• Comp4X

    Sory že zakládám nové téma, ale v tom minulým jsem se nějak nevyznal.

    psali jste že do brzd dáváte olej do citroenu. je to LHM+

    tak jsem se chtěl zeptat jestli se těm brzdám nic nestane, nechci si je odepsat. jsou to tektro draco2 na minerální olej. díky

    0 0
    • Vilém  

      Nestane. Pouzivam asi 10let v shimano a magura brzdach, nikdy nebyl problem.

      0 0
    • Josef Šimon  

      To je takový problém koupit pro jednou Shimano olej? 50ml mi dalo na troje brzdy. A když koukám, že 1L toho Shimano oleje stojí 370,– Tak to by mělo celé BF na hodně dlouho :-D

      0 0
      • Comp4X  

        problém by to nebyl, ale já jsem omezený finančně

        0 0
        • Dave-geo  

          A já mám doma LHMky litry, takže nemám důvod, aby mi v garáži stála další butel…

          Díky za nápad a Vilémovi za upřesnění. Vyzkouším hned příští víkend :).

          0 0
      • KubaBajk  

        Stejně tak dlouho bude mít celé B-F litr oleje za 180,–.

        0 0
        • Josef Šimon  

          Ale nikdo by tu pak nemusel řešit stále dokola kompatibilitu :-D

          0 0
          • KubaBajk  

            Od toho je B-F,aby se řešilo.

            Přece neřeknu Já používám originál Shimano, jo já taky, já taky, i já…

            Proč neušetřit, kdyř to jde.

            0 0
      • Willy.pv  

        Nestacil by tam nalít obycejny hydraulicak? Toho se vali vsude litry. Zkousel jste to nekdo?

        0 0
        • Vilém  

          Nezkousel jsem, ale kdysi pred lety existovaly stranky maguracult a tam se uvadelo, ze jako Magura Blood je v evrope prodavan olej shell do hydraulik lesnich stroju a u USA byl pry prodavan tlumicovy finish line 5w.

          0 0
          • Vilém  

            Tak jsem si vzpomnel na ten Shell. Udajne je to Shell Naturelle.

            0 0
          • Willy.pv  

            Az to bude aktualni, tak to zkusim. Mam toho asi 200l. Brzdy zatim a netecou a doufam ze vydrzi co nejdele. Preventivni vymena v uzavrenem systemu asi nema smysl ze?

            0 0
            • Vilém  

              Tak zalezi v cem jezdis a jak dlouho. Zazil jsem shimana, ktery mely olej barvy blata, nepruhlednej, plnej bordelu. Asi to tam natahaly pistky pri nejake bahenni lazni.

              Co konkretne myslis tim uzavrenym systemem? Nejaky stary Hope, ci Giant brzdy?

              0 0
        • Japhy  

          Upgradnul jsem si kolo brzdama Tektro Auriga Comp za cenu které nešlo odolat. Musel jsem dávat delší hadičku, takže mě výměna kapaliny neminula. Na první pokus jsem použil DOT 4 z garáže, po nalití jsem se zhrozil co jsem provedl. Fungovaly dobře, ale asi za dva týdny jsem tam radši nalil hydraulický olej co se dává do bagrů. Z brzd tekla ta DOTka čistá a nezdá se mi že za dva týdny to stihlo nějak naleptat těsnění. Dám vědět po pár měsících jak ten bagrový olej funguje. Ale přijde mi že je to asi fuk, možná má menší viskozitu, možná jinak váže vodu, jinej bod varu, ale na to moje ježdění…

          0 0
          • KubaBajk  

            Ty jsi měl v Tektrech 14 dní DOT, pak jsi vylil, dal olej a ty brzdy brzdí dál? Netečou??

            To snad ani … no vyzkoušej ten olej do bagru a napiš sem :)

            0 0
            • nitraq  

              Aby pak ještě vůbec mohl sem napsat jak fungoval ten bagr olej:D

              0 0
              • KubaBajk  

                No pokud nám píše po 14tidenním provozu Tektra na DOT, tak myslím, že ten olej už ty Tektra tím spíš poberou taky :)

                0 0
                • Japhy  

                  Zdá se že ty těsnění v brzdách snesou hodně. S tou DOT 4 jsem najel podle deníčku asi 200 km, s bagrovým hydraulickým zatím asi 100 km, všecko vcelku kopcovatý. Teď jsem si dal cestou do práce schválně docela prudký sjezdík a všecko funguje jak má. Ale pro jistotu tomu dám pár tejdnů a ještě jednou ten olej vyměním. Mám ho vcelku neomezené množství (u bagrů jsou v hydraulickém okruhu desítky až stovky litrů), tak pro sichr aby tam fakt žádný zbytky brzdovky nezůstaly. A příště budu chytřejší, teď přežily o fous.

                  0 0
                  • kubad  

                    uvidíš, podle mě to začne dřív nebo později prolínat :-(

                    ta těsnění ztvrdnou a ztratí vlastnosti

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • Foja  

      Využiji tohoto vlákna. Nezkoušel jste někdo dát místo brzdové kapaliny (Avid)nějaký olej (Shimano)? Teoreticky by to fungovat mělo a brzdová kapalina je agresivnější, než olej, takže i těsnění by to měla vydržet. Ptám se na to z důvodu teoretické kompatibility pák Avid a třmenů Shimano. Asi je to blbost, ale co kdyby :-) !

      0 0
      • jIrI___  

        Blbost je jak ta první úvaha, tak i ta druhá.

        0 0
        • Foja  

          Ok, ale proč? Je jednoduchý, říct, že je to blbost. I když to nepopírám.

          0 0
          • kubad  

            protože těsnění to nepobere,

            těsnění na brzdovku se při kontaktu s minerálním olejem okamžitě nafoukne a brzda je nefunkční.

            co udělá těsnění na olej při kontaktu s brzdovkou nechtěj radši ani vědět :D

            0 0
            • Foja  

              Ok, to jsem potřeboval slyšet :-)! Díky.

              0 0
            • Josef Šimon  

              Pod tohle se podepíšu a mám s tím bohužel vlastní zkušenost. Brzda byla okamžitě nefunkční.

              0 0
    • nikeid  

      Já se přifařím:

      Když budu odvzdušňovat Deorka 596 – kde vezmu tu tenkou hadičku? Kde se to tak dá koupit? A jak má být tenká? Jakej je to rozměr?

      Stříkačky v lékárně?

      0 0
      • l.smetana  

        Používám jednu stříkačku, nějakou obyč. K tomu hadičku co mi zbyla jako palivová z RC modelů,ale tam jde použít cokoliv (na třmen). Jinak protlačuju zespodu přes třmen a chytám do kuchyňského trychtýře (sedne perfektně) a nebo druhé stříkačky,ale bez pístku. Olej používám LHM.

        0 0
        • nikeid  

          já to budu v brzké době dělat poprvé a sem z toho trochu na větvi jak se to teda dělá .. jestli přes vršek nebo spodek..

          vytlačí se prvně ta stará kapalina? a pak se dá nová? anebo ta stará se vytlačí novou?

          0 0
          • l.smetana  

            Když máš litrovou flašku LHM tak nemusíš řešit co se starým,já ho měním komplet :D Ale jinak by neměl být problém to zamíchat..:)

            0 0
            • nikeid  

              a když chci krátit hadice, tak stejně ho musím prvně celej vylít, ne?

              potom teda zakrátím, nasadím olivu, trn, šroub, hadici zašroubuju zpátky do páky .. a potom je postup jakej přesně teda?

              jestli můžu poprosit o přesnej popis prosím

              0 0
              • Ralan  

                Tady to máš i s obrázky :)

                0 0
              • l.smetana  

                No pak je postup, kdy odvzdušňuješ. Nemusíš ani vylívat olej, dá se zkrátit i tak.

                Odvzdušnění:

                1. Zbavíš odvzdušnovací šroub na třmenu té kovové krytky
                2. Do stříkačky nabereš olej
                3. nasadíš stříkačku na odvzdušňovací šroub
                4. dáš na řídítkách páku do vodorovné polohy
                5. odšroubuješ na krytu páky ten černý šroub a dáš tam místo toho

                nějakou záchytnou nádobu (stříkačka BEZ PÍSTU, trychtýř

                5.5) Do nádoby dáš trochu oleje

                1. Vrátíš se zpět ke třmenu a povolíš klíčem číslo 4(myslím)

                matičku na odvzdušňovacím šroubu (tím otevřeš „klapku“ mezi nasazenou stříkačkou a olejem ve třmenu

                1. Stříkačku (ze třmenu) dáš do polohy svislé, koncem vhůru

                (tam půjde vzduch)

                1. potáhneš stříkačku – nabereš do stříkačky olej ze třmenu

                9)zase tam ten olej pošleš zpátky do třmenu, přebytečný olej se zachytí do nádoby co máš nasazenou na páce

                1. opakuješ tak dlouho,dokud neuvidíš žádné bublinky, párkrát

                zapumpuješ brzdou,poklepeš na hadičku (pozor ať máš něco mezi deskama)

                1. Když máš hotovo, zašroubuješ zase matičku na

                odvzdušňovacím šroubu

                1. sundáš stříkačku ze třmenu
                2. sundáš nádobu co máš na páce
                3. zašroubuješ do páky zpátky ten černý šroubek
                4. nasadíš zpátky gumovou krytku na třmen, otřeš páku od oleje, co ti

                vytekl, protože jsem nikde nedal bod ať zachytneš olej co ti vyteče až sundáš tu nádobku z páky a máš hotovo :)

                To samé na druhé brzdě. ;)

                EDIT: čísla mají jít po sobě, mě to vždycky samo přečísluje :D

                0 0
                • nikeid  

                  dík :) hele daleko jednodušší (podle čtení) se mi zdál postup, kdy na ventil u třmene dám hadičku a nádobku a do expanzní nádobky dycky kousek přileju, párkár páku zmáčknu, potom držím zmáčklou, upustím u třmene do nádobky, zase utáhnu, zase doplním expanzku, a takhle párkrát dokola, až do nádobky nejdou žádný vzduchový bubliny ..

                  není to lehčí?

                  0 0
                  • Ralan  

                    Pokud ti nevadí že reaguju já :) tak mi přijde jednodušší to co píše l.smetana – protože stačí že tu kapalinu protlačíš. Kdežto tam furt musíš obskakovat z jedné strany kola na druhou – tj. dolívat, pumpovat, upustit, utahovat a zas k řídítkům dolívat.

                    Já jsem rád že tu hadičku na třmenu podržím tak aby nezklouzla, natož tak abych dolíval nahoře a pumpoval pákou…

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      když máš správnou hadičku tak nezklouzne.Nevím kam chceš pořád přebíhat – odvzdušnění probíhá stejně jako u auta – tu haadičku na třmenu máš ponořenou pokud možno v nádobce s olejem mačkáš páku , případně doleješ olej a až tam nejdou bublinky tak utáhneš odvdušňovák a hotovo…

                      0 0
                      • l.smetana  

                        Někdy musím zkusit :) Ono když to přece jenom sklouzne a zrovna tam pumpuju olej tak desky můžu rovnou zahodit.

                        (už sem vypaloval i v troubě a ten smrad bych vám teda nepřál, v kuchyni nebylo vidět na krok.. :D )

                        0 0
              • KubaBajk  

                Docela solidní video .

                0 0
                • nikeid  

                  díky, parádní video

                  ještě se zeptám – tyto deorka jsou právě na tu žlutou nádobu, anebo jsou na odšroubování expanzky a „ruční nalítí“ oleje?

                  http://www.kupkolo.cz/…oucu_z90632/

                  0 0
                  • Vilém  

                    Na nadobku. Jde misto ni pouzit injekcni strikacka, pekne pasuje do dirky pro zlutou nadobku.

                    0 0
                    • nikeid  

                      a jak velká stříkačka?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Pouzivam 20ml, s rezervou staci.

                        0 0
                        • nikeid  

                          a jak to vytáhneš pak z té „dírky“ pro nádobku? ucpeš vršek stříkačky a kapalina teda po vyjmutí stříkačky z dírky nevyteče (ze stříkačky)?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Presne tak. Nebo to muzes druhou strikackou odsat.

                            0 0
                            • nikeid  

                              a seš si jistej že tam hubička té stříkačky do té deorkové dírky bude sedět, jo? :D jen se ujišťuju, abych pak nemusel objednávat znova

                              0 0
                              • Vilém  

                                Pokud je zluta nadobka stejna pro Deore i XT, tak si jist jsem. Do mojich XT pasuje. Pokud mas pochybnosti, priplat par Kc a kup si original nadobku, nebudes muset resit, ze ti ukapne kapka drahocenneho oleje, ani nebudes muset mit strach, ze to tam nebude pasovat.

                                0 0
                                • nikeid  

                                  http://www.velohanak.cz/…usneni-brzd/ v popisu je XTR, XT, SLX .. deore ne :D ale pana kupkola (haha) na tu nálevku sem se ptal přes email a on říkal, že se dá použít .. takže předpokládám, že stříkačka bude pasovat

                                  edit: ale ve vyjmenovaných modelech je m596 :) tak ok

                                  0 0
                • Josef Šimon  

                  Pěkné video.

                  0 0
                • nitraq  

                  Nešlo by to taky udělat jako u magury MT8? Postup zde a přijde mi, že to je jednodušší jen protlačovat olej tam a zpět než s pytlíkem na zachytávání oleje u shimana.

                  0 0
                • RomanH  

                  Pomuze nejak krouceni tim Free Stroke ?

                  Menil jsem ted na zadni 785tce sjete desky. Pri te prilezitosti jsem ji chtel odvzusnit – musel jsem mit paku oddalenou od riditek, aby pekne zabirala, tak jsem si rikal, ze tam bude asi malo kapaliny. Zkousel jsem ji teda doplnovat v pozici, kdy byla nejblize riditkum (presne naopak jak v tom videu), ale to se nedarilo, tak jsem ji musel opet oddalit. Brzda je sice odvzdusnena, ale opet musim mit paku v te nejvzdalenejsi pozici.

                  Pomuze otacet tim Free Strokem, nebo mam dat misto te zlute rozperky stare desky + vlozku misto kotouce ? Pripadne je problem jinde a musim dat trmen dolu a poklepavat ?

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    Zrovna včera jsem to dělal, zadní 785. FreeStroke jsem měl při plnění vyšroubovan tak, aby mi nevypadnul :).

                    Po odvzdušnění jsem s ním zkoušel kroutit, ale rozdíl v chodu je tak malý, že ani nevím, jestli ten efekt opravdu vnímám nebo se mi jen zdá.

                    FreeStroke podle mě nedělá snad nic.

                    0 0
                    • RomanH  

                      OK, diky. A kdyz odvzdusnujes, mas tu paku co nejdale od riditek ? Ja ji zkousel dat naopak co nejblize, ale tak se to odvzdusneni nedarilo.

                      0 0
      • Ralan  

        Hadičku koupíš v každé mototechně. Změř si jaký potřebuješ průměr a nebo si kup víc na vyzkoušení, stojí pár kaček. Stříkačky dostaneš jak říkáš v lékárně.

        0 0
      • goofy  

        Strikacky v lekarne (20ml), hadicku v prodejne pro akvaristy, LHM+ libovolne jaky (ja mam tusim Valvoline)…

        0 0
    • Comp4X  

      tak sem to Lhm+ koupil a jdu to vyzkoušet :D

      0 0
      • KubaBajk  

        Dej vědět, já to dnes nestihnul koupit.

        0 0
        • Comp4X  

          Tak je to odvzdušněný :D brzdit to brzdí, ale zatím jsem to kvůli počasí nevyzkoušel za provozu, ale myslím že to je dobrý

          0 0
      • Dave-geo  

        Co dělá ten zázrak? O víkendu se na to taky chystám… Xantie toho vychlastá dost, takže zásoby jsou dostatečné.

        0 0
    • nikeid  

      ještě se zeptám – mám fungl ty deore, ve kterých je, předpokládám, shimano mineral oil .. při zkrácení hadic mi něco oleje ujde, můžu to nahradit tím LHM+ a prakticky smíchat, anebo mám celý vyměnit?

      0 0
      • KubaBajk  

        Už tu psal Vilém, že to míchal dohromady a v pohodě. Taky tu psal, že tento olej do brzd leje už deset let, taktéž bez problému.

        0 0
      • goofy  

        Prej to neni problem, ale jelikoz mas LHM-ka na deset let, tak neni problem nahradit tu nevzhlednou shimanackou ruzovou, krasnou razici zelenou LHM+

        0 0
    • nikeid  

      k čemu je toto ještě prosím? :D

      0 0
      • RendyD  

        Proti povolení šroubů, taková pojistka.

        0 0
      • KubaBajk  

        Jsou to plastové pojistky hlav šroubků na třmenu brzd.

        Šroubky musí mít na hlavě ozubení, po celém obvodu hlavy. Cvakneš to na hlavu šroubu, má to mít jisticí funkci, fixace šroubu, pokud by se nějakým záhadným způsobem uvolnil tak, že by mohl vypadnout. Taky to má fixovat utaženou pozici šroubu. Prostě pojistka.

        Je to vlastně k ničemu.

        0 0
    • nikeid  

      Tak sem se vrhl do zkracování hadic, mám i náhradní olivu, i trn.

      Vypustil sem olej, vyndal hadici z páky a koukám že ta stará oliva je tam nějak „nalisovaná“ .. ne jenom nasunutá.

      Jak tam mám tu novou pak „zajistit“?

      0 0
      • worlusho  

        Proč jsi vypouštěl olej? Hadici s olivou pořádně zastrč do páky a utáhni.

        0 0
        • nikeid  

          tak aby mi při rozříznutí hadice netekl všude..

          ještě jeden problém – nemůžu dostat trn do hadice .. svěrák ale nemám =/ kladivem klepu, ale v ruce to neudržím, aby neprokluzovalo ..

          0 0
          • jIrI___  

            Tuším žluté plastové kostičky jsi k brzdám nedostal? Ty slouží právě k lepšímu chycení hadice při zatlačování trnu.

            0 0
            • nikeid  

              dostal .. když hadici jimi „obejmu“, tak teda nedrží .. to už silněji udržím v ruce, než v nich

              0 0
              • jIrI___  

                Divné, u mě zafungovaly. Tak zkus použít něco místo svěráku, třeba hadici v těch kostičkých přivři do šuplíku :D

                0 0
              • Vilém  

                Jenze ty kosticky se musi upnout do sveraku.

                Clovece, proc si aspon nejakej navod neprectes, nebo se na nej nepodivas? To jsem zvedav kdy to povezes do servisu, aby to dali do kupy, protoze kdyz to ctu…

                0 0
                • nikeid  

                  když je to možný, návody čtu .. ale prostě nikde sem se nedočetl, že se ty žlutý bazmeky svíraj ve svěráku ..

                  0 0
                  • Vilém  

                    Je to treba v navodu k montazi. I tak je to tak trivialni vec, ze si s ni poradi snad i male dite, pokud mu to trochu technicky pali. Jsem zvedav kolik tu jeste od tebe bude dotazu az to zmrvis. Kdyz tu ctu jak se ptas z jake dalky na to foukat fenem atd, tak opravdu nechapu nic. Jeste si se mel zeptat jaka ma byt teplota vystupniho vzduchu a kolik sekund na to foukat.

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • nitraq  

              Dá se to udělat i bez těch bazmeků? Zanedlouho taky budu zkracovat a žlutý kostičky nemám.

              0 0
              • jIrI___  

                Dá, ale je to míň pohodlné :). Ty bazmeky slouží prostě jen k podržení hadice bez její deformace, netřeba v tom hledat žádné složitosti.

                0 0
              • KubaBajk  

                Youtube je plné videí, jak zkrátit hadici, teď se mi nechce hledat ale opravdu to není problém najít.

                Je to fakt v pohodě. Borci to běžně drží jen v rukách nebo v hadru a trn zaklepou gumovou paličkou.

                0 0
              • Jery01  

                Třeba mně se to minulý týden povedlo zamáčknout do hadice prstem :)

                0 0
          • worlusho  

            Vem si nějaké sikovky a podrž to v nich. Pokud rozřízneš hadičku tak ti olej z toho nepoteče, možná že spadne pár kapek. :)

            0 0
          • RendyD  

            No,sice to někteří kritizovali,ale zahrej hadici fenem a trn půjde jak po másle… Nemusíš vůbec řešit svěrák ani nic jinýho.

            0 0
            • nikeid  

              z jaký dálky? jak dlouho?

              0 0
              • RendyD  

                Úplně z blizka,je-li to fen,pokud pistole,tak dál… A jak dlouho? Chvíli a zkoušet… Pár desítek vteřin…

                0 0
      • Vilém  

        Ja uz fakt nevim, zda ti zdechlo si to tu precist, nebo jak to vlastne je. Vse nac se ptas tu je popsane. Olej jsi vubec vypoustet nemusel.

        0 0
        • pepek  

          To není pravda, „Dej to ku*wa do servisu“ tady ještě nikdo nenapsal

          0 0
      • jachymk  

        Olej se nevypouští! Vyndáš hadici z páky zkrátíš a nalisuješ do ní olivu lisem !!! ;) dáš tam ten zlatý kroužek vsuneš do páky a zatáhneš šroubem.

        0 0
      • rasto  

        ajaj kdyby ste investovali par kacek do vela (posledni vytisk), tam byste se docetli jak s hydraulikama pri servisu carovat… uznavam, clanek neni dokonaly (kdo by pak chodil do servisu, ze?) ale alespon nazorne pomuze.

        0 0
    • Tekka78  

      Mám dotaz k odvzdušnění, respektive funkci brzd. Měla by zadní brzda při intenzivním brždění uvést vždy kolo do smyku?

      Mám na zadním kole 160mm kotouč a vážím cca 100kg.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rasto  

        ano, zadni kolo bys pri zabrzdeni pouze zadni mel dostat do smyku.

        0 0
      • Tekka78  

        Znamena to tedy, že když se při zmačknutí páky nadoraz kolo má tendendi pootáčet, byť s odporem, je někde problém?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.