Pevná vidlice na "V" - prosím o názory

33 nepřečtených
  • malamala

    Vážení kolegové, protože se příští rok snad hodlám účastnit místních kopco-závodů, tak je třeba lehká úprava kola a tou je výměna vidlice. Nemám žádné závodní ambice, ale s pevnou vidlicí tady jezdí všichni kopcaři :-). Prosím tedy o doporučení:

    • pevná vidlice „V“ nízká váha
    • brzda přední „V“ , zde rozhoduje jen funkčnost a nízkácena :-)

    Dal bych to na kolo co mám v profilu – Haibike Light RC.

    Díky za rady a případné odkazy.

    0 0
    • jecnak  

      Snad prece nebudes davat Vcka na kolo, ktere ma standardne kotouce. Zas tolik hmotnostne neusetris a budes muset menit packu, nejspis i sundavat grip a riditka a taky budes potrebovat jine predni kolo.

      Osobne bych podobne detaily neresil a zkusil spis zaivestovat do treningu, upravy vahy jezdce, mirneho odlehceni kola bez vlivu na funkci. Ono totiz menit vidlici neni nic zabavneho, nemluve o tom, ze treba postmount uchyceni trmenu neni stavene na caste vymeny.

      0 0
      • malamala  

        V tomto máš pravdu, proto jsem právě vznesl dotaz. Pak je i varianta postavení celého kola na nějakém rámu z HK s pevnou vidlí a „V“. Ale na to bych asi neměl dost oběživa. Do vidlice + kolo + brzda mohu pustit max. 15.000,–Kč

        0 0
        • alinceb  

          Za 15k si kup Cmaxy a pevnou pellsku a můžeš letět. Nechápu, na co chceš ty V-braky…?

          0 0
          • alinceb  

            Tak oprava, kola máš taky dobrý, tak kup lehkou pevnou (Ritchey, DTswiss) jak psal scalar popř. odlehči něco dalšího (brzdy, kotouče, kokpit)…za 15k se už dá pěkně shodit…;)

            0 0
          • nox159  

            Cmaxy bych do kopcu nebral… do kopcu radeji neco lehkeho :)

            0 0
        • jecnak  

          Pokud trvas na pevne vidli, tak nejakou karbonku na kotouce, za zbytek bych dal trebas karbonovy riditka, nejaky gramarsky gripy a upinaky. Znova ale doporucuju spis zamakat na sobe, protoze jestli shodis za krvavy penize kilo na kole bude znat podstatne min, nez kdyz zmenis par procent tuku v tele na svaly, pripadne se zbavis par kil. Cenove to vyjde na stejno, vykonove ale budes nekde jinde a hlavne to udelas pro sebe. Stejne tak se da hodne pracovat na technice a frekvenci slapani, vytrvalosti atd.

          0 0
          • malamala  

            Děkuji za rady, ty peníze byl max. strop. Na ostatních věcech gramařit nechci jsem s nimi spokojen. Hlavní byla ona vidle. Měl jsem možnost jezdit do kopce s pevnou vidlicí a je to úplně něco jiného, než když máš vidlici jen zamčenou. Jel bych s ní cca jen 5 závodů + předpokládám 5t. km v přípravě. S ostatním samozřejmě souhlasím, základem je především tréning, technika, frekvence, příprava, kila dolů, svalstvo. Mám v sezóně tak kolem 68 – 72 kg, ale myslím že 65 kg je ideální.

            0 0
    • Ráďa-BF  

      Tak pokud nemas zavodni ambice, tak si zapni lock-out ne?

      Dobrovolny prechod z hydraulik na V a jeste k tomu na prednim nechapu. To co usetris na pevne vidli se da usetrit prece i jinde..

      0 0
    • scalar  

      Investoval bych do lehké pevné vidlice (např. Ritchey WCS) a nechal to na kotoučích. Hydraulická kotoučová brzda se chová jinak než véčková, na jednom kole by to nedělalo dobrotu (+ zbytečné výdaje za další přední kolo, véčkovou brzdu, k tomu složité prohazování).

      0 0
    • MlokCZ  

      Přehazování vidlic je dost opruz. Na 5 závodů to už je dost přehazování a když navíc v přípravě na tom budeš jezdit více…

      Já bych to řešil následovně. Stejně jako ostatní bych dal lehkou karbonovou pevnou vidlici na to kolo co máš. Nic dalšího bych neřešil, osazené je slušně a nikde už si nějak extra nepomůžeš. Tedy až na jedinou věc a to pláště, na najíždění i závody do kopce bych dal něco jiného než RoR. Tedy záleží po jakém je to povrchu, pokud to je třeba slušná šotolina, tak bych dal raději 2012 RaR (po přechodu na 127tpi budou už o dost rychlejší než RoR; tedy platí jen pro obyč a UST verzi, snake skin a DD verze zůstává na 67tpi).

      Já bych ale vidlice neprohazoval. Tu pevnou bych tam nechal pořád. A zbylé ušetřené peníze do 15tis. bych schoval k té Rebě a došetřil a pak dokoupil nějaký hezkých chrtí full rám + zbytek osazení. Třeba pořád ještě mají na bike-discountu za pěkné peníze Cube AMS rám.

      To se pak bude s tím celopevňákem hezky doplňovat. A nebudeš řešit žádné přehazování.

      Akorát ty peníze…

      0 0
      • Luma  

        Přesně jak píše MlokCZ,full je v okolí Zeel em See k nezaplacení. V létě jsem si to ověřil,jediný jsem měl fulla 120mm a ty sjezdy jsem si užíval a do kopce jsem nebyl pomalejší jak kámoši na HT.A zrovna na takovém singlu co je na fotce si toho fulla užiješ.

        0 0
        • JSt  

          to je ideal pesina na celopevnaka :-))

          0 0
          • scalar  

            Tohle je na crossové kolo s pevnou :-)

            0 0
          • Luma  

            Pěšinka pokračovala v lese,a to byl samý kořen :-) tam by se hodil i full s větším zdvihem tak 150mm.Po té louce to bylo celkem v klidku

            0 0
          • Rychlej turista  

            Jo, dobře viditelná a uklizená cestička s hezky klopenými zatáčkami. Sem tam hrbolek viditelný už z dálky. Žádný problém :-)

            0 0
        • malamala  

          Myslím, že to tady proježděné docela dost, ale fulla jsem nikde nepotřeboval. Nepočítám – li sjezdařské tratě v Leogangu, ale na to si netroufám.

          Tady nejsou žádné masakry, že to občas trošku drncá, na to si zvykneš :-). Je pravdou, že je tu občas úsek, který se nedá na HT jet, ale to se většinou nedá ani na fullu / koryto 10 cm široké a 50 cm hluboké …/.

          Můžeš mi prozradit odkud je ta první fotka, připomíná mi to trail na Gr. Asitz.

          0 0
          • Jery01  

            Ale i Leogang se dá na HT… Teda aspoň já jsem to dal :D Ale místní slečna na DH kole 200/200 zdvíh se nad náma zasmála při otázce „Kdo je Leogang sjezdová trať“… Se začala smát a prohodila „Hardtail?“ A dál si nepamatuju, jenom se strašně smála a koukala, jestli to myslíme vážně.

            0 0
          • Luma  

            Od tohoto horského hotelu jsme sjižděli dolu směr Salbach,singl končil pod lanovkou 3.foto.Moc to tam neznám byl jsem tam poprvé :-) Kdyby jsi se díval z té prosklené terasy tak směrem napravo,kousek po louce pak do lesa atd.

            0 0
            • Luma  

              Sonnkogel a kousek odsuď byl ten Horský hotel

              0 0
              • malamala  

                Díky, už vím kde to je. Projížděl jsem to někdy v srpnu. Tyto fotky asi poznáváš :-). Je to jedna z cest BIG 5, jezdí se obráceně, od lanovky.

                0 0
                • Luma  

                  Jo to je ono,a tam se ten full hodil,hlavně na těch kořenech,já jsem si to daval dvakrát a kluci na HTčkách nadávali :-) že se to nedá.Příští rok toho tam musím projed více.

                  0 0
      • scalar  

        Zkoušel jsi už RaR PaceStar? Dost o nich uvažuju na přední i zadní kolo, jestli nekecají s tím snížením hmotnosti a valivého odporu.

        0 0
        • MlokCZ  

          PaceStar byly jako 2011, tak 2012. Asi myslíš jestli jsem zkoušel ty 2012.

          Tak ano, mám ho už na dvou kolech vzadu. Ale zatím jen 3 vyjížďky.

          Já bral jako vždy snake skin verzi, která zůstala na 67tpi (jen obyč a UST verze je nově 127tpi) a u té nepozoruju žádný rozdíl valivého odporu. Nějaký minimální tam být může, ale ne dostatečný, abych ho mohl bez měření zjistit.

          U 67tpi verze jsem ani žádné zlepšení nečekal. Pokud nějaké znatelné bude, tak jen u těch 127tpi verzí (ale zase budou mít méně odolný běhoun jako RoR).

          Ale ani u těch 127tpi bych nečekal žádné extra zlepšení. Reklamních 20% je nesmysl, to by už RaR přesně vyrovnal FF a to je blbost (FF má taky 127tpi).

          127tpi verze 2012 RaR se může maximálně dostat někam mezi FF a 2011 RaR. Podle mě nepůjde s duší pod 23W (RaR 2011 má 25W, FF má 20W), takže snížení valivého odporu nebude ani o celých 10%. Tohle se ale uvidí až to někdo změří, takhle malé rozdíly nemůže objektivně nikdo v praxi posoudit.

          Pokud ale chceš mít šanci na to, aby byl opravdu aspoň o něco rychlejší, tak musíš vzít obyč šlupka verzi se 127tpi (nebo UST verzi).

          Já preferuju odolnost a takhle malé zlepšení, které tam může být mi za menší odolnost (a navíc hůře těsnící boky) nestojí. On už krok z UST na snake skin byl krok na o chlup méně odolný běhoun (boky možná ale zase o chlup odolnější).

          0 0
        • MlokCZ  

          A co se týká hmotností, tak ty jsem dával tady

          http://www.bike-forum.cz/…skladem.html#…

          Jsou tam zvážené 4 kousky 2012 26" snake skin RaR a pak 4 kousky 2012 29" snake skin RaR.

          Ty 26tkové asi šly o pár reálných gramů dolu, ale minimálně. Ty 29tkové naopak některé kousky ještě o pár gramů těžší než 2011, tam kecají totálně s tou udávanou váhou.

          Ovšem ty 127tpi zase mohou být o něco lehčí (což je logické), taky to je i udávaný důvod proč jsou lehčí. U 29 verze mohli ušetřit nepatrně těmi o malinko většími mezerami ve vzorku než má 26 verze (a co schválně tak u 29 verze udělali), ale to bude minimum. Takže nechápu proč tam snižíli udávanou hmotnost o tolik u 29" snake skin verze kde zůstalo 67tpi (a tedy nebyl žádný důvod, proč by ten plášť měl být o tolik lehčí).

          S hmotností obyč šlupka verze, která má 127tpi neposloužím, šlupka verze nevedu.

          0 0
          • scalar  

            Dík, ale já právě vozím „šlupka“ verze s latexovou duší.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tam ty šance máš, jak na pár gramů dolu, tak nižší valivý odpor.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • náčelník  

      Neví někdo jak je vysoká Ritchey WCS?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.