Má na crossovém kole smysl odpružená vidlice? Nebo se jedna vzhledem k jeho ne az tak terennimu urceni jen o zbytecny kus kola, o ktery se musi vic pecovat?
Má na crossovém kole smysl odpružená vidlice? Nebo se jedna vzhledem k jeho ne az tak terennimu urceni jen o zbytecny kus kola, o ktery se musi vic pecovat?
vzhledem k tomu co na to dávaj za vidle je to zbytečný kos kola :)
taky myslim ze to brani zbytecne kolu v rozletu.......
www.koloshop.cz/index.php?… Tohle určitě nejsou vyhozený prachy, ale jestli jí potřebuješ, nebo ne, to musíš vědět sám. Já si to bez ní představit nedovedu, ani ve městě.
njn ale kdyz oni vsude cpou santusky nebo rstcka:)
Kolik chceš investovat ?
Pry se uz prestala dodavat, je to pravda? A je u nas vubec ke koupi jeste nejaka vidle na cross/29 krome suntourek v prijatelny cene?
No pokud vim tak se nikdy nedodávala. Nevim kde jí chlapi z KOLOSHOPU splašili. BTW: akcebike má na netu ty crossový Marušky asi za 9 litrů.
Cross s odpruženou vidlicí je o třídu výše. Neváhej. Jízda je podstatně bezpečnější a pružení (pokud s ním nepojedeš časovku :)) výkon neubírá.
Nahlédni do cross klubu www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… je tam i na tohle téma pár povídání. Já letos vzal pár našetřených penízku a nechal si u Milana Slance vyštelovat novou Suntour NRX 8100 – je vzduchová a už když jsem to vezl v ruce ze servisu tak se to přední kolo chovalo o hodně lépe než původní. Jsem tedy zvědav na praktické zkušenosti.
využiju tenhle thread, jakou odpruž. vidlici (ahead) na crosse v relaci 2000–3000. Jezdím lehký terén a silnici, váha 80kg (+5kg) Uvažuji zatím o tomhle www.koloshop.cz/index.php?… www.koloshop.cz/index.php?… www.koloshop.cz/index.php?…
SOUTH je asi nejlepší volba, ale žehlička z ní nikdy nebude.
South je model 2005, není to už starý model? Nebo jsou jen rozdíly v designu a ne ve funkčnosti?
co potřebuji navíc k výměně té vidle, jen nového ježka?
a Suntoury teda vůbec nebrat?
nrx-9200 je snad model 2003, nebo tak něco. Suntoury nebrat, nebo možná po tunningu, ale to už se nevejdeš s penězma. South je rozhodně za ty prachy jediná funkční, tedy pokud není zima, pak tuhne. Sám ji mám na posledním výtvoru v profilu.
ja jsem do lonska jezdil na krosu bez vidle, ale v lete mi na sjezdu po lesni ceste ustrelilo predni kolo na kamenu a tak jsem si na tom sterku sedrel loket, koleno a bok, ze jsem nemohl dvy tydny chodit a rozhodl jsem se koupit neco s vidlou…ale porad jsem spekuloval a pridaval az mam fulla:-) Takze podle me pokud jezdis trosku vic mimo silnice, tak urcite smysl ma.Navic odpadnou ty vyklepane ruce…
clovece, to musel bejt docela vykon, jezdit bez vidle. Jak jsi pridelal predni kolo? :-)
Musel jsem drzet rovnovahu na zadnim:-)
jaký je rozdíl v kvalitě mezi www.koloshop.cz/index.php?… a www.cykloexpert.cz/…u-luxe-super-
Luxe je měkká s mnižším zdvihem a nejde zamknout.
jezdim jen lehci teren (lesni polni cesty)30%,70%silnice mam vidli 50mm ale stejne uvazuju vo lepsi (naka zdvich 75mm) …uplne bez vidle(jako vodpruzeny:) si kolo nedokazu predstavit
uvazuji o kole do mesta (chodnik, asfalt, kostky, prejet koleje, prejet most/lavku z oceli, hodpoda, atd., zadny teren, les, hory, celodenni, vylety, apod.) mam vahu 130–140kg,
nevim jakou vidlici – pevnou nebo odporuzenou? jina vlakna a google jsem cetl,
uvazuji mezi pevnou ocelovou (lehce zahnuta dopredu) nebo odpruzena (Suntour NCX-E RL 28" V-brake, vzduch) – muzete poradit? vidli s pruzinou moc nechci, kola – 36dratu, plaste 37–42,
kolik stoji servis pro odpruzenou vidli? jak se chova odpruzena vidle po roce pri radnem servisu?
je mi jasne, ze odpruzena mi da komfort, ale taky musim platit servis,
na jednom kole se vzduch. vidli Suntour jsem sedel a vidli jsem temer zmacknul na uroven blatniku nebo hrazdy mezi nohama, kdyz jsem se oprel do riditek,
Tak bud tu pevnou, nebo kdyz odpruzenou, tak by mozna stalo za uvahu nejaka 29 vidlice a snizit zdvih na pozadovanou hodnotu. Bylo by to podstatne robusnejsi nez krosove vidlice.
Dá se použít i 27,5" rám a 27,5" vidlice, průměr obutých crossových a 27,5" kol je podobný. To už samozřejmě obnáší také kotoučové brzdy.
což nedává moc smysl, když může použít 29" což vlatně je crosový kolo s tlustým pláštěm :)
Ještě o tom trochu popřemýšlej.
Vychází do 27,5" rámu a vidlice i objemnější pláště (700×42C)?
Tady máš MRX 27,5" a Epicona 27,5" s plášti 42mm. Ale nad těch 42mm už je lepší brát 29er rám a vidlici.
Vzadu dobrý, ale v té vidlici teda tak tak…
To zkresluje fotka, místa tam je dost.
Raidon 27,5" a Schwalbe CX Comp 40–622.
To jde. K dokonalosti už chybí jen V-čka :)
Vypadá to, jako by tak patřilo. :-)
Myslím, že je to dobré řešení, ale pro mě by tam byl malý problém. Na kole bych chtěl návarky na zadní nosič – to moc 27,5" rámů asi mít nebude.
Rámy Scud mají návarky na nosič.
Už jsem nad touto variantou přemýšlel dřív, ale zatím jsem takový kolo nepotřeboval stavět. Líbí se mi to víc jak varianta 29ky na krosových pláštích. Ještě musím vyzkoušet jak to vypadá když se vidlice dostane do plnýho zdvihu. Aby tam nebyl stejnej problém jako u 27,5" kol v 26" Foxkách.
Dostat u crossového kola vidlici 100mm do plného zdvihu nebude moc běžné.
Jinak s Foxkou 26" a koly 27,5" nemám nejmenší problém (pláště 2,1").
Nemam o cem premyslet ;) moje varianta je mensi prasopes
Trochu pomůžu. V době kotoučových brzd vlastně není důležitý průměr ráfku. Řídit se můžeš průměrem obutého kola. Změř si průměr obutého crossového kola s nějakými standardními crossovými plášti (cca 35 – 37mm) a průměr obutého 27,5" kola. Zjistíš, že je to téměř shodné, můžeš tedy do 27,5" rámu a vidlice dát crossová kola a zachováš celkovou geometrii kola. Když dáš taková kola do 29" rámu, tak geometrii kola rozhodíš. Naopak u širokých crossových plášťů (nad 42 mm) se blížíš spíš průměru 29er kola, ale to už v podstatě je stejně 29er kolo.
A jak tu geometrii, u 29, rozhodis? Ze to bude o nejaky cm nizsi? Co jineho se rozhodi?
Spadne střed dolů. A pro pláště kolem těch 35mm bude zbytečně dlouhá vidlice, zadní stavba (běžný hliníkový rám), rozvor.
Crossová vidlice na 140kg je dost problém. Ty jsou spíš tak na poloviční váhu…
Jak dlouhé jsou ty jízdy?
Kolik chceš do kola investovat?
Jaké chceš brzdy (véčka nebo kotoučové)?
priblizne 70–100km/tyden, za deste a zimy bych nejezdil,
ja mam spis predstavu o kole – hlinik ram, deore/alivio, remerx 36dratu, doplnky force nebo zoom, atd.
V brzdy
v cem jsou kotouce lepsi? volil bych je spis na hydrauliku – jaky je potom servis a kolik stoji?
jak se chova vidlice pri vaze 140kg po roce uzivani?
je to kolo do mesta, ne na vyjizdky a treninky do prirody a hor
ale chtel bych mit pohodlene (nezmena nutne odpruzena vidle) a spolehlive kolo, ktere nebudu kazdy tyden serizovat
jaky by byl rozdil kdyby na tomto kole
FORT CC.ENTRY http://www.bike-forum.cz/…ort-cc-entry
byla odporuzena vidle?
na kolik by vyslot takove kolo dnes? pokud by bylo cele s alivio nebo deore
Nevím, kam míříš, ale s odpuženou to vypadá takto. Na 140 kg dost nevhodné.
Obvyklý hmotnostní limit kol a jednotlivých komponent bývá 120 kg. Dej si tu do vyhledávače 140 kg a podívej, kterak se řešila snad dostatečná odolnost nábojů, zápletů, sedlovek i rámů… Např.: http://www.bike-forum.cz/…a-140kg.html
Myslím, že je zcela zbytečné uvažovat o odpružené vidlici a o novém kole vůbec. Vážíš 140 kg, jediný terén , který ti hrozí, je přejíždění kolejí a jízda po dlažebních kostkách. Na kole plánuješ ježdění do hospody, denní trasy možná několik km, takže kvůli tomu je blbost kupovat nové kolo. Na takovéhle ježdění si lidi pořizují staré plečky. Když ti ji u hospody ukradnou, tak to aspoň nebude stát moc. A snad tě někdo nesrazí autem, až se budeš na cestě z hospody motat po silnici.
Radši choď víc pěšky aleši140, prospěje ti to.
Délá se dneska nějaká levná cross vidle, ideálně karbon, ale na kotoučovky?
V podstatě každá karbonová vidlice s vhodnou délkou.
A jaká ta vhodná délka je?Případně nějaký odkaz na konkrétní vidlici??:-) Taky mě to zajímá.
To záleží na geometrii rámu a na požadavcích na kolo (rozvor, šířka pláště…).
Krátká vidlice:
http://www.force.cz/…kly/d-77300/
delší:
http://www.force.cz/…bon/d-80343/
ještě delší:
měl bych také dotaz prodává se dnes karbonová crossová vidle s cr-mo sloupkem všude cpou duralové což mne vzhledem k vlastnostem hliníku dost děsí,u rámu to vidím jinak.tam se nějaká začínající trhlina dá uhlídat,(vlastní zkušenost,rám Maxbike 66tr,najeto 57 000,trhlina v sedlové trubce tesne nad stredovou mufnou) ale u tech sloupků vidlic mi hlína prijde jako časovaná bomba,u odpružených vidlic kde je daleko větší páka kvůli zdvihu ani nemluvím.to bych si na kolo nikdy nedal
Kde Ty na ty fóry chodíš :-)))
Tak výrobci jdou často vstříc gramařům protože gramařina je největší byznys,životnost je vžy na druhém místě,ale u těch sloupků jde myslím o život
Rozhodně, všude kolem silnic a po lesích se válejí miliony mrtvých cyklistů, doplatili na hliníkový sloupek :-)
To jsem si fakt nevšiml ale ono se to tak masově nevyrábí zas tak dlouho,otázka je co to udělá třeba za 10let intezivního ježdění
To bych se spíše bál té oceli. Mám starší rám ze špičkové oceli Dedacciai jezděný posledních pár let za každého počasí a už pěkně ve spodní části zvenku pod lakem rezaví (dovnitř naštěstí nevidím, to bych na něj asi už nesedl).
To věřím ale ta sůl žere i hliník dokonce byh řekl že mnohem rychleji
ten krk vidlice když se namaže zvrchu i zevnitř tak rezivět nemůže
Je to past vedle pasti. Hliník se žere, ocel se žere, vazelína z toho za chvilku sleze. Karbonový krk je zase křehký v tlaku. Navíc hoří (samovznícení). Ještě zbývá titan, ale vzhledem k jeho ceně jsi odsouzen k tomu, že budeš jezdit na jednokolce nebo furt v manuálu. My ostatní budeme nezodpovědně riskovat s alu krkama.
Trollíš nebo se skutečně ptáš na carbon-ocelovou vidlici?
Opravdu mne zajímá jestli se to ještě vyrábí !
To se vyrábělo tak maximálně někdy v devadesátkách, ne? A když máš strach z hliníkovýho sloupku a ocelový nejspíš není, co zkusit karbonový?
Desitky, ne-li stovky cyklistu rocne zahynou, po zlomeni krku vidlice.