystavuješ riziku hlavně sebe, pokud je ta reklamace sporná.

                    0 0
        • Kohout  

          Lhůtu pro vyřízení reklamace upravuje zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

          § 19, odst. 3 hovoří jasně:

          1. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned,

          ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

          0 0
          • JakeF  

            A co na tom vylučuje, že když s tim bude zákazník souhlasit, že to nemůžou vyřizovat dýl? Pokud jim to v reklamačním protokolu podepíšeš, tak se po 30 dnech můžeš stavět na hlavu a stejně z nich peníze nedostaneš ani s inspekcí za zády.

            0 0
            • Vilém  

              A on nekde zakladatel threadu psal, ze by s necim takovym souhlasil?

              0 0
              • JakeF  

                Proto do ****** píšu, že se může prodloužit, jen když s tím zákazník souhlasí!!!

                0 0
                • karliner  

                  Pokud to ale zákazník podepíše, tak další jeho podpis by měl být na žádosti o zbavení svéprávnosti :-)

                  0 0
                • Vilém  

                  Zklidni to, nebo by ti mohla prasknout nejaka cevka nerviku.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Já jsem v klidu… Mě jenom přijde absolutně zbytečný, že diskutujeme o něčem, v čem se shodujem. Já jenom napsal, že to tazateli můžou řešit přes záruční dobu jen pokud s tím on předem souhlasil, jinak ne. Jestli to je rozumný nebo ne bych rozhodně neřek obecně. U spadnutýho rámu a sporný reklamace například bych si radši počkal, protože kdyby to zamítli, tak nemůžu říct ani slovo.

                    0 0
          • vikicek  

            Tohle mě zajímá .. co když mi reklamaci prodejce zamítne, ale já budu mít jinej názor na věc? (samozřejmě záměrem prodejce-obchodníka je zamítnout) .. můžu trvat na tom, aby se to poslalo na posouzení k výrobci ?

            0 0
            • pepino  

              K odbornýmu znalci. Jinak všeobecně – u malýho prodejce nevím, v supermarketech a spol to chce začít vyřvávat o čoice – okamžitě se vše vyřídí.

              0 0
            • scret  

              jak pise pepino, nejlip odbronyho znalce a posudek od nej, pak zajit zpet do obchodu, pokud ani to prodejce neprimeje, soud…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mamut  
      1. napisat nazov obchodu, predsa nechces, aby clenovia fora, ktorych ziadas

      o radu dopadli rovnako.

      1. Doporucene im poslat a pripadne navyse este dalsiu kopiu aj odniest a nechat

      si podpisat papier, ze to prevzali, ze odstupujes od zmluvy a ziadas naspat peniaze. Nemusi to byt dokonale slovo od slova, zakon ziadne presne znenie nevyzaduje. Radsej hned v pondelok nejake znenie, nez o 2 mesiace dokonale.

      1. obratit sa na SOI-ku. SOI-ka dava ruky prec, ked je reklamacia zamietnuta,

      pretoze tam fakt nie je jasne, ci ma pravdu zakaznik alebo obchod. Ale pri prekroceni 30 dni je jednostranne zavinenie jasne a uz nie je o com debatovat – SOI-ka moze rovno konat.

      1. je obchodnikova vec, aby si so svojimi dodavatelmi dohodol pravidla

      reklamacii. Ak ho dodavatel pravidelne podraza pomalostou, tak nech od neho neberie veci. Pripadne pokial sa jedna o exkluzivne veci a druheho konca sveta, tak moze cenu tak napalit, ze reklamacie bude okamzite uznavat, vracat prachy a vyrobky hadzat do kosa. Ako si s tym poradi, to je na nom. So slusnym obchodnikom sa da dohodnut, s od ****** ziadam 31. den prachy. Sam som cakal na reklamaciu 5 mesiacov, pretoze som mal na com jazdit, s obchodom mam dobre vztahy a za vyplatene prachy, by som si zase kupil tie iste brzdy.

      0 0
    • JakeF  

      Na tvým místě bych si v první chvíli zašel do obchodu a žádal okamžitý vyřešení reklamačního protokolu a choval se k nim jak největší blbeček, co o nějaký obchodní inspekci nemá ani ponětí, ale jen už chce svůj rám. Pak bych to 30 dní absolutně neřešil, počkal, jestli se ozvou a pokud by potom neměli nový rám, tak naběhnul s inspekcí. Protože když jim budeš vyhrožovat, tak sepíšou papír, ty vesele odejdeš domů a druhej den máš na stole písemně, že reklamace byla zamítnuta, když vidím ten přístup, tak bych se vůbec nedivil, a pak už neuděláš nic.

      Navíc těžko takhle podle popisu soudit, jestli máš na to vůbec právo, některý kombinace rámu a brzd jsou neseřiditelný, pokud na kole člověk nesedí a musí se seřídit se zatíženým kolem.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kohout  

      Pokud jsi už vydržel čekat tak dlouhou, tak bych na ten rám počkal. Záleží samozřejmě na tom, jestli prodejci věříš, že opravdu reklamaci řeší a že tě jen tak nevodí za nos.

      Já jednou reklamovat trekingové boty, prodejce se mnou taky pěkně vyjebával. Nakonec jsem to dotáhl až k soudu. Celé to to trvalo přes dva roky a prodejce musel nakonec zaplatit cca 15000 Kč za znalce, soud atd.

      Divím se, že se některým prodejcům vyplatí, takhle z lidma vyjebávat. Pokud jsem někde spokojen, tak tam utrácím další peníze a pokud ne, tak sbohem…

      0 0
      • petrbw  

        No ono se jim to často vyplácí..bohu­žel.Hodně lidí neví na co má nárok a nebo se nechce přetahovat.Klobouk dolů za to, že jsi reklamaci bot dotáhl do konce.Bohužel, u nás ve frýdku je taky prodejna outdoorového vybavení která když má řešit reklamaci tak by jsi zíral, co jsou ti prodavači včetně paní vedoucí schopni vypotit za bláboly.A cho­vání…hnus.

        0 0
        • Kohout  

          Reklamace bot, to je kapitola sama pro sebe. Někteří vychcaní zákazníci si koupí boty, pár měsíců je nosí a pak se strčí na noc do mrazáku, botě pak zlomí podrážku a jsou to reklamovat.

          Prodejce pak musí dokazovat, že reklamace není oprávněná atd.

          Někteří prodejci to řeší tak, že reklamované boty ani neposílají na posouzení a šmahem vše zamítají, nebo ti slušnějí to vyřizují kladně…

          Nebo nedávno na internetu probíraná kauza reklamací mobilů, které vedoucí servisu po příjmu z reklamace vykoupal ve vodě, vysušil a reklamaci pak zamít jako neoprávněnou, že byl mobil vyplavený…Pěk­ný trik…

          0 0
          • Pedro404  

            Jak funguje to zamítnutí reklamace? Na to má prodejce právo, když jde třeba o vadu způsobenou nesprávnym použitim? Dá se proti tomu bránit, když to zamítne neopodstatněně?

            0 0
            • alinceb  

              Stěžovat si na ČOI, ale je otázka, jestli si nějak pomůžeš. Případně to hnát přes SOS, Černé ovce nebo Občanské judo…;)

              0 0
            • kubad  

              dá, ale draze a složitě, přes soudní znalce a soudy :-(

              0 0
              • alinceb  

                To je právě to. Pokud se jedná o kolo v hodnotě 30k, kde se porouchá třeba věc za 4k, tak musí být člověk hodně odhodlaný, aby platil znalce, právníka a riskoval úhradu soudních výloh, když nemá jisté, že se mu to vrátí. Něco jiného je to asi u aut nebo třeba stavebních prací…:)

                0 0
            • petrbw  

              no po zamítnutí reklamce máš možnost zaplatit si znalecký posudek a jít s prodejcem do sporu.Zdlouhavé, drahé ale pokud to vyhraješ zaplatí to prodejce.Nebo možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.Už jsem to tu dával.

              http://www.mpo.cz/…udni-reseni/

              0 0
              • Kohout  

                JJ, ta mediace stojí tuším jen 800 Kč, to je mnohem levnější než soud.

                0 0
            • Kohout  

              Pokud reklamuješ zboží do 6 měsíců od zakoupení, tak se předpokládá, že vada už tam byla v době zakoupení a důkazní břemeno je na prodejci. Ze záruky je vyjmuto běžné opotřebení atd.

              Obecně, pokud ti prodejce reklamaci zamítne a ty s tím nesouhlasíš, tak je možnost nechat zpracovat posudek soudním znalcem. Pokud posudek vyzní ve prospěch zákazníka a prodejce dále reklamaci odmítá uznat, tak to můžeš dát k soudu. Prodejce si ale zpravidla také nechá zpracovat posudek, který zaručeně bude v jeho prospěch… Je to pak na dlouho a stojí to peníze.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.