Obráceně nasazený přední plášť

51 nepřečtených
  • nenus

    Dobrý den,

    dnes jsem si byla v servisu nechat vyměnit přední plášť za nový a na zadní kolo jsem si nechala dát plášť z předního kola, který nebyl tak sjetý. Kolo jsem si přivezla domů, ale zjistila jsem, že přední plášť je nasazen obráceně oproti šipce ukazující směr. Pročítala jsem tady různé diskuze a teď už vůbec nevím. Má to nějaký smysl, že mám přední plášť obráceně a zadní po směru a nebo prostě v servise udělali chybu?

    0 0
    • Milvus888  

      Vzorek je „obráceně“, ta šipka tam asi nebude jen tak pro nic za nic že :D Mechanik udělal chybu, ale je to otázka 5 minut, sundat a nasadit plášť, nevím proč stím vůbec chodíš do servisu :D

      0 0
      • nenus  

        Tak já jsem ten plášť rovnou kupovala, takže když se zeptali, jestli ho chci rovnou vyměnit, jenom jsem to přivítala, protože plášť jsem ještě neměnila. Ale přišlo mi to cosi divné, že je to naopak, tak jsem hned zašla sem a začala to tady pročítat a přečetla jsem si tady 3 názory. 1) že oba pláště by měly být po směru šipky vzorku, 2) přední po směru a zadní v protisměru a 3) přední v protisměru a zadní po směru. Takže vlastně vůbec nevím a proto se ptám =D

        0 0
        • fousac  

          Dejme tomu, že výrobce ví, co dělá, tak to dej podle šipky a máš to.. ;)

          I když některý gumy maj jinak šipku pro přední a zadní kolo (front/rear)..

          A některý exoti musí jít proti proudu, tak vzadu dávaj gumu naopak, asi pro lepší pocit..

          0 0
        • Marsve  

          Viděl jsem i pláště který se údajně nasazují jinak vpředu a jinak vzadu (mají na sobě „front“ a „rear“ šipku), ale to není tenhle případ.

          Jestli jsi plášť ještě neměnila, máš ideální přiležitost si to vyzkoušet pod dozorem B-F odborníků :-) Až píchneš někde v temným hvozdu, tak se bude tréning hodit.

          0 0
    • lokoj  

      ale jestli máš čas tak bych mu to tam vrátil ať to předělá

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jonti  

      Je to sice opacne, ale nejspis nebude v jizdnych vlastnostech zadny rozdil, ktery bys pocitila.

      0 0
    • Concorde  

      Jestli tě to štve, tak písni a ukážu co a jak, Bojkovicama jezdím často. Jinak to u tohoto pláště asi nějak moc vadit nebude :)

      0 0
      • Jakobo  

        Jasne, napis Concordovi, on ti uz ukaze co a jak :-) Ja bych ti taky ukazal co a jak, ale Bojkovicema neprojizdim, takze smula no :-)

        0 0
        • Concorde  

          Já mluvím vážně! :-D A rozhodně to není myšleno tak, jak to možná úchylnější většině osazenstva vyznělo. :-D

          0 0
          • standoslav  

            Toto jsme už s kámošem řešili před 30ti lety a to na ter. galuskách žádné šipky nebyly; zadní kolo by mělo být vždy správně, tedy podle šipky, ale přední nezabírá, vlastně jen jede a více brzdí, takže by vlastně s obrácenou šipkou mělo brzdit více, ovšem účinnost přední brzdy je taková, že nějaké to % navíc není potřeba. Ten mechanik to udělal podle sebe, logiku to má, ale lidem to jen motá hlavu.

            0 0
            • JakeF  

              Co prosím není účinnost brzdy? To bylo trochu mimo, nemyslíš?

              Ono je pak hlavní otázka, co dělá otočenej plášť v zatáčkách…

              0 0
              • standoslav  

                No já to řešil, když ještě MTB neexistovali, jsem to bral jako cyklokrosař a směrovost dezénu je důležitá v bahně, čím je terén tvrdší, tím je to víc šumafuk. Traktory se záběrem jen na z kola, ty velké to mají jasně dáno, aby se v bahnu zahrabávali na pevnou hlínu a né aby si hrnuli blátíčko pod kola, přední kola mají slicky.

                0 0
                • scret  

                  jj, tipoval bych te na starsi rocnik, podle tvyho nazoru, bohuzel nebo bohudik je technika uz dnes nekde jinde:) nic ve zlym:)

                  0 0
                  • JSt  

                    si myslim, ze co pise standoslav je a bude stale platny. do blata musis nasadit plast, aby se ze vzorku kejda vytlacela pri jizde.

                    jak plast nasadit zalezi jen na tom, co planujes jezdit. ;-)

                    0 0
                  • JSt  

                    ctu to znova a podle nej nezalezi na prednim kole. to jsem necekal, ze si nekdo muze myslet. :-D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak ono v cyklokrosu je to trochu o něčem jiným…

                      0 0
            • Concorde  

              Řekl bych, že je to naopak. Ale u tohoto konkrétního pláště je to opravdu celkem fuk…

              0 0
            • scret  

              Stando, Stando, neplet holcine hlavu, pises blbosti:)

              Predek je dulezitej pro vedeni smeru a aby ses udrzel na trailu… zadek naopak neni tolik dulezitej…

              0 0
    • Mira2261  

      Je to neřešitelný problém vrat se do servisu seřvi je tam z důvodu psychické újmy z nich vymlat kolo nové jinou možnost nevidím.

      0 0
    • Neunzikger  

      Směrové nasazení plášťů je možné určit podle trakce kol vůči terénu. Zadní kolo zabírá zejména šlapáním – směrový plášť se na zadní kolo nasazuje tak, aby byl účinný při šlapání. Přední kolo „zabírá“ vůči terénu jen při brzdění – tzn. v opačném směru než zadní kolo, proto se nasazuje protisměrně oproti zadnímu – tedy „opačně“. Není to záležitost jen MTB, ale lze to vidět i u strojů často pojíždějících vpřed a vzad ve snížených adhezních podmínkách, např. nakladače v silážních jámách či stavebnictví.

      Některé terénní pláště mají určenou směrovost pro přední a zadní kolo – a to obráceně. Nech to, jak to je, plášti to neublíží (jeho vnitřní nosná konstrukce není směrová) a Tobě to v terénu pomůže.

      0 0
      • scota  

        To říkali kluci v F1 taky. Levé nebo pravé, kdo by to řešil. A pak prej jim nějak divně praskaly gumy ;-)

        0 0
      • Honz8t  

        řekl bych, že přední musí taky zabírat do stran – to když od něj někdo čeká, že bude držet v zatáčce. Ale třeba se pletu.

        0 0
        • Neunzikger  

          To je potřeba pohlídat, aby Ti servisák plášť nenasadil naruby – tzn. dezénem dovnitř k duši.

          0 0
      • fousac  

        Přijde mi, že podle týhle tvojí teorie je zrovna opačně..

        0 0
        • JakeF  

          Přesně, když už bych uvažoval nějakej dát proti šipce, tak na pohled bych to udělal s tím zadním. Ale v první řadě bych o tom vůbec neuvažoval a dal to podle šipky :).

          0 0
          • standoslav  

            dát zadní záběrové kolo opačně, to je fakt síla. Twl už nepij.

            0 0
            • JakeF  

              Podívej se na ten vzorek… Kdybych to měl soudit podle obrázku, tak vypadá, že bude mít lepší záběr proti šipce…

              0 0
              • Neunzikger  

                Do záběru je pneu nasazena tak, aby nehromadila nezpevněný bordel pod sebe, ale zbavovala se ho do stran a mohla se chytnout na pevném (viz obr.).

                Před uvedením věty oznamovací si, pls, ujasni, zda-li to je jen domněnka, kterou je potřeba potvrdit, či vyvrátit; anebo je to fakt.

                0 0
                • DaSnail  

                  hm, traktor.

                  jak by mal mat nasadené pneumatiky velký stavebný nakladač, ktorý sa pohybuje v bordeli dopredu aji dozadu?

                  ale porovnávat pneumatiky na bicykli a na traktore je dost mimo. ;o)

                  0 0
                  • pepek  

                    Nakladač nic netáhne, traktor jako bike – to je ok. Vozím to taky tak, snížená účinnost záběru vzadu se neprojeví kvůli poddimenzované pohonné jednotce.

                    0 0
                  • Neunzikger  

                    Zvolil jsem vyobrazení traktoru, protože na jeho mohutném šípovém vzoru je jasně demonstrovatelné, jak se pneu nasazuje do záběru. Vyobrazený traktor má hnací obě nápravy a předpokládám převahu dopředného pohybu – proto shodný směr obutí předních i zadních kol.

                    Pro terénní nakladač, za předpokladu že má hnanou přední i zadní nápravu, je možné otočit směr obutí předních kol, aby tlačná náprava (zadní pro pojezd vpřed a přední pro pojezd vzad) měla záběrový směr obutí.

                    Pro MTB je možné otočit směr obutí předního kola, neboť přední kolo je hnané a vůči terénu „zabírá“ při brzdění.

                    0 0
                  • standoslav  

                    To není mimo téma, je to o logice, trakci atd a co se stavebního nakladače týká, ten „bobek“ tou radlicí nakládá snad materiál před sebou, ne ? nebo se mýlím ?

                    0 0
                    • DaSnail  

                      Príde napr k palete s tehlami nalozi si ju na vidlicu vycuva a odvezie ju nekde inde. Podľa tvojej trakcnej logiky ale nevycuva, bo má sipy na gumach nesprávne orientované ;o)

                      Niektoré staré amerikanske traktory maly vzadu velke zubate kolesa a vpredu malé hladké. Väčšinový názor je, že by to na bicykli moc dobre nefungovalo

                      Väčšina bicyklov sa v zákrutách nakláňa a orientácia sipu môže mat vplyv na to či ho dezen bude držať v zákrute alebo ho odstredi von.

                      0 0
                • JSt  

                  realita je takova, ze na pevnym podkladu budes mit lepsi zaber, pokud das aj na trachtoru gumu sipem dozadu. ;-)

                  0 0
                • JakeF  

                  Nojo, pneumatiky na kole jsou totiž dělaný na jízdu po rozoraným poli :D. Na kole je to úplně jiná situace a právě naopak do stran nic moc vytlačovat nechceš, ale chceš se o to opřít a pokud možno se do podkladu moc neprobořit, protože tím zvyšuješ valivej odpor. Jiná situace je u gum čistě do bahna, ale to tyhle rozhodně nejsou :).

                  0 0
            • LukynZ  

              No staci se podivat na plaste mountain king, kde presne vyrobce uvadi jak ma byt predni a zadni. Predni ma byt logicky podle vzorku, aby lip rozrazel teren a vedl. Zadni je naopak, to seklo a zatahlo.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Chlebovnik  

      Je to jasná chyba. Servisák prostě nedával pozor. Požaduj otočení pláště – otázka 5 minut. Tak, jak máš plášť nasazený teď, bude hůře brzdit, odvalovat při akceleraci a rychleji se opotřebuje.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • DaSnail  

      otočit

      0 0
    • Donuts  

      Třeba Rapid Rob to tak má, je tam obrácené značení pro rear/front.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.