• kadlec

    Kluci opravujete bezduse po defektu, nebo spolihate jen na mliko? Dnes jsem asi riznul Racekinga, mliko s tim melo dost prace, trvalo dlouho nez to zatesnilo a po rozjeti zase bublina a litalo mliko. A kdyz se to zatesnilo, tak po cca 8 km zase bublina a mliko cakalo. A to jsem jel hodne pohodove a jen sotolinu a asfalt. Asi bude lepsi to necim podlepit a nespolehat jen na mliko, co?

    0 0
    • freerider159  

      Co tam máš za mliko a jak dlouho? Některé jsou shity. Já jsem utrhl po obvodě skoro celý špunt a mliko to v poho vytěsnilo. Jinak podlepit a můžeš jezdit dál.

      0 0
    • kubad  

      pokud je díra velká, tak knot nebo záplatu zevnitř

      0 0
      • kadlec  

        No radsi to podlepim, proslo me to, ze na asfalru a poskovy ceste dobry, na ceste s kaminkama, jakoby dontogo kaminky furt vrtaly a mliko slo ven

        0 0
    • MlokCZ  

      Pokud je díra moc velká, tak přesně jak psal kubad.

      Ještě se ale vrátím k zacelení tmelem:

      • tmel v plášti po nějakém čase ježdění přestává fungovat i když třeba na pohled vypadá ok (prakticky už mnohokrát ověřeno co už hodně dlouho vozím sebou 60ml neotevřeného tmelu, který je vždy v perfektním stavu – většinu podobný děr jako na fotce mi právě dal tmel z lahvičky a tmel v plášti nic)
      • když už je díra trošku větší, tak po zacelení tmelem je potřeba to nechat aspoň chvíli na nižším tlaku nebo to větší tlak zase otevře
      • když se to chvíli nechá (třeba 20 minut jízdy), tak to pak už často drží, aspoň mě to vždy drželo (u děr, které při okamžitém nafouknutí na provozní tlak tmel pustil a když se to chvíli nechalo, tak to pak vydrželo klidně po celou zbylou životnost pláště)
      0 0
      • kadlec  

        Tmel byl cerstvej, max 1.5 mesice a laheb je stara asi pul roku

        Poridim radsi jeste knoty, nekde na horach bych mel obavy, tady jsem byl 15km od baraku a stejne jsem si nebyl jist, jestli nebudu muset dat dusi

        0 0
        • MlokCZ  

          Knoty určitě pořiď, jen tmel jistota nebude nikdy.

          1,5 měsíce v plášti ale vůbec neznamená ,že je ok. Zhoršené vlastnosti (oproti čerstvě nalitému z láhve) má už po pár dnech v plášti. Sice to neznamená, že by nedal nic (hodně malou dírku dá často i po hodně dlouhé době), ale už toho dá méně.

          V jednom případě stačilo 14 dní v plášti (byl to i nový kus pláště). Tmel z neteovřené lahvičky (dolité na vyjížďce po defektu) díru zacelil, ten pouhých 14 dní starý ne. A tmelu v plášti bylo dost a vizuálně byl zcela ok (to co vystříkalo dírou ven).

          Po těch opakovaných příhodách kdy to nově dolitý tmel z lahvičky dá a ne z pláště ne, tak nejen, že vozím (to už dlouho) trvale 60ml lahvičku (nikdy neotevřenou, vždy dám novou když ji otevřu, i když nespotřebuju celou), ale poslední dobou už ani tolik nehlídám stav tmelu v pláštích. Ve výsledku to i šetří tmel, většina se mi stejně jen vypaří a zbytky nalepí na vnitřek pláště. A zvlášť když se dolévá jen přes ventilek (bez kontroly a vylití starého tmelu a očištění pláště), tak o to rychleji bývá v horším stavu ten tmel v plášti. V extrému klidně hned jak ho tam naleješ, pokud ten zbytek předchozího má už opravdu špatnou konzistenci a smíchá se to dohromady. Při defektu, pokud je ten starý opravdu špatný a ještě to není vyschlé, tak to stejně vyteče dírou a neznehodnotí to tak ten nově dolitý.

          0 0
          • kadlec  

            Tak pro jistotu poridim maly mliko na cesty.

            Ja 10 let nepichnul, potom v zime kdyz uz jsem byl pripraven prejit na bezduse a ted.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jestli ten RK byl racesport, tak tam je to hned. Jestli protection a předtím jsi tak málo defektil, tak to byla slušná smůla.

              0 0
          • MnemonicJ  

            můžu se Tě zeptat, čím odstraňuješ ten tmel který je nalepený na vnitřku pláště? Přijde mi, že to jde dolů fakt dost blbě :) díky

            0 0
            • MlokCZ  

              To není potřeba odstraňovat vůbec (to co je zcela zaschlé a dobře přilepené), to už se s novým tmelem nesmíchá. Tedy většinou neodstraňuju.

              Sem tam když mám úplně sundaný plášť, třeba když prohazuju za jiný a ten původní schovávám, (což sice nedělám často, ale občas ano), tak to někdy oškrábu. A to pak prostě vezmu mechanicky, klidně jen rukou/nechtem (nikdy se s tím ale nepatlám nějak moc důkladně a vezmu jen horší místa). Trochu pečlivě v takovém případě oškrábnu jen patky, to je pro nové nahozené lepší (ale i bez toho to většinou funguje).

              0 0
              • MnemonicJ  

                jasně, takže mechanicky… v tom případě to asi dělám stejně,a le je to trochu opruz. Z toho Tvého příspěvku jsem měl pocit, že se tím zabýváš pravidelně, proto jsem se ptal. Evidentně žádný zázračný způsob (ve který jsem doufal) není :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Právě spíš naopak. Jak vozím tu lahvičku s tmelem sebou, tak průběžně dolévám méně tmelu do plášťů než dříve, tím je menší spotřeba tmelu i méně zaschlého na vnitřním povrchu pláště.

                  Má to i další výhodu a tou je, že u Schwalbe teď u aktuálně nahozeného TB TLE na zadním kole, který tam mám už téměř celý rok, tak mi vůbec neprolínání žádný tmel na běhounu.

                  Ale tam nemám jak posoudit, jestli je to důsledek menšího dolévání tmelu nebo už tenhle novější kousek na to netrpí tolik jak starší kousky dříve (dříve na roce na zadním to vždy už aspoň trochu prolínalo u jiných starších kouseků Schwalbe).

                  0 0
                  • MnemonicJ  

                    to nejsem schopen moc posoudit, jezdím Maxxisy a tam nic neprosakuje. Tmel dolévám přes ventilek, pokud teda není nutné plášť sundat právě kvůli nějaké opravě… Ta lahvička je dobrý nápad, mrknu kde se dá něco sehnat.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Johnnyxjr  

                  čus používám horkou vodu a tenhle kalfas kartáč a tak 20 minut práce na jeden plášť

                  https://www.eva.cz/…0l-obdelnik/?…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To opravdu jsi ochotný věnovat 20 minut čištění jednoho pláště?

                    0 0
                  • MnemonicJ  

                    20 minut práce je docela masakr, ale když vidím, jak to jde dolů, tak mě to moc nepřekvapuje.

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      já to hodím do toho kalfasu nechám odmočit třeba hodinu to je jedno a pak se s tím frcám

                      0 0
                  • LM  

                    Já jenom vyleju mlíko do nějaký nádoby (pokud ještě vypadá rozumně tak půjde do nově nasazeného pláště), vytřu zbytky mlíka hadrem (hlavně patky), nechám pár dní na vzduchu a pak to poskládám a schovám do krabice.

                    0 0
                    • kadlec  

                      taky jsem jen vylil a trochu otrel hadrem, tam kde jsem lepil, tak odmastil

                      prvne kdyz jsem nahodil novej plast, taxem musel mazat patky a ty pak dlouho poustely tmel

                      tee asi jak uz byl plast vytvarovanej, tak bez mazani patek nahozenona nikde jic nesakne

                      sedi to mnohem lip

                      0 0
    • kadlec  

      Na RS jsem.dal asi 1500km a v poho bez defektu, ted protection asi 500km a defekt. Smula no

      0 0
    • kadlec  

      taxem pro priste objednal samhurai sword, dynaplug se mi libil vic, ale cena je premrstena i u toho samhurae, kterej stoji polovinu

      0 0
      • ceo  

        Já včera koupil tohle https://www.pepebike.cz/…s-knoty.html

        0 0
        • kadlec  

          cena dobra, akorat to je velky a ja batoh nevozim

          0 0
          • nomecz  

            kdyz to vyhodis z te krabicky tak se to vleze do jakekoliv sebemensi podsedlovky, ten obrazek hodne klame.

            Navic uz sem videl i borca kterej tam cpal knoty imbusem a rikal ze naprosta pohoda

            0 0
            • kadlec  

              bych asi musel koupit vetsi brasnicku, ty dve „zarizeni“ s modrou rukojeti nevypadaji zrovna skladne

              a kdyz tam mam dusi,naradi,nej­tovac,spojku a bombicku, tak uz bych to nedostal

              0 0
          • LM  

            Já batoh vozím a i tak je to moc velký takže to mám doma v šuplíku :-)

            Do batohu to půjde teprve až pojedu na několik dní do náročnějšího terénu. Normálně vozím jen duši na dojetí pro případ nouze.

            0 0
    • dannycz96  

      Zdravím hoši, Potřeboval bych radu.

      Chytnul jsem předevčírem defekt na asfaltu, nejspíš nějaký menší ostrý kamínek. Jel jsem z kopce, najednou začlo syčet a prskat zadní kolo, po cca 20sek. klid, tmel to zacelil. Může to být tak max 2–3mm dírka. Jel jsem pak cca 50km domů, bez problému kolo drželo jako nové, žádný další únik. Ani jsem nedofukoval, tlak to neztratilo nějak moc, dalo se to v klidu dojet.

      Další den jsem šel umýt celý kolo od zaschlého tmelu, prvně jsem chtěl dofouknout kolo po tom defektu. Foukám na tlak jako pokaždé a z díry začne syčet a prskat mlíko. Nechtělo se to zacelit. Nevěděl jsem si rady, tak jsem dolil mlíko, nafoukal to znovu, protočil a byl klid, bez problému. Kolo umyju, pláště v pohodě. Ready na další vyjíždku.

      Dnes jsem se chystal vyjet, všechno bez problémů a po cca 10km začne kolo opět syčet a prskat mlíko. Prskám zlostí i s ním. Po cca 3sekundách klid. Ujel jsem necelých 50km a tahle situace se opakovala snad co 5km pořád dokola. Syčelo to vždycky fakt jen max 3sek. a pak zas klid. Kolo se za celou cestu nějak výrazně nevyfouklo, všechno v poho až na celé zasviňené kolo s kterým jsem den předem se štval při drhnutí.

      Teď jsem si s tím zkoušel hrát, vylít a protřepat/nalít nové čerstvé mlíko, dírka je zacelená ale jde vidět, že tou dírkou protíká mlíko. Ne nijak výrazně ale prostě z té dírky se objeví bíla malá skvrnka, nevytíká to, jen prosákne, takhle to vždy zůstane. Zkoušel jsem na to dát kapku mýdla, žádné vzduchové bubliny kvůli úniku vzduchu se neobjevují. Každopádně vím, že to 100% zalepené není a já netuším, kde dělám chybu.

      Jezdím na tmelu od Peatys už dva roky, letos jsem nahodil cca v dubnu nové pláště i s úplně novým neotevřeným mlíkem. Do teď jsem na bezduších neměl žádný defekt, abych mohl posoudit, jestli tohle mlíko funguje nebo ne. Napadlo mě tam hodit knot ale pořád mi hlava nebere, proč tak malou dírku má ten Peatys problém zacelit. Zas takový shit to nemůže být, aby nezalepil takovou prkotinu ne? Vybíral jsem si ho podle recenzí, dlouho vydrží v plášti, zalepí i celkem vetší defekty a dobře se smývá. Prý teda řikali????‍♂️ nevím, na jakem principu to funguje a jak rychle by to mělo zasychat ale to mlíko stříknuté na rámu bylo třeba po 15min. pořád čerstvý, nebo nebylo spíš úplně zaschnutý. Já právě myslel, že to po kontaktu se vzduchem během chvíle zaschne. Doma po hodině a půl už to zaschlý bylo..

      Já bych si to zalepil záplatou zevnitř a neřešil ale nad tímhle mi zůstává stát rozum, proč to nefunguje jak má, když už to vozím. Budu rád za každou radu, předem děkuji moc

      Mlíko Peatys Holeshot, Pláště Schwalbe G-One RS 35mm, tlak foukám vzadu 5bar-vpředu 4,5, jezdívám především asfalt, mimořádně nějaká šotolina

      0 0
      • dannycz96  

        A ještě se předem omlouvám, jestli jsem netrefil téma. Nevěděl jsem, kam to mám přesně postnout

        0 0
      • kubad  

        prostě je dírka na hraně toho co tmel pobere (u říznutí je to občas složitější), že vypadá malá, nemusí znamenat že je malá :D

        nejjednodušší je knot, jistota je podlepení zevnitř, jiné mléko může zalepit, na dálku těžko soudit

        0 0
        • dannycz96  

          Nafotil jsem to, jak nejlíp to šlo :D

          0 0
          • kejda  

            Plášť je po smrti, rovnou ho vyměň a nevymýšlej, jak to opravit

            6 0
          • dannycz96  

            Zkoušel jsem ten plášť sundat, vyčistit a hodit tam záplatu. Zevnitř to nevypadá tak hrozně, jako z venku. Mi neříkejte, že tmel si neumíte poradit s takovou mikro dírkou?

            0 1
            • kubad  

              očividně ne, je to řiznuté, není to jen dírka

              0 0
            • Hrabex1  

              jestli je tohle podle tebe mikro dirka, mas velkej problem se zrakem.

              0 3
              • dannycz96  

                Zevnitř to bylo mikro, mohlo to být sotva 1mm. Když výrobce uvádí, že zatmelí díry a trhliny až do 6mm, tak co je podle vás mikro dírka, když né tohle..

                0 1
                • va-bo  

                  Záleží jaké tam jsou tlaky. U MTB to tlaky 1,2 – 1,6 baru asi udrží v pohode, ale u silnicky 8 baru, nebio víc, asi těžko.

                  1 0
                • Hrabex1  

                  mala dirka je jen uvnitr, kde je jen platno a skoro zadna guma.

                  cim mensi vrstva gumy, tim je to horsi.

                  1 0
              • dannycz96  

                A jestli já mám velký problém se zrakem a podle vás je tohle velká trhlina, tak potom nechci vidět, jak ženským povídáte pohádky o tom, co máte v trenkách :-)

                0 2
      • Jáchym 1  

        5 barů to prostě neudrží.

        Na plášti Tufo Comtura jsem měl ještě menší dírku.Do tří barů to drželo.Vyšší tlak byla loterie.

        Podlepil jsem to flekem na duše od Ferdusu .

        3 0
      • 130kg  

        Mám stejné zkušenosti, ale jen při říznutí, ne při propíchnutí. Při poklesu tlaku se to srovná, ale pak třeba přijde nerovnost a zase to začne. Používám OKO milk hi-fibre, na dirky je super, s říznutím má problém. Výhoda je, že se v pohodě umyje vodou, takže i v terénu stačí trocha vody a člověk není jako prase. Knoty používám výjimečně, raději podlepuju klasickými flastry a vcelku není problém.

        0 0
    • Wencanator  

      Znám, problém jsou tlaky, například Stans NoTubes má v popisu produktu pouze 3 bar, aspoň takto si to pamatuji.

      Můžeš to zkusit tak, že knot podlepíš lepidlem na záplaty a chirurgickými pohyby vytvoříš uvnitř pláště uzlíček, tak by měl společně se stlačeným vzduchem knotek udržet. Problém je často v tom, že vzduch unikne bokem mezi pláštěm a knotem.

      Jednou z alternativou je zkusit tento tmel, prý obsahuje kousíčky netkané textilie:

      https://www.ferdus.cz/…l-0-5-l.html

      Nemám s ním zkušenost, ale klidně si ho koupím.

      Jistota je pouze jedna, a to, že vyfoukneš plášť tak, že shodíš jednu patku, v místě defektu, hadrou očištíš plášt, doporučuji odmastit alkoholem, šmirgl papír bych neriskoval, můžeš poškodit vlákna plíště. Zalepíš záplatou na pláště, taky například od českého Ferdus. Vždy používám tesařské svorky, nechám to tak 20 minut, ztrhnu fólie, nasadím plášť, dofouknu a hotovo.

      Napadlo mě ještě zkusit tmel od Tufo, prý podrží i vyšší tlaky.

      Takto mám v plášti Tufo Speedero už 3 záplaty a nezaznamenal jsem problém. Jedině mě napadlo to, že kdyby v místě defuktu najel plášť na kamínek nebo kus trnu, tak záplatu propíchne nebo odlepí zvenku.

      Netvrdím, že bezduše jsou řešením na vše, ale na malé časté defekty jsou super, je potřeba mít vše tubeless hlavně pak ráfky, pak není problém. Knotování je pouze dočasné řešení, možná na MTB to vydrží déle, ale na gravel nebo silnici bych podlepoval.

      0 0
      • dannycz96  

        Výrobce právě uvádí, že by to mělo udržet tlak 15–120psi, což je celkem dost nehledě na takovou menší dírku. Ale jak říkáte, dám na vaše rady a zkusím podlepit či uvidím, co to vydrží a vyměním při nejhorším plášť

        0 1
        • Esi  

          Pokud je to ten plast na fotce, tak ten už je dávno po smrti, nemá cenu se zabývat podlepovanim. Ze studijních důvodu do nej zkus vrazit knot, trochu zatočit a vytáhnout vidličku. Tím se uvnitř vytvoří uzlík a bude tam ten knot lépe držet. Víc péče si ten plast nezaslouží, jestli ho budeš sundavat tak dej rovnou nový, do tohoto je to skoda mléka a zaplaty

          2 0
          • Wencanator  

            Přesně, zkusíš si zasunout knot a hlavně pak urobeni uzlíků.

            Odhadem víc jak 500–1000 km a bude po ppasti, koupil bych nový.

            0 1
        • Hrabex1  

          jak bylo psano – tento plast je na vyhozeni, ale pro priste: dobre je podlepit kazdou diru, ze ktere kdy strikal tmel, byt jen malou chvilku.

          0 0
    • scota  

      Používám toto, zachránil jsem min. 2 pneu za cca 2800 Kč:

      https://www.bikeandride.cz/…veho-plaste/

      0 0
      • scret  

        Ja to mam od ferdusu a cena byla tak tretinova ;-)

        2 0
        • Wencanator  

          A jaká je zkušenost, prý vydrží 2 roky v tekutém stavu.

          Přemýšlím že ho koupím.

          0 0
          • mikš  

            vypadá dobře,ale nikde žádná cyklo-zkošenost,a cena 1700 za 5 litrů,to by se vyplatilo koupit a rozdělit po litru

            0 0
            • Wencanator  

              Psal jsem panu Ferdusovi a odepsal mi něco ve smyslu, že tmel používají cyklisté i na silničních kolech.

              Dále, že v pracovních strojích udrží tlak 10 bar, páč obsahuje kousky netkané texitlie.

              To rozdělení 5 litrů za 1 700 Kč vychází na 340 Kč za litr, což je pěkná cena.

              0 0
              • mikš  

                klidně bych litr nebo dva vzal,kdyby se chtěl někdo rozdělit.

                0 0
                • jakub_kencl  

                  S litrem na vyzkoušení ti klidně pomůžu :-) I si pro něj klidně dojedu.

                  0 0
                  • Wencanator  

                    Hledám někoho, kdo s tímto tmelem od Ferdus jezdí …

                    Podle mě špatný nebude.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Kdyby byl nějak extra dobrý, už je to tady dávno rozkřiknuté a hledání fungujícího zlatého tmelového grálu je ukončeno :)

                      0 0
                      • mikš  

                        třeba je to tím,že to cyklo-krámy běžně neprodávají,a Ferďas není profláklá světová značka.

                        Kdo ví.

                        0 0
                        • Wencanator  

                          Kdo se hlásí jako tester nebo lépe jako tvůrce obsahu, kde bude řešit použití tmelu od Ferdus?

                          0 0
                          • kejda  

                            Hlasím se jako testér, bude to zadara?

                            0 0
                            • Wencanator  

                              Zadarmo určitě ne, bude tě uspokojovat pocit dobrého skutku, který si vykonal pro tuto komunitu.

                              Dobrý pocit je super, a to nemluvím o respektu, který si získal.

                              ????

                              1 0
                          • mikš  

                            spíš kdo se hlásí jako nákupčí co koupí kanistr s Ferdíkem,a nám to po litříku přepošle.

                            0 0
                            • kerim  

                              Teď jsem na to koukal a narazil jsem na tohle

                              https://www.motora.cz/…12878556.htm?…

                              0 2
                              • jIrI___  

                                K čemu by jsi chtěl na kole používat gel pro montáž/demontáž pneu? Pokud nefunguje ani jarová voda, děláš něco hodně špatně…

                                0 0
                                • kerim  

                                  Chybička, vyskočilo to na mě při hledání tmelu Ferdus a nějak jsem to dál nestudoval. :-)

                                  0 0
                                • kubad  

                                  Místo jarové vody? Může to být pohodlenější ( ale dražší)

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    hodil jsem do sklenice od marmelády nějaké obyčejné mýdlo zalil vodou, časem se to rozpustilo do takového nechutného gelu, když už je to moc husté tak tam naleju nějakou vodu, na přezouvání pneu to funguje výborně, náklad v podstatě nula a už to mám v té garáži tak 5 let. práce to teda taky moc nedalo :-)

                                    1 0
                                    • Hrabex1  

                                      uz jsem to tu kdysi psal, takto jsem si znicil vyplet na motorce. Nerezove draty to sice daly, ale niple (obyc) uz ne. Otazka je, co by to udelalo pri delsim pusobeni i s tim nerezem. Zkouset znovu to uz nehodlam.

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        Není mi úplně jasné jak by mohla mýdlová voda poškodit hliníkové niple, teda ahlavně jak by se tam vlastně měla přes nalepenou pásku dostat. Voda se snad dostává na niple při každém dešti.

                                        To rozpuštěné mýdlo dělá opravdu hodně hustý sliz který na tu patku natřu štětcem, to nikam moc nepoteče, používám to takhle spoustu let. měnit nebudu.

                                        všechny ty montážní pasty asi budou fungovat stejně, protivné je že pro ty pneuservisy se prodávají v poměrně velkém balení to na kolo nespotřebuješ ani za milion let, stojí to teda většinou pár korun, tak že je to asi jedno.

                                        0 0
                                        • Hrabex1  

                                          Kazdopadne je to agresivni. Netvrdim, ze to zere hlinik, ale na ocel to pusobi velmi dobre.

                                          0 0
                              • scota  

                                Používám toto:

                                https://www.ferdus.cz/…1l-bila.html

                                dá se to koupit i v AutoKelly

                                0 0
                        • kedi  

                          Ferdus to nevyrábí, výrobce je Reinheimer

                          https://rei-pa.com/

                          https://shop.rei-pa.com/…dichtmittel/

                          0 0
                          • Wencanator  

                            Zatím nikdo s osobní zkušeností, na podzim to asi prubnu, páč mě zajímá hlavně ta vlastnost zacelení větších děr netkanou textilií.

                            Případně si pohrát se starým pláštěm, zkusit zamlikovst a pak zkoušet co vydrží a pribjakem tlaku.

                            0 0
        • scota  

          Ty od Ferdusu jsou dělaná na pneu pro auta a mají tedy o dost větší klobouček ;-)

          0 0
    • micu  

      Nedelaji ty kousicky problem pri doplnovani strikackou pres ventilek ? Ja jsem tedy s necim podobnym narazil … To mela byt reakce na ten tmel od Ferduse

      0 0
      • Wencanator  

        Tak určitě, v popisu píšou o doplňování přímo do pláště a ne přes ventilek.

        0 0
    • roman 3D  

      Přece bezduše jsou věčně s nepíchají se

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.