Dobry den, chtel bych se zeptat zda se i rychlospojka opotrebovava stejne jako retez. Cili menit rychlospojku spolu s retezem?
Dobry den, chtel bych se zeptat zda se i rychlospojka opotrebovava stejne jako retez. Cili menit rychlospojku spolu s retezem?
opotrebeni je videt – ubrousene cepy.
Nejake prodlouzeni vlivem tahu bude zanedbatelne.
vybrušuje se tam drážka (od užšího vnitřního článku) až to nakonec v tahu rupne. Dávám na závodním kole na jednu dva řetězy a pak ji ještě dotočím na jiném kole.
Opotřebovává, stačí se podívat z vnitřní strany čepů, jak jsou vyleštěné. Já mám dokonce dojem že mi rychlospojka mizí ještě o fous rychleji než řetěz. Jezdím KMC řetězy co mají rychlospojku v ceně, takže s každým řetězem jde automaticky nová.
rýchlospojka sa opotrebováva rýchlejšie ako reťaz.
IMHO se opotřebovává rychleji. Dávám s novým řetězem vždy novou, starší schovávám pro nouzové opravy v terénu.
K C9 jsme si pro jistotu koupil 3 a mám v plánu ji minimálně 1× vyměnit.
než se mě stačí opotřebovat, tak jí vždycky ztratím. Ale vážně – přendavat jí z řetězu na řetěz snad je out – k řetězu je vždy nová přibalena.
K Shimanu, ani C9 mi ji nedávají. Asi budu reklamovat.
mě taky ne :(
já ji vždy v krabičce našel, tak jsem myslel, že je u všech
samozřejmě že se čep oleští, ale zápichy fachčí líp než na nové.
Já na jedné otočil 3 řetězy cca 3000km na fulu a je tam ještě dodnes. Možná odstrašující případ.
To já na jedný otočil řetězů! Odhadem tak 10 000km. Ale už to bylo dost znát při rozpojování – šla snadno. Při jízdě teda nic znát nebylo. Ještě se mi nikdy nestalo, že bych měl jakýkoliv problémy s rychlospojkou (vždycky jsem měl SRAM, ta KMC mi nepřipadá moc důvěryhodná).
Doplním že jsem měl také SRAM
mno dneska jsem ji dal na kolo a strashe ztuha mi sla zacvaknout. je to rychlospojka sram. delalo to nekomu taky? Pry to ma jit nehce…
má to jít fakt lehce ale záleží to určitě na značce, protože si pamatuju, že první šla tyky ztěžka a rozebírat jen kleštěma. Pak jsem koupil jiný asi 8 ks a ty jsou už dobrý. Takovou co jde ztuha bych tam nedával – kdyby bylo potřeba to rozpojit někde venku tak je to problém.
Nová jde celkem ztuha, ale v nejhorším bys ji s vypětím sil rozpojil i rukama. Když to párkrát rozpojíš, tak se to ochodí.
spojku která se ochodí jen tím že ji párkrát zacvaknu, bych bezmilosti vyhodil.
A hlavně nechápu k čemu je spojka, která jde lehce. Ta je tak akorát dobrá k tomu, aby se někde v rozbitém sjezdu řetěz jak lítá a není v tu chvíli v tahu samovolně rozpojil.
Mně se konečně teď 10tková Sram spojka začala hodně líbit právě proto jak jde hodně ztuha a perfektně drží.
Zkusil jsem ze zvědavosti nahodit jednu spojku co jsem měl hozenou na 3 článkách z každé strany řetězu doma. Z nudy jsem ji jednou doma u filmu rozpojoval a spojoval. Po chvíli šla jen jednou rukou a pak když jsem ji nesl do garáže, tak se rozpojila i samovolně v kapse a když jsem ji dal na dlaň a zatřásl rukou, také se rozpojila.
Opakuju, že spojka byla minimálně 200× rozpojená a když jsem ji z hecu dal na fulla aby jsme zjistili jestli se rozpojí, tak se nerozpojila ani jednou za celé jedno mazání řetězu cca 400 km v terénu. Ještě jí mám pořád, ale ne na kole.
Osobně si nedovedu představit, že by se spojka která je v tahu sama rozpojila.
V tahu ne to máš pravdu, ale rozpojila se mě, když se mi zasukoval řetěz kvůli nějaký větvičce. Skončila v trávě a kdybych neměl náhradní jsem v háji. Přesto tvrdíl že je lepší lehce chodící a náhradní sebou.
Rychlospojky se nerozpojují nijak extra často, ale viděl jsem už u 9tkových více rozpojených za jízdy (vybabuju si minimálně 3 konkrétní případy, vždy to bylo v rozbitém sjezdu). Sám jsem u 9tky rychlospojku vozil jen sebou pro případný problém s řetězem, abych nemusel nýtovat na vyjížďce (a stačilo roznýtovat).
Hlavně záleží co to je za spojku. Pokud 10-tková, tak ta jde opravdu ztuha.