Tak uvažuji o koupi nového rámu a jelikož nemám na nový full, rozhodl jsem se jít do něčeho bazarovýho. Začal jsem sledovat bazary a včera sem objevil toto:
Chci se zeptat, co si o tom myslíte? Brát/nebrat?
Tak uvažuji o koupi nového rámu a jelikož nemám na nový full, rozhodl jsem se jít do něčeho bazarovýho. Začal jsem sledovat bazary a včera sem objevil toto:
Chci se zeptat, co si o tom myslíte? Brát/nebrat?
Úplně stejný rám jsem koupil loni na podzim.Jedná se o Spyder full 1.Předem musím upozornit že zadní zdvih určitě není 100mm.ale řádově u 1–2cm menší!Tudíž použitá 130mm vidle se mi zdá trochu moc na XC full.Jinak moje zkušenosti s tímhle rámem:nutná výměna všech ložisek,zadní stavby,cca po 100km mi prasklo zadní rameno těsně nad oky pro třmen brzdy.Náhradní mi poslali ze Spyderu do týdne!!!U 6 let starého modelu téměř zázrak!!!Takže těch 5k určitě nebude poslední investice do kola:-)
Dik, to si mne moc nepotěšil… Kolik stála ta výměna ložisek?
Cena ložisek je cca od 100 kč výše(podle kvality)plus práce mechanika.Jinak si myslím že obě pružící jednotky by měly být ve vzájemném poměru-ne „chrtích“90mm vzadu a AM 130 vpředu.Zdvih rámu je dán konstrukcí a plánovaným zaměřením(XC)Můj názor je,že těch 5k je slušná cena,pokud je rám,vidlice i tlumič v dobém stavu.To ale z fotek nepoznáš..!Přičti si ještě cenu za repasi pružení a vyjde ti nový rám:-)))
5000 by byla slušná cena, kdybych neobjevil toto
Tam byl za 6k úplně nový rám. Navíc, je to model 2006 a bůh ví, jak se do toho budou shánět díly. Navíc já nepotřebuji ani představec, ani řidítka a ani sedlovou. Víc jak za 3700 (bez toho co jsem jmenoval) ho nekoupím… To už je slušná cena, i kdybych chtěl investovat do repasů a přestříkání.
Napiš taky jaks mu nakládal,je rozdíl co kdo jezdí.Někomu rám vydrží pár let a dřív ho vymění za jinej než že se mu něco stane a jinej ten samej rám svým zacházením oddělá za týden.
Tak já to třeba chci jen na nějaký ty pěšiny v lese, žádný extra skoky. Je možná, že si měl vadný kus?
Podle fotky to neni zrejme, ale ma ten ram vzperu mezi hornima trubkama zadni stavby?
Já tam žádnou nevidím.
Ne, myslím, že tam žádná vzpěra není, ale zrovna nahrávám fotky, co jsem dostal od majitele na uložto, takže se budete moci všichni podívat detailněji (tedy v mezích – nic moc fotit neumí).
No ja prave taky ne, proto jsem se ptal, zda tam nejaka je nebo ne. Pokud tam neni, tak je to dost podivna konstrukce, horni cep u prepakovani musi byt hodne namahany a zadni stavba se musi kroutit, coz neprospeje ani pocitu z jizdy, ani cepum a loziskum.
Mohu se zeptat, proč je ten zdvih řádově o 1–2cm menší? Je to kvůli špatnému tlumiči, nebo je to chyba toho rámu? Proč ti přijde moc 130mm na zdvih vidlice oproti rámu – myslíš, že to může mít vliv na funkci/bezpečnost?
Už podle toho, jak je rám položený na asfaltu bez nějakého podkladu aby nedošlo k odření jde vidět jak se o něj asi prodávající stará ;).
Jinými slovy, další člověk pro NE.
Přesně, nevím o fullech skoro nic, takže nevím nakolik je to dobrý poměr cena/kvalita. Ale když vidím takovouhle fotku, tak to ve mě prostě důvěru nevzbuzuje.
:-D
co je na tom k smíchu ?
ze se da predpokladat, ze na tom kole dokonce i jezdil, nejen ze ho polozil na asfalt. :-))
V terénu sice odlétávají kameny a podobně, ale nevidím důvod proč odírat kolo víc než je nezbytně nutné? To nemohl na focení popojít někam kousek na trávu?
Navíc na těch fotkách co poslal je kolo položeno na představci/řídítkách a na zámku sedlovky, to je taky vpohodě?
to zalezi, jak kolo pokladas a jak ho zvedas ;-)
A kdybys prodával rám, tak bys ho taky fotil v takové pozici na takovém podkladu?
resis kravoviny. kazdyho vec, ne? sam sobe tim pripadne ublizi/odezene zajemce. myslim, ze neudelal nic hrozneho. neni to zadnej klenot, neni to nic krehkyho. u kolo resit, ze to polozil na zem. co kdyz dokonce na tom kole nekde upadl? vaaaaaaaau desive,ze?
tahle diskuze me docela dojima, jak nekdo muze resit nakup ramu (fulla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! s tlumicem od dt swiss) i s vidlici a kokpitem v hodnote 5000,– a delat takove divadlo? pro me je 5000,– hodne penez, ale jsem natolik soudnej, ze bych si nedovolil ocekavat zazraky a selskym rozumem si rozpocital, ze za vidli by v priapde stesti ty 2–2,5 tacu klidne dostal. za tlumic pokud je v poradku minimalne tech 15kil take, tak co za ram za litr clovek muze poridit(kokpit,hlava,smyk = bonus)? NIC
je mi lito toho prodejce. :D
a jeste zverejnovat komunikaci, ktera probiha… neprekoukl jsme se a nechyby tam aspon jedna nula??
Ale já nejsem kupující ;)
Jen mi přišlo divné, že tem rám fotí položený na asfaltu, to je vše. Schválně ale asi nepadal že?! Takže když má možnost volby kde to nafotí a fotí to položené na asfaltu, tak je to pro mě přitěžující okolnost.
mezera ma oddelit, co patri k tobe a co ke zbytku. pravda je, ze jsme to mohl napsat.
Takže selským rozumem si spočítám,že to frajer prodává ku.va pod cenou anebo prodává předraženou hromádku šrotu!!!A babo raď!!!
Tady si můžete stáhnout fotky, co jsem dostal z majitele. Fakt to leccos vypovídá. :(
Na té fotce „Obrázek 4 (2)“, prostě tam kde je vidět rám zespodu a výrobní číslo, proč je ta „vzpěra“ nebo jak to nazvat křivě?
Nevysvětlím ti proč, ale je záměr a ne chyba výrobce.
Tohle se používá u fullu často. Na straně řetězu je zadní stavba jinak, aby byla stavba dostatečně daleko od řetězu. Na druhé straně pak vede přímější cestou.
Vpěra pak je šikmo, když spojuje na každé straně jinak konstruovanou část zadní stavby.
Vidíš, toho jsem si ani nevšiml. Každopádně trval jsem na osobní předání, přestože Pán je z Plzně a já z Prahy, jednoduše nebudu brát něco takového, dokud to neuvidím. Ale stejně mi celý ten rám připadá takový „fórový“. Uzoučké trubky, na to navařená pohyblivá stavba, nikde žádné zesílení, jako u jiných fullů. Nechci to sice a skoky, ale tohle je zase moc…
Ještě jedno dávám dotaz k bikemike, protože zapadl zase uvnitř fóra, ale asi na něj bude umět odpovědět více místních znalců. : Mohu se zeptat, proč je ten zdvih řádově o 1–2cm menší? Je to kvůli špatnému tlumiči, nebo je to chyba toho rámu? Proč ti přijde moc 130mm na zdvih vidlice oproti rámu – myslíš, že to může mít vliv na funkci/bezpečnost?
Odpověď najdeš výše.Jinak zaměření tohohle rámu je čistě XC,je poměrně lehký,proto tam nejsou výztuhy.S hrubším zacházením se prostě nepočítá..Proto mi tam nesedí ta 130mm vidle!U rámu si zkonroluj vůle v čepech zad.stavby,pistu tlumiče a vnitř.nohou vidle,prosakujicí olej atd..
vsimni si, ze na tom vahadle mas jeste dalsi pozici na tlumic, tim se ti zmeni pomer prepakovani a zvetsi zdvih..
Jinak pokud na vic nemas, tak bych se toho nebal, za ty prachy nemas co ztratit..
No problém je v tom,že při uchycení tlumiče v horním oku naráží ramínko přepákování o zadní stavbu.Už se to tu kdysi na BF řešilo.Někdo dokonce piloval ramínko..Dle vyjádření dovozce(Individualbikes.cz)je zdvih 90mm a použitelné pouze spodní uchycení!!!
Můžete tohle prosím líp vysvětlit, co jste tím oba mysleli? Případně mi to zakreslit do nějaké obrázku?
pro: mxv → další pozice pro tlumič?!
pro: bikemike → ramínko přepákování naráží na zadní stavbu?
V ramínku přepákování jsou dva otvory pro uchycení tlumiče.Použitelný je pouze spodní.Když uchytíš tlumič v horním,uslyšíš při každem větším propružení ránu.No a to ti právě naráží rameno do zad,stavby:-)))Jinak do toho nákupu klidně jdi,jen si pořádně prohlídni,co bereš a už dopředu počítej s investicemi do ložisek a repase pružení!
Tak rozdělím tenhle příspěvek na dvě části:
1.)Jelikož se přesně nevyznám v označení XC – tedy maximálně do míry, že to znamená crosscountry, tak přirovnám rám k tomu, co občas jezdím. Se svým Specialized Hardrock, jsem jel toto
A otázka, mohu to jet i s tím Spyderem aniž bych ho rozlámal?
2.)Posílám odkaz na .txt dokument na konverzace s prodávajícím. Pokud se Vám cokoliv nezdá, tak mne klidně upozorněte a připomeňte, na co se mám ještě zeptat.
Mě to přijde jako dobrá nabídka, pokud je rám v pořádku. Rámů tohoo typu je na trhu víc a nějaký větší problémy s ním asi nebudou. Třeba i já mám Kellyse, co je skoro stejný :-) Sedlová trubka vypadá dost subtilně (holt na 27,2mm sedlovku), ale vydržet by snad mohla.
Já jsem pro koupi :-)
Diy moc všem (i těm co jsem nasral), jdu do něj.
Měl jsem ten samej rám a prasknul mi na zadní stavbě v úrovni kotouče (neni tam žádná výztuha)
Jo tam prasknul i mně těsně nad oky pro třmen!!!