Zdar mám kolo komplet xt ale váží 12.5kg :-).
Mám tam vidlici Dart 3 a chci si koupit pevnou vidli. http://www.global-sport.cz/…200-073.html
a zajímá mě jestli se mi v terénu např. nezlomí.Má tady s těmito vidlicemi někdo zkušenosti ?
Dík.
Zdar mám kolo komplet xt ale váží 12.5kg :-).
Mám tam vidlici Dart 3 a chci si koupit pevnou vidli. http://www.global-sport.cz/…200-073.html
a zajímá mě jestli se mi v terénu např. nezlomí.Má tady s těmito vidlicemi někdo zkušenosti ?
Dík.
Anketa: Jakou vidli by jste si na kolo dali?
fuj nebrat :-(
tak zalezi na tobe, ovsem pokud do terenu tak si kup radeji nejakou lehci odpruzenou. Ten RS Dart 3 je celkem slusne tezitko.
jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg
mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně
kecaš :)nebo ti bbě váží váha
nene,s celým krkem vážila 1.47kg a asi 5cm uřezáno,takže váha bude ještě o něco nižší
HMOTNOST
1.49 kg (bez sloupku)
1.64 kg (se sloupkem)
tak ti nevim
podle výrobce má 1,64kg tak ti nevým kde je chyba
aha,tak to je možný,šlo to vážit blbě
jj,teď sem si vzpoměl,to 47 sem si splet s něčím jiným,
takže,převážená váží 1.49 s celým krkem
foto by nebylo?
čeho? na váze?
té vidlice
Mě by zajímalo i to na váze… tak ji vem na váze a oba budem spokojeni :)
no,jo ale ona už je na kole,takže sundavat ji nebudu
super takže podle výrobce má 1,64kg ale tys navážil 1,49kg to budeš asi kouzelník přečti si svých posledních několik příspěvů a vysvětli nám cos valstně napsal
Spíš co vlastně vážil :-D
říkám: číslo 47 sem si splet s něčím jiným,když jsme vidli v obchodě dali na váhu,tak ukazovala 1.49,stajně jak psali v katalogu
Takže jste ji vážili bez sloupku?
hele v katalogu píšou 1,64 tak tu z lidí nedělej vola, pokud teda nemáš tu dražší verzi
F1RSTPlatinium
mám F1RST platinum
jak to víš? třeba tě ošidily a prodali ti obyč? mazej udělat foto vidlice
je naní napsané platinum,takže předpokládám,že to je platinum
mazej fotit
teď sem byl ve sklepě,na pravé noze dole,pod nápisem F1RST je napsané platinum
to nemáš foťák? to sou věci nebo to cvakni mobilem
mám,mobil,ale než to sem dám,to trvá,ale že si to ty,tak du na to
vyfot jak je na ni napsany platinum :)
teď bude hledat fixku aby to tam dopsal:-)
platinum
dobre wojtek ;-)
je to platinum?
ok supr ať šlape
snad jo,ale asi se musí zajet pouzdra,protože když je vidle chvíli bez pohybu,tak se pak jakokdyby zalepí,a pak není tak lehké ji odtrhnout
ale když se hýbe,tak chodí pěkně(nezasekáváse)
je to těma pouzdrama?
?
!
to mi dělá i recon.. když kolo nechám dýl stát, chce to pak trochu sílu k odtrhnutí, ale pak už chodí plynule
jj,to je přesně ono,ustane to časem,nebo si mám zvykat?
Trochu to dělá každá olejem mazaná vidlice a důvodu se říká gravitace. Tím jak propružíš, tak se olej dostane všude kam má a když vidlice stojí, tak zase steče dolů.
Takže je to vlastně i kontrola, že není bez oleje. Suchá by šla pořád stejně.
no jo,ale ta vidlice je prej mazaná vazelínou
No asi to tak jednoduchý nebude. I u Foxe a starý judy působí myslím gravitace a tam se mi to nikdy nestalo. Ale nyní u RVL jo. A překvapivě: spodní nohy mají rozteč o 1 mm menší, jak osa. A protože jsem naměřil rozdíl i na vnitřních nohách, tak usuzuju na „sbíhavost“ vnitních noh, což asi není úplně nejlepší zpráva :-(
u te platinum pisou, bez rm locku a sloupku vazi 1.45kg
jj ale to z něho vylezlo až později že ji má nahoře psal:
Wojtek (30.05.2009 11:25:02) 89.235.12.xxx 2×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 1× ^)
jestli chceš nějakou lehkou odpruženou,tak doporučuju F1RST,váží necelých 1.5kg mam ji zatim jen chvili ale chodí opravdu pěkně
sak ja to myslel tak, ze pokud bez sloupku udavaji ofiko vahu 1.45kg, tezko bude i se sloupkem pod kilo a pul…
Hmotnost 1,45kg (se sloupkem)
u te platinum píšou tohle právě takže by to mohlo sedět
http://www.rst.com.tw/…platinum.asp
ja tam ctu „WEIGHT(W/O STEERER)“
hehe pravdu máš :-) takže wojtku na váhu s ní
Já si myslím, že Wojtek vás převezl a poladil vidlu vymontováním nějakýho zbytečnýho kurvítka -třeba pružiny, nebo tlumiče.
Tipnul bych to pro zacatek na olej:) Nasledovat budou negativni pruziny.
ono je to trochu "rozporuplné ":http://www.rstmtb.cz/…platinum.htm
prostě na váze sem viděl 1.49 se sloupkem(celým)
Člověče, za ty prachy jsi mohl mít parádní karbonku :-)
ne děkuju :-D
Co to znamená ta verze Postmount? Koukal jsem na Pells, že jsou stejně drahé, ale netuším, co to znamená?
Verze postmount znamena pouziti postmount uchytu brzdy (tj ten s dvema zavitama M6). Tzn, pokud mas trmen postmount, tak jej muzes pri 160mm kotouci pouzit bez adapteru.
Aha. Mám véčka:) Ale ještě jeden dotaz: máte někdo zkušenosti s tou hliníkovou Pellskou XF6? Je to velký rozdíl oproti karbonové XF3? Přece jenom je za poloviční cenu…
Jestli máš véčka, tak ber normální, je hezčí, než postmount. Bohužel jsem postmount viděl na jiné vidli a tam se mi líbil. Myslel jsem, že to bude stejné.
Rozdíl určitě bude, hliník je tuhej a v terénu si s hliníkovou asi moc pohodlně nepojezdíš. A když si srovnáš cenu s odpruženou vidlí, tak je to pořád za hubičku. A navíc poloviční váha, žádná údržba a tedy ani dodatečné náklady.
Hliníkovou XF6 jsem měl. Je to tuhá vidlice, která nepruží skoro vůbec. Karbonová bude jistě lepší volba.
Na XF6 jsem jezdil cca 1 rok. V porovnání s karbonovou 4ZA (tu ještě jezdím na jiném kole) je mnohem pohodlnější. XF3 jsem však nejezdil, tak porovnat nemůžu. Udávaná katalogová hmotnost XF6 je vymyšlená, stejně jako XF3. V reálu váží XF6 s 20 cm krkem 970 gramů.
Kolik jsi teda navážil u XF3?
Co si nenapíšu si nepamatuju. Ale, pro zajímavost, naposledy jsem vážil Zireckovu XF2 long a bylo to přes 800 gramů (taky jsem si to, já vůl, nenapsal). Mám takový dojem, 823 gramů i s reflexními polepy.
ta katalogova vaha +/- sedi jen verze pro V cka ma vic
Tož na stránkách Pellsu vidím nějaké jiné cifry, asi se neumím dívat :-)
ups už sem se tam dlouho nedíval maj tam opravdu nereálné hodnoty, dřív jim to cca sedělo
prostě je to prolhaná banda celé ta kurevská pseudo značka :-(
Teď jsem XF2 long sundal (vracím Rebu), tak jsem ji taky zvážil a navážil téměř totéž: 798g s ježkem.
Máš už dost drncání?
Jo. Původně jsem to HT měl určené skoro jen na asfalt, když nejezdím fully (tedy hlavně když je hodně bahna). Ale začal jsem to více kombinovat s terénem. A v terénu mi už začala ta Pellska poslední dobou jít pěkně na nervy (sice sem tam krátký technický úsek byl s pevnou zajímavý, ale bylo toho už moc). A když vezmu, že tam kde nepotřebuju odpruženou, tak výhoda oproti zamčené Rebě není ani celé kilo váhy k dobru (rozdíl je 900g), tak budu raději zase jezdit upravenou Rebu.
U XF3 uvádějí, že je o 100 g těžší, než XF2, ale tolik to není. S uříznutým krkem jsem tehdy navážil o trochu méně, než podle katalogu vážit měla. Long jsem nevážil.
Ano, moc to nesedí. To co říká kubad mi taky moc nesedí – katalogová váha neseděla u XF3 ani u XF2 Long. Mi stačí, že není moc těžká XF2 Long, když Niner full carbon nedopadla jak měla.
Minimalizace váhy je módní trend, :o).
Jo, vidím to stejně, pár gramů víc nebo míň od katalogu nic neřeší.
nic neni rozporuplny. jen to na ceskych strankach spatne prelozili ;-)
aha,nebo to na těch anglickejch mají blbě dané
Stránky výrobce by o měly mít správně ;-)
V katalogu na rok 2009, je ale „včetně sloupku“, tak si vyber. Podle mého to mají na těch stránkách špatně. Navíc mám info od Milana, že váží cca 1550 včetně čepů na V-brake a to je cca +70g oproti verzi pro kotouče.
keď ju budeš mať v tom servise, tak ju daj na váhu a odfoť. problém vyřešen… 8o)
mno,když ji bude sundavat,tak to zvážím a možná vyfotím,když budu mít mobil
Na anglických je to blbě dané, na českých to špatně přeložili, tobě navíc nějak hapruje váha – ta vidlice bude ještě mnohem lehčí… (:
ako obchodnik sa musis naucit spravne vazit. to napriklad ked predavas prasa, tak pri vazeni tiez treba vedet spravne pichnut palicu pod vahu, a hned bude vepor o 20 kil tazsi :-D
Nezlomi se, ale jezdit v terenu z pevnou je docela o nicem. Zkus si ji treba od nekoho pujcit a uvidis, proc pevne vidlice skoro nikdo nevozi. Vezmi radsi nejakou lepsi odpruzenou, treba upraveny Epicon :)
chci se zeptat co je vubec vlastne ten upraveny epicon?to je vlastnorucni uprava nebo od vyroby? dikes ;-)
Zas tak strasny to s tou pevnou neni, teda s CrMo nebo karbon. Ta Al byde hodne tvrda. Pokud bych mel jen jedno kolo, tak v tom pripade bych volil nejakou odpruzenou.
Podívej se na „Rychlého turistu“ (Pavel Kozlík), jezdil maratony s pevnou vidlí, má to v profilu nebo na „bikebase.cz“.
pardon, nick je „Rychlej turista“ a velmi zajímavé čtení je deník Rychlého turisty na bikebase.cz
Tak Kulhavej taky jezdi s pevnym SIDem, že? :-D
ty si nějakej moudrej, záleží jakej kdo jezdí terén, např. pro moje ježdění a hobby maratony je pevná vidlice super a terén si užiju i sní, negativem je že to člověk nemůže ve sjzdu pustit bezhlavě jako s odpruženou… kldině ať si pevnou koupí, přinejhorším ji pak prodá a 1300 není zas tolik peněz
omlouvám se, to mělo být zařazeno k jontimu
Nekomu vyhovovat muze, vzdyt taky mu doporucuji to nejdriv zkusit, neradim nekupovat. A kdyz kupovat, tak nejakou lepsi, bych ji na bazaru se slevou koupil treba taky :)
Ten zakladajici prispevek mi prisel tak, ze moc nevi co chce, stejne se cela diskuze nakonec otocila na odpruzenou vidlici od RST a skoro vubec neresi pevne.
Jestli to není tím, že pořádnou pevnou vidli moc lidí nikdy nejezdilo a tak mu samozřejmě doporučují to, co znají. Slovo těch pár lidí, co s pevnou zkušenosti mají a jezdí ji, tady pak v tom množství nemá žádnou váhu.
Já bych spíš řekl, že pevná je prostě pouze pro ty, kteří cíleně vědí, že ji chtějí a proč ji chtějí. Podle mě na posouzení stačilo jezdit jakoukoliv pevnou. Ty rozdíly mezi pevnými stejně nejsou nijak velké oproti tomu jaký je to rozdíl oproti odpružené.
Pokud je to jeho jediné kolo, tak já bych mu tu Pellsku rozhodně nedoporučil.
Mi to přišlo tak, že do pevné jít chce, akorát má obavu, že by nemusela vydržet. Toho jsem se taky obával, ale po těchto testech může být naprosto bez obav. A to jsem oproti Zdendovi ve sjezdech poloviční.
Vydržet vydrží, toho bych se taky nebál. Pokud něco nevydrží, tak to budou ruce. Když něco někde přehlédne nebo přežene rychlostí v místě, kde by s odpruženou nebyl žádný problém, tak mu to spíš urazí ruce.
Pevnou jezdim na vicero kolech, ale presto bych ji nikomu, kdo vlastni jen jeden bike, s kterym jezdi do terenu, nedoporucil. Chce to zkusit, nekomu sedne, nekomu ne, ale hlavne podle stylu a terenu, ktery jezdi.
Tuším, že máš ocelový rám, který tlumení rázů dost pomáhá… .
Ja nevim, taky jsi jezdil sfinxe, teda z lepsich trubek. Ja mam zonu, ale o pohodli na tomto ramu moc nemuze byt rec. Tedy v porovnani s jinejma ocelakama, co mam nebo mel jsem. Rek bych ze to je jednak profilem spodni trubky a hlavne asi absenci jakychkoli zprohybani na zadni stavbe.
Měl jsem zploštěnou zadní stavbu, a ta opravdu znatelně pobrala/utlumila/zaoblila rázy od zadního kola. Největší díl na tlumení měly Mbary. Ač byly 580 mm, tak byly na tom výrazně lépe než nynější vlaštovky Ritchey PRO 670 mm (hliník omotaný karbonem).
vzdavat se moznosti odpruzeni, kdyz je k disposici, povazuju za takovy vraceni se do jeskyn nebo na stromy, no je to vlastne neco jako tramping nebo tak neco/ z civilisace zpet do prirody/, ale co, taky sem driv hodne chodil na vandry a mezi Indiany. Nebo je to projev psychicke poruchy, jako tak neco jako impulsivni masochismus, pripadne prechrcenost mozku..
ALE- kazdyho vec…
a nebo taky když chce někdo jezdit rychle, že :o)
mno, to je asi hlavni argument, ta rychlost- prave prechrcenost mozku- nekdo je takovej chrt, ze si da na kolo pevnou vidlici, to je podle me proste popreni toho, co podle me MTB predstavuje…
Ale to neni kritika, jen neztotozneni se, jen nechapu, proc honici setin sekundy se nevenuji radeji plavani nebo 11O m prekazek ci desetiboji…kazdyho vec .-)
ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.
máš zajímavý názory
daj si tam takuto :-)
a čím pak bude řezat zatáčky?
v krajine, kde este aj e-ckova cesta prvej triedy vyzera takto, a tie v lese analogicky tomu (akurat kolajnice su hlbsie, take traktorove), v tom mam jasno…
normalni pohodova silnica ;-). nechapu, co se ti nezda. ani aut ti tam podle obrazku moc nejezdi ;-).
asi omylom vložené nesprávne fotky. po takých cestách v pohode lietajú školáčky na kolieskových korčuliach. neodpružených… 8o)
su tam aj vypecenejsie useky, akurat ze ja sa tiez nemozem postavit uplne hocikde doprostred zatacky a cesty a fotit to best uff, co tam je. aut tam moc nejazdi – v nedelu o styroch rano naozaj nie, ale ani o jednej v noci to neni spatne…ja som to fotil niekedy v sobotu alebo v nedelu, a to som vzdy pockal, nez auta odlezu, aby mi nezakryvali diery
cesta by bola normalna pohodova, pokial by islo o beznu druhu triedu
Tady musím souhlasit i já. Tohle není silnice, kvůli které mám i na asfalt raději bike, tahle je zcela v pohodě.
no…skus si na pevnej urobit po samych takychto cestach 200 km…cesta takeho vyznamu ma vyzerat aspon takto
uz toho nech nekdy si fakt dost mimo
a dost mimo…
Neni pevna jako pevna. Pokud jezdis jen na te sve hajtre, tak jsi nikdy nemoh poznat jak dobra pevna vidle funguje. Tudiz takoveto reci, zkus jet 200km na pevne po takovemto asfaltu, jsou fakt mimo, jak pisi nade mnou. Co by potom meli rikat silnicari?
tych som na tejto ceste a podobnych prakticky nikdy nevidel. a dokazem pochopit, preco. na inych cestach s podobnou premavkou, ktore su vo fyzicky lepsom stave, su ziletkari casto. aj tam dokazem pochopit, preco
Jedna z těch lepších cest vhodných na cyklistiku.
jj, přesně takové mám rád. Ono totiž díky těm nerovnostem, výmolům, flastrům, po nich motořidiči jezdí pomalu. A rádobyzávodníci se jim raděj úplně vyhnou. Vynahradí si to na místech s novým kobercem. Tam to rozpálí i slušní řidiči, co jezdí podle uší. Na hladkým se každýmu zdá, že jede pomalejc.
jj presne tak, a aspon davas aj ty viac pozor na takej ceste, a tiez si myslim ze to su celkom normalne cesty na pevnu vidlu alebo cestaka
pomaly sa na nej nejazdi, prave naopak. casto je premavka pomalsia niekde napr. medzi uherskym brodom a uherskym hradistom, kde ta cesta vyzera uplne inac, je dokonale hladka. za dobru na cestaka povazujem tu, alebo pb-za(-rk), alebo tu cestu 2168 co je kusok vyssie. konec koncov, ked chcete, chodte si ju vyskusat. odporucany zaciatok v piatok 15:00 v drietome km 109, koniec pri km 168. pokusy v nedelu o styroch rano, kedy s tou ziletkou mozes kluckovat po celom pruhu, aby si poobchadzal aspon tie najvacsie diery, a nemusis stale skakat cez vyjazdene kolajnice (ktore, mat tak rozchod 1435 mm, tak by tam rovno mohol jazdit vlak), sa neuznavaju, pretoze v takom case „to umi kazdej debil“
Autor vlákna se ještě stále nevyjádřil, na co to kolo vlastně používá. Potom jsou války odpružená/pevná tak trošku o ničem.
Jistě, i turista může jezdit na kole s karbonovou Pellskou, ale to pohodlí tam jaksi moc nebude, že? Na druhou stranu turistovi by neměla vadit odpružená vidlice ani na asfaltu. Mě tedy neva.
Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).
Tudíž bych s raděním počkal, až se tazatel vymáčkne.
Aj sa trochu cudujem ze vcera doobeda zalozi vlakno a ani sa tu neukaze :-D
Suhlas s tym co pises, tazko radit, ked ani poriadne nenapisal co jazdi a ako jazdi, len ze ma bike s xt a vazi 12,5kg. Mozno tam ma kilove plaste a chce odlahcit vidlicou :-D
Pridam moje skusenosti s pevnou vidlou, na pevnom som jazdil asi 17 rokov, naucil som sa a slo to, presiel som to iste co chalani s odpruzenymi a niekedy aj rychlejsie :-D ale fakt to treba vediet jazdit v tazkom terene s pevnou, a dost trpia ruky :-( A s odpruzenou je to o niecom uuuplne inom, je to super. Nevratil by som sa k pevnej, aj ked na starom trochu jazdim ale po ceste. Prirovnal by som ten prechod k tv: od čb ku farbe, kto by sa vratil od farebnej telky ku ciernobielej?
Tak kolo používám jako primární.Jezdim s nim na Xc závody od kpž.a jezdim s nim normal když se jedu projet ale právě mě zajímá jestli to bude velkej rozdíl mít pevnou vidli od odpružený.
Jo bude to velky rozdiel
Bude, vyskusaj a uvidis.
Pokud závody jezdíš „na bednu“ tak pevnou, pokud proto, aby jsi si zajezdil se závodníky, tak odpruženou.
Takhle je to z mého pohledu turisty.
P.S. Píšeš, že tohle kolo používáš jako primární. V tom případě bych z něho udělal závodničku (pevná vidle, lehké pláště a duše…) a to druhé bych postavil „na pohodu“.
P.P.S. Tu Dartku bych na kolo „na pohodu“ nedával. Ještě jsem na ni neslyšel/nečetl pochvalný komentář.
to je naprostej nesmysl, sakra proc si lidi misli, ze kolo s pevnou vidlici je v terenu rychlejsi???
tak ted nevim. Kousek vyse jsi psal
Gorgov (31.05.2009 12:53:11) 78.102.11.xxx 4×> Pevná vidlice nebo odpružená (^ odpověď na 3× ^)
ale kulovy, v terenu sem s odpruzenou vidlici vyrazne rychlejsi.
OdpovědětOdpovědět na zakládající příspěvekZpět na obsah
Tak jak?
Omlouvam se sorry. Ja tam cetl, ze jsi s pevnou vyrazne rychlejsi. Jeste jednou pardon. Mam asi nejaky vydiny.
Já na pevné nejezdím od r.1999. A nikdy jsem nebyl závodník. Takže beru v potaz názory uživatelů pevné: Závodník (aspoň co tady píšete) zase klidně přetrpí rány do rukou od kořenů a výmolů na cestě, jen když bude kolo v ostatních částech závodu rychlejší (bez ztrát energie do pružení).
to jsou ale mylné názory, během jednoho aspoň trochu rozbitýho sjezdu člověk ztratí víc než dokáže získat tím ušetřeným cca kilem na kole. A hlavně, v tom sjezdu může odpadnout ze skupiny kterou potom už sám nemusí sjet… a potom, kolik maratonů končí sjezdem, řekl bych že většina…
Jenomže proč před posledním cílovým sjezdem na soupeře čekat? Lepší je ho v klidu pohlodlně sjet a počkat na ně v cíli.
myslim ze ty snad vis, ze kazdymu neujedes kdyz si vzpomenes, ne?
Jasně, že neujedu. Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je.
to je právě blbost:)
To jako myslíš, že schválně jezdím hůř, než bych mohl? :-D
" Jenomže s odpruženou bych nebyl ani v té skupině, co normálně dojede za mnou. A o tom to je."
to je podle mě blbost, byl bys tam taky, a ve sjezdu by ti neujeli:)
Ale je fakt ze na cesky 24h zavody se to moc vztahovat neda, o tech sem se taky nikde nezminoval, na krouzeni po trati kde nejvetsi teren je siroka sotolina je pevna lepsi volba.Já bych to dělal na technicky náročnym okruhu, ale to by se tady ti zavodnici museli naucit jezdit na kole. Taky sem se zminoval o terenu a bikovych zavodech kde se v terenu jezdi. Silnicni zavody na biku me nezajimaji a nebavi. Ale nesouhlasim s tim, ze by jich bylo 90%…
nahod mi zavody, krome brdu, beskydu, sudet a mostu, kde se jede trosku vic v technictejsim nebo rozbitejsim terenu.
na drasalovy, malevilu, dobrisi, a spouste dalsich zavodu vcetne kpz diky pevny vidlici ztratim. Jinak obecne skoro na kazdym maratonu pres kilo.
drasal je spis o dokopce nez o sjezdech, tam si myslim, ze pevna neni na skodu. dalsi dve trate neznam…
Drásal – myslíš tu vyjetou vlásenku na tvrdém podkladu, kde můžu aj se „silničkou“? Tam je to zrovna palba jak prase s pevnou.
Mně jen není moc jasné, jak je možné, že jsi s pevnou o tolik rychlejší. Teď mám na mysli úseky, kde odpružená nijak výrazně nepomůže. Samotným pružením přeci nemůžeš ztrácet téměř nic, když jsi měl poplock a že by takový rozdíl udělalo 800g váhy?
Už jsem to tady někde psal – jde o celkový styl jízdy, který mi umožňuje krom pevné vidle taky jezdit na Furious Fredech 2,0" a to je úspora energie úplně neskutečná. A ten SID úplně zavřít nejde a to je znát opravdu hodně. Krom toho jezdím ukrutně úsporně, prakticky pořád počítám a když třeba před sebou spatřím někoho, kdo by v následujícím sjezdu mohl být rychlý, tak se zmáčknu, dorazím si ho a ze sjezdu to peru v jeho stopě. Pak si zase jedu své tempo, buď před ním nebo za ním. Tohle jsem občas s úspěchem praktikoval na 24h, kolikrát jsem dal s rychlou skoupinkou třeba půl kola. Ono se to nezdá, ale takhle se vlasně zadarmo pořád posunuješ dopředu. To samé platí pro roviky, proč se dřít sám, když se můžu chviličku zmáčknout a někoho kousek před sebou dojet. Člověk je prostě pořád ve střehu a snaží se využít sebenší možnosti, které se mu naskytnou. Tím šetříš síly, které pak jako když najdeš.
Ty pláště chápu a u nich je jasné, že tam rozdíl bude velký. Tam je to kombinace menšího valivého odporu (a to dost výrazně oproti jiným plášťům) + ještě váhy, která je na obvodu kola. Taková kombinace samozřejmě udělá opravdu hodně.
Ale u té vidlice… Já právě moc dobře vím, jaký je tam rozdíl, měl jsem tam předtím Rebu (takže váhový rozdíl byl dokonce větší než když si měl Sida). Ze sedla tam trošičku rozdíl je, ze sedla ten lock u RS nějaký ten pohyb vidlice umožní. V sedle se mi zamčená Reba nehne ani o milimetr. Takže mi pořád není jasné, co může udělat tak velký rozdíl.
Ten styl jízdy taky chápu, jen mi není moc jasné, jak souvisí s tou volbou pevná/odpružená. Zvlášť když pak ve sjezdu jedeš jeho stopu.
Prostě na odpružené bych ze sjezdu sám o moc rychleji nejel. Když ale za někým jedu, tak jsem na pevné rychlejší, než sám na odpružené.
Myslim že nemá cenu to tu vysvětlovat :O( ale pevná + FF je bomba :O)
Tohle jsem chtěl slyšet;-) Akorát musím rodině utrhnout od huby za ten karbon sakra. Když řikáte, že hlína od Pellsu je tuhá…
pokud pro tebe maximum terenu predstavuje siroka zpevnena cesta, muze to byt dobra volba.
Praxe? Výsledky?
Hledej, zas tak spatny to neni:)
To byla odpověď Gorgovovi, na jeho otázku. Že je to podloženo praxí a výsledky.
A kdybys třeba na pár závodů nahodil odpruženou vidlici, myslíš, že by se to nějak výrazně promítlo do konečného výsledku? Hlavně to člověk musí mít v nohách… :)
turista vozil Sida před pevnou, takže práxe má víc než dost :-)
že by bil Sid horší než pevná? :-)
Minimálně podle vzhledu jo. A vzhled, jak známo, jezdí :-)
kolik váží ta pevná?
Jojo, Sid bije do rukou hůř než pevná…
Tak to pak jo, nemyslel jsem to nijak zle :)
Určitě bych neměl výsledky, jaké mám.
No vidis a on sve tvrzeni muze opirat zase o svoje vysledky a praxi:)
Proto každý jezdí to, co jezdí :-)
A myslis, ze to bude tou vidlici? Mam v podstate stejnou jako ty, tak to bych mel skoro litat:)
Je to hlavně o stylu ježdění. Proto si každý staví kolo k obrazu svému :-)
jo, taky nejaky mam, kdyz nekoho bavi honit se po sirokejch sotolinovejch cestach, pevna vidlice mu k tomu postaci. Kdo ma rad zavody v terenu, musi skoncit u odpruzene vidlice, idealne na fulu, protoze tohle reseni je v terenu rychlejsi. Zrovna ty jsi priklad cloveka co se do terenu nehrne a techniku nevyhledava, proto chapu tvuj postoj, nicmene si stojim za tvrzenim ze v terenu – toho bi na bikovym zavode melo byt vic nez castych 10% bude kolo s odpruzenou vidlici bezpecnejsi i rychlejsi.
aj by by by
Problém přece není v kole a ani ne tolik v terénu, ale ve stylu ježdění. A pro můj styl ježdění je jednoznačně rychlejší pevná vidle. Proč bych jezdil s odpruženou, když ty sjezdy na ní stejně o moc rychleji nedám. Takže ve sjezdech oproti pevné moc neztrácím. Skoro všechny ostatní pasáže trati projedu mnohem rychleji na pevné. Proto taky můžu jezdit na lehoučkých a rychlých Furious Fredech, protože jim tímto stylem jízdy neublížím. A to další způsob, jakým oproti těžkým a pomalým plášťům na většině trati opět získávám. A jako bývalý silničář a tempař mám pod kůží zažito, jak síly rozvrhnout, šetřit a jezdit maximálně úsporně. Když tohle všecho sečteš a přidáš zkušenosti, je jasné, proč ve svém věku jezdím tak, jak jezdím. Nic jiného v tom není. Jediný závod, kde jsem cítil, že bych byl na odpružené rychlejsí, byl Beskyd Tour. Tam se pevná opravdu nehodí.
Dalsia vec je, ze mas trochu skresleny pohlad na mtb zavody, kedze vytrvalostne akcie typu 24hodinovka maju velmi jazditelne az takmer nebikove trate, ktore skutocne pevnu vidlu favorizuju a daju sa ist takmer cele na velku pilu.
Uznas, ze keby na 24hodinovke bol na 10km okruhu 2km usek po rovine po rozbitom poli s velkymi kamenmi, ze by si uz v sucte bol pomalsi s pevnou? Alebo keby tam bolo zopar dlhsich tazkych zjazdov (500m)po volnych kamenoch a korenoch?
Jasně, že na krátký a technický závod bych nasadil SIDa a festovní pláště. To se jede na krev a na hraně možnosti kola i jezdce a 2 – 3 hodiny se to dá vydržet. Závod, co má přes 3 hodiny se ale jede jinak a tam na pevné vidli a rychlých pláštích už získávám.
Dalsia vec, ktora ma napadla je, ze ty si tempar a ja jazdim dobre do kopca a z kopca, ale tempar nie som. Klasicky ludom rovnako rychlym odchadzam do kopca alebo z kopca, ale dlhe roviny stracam. Prave tym odpruzenim, ci uz full alebo len predok ziskavam tam, kde mam najvacsiu slabinu. U teba ti zas pomaha do kopca vyrazne pevna vidla. Navyse mam dost slabe ruky, takze ma po jazde s pevnou po dlhsom drncavom zjazde boleli ruky a velmi vela som stracal prave na miernych zjazdoch alebo rovinach, kde sa ide 40.
Takže jednodušší než se přít na netu a vést texty boj, kdože je z nás bůh ve sjezdu; bude lepší šlápnout do pedálů a zazávodit si na určené trati, :-).
Můj názor je ten, že na většinu ČR závodů stačí pevná. HT je dle mne kočkopes, buď full pevné kolo nebo full odpružené kolo. A navíc dle mne full na závod nemá ani tak výhodu ve sjezdu, ale jednoznačněji v rovinatých a výjezdových drncajicích pasážích, kde můžeš šlapat, kdežto já full pevňák šlapu méně, :o).
Pevná vidle, to je vášeň, euforie, povzdvižení, láska, to je prostě fantazie! Nedokážu si představit život bez pevné vidle, pevná vidle, to je teplo domova, radost z jízdy, kontakt s terénem, barvy světa, ten zvuk a ten pohyb…
Já bych teda po přečtení tohohle vlákna poradil všem českým eliťákům a topmaratoncům, aby zahodili ty odpružený mrchy a nahodili pevný, protože nevědí o co přichází :-)
sponzoři sponzoři – nejde to :-(
Přesně na tuhle otázku jsem čekal – „Proč že ti eliťáci na těch pevných nejezdí, když jsou tak rychlé.“
tak třeba volvo-hase volbu má a využívá toho je velmi zřídka.
Někteří už začínají… :)
cože,jirka jezdí s pevnou? to ji tam dal před chvílí,ne?,kdyžsem ho viděl naposled,tak měl ještě vodpruženou
a nebo to neni jeho kolo?
S pevnou občas tuším jezdí Martin Haman, u nikoho jiného jsem ji ještě neviděl.
na dalším závodě Valašského poháru jirku uvidím,tak uvidim,jestli tam má pevnou,ale neřek bych,že by přešel na pevnou
To bude asi solidní sbíječka, :-).
Tak se musím přidat:-) Taky jsem fanda pevných strojů.O pevné vidli jsem přemýšlel2–3 roky.V zimě jsem konečně koupil pells XF 5 a už bych neměnil.V pohodě s ní jezdím v terénu.Jak už psali jiní,problémy dělaj jen kořeny.Je pravda že člověk musí dávat víc pozor na řízení.Na předním kole vozím Schwalbe RR 2,25.Nejraději mám stoupání a táhlé kopce,tam je pevná výborná.Šlápnu a jedu,Reba se i zamklá pořád hejbala:-)
Mam 29´´ Apache a jezdim na nem REBA RACE a pevnou Pells XF5. Vcera jsem jel cyklomaraton 50 km v Knezicich na pevný vidli.
Zkusenosti: Nejhorši jsou polni cesty sem tam vyskladaný kamenama, lesni useky s korenama. Ve sjezdech to poustim a moc neresim co na to vidle. Pri slapani do kopce je super ze to vubec nehoupe. Na kazdy zavod je treba zvazovat co tam dat dle terenu. Vcera jsem zrovna litoval, ze tam nezustala Reba, protoze toho terenu bylo dost. Jinak diskuze, zda karbon nebo hlinik jsou mimo misu. Karbon ti pochyta minimalni vibrace a na kamenech a korenech je to stejne hnus. Mnohem vice nez karbon ti chytne pneu.
mám doma jen obyč. cr-mo vidlici z nějaké staré Meridy, výška asi 41 cm, váha 1190 g:) jako jezdit s tím v pohodě jde, ale trochu mi to snad hnulo s geometrií rámu, třeba střed se mi zdál blíž země a bylo najednou potřeba dávat větší pozor, aby člověk nezavadil pedálem o terén. S výměnou pevné za Sid Team 80 mm mi tak kolo přišlo o dost stabilnější. Takže asi by to chtělo o něco vyšší vidlici, bohužel karbonová Pells a i třeba MRX je spíš ekvivalentem 100 mm zdvihu, což k malému rámu nechci tzn., že asi ideální vidlice by mohla být třeba 4ZA Lynx či Trigon. No a dilema, zda za 5 tisíc koupit pevnou karbonovou nebo už jetýho Sida, dopadlo pořízením právě Sida:) Ale možná časem tu 4ZA Lynx či podobný ekvivalent taky pořídím…
jinak jízda s pevnou byla v pohodě… asi jediný co mi nesedělo, byly cesty rozryté od kopyt koní či jízda v koleji vyjeté nějakým traktorem, kořeny… ale přizpůsobit se tomu dá, no a pak taky to, že bylo potřeba ve sjezdu dávat větší pozor, víc se soustředit, a to i když nejezdím nijak rychle, což mi někdy připadalo trochu únavné
Nevim zda se i MRX dela v ruznych delkach, jako Pells, ale u te co mam na kole, mi tedy neprijde ze by byla ekvivalentem 100mm vidle. Zmerenou ji tedy nemam, ale nebyl by to problem.
právě toto mi odepsali z tandem-bike.cz
Dobrý den, výška vidlice od středu osy po horní okraj korunky je 450 mm. S pozdravem Zdeněk Opěla Tandem-Bike
takže je vlastně vysoká asi jako Sid Team 80 mm (nohy 28 mm), kde ještě ale počítám s odpočtem sagu… potom za ekvivalent 80 mm považuji vidlici s výškou tak 430 mm
už sem ti to psal
445mm je ekvivalent 80mm zdvihu moderních vidlic 465mm odpovídá 100mm zdvihu
Heh ta pevná je pomalu těžší než tvoje odpružená drsný :O) Jinak neni pevná jako pevná :O)
Pro ty, co žijí v přesvědčení, že pružení carbonu je jen mýtus.
aneb jak zahrát na city majitelům cannona :-)
Nerozbitná sklenička! Od soudruhů z PLR?
Tohle videjko mě akorát přesvědčilo o tom že dalším mým kolem bude cannondale v carbecu :O)
Čoveče, taky jsem získal na pocitu bezpečí a příští kolo bude taky celokarbon :-D
jako to co s nim prováděli nemáš šanci běžnym užívánim snim udělat jinak ten druhej do kterýho mlátil kladivej je můj :O(
Vzhledem k tomu, ze s nim takhle blbli diky tomu, ze predtim rupnul nekde jinde tak to asi nebude dobra volba :-)
a mým celokarbonovej Duratec :-)
nedělaj jen celocarbec silničku ? :O(
zatím jo :-)) ale příští rok..... :-)
To je teda dobré PR. Dal jsem do svěráku karbonovou trubku a stačilo otočit o půl otočky a došlo k destrukci pohledové vrstvy (podélně praskla v celé délce). Pravda je, že se po uvolnění trubka vrátila do původního tvaru, ale prasklina, samozřejmě, zůstala. Když jsem totéž zkoušel s kvalitní hliníkovou trubkou přibližně stejné tloušťky, při vynaložení o dost větší síly se ani nehla, tyčí svěráku nešlo otočit.
tak to bych nevěřil,mazec
Co jste čekali?Hliník se zdeformuje,to je snad jasné.Karbon pruží,to je taky známo hodně let.Při pořádné prdě povolí všechno.
kup karbon:-) mam jednu a vidla drží a drží a drží a nepraská a nepraská :-) ale zase na ni nekladu tak velké nároky jak jiní, mam cca 93Kg.