Hodi se odpruzena sedlovka na horske kolo?ttp://malyobchod.cz/?page=zobraz&sekce_id=173&vyrobce=Extend&zbozi_id=495
Hodi se odpruzena sedlovka na horske kolo?ttp://malyobchod.cz/?page=zobraz&sekce_id=173&vyrobce=Extend&zbozi_id=495
v zasade ano, ale ne takovato, ale paralelogram www.cyklo-online.cz/…bozi-294.htm
Rozhodně ano, ale nejlépe Cane Creek: www.thudbuster.com/products.html I přes značnou částku (cca 3600 Kč) nejlepší investice do mého HT. Sjezdy si budeš vyloženě užívat. Pokud máš omezené možnosti, kup tu Suntour. Koukni do historie.
Tak v rámci zlepšení pohodlí a zbavení se ostrých nárazů je určitě odpružená paralelogramová sedlovka super (když jsem ji chvíli teď zkoušel na manželky kole, kam jsme ji teď nedávnou pořídili, tak mi opravdu pozitivně překvapila). Ale zrovna na sjezdy nepomůže vůbec, když je pořádný sjezd, tam stejně musíš ze sedla.
Tak tady si dovolím s tebou nesouhlasit, vyzkoušel jsi již CC ? Tato sedlovka mi přinesla očekávané zlepšení:
Hlavně jsem však nečekal, že si budu vsedě užívat sjezdy po kamenitých a lesních cestách s kořeny. Samozřejmě ale jen pro sjízdnější terén, žádný extrém. Má zdvih max. 7 cm, takže full to nenahradí. Ale oproti klasickému HT výrazný nárůst pohodlí.
Tak jsem se ještě jednou kouknul na Mlokovu Suntour. Nemám s ní zkušenost, ale dle obrázku má podstatně kratší ramínka paralelogramu. Bude tedy mít také o dost menší zdvih (vůli) pro pohlcení nerovností. Což vysvětluje, proč Mlokovi sedlovka Suntour z kopce moc nepomůže, mně ale CC dost zásadně.
A kterou z nich mas? LT nebo ST? Vypadaji zajimave. To jo.
troufnu si rict ze Mlokovi ani pomahat nemusi..za prve ji jezdi jeho zena,Mlok ma nadhernou odrpuzenou sedlovku ve forme nadhernyho fulla:-)))…spis ale souhlasim s mlokem ze z kopca jde vetsinou clovek ze sedla pri vetsich nerovnostech…a to jak na ht tak i s odpruzenou sedlovkou…ta dle zkusenosti zdejsich pomaha pri jizde po drobnych nerovnostech…
Ale většina zde diskutujících má zkušenosti jen se Suntour se zdvihem 48mm (stejně jako Mlok), tam je to opravdu jenom o těch drobných nerovnostech. CC jde až na 75mm, což je již o dost bližší zadnímu odpružení fulla – podstatně větší komfort vsedě ve sjezdech.
Co jsem procházel diskuze o CC před jeho zakoupením, tak je zde tak cca 5 uživatelů. Neberu ti tvé pochybnosti, před vyzkoušením jsem je měl také …
nevim mozna to ted reknu blbe ale sedlovka se ani pri vetsim zdvihu neda srovnat,priblizit k fulovi..u fuula jde o chovani celeho kola…u sedlovky mluvme jen o pohodli…souhlas s tim ze vyssi zdvih muze bejt poznat..to nevim..jak rikas CC uziva daleko mene bikeru nez Suntoura…zajimave by bylo je porovnat na jednom kole pri stejnem terenu jednim bikerem…
Jasně, že sedlovka je hlavně o pohodlí. Ono taky v 37 letech už se tělo ozývá docela dost a každé ulevení (hlavně zádům) oceníš. Oj, když mně bylo krásných 23 a nic nebolelo ;-) Jinak plánuji v létě projet poprvé Moravský kras, pokud budeš mít zájem, ozvu se předem a můžeme dát někde sraz a vykoušet HT s a bez CC.
cece at mi budes verit nebo ne ono se ozyva telo i ve 23:-)…naprosto verim ze to je uleva,sam ted resim zda koupit fula pro vetsi pohodli a radost z jizdy..s tou vyjizdkou by to bylo prima,nekde se potkat a pokecat:-)))
a jeste tvuj prispevek kterej reaguje na Mloka…nechapu proc nesouhlasis kdyz prakticky pises to stejne co napsal on ale akorat jinymi slovy.....
Máš pravdu, omlouvám se Mlokovi, přehlídl jsem, že mluví o „požádném“ sjezdu.
Mlok porovnává dojmy z fulla a HT se Suntour, tam se jistě bude zdát, že odpužená sjezdovka při sjezdu nepomůže.
Já porovnávám HT bez a s CC, tady je naopak zlepšení při sjezdu výrazné. Tak asi proto.
Jinak mám Thudbuster LT
Tak oprava č. 2: o „pořádném“ sjedu
v poho:-))
Přesně tak, sjezd je sjezd a ne jen jízda z kopce. V pořádném sjezdu musím ze sedla i na fullu. Na HT jde o to, že ať je sedlovka sebevíc pohodlná a má sebevětší zdvih (ta Suntourka má opravdu menší, má jen 48mm), tak to na překážce kopne zadní kolo a ztrácíš kontakt s terénem a v sedle se tak leda přizabiješ. V tuhle chvíli nepomůže ani na HT, protože ze sedla prostě musíš.
Proč je elastomer do vidlice na nic a do sedlovky dobrej ??
domnívám se ,že je to váhou,která na to působí,na sedle je většina a na řidítkách je podstatně méně,pokud nejedeš z prudkého kopce a to pak stejně musím ze sedla, mám CC a spokojenost.
Ide o to ze tam je aj paralelogram ktory meni vysledny smer reakcie.
tak tuhle v zasade taky ne .. uz se mi potreti, vlastne po 4te rozpadla – funkcne je paradni a pohodlna – bohuzel jen par desitek km – provedeni nese dost vyrazne technicke nedostatky (gumovy valecek ktery nema sanci vydrzet, segrovky ktere se zadrhavaji o telo a nasledne vypadavaji)
a uz vazne zacinam uvazovat o te CaneCreek
A po jaké době se ti vždy rozpadla? A kolik vážíš. Manželka ji tam má zatím asi 500km a pohoda, vše funguje jak má. Tak ať vím, na co se mám těšit.
mam 80kg a ujel sem na nich 230 / 15 / 45 / 75 km (prvni 3 kusy novy valecky a ctvrtej sem ten valecek vlepil do urezane plastove trubky) .. vsechno hrby max 2–3 cm – proste norm trsy travy atd kaminky na polni ceste, jinak prdel nad sedlem
u prvni sedlovky (2 valecky) sem se spravne domnival ze je chyba v te horni casti toho pistu kde byl na prumeru cca 1mm presah, pak mi pri reklamaci dali jinou ktera uz ma vrchni dil pistu stejneho prumeru jako ten pist, jenze se to chova vicemene stejne:
takze asi zakladni rozdil je tedy v hmotnosti (ikdyz je sedlovka spravne nastavena) .. valecek se proste tlakem o ten pist zmackne chytne sisaty tvar, ma vetsi treni na osku a na bocich takze se neotaci a pak se rozedre a cvakne, takze pokud ma manzelka min kilo nez ja :)) tak ma mene natazenu pruzinu, nedochazi k takove deformaci valecku a tim padem ji mozna nejaky cas vydrzi – kdosi tu psal ze mu vydrzel 2000km
a pak stejne nechapu jak jeste muzou prodavat volitelny nahradni dil pero pro 85–110kg (standard je do 85kg)
pak je jeste potiz s tema segrovkama, podle me by oska mela byt radeji i se segrovkou prilepena – protoze okoli segrovek kolem obou valecku neni uplne kolme k oskam takze se pak segrovka zadre a vyskoci (je to sice korunova polozka ale pekne to nastve – nutno vozit nahradni a opravit to lze az pri povoleni pruziny coz zase znamena ladit protoze i pul otacky dela celkem divy s chodem cele sedlovky)
Mám ju tři roky občasného používání a včechno OK. Když Ti dřou segrovky, tak to pod nima opiluj. Taky je potřeba ty čepy namazat. Doraz guma – vyměnit za tvrdší. Za tu cenu nemužeš čekat Ferrari. V česku bys za to nekoupil ani materiál na výrobu.
no sem proste sem trosku zklamany – nikoli z funkce, ale z provedeni – prumerna vyjizdka je u me 40–60km a pokazde se vracet s rozpadlou sedlovkou doma ji vymenit za pevnou, tuhle opravovat je celkem opruz
z ceho si prosimte urezal tu gumu? napadl me puk na ledni hokej ale to zas bude drbacka
Mě eště drží, ale zkusil bych zahradní hadici (pruhlednou)
tak mi ten doraz taky praskl, asi to bude casta bolest . Jde to krasne nahradit gumovou hadici na autogen, pravdepodobne hobby velikost. Mam na ni najeto neco kolem 1700km a zatim spokojenost. www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
ja tam rozedrel uplne vsechno :( uz me to ani moc nebavi to porad necim opravovat, dej vedet jak se bude tvarit ta hadice co tam mas po desitkach km .. ja uz mam doma topenarskou trubku prum 1cm s tim ze vnitrek vymotam kouskem gumy z duse
a tebe netrapi zadrhavani tech segrovek(uchytka toho cepu) – me se dycky nejaka vylozene zakousne do toho tela a pak vypadne .. takze vozim nahradni a dycky ji tam dam a doma to pak vypiluju :( to je celkem desnej opruz .. prumer zavad mam 100km :(
Tak pod ni dej podložku (po předchozám zapilování) Čepy se musí lehce točit v díře. Pak se to nemůže zakousnout.
vedet dam, ale nebude to hned, to kolo mam prevazne na zavody a ty nebudou tak brzo.Ale aji kdyby to vydrzelo jen 500km, tak to 3–4× za rok vymenim, otazka par minut.I kdyz to praskne pri jizde tak se nic moc nedeje, jet se s tim da. S tema segrofkama me ale desis, kdyby vypadl jeste cep to by bylo pri zavode napytel.
Ja s tema cepama nemam vubec zadnou potiz, ale je to mozna tim ze jsem je hned rozdelal abych se podival v jakych futrech ty cepy sou a zrovna jsem je namazal cernou grafitovou vazelinou. U tebe ty problemy muzou treba byt tim ze ty diry tam nejsou vyvrtany souose a nejak se to sprajcuje. Jak pise pepek taky bych tam dal podlozku.
taky uz jsem si sehnal nahradni segrovky na vymenu, uz jsem dve ztratil…
akze pokud ma manzelka min kilo nez ja :)) tak ma mene natazenu pruzinu,
Bud jazdis ako dobytok, alebo si nevies nastavit predpatie pruziny. 70kg pritulka na tom zatial odjazdila 4000km (mix asfalt a teren v blizsie neurcenom pomere) a sedlovka je stale ako nova.
odpruzene sedlovky jsem do dneska nepochopil. pripadne mne to jako zbytecny doplnek..mozna snad pro zenskou na treka..
Je to o komforte. Napr. ja som dal dole s frajerkinho bajku. Je teraz o par 100g lahci, co fakt ocenim kedze na 4. poschodie ho vlacim ja, nie ona. Kedze mimo asfalt jazdi malo (zlepsuje sa to, momentalne okolo 15%) a ked uz tak po lepsej polnej/lesnej ceste, tak je jej to jedno.
A už jsi někdy na nějaké jel aspoň 20km, abys vůbec věděl o čem mluvíš?
Si jednu vyskusaj a pochopis… Na ritotrasnych cestach so suvislymi drobnymi nerovnostami (travnaty povrch, drobne kamene, otlaceny dezen od traktora) je to okrem pohodlia aj o rychlosti. Normalne by si sa takym cestam na HT radsej vyhol.
Taky jsem tomu moc nevěřil a koupil ze zdravotních důvodů CC až letos,mám 46 roků,kdybych věděl,že přínos v pohodlí bude tak velký tak jsem ji koupil mnohem dřív.
Draha polovicka ma ten Suntour je s nim vice nez spokojena. A moje ocekavani to spise predcilo. Samozrejme to nenahradi full, ale pro zvyseni komfortu pri neagresivni jizde je to super.
Pritulka ma uz 2.5 roka, najazdene odhadom 4000km a okrem toho, ze som to 2× premazal chodi stale ako nova. Vakel absolutne ziadny, chod v ramci rozsahu parada. Pritulka vydrzi v sedle znatelne dlhsie ako bez nej. Len to vazi ako maly dom, kedze ma tu z prvych ciastocne ocelovych verzii, ktora je este tazsia, nez tych sucasnych 670g.
nedavno jsem si sesmolil HT, jakoze na zavody, takovej pokus o zrychleni,
ale zjistil jsem, ze cistokrevny HT uz fakt nemuzum. Jednak boli zada a hlavne
to nepohodli je ubijejici a silne rusivy. Jedina moznost jak to kolo nejak
vyuzit byl pokus s odp. sedlovkou,taky hlavne diky kladnym ohlasum tady jsem
koupil Suntoura.
Zasadni pocitovej rozdil oproti fullu je, ze sedlovka nema tlumeni, hodne to je
poznat na ceste kdyz jdou po sobe nejaky jakoze vlny, tak to celkem vyhazuje ze
sedla. Divim se, ze to jeste nekdo s tlumenim nedela, byl by to velkej posun.
Na druhou stranu, kdyz jedu do prudkyho kopce kde jsou nerovnosti, tak tlumeni
nechybi protoze se zatezuje plnou vahou. Po 300km co ju mam velka
spokojenost,zatim funguje jak ma a vyhodnost kupu bych skoro prirovnal
k nakupu SPD.
V čem je lepší paraleogram před normální sedlovkou? Je to pohodlnější se houpat dozadu než dolů?
Nechytá vakl a funguje. Jinak u vidlice ti houpání nevadí ? Já na odpruženým Suntouru na rozdíl od tebe najel dobře 3 000 km a ti co ho tady chválej mají pravdu.
TO máš pravdu, já na žádný odpružený sedlovce nic nenajel, proto se taky tady ptám. Ale nechápu proč ten ostrej ton: „narozdíl od tebe“ ?
O.K. sorry. To houpání je tak krátkodobý, že na něj nemáš žádnou negativní reakci. Jediný co by se dalo ještě vylepšit když pomineš váhu je tlumení, protože pokud se dostaneš do rychlýho sledu nerovností, tak se rozhoupáváš. Dál je to taky dobrý, že tě to nutí šlapat do kulata a ne jako do sudu což je problém spousty lidí co potkávám. No a klasická teleskopická sedlovka má snad hned vakl, protože se jedná o levný kousky a udělat teleskop bez vaklu by něco stálo. A ten ostrej tón byl reakcí na spoustu neplodnejch diskuzí na téma odpružená sedlovka od lidí, kteří ji ani neviděli. Já ji teď nevozím, protože jsem koupil novej rám s nemším průměrem sedlovky a nějak si pořád hledám argumenty proč ji znovu nekoupit. No a tak se pořád snažím sám sebe přesvědčit, že toho půl kila navíc bych špatně nesl. No a rozhodně je paraleogram lepší než teleskop v tom, že se výrazněji nemění vzdálenost sedla od pedálů, protože se pohybuje po kružnici.
A co jsem napsal jinak?
Promiň, blbě jsem to přečetl a myslel, že jsi zase zaútočil:-))
A proč to teda píšeš ke mě, když sem nikdy nic takovýho netvrdil?
Protože se tak moc nemění vzdálenost sedla od pedálů-což je základní míra na kole, ne?
Když myslíš, s tebou debatovat nehodlám…
? :-)
mrkněte na www.mujweb.cz/sport/sedlo/
Tak to je dost hustý…
Vypadá to hrozně, ale prej to fakt funguje a luxusně :-)
nesedel sem na tom, ale povazoval bych to za rizikove zbozi (pominuli detail ze to neproslo zadnym poradnym testem) tak vzhledem k focenemu ukazkovemu kolu z hypermarketu to nikdy neprojelo zadnym vetsim terenem
Máte někdo zkušenost s odpruženou sedlovkou Specialized? www.specialized.cz/new/doplnek.php?…
Dory den, pokud by mel nekdo zajem – nabizim nepouzitou Suntour SP NCX D4, plna zaruka a pridam na ni neoprenovy oblecek, cena 590 Kč p.s. celoodpruzeny ram dorazil drive nez sedlovka. Kontakt: svoboda@centrum.cz
osobní zkušenost mám s paralelogramovou sedlovkou Cane Creek / dovozce ID Sport/ a ta se teda po čertech hodí, taky za ni pustíš jak za levnější odpruženou vidli
Jsem spokojeným čerstvým (měsíčním) majitelem CaneCreek Thudbuster LT a pokud máte možnost, kupte ji v USA, ideálně přes někoho tam a ať vám ji pošle jako privátní balík. Mě vyšla v kurzu 1$/18.5 na 2700,–, DPH ani clo jsem neplatil. Doprava ze států sem stála 16$ a bylo to tu za 5 dní. Kupoval jsem to tady: www.jensonusa.com/…E611B00-Cane
docela pěkně jsi ušetřil – kolik vážíš a jakou používáš kombinaci elastomerů? já mám naholo cca 82 kg a od dvou černých jsem přešel ke kombinaci jeden černý a jeden fialový/ ten je dodáván samostatně pro největší zatížení/, tak mi to vyhovuje
Váha se mi hýbe mezi 105–110kg a používám tu nejtvrdší kombinaci černý-černý.
Černý-černý je ofiko do 98kg a pevně doufám, že přes zimu zhubnu a ten fialový nebudu muset použít ;)
Ty další barevný elastomery se dají koupit taky zvlášť nebo se dodávají ze sedlovkou v základu?! Na netu jsem našel u nás jen za skoro 4tisíce (IDsport)! Nevíte kde jinde… (mimo nákup v USA)?
ID Sport je výhradní dovozce, o nikom jiném nevím, já mám sedlovku asi dva roky a byla , samozřejmě, levnější, jeden elastomer vyjde na kilo a z ID ti ho pošlou, o vhodné kombinaci se dá diskutovat, tvrdší než doporučenou kombinací jsem dosáhl faktu, že se sedlovka po rovině téměř nepohupuje, přesto v terénu šetří záda, taky se nemění moc výška posedu, co jsem, ale zkrátil po montáži sedlovky byl představec, protože sedlo odjelo poněkud dozadu a byl jsem děsně nataženej
V IDSportu mají na eshopu zobrazené jen elastomery na ST, psal jsem jim maila, jestli vedou i na LT, hodím jsem výsledek, hned jak odepíšou.
Tak jo, mají i na LT.
jo, se sedlovkou jsem dostal tři páry elast. – šedé, modré, černé, fialové/nejtvrdší/ a bílé /měkota/ se dají koupit jen solo
Díky moc. Kdysi jsem podobnou sedlovku měl. Uvažuju o tom. Nechce se mně „zatím“ do celopéra. Podle ohlasů nemá chybu.
to není propaganda typu, co mám já, to je nejlepší, sedlovka CC skutečně mile překvapí a spousta lidí třeba i zjistí, že tahat se s těžkým celopérkem se jim po těch polnělesnězpevněných cestách prostě neoplatí, jo, ještě dodám , že ty elastomery , samozřejmě, jako každej plast reagují na teplotu okolí, proto v parným létě se může běžná kombinace doporučených elastomerů jevit jako měkká
Když jsme u té váhy, měl jsem z toho Thudbustera docela strach, vypadá hodně msivně. Nakonec to bylo příjemné překvapení, rozdíl oproti Ritchey Pro sedlovce byl něco málo přes 300g.
Full je maximálně drahej (když má mít slušnou váhu), ale těžkej určitě ne. Máme doma jedno HT komplet na XT a se Skarebem (takže také žádná těžká plečka) a na něm je teď odpružená sedlovka. Váhově není ani o 0,5kg lehčí než full na 140/140mm, kterého jezdím. A to ještě dost dělá ten Skareb, být tam srovnatelně tuhá vidlice jako na fullu, třeba Reba, tak se ten rozdíl váhový ještě zmenší.
A i když dobrá odpružená sedlovka je přínos slušný (hlavně pokud už je HT koupené, tak je to vylepšení za minimum peněz), tak se naprosto nedá srovnávat ani s fullem s malým zdvihem (100mm).
mám odpruženou sedlovku a chválím ji, to je pochopitelné, s péráky mám jen malou zkušenost, tak nedělám chytrolína, fakt je, že jsem měl půjčený na dva dni Treka se zdvihama 120 mm / cca za 65000/ a kromě jízdy z kopce jsem si připadal jako nemohoucí šnek, tak lehký převody jsem v životě nemusel řadit, musím přiznat, že tato zkušenost mě od dalších úvah o celopérku docela odradila a začal jsem zvažovat, zda by to pro mě bylo to pravý, momentálně se pohybuji v úvahách spíš kolem 29 " HT
Tohle se právě u jednotlivých fullů hodně liší a často je rozdíl (proč to nejede) úplně někde jinde než v odpružení, třeba v pláštích (pokud chceš porovnávat HT x full jak moc dobře jede, tak podmínkou jsou právě např. stejné pláště). A taková zkušenost může být odrazující a přitom to pro spoustu jiných kol neplatí. Pokud bys zkoušel nějaký chrtí full se 100mm zdvihu, tak tenhle pocit mít určitě nebudeš.
Problém odpružené sedlovky je, že ji chybí pár zásadních věcí oproti fullu a to zejména dvě – neudrží kontakt kola s terénem a nefunguje při jízdě ve stoje. S fullem se pak jezdí i třeba mnohem lépe technické výjezdy (oproti HT), tady opět odpružená sedlovka nepomůže vůbec.
Ale jak jsem psal, proti odpruženým sedlovkám nic nemám. Za tu minimální investici nabízí k existujícímu HT spoustu muziky.
Díky za tento thread! Odpoledne jsem si Thudbuster LT objednal taky. V IDsportu ochota!!!!K fullu jsem asi ještě nedospěl a pro moje ježdění to bude po všech stránkách (finance, pohodlí, údržba, váha, ......kompromis atd…) to nejlepší řešení. Taky se nedokážu rozloučit s Cr-Mo rámem:-)Jakmile to otestuju, dám tady vědět. Kladný příspěvky mě přesvědčily. Doufám, že CANE CREEK Thudbuster LT bude fungovat jako těm, co už ho mají. Nečekám od toho fulla, to určitě ne.......... souhlas s Mlokem......, ale i tak to bude snad stačit na moje pohodový ježdění a na bolest v zádech. Díky všem!!!
Tak přeci jen jsem našel jednu chybu CC sedlovky !!! Stojí tě další prachy !!! Po necelém roku užívání mne totiž přesvědčila, že musím skutečně v rozpočtu najít 5500 Kč na novou vidlici od Milana. Celá zadní část mého těla si chrochtá blahem díky nové sedlovce. A tak se mohu soustředit na to, jak má přední část a hlavně ruce trpí díky nedobré vidlici Manitou Axel Elite. Zvláště teď v zimě úplně tuhne. Dokud jsem jezdil s pevnou sedlovkou, třepal jsem se celý a považoval to za normál a daň za nové zážitky s MTB.
pisete tu o paralelogramove sedlovce ze je hodne dobra jaky rozdil v tlumeni ma oproti klasice?
Když tuto diskuzi přečteš pozorně, tak ti to neunikne. Já jsem to z mýho pohledu napsal asi tak.......(finance, pohodlí, údržba, váha, ......kompromis atd…)
ja nad sedlovkou neuvazuji chtel jsem si to pak prevest na odpruzenou vidlici. Jde mi o charakteristiku pruzeni
Jediny misto, kde spatruju uzitnou hodnotu tohodle komponentu je u trekingovejch/city biku pro lidi, co se v mensim terenu neumi postavit do pedalu (uplny amatery) a hrozi, ze bouchnou rafek, nebo cvaknou dusi.
Možná city bike v city Prag......, co?:-)
No nevím jak kdo,ale já osobně si na 8Otikilákové vyjížďce(Tišnovsko po lese) sem tam i sednu za jízdy na sedlo.
Zdravím Kanice!!!Tam to taky prubnu:-)
Prubni je tady dost dobrýho terénu na dobrou sedlofku;-)
Já tedy při pohodové jízdě na kole raději většinu času sedím. Rád se postavím akorát na sjezdy a mimo sjezdy jen sem tam příležitostně. A kdybych neměl peníze na fulla, tak budu odpruženou sedlovku jezdit klidně taky. Kromě většího pohodlí tu je může být důvod i třeba zdravotní. Zádům opdružená sedlovka hodně pomůže. Sice to zdaleka není full, ale tu ostrou hranu nárazu při jízdě v sedle, která jinak jde na HT do zad to utlumí.
Já jsem na ní párkrát jel, takže vím jaké to je. Ty už jsi ji někdy aspoň na pár kilometrů zkoušel? A myslím paralelogramovou, která je použitelná (narozdíl od teleskopických). Ono je jasné, že pro tebe na závody to opravdu není, na XC závody odpružená sedlovka není a na sjezdových máš fulla.
jj.taky o ní vážně uvažuju a tahle diskuze se mě hodí;-) Nemusím nic hledat.
pises tu o tom ze paralelogramove narozdil od teleskopickeho pruzeni je lepsi? proc?
Teleskopická má mnoho nevýhod. Jednak zcela mění vzdálenost sedla od pedálů při pružení (paralelogramová udržuje ±stejnou, i když k minimálním rozdílům tam také dochází, ale tohle už při šlapání nevadí), dále má tendenci chytat vakl a ještě jsem neviděl ani žádnou, která by i obstojně fungovala (teď když vynechám ty první dvě nevýhody, které jsou ale zásadní). Teleskopickou jsem zkoušel jen jednou a krátce a okamžitě jsem došel k tomu, že je to úplně na prd a že více testování ani nemá smysl. Na paralelogramové jsem se svezl více.
a proc se tu neprosazujou treba ty vidle german podobny system proti teleskopu. CHci si neco overit proc do ni jit tak se chytam kazdeho vlakna co jde vlozit dotaz tak aby to nebyl spam
Osobně jsem žádnou nejezdil, takže nemůžu hodnotit jejich funkci. U vidlice ale teleskop problém není jako u sedlovky, vidlice jde do zdvihu ve správném směru (nevznikají problémy jako u sedlovky) a na pevnost má mnohem více prostoru než sedlovka (kdyby vidlice musela mít jen jednu nohu o vnějším průměr 27,2, tak to bude katastrofa), takže také není problém.
ja bych dodal, ze vakl muze mit i paralelogramova. Mam Suntour NCX-D4 a kdyz jdu ve sjezdu do pedalu, jsou to zvuky, jako ze se rozsype kolo, co vydava ta sedlovka. Na f-ci to ale snad nema vliv.
Ta sedlovka Thudbuster LT vypadá suprově, uvažuji, že bych ji koupil. Jen teď přemýšlím, jestli by nebylo lepší koupit rači tenhle rám: www.spyder.cz/?…
Co si otom myslíte????????
Rozslapnuty (pismene „r“) by som nebral.
Nechápu:((((((
Nehodí – viz Andy.