• Martas11

    Tak už jsou tu, viz http://racebike.cz/…y-2010-.aspx

    Může někdo sehnat fotky? Jsem zvědavý hlavně na model AMEN.

    0 0
    • Martas11  

      Heh proč mezi AM a EN není to lomítko co mělo být :) Ale to je detail, teď je z toho nový model AMEN.

      0 0
    • Výběr z produktů
      GT Avalanche 29 Sport kolo, šedé Skladem 1 kus

      savings GT Avalanche 29 Sport kolo, šedé

      od 15 999 Kč savings MOC 23 399 Kč

      Cannondale Habit 4 29 kolo, červené Skladem 1 kus

      Výprodej -12% Cannondale Habit 4 29 kolo, červené

      62 399 Kč -12% MOC 86 699 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • XC-biker1  

      RB na letošek docela dost slevilo, alespon u modelu CRR co vím, možna to je tím že už temá frézované můstky jako u modelu 09

      0 0
    • mr.antik  

      Jelikož se to jmenuje IQ 6, tak snad radši fotky nechci ani vidět :-(

      0 0
      • Mr.Duck  

        Těch 6 předpokládám že bude 6" zdvihu? Jinak..když tak koukám na IQ, tak ne, že by s nelíbilo, ale ve srovnání s nádhernejma monsterama :-(

        Pořád v tom ale nemám jasno, co bude a co ne. Ty krásný bezmotorový motorky sou prej taky passé? (myslim boxter+dragster) Přece jenom to byly vcelku originální kola, jak monstery tak ty motorky, to IQ už tak nějak zapadá do těch obyčejnejch kol co se dělaj všude po světě od haibike po santu :-( Takovej dragster bude asi navěky muj sen, tak mi jeden někdo někde schovejte, za 30 let bych na to moh mít :P

        0 0
    • Kubas.1  

      Jojo, chce to fotky, hodně fotek ;-)Taky jsem zvědavej hlavně na AMEN… btw – amen … to by nebylo špatný jméno pro kolo :-)

      0 0
    • Debustrol  

      Shodou okolností jsem dnes byl v RB v Praze a novinku jsem viděl. Vypadá to jako IQ, prohnutá horní trubka, prohnutá sedlová trubka (cca uprostřed délky a směrem k hlavě), tlumič vzduchový DHX. Prostě IQ s většim zdvihem. Půjčovat se prý budou cca leden/únor.

      0 0
      • mr.antik  

        takže s přepákováním a uchycením normálně za oko?

        0 0
        • Debustrol  

          Uchycení je myslim jako u normál IQ-čka, kdyby to bylo za oko tak by to tam plandalo :)

          Zdvih je 150mm (kompromis mezi AM/EN Monstrama).

          0 0
    • DejvGSR  

      Zkus se podívat na na Kaplise. Ten tady už umístil dvě fotky RB IQ s tlumičem FOX. Ten AM/EN podle mě bude IQ se zvihy 160 mm. Budou unifikovat výrobu kvůli nákladům a td…bleble. Pouze můj názor. Jinak moc chců IQ 2010. Už mám k němu všechny ty hejblátka a kolečka.

      0 0
      • Kubiczech  

        Jestli je to IQ na 160 mm, tak díky bohu, že na mě zbyl Monster.

        0 0
        • pete_ax  

          :o))))

          0 0
        • Kubas.1  

          Nejdřív mě taky napadlo, že to bude stát za prd, ale jak si tak prohlížím ty fotky…ono to IQ není zas tak hrozný ;-)

          0 0
          • pete_ax  

            no ale prece jen, vypada tak trosku obycejne :o/

            0 0
          • Kubiczech  

            IQ rozhodně není špatné a ani ošklivé kolo (i když je fakt, že ty poslední fotky, co vložil Kaplis mě nenadchly a utvrdily v tom, že zrovna hezké taky není), ale není to už nic, po čem bych zatoužil. Počkám ale na fotky, třeba se mi nakone zalíbí.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Moje řeč :-o

              0 0
            • Jesterka  

              Dle mého skromného názoru je IQ velmi citlivé na barvu. V jedné vypadá nevábně, v jiné skvěle. Já ulítávám na červené – líbí moc :-)

              0 0
      • ezik  

        sorry, asi som nechapavy, ale kde najdem tie fotky?

        0 0
    • mates555  

      těch informací pro rok 2010 o RB moc neni…ale na mě to dělá dojem,že vystříleli rámy se slevou aby se zbavili materiálu a budou vařit jen nudnou konfekci…:-(

      0 0
    • khenia  

      no jak to tak ctu, tak si rikam ze jsem jeden z tech stastnych a mam monstera. dokonce se mi podarilo sehnat minimálně jetý model s tlustou trubkou a ted si to na nem docela uzivam :-)

      0 0
    • warzone  

      Tak Prazaci,kto prvy nafoti ten novy Monster? :p Uz by to chcelo nejake fotos…

      btw.dat na Monster 150mm zdvihu je krok spat podla mna.

      0 0
      • mr.antik  

        Taky proto už se to nejmenuje Monster :-)

        0 0
        • KRAJIC  

          Z věcí psaných v tomto vlákně pro mne vyplývá,že modely Monster mají končit. Dedukuju správně???

          0 0
          • Frostty  

            To by mě taktéž zajímalo.

            0 0
            • KRAJIC  

              Je to opravdu tak, dostal jsem odpověď přímo od RACEBIKE – výroba už skončila a probíhá doprodej skladových kusů.

              0 0
              • Kubiczech  

                Takže Monster AM i EN je kompletně nahrazen jedním kolem IQ6? Když vezmu v potaz uvedení nějakých FR a DH kol, tak to znamená, že nějaké bytelné enduro už v nabídce není. IQ6 mi přijde celkem subtilní.

                0 0
                • Petr Heinik  

                  V průběhu ledna bude nabídka ještě rozšířena o model na zdvihu 180mm.

                  Model IQ 6 možná vypadá subtilně, byl ovšem navržen tak, aby snesl stejné zatížení jako předchozí model MonsterEN.

                  0 0
                  • warzone  

                    sa mi paci,ze to tu sleduje aj vyrobca :)

                    0 0
                  • Jaromír  

                    mám trochu obavu o to letmé uložení tlumiče, uklidníš mně něčím ? jinak fakt super ! můj bandit asi dostane brášku …

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Děkuji za odpověď.

                    0 0
                  • pitos  

                    Jsem celkem zvědav jak model na 180mm bude vypadat.Tohle se mi bohužel nelíbí:)

                    0 0
                  • Frostty  

                    Tak pokud bude i 180 mm model, tak by mě to mohlo zajímat a možná nejen i mě ;-).

                    0 0
    • Petr Heinik  

      Dobrý den, na základě poptávky připojuji fotku modelu IQ6.

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Tak musím říct, že líbí, dokonce moc.

        0 0
      • gazman  

        Jednoduché,proč ne,celkem líbí.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Oakey  

        Vypadá líp než sem čekal, ale že bych vyhrknul nadšenim, to taky ne…

        Je možný v současný době říct váhu rámu, popř. předpokládanou­ cenu?

        0 0
      • Scully  

        Fešák tenhle model.

        0 0
      • kubad  

        krasné kolo, škoda že ubylo CNC frézování, chtěl bych poprosit alespoň o základní cenu rámu s tlumičem

        0 0
      • KRAJIC  

        Hezké, jednoduché, čisté.

        0 0
      • Kubiczech  

        Je to přesně jak jsem čekal. Nakonec je vážně o mnoho přitažlivější než XC IQ. Líbí, ale nemůžu se zbavit dojmu, že už to není to RB jako dřív. Jak je na tom rám váhově, jestli se mohu optat?

        0 0
        • jIrI___  

          Tak, RB vyčnívalo z davu a nechávalo si za to řádně zaplatit. Teď už z davu moc nevyčnívá a tipuju, že řádné ceny zůstanou :). Monster se mi nikdy moc nelíbil, ale při pohledu na tohle IQ můžu říct, že byl aspoň něčím na první pohled zajímavý.

          0 0
          • pete_ax  

            vzhledove az na detaily (a jinej zdvih samozrejme) doooost podobny Supum XCF… jsem zvedavej na prvni reakce, co se tyka jizdnich vlastnosti noveho IQ. ^^

            0 0
            • JMT  

              Prvni reakce > Jsem z toho uplne odvarenej, do kopce lepsi nez speedster a z kopce skoro jako dragster, tlumic na to ze je to vzduch tak neuveritelne citlivej a pri slapani to fakt jede. Jo se z nej uplne vodvarenej, fakt MEGASUPER a navic strasne krasny…

              0 0
      • pete_ax  

        neni to nejhorsi, ale… jsem rad, ze mam Monstera :o))

        0 0
      • DejvGSR  

        Tak za mě moooc pěkný. V jednoduchosti je síla. CNC díly v zadní stavbě. Takže tam něco přeci jen zůstalo. No né už ty industriální nosníky jako U Monstra a dalších. Ale je to o zvyku. Mě se víc právě zamlouvají ty nové řady IQ. takže za mě supr. Hodně zdaru Erbéčko.

        0 0
      • RomanH  

        Libi

        0 0
      • mr.kokos  

        Škoda že skončil monster, ale tohle se mi líbí snad ještě víc…

        0 0
      • Czertbiker  

        musim říct, první RB které se mi docela líbí!

        0 0
      • mates555  

        čím víc na to koukám tím víc se mně to líbí…i cena super..

        ale monster to neni…

        0 0
        • JMT  

          je to lepsi, je to fakt jinde nez monster…

          0 0
        • Mr.Duck  

          No já nevim, přece jenom monster EN rám stojí na webu půlku, nebo to je posezónní cena? Nesleduju to dlouho, tak můžu bejt trochu mimo.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jIrI___  

            Doprodej skladových zásob Monsterů nejspíš. Monster původně stál tuším něco kolem 23k

            0 0
      • kloubik  

        Mě se to líbí víc než Monster…podle mě je to povedený. Trochu jsem si při prvním pohledu na siluetu rámu vzpomněl na Yeti ASR7, ale když na to teď koukám ta podobnost je tam jen hodně lehká…

        0 0
        • Sorin  

          Mě zas přijde, že to má vzhledově náběh na Blura

          0 0
          • gazman  

            Všechno má na něco náběh,udělat dnes rám který nejde k mičemu přirovnat je těžké.Právě takové ale byly staré RB včil je z toho bohužel konfekce.

            0 0
            • Sorin  

              Je to tak, i když já osobně tu designovou obměnu RB vítám, punc originality se vytrácí.

              0 0
        • warzone  

          hehe to je prve co mi napadlo…Yeti 575.Akurat to vnutorne vahadlo mu chyba.

          0 0
      • Oakey  

        Mohl bych poprosit ještě o fotku levýho boku, popř. detail uchycení zadní stavby za středem. Docela by mě zajímalo, jak je to mohutný kvůli boční tuhosti…

        díky předem

        0 0
      • lutte1  

        Promiň RB tohle mě za srdce nevzalo.Jsem rád že jsem stihl koupit Monstera.:)

        0 0
      • Jesterka  

        Měl bych na vás následující dotazy. Jelikož se profláklo, že IQ bude mít tlumič od FOXů, bude FOX dále standard? Je možné, prosím, eventuelně vysvětlit takovou změnu po roce výroby (FOX není atyp, X-Fusion ano, případná vyšší kvalita FOXu). Nebo bude možnost volby mezi FOXem a X-Fusion?

        Je rozdíl v uchycení tlumičů na horní šavli? Tedy je možné X-Fusion bez úprav zaměnit za FOX?

        Děkuji.

        0 0
        • goofy  

          Nemas jednoduzsi jim napsat na mail?

          0 0
          • Radek Broz  

            Podle mě je jednodušší se podívat na tu fotku;)

            0 0
          • Jesterka  

            Snad to tolik nevadí nebo jo? Vyjde to prakticky na stejno. Ale odpověď by mohla zajímat i ostatní. Viz zdejší dotazy/spekulace ohledně atypického tlumiče.

            0 0
        • Petr Heinik  

          Dobry den, FOX bude standard a to u IQ v modelech RP2 a RP23, u IQ 6 poté DHX Air 5.0.

          Důvod změny je poptávka a přání zákazníků. Nad moznosti volby FOX a X-Fusion se uvazuje.

          Rozdil v uchycení je, X-Fusion mel atypické ukonceni – zavit na tele tlumice, FOX je standardni produkce.

          Zamena mozna neni pouhou zamenou tlumicu,ale je teoreticky mozna.

          0 0
      • metr-x  

        Tohle musím mít 8-)

        0 0
      • goofy  

        Pokud to bude dostatecne bocne tuhe, tak me se to celkem libi.. A cenovka je taky pomerne pekna :o)

        0 0
      • los_tomanos  

        Pěkný, kdy že bude ta 180tka? :D

        0 0
      • kubajs mtb  

        tak tohle bych si dokázal asi představit jako nástupce iron horse

        0 0
        • Stingray  

          chtěl by jsi se vrátit z dwlinku na přepákovanej jednočep, jo?! To se mi nechce věřit. Erbéček jsem jezdil dost, ale na ty naše železný oře to nemá nárok..

          0 0
      • cabbage  

        Tak ještě tomu dodělat 3 čepy a bude to moooc pěkný VPP:-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Petr Heinik  

      Omlouvám se za chybějící informace, nějak se je nepodařilo načíst.

      IQ 6 – číslovka v názvu odpovídá zdvihu v palcích, 150mm, cena rámu s tlumičem FOX DHX Air 5.0 je předběžně stanovena na 22 000Kč, celé kolo v sadě BASE by pak mělo být za 39 990Kč – zde se ještě dolaďuje přesná specifikace, která bude k dispozici v průběhu ledna.

      Testovací kola budou k dispozici v druhé polovině ledna.

      Model na fotografii odpovídá osazením připravované sadě RACE ( jiná řidítka a kliky ), kde cena bude cca. 55 000Kč, váha ve velikosti L je 12,9kg.

      Tento model nahrazuje modely MonsterAM a EN, jejichž výroba byla ukončena.

      0 0
      • warzone  

        este otazocka…

        na obrazku je AM verzia z vidlicou Fox 32(predpokladam Talas? 150mm,15mm os)bude sa predavat aj EN verzia z Fox 36 160mm+nejake doplnky viac EN?

        0 0
        • pete_ax  

          to pise vyse – jeste bude model se 180 mm zdvihu

          0 0
          • warzone  

            180mm zdvihu uz mi zase na endurko pride celkom dost,aj ked… :p

            0 0
        • Petr Heinik  

          Na obrazku je FOX Float 32 v provedení 150mm. V rámci online konfigurátoru sad,který připravujeme, bude možné změnit nejen vidlici. 36 bude jedna z možností.Rám je koncipován na využití vidlice 140 – 160mm.

          0 0
          • warzone  

            ok,takze web system ako u SC,to je fajn :)

            Este by boli fajn nejake udaje ohladom geometrie,zaujma ma hlavne hlavovy uhol(s Fox 32 vs. Fox 36)…

            Inak bojim sa o tuhost zadnaj stavby,nakolko mi tam chyba jedno vahadlo v strednom ramovom trojuholniku a drzi to len tlmic…

            0 0
            • kubad  

              působí to tak, ale myslím že si v RB koncepci IQ ověřily a bude to určitě OK

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky si myslím, že to mají ověřené a problém s tím nebude. Ale stejně se mi tohle řešení nelíbí.

                0 0
      • vojtechposmourny  

        Cena dobrá, jen by mě zajímala váha rámu s tlumičem.

        0 0
      • Andrzej  

        vypada to hodne slusne, trosku se mi nezda sklon sedlove trubky, prece jenom bude sedlovka dostavat zabrat, zvlast kdyz se cimdal vic pouzivaji ruzne zasouvaci… taky to dost posune teziste dozadu pri vyjezdu (ale to uz je treba zkusit za jizdy, podle fotky geometrii nevyzkousim…)

        0 0
      • Manas  

        Pekne me … vis co?! … To si mam jako postavit dalsi kolo kdyz se mi tohle libi? no! co s tim jako mam delat? :-)

        Cekal jsem to o dost osklivejsi a vy takhle … jdu setrit. Ach jo.

        0 0
    • fousek  

      Mam takovy podezreni ze ubylo frezovanejch dilu, aby se mohla uskutecnit vyroba na thaiwanu, ale snad se pletu.

      Cena ramu nevypada spatne, ale na to abych si to koupil to ma malo cepu.

      0 0
      • warzone  

        ani nejde o tie capy,ale o to,ze mi tam chyba vahadielko vo vnutornom ramovom trojuholniku :/

        0 0
        • fousek  

          Jednocep je proste kompromis, bud se to bude houpat a bude to zehlit, nebo se to nebude houpat a nebude to zehlit. Ano to pohupovani se da do znacny miry eliminovat tlumicem, ale pak se zhorsuje citlivost, samo pak to muzes prepinat, ale ptam se proc, kdyz existujou reseni, ktery nemusej mit kurvitka v tlumici a nehoupou se a zehly.

          Samo i 4-cep je kompromis, ale uz je o hodne vetsi pole pusobnosti (4-cepem nazivam vsechno co nema bod otaceni zadni stavby v hlavnim cepu)

          0 0
          • kOmE  

            Jel jsi na nejakem treku s jejich full floater systemem? Velmi zdarile jednocepy.

            0 0
            • warzone  

              jj z Treka som bol tiez milo prekvapeny,ale skusal som aj Monster EN 2009 a hoci to trochu hupalo,geo bola fajn slapava,takze by to mierne pohupovanie vobec nevadilo…

              0 0
            • jIrI___  

              To je jednočep? Já si do teď myslel, že mám čtyřčep :)

              0 0
            • fousek  

              jo jel na Remedy tusim 9 a oproti Xku na vzduchu nic moc, jede to lip (aby taky ne, kdyz to ma 12kg), ale docela necitlivy. Takovej chrt s velkym zdvihem. Podle me je fullfloater kapku zcestnej, jak jdou oba cepy tlumice dolu, tak se musi foukat na vetsi tlaky a to podle me neni uplne dobry. To mi prijde lepsi prepakovani na CD Moto, tam si jdou naproti, takze jsou potreba naopak mensi tlaky, ale to jsem nejel a ani se o nem moc nepise.

              0 0
        • mr.antik  

          tak si koupíš Garryho nebo x dalších značek :-))

          0 0
      • Petr Heinik  

        Můžu ujistit, že výroba na Taiwanu rozhodně není tím důvodem.

        0 0
        • Black knives  

          Je o mně docela známo, že jsem velký fanda RB. Už jsem začal být nalomený na nového Monstra AM. Ale nové IQ, tam mně vadí zásadně jediná věc. Atypický tlumič. Vše, co je atypické, jednou skončí, a potom je rám k ničemu. Použít vahadlo, a dát tam normální tlumič, píšu vám o rám. Takhle ne.

          0 0
          • Kubas.1  

            To je pravda,no, ten tlumič může být časem problém

            0 0
          • gazman  

            Myslím že s vahadlem by to bylo i tužší.Připadá mi že musí pístnice,její uložení a oka tlumiče dostávat radiální šupy.

            0 0
            • soc  

              A uchycení k rámu vypadá na první pohled poměrně subtilně.

              0 0
          • Qeex  

            tady v diskuzi pod fotkou píše Kaplis , že tlumič na IQ 2010 už není atyp

            0 0
          • Petr Heinik  

            Zdravím, u modelů 2010 jsou použity standardní tlumiče FOX – standardní produkce bez jakýchkoliv speciálních ůprav pro RB. Tímto dochází k odstranění tohoto možného negativa.

            0 0
            • Black knives  

              Petře, byla by možná fotka toho uchycení tlumiče, aby bylo vidět, jak to vypadá i s rámem? Kvůli vám jsem nejel ani na veletrh do Brna. Řekl jsem si, že když tam nebude RB, tak nemám důvod tam jet.

              0 0
      • gazman  

        Tak tak.

        0 0
    • czajda  

      ok, takže nový xc model s velkým zdvihem bychom měli, teď by mě ještě zajímal nástupce monstera…

      0 0
      • Radek Broz  

        Kvůli tomuhle výkřiku jsi se zaregistroval?;)

        0 0
        • czajda  

          jednou to přijít muselo, pokud by to ovšem bylo více potěšující při komentování nějaké nahotiny držící řidítka tak se velice omlouvám .-)

          Minimálně při srovnání monstera s fotem IQ6 mám silně rozporuplné pocity a vidím xc s velkým zdvihem. Monster bylo kolo, které nebylo tuctové a mělo svůj styl, tohle sice taky není jedno z mnoha, ale něco tomu chybí.

          0 0
          • madcat  

            Souhlasím. Starý i novější Monstery byly kola, který měly „něco“. Prostě zaujaly, chytly za oko. Tady to nový kolo mě za oko sice chytne taky, ale zdaleka už ne tolik, není tam ten „duch“ nebo jak bych to nazval. A to uchycení tlumiče napevno k zadní stavbě považuju za ryzí neštěstí – jakoby hlavním důvodem k inovaci byla inovace sama – prostě to mít za každou cenu jinak, než to mají ostatní. Nemyslím si, že využít tlumič jako prvek, kterej má držet torzní tuhost zadní stavby, je správná cesta. Čep navíc by pomohl, takhle si myslím, že ten tlumič půjde zbytečně brzo do kytek.

            0 0
            • fousek  

              Sem nad tim premejslel a neni to o moc jiny uchyceni nez ma treba monster, tam taky vsechno drzi hlavni cep a tlumic, akorat tady je cep toho tlumice na prodlouzenym rameni az k patce, takze jakoby je oko tlumice u patky

              0 0
              • Dzin_CZ  

                Nevím jak je to ve skutečnosti řešené, ale pokud jsou o monsteru použity kulové čepy, tak by se tím problém přenosu sil na tlumič vyřešil.

                U IQ by nepomohli ani kulové čepy. Spíš si říkám, že jestli mají dobře zanalyzované průběhy zatížení a tedy vědí jaké síly do tlumiče půjdou, možná vhodným návrhem řešení zadní stavby docílili přijatelných hodnot zatížení. Konečně jakýkoli rám bez kulových čepů na koncích tlumiče do něj vnáší nějaké síly. IQ bude vnášet asi v principu větší, ale jde o míru. Jestli jí udrželi na uzdě, tak proč ne? A to prověří zkušenost.

                0 0
      • Kozel  

        Jak sem mel moznost dneska videt v realu, zvladne to v klidu stejne veci jako Monster o to strach nemam. Otazka vzhledu je veci vkusu, me se libi toto vic jak Monster.

        0 0
      • khenia  

        nj ty casy kdy se dal monster pouzit od XC pres EN, FR az po DH jsou pryc. Je to velká škoda. no jsem ještě zvědav na ten 180mm zdvihovy model

        0 0
        • gazman  

          Jestli to bude jen mohutnější a cenově podobná varianta této 6ti palcové verze, tak celkem nudná kolekce.Zachránit to může jen nízká váha,nebo oddanost značce,jinak nevidím důvod pro koupi.

          0 0
          • Al Stra  

            proto tu mame znacky jako Nicolai,kde si vybere snad kazdy

            0 0
          • khenia  

            no já mám to štěstí že mám monstera :D

            0 0
          • Monster1733  

            Nudná kolekce ? proč ? Dřív byl taky speedster,monsterAM a monsterEN .. a všichni si byli vzhledově podobní.. jen začali dělat misto monstra a speedstra , IQ a IQ6

            0 0
            • Mr.Duck  

              No pokud vim, tak i Dragster a Boxter už nebudou :-( Ale to mi nikdo neřek 100% zatim, rád bych se mýlil :)

              0 0
    • lutte1  

      Design v černé je dobrý ale nevím jak by na tom vynikly výraznější barvy.

      Bohužel tomu už chybí ten punc originality.

      0 0
    • robby1  

      líbí se mi to hodně moc, jestli bude i ve verzi 180mm tak budu uvažovat o koupi bratříčka mému Monsteru AM. Jinak pro výrobce: Monster je pro mě kult. Když na něm jedu na Gardě, tak se týpci ptaj, co to je. Je originální. Udělejte to tak jak to nedělá nikdo na světě! I kdyby to bylo šílené! CNC kousky bych neházel do žita. Klidně bych na nový rám takový kousek pro prdel přivařil. Třeba ze zadu na sedlovku. Neměl by žádný účel. Jen odlišení. Ať můžou ostatní přemýšlet co to jako je? To pak už není rámařina, ale umění. Až si ho budu u vás kupovat, tak si tam indivuduálně nechám estetickou cnc kostičku přivařit, ať maj mudrlanti o čem diskutovat!!! Zdravím všechny bikeri, až se stromy zazelenaj to zas bude…

      0 0
      • Frostty  

        Líp bych to asi nenapsal.

        0 0
      • kubad  

        přesně tak souhlas

        0 0
      • gazman  

        Rám je přísně účelová věc,hlavně u bicyklů kde se hraje na váhu,nějaké zbytečné kudrlinky jsou nesmysl,pokud to není kvůli tuhosti,nebo úspoře váhy,tak tam nemaj věci navíc nebo nějak pro oko dělané,ale těžší co pohledávat,to co popisuješ dělaj čínani u těch svých pojebaných pseudomotocyklů a jiných výrobků,ověšejí to barokníma kudrlinama že 50 ccm moto má vzhled pětistovky,když to pak slyšíš běžet tak je to k posrání:-)))

        0 0
        • robby1  

          Souhlasím, že rám je přísně účelová věc. Vyjímky jsou taky např. „extrémní“ kola za 1500Kč z Tesca pro „speciální“ kliety. Naopak nesouhlasím, že zbytečné kudrlinky jsou nesmysl. Je mnoho zákazníků (mezi které patřím), kteří chtějí mimo samozřejmou kvalitu a funkčnost taky něco extra, co vyčnívá, o čem se diskutuje, co je kontroverzní, co šokuje např.(CNC žebro u RB, Leftyna u Big C, VPP u Intense atd.) Pak je spousta dobrých kol jako Author, Merida atd., které určitý typ klientů neocení. Prostě chci mít na erbéčku zezadu na sedlvé trubce extravagantní cnc kostičku, která nebude mít žádný účel (z hlediska funkčnosti) a bude rámu naopak přidávat 90gramů a mě pocit naprosté vyjímečnosti. A ti co pojedou za mnou budou muset na ní čumět! Ahóój!!!

          0 0
          • gazman  

            Lidi trpí různýma úchylkama ta tvoje není nebezpečná,takže si ji měj a hýčkej ji.Čááááááu.

            0 0
          • goofy  

            Zrovna VPP neni zadna fajnova vecicka, ale velmi ucelna vec…

            0 0
            • gazman  

              No tak robby1 si ve svém postu protiřečí ve více věcech,ale nechtělo se mi to rozebírat.Co můžeš chtít po borcovi,který si chce nechat na rám něco přivařit jen proto, aby se na něj dívali ostatní lidi:-)

              0 0
              • Kubiczech  

                Bože, ty zase perlíš. Zkus někdy číst a přemýšlet, jak to pisatel myslel.

                0 0
                • goofy  

                  Ne.. v tpmle ma gazman pravdu :o)

                  0 0
                • gazman  

                  Není mi jasné na co narážíš.Osvětli mi prosím své geniální dedukce,po včerejšku mi to moc nemyslí.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Zaměňuješ originalitu a být originální s předváděním se. To ani moje geniální dedukce v příspěvku nezaznamenala. S tím,že je rám přísně učelová věc tam, kde se hraje o váhu s výhradou souhlasím. Nemyslím si, že by výroba nutně lehkých rámů byla doménou RB. Tak proč proboha vyměnit originalitu za, řekněme, nudnou uniformní účelovost?

                    0 0
                    • gazman  

                      No nevím toto a mě pocit naprosté vyjímečnosti. A ti co pojedou za mnou budou muset na ní čumět! je kapku mimo ne?

                      0 0
                  • Kubiczech  

                    Ale to vem déšť, spíš mi vadí to, že se hned bezdůvodně pouštíš do osobních útoků.

                    0 0
                    • gazman  

                      Že jsem napsal že je touha být středem pozornosti úchylka,tak to si myslí že je pravda,ale jako útok jsem to nezamýšlel,jetli to tak vyznělo,tak se robbymu1 omlouvám.

                      0 0
      • Jesterka  

        To je všechno sice hezký, jsem podobného názoru, ale otázka zní, co se bude víc prodávat: exkluzivní kultovka nebo něco „líbivějšího“ pro více zákazníků. Jakýkoliv výrobce potřebuje prodat a tím pádem se živit. Jesltiže je kultovka neuživí, tak co s tím (to je prosím řečnická otázka, ne výzva k dohadům)?

        0 0
        • gazman  

          Důvod proč sklouznul design nových RB tam kam sklouznul je myslím většině jasný,tos sem psát ani nemusel.I když ještě se pořád myslím veřejně neví, kolik to váží,možná je degradace designu poplatná výraznému odlehčení.Osobně ale pochybuju.

          0 0
          • KAPLIS  

            Nepochybuj! Váhová úspora je skoro 0,5kg…

            0 0
            • gazman  

              Nóóó tak to je samozřejmě jiné kafe,to beru jako krok vpřed ať to vypadá jak chce.

              0 0
            • Kubiczech  

              Skoro půl kil oproti čemu? AMku nebo ENku?

              0 0
              • KAPLIS  

                Proti rámu ve stejné kategorii. U mojeho starého speedstera proti IQ to bylo bez pár gramů půl kila. Některé další jsem taky vážil a bylo to podobné. Ten IQ6 co je na fotkách vážil lehce přes 3kg s tlumičem, řízením, patkou. Přesně si to nepamatuju, ale můžu převážit.

                Jízdní vlastnosti neumím u AM kola posoudit. Dal jsem si na tom asi 40km a vím, že to není kolo pro mně. Daleko víc mně sedí IQ 120mm. Jezdím XC a Marotony a tam si to užívám. Geometrie IQ6 je už o poznání jiná a je na ní znát chuť jet s kopce. Na kopec jsem se dostal na můj vkus docela těžce, naopak dolů jsem to pustil mimo cestu a bylo to parádní. Vyloženě mně to lákalo vybírat spíš těžší stopu. Odpružení se chová podobně jako na IQ 120mm, jenom je znát, že limit je posunut o něco dál.

                A pro ty co se nemůžou dočkat, tak ve čtvrtek v Opavském Hervisu budou kola naživo.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  nemůžu si pomoct, vypadá to naprosto parádně, za mě musím říct, že Vám v RB opravdu věřím;) a těším se, že budete dělat pořád parádní bajky a já si jednou jeden kousek (či více) koupím:-))

                  0 0
                • mr.antik  

                  V této velikost a barvě a tlumiči to vypadá dost dobře

                  0 0
                • KAPLIS  

                  Tady to máte na váze. IQ6 je velikost L a monster AM je velikost M. Jinak jsou stejně vybaveny (tlumič, řízení, patka…). Ve stejné velikosti by byl rozdíl váhy ještě o 60 až 100g větší. Navíc je u IQ6 použitý tlumič s nádobkou

                  0 0
                  • mr.antik  

                    ten IQ je i v eloxu?

                    0 0
                  • Kubas.1  

                    sem si až teď všiml – to má bovdeny vedený zespoda na spodní trubce? to teda zrovna moc praktický neni…

                    0 0
                    • pitos  

                      v čem vidíš problém? bovdeny se vedou normálně v kuse.

                      0 0
                      • Kubas.1  

                        bude se to například hůř čistit ten rám, a jelikož tahle část bývá špinavá nejvíc…

                        0 0
                  • fousek  

                    Ty jo takhle kdyz jsou oba vedle sebe tak bych rek ze to IQ vypada o dost lip, sice je uz dost podobny fure kol, ale stejne je hezci. Vaha celkem OK, ale co se mi nelibi je zase silnicni presmyk nebo blbe vidim?

                    Jinak na Mosterovy jetste neco chybi, hlavko a poradnej tlumic, vubec bych se nedivil, kdyby v podobnym setupu jako je to IQ se vysplhal na 3600g.

                    0 0
                    • kassar007  

                      Hlava je u toho monstra polozena vedle tlumice … Jinak mas pravdu, ze s tlumakem jako je na iq by vaha jeste stoupla.

                      0 0
                    • Petr Heinik  

                      Dobrý den, nejedná se o silniční přesmykač. Jde o smyk Shimano XT, který je nově k dispozici i ve verzi na navářku.

                      0 0
                  • pete_ax  

                    Vypadaji dost dobre oba dva ty ramy. Jak uz psal Jesterka – dosti nachylne na vyber barvy. V jedne nic moc, v jine naprosta parada.

                    0 0
            • Consuelo  

              Jen bych se rad ujistil, ze pro mne kultovni a jedinecne RB (silnice) opravdu nepocita ani v bujarem snu o presunu vyroby na Tajwan, jak tu zaznelo. A pokud by se tak stalo, ze by o tom informovalo dopredu, abych par ramu nakoupil. Dik za info.

              0 0
        • Volf  

          V čem je prosím tě rb exkluzivní kultovkou? já se v tom moc nevyznám a potřeboval bych se orientovat. v jednom nejmenovaným krámě v nejmenovaném městě jim visí tyto kultovky už skoro tři roky a nevypadá to, že by se jen tak dostaly do oběhu.

          0 0
          • karliner  

            Za exkluzívní se dá považovat minimálně proto, že kola RB nekoupíš v kdejakém cykloshopu, nehledě na další aspekty. Co se týče „kultovnosti“ nějaké značky, skoro každý význam toho slova chápe trochu jinak, pro někoho může mít kultovní punc třeba stará F1 od Favoritu, pro jiného kolo, o kterém napíšou článek ve společenském magazínu a pro jiného to může být RB…

            0 0
            • Volf  

              No to že ho nekoupíš v kdejakém shopu ještě nic nevypovídá o kultu. To záleží na úhlu pohledu. Třeba je to tím, že se o ně zákazník zrovna nepere. A jinak máš pravdu o tom, že kultovka znamená pro každého něco jiného. Já se proto ptal jesterky, protože tam jsem se dočetl něco o kultu. Třeba já za kultovku považuji Sidi. Je to značka s x letou tradicí výroby, používá vlastní patentovaná řešení, může se pochlubit x tituly mistrů světa a olympijských vítězů, jezdili nebo jezdí v ní ikony cyklistického světa a hlavně je to celosvětově známá a uznávaná značka. To já chápu jako kult.

              0 0
              • karliner  

                Jen bych podotkl, že fakt, že se nedá koupit v kdejakém shopu považuji za známku exkluzivity a ne kultu, ale to jsem se snažil popsat o post výše.

                Co se týče Sidi, to že v nich jezdí ikony cyklistického světa bych přičetl spíše marketingu, než čemukoliv jinému, protože žádný špičkový cyklista si nemůže jezdit v jakejch tretrách chce, jezdí v tom, co mu tým dá (kdo si zaplatí sponzoring) a basta fidli. Ad absurdum, kdyby se Botas rozhodl, že začne vyrábět cyklistické tretry a vyplatilo by se mu investovat příslušnou částku, tak by druhej den Liquigas zahodil Sidi a od Bassa, Kreuzigera a spol by jsi se z celostránkového inzerátu ve svém oblíbeném cykločasopisu dozvěděl, že konečně našli ty nejlehčí, nejpevnější a nejlepší tretry…

                0 0
                • Volf  

                  No proto jsem to tak i psal. Je to jen o úhlech pohledu. A je jen otázkou zda dnes celý kult čehokoliv není jen silný marketing daného výrobce. Na druhou stranu si zase myslím, že letitou tradici nemůžeš dohnat za pár let za předpokladu, že si jdeš sám svojí cestou a nekoukáš se po očku do cizí zahrádky. Takže je vždy jen otázkou jak to bereš. Já osobně si myslím, že RB nenabízí ani zázračné materiály, ani revoluční technologie nebo extra zvláštní zpracování / otázka frézovaných dílů je diskutabilní zda jde o design nebo přínos konstrukci / . Takže jde o to, jestli v dnešním globalizovaném světě je ještě možné přijít s něčím, z čeho se dá vytvořit kult.

                  0 0
                  • karliner  

                    Ale jo, v podstatě s tebou souhlasím. Pro mě RB kultovní značkou z různých důvodů je, pro spoustu dalších také, pro jiné zase není a tak to má být, tak je to v pořádku.

                    0 0
          • Consuelo  

            Nikomu fakt nepřipadá, že RB vybočuje z cesty a jako manufaktura je v ČR vpodstatě ojedinělé? Nejsem sám, kdo si říká, za jak dlouho asi vymizí tahle ruční česká výroba – u RB, Duratecu, Kovaříka, Lucase, Mrázka atp. V zemi, která ještě nedávno byla velmocí ve výrobě rámů (od Periče po Babického a F1) a měla nemálo světových závodníků (Rozvoda, Veselý, Cihlář, Daler, Matoušková, Pospíšilové, Tkáč, Fišera, Šimůnek a mnoho dalších) vypadá podle mě dovážená „čínská karbonová bída“ dost nepatřičně. Tak to cítím a jinému jeho názor neberu.

            Pro mě je kultem, chceš-li klasikou ve velo-průmyslu právě RB, SiDi, Campagnolo, Look, Deda, Cinelli atp. Těšilo by mě, kdyby RB zůstalo české a dělalo dál skvělé rámy – a taky silniční a opět v klasické geometrii jako dřív :)

            0 0
            • jIrI___  

              Stavět RB po boku Campagnolla a třeba Sidi, to chce už odvahu :)

              0 0
            • karliner  

              Matoušková a Pospíšilové – všechna čest, ale jejich disciplína má s cyklistikou společné snad jen to, že se provozuje s něčím, co vzdáleně připomíná kolo :-)

              A chybí ti tam třeba Christian Battaglia…

              0 0
              • Consuelo  

                Rozumím, netřeba to brát nějak dogmaticky. Mně se prostě RB osvědčilo kvalitou přesně tak jako Campagnolo, tak je prostě řadím vedle sebe. Nerad bych se dožil doby, kdy z ČR zmizí domácí výrobci rámů. To by bylo smutný.

                0 0
                • karliner  

                  To s tebou souhlasím :-)

                  0 0
                • Tušnak  

                  pod to se podepíšu

                  0 0
                • Volf  

                  No možná budu za kacíře, ale to že zmizeli jiní výrobci ti nevadí? Proč si myslíš, že ruční práce v Česku je něco víc než třeba na Taiwanu? Myslíš si, že tam neumějí udělat ručně rám? Proč si myslíš, že ručně svařený rám je lépe svařený než ten robotem? Nebo je to jen tím, že se prostě jen domníváš a věříš něčemu co jsi třeba jen někdy slyšel, třeba jako tomu, že dárky nosí Ježíšek. Já dost s podivem sleduji, že je někdo schopný srovnávat RB třeba Campagnolem :-) Kult značky přinesou teprve roky práce a já si myslím, že v dnešní zautomatizované a globalizované době už nikdy nikdo žádný kult nevytvoří, protože ekonomický diktát mu to nedovolí. RB je podle mého stejný kult jako věhlas našich umělců za hranicemi republiky / omlouvám se Gottovi a Rodenovi /.

                  0 0
                  • Karlos009  

                    On někde psal že ruční práce v česku je víc než na Taiwanu, nebo že ruční svár je lepší než robotem? (je svár robotem vždycky lepší než ruční?) On jenom psal, že RB je pro něj kultovní značka, osvědčila se mu, líbí se mu a dělá mu dobře vědomí, že ten rám dával dohromady nějakej bílej Pepík někde od Opavy. Přesně můj případ. Pravdu máš v tom, že RB bych já osobně s Campagnolem nesrovnával. Campa je pro mě podobná masová nadnárodní ***** jako např. Merida. Neříkám, že to jsou špatný kola, netvrdím že je RB lepší, ale neříká mi to nic. Je to ale můj názor a jestli ty ulítáváš na něčem jiným, vůbec ti to neberu. Někdo uctívá to, někdo ono.

                    0 0
                    • fousek  

                      Od robota je minimalne vzdycky stejnej:-)

                      0 0
                    • mr.antik  

                      Co si pamatuju, tak v továrnách Giantu (což je velká část světový prudukce) se chlubili tím, že se dražší rámy svařujou ručně

                      0 0
                      • Burizon  

                        Ruku v ruce jde nastavení robota na straně jedné a cit (um) svářeče na straně druhé. A když vidím ty naše svářeče, tak z 50ti je jeden skvělej, že málokdy má nějakou vadu… Takže bych víc věřil robotovi…:-)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          jenže tam bude několik stovek svářečů, který vařej ty značkový šlupky a pak několik desítek co vařej ty drahý rámy.

                          0 0
                          • Burizon  

                            o těch počtech dost pochybuju… :-D

                            0 0
                            • mr.antik  

                              no asi jich bude víc, někde tušim psali že v továrnách giantu se vyrobí přes 5 miliónů kol za rok

                              0 0
                    • Volf  

                      Tebe jsem se na nic neptal jasný !!!!!

                      0 0
                  • Consuelo  

                    No, kdyby si někdy viděl nějaký ten čínský velo-provoz a k smrti šťastné zaměstnance na vlastní oči, jak se patlají s rámy tzv. „světových firem“, tak bys tohle nikdy nenapsal. Nechci rozvíjet flame, ale už jsme v našem klubu uzavřeli sázky, kdo někoho uvidí první na rámu ze Severní Koreje.

                    A kult značky? Myslíš, že např. američtí výrobci „oceláčků“, garážoví výrobci, nejsou oblíbení? To je tak těžké pochopit, že někdo chce mít věc, která mu zpříjemňuje život (kolo, hudební nástroj, něco v z interiéru domova) vyrobenou doma, domácími řemeslníky, kteří svou práci dělají dobře? Mě by prostě ježdění na nějaké čínské „karbonové bídě“ netěšilo. Svezl bych se, ale bez radosti. Tak tolik.

                    0 0
                  • KRAJIC  

                    Svar dělaný robotem je tak dobrý jak dobrý je programátor-svářeč, který robota programuje a nastavuje hodnoty – čili opět je to o člověku.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Ale při samotném svařování už pak jsou vyloučeny lidské chyby (neujede ruka, je zaručena rovnoměrná rychlost svařování) a robota člověk naprogramuje jednou a už pak neustále dělá stejnou kvalitu svaru. Já osobně mám za to, že rám svařený robotem je na tom líp než rám svařený člověkem.

                      0 0
                      • Buf  

                        Nevím jaká je tvá profese. Ale kvalitní svářeč, když svár udělá tak zároveň ví jak ho udělal. Po robotu musí být nějaký systém kontroly a je otázkou jakou technologií a jakými lidmi s jakou kvalifikací ten svár zkontroluješ. V tom se podstatně liší ruční práce řemeslníka a je proto všude více ceněna než robot. Při svařovaní je tolik proměnných , které můžou způsobit vadu , že to nikdy není o kvalitě výroby, ale vždy jen o kvalitě řízení jakosti.

                        A pak RB jezdím i proto, že to je dural který se po svařování tepelně zpracovává a jeho životnost je mnohem delší než ty slitiny hliníku pro masovou automatizovanou výrobu. A to je zase o materiálech a použitých technologiích.

                        0 0
                        • gazman  

                          Myslím že žíhání pro odstranění vnitřního pnutí,což je ta slavná tepelná úprava se kterou se RB furt ohání je standard u většiny slušných výrobců rámů,ale jestli ne tak jsem měl příliš vysoké mínění.

                          0 0
                          • Buf  

                            Slitiny hliníku které používá RB se tepelně vytvrzují a nejde jen o odstranění vnitřního pnutí.Žíhaní na odstranění pniutí to většinou moc nepomůže, svár jako takový nikdy nepraskne ve svaru ( pokud není porézní a je dostatečně provařený), ale v oblasti kolem svaru, která je tepelně ovlivněná a dojde zde i k ochuzení matrice o legury. Proto praskají rámy většinou kousek vedle sváru.

                            RB je poctivý materiál a poctivá ruční práce, pro někoho možná i kult.To máš jako s lyžemi , proč se všichni vrací ke starému poctivému dřevěnému sendviči.

                            0 0
                            • gazman  

                              Měl jsem dojem že to jen vyžíhaj.Ptal jsem se na to i lidí z RB na některém sportlife,myslím dva roky zpět a o vytvrzování mi nic neřekli,možná nechtěli.

                              Jinak nesouhlasím že žíhání moc nepomůže.Jde o odstranění vn.pn v celém svařenci né jen ve svárech.Když je ten svařenec v některém směru našponovaný a ještě mu dáš v tom směru štos tak je mnohom náchylnější na prasknutí.I když teď si říkám že tam to pnutí nebude tak velké jako u prostorových rámů,které jsem vyráběl pro motorky,rám od kola je placka,pokud to není dragster,atp.

                              Pokud jde o tep.ov. oblast tak souhlas.

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        • Burizon  

                          Nevím, jak u výroby kol, ale u výroby dopravních prostředků (což kolo defakto je :-) ) se sere na to, jak si svářeč myslí, jak svar udělal a stejně jako u robota je podroben jeho svařenec vizuálkou, kapilárkou a magnetkou… Takže oba mají stejný systém jakosti… (a hodnota kvality NDT je příslušná poctivosti výrobce, popř. zákazníka a řídí se povětšinou normou)

                          0 0
                          • Buf  

                            Norma je jen to co musí být splněno, ale neříká nic o tom co může být splněno. A o tom to je. Jaká je podle tebe norma na rám horského kola. To že si RB zvolí a vybere výrobce. Že si zvolí a vybere materiál a technologii a stroje ti nikdy žádná norma neřekne. A to je o tom kultu…

                            0 0
                            • Burizon  

                              Byla tu řeč o žel. vozidlech (proto smajlík za přirovnáním, že kolo je taky DP), kde je hromada norem… Kéž by byly (a třeba jsou) takové normy i u kol :-) Takže ještě raz, vše závisí na výrobci a zákazníkovi, na čem se dohodnou… A u nějakých typů výrobků jsou díky Bohu „buzerováni“, aby nedošlo náhodou k problému… Takže oka, máte též pravdu.

                              0 0
                      • gazman  

                        Za předpokladu že pokaždé svařuje naprosto stějný svařenec,čehož je nesnadné dosáhnout(stejná mezera,stejná tloušťka materiálu a napětí ve vláknech,čistota svařence,stejný plyn,dokonale stejný průměr drátu,stejná okolní teplota atd.).Člověk,svařeč je schopen na většinu výkivů v homogenitě svařence a ostatních aspektů při svařování reagovat,naopak robot na většinu aspektů nereaguje.Těžko říct co je lepší.

                        0 0
                        • fousek  

                          Zas kdyz vari ramy jeden po druhym tak tam ma stejnej plyn, drat i stejnou mezeru. Jasne v zakazkovy vyrobe by byl robot dost prodelecnej, ale v seriovy bych si troufnul tvrdit, ze bude vyrazne lepsi dobre nastavenej robot nez clovek.

                          0 0
                          • gazman  

                            Je to možné,ale na druhou stranu,jednou se ta flaška s plynem musí vyměnit,pokud nemaj va velkých fabrikách rozvod a velkou nádobu,což pochybuju,jde taky o průtok toho plynu atd je tam toho moc jak píše buf.Drát vůbec stejný průměr mít nemusí,stačí když ten co tu špulku v mašině mění s ní o něco klepne a už máš na několika místech zůžení,nebo ta cívka už může přijít poškozená od výrobce.Mezera stejná nemusí být záleží na přesnosti celé stolice i na přesnosti umístění stolice vůči svařecímu automatu.Zachovat vždy stejné podmínky je dost těžké.

                            0 0
                            • fousek  

                              Jasne ze nikdy se nepovede vsechno udelat stejne, ale strojova vyroba k tomu ma vetsi prepoklad nez rucni.

                              0 0
                              • KRAJIC  

                                Zkus si prosím přečíst to,co kousek výše napsali kluci co svařování rozumí – jsou tam zajímavá fakta, které to té neodborné oponování sráží někam hluboko do hoven.

                                0 0
                                • Volf  

                                  Víš pokud tě někdo naučil, že sprostostí dodáš váhu, tak lhal. Jen ze sebe uděláš to co jsi ze sebe teď udělal. Fousek má naprostou pravdu. Proč si myslíš, že došlo ve strojírenství k masivnímu nástupu CNC technologií, když na konvenčních strojích dokázali staří fachmani také udělat kvalitní práci? Asi víš o strojařině kulový tak ti napovím. Vezmi si klasický soustruh a nech soustružníka udělat 10 naprosto stejných kulových čepů / je to jednoduchý díl pro tvoji představu koule nasazená na kuželu, který je zakončen závitem /. No a stejnou věc nech udělat na CNC soustruhu. Ruční svařování bude opodstatněné pouze u špatně připravených trubek, ale pokud bude kvalitně připravená trubka, tak nemá ruční svar v ničem žádnou měřitelnou výhodu a naopak si myslím, že tam bude mnohem větší riziko případné chyby z důvodu selhání lidského faktoru. Jo a nejsem teoretik ani ve strojírenství a svařováním jsem se před listopadem žililv rámci svojí profese.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Dekuji nacelniku ze ses me zastal. Nejdriv sem mu chtel napsat neco o pilniku v rukou zamecnika a CNCcku, ale pak sem si to rozmyslel.

                                    Co jsem odpozoroval pri svarovani (vetsinou velke konstrukce, bez upinaciho pripravku) tak svarecovo nejoblibenejsi nastroj je kladivo a hned po nem svarecka.

                                    0 0
                                    • KRAJIC  

                                      Když už něco přivaříš a nemusí to být extra svar, tak už s tím kladivem moc nenaděláš kromě nějaké úhlové korekce. A pokud ano, tak za cenu deformace destrukce materiálu mimo svar – ten už tě nepustí.

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        jo prave vetsinou o ty uhlove korekce jde, nejdriv se to naboduje, pak se to toho ruzne mlati a pak se to teprve svari na cisto

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Samo ted nemyslim ramy u kol, to by bylo dost smutny kdyby je nekdo delal bez upinaci stolice

                                          0 0
                                      • Volf  

                                        Fousek měl asi na mysli ,, doladění ,, spáry mezi materiály, která má zásadní vliv na kvalitu kořene svaru a to je zase ta nejdůležitější část svaru, která rozhoduje o jeho kvalitě. Ty různé krycí housenky jsou již jen pro oko. Tedy pokud jsou na kolech dvouvrstvé svary.

                                        0 0
                                  • Vilém  

                                    nj, ale to je prave ono, pokud je kvalitne pripravena trubka, pokud to je spravne sesazeno vuci sobe atd. Ten svar je az ta posledni a hlavne esteticka vec. Proto treba tolik ramu, od velkovyrobce, jako je Merida, ja krive svarenych, nema stredove trubky v ose ramu, krive privarene zadni stavby, spatne sesazene trubky zpusobujici lupani, atd. Taky zalezi na naslednych upravach, po vareni, proto se mi treba podarilo zlikvidovat ram od Meridy asi za 3/4 roku, praskl na 3 mistech, vzdy na prechodu svar-trubka. No a co si budem povidat, nasazeni svarecich robotu, neni ani tak o tom ze vari kvalitneji, predevsim toho udelaji mnohem vic a pri tech poctech kusu, co takove fabriky delaji, to vyjde lip nez platit 50 svarecu.

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      Lidský faktor je největší překážkou k dosažení potřebné kvality a proto se víc a víc výroby automatizuje. Doufám, že to nikdo z malovýrobců nevezme jako urážku, ale ruční svařování je pro ně z nouze ctnost, protože ve svých malých objemech si prostě nemohou dovolit robotizované svařování. a jedním ze základních pravidel obchodu je. Ze své nevýhody udělej výhodu. Proto se pořád tak nějak nostalgicky upínáme k fikci, která tvrdí, že je ruční svar kvalitnější. Ano ale pouze za předpokladu že se odflákla příprava materiálu před svařováním. Je to stejné jako se žíháním. Kvalitní žíhací pec, která nebude jen na to, aby se v ní ohřáli rámy a před ní dělník, který tam ty rámy fláká, tak tu také malovýrobce jen tak nezaplatí.

                                      0 0
                                      • Karlos009  

                                        Volf má Meridu, to je úplně jasný.

                                        0 0
                                        • Volf  

                                          tu má čenda :-)))))))

                                          Já mám obyčejný ocelový ve Státech a předpokládám, že robotem z True Temper vařený KHS Team…

                                          0 0
                                      • Vilém  

                                        Ale ja prave psal, ze ten svar neni az tak podstatnej, spis to okolo. Kdyz nekdo, z duvodu nizsich nakladu, zkrati nebo zcela vynecha, tepelnou upravu, tak se to potom nekde promitne. Stejne tak, kdyz nekdo bude skladat trubky, do nejakeho pripravku, ktery pak jde do svareciho robota, pod tlakem nejake silene normy, kterou musi stihnout, tak to pak vypada, tak jak nektere masove vyrabene ramy vypadaji. Z venku krasny svary atd, ale jak pisu, ty nejsou vse. Ta pec neni az takovej problem, maji ji v kazde trochu vetsi fabrice, nebo kazde kalirne. Takze pokud nekdo bude kusovy vyrobce a nebude na to mit tak si to zada jinde. Osobne verim, ze takovyto malovyrobce se proste o tyhlety veci postara a nesetsi kazdy halir v nakladech, jako megavyrobci.

                                        0 0
                                        • Volf  

                                          Tepelná úprava často jen znamená, že ten rám nějak po svařování ohřáli. Pokus si koupíš ,, hlínu ,, z materiálu 6…, tak tam je tepelná úprava nutná. U slitin 7… je zbytečná, protože ten rám sám ,, stárne,, a již po cca 14 dnech má kolem 85 % původních vlastností.

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                      • jIrI___  

                                        Vidím to obdobně.

                                        0 0
                                    • KRAJIC  

                                      Pravda – jde o kvantitu a efektivnost výroby v případě nasazení robotů.

                                      0 0
                                  • KRAJIC  

                                    No já se taky neživím jako prodavač květin, osobně jsem nikdy nesvařoval, ale na svařovně jsem často. Co má prosím společné CNC obrábění se svařováním?? Konstruktér leteckých motorů nejsem, ale v konsrukci dělám. Od příštího roku budem ve firmě svařovací robot mít, tak se můžem pustit do odbornější diskuze.

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      Základní principy eliminace lidského faktoru, opakované přesnosti a efektivity výroby. A předpokládám, že proto jste si ho tam také pořídili. A parafráze manimky z Pelíšků a svařeči nebudou mít co žrát…

                                      0 0
                                  • gazman  

                                    Škoda že se mi nepodařilo ukecat člověka,který pro mě prováděl svařovací práce na mnou vyráběných motocyklových rámech,aby sem k tomu teoretizování něco napsal,je to dlouholetý praktik a učitel na svářečské škole ve které jsem i já prošel několikrát jeho rukama jako kurzista (mimo jiné i WIG) .Byl u toho když se začal u nás používat WIG,dá se říct že byl průkopníkem.Říkal že se nemá chuť přít o věci,které jsou jasně dané s lidma co to nedrželi v ruce.

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      Možná to u svářečů je podobné jako u právníků – dva právníci = tři právní názory na stejnou věc…

                                      0 0
                            • Burizon  

                              O nějaké výměně flašek bych se u firem s automatem nezabýval. Kvalita (čistota) plynu je dodržována výrobcem na vysokém čísle (Ar až 99,999%) a hlavně si myslím, že robot může měnit objem průtoku plynu ve vztahu k poloze svařování (měrné hmotnosti vzduch vs. Ar, popř. jiná směska), čímž může udržet kvalitu opět o něco výše.

                              Ale spíš by mě zajímalo, čím se ty Al-slitiny u kol vaří? TIGem? (dnes je to tak daleko, že se defakto dá svařovat všechno, vším a všude :-))

                              0 0
                              • gazman  

                                Rámy,které jsem vyráběl byly svařeny metodou TIG(WIG).Jak to dělaj ve velkém nevím,ale předpokládám že automaty fungují na stejném principu(netavná wolframová elektroda-přídavný materiál-netečný plyn).

                                0 0
                                • Burizon  

                                  Jojo, taky jsem toho názoru… Pak místo průvlaku u COčka mění elektrody :-) (musí udržet tvar jejich zakončení) Kurňa, někdy bych to chtěl vidět… Když jsme byli ve Škodovce ve svařovně, to byla paráda… Kolega se pak ještě raději ujistil toho, co nás provázel, zda jsou tyto technologie ještě pozemské :-D

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Ten WIG svařovací robot má taky průvlak a cívku s drátem.

                                    0 0
                          • Consuelo  

                            Prosim tě, viděl jsi někdy, s jakou precizností opracovává materiál člověk, živící se ruční výrobou rámů, a naopak ten, kdo upne pár trubek do svařovací kozy a pustí na to robota? Rozdíly v přesnosti, co mohu soudit, jsou propastní, a to bez legrace. Kdo neviděl, jak se např. s ocelí mazlí Kovařík, nebo u hliníku Lucas, asi těžko pochopí. A o tom, co jsem mohl vidět např. v Německu či ve Státech nemá vůbec cenu mluvit. Zkrátka, asijský rám určitě něco vydrží, ale radost z jízdy v tom není. To já si dopřeju z Asie rád věci, které za to stojí – umění, literatura, kuchyně atp. Věci, kterými se rád obklopuju, bych raději domácí. A podotýkám, že nejsem žádný Rockefeller.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nechci teď řešit vůbec kvalitu sváru člověk x robot. To stejně vždy bude záležet na konkrétním případě a nelze paušalizovat.

                              Jen k té radosti z jízdy. Já tedy mám při jízdě radost z toho že jedu, případně si vychutnám, že třeba odpružení pracuje precizně a dělá co má (tedy jde o funkci). Ale že bych při jízdy myslel na to, jestli takový nebo makový svár, to opravdu nehrozí a tedy svár mi nemůže nijak zvýšit/snížit radost snížit (tedy až na situaci, že by prasknul, to by mi radost neudělalo).

                              Chápu, že někoho může potěšit pěkný svár, když se doma koukne na vyleštěné kolo (můj případ to není, ale tohle chápu), ale radost z jízdy v souvislosti se sváry?

                              0 0
                              • hanz  

                                přesně, užívám si jízdu jako takovou, největší radost mi přináší že kolo funguje přesně jak si představuju a je mi fuk jestli to vařili v číně nebo jiný zemi a jestli to vařil robot nebo ožralej mexikánec v americe.

                                0 0
                                • nissarati  

                                  když jsi tu dával kdysi fotku rámu santa cruz made in taiwan tak ti to fuk nebylo

                                  0 0
                                  • hanz  

                                    mě to fuk bylo, to nebyl muj rám. Mě sralo to že se tím nikde nechlubili.

                                    0 0
                                    • nissarati  

                                      o.k., já při úvaze, že platím dost za us made dostanu taiwan made bych to rozdýchaval sakra dlouho

                                      0 0
                              • Consuelo  

                                To máš určitě pravdu. Jízda je na 1. místě. Ale mě by prostě netěšilo, kdybych sedlal stroj vyrobený za nedůstojných podmínek na druhým konci planety. On i takový Kovařík je oproti podobným strojům zahraničních manufaktur opravdu až nehorázně laciný, i když na něj musí třebas českej študák pořádně pošetřit. Ale ta radost pak! :) A takové RB nebo Lucas, to je prostě paráda, že se stále drží.

                                0 0
                                • Oakey  

                                  Tou radostí z jízdy bych měl na mysli, že kdyby měl jezdit na kole, kde jsou odfláknutý sváry (viz. pár nejmenovaných amerických velkovýrobců) tak by mi sr..o už jenom to vědomí, že kolo, za který sem vysolil těžký peníze není úplně vychytaný…

                                  0 0
                      • karliner  

                        Zřejmě proto se nejkvalitnější výrobky ve všech možných odvětvích dělají ručně a největší šunty vyrábí roboti na pásu…

                        0 0
                        • hanz  

                          stejně jako se nedá globálně říct jakej svár je kvalitnější tak se stejně nedá říct že ruční práce je nejlepší a proto se nejlepší věci dělaj ručně. Ono to bude spíš tím že ty nejlepší a nejdražší věci se většinou dělaj v malých seriích kde by se montážní linka nevyplatila. Ale taky to nejde říct uplně.

                          Za posledních pár let jsem měl odhadem 15 různých fullů, vyslověně zmršený byli jen dva, shodou okolností oba dva vařené ručně.

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Zřejmě proto se nejkvalitnější výrobky ve všech možných odvětvích dělají ručně … Nemyslím si, že by to bylo kvůli tomu, že prostě člověk je kvalitnější pracant než robot. Těch nejkvalitnějších výrobků se nedělají takové série, aby se vyplatilo stavět a zařizovat, ať už pružnou nebo tvrdou, výrobní linku, proto se tyhle výrobky dělají ručně a firmy se tím pak honosí jako „kvalitní ruční výrobou“ a přitom ví, že jiná možnost tady nebyla a pokud by se náhodou vyskytla, tak tam s radostí a oddychem zapojí roboty.

                          0 0
                          • mr.g  

                            asi tezko rict co je kvalitnejsi jestli robot nebo clovek to zalezi individualne jak tady rikate, me jde o to (bohuzel nemam ceskej ram ani delanej rucne) ze u rucne delanejch ramech mam pocit ze to lidi delaj z radosti (u maych vyrobcu) a maj k tomu vztah a to je pro mne vzhledem k tomu jak zboznuju kola dulezity (je to jako italsky auta proste passion)

                            0 0
                            • hanz  

                              jo tak tomu rozumím, ale když máš opravdu drahej, ručně dělanej rám od kultovní značky a zjistíš že je křivej tak te passion rychle přejde

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Tohle já zas neřeším. Pokud se mi rám líbí, tak je mi úplně fuk kde a jak je vyráběný.

                              0 0
      • KRAJIC  

        Z které části Ostravy jsi?

        0 0
    • Kubas.1  

      Moster byl Monster, ale tohle se taky povedlo ;-) Jenom si říkám, že ta zadní stavba mohla být trošku robustnější, tlustší, ale je to pěkný i tak :-)

      K tom co tady všichni píšete… je pravda, že starej dobrej Monster byl taková „originalita“, něco co žádnej jinej výrobce neměl – jednočep se už moc nevidí, frézovaný díly už vůbec ne, a tak dál … ale tak vývoj jde dál, a prostě buď si zvyknem, nebo ne :-)

      0 0
      • Kubas.1  

        …když tak čučím na tu fotku, tak si taky říkám, že to spíš vypadá jako vysoký XCčko, ale tak možná s pořádnýma zubatýma gumama, jinýma klikama a jiným sedlem už by to vypadalo jinak ;-)

        0 0
      • Qeex  

        Je to sice náhrada za monstera, a všichni tu vychvalují jeho originalitu a neokoukanost, ale ještě o třídu výše mi přišel Dragster, srovnat jej s konkurencí pomalu nejde, kopec cnc dílů, nádhernej design, o to víc mě bude zajímat jeho nástupce. Jinak IQ 6 se mi líbí, určitě bych si ho rád vyzkoušel, ale už to pro mě není rám co si musím za každou cenu koupit…i když, když jsem viděl poprvé Dragstera FR v poslední prodávané verzi , tak jsem byl vcelku „znechucen“, a teď jej mám, jsem rád že jsem ho koupil a jsem z něj nadšenej.

        0 0
        • Kubas.1  

          Jojo, mě se taky Monster nelíbil, a připadlo mě to strašný…ale pak sem se do něj tak nějak zakoukal, a příští kolo bylo jasný :-)

          0 0
        • Vegan  

          No me se kuprikladu todle liby o mnoho vic jak Monster, ktery se me osobne teda vubec ale vubec nelibyl ( nic mene to je vec subektyvni a kazdemu se liby neco jineho ). Co mi vadilo a vadi i ted vice je pouzity system odpruzeni, ale to je take subektyvni. Tzn pokud budu hodnotit jen vzhled tak tohle vypada o moc lepe. Fungovat na prd to podle me bude uz jen proto, ze je to defakto primy jednocep, ale take kvuli tomu, ze to bude strasne stranove namahat tlumic a celkova tuhost bude naprd coz ve vysledku pri teto konstrukci podle meho odnese tlumic a ten diky nestandartnimu uchyceni bude vyborne zhanet :). Tod muj nazor :).

          0 0
          • lutte1  

            No vidíš a mě se zas nelíbí Giant.:)To máš u všeho.:)Hlavně že si každý najde to co se mu líbí a vyhovuje mu funkcí.

            0 0
            • Vegan  

              Jak rikam je to subektyvni pocit kazdemu vyhovuje neco jineho takze ja to respektuji. ( me se vzhledove zrovna ten muj zebrinak take moc neliby :P ) Krasny bajk je podle me trebas Frogyna.

              0 0
          • goofy  

            Liby, libyl, subjektyvni… Boze muj :-D

            0 0
            • Kubiczech  

              Prostě „Vegan power“. (:

              0 0
            • gazman  

              On je dislektik,buď v klidu:-)

              0 0
              • goofy  

                V tom pripade se i omlouvam. Vetsinou na tohle ani nereaguju, ale tohle me dostalo :o)))

                0 0
                • Qeex  

                  já bych se neomlouval, od té doby co je kontrola pravopisu i v prohlížeči bych ho neomlouval. Klidně bych ho tu za to pranýřoval, a nejen za pravopis,ale i za ostatní výroky, hlavně co se systémů odpružení týče :-D

                  0 0
                  • Vegan  

                    :-D :-D :-D Okk na dalsi trip jedes na strese spolecne s kolem a spis se psem v boude :) :) :P :o) aby te ty blbe vtipky presly :P

                    0 0
                    • Qeex  

                      Myslím že pro mě bude největší trest, že celej trip budu muset odjezdit na přímem jednočepu. :-D :-D :-D

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Panove, jestli budu sedet na lanovce zas mezi Vama, tak Vas budu mlatit oba!

                        I kdyz nevim, Vegan Gas is powerful than my :-D

                        0 0
                        • Vegan  

                          Ty tak TY kamo pobezis pod lanovkou na vrch pesky :P

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Sam vis, ze s tim nemam problem :-P

                            0 0
                            • Vegan  

                              No proto to pisu aby si vedel jak jsem na tebe hodnej. Oproti qeexovi :P

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Mno uvidime co pristi rok bude, budou jiny priority nez road trip…

                                Jo k veci – RB se mi asi libi, i kdyz jsme pak hned s Q hledali, kde co okopirovali…asi se shodnem, ze to je kombinace Yeti (prvni nasel Q) a Lapierre (to jsem zas nasel ja :-) )

                                0 0
                                • Stingray  

                                  mě ty iqčka přijdou jak okopčenej Ironhorse Bootleg…

                                  0 0
                                  • Qeex  

                                    a v čem je to podobný? já tam nenašel ani jeden podobnej prvek. Jinak k tomu co se píše vejš…já nemluvil o kopírování, ale o podobnosti

                                    0 0
                                    • TinkTink  

                                      Myslíš, jo?

                                      0 0
                                      • Tomínos  

                                        Má to kulatý kola, žejo :-) Taky jsem si toho všiml, možná by výrobci mohli zkusit nějakou inovaci v tomhlee ohledu aby se odlišili :-)

                                        0 0
              • krokus  

                Dyslektik se píše takhle, ale to je jedno:-)

                0 0
    • Kubas.1  

      2 Petr Heinik – a co praktická stránka? Jak to jezdí? :-)

      0 0
      • Kubas.1  

        Mám na mysli, jestli je to například ideálně vyvážený mezi oběma Monstry (jezdivost AM, odolnost EN), nebo k čemu se to více přiklání

        0 0
        • friblos  

          docela to jde, ale to frézování tomu dost chybí:-( ta váha 3kg i s tlumičem je pravda?

          0 0
    • jeniiiik  

      Já to věděl…už jak se tady začalo spekulovat o tom, že monster končí jsem si myslel a psal tady, že nový rám bude na bázi IQ. Takže jsem to odhadnul dobře. A to nové, líbí se mi moc…ale jsem rád, že jsem stihnul MONSTRA AM.

      0 0
      • Kubas.1  

        …tady uplně každej piše „je to super, ale sem rád že mám Monstera“ :-D

        0 0
        • Kubiczech  

          Já jsem taky rád, že mám Monstera, ale mít ho ve váze tohohle IQčka by mi nevadilo. (: I když kdyby bylo IQ v XLku s Vectorem od X-Fusionu, tak to zase tak tragický rozdíl nebude.

          0 0
        • jIrI___  

          No prostě se bojí napsat, že se jím nový IQ6 nelíbí :)

          0 0
        • jeniiiik  

          To je jednoduché, líbím moc, ale Monster víc. Oproti jiným kolům prostě vypadá jinak (více frézování) a IQ už obyčejněji, ale taky moc hezky.

          0 0
      • orgoj.chorchoj  

        Nic proti, ale Monstr mi vzdycky pripadal trochu montstrozni jak ty „fuly“ z Teska :D Zato to IQcko vypada jako kolo. A vo tom to je!

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • friblos  

          váha je skvělá jenom jestli nebude moc praskat:-( jinak vzhledově si už docela zvykám

          0 0
    • Karlos009  

      Dotaz na PH: Kdy se na RB webu objeví nějaké konkrétní informace?

      0 0
    • Bafoon  

      dnes jsem objednal svoje první RB – jsem ukrutně zvědavy :-) http://www.racebike.cz/18-crr-ram.aspx

      0 0
    • Kubas.1  

      …přes 250 příspěvků, některý pochvalný, jiný zklamaný, plno debat, občas i hádek, a to vše jenom kvůli jednomu jedinýmu kolu :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mr.antik  

      Buďme rádi že to někdo umí udělat. Já osobně si počkám až se objeví nějaká napodobenina VPP :-)))

      Pak klidně dám i nějakej peníz navíc.

      Jinak kdo nezná, tak zajímavý počtení:

      http://allanti.com/…de-pg328.htm

      0 0
      • fousek  

        Takze nakonec jako jedni z mala muzeme mit potencialne kola z evropy:-)

        0 0
        • mr.antik  

          myslim že ne, zkusim dohledat tu reklamu, ale tam psali že zrovna reign a ostatní drahý fuly se právě ručně svařují na taiwanu a každej projde rentgenem a bla bla bla…

          0 0
    • majky123  

      trošku zaspamuju :)) nejaky fotešky – více fotek jsem dal na http://www.bikenet.cz/…arni-monster

      0 0
      • majky123  

        ještě větší velikost…trošku pršelo :)

        0 0
        • friblos  

          jezdil jsi na tom, nebo jsi to jenom fotil?

          0 0
        • Oakey  

          Ty červený díly tam sou mazec, začínám o nich docela silně uvažovat,až současný odejdou do věčných lovišť…

          0 0
        • robby1  

          Vypadá dobře! Myslím, že to bude dobré maso.

          0 0
        • goofy  

          Hmm.. Vyoada to fakt pekne.. Asi si pockam jeste na tu 180mm verzi :-)

          0 0
        • robby1  

          fakt se mi líbí! Těším se, jak bude vypadat ta 180mm verze!!! Paráda!!! Jen mám připomínku k názvu: nelíbí se mi IQ, je to takové popové. Dal bych tomu název např. GURU. A každý zákazník by si k tomu mohl sám zvolit přídavné jméno, např. lesní GURU, fousatý GURU, černý GURU. (samozřejmě v angličtině) nemám skvělé nápady???

          0 0
          • XC-biker1  

            :D

            0 0
          • Kubiczech  

            Já bych IQ nechal a každý zákazník by se mohl zvolit mezi přídavnými jmény hluboce podprůměrné, podprůměrné, průměrné a nadprůměrné.

            Popový název, Lesní Guru…kaviárový tousty… (:

            0 0
          • Jaromír  

            hm… kdyby to aspoň nebylo 6, ale třeba 6000…

            " IQ 6 ? to je málo i na skleničku vody !"

            0 0
        • pete_ax  

          az na tu zmet kabelu kolem stredu je to dobry…

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Tušnak  

        no čím déle se na to dívám, tím více se mi to začíná líbit.

        0 0
        • l-e-t-o  

          přesně tak. mě se hodně líbil i loňský model (nezprohýbaný). A abych řekl pravdu, tak z monstrů se mi nelíbí ani jediný. mám radši tenhle typ kola. Monster mi přišel už takový hodně mohutný.

          0 0
          • Omen  

            taky to byl MONSTER

            0 0
            • l-e-t-o  

              to jo no:) Monstrózní kolo s názvem Monster. jak originální :-P

              0 0
              • Omen  

                však jo když pod sebou vidím tu rouru tak mám opravdu pocit bezpečí i bez allways s křidélky :-D. A nemusím mít vepředu blatník mám rouru :-D

                0 0
    • alex44  

      Použiju toto vlákno, nevíte co je ta jejich příplatková barva Black Finish, jestli to je klasická barva, elox, nebo něco jiného? Dík

      0 0
    • Karlos009  

      RB ceny a specifikace 2010

      IQ6 s DHX Air 5 za 21K je opravdu dobrá cena, jenom je škoda, že na jakékoliv další informace na webu je RB tradičně skoupé. :-/

      0 0
      • Oakey  

        Ale ještě lepší ceny sou na komplet kola – IQ6 na Foxech, v XT za 50… když uvážim, co dostaneš v tý ceně za rám, tak paráda

        0 0
        • kali222  

          jo za 50 se da sehnat uz hezkej ram, kterej nebude mit na kopci kazdej druhej O:)

          0 0
          • Radek Broz  

            Dost relativní – já mám sjezďáka, který tady nejsou vůbec, ale ve Francii si každej sedal na zadek z JMTho Dragstera, kterejch je tu plno;)

            0 0
          • nissarati  

            oakey určitě myslel, že v ceně 50 máš kvalitní rám rb iq a ne nějaký rám za 50

            0 0
      • orgoj.chorchoj  

        S Foxem nemam zkusenosti a ani na BF jsem toho moc nenasel – mozna blbe hledam :

        Muzete se tu nekdo podelit o nazor na pruzeni u IQ RACE? Koketuju s nakupem fullu a tohle RBcko se mi libi.

        0 0
    • Frostty  

      pěkně :-D : http://www.racebike.cz/…/78/iq-8-ram

      0 0
      • Mr.Duck  

        Jojo, psal to PH na 720ce, a taky o novym DH modelu, no sem na to zvědavej,,,zas si jako dělám naději,že bych tou dobou moh mít love a třeba o tom rámu moh přemejšlet ;D

        0 0
        • Frostty  

          Mě spíš „sere“ že sem chtěl něco na RB rámu postavit do léta. Co už, nebude RB, bude něco jiného.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Rozumim ti no, já zas hrozně chtěl, až budou prachy, stavět Monster EN, a taky z toho asi nic nebude, ale furt sem zvědavej na ten jejich DH model, beztak rozhodně nebudu mít love dřív než oni to budou mít v prodeji, spíš o dost pozdějc ;(

            0 0
            • Frostty  

              No jako normálně bych to neřešil, ale zrovna prachy jsou :-D. Iq6tku nechcu a Monstra už neseženu, respektive se ho nikdo nezdá. Holt se začnu dívat i jinam než po RB.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jako monstery sou na bazarech docela hojný, ale asi by to chtělo hodně koukat a objíždět, najít ňákýho v dobrym stavu ) Ale taky se tý iluze, ač nerad, vzdávám. Já doufám, že ten novej DH model překvapí a bude to porno jak ty „starý“ děla. Nicméně začínám taky směřovat svym výhledem (furt ale stejně nehrozí koupě ;( ) k věcem typu Big Hit, Faith, Banshee WC a podobně, no uvidíme…

                0 0
      • gazman  

        Ať jdou s tou politikou do ******.Neustálé přesouvání, tajnůstkaření, pár svařených trubek a nadělaj s tím jak by vyráběli monopost F1.Prostě si ze zákazníků dělají prdel,do kitu s něma,je kupa jiných výrobců.

        0 0
        • Frostty  

          Tak tak, kdyby to za něco stálo tak aspoň dají nějaké informace. Takhle dost zákazníků šáhne raději jinam, než čekat na něco o čem nic neví. Já se třeba obávám že to bude alá iq6 – třeba uchycení zadní stavby na tlumák nebudí ve mně důvěru.

          0 0
    • MI.KU  

      Tak k tem novinkam psal jsem do RB kuli CRX a zdvihu vidlice a dozvedel jsem se ze CRX se uz nevyrabi pouze se doprodavaji skladovky a dal se vyrabet nebude ani na prani a ze o nastupci se neuvazuje… :( To me dost nastvalo na tomhle ramu jsem si chtel pres zimu postavit nove kolo ale potreboval bych individualni upravu jak mi bylo receno coz ted uz nebude mozne kdyz ram skoncil. Nevi tu nekdo vazne se nepripravuje neco noveho to vazne chteji nabizet u pevnych ramu pouze CRR – ten je navic jeste min odolny a uprime CRX vypadal dost dobre.

      0 0
      • Kubiczech  

        Takže s odchodem CRX mizí u RB frézované prvky, po ukončení výroby Monsteru je to celkem logický a pochopitelný krok, nicméně je to škoda.

        Navíc s nástupem celoodpružených trailbiků mi už HT se 120mm vidlicí přijde zbytečné.

        0 0
        • MI.KU  

          Coze ten Monster HT co maji s tou rovnou vrchni ramovou trubkou na strankach taky konci…? A zrovna ty CNC prvky tomu tak sekly to se mi prave moc libi klasicka kulata trubka vysperkovana takovouhle ,,lahudkou,, Me tedy HT s vysokym zdvihem zbytecne neprijde naopak v dnesni zaplave fullu mi to prijde jako vytribeny bike naopak ja jim psal prave proto zda bych ho mohl osadit Pike 95–140mm tak mi odepsal pan Petr Heiník ze by bylo potreba poupravit geometrii a provest zesileni nacez mi pak zdelil ze ale CRX je uz ukoncene. Myslim ze by meli mit v nabidce naky odolnejsi HT na vyssi zdvih pac ne kazdy treba jako ja si muze dovolit xxx ruznych kol na XC,EN,AM,DH … a hledaji neco co se bude dat v OMEZENE mire obcasne pouzivat vice univerzalne. A do fullu jit rozhodne nechci.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak jestli budou dál v prodeji nějaký Monstery HT, tak by se možná dalo použít to? To by mělo bejt odolný snad dost, viď )

            0 0
            • MI.KU  

              Coz oto odolny to bude ale jestli to je zas jen doprodej tak je mi to taky k nicemu pac ten Monster HT s tou prohlou horni r. trubkou se mi tedy fakt neeee… a navic bych nerekl ze bude vhodny na XC a ten druhy tam pisou zas jen 100mm zdvih vidle takze bez uprav geometrie taky k nicemu a pokud je to doprodej jako CRX tak je to porad o tom samem… Takze ted uz by pripadalo v uvahu jen CRR ze silnejsich trubek s upravenou geometrii :) No s mim stestim jelikoz to chci na zimu ho do te doby taky prestanou vyrabet :) Uz sem koukal u Duratecu taky nic vhodneho a navic mastny ceny. Nejakej typ na CESKY ram ktery by mohl vyhovovat a nebyl by za astronomickou castku? To jes nejlepe do 10 lehce kolem 10 000 pro vidli 140mm a nejlepe mozne domluvit se individualne treba na geometrii? Asi ne co?

              0 0
              • pepe19  

                Mrazek

                0 0
              • Mr.Duck  

                Mno, já nevim jak to s tima Monster HTčkama bude, ta prohlá roura mě taky nerajcuje no, ale ošklivost to rozhodně neni ) Jesi ho přestanou vyrábět, tak myslim, že něco novýho musí bejt, dyk to je jak kdyby přestali dělat boxster (OH WAIT A MINUTE!!! ;( )

                No kdyby jako byl „novej monster“, tak tam by se mohlo dát domluvit ňáký poladění veď, aby se na tom to kroskántry ujelo, ale zustalo to univerzální

                0 0
              • fousek  

                Kdyz musis mit RB tak si kup IQcko, vahove to vyjde jen o kapku hur nez to CRX. Nechapu na co potrebujes pevnaka se 140mm vidly, lehky XCko to nebude, takze maratony/XC na bednu asi nepredpokladas a 3DH cup s tim asi jezdit nebudes (pokud jo tak Monster HT bude dobrej kandidat)

                Ono ve vysledku to IQ na 120/120 bude o dost pohodlnejsi nez jakejkoliv HT stroj s jakymkoliv zdvihem.

                Ja plne chapu to ruseni „Enduro“ pevnaku, protoze je to naprosto zbytecna kategorie.

                0 0
          • Kubiczech  

            Ve svém příspěvku jsem myslel celoodpružené Monstery a na to HT jsem jaksi opomenul. Nicméně uvidí se, pokud CRX nebude, tak proč držet jeden rám s CNC díly.

            Sám si nemyslím, že je to úplně dobře, ale dlouhodobě mám pocit, že podobná kola budou vytlačovat FS trailbiky. Chtě nechtě mi hardtail s vyššími zdvihem vidlice přijde jako polovičaté řešení (o kategorii DH pevňáku nemluvím) na cestě za celoodpřuženým strojem a lidí, co taková kola vyhledávají je minimum. Na druhou stranu třeba Transition nebo Banshee taková kola představují, ideálně i jako singly. Takže asi opravdu záleží na vkusu každého a na strategii a zaměření dané značky.

            0 0
            • MI.KU  

              Jasne vis ja myslim ze to bude treba taky o pristupu o tom na co je kdo zvyklej. Treba ja sem jezdil na pevnem ramu s pevnou vidlici a kolem 18 let sem na tom jezdil sakra prudky sjezdy jednoduse proto ze na odpruzenou vidlici nebyly penize nebylo to pohodlne nebylo to bezpecne ale byl sem mladej a blbej a chtel sem trosku adrenalinu… Ted po 10 letech bych to nejel ani na fullu :) Takze ja sem proste vyrostl na necem jinem a proto mi odpruzenej predek staci bohate akorad bych ho rad s vetsim zdvihem v cemz by mi treba ta Pike vyhovovala. Na silnici stahnu na 95 a zamknu cimz snizim predek a vic si na tom lehnu do terenu dam treba 100–120 a pruzina bude pekne zehlit a kdyz se rozhodnu ze vyrazim treba na sumavu nebo si dam nakej sjezdik povolim na 140 abych si trosku prizvedl predek a to ze mi zadek bude skakat neresim porad to bude vyrazne pohodlnejsi nez to na cem sem zacinal. Ale chci proste naddimenzovanou stavbu ramu co me podrzi a nebudu se bat ze to pak v takovyhle situaci nekde rupne. Vahu neresim kdyz to jo prezenu tak to kolo bude mit do cca 14kg vzdy at ho osadim jakkoliv a to je pro me 5kg rozdil – nehonim gramy i pri takovemto pristupu si polepsim o par KG :)

              0 0
              • Kubas.1  

                tak na tohle co píšeš by byl ten Monster HT asi ideální :-)

                0 0
            • fousek  

              Podle me je to odvetvi podobny jako fixky, par blaznu se najde, kteri reknou ze je to naprosto super

              0 0
        • Black knives  

          Taky si myslím, že je to nedobrý nápad, zbavit se charakteristických znaků své značky. To frézování odlišovalo. Bez toho je kol mraky.

          0 0
          • Kubas.1  

            jojo, svatá pravda…kdysi se mi hrozně líbil Monster AM, jednak kvůli tomu „odlišnýmu“ rámu jakej nemá každá značka, a druhak možná kvůli tomu, že je to česká značka. Ale monster skončil, IQ6 se mi nelíbí, takže mají v RB smůlu, na trhu je fůra hezčích rámů…

            0 0
            • MI.KU  

              Hm presne tak prave bych rad ceskou znacku jednak to ze chces neco jinak tak se proste domluvis za druhe kdyz neco mas zaruceny naky servis a td za dalsi nedelaj papirove ramy jak je dnes v mode a pak proste vic verim ceskymu Honzovi co veme svarecku do ruky sere na naky normy a trosku se s tim pomazli. Delal sem ve firme na vyrobu regalovych systemu a kdyz vim co a jak je schopen ceskej svarec udelat a videl sem jak vari robot – tak chci rucne varenej ram. To zacinam videt tak ze dalsi ceska firmicka co uz si udelala trosku jmeno zacina ochuzovat nabidku zjednodusovat vyrobu se jen bojim aby to pak nedopadlo jako s Morati – ne ze bych porovnaval tyto znacky ale RB pro me v dnesni dobe predstavuje neco podobneho i kdyz ve znacne levnejsim provedeni ale proste ten pristup k tomu co delaji. Akorad to jak ted ochuzuji tu nabidku – nevim jestli se neco chysta noveho a chteji si to jen podrzet nebo jestli vazne i u nich HT pomalu odzvonilo…

              0 0
              • jIrI___  

                To o vymazleném bezchybném ručním svařování a nepěkném odbytém svařování robotem mi vždycky zvedne koutky na ústech :). Ale těch CNC prvků je škoda, dělaly RB trochu jiné a zajímavější/pěk­nější

                0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                To je hnus. Že se nestydíš :D Háčky, čárky neexistují:(

                0 0
                • MI.KU  

                  Nestydím :) No jasně ono víš ono záleží jak se to upne a td ale jde taky o přípravu která je taky jiná než když probíhá ručně. navíc když vaří člověk a vidí že tady to nesedí a td tak to aspoň poupraví robot tohle neudělá. Já v tom dělal 4 roky tak mám docela jasno jinak neříkám že robot vaří špatně má stejný svar a td ale jde o to jak a kam to taky kolikrát trefí.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    No když já viděl svary na RB, ať už u hlavních trubek nebo u návarek na bowden, tak mi z toho bylo blivno. Tady na B-F byly i fotky té „precizní“ ruční práce. Asi svářeč neměl svůj den.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Stane se… to je pak otom co kdo je ochoten zaplatit a co si necha podstrcit… Oboje at uz rucni nebo automat ma sve vyhody a nevyhody.

                      0 0
      • mr.antik  

        Tak to je pr*eli. Kdyby mi náhodou klekla Kona, tak tohle bylo tajný želízko v ohni a upřímě řečeno, tak bych se v tomhle případě na cenu až tak neohlížel.

        Prostě mohli pár těchto luxusních kousku vyrábět, kupce by si to našlo.

        0 0
        • MI.KU  

          No tak zas luxusní mi to nepřijde spíš takový neuhlazený což se mi právě líbí luxusní je třeba duratec ale souhlasím je to velká škoda ta současná nabídka nic moc… Prostě teď opravdu netuším na čem to kolo postavím…

          0 0
        • Manas  

          Myslim ale ze by cena hodne lidi odradila, preci jen kupovat ten material kusove az tak lehce a levne nejde. Je to skoda, ale bohuzel takovej uz je trh ;-(

          0 0
          • MI.KU  

            cena? ja myslim ze cena u CRX byla super 8000 snad neni moc za pekne tuhej ram ne? Kdyz kouknu kolik lidi si koupi ram z ciny za stejne ceny nebo kdo dava treba 15–2O za levnej carbon kterej krom nizke vahy nenabizi nic naopak v nem vidim same nevyhody kratkou zivotnost pod poradnym chlapem se to krouti jak modelina a td tak mi 8cka za neco co vydrzi prijde jako fajn cena. Jasne sou i levnejsi moznosti ale nemyslim si ze by to RB bylo nejak exstra predrazeny a myslim si ze jen co tak koukam CRX tu ma docela dost lidi. A ze by se to zas tak prodrazilo kdyby misto xx kusu delali treba tretinu si nemyslim vzdyt snad delaji vze se stejneho materialu jen pripadne jinych prumeru takze tady bych problem zas tak nevidel. Spis mi to prijde na jinou strategii vic nabizet drazsi celopera otom to myslim je.

            0 0
            • Manas  

              Aspon co sem slysel, nejen od Petra, tak material pro CNC kusy se fakt spatne shani. Nevim presny detaily, a ani si netroufnu odhadnout, ale on i provoz toho stroje je dost drahy.

              Takze v pozadi muze byt cokoliv. Pokud to neokomentuje nekdo kdo vi co a jak, tak se muzeme jen dohadovat.

              Ja mam strach ze az rozbiju svyho Monstra (coz pritom jak ho krmim neni nerealne – neni na to staveny a ja jsem dobytek), tak nevim co si vyberu. Ale asi IQ6 a navic budu muset na hruby praseni poridit nejaky FR. (to bych mel ostatne uz ted) :-)

              0 0
              • Pijer  

                Když jsem s ním o tom mluvil, tak říkal, že se ty frézované příhrady spoustě lidí líbí, ale když přijde na lámání chleba, tak za ně nejsou ochotní dát korunu navíc a z 99% sáhnou po levnější verzi bez příhrad :-(

                0 0
                • Manas  

                  Je pravda, ze tohle rikal. Stejne jako ze ty ramy s CNC zpracovanim se libi spouste lidem ale koupi si je fakt malo lidi. Kdezto IQ se lidem „nelibi“ ale proda se jich vic jak vsech frezovanejch dohromady ;-)

                  0 0
              • friblos  

                tahle situace u mě už nastala a budu mít IQ6, tak uvidíme jak bude chodit a co vydrží, ale asi na podzim pořídím na prasení v bikeparku FRANTU

                0 0
    • dancar  

      Využiji vlákna k dotazu, nemá někdo v okolí Plzně, Klatov, Sušice, Strakonic, Písku, nebo Rokycan RB IQ, uvažuji o koupi a chtěl bych ho vidět naživo, popřípadě se svést. Jsem z Nepomuka tel. 603897674, děkuji předem tomu kdo mi to umožní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.