• bumbummusic

    Ahojte, léta jezdím rekreačně na silničce a mojí slabinou jsou sjezdy. Takže zkouším a trénuji kam až můžu zajít a doposud jsem neměl problém. =zatím jsem z kola nespadl =)

    Ale včera jsem v jedné zatáčce letěl a vůbec netuším jak tomu příště předejít. V podstatě jsem neriskoval, ale bylo to v místech které dobře znám a už tam jezdím asi celkem rychle. Přejížděl jsem z mokrého asfaltu na suchý a prostě jsem to v zatáčce položil. Co mě trápí je to, že mi kolo pořád drželo a bez jakéhokoli náznaku celé podklouzlo. Už se mi párkrát stalo že jsem to třeba přehnal s náklonem a začal jsem ztrácet kontakt se silnicí a tak tak jsem to srovnal, ale teď jsem bez varování spadnul :D Dá se tomu nějak předejít? Jasně pomalou jízdou, ale jak odhadnout tu hranici?

    Trochu podezřívám to, že jsem jsem přejel z mokra na sucho tak se mi na plášť nalepil prach/písek a prostě to přestalo držet. Může být?

    0 0
    • jecnak  

      Ano ten posledni odstavec muze byt. Rekl bych ze nejnebezpecnejsi situace jsou prave na jen castecne mokre silnici a nebo pri castem stridani sucha a jen lehce vlhkeho noveho asfaltu. Obrovsky rozdil v prilnavosti udelaji kvalitni zavodni plaste – etalon je asi Michelin Pro4 Race/Grip.

      0 0
    • bumbummusic  

      Měl jsem na zadku Michelin Pro3, ale už v ne uplně ideálním stavu + předen Vittoria Rubino. Trochu podezřívám i ten zadní plášť, ale ona to možná bude kombinace všeho.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Zrovna včera jsem si osvěžil, jak bývá stav po deštích zrádný, protože mokré zatáčky byly ještě mokré a suché byly přes celou šířku plné hrubozrnného prachu. Což se zlepší až tehdy, kdy ho auta rozjezdí a odpráší mimo komunikaci nebo ho odnese velká voda. Plášť Conti 28 mm.

        Naštěstí si v okolí víceméně pamatuji, kudy chodívá voda přes silnici, byť po sobě třeba nenechá žádné velké kamení nebo větvičky.

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        O PR3 tohle psali v nejakem testu, ze drzi a nahle uleti, a ja jsem mel stejny dojem. Taky uz to musi byt radne historicky kousek. Na Rubinech jsem se na mokru dost bal. Ale oboji uz je to dost dlouho co jsem je mel nakole.

        0 0
        • Lucky-x  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    •  

      Nez je prestali vyrabet jezdil jsem PR2 a nemel jediny problem ted jezdim nekolik let konti ultra sport 2 a taky jsem nic nezaznamenal a z kopce jen lehce pribrzduju.

      0 0
      • Lucky-x  

        Tak to je ale celkem velky skok z plaste za 1000,– na plast za 300,– tam preci musi byt nejaky rozdil ne?

        0 0
        • Espen  

          Mám je taky a pohoda. Když v TV vidím, jak v mokrých etapách padají, nemám žádnou chuť se takhle válet. Takže jezdím asi dost opatrně. Jak je silnice vlhká, chce to hlavně s rozumem.

          0 0
          • Breakpain  

            Jsem tak posranej za ušima, že za mokra jedu po rovině na 70% a v zatáčkách na 40% … Jsem poslední, ale neválel jsem se ještě za mokra :).

            0 0
        •  

          Tisic nestali, nedaval jsem vic jak 400 plaste kupuju vzdy s predstihem ve sleve a prodavali se zaroven s trojkama ty stali kolem tisicovky

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Hlavne PR2 byly super, o dost lepsi nez PR3, to byl vylozene prusvih. PR4 pry uz jsou zas dobre,

            0 0
            • jan.pernik  

              Teď mi odešly PR2, jezdily suprově. Před tím se dokonce dělaly PR2 19mm, ty byly ještě lepší. Děcka už mají PR4 a odvaluje to hezky.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • novas752  

      Zkusenosti se silnickou nemam, ale taky to asi muze byt spatnou pozici na kole. Podklouznuti bez naznaku ztraty gripu vetsinou souvisi s prednim kolem – na mokru to muze byt prilis hodne vahy na predku.

      0 0
      • JakeF  

        Ty v poslední době koukám radíš především o tom, co jsi nikdy nejezdil :D.

        0 0
        • novas752  

          Jezdil :D jednou 3h :D Ale neřikej mi, že zatížení předního kola na to nemá vliv.

          0 0
          • JakeF  

            Samozřejmě má, ale silnice má takovou geometrii, že na rozdíl od bajku k tomu nedojde moc snadno… Navíc silnice je v tomhle fakt mrcha a když už jde do smyku, tak je to řádově větší ******* než na bajku.

            0 0
            • treatt  

              No hlavně když Ti ustřelí před na gilette, je to většinou znak toho, žes měl na předku váhy málo, než naopak, že.. ;)

              0 0
              • treatt  

                ..když Ti ustřelí předNÍ jsem chtěl napsat samo ;)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  A co když mi po dotočené zatáčce ustřelí hladce a nečekaně zadní v okamžiku, kdy už se začínám rovnat z naklopení?

                  0 0
              • JakeF  

                Což je na horským ale úplně stejně…

                0 0
      • tromboonen  

        Tak vono na silničce je to hned, takovej Zakarin by o tom mohl povídat (a myslím spíš ten balet během TT než ten kosmickej let..). Takovej Landa zas i na TT koze zkušeně driftoval a dal k tomu i CX vložku mezi stromy.. podklouznuti bez naznaku je v určitych situacich uplně normální, a i když náznak je, tak to kolikrát prd pomůže, holt s sebou nevozíme kila, palce a špunty… a navíc ty nešťastný ráfkový brzdy co vlastně k ničemu nejsou, no je to boj…

        0 0
        • gerrard  

          Tak jestli to nebude tim, ze spoustu lidi na silnickach podcenuje techniku jizdy a pak to tak obcas vypada. Quintana, Zakarin i ten Kruiswijk vichni hodili tygra kvuli sobe. To jak Zakarin na Giru najizdel na tom TT cku tu posledni zatacku, to sem si rikal, ze ten sebou jeste jednou hodi a nezklamal. Chce to umet nejenom dupat, ale i ridit.

          0 0
          • tromboonen  

            No ja osobne bych po takovym dupani netrefil ani ranvej v Ruzyni a do toho sněhu najel celnim narazem..

            0 0
            • gerrard  

              :) Sak ty taky nejsi profi zavodnik.

              0 0
              • treatt  

                Jo, proto taky dneska žádnej jezdec na celkové pořadí nezařazuje vysloveně tréninky sjezdu viď.. aneb z gauče se hodnotí snadno, nicméně malá nápověda – jestli si myslíš, že dnešní kucí z profibalíku podceňujou pilotáž, pusť si záběry ze závodů třeba se Savoldellim, Falco tehdy předváděl naprosto nepochopitelné sjezdy mimo hranice chápání všech ostatních. Když to vidíš dneska, tak na grupetto asi cajk no..

                0 0
                • gerrard  

                  Bavime se o tech co „zbytecne“ padaj, ne o tech co jsou spicka ve svem oboru.

                  0 0
                  • treatt  

                    No tak Zakarin už dneska v širší špičce na GT je, ale asi to nebude vůbec zadarmo jezdit dolů takovou pilu, co se jezdí dnes a rozhodně si nemyslím, že by to v dnešní době kdokoliv podceňoval a nepracoval na pilotáži. Ale opět, z gauče hodnotit je strašně snadný

                    0 0
                    • gerrard  

                      Spickou ve svem oboru jsem rozhodne nemyslel to jestli je sirsi spicka v GC, ale jestli umi dobre ovladat kolo, treba z kopce, kdyz tady hazes ty nejlepsi sjezdare.

                      0 0
                      • treatt  

                        V první řadě tvrdíš, že lidi jako Zakarin nebo Quinta podceňujou techniku jízdy. A mně by zajímalo, kde takové pravdy bereš

                        0 0
                        • gerrard  

                          Sledovanim toho jak jezdi:

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          pro me skolacke chyby. Nekdo kdo to ma v ruce tak nejezdi. A ja netvrdim, ze to je pravda, ze na to kaslou ja si jen na zaklade jejich jizd myslim, ze to tak je. A uz bych toho nechal, to stejne nerozsekneme.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Zas na ne nebud z gauce tak prisnej..

                            Indianovi slo o trikot/zavod, v casovce kde jedes na plech se to muze stat/psychika

                            Zakarin se uz predtim pomlatil, to Ti na klidu neprida a delas pak takovyhle voloviny

                            Kruis byl prositej ze stoupani a nervozni ze mu zacli ujizdet

                            0 0
                            • gerrard  

                              Ja na ne prisny nejsem. Pro me to je jen skoda, ze po pro me zbytecnych padech jsem byl ochuzeny o ferove souboje a misto toho je skoci nekdo na techniku misto na vykonnost. Me je tech jejich padu spis lito, to je to same, jak kdyz se formule predjizdi v depu a ne na trati. Jo a presne jak pises, kdyz mas nalozeno fyzicky a psychicky, tak ty veci delas automaticky.

                              0 0
                          • treatt  

                            Za prvé říkáš, že podceňují techniku jízdy. Už jen fakt, že dojíždí v popředí celkového pořadí na GT jednoduše znamená, že dolů jezdí stejnou palbu, jako špička, jinak by tam jednoduše nebyli a ztratili v každé točce, ve výsledku by to znamenalo záseky v celkovém pořadí. To už si nikdo dneska dovolit nemůže, cíleně drilujou pilotáž ve sjezdech. V ruce to mají jako kráva, jak už jsem Ti psal, o vesmír jinde, než se jezdilo třeba před 15ti lety, kdy se závodilo do kopce, dolů se všichni chtěli dostat hlavně v cajku, dnes to v každém podstatnějším sjezdu zkouší výjimeční sjezdaři typu Nibs a třeba Kruijs ani Zakarin normálně neztráceli, takže asi toliko k tomu, zda to mají v ruce nebo to podceňujou a kašlou na techniku jízdy

                            Na co odkazuješ jsou specifické případy – za prvé časovka a navíc v kopcích je neskutečný blití, koza je náročnější na pilotáž, na mokru dvakrát. Odkazuješ na pád Ilnura, který před tím ležel už dvakrát, nemyslíš, že už musel být totálně rozklepanej, v nervech a nejistej? Chtěl bych vidět Tebe, jak bys vypadal po dvou smotkách..

                            Nairo opět časovka, kde mu šlo o strašně moc, jel v dresu lídra závodu, to asi krapet přidá na psychickém tlaku, nemyslíš? Nechal se rozhodit nějakým problémkem na tretře, na chvilečku ztratil koncentraci a neodhadnul, že se ta zatáčka utáhne. A já teda nevím, jak Ty, nicméně ve chvíli, kdy už byl v nezvratné situaci – moc rychlosti a fyzikálně nemožné z toho vyjet – tak jeho reakce teda imho hodně dobrá, dokázal to ještě dost brutál nacpat tak, aby po štrejchnutí svodidel zůstal na silnici. Někdo, kdo to v ruce nemá, by ve zmatku rozhodně nezkorigoval takhle svoji trajektorii a šel by napřímo ven prudce do svodidla, pokud by to dal na rovno, tak přes řidítka a let ze srázu, pokud by se snažil trochu zatáčet a do toho brzdy, tak si lehnout na bok a napřímo hodně tvrdý náraz tělem přímo do svodidel..

                            Kruijs – už jsem zmiňoval, v žádném sjezdu neměl problém jet ve skupince nejlepších, tady musel dojet v solidním blití nahoru, spustit se do mlhy, stačí, pokud se v tom trochu hůř orientuje, je vidět, že tu točku prostě neodhadl a neviděl, že to tolik zatáčí, tedy žádný problém se skills, ale odhadem v dané situaci, pak už to vrátit opět nešlo.

                            Jak jsem Ti už říkal, v teple gauče se ostatní kritizují velice snadno, je taky ale potřeba vzít v potaz situace, kdy a proč k nim došlo

                            0 0
                            • gerrard  

                              Ja uz to nechci dal pitvat, to opravdu nikam nevede. Jednak je nekritizuju, ale vyjadruji domenku ze to podcenuji, Takze ty si mysli dal, ze sou to super technici co poradne trenuji technicke dovednosti. Ja si budu dal myslet, ze kdyz nekdo zatlaci do kola na mokre siroke bile care a lehne, nekdo dalsi se dvakrat narovna v zatacce az ho to vynese na kraj no a kdyz nekdo najizdi pravou zatacku z prava, protoze si utahuje tretry a pak uz se do ni nesrovna, tak ja si pak myslim, ze jsou to zavodnici, co podcenuji techniku jizdy a pak kvuli tomu nevyhraji paradne rozjetou GC coz je pro me fanouska skoda. Hodne km bez podobnych kotrmelcu.

                              0 0
    • Kubajsu  

      Na sjezdy to už chce zabrousit k termínům motoristického sportu jako apex, adhezní kružnice, degresivní brzdění a další…

      Třeba tady:

      http://www.miata.net/…s/index.html

      0 0
      • marasan  

        spis bych studoval motorky, auta jsou hodne jina.

        0 0
        • Kubajsu  

          Základy jako stopa, brzdy a adheze jsou na tom stejně. A k motorkám jsem zrovna nic nenašel ;-)

          0 0
          • marasan  

            zjistis, ze je to v jedny stope fakt jiny nez s autem nebo na trojkolce

            https://youtu.be/xnsOOqo57tw

            0 0
            • Kubajsu  

              Co myslíš konkrétně, nemám čas koukat na 90 min video? Že se napřed musíš do zatáčky položit přece nijak neovlivní apex zatáčky. Větší rozdíly budou u víc zatáček, kde musíš ještě překlápět, ale základní idea stopy, toho kde brzdit a kde na je stejná.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Idea je podobná, na kole se ale nedají věci ovlivňovat přidáním plynu. Zase se (pro vyvážení) dá používat víc záměrný předozadní posun jezdce.

                0 0
    • jan.pernik  

      Pár let zpět se mi to stalo na Hutchinsonech komplet sucho. Letěly a od té doby pouze Michelin ProRace a bez problému. Je pravda, že do těch zatáček od té doby už raději najíždím podstatně pomaleji.

      0 0
    • Barak  

      Za sebe muzu rict, ze jsem se na silnici i MTB nejvic rozsekal prave v mistech, ktera dobre znam, mel jsem je najeta a tim padem jsem tam jezdil o dost rychleji. Treba na MTB jsem po prudkych destich v zatacce vlitnul do strouhy, ktera vznikla po extra vydatnych destich a nikdy driv tam nebyla.

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Taky tak,rovina asfalt trochu vlhko clovek to vali,premysli nad picovinama bo vsechno okolo zna a najednou se vali po zemi. Staci trosku ujeteho listi na asfaltu+nepozornost a jedes jak namydleny. Jedna strana dorvana…(rukavice kalhoty bunda) kolo tri salta…pozbiras co poodletovalo a reknes si..(ty pyco na co myslis) chvilicka a skoda za tisice.

        0 0
        • Coural  

          Nebo jedeš po známé silnici, koukáš a pokřikuješ na holky v plavkách a najednou hobluješ hubou asfalt. A když tě ošetřují, tak zjistíš, že tam probíhá archeologický výzkum a je překopaná i silnice. Výsledkem jsou prodřené hadry, prodřená kůže a zlomené tři kosti v pravé pazouře.

          0 0
        • Divebull  

          Na tohle se vždycky snažím myslet, když platím v květnu pojístku na kolo na další rok :) Vždycky mě ty prachy mrzí…

          0 0
          • tromboonen  

            Hele jen tak strucne jak to funguje ta pojistka?

            Kolik platis na jakou hodnotu kola, co vsechno to (teoreticky) kryje a hlavne uz jsi nekdy dostal zaplaceno a bylo to skutecne tak, nebo obvykle pojistovnicke figle a odpocty? Dik.

            0 0
            • Divebull  

              Z praxe naštěstí nevím, ještě jsem ji nevyužil. Dělá to pojišťovna ERV. Platí to na krádež, nehodu, živel a neopatrné zacházení (náraz,atd). Spolúčast 10%.

              0 0
              • tromboonen  

                A cena v porovnani s hodnotou kola? Skoda ze nemas vyzkouseno i to plneni, bych se nedivil kdyby delali obvykle uskoky..

                0 0
                • bumbummusic  

                  U pojistky (obecne) je dobre znat detailne pojistne podminky. Ve chvili skodni udalosti pak presne vis co muzes rika a co uz ne.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Dik za vysvetleni, to samozrejme chapu, ale mam zkusenost, ze i kdyz znas podminky sebelip, pojistovna leccos zkousi a nekdy nic nenadelas… snizeni hodnoty/amortizace, vymysleni proc by se na to pojistka nemela vztahovat, snizovani plneni za prkotiny, atd.

                    Takhle to skoro vzdy probihalo u jakekoli pojistky auta, majetkove-domacnosti pri kradezi… jen zivelne skody na baraku vyrizuji velmi rychle a bez problemu… jo a taky prirozbity letadlo zaplatili ochotne..

                    U takovych pojistek jako je pojisteni kola bych se velmi divil, kdyby clovek dostal tu hodnotu kola, na kterou to pojistil – mozna jsem skeptik, ale jeste jsem neslysel o nikom komu by se to povedlo, proto jsem se ptal.

                    0 0
                    • bumbummusic  

                      V tom případě si najdi osobního pojišťováka a nech případné řešení škodní události na něm. On nejlépe bude vědět jak škodu nahlásit a poradí ti jak postupovat v případě problémů. Alespoň u nás ve firmě to funguje perfektně. Rozhodně nic nepojišťovat z internetu, přes makléře, ženskou co sedí za přepážkou. Většina pojišťoven má tzv. pojišťovací specialisty a to je ten člověk kterého hledej. Neumí zázraky, ale tyhle lidi jednají na rovinu a nepojišťují nepojistitelné a naopak vědí jak likvidovat škodu tak aby jsi dostal to na co jsi se pojistil.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Jasny, ale to je presne to co mi na tom systemu vadi – abys dostal co sis zaplatil, musi to nekdo „sikovne provest“ (a i pak se ne vzdy povede)… kdyz postupujes jako normalni clovek, pojistovna se okamzite snazi te ojebat.

                        0 0
                • Divebull  

                  Nemám tady tu smlouvu, ale pokud si pamatuju tak cena kola je odhadnuta na 240 (je to stavba) pojištěno tuším na 200 a roční pojistka je okolo 13000.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ty jo, podobny prachy jako havarijni pojistka na o dost drazsi auto… tak nezbyva nez drzet palce ze to bude fungovat kdyby neco..

                    0 0
                    • Divebull  

                      Uvažuju takhle. Klasicky to položím v zatáčce a na blbou stranu. Když pominu, že se něco stane rámu (což je pravděpodobný), tak to chytne šaltr (10), rodla (5), páka (cca 5), pedál (3), sedlo (4,5). Asi i ráfek (kolo přední 20, zadní 25). Takže jsem tam když neberu rám a kola za 27… A to bych samostatnou páku a jeden pedál těžko sháněl. Ale taky doufám, že to nevyužiju.

                      0 0
                      • Barak  

                        Když ti při pádu, ale odejde všechno, co jsi vyjmenoval, tak budeš pravděpodobně mrtvej, takže v tvé kalkulaci vidím jistou slabinu.

                        0 0
                        • Divebull  

                          :)) Odejde, znamená i odřeniny. Tos nikdy ve sjezdu nespadl?? Kosti srostou, kolo ne…

                          0 0
                          • Breakpain  

                            A čemu vadí, že to je podřené? :-) … Pokud je to estetické odření, tak není co řešit – kdybych to měnil pokaždé, co se něco „škrábne“, jsem v tom za statisíce :) …

                            0 0
                          • Barak  

                            Právě, že jsem ve sjezdu na silnici spadnul a nedokážu si proto nějak představit, jak bych musel dopadnout, abych odepsal vše tebou zmíněné. :-) Ale jestli se ti pojistka vztahuje i na škrábance, což mě celkem překvapuje, tak ok.

                            0 0
                            • Divebull  

                              Samozřejmě, stejně jako u auta. Tam ti odřeniny taky řeší pojistka.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                No, počkej, až dojde na plnění, jestli je to jako u motorky … tak to Tě čeká nepříjemné překvapení ;)

                                0 0
                            • treatt  

                              No, tohle je kombo je dost silný, ale dost jednoduše představitelný je pád, kdy trefíš díru = přední ráfek na šrot a letíš, že se cestou rozbije páka, žádný div, karbonová rodla prasknou při pádu jako nic, když to sletí do boku, patka v háji, může to odnést šaltr i smyk..takže to tak unreal není. Nebo stačí blbě lehnout a zlomit rám, tam je to z hlediska škody nejvýraznější..

                              0 0
                              • Breakpain  

                                To už zavání hodně agresivní jízdou a velkou porcí smůly ne ;) … Každopádně prdím na matroš, při takovém pádu už mi jde jen o moje kosti :)

                                0 0
                              • Barak  

                                Unreal to samozřejmě není, to nikde nepíšu. Kolo ti může ve finále přejet v protisměru náklaďák, že jo.:-) Jen, že se to úplně běžně nestává a takhle domlácenou silnici jsem neměl ani při čelním střetu s autem skoro v 50 km/hod.

                                0 0
                  • raw 4  

                    To si delaj prdel ne…to je neuvěřitelný na auto s 3 krat větší puvodni hodnotou, platim 3 krat min..

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Auto ma skoro kazdej a pojisteni si plati (dobrovolne nebo nedobrovolne) taky kazdej druhej.. tohle je dost exoticka pojistka, ale je fakt, ze tu pojistnou matematiku za tim bych chtel videt – a hlavne jak Bullovi ochotne plati za podrene veci, no vlastne za cokoli, neco mi rika, ze by okamzite vytahli small print a uz by jely amortizace a snizeni plneni a tohle a tamto..

                      0 0
                      • Divebull  

                        Amortizace tam není, to jsem si speciálně vyhádal a je to ve smlouvě. Proto plnění není na celou pořizovací částku.

                        0 0
                      • Divebull  

                        Amortizace tam není, to jsem si speciálně vyhádal a je to ve smlouvě. Proto plnění není na celou pořizovací částku.

                        0 0
                    • jan.pernik  

                      No jenže auto a kolo je rozdíl. Hovadiny, které děláš na kole si nemůžeš dovolit v autě protože sice auto ti pojišťovna zaplatí, ale dostaneš pořádný flastr + pravděpodobně půjdou papíry na nějaký čas do čistírny. Navíc auto je pojištěno na „turistické aktivity“, toto je čistě sportovní záležitost. Pojistka na automobilové závody je také někde jinde než běžná havarijka.

                      0 0
      • Breakpain  

        To je ale zcela normální, zrychluješ do doby než to urveš ;-) … Aneb „když to minule drželo, tak když trošku přidám, ještě se nic nestane ;) … “

        0 0
    • bumbummusic  

      Jak vidím tak tu někteří píší velké pravdy a přesně jsem se ve Vás našel :-) Ať žije cyklistika.

      Jojo, premyslel jsem nad picovinama bo vsechno kolem znam a najednou se valim po zemi :D A pak si clovek nadava ze rozmlatil zbytecne kolo. Heh, jojo je to tak.

      Premyslim ze zkusim obout ty PRO4, uvidime jake budou no.

      0 0
    •  

      Uvedomte si , ze ne za vse muzou plaste. Spousta ustreleni a padu ma na svedomi technika jizdy a spatny ram.

      0 0
      • jan.pernik  

        To máš pravdu, ale zkus o sobě říct, jsem debil jsem debil jsem debil. Je lepší to svádět na objektivní příčiny a zejména to, že ti manželka nedopřála lepší obutí.

        0 0
        • Zodiax  

          Jsem debil, jsem debil, jsem debil … zajet do tramvajové koleje bohužel jinou objektivní příčinu nedovoluje :)

          0 0
        • Breakpain  

          Vždy za to může manželka :) … jen to nesmí slyšet ;)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • zderes  

      Zeptám se chytřejších. Jde obecně říct, co je bezpečnější, jestli silnice nebo horská kola? Nebo existuje nějaká studie? Kde jsou obecně větší zranění? Mluvil jsem s člověkem, který se motá kolem silničních kol většinu života a ten mě překvapil tím, že na silnici nebo dráze je to bezpečnější než na horských kolech. To mě dost překvapilo a když vidím ty pády na asfaltě, tak se mi tomu nechce věřit. Na horském kole přeci většinou padám do měkčího. (to, že jsem se na horáku loni vyřadil z provozu na půl roku je věc jiná :-)

      0 0
      • jecnak  

        Mne teda prijdou pady na silnicce fatalnejsi co do zraneni, ale je jich vyrazne min. Navic je tam vetsi pravdepodobnost, ze v baliku lehnu ne svoji vinou. Je to ale jen subjektivni dojem.

        0 0
        • zderes  

          Me to příjde stejně, zrovna včera se žáci na silnici vepředu potkali lehce s autem a popadali všichni.

          0 0
        • gerrard  

          Naprosty souhlas s tim ze na silnici a draze mas vyrazne vetsi sanci ze spadnes cizim zavinenim nez na MTB, kde to mas vetsinou ve svych rukach. A taky je ten pad na silnici a draze pokazde vic videt na obleceni a odreninach. Na MTB se vetsina padu obejde jen spinavym dresem. Ja bych teda rozhodne netvrdil, ze je silnice vic bezbecnejsi nez MTB.

          0 0
    • jaspy24  

      Nebyl tam třeba rozlitý olej? :D Jednou se mi stalo to co popisuješ na kruhovým objezdu v Ústí. Někomu tekl olej z auta a já na to v náklonu najel a už jsem ležel. Za mnou byl kamion, ale jeden solidní řidič mě pokryl autem, tak to bylo ok…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.